Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Buv. geležinkelis Pabradė-Adutiškis- (>Didžiasalis)-Krulevščizna

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Romas
    replied
    Pabradė-Lentupis-Adutiškis-Pastovys-Krulevščizna

    Dar šiek tiek istorijos

    Lenkų laikais šis geležinkelis buvo gana svarbus - Vilniaus vaivadijai priklausė visas šiaurės rytinis kampas vos ne iki Polocko


    1939 m. Lenkijos geležinkelių žemėlapis: http://parovoz.com/schedules/wilno1939/poland_map.php

    Mazginės stotys buvo:
    Łyntupy / Lentupis - siaurieji geležinkeliai į Švenčionėlius ir į Kobylniką (dab. Naročių)
    Woropajewo / Varapajevas - platusis geležinkelis į Drują

    1939 m. iki mazginės Krulevščiznos (Królewszczyzna) stoties kasdien ėjo 1 keleivinis traukinys, 1 dyzelinis traukinys (iki pasienio stoties Zahacie) ir 1 prekinis-krovininis traukinys.
    Iki Lentupio (Łyntupy) kasdien kursavo dar 3 dyzelinių traukinių poros.

    Iki Adutiškio (Hoduciszki) keleivinis traukinys važiuodavo apie 3 valandas. Palyginimui greitasis traukinys didesnį atstumą iki Pariečės tuomet nuvažiuodavo per 1½ valandos.
    1939 m. Lenkijos geležinkelių tvarkaraštis: http://parovoz.com/schedules/wilno19...ewszczizna.php

    --------

    Sovietmečiu čia važiuodavo tik viena traukinių pora. Iš Vitebsko žaliai dažytas garvežys atitempdavo kelis vagonus ryte, o išvažiuodavo vakare (apie 18:30).

    Apie 1975-1980 m. nutiestas ruožas nuo Adutiškio iki Didžiasalio statybinių medžiagų kombinato.
    Paleistas dyzelinis traukinys iš Vilniaus iki Didžiasalio. Jis iš Vilniaus išvažiuodavo apie 7 ir 20 valandą.
    Tuomet buvo tokios stotys ir stotelės:
    st. Pabradė
    Pavoverė
    Zalavas
    Gelednė
    -LT/BY-
    Rudnia
    Peskariški
    st. Lyntupy / Lentupis
    Razlohi
    Kamajka
    -BY/LT-
    st. Adutiškis->
    -LT/BY-
    Pastavy / Pastovys


    Istoriškai susiklostė, kad visas ruožas priklausė BelŽD - Baltarusijos geležinkeliams. Adutiškio stotis oficialiai vadinosi Godutiški. Nutiesus šaką iki Didžiasalio, visas ruožas iki Adutiškio atiteko PbltŽD - Pabaltijo geležinkeliui.

    Anuomet buvo ir daugiau panašių teritorinių nesutapimų:
    - Pariečė (ruože Vilnius-Gardinas) priklausė PbltŽD (visas ruožas Vilnius - Druskininkai priklausė Pabaltijo geležinkeliui)
    - Stasylos (ruože Vilnius-Lyda) priklausė Pabaltijo geležinkeliui, o Šalčininkų pusstotė (Velikije Solečniki) - jau BelŽD

    Sovietmečiu buvo planai nutiesti ruožą (~80-100 km) nuo Krulevščiznos iki Oršos-Lepelio geležinkelio. Tuomet šis geležinkelis būtų tapęs magistraliniu kaip alternatyva Vilniaus-Minsko-Oršos-Maskvos geležinkeliui

    -----

    Subyrėjus Sovietų Sąjungai geležinkelių ribos buvo sutapatintos su naujųjų valstybių sienomis. Kilo daug ginčų dėl Adutiškio stoties (buvosios Lietuvos pusėje). Buvo sutarta, kad Lietuvai atiteks vieneri bėgiai į Didžiasalio pusę, o siena bus tarp bėgių.

    Netrukus Lietuvai šio geležinkelio nebereikėjo - keleivių susisiekimas sumažėjo atsiradus vizoms, o Didžiasalio gamykla subankrutavo.

    Apie 2001-2005 m. netoli Pabradės dar buvo bėgiai. Ant jų buvo sukrautos pabėgių atsargos.
    Dabar liko tik pylimas. Nuo Pabradės iki Pavoverės - pėsčiųjų ir dviratininkų takas.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Pabradė-Lentupis-Adutiškis-Pastovys-Krulevščizna

    Geležinkelis nuo Pabradės iki Pastovių nutiesė vokiečiai I pasaulinio karo metais.
    Jis buvo labai vingiuotas, su nemažais aikščių skirtumais.
    Kada jis buvo sujungtas su Bologojės- Molodečno-Mastų-Siedlcų geležinkeliu, sunku pasakyti.
    Frontas 1915-1918 m. stovėjo ties Pastovimis-Adutiškiu.


    Žemėlapis iš http://maps.vlasenko.net/

    Komentuoti:


  • Vitas
    replied
    Didžiasalio geležinkelio stočiai, kurios jau nėra(nėra nei geležinkelio) - didelė (gal net per didelė?) garbė...
    Gal adminai būtų pajėgūs pakeisti temos pavadinimą į "Geležinkelio stotys, kurių jau nėra" ar panašų ir sudaryti progą vesti diskusijas (rašyti prisiminimus, rinkti archyvinę medžiagą). Nes tikrai tokių stočių atsiras daugiau (pvz., Smalininkų, Trumbatiškio, Utenos (siauruko), Artilerijos, Daugų, Alytaus (senoji Gardino gatvėje), Druskininkų, Ukmergės, Žeimelio ...)
    Sąrašas tikrai prasitęs...

    Komentuoti:


  • LT-1
    replied
    Parašė Inspiron Rodyti pranešimą
    zombiai palaukit, tuoj pastatys plytu fabrika,atsigauti turetu miestelis ir gelezinkeli gal nuties
    Fabrika gal r pastatys, bet tikimybe, kad gelezinkelis bus tiesiamas lygi beveik nuliui

    Komentuoti:


  • Inspiron
    replied
    zombiai palaukit, tuoj pastatys plytu fabrika,atsigauti turetu miestelis ir gelezinkeli gal nuties

    Komentuoti:


  • Vytautas_LT
    replied
    Na... O kodėl negali būti, kad "zombiai" pavogė... Nekalbu apie visus. Bent dalį.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Begius ne vietiniai arde. Juos patys LG issiarde. Niekas tokio "gerio" nepaliks zombiams.

    Komentuoti:


  • Inspiron
    replied
    yra, 70% bedarbiu, veikia mokyklos,parduotuves ir t.t. sukasi kaskaip zmones.

    Komentuoti:


  • LBP
    replied
    O šiaip, Didžiasalyje yra kas nors gyvo ar ten jau visiškas zombių kraštas?

    Komentuoti:


  • Inspiron
    replied
    nu man rodos jau vietiniai, ten tuos begius yra isarde, kaskada per televizoriu rode, vaizdelis ne is graziuju

    Komentuoti:


  • Inspiron
    replied
    Google Earth raso ,kad 2008 metai, bet foto atsilieka tai kokius 6 metus

    Komentuoti:


  • LBP
    replied
    Šita ortofoto - sena ji ar kaip? Baisiai atrodo :/

    Komentuoti:


  • Inspiron
    replied
    Panaikinti geležinkelio ruožai ir uždarytos stotys

    Didžiasalis

    Ir tai kas iš jos liko Gal kas turit kokiu nors nuotrauku iš šios traukinių stoties ar informacijos?



    Paskutinis taisė Romas; 2009.08.13, 09:02. Priežastis: Perkelta iš temos "Panaikinti geležinkelio ruožai ir uždarytos stotys "

    Komentuoti:


  • Zorro
    replied
    Už Lentupio link Lietuvos

    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Isardyta gelezinkelio linija Pabrade - Lentupis suka i rytus.
    Теперь было интересно посмотреть, что творится на отрезке обычной ЖД Лынтупы-Пабраде в сторону Литвы. К сожалению, дорога оказалась разобрана сразу же после Лынтупов
    http://forum.railwayz.info/viewtopic...00b0081a025b7f

    Paskutinis taisė Romas; 2009.08.14, 17:19. Priežastis: Perkelta iš temos "Geležinkelių fotografavimas"

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Isardyta gelezinkelio linija Pabrade - Lentupis suka i rytus.
    Anksciau buves dvikelis ruozas Pabrade - Svencioneliai, dabar vienkelis.

    Paskutinis taisė Romas; 2009.08.14, 17:21. Priežastis: Kopija iš temos "Geležinkelių fotografavimas"

    Komentuoti:


  • Eimantas
    replied
    Parašė Darius555 Rodyti pranešimą
    O tiesa ar naudojama linija Pabradė-Didžiasalis, ji eina per BY teritoriją, ir tiesa gal žinai ar per Rokiškiį eina prekiniai traukiniai į LV, grupiokas gyveno prie pat geležinkelio netoli Rokiškio sakė seniau eismas budavo iki 7 traukinių per parą prekinių

    Istorija (2000.05):
    Тепловоз М62-1040, перегон Пабраде - Гелядня, Литва
    Автор: Василий | Фото сделано V.2000, опубликовано 27.V.2008.

    http://www.parovoz.com/newgallery/pg...LNG=RU#picture
    Papildyta: čia turbūt ruožas tarp Pavoverės ir Zalavo ties Baliuliais
    Paskutinis taisė Romas; 2009.08.13, 09:18. Priežastis: Atidaryta nuotrauka

    Komentuoti:


  • udrius
    replied
    Aš manau, kad bent iki Lentupių būtų tikrai važiavę. Aišku, tai baltarusijos pusė.

    Komentuoti:


  • x21
    replied
    Parašė udrius Rodyti pranešimą
    ...Jei ji būtų atiduoda Baltarusijai, garantuotai pro ten vis dar važiuotų traukiniai...
    Nemanau, kad tai padetu be problemu eksploatuoti ta komplikuota linija... vistiek nevazinetu ten traukiniai, nebent butu koks konkretus tarptautinis susitarimas... kas nelabai realu...

    Komentuoti:


  • udrius
    replied
    Na taip, o aš dar prisimimenu, kaip lietuviai drąskėsi dėl adutiškio stoties - ji tipo labai labai reikalinga lietuvai ir nereikia atiduoti jos baltarusijai. Jei ji būtų atiduoda Baltarusijai, garantuotai pro ten vis dar važiuotų traukiniai. Čia tik pas mumis taip galima...

    Komentuoti:


  • Vitas
    replied
    Parašė laSSas_ Rodyti pranešimą
    Ne jei neklystu, linija Pabradė - Didžiasalis ne tik, kad nenaudojama, bet jos senokai fiziškai nebėra (jei tai ta pati linija, kuri nuo Pabradės ėjo pagal automobilių kelią link Švenčionių). Dalis pylimo ten lyg ir dviračių trasai panaudota.
    Taip, čia turima minty ta geležinkelio linija. Kiek prisimenu, kelyje į Švenčionis dar pervaža buvo, prie jos - stotelė Zalavas ...
    Kad šio geležinkelio jau tikrai nėra, ir įspūdis susidarė, bet realybėje dar nepatikrinau. Matyt, ateityje kažkam vėl teks imtis įamžinant jos pėdsakus (kaip Alytaus-Varėnos geležinkelio), kad ir dviračių taką darant ...
    Lietuvos žemėlapių svetainė http://www.maps.lt šio geležinkelio jau nerodo. Kažkodėl dar rodo bėgius nuo Baltarusijoje esančios Godutiški (Adutiškis) geležinkelio stoties iki Didžiasalio. Jei šie bėgiai dar egzistuoja, traukinys iš Vilniaus į Adutiškį turėtų važiuoti per Molodečną.
    Paskutinis taisė Vitas; 2008.05.17, 12:58.

    Komentuoti:

Working...
X