Pabradė-Lentupis-Adutiškis-Pastovys-Krulevščizna
Dar šiek tiek istorijos
Lenkų laikais šis geležinkelis buvo gana svarbus - Vilniaus vaivadijai priklausė visas šiaurės rytinis kampas vos ne iki Polocko
1939 m. Lenkijos geležinkelių žemėlapis: http://parovoz.com/schedules/wilno1939/poland_map.php
Mazginės stotys buvo:
Łyntupy / Lentupis - siaurieji geležinkeliai į Švenčionėlius ir į Kobylniką (dab. Naročių)
Woropajewo / Varapajevas - platusis geležinkelis į Drują
1939 m. iki mazginės Krulevščiznos (Królewszczyzna) stoties kasdien ėjo 1 keleivinis traukinys, 1 dyzelinis traukinys (iki pasienio stoties Zahacie) ir 1 prekinis-krovininis traukinys.
Iki Lentupio (Łyntupy) kasdien kursavo dar 3 dyzelinių traukinių poros.
Iki Adutiškio (Hoduciszki) keleivinis traukinys važiuodavo apie 3 valandas. Palyginimui greitasis traukinys didesnį atstumą iki Pariečės tuomet nuvažiuodavo per 1½ valandos.
1939 m. Lenkijos geležinkelių tvarkaraštis: http://parovoz.com/schedules/wilno19...ewszczizna.php
--------
Sovietmečiu čia važiuodavo tik viena traukinių pora. Iš Vitebsko žaliai dažytas garvežys atitempdavo kelis vagonus ryte, o išvažiuodavo vakare (apie 18:30).
Apie 1975-1980 m. nutiestas ruožas nuo Adutiškio iki Didžiasalio statybinių medžiagų kombinato.
Paleistas dyzelinis traukinys iš Vilniaus iki Didžiasalio. Jis iš Vilniaus išvažiuodavo apie 7 ir 20 valandą.
Tuomet buvo tokios stotys ir stotelės:
st. Pabradė
Pavoverė
Zalavas
Gelednė
-LT/BY-
Rudnia
Peskariški
st. Lyntupy / Lentupis
Razlohi
Kamajka
-BY/LT-
st. Adutiškis->
-LT/BY-
Pastavy / Pastovys
Istoriškai susiklostė, kad visas ruožas priklausė BelŽD - Baltarusijos geležinkeliams. Adutiškio stotis oficialiai vadinosi Godutiški. Nutiesus šaką iki Didžiasalio, visas ruožas iki Adutiškio atiteko PbltŽD - Pabaltijo geležinkeliui.
Anuomet buvo ir daugiau panašių teritorinių nesutapimų:
- Pariečė (ruože Vilnius-Gardinas) priklausė PbltŽD (visas ruožas Vilnius - Druskininkai priklausė Pabaltijo geležinkeliui)
- Stasylos (ruože Vilnius-Lyda) priklausė Pabaltijo geležinkeliui, o Šalčininkų pusstotė (Velikije Solečniki) - jau BelŽD
Sovietmečiu buvo planai nutiesti ruožą (~80-100 km) nuo Krulevščiznos iki Oršos-Lepelio geležinkelio. Tuomet šis geležinkelis būtų tapęs magistraliniu kaip alternatyva Vilniaus-Minsko-Oršos-Maskvos geležinkeliui
-----
Subyrėjus Sovietų Sąjungai geležinkelių ribos buvo sutapatintos su naujųjų valstybių sienomis. Kilo daug ginčų dėl Adutiškio stoties (buvosios Lietuvos pusėje). Buvo sutarta, kad Lietuvai atiteks vieneri bėgiai į Didžiasalio pusę, o siena bus tarp bėgių.
Netrukus Lietuvai šio geležinkelio nebereikėjo - keleivių susisiekimas sumažėjo atsiradus vizoms, o Didžiasalio gamykla subankrutavo.
Apie 2001-2005 m. netoli Pabradės dar buvo bėgiai. Ant jų buvo sukrautos pabėgių atsargos.
Dabar liko tik pylimas. Nuo Pabradės iki Pavoverės - pėsčiųjų ir dviratininkų takas.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Buv. geležinkelis Pabradė-Adutiškis- (>Didžiasalis)-Krulevščizna
Collapse
X
-
Pabradė-Lentupis-Adutiškis-Pastovys-Krulevščizna
Geležinkelis nuo Pabradės iki Pastovių nutiesė vokiečiai I pasaulinio karo metais.
Jis buvo labai vingiuotas, su nemažais aikščių skirtumais.
Kada jis buvo sujungtas su Bologojės- Molodečno-Mastų-Siedlcų geležinkeliu, sunku pasakyti.
Frontas 1915-1918 m. stovėjo ties Pastovimis-Adutiškiu.
Žemėlapis iš http://maps.vlasenko.net/
Komentuoti:
-
Didžiasalio geležinkelio stočiai, kurios jau nėra(nėra nei geležinkelio) - didelė (gal net per didelė?) garbė...
Gal adminai būtų pajėgūs pakeisti temos pavadinimą į "Geležinkelio stotys, kurių jau nėra" ar panašų ir sudaryti progą vesti diskusijas (rašyti prisiminimus, rinkti archyvinę medžiagą). Nes tikrai tokių stočių atsiras daugiau (pvz., Smalininkų, Trumbatiškio, Utenos (siauruko), Artilerijos, Daugų, Alytaus (senoji Gardino gatvėje), Druskininkų, Ukmergės, Žeimelio ...)
Sąrašas tikrai prasitęs...
Komentuoti:
-
Parašė Inspiron Rodyti pranešimązombiai palaukit, tuoj pastatys plytu fabrika,atsigauti turetu miestelis ir gelezinkeli gal nuties
Komentuoti:
-
zombiai palaukit, tuoj pastatys plytu fabrika,atsigauti turetu miestelis ir gelezinkeli gal nuties
Komentuoti:
-
Na... O kodėl negali būti, kad "zombiai" pavogė... Nekalbu apie visus. Bent dalį.
Komentuoti:
-
Begius ne vietiniai arde. Juos patys LG issiarde. Niekas tokio "gerio" nepaliks zombiams.
Komentuoti:
-
yra, 70% bedarbiu, veikia mokyklos,parduotuves ir t.t. sukasi kaskaip zmones.
Komentuoti:
-
nu man rodos jau vietiniai, ten tuos begius yra isarde, kaskada per televizoriu rode, vaizdelis ne is graziuju
Komentuoti:
-
Google Earth raso ,kad 2008 metai, bet foto atsilieka tai kokius 6 metus
Komentuoti:
-
Panaikinti geležinkelio ruožai ir uždarytos stotys
Didžiasalis
Ir tai kas iš jos liko Gal kas turit kokiu nors nuotrauku iš šios traukinių stoties ar informacijos?
Paskutinis taisė Romas; 2009.08.13, 09:02. Priežastis: Perkelta iš temos "Panaikinti geležinkelio ruožai ir uždarytos stotys "
Komentuoti:
-
Už Lentupio link Lietuvos
Parašė Al1 Rodyti pranešimąIsardyta gelezinkelio linija Pabrade - Lentupis suka i rytus.Теперь было интересно посмотреть, что творится на отрезке обычной ЖД Лынтупы-Пабраде в сторону Литвы. К сожалению, дорога оказалась разобрана сразу же после Лынтупов
Paskutinis taisė Romas; 2009.08.14, 17:19. Priežastis: Perkelta iš temos "Geležinkelių fotografavimas"
Komentuoti:
-
Parašė Darius555 Rodyti pranešimąO tiesa ar naudojama linija Pabradė-Didžiasalis, ji eina per BY teritoriją, ir tiesa gal žinai ar per Rokiškiį eina prekiniai traukiniai į LV, grupiokas gyveno prie pat geležinkelio netoli Rokiškio sakė seniau eismas budavo iki 7 traukinių per parą prekinių
Istorija (2000.05):
Тепловоз М62-1040, перегон Пабраде - Гелядня, Литва
Автор: Василий | Фото сделано V.2000, опубликовано 27.V.2008.
http://www.parovoz.com/newgallery/pg...LNG=RU#picture
- 1 patinka
Komentuoti:
-
Aš manau, kad bent iki Lentupių būtų tikrai važiavę. Aišku, tai baltarusijos pusė.
Komentuoti:
-
Parašė udrius Rodyti pranešimą...Jei ji būtų atiduoda Baltarusijai, garantuotai pro ten vis dar važiuotų traukiniai...
Komentuoti:
-
Na taip, o aš dar prisimimenu, kaip lietuviai drąskėsi dėl adutiškio stoties - ji tipo labai labai reikalinga lietuvai ir nereikia atiduoti jos baltarusijai. Jei ji būtų atiduoda Baltarusijai, garantuotai pro ten vis dar važiuotų traukiniai. Čia tik pas mumis taip galima...
Komentuoti:
-
Parašė laSSas_ Rodyti pranešimąNe jei neklystu, linija Pabradė - Didžiasalis ne tik, kad nenaudojama, bet jos senokai fiziškai nebėra (jei tai ta pati linija, kuri nuo Pabradės ėjo pagal automobilių kelią link Švenčionių). Dalis pylimo ten lyg ir dviračių trasai panaudota.
Kad šio geležinkelio jau tikrai nėra, ir įspūdis susidarė, bet realybėje dar nepatikrinau. Matyt, ateityje kažkam vėl teks imtis įamžinant jos pėdsakus (kaip Alytaus-Varėnos geležinkelio), kad ir dviračių taką darant ...
Lietuvos žemėlapių svetainė http://www.maps.lt šio geležinkelio jau nerodo. Kažkodėl dar rodo bėgius nuo Baltarusijoje esančios Godutiški (Adutiškis) geležinkelio stoties iki Didžiasalio. Jei šie bėgiai dar egzistuoja, traukinys iš Vilniaus į Adutiškį turėtų važiuoti per Molodečną.Paskutinis taisė Vitas; 2008.05.17, 12:58.
Komentuoti:
Komentuoti: