Kalbant apie Kauno stotį, tai skirtumas tarp Lietuvos ir miestų tarkime Vokietijoje tai toks, kad išėjus iš stoties Kaune pirma mintis būna, kad miestas yra mašinų, nes sankryža yra aptverta, o kol nueisi iki stotelių ta 2000-aisiais alsuojančia perėja, greičiau norėsi išsikviesti taksi. Tuo tarpu Vokietijoje išėjęs iš stoties pateksi tiesiai į VT terminalą, kur ant delno bus autobusų, tramvajų stotelės, taksi sustojimai. Tas net Vilniuje yra, kad ir kaip ta stotis užknisa kartais. Kaune reiktų Gel. stoties stoteles sukoncentruoti vienoje vietoje arčiau sankryžos, kad būtų galima persėsti patogiau.
Manau kad iš pačios Kauno stoties tikrai galima daug ką išspaust. Apskritai tas kvartalas prie pat Geležinkelio stoties nelabai atsigavęs. Lietuvos mastu tai ikoniškiauja stotis (aišku nelyginam su Leipcigu ar Antverpenu). bet įvertinant praeities svarbą, tikrai stipresnė nei Vilniaus. Gali daryti ką nori, kokį nors coworką, pasisedėjimų erdvę, išnuomuoti patalpas kavinėms ir t.t.
Skelbimas
Collapse
No announcement yet.
Rail Baltica II
Collapse
X
-
Man tai visiškai vienodai stotis, tegu tik būna bėgiai ir traukiniai. Dar malonu būtų pastogė platformoj palei visą jos ilgį, suoliukai, griežto dizaino analoginis laikrodis kaip Šveicarijoj, švieslentės ir bilietų pardavimo automatas. Stotyse, kiek prisimenu, tik užsukinėjau į tuliką, pirkau kavos, ir ieškojau savo perono. Ai, Monako stoty iš vendomato esu pirkęs kažkokio egzotinio skonio Fantos. Prieš ~25 metus Ciuricho stoty esu tūsinęs reive per Street Parade, bet kaip nors apsieisiu, jei Kaune to nebus.
- 6 patinka
Komentuoti:
-
Parašė ignaloidas Rodyti pranešimąTuo tarpu - patvirtintas Kauno mazgo infrastruktūros vystymo planas https://sumin.lrv.lt/lt/naujienos/vy...vystymo-plana/
Kauno stotis yra absoliučiai next level pagal tai, kokia bloga, inaccessible ir šiaip klaiki gali būti geležinkelio stotis absoliučiai visomis įmamonomis prasmėmis. Ar kas nors bus daroma su pačia stotimi RB vystymo metu, kad dabartinę apgailėtiną stoties būklę kaip nors pagerinti?Paskutinis taisė John; 2024.01.24, 23:41.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Tuo tarpu - patvirtintas Kauno mazgo infrastruktūros vystymo planas https://sumin.lrv.lt/lt/naujienos/vy...vystymo-plana/
Komentuoti:
-
Jo, Latviai šiaip ne taip susiorganizavo galų gale pirkimą nors ir buvo gana nemažai diskusijų politikų dėl kainos, Estai irgi pradėjo pirkimus vykdyti statybai, ir štai pats laikas tiesiog imt ir užšaldyt projektą nes kažkaip jie tai ale nesusitvarko (nors aiškai matosi kad ne, vis dėl to daro). Pletkai kažkokie o ne realybė.
Komentuoti:
-
Parašė Lašas Rodyti pranešimąLG viduje jau vaikšto kalbos, Rail Balticos projektasbus užšaldomas bent 4 metams! Lietuva, kaip ir +- viskas gerai, bet ale Latvija, Estija nesusitvarko su projektu...Paskutinis taisė evvt; 2024.01.24, 16:59.
Komentuoti:
-
Parašė ifl Rodyti pranešimą
Jei žmogus dirba LG, tai čia jo darbo vidinė informacija. Gal nereikia varyti ant žmogaus, jeigu jis vidine info pasidalijo?
Kadangi pats turiu pažįstamų LG ir tenka atsitiktinai išgirsti "intriguojančios" perpasakotos informacijos, kuri nelabai pasitvirtina.
- 5 patinka
Komentuoti:
-
Parašė sleader Rodyti pranešimą
Kiek tos kalbos turi ryši su realybe, arba kiek tiesiog kažkieno sukurti pletkai?
- 2 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Lašas Rodyti pranešimąLG viduje jau vaikšto kalbos, Rail Balticos projektasbus užšaldomas bent 4 metams! Lietuva, kaip ir +- viskas gerai, bet ale Latvija, Estija nesusitvarko su projektu...
Negaliu suprasti kokia logika yra projektą "užšaldyti"? Šiandien neatlikti darbai, nepaskelbti konkursai po kelių mėnesių jau tikėtina, kad kainuos brangiau. Nebent būtų kažkokia fantastinė vizija dėl defliacijos ir statybų kainų sumažėjimo. Tačiau realybe šiai dienai - visiškai priešinga.
Juo labiau, kad tikslas yra prijungti Baltijos šalis prie Europos tinklo. Mums šiam tikslui įgyvendinti nereikalinga nei Latvija, nei Estija. Kokia prasmė viską laikinai sustabdyti?
Įšaldyti būtų galima nebent pvz. riedmenų pirkimą, jeigu projektas tikėtinai pavėluos ir tų riedmenų neprireiks, bet tikrai ne statybą, kai priežastis "vėlavimas" Kiek juokinga vėlavimą kompensuoti įšaldymu.
- 9 patinka
Komentuoti:
-
Parašė Lašas Rodyti pranešimąLG viduje jau vaikšto kalbos, Rail Balticos projektasbus užšaldomas bent 4 metams! Lietuva, kaip ir +- viskas gerai, bet ale Latvija, Estija nesusitvarko su projektu...
- 1 patinka
Komentuoti:
-
LG viduje jau vaikšto kalbos, Rail Balticos projektasbus užšaldomas bent 4 metams! Lietuva, kaip ir +- viskas gerai, bet ale Latvija, Estija nesusitvarko su projektu...
Komentuoti:
-
Parašė John Rodyti pranešimą...kurį apmokėtų ES.
Komentuoti:
-
Ne, negali be šitų tepliojimų paniatkėmis, Gariūnais ir 90-aisiais, komiblokais ir automobilizmu? Ir eik velniop. Vilniaus rapid transit šiaip ar taip yra oftopikas šitoj temoj.
- 3 patinka
Komentuoti:
-
Parašė alga Rodyti pranešimąJohn jam nepakankamos fantazijos oponentus vadina baudžiava, VLR jiems į burnas deda devyniasdešimtuosius ir Naujuosius Vasiukus.
Pasiūlyčiau tokią analogiją: praktiškai bet kuris iš mūsų su padoriu ofisiniu darbu gali nueiti į Mercedes Benz ar BMW saloną ir lizingu nusipirkti naują prabangos klasės automobilį. Tai bus grubiai 1000 € per mėnesį. Bet retas tai daro, nes yra geresnių būdų išleisti tą 1000 €. Keleto kilometrų tunelis susikainuos panašiai, kaip VMS metinis biudžetas. Ar gali savivaldybė pirkti Mersą išsimokėtinai? Greičiausiai gali. Ar geriau tas tunelis, ar keliasdešimt km tramvajų linijų, ar išvis po tuziną naujų baseinų, darželių, gatvių ir dvirtakių? Reik gerai pasvarstyt. Švedai važinėja Mersais? Rumunai važinėja Mersais? Good for them.
‘Mersas’, beje, dažnai yra naudojamas kaip prabangos prekė ir išimtis - čia jis visiškai netinka, nes ne švedai ir rumunai, o Vilnius yra išimtis VT kontekste. Tad, jei jau pradėjome rašinėti apie automobilius, kur kas teisingiau būtų sakyti, kad ne Krokuva, Lodzė ar Cluj važinėja su mersu, o kad Vilnius važinėja su Zapu.
Beje - tarkime, kad geras Vilniaus VT būtų aktualus kokiam pusei milijono gyventojų. Tarkime norime pastatyti kietą light metro sistemą, kurios kaina - 3 milijardai ir kurios statymas užims 20 metų. Tai:
- tėra 150 milijonų per metus - grubiai skirtumas tarp Rygos ir Vilniaus VT biudžetų (arba 25 eurai per mėnesį vienam naudotojui)
- praktikoje, tai greičiau yra koks 50 milijonų ar dar mažiau dėl galimų ES ir valstybinių subsidijų (apie 8 eurai per mėnesį vienam gyventojui)
Geras VT yra pigus skaičiuojant vienam naudotojui. Privačiam automobiliui už tokius pinigus nenupirksi nei padangų. Tad juokingai atrodo, kai žodžio ‘milijardas’ išsigandę automobilistai pradeda kalbėti apie ‘mersus’ ir kosmodromus, o po to patys siūlo vienam gyventojui išleisti daug kartų daugiau automobiliui (ir panašiai tiek naujiems ‘aplinkkeliams’), kad galėtų degalus deginti kamštyje ir didesnius pinigus mokėti vien už parkingą.Paskutinis taisė VLR; 2024.01.12, 03:55.
- 13 patinka
Komentuoti:
-
Parašė alga Rodyti pranešimąKeleto kilometrų tunelis susikainuos panašiai, kaip VMS metinis biudžetas...
- 3 patinka
Komentuoti:
-
John jam nepakankamos fantazijos oponentus vadina baudžiava, VLR jiems į burnas deda devyniasdešimtuosius ir Naujuosius Vasiukus.
Pasiūlyčiau tokią analogiją: praktiškai bet kuris iš mūsų su padoriu ofisiniu darbu gali nueiti į Mercedes Benz ar BMW saloną ir lizingu nusipirkti naują prabangos klasės automobilį. Tai bus grubiai 1000 € per mėnesį. Bet retas tai daro, nes yra geresnių būdų išleisti tą 1000 €. Keleto kilometrų tunelis susikainuos panašiai, kaip VMS metinis biudžetas. Ar gali savivaldybė pirkti Mersą išsimokėtinai? Greičiausiai gali. Ar geriau tas tunelis, ar keliasdešimt km tramvajų linijų, ar išvis po tuziną naujų baseinų, darželių, gatvių ir dvirtakių? Reik gerai pasvarstyt. Švedai važinėja Mersais? Rumunai važinėja Mersais? Good for them.
- 5 patinka
Komentuoti:
-
Parašė ifl Rodyti pranešimą
Sakyčiau, kad forume pilna fantastų diskusijų ir, be abejo, smagu fantazuoti, bet yra mažai šansų kažką naujo sužinoti, nes fantastų diskusijose nėra poreikio savo idėjas kažkaip pagrįsti techniškai (nefiguruoja jokios diskusijos apie reljefą, kreives, greitį, srautus, kainą, plėtros perspektyvas, geležinkelius valdančių kompanijų mikroekonomiką ir t.t.).
Į techninius parametrus leistis diskusijose dažnai nėra reikalo, dauguma diskusijų forumuose yra high-level diskusijos (t.y. diskusijos 'iš aukšto'), kuriose diskutuojama apie bendrą strategiją ir ateities planus. Toks įsimetimas į temą, visų išvadinimas debilais (tiesiogiai ar netiesiogiai) ir sakymas 'aha bet reljefas' taškų tau nepridės - nieko pats gero apie tuos techninius parametrus nepasakei. Apie reljefą, kreives ir dirvos tinkamumą Vilniuje galima pasakyti du dalykus: (i) su jais yra viskas gerai, o sąlygos tiek tramvajams, tiek metro, tiek traukiniams yra puikios, (ii) mikrorajon-modernistiniai automobilistai dažnai naudoja tuos terminus akivaizdžiam melavimui ir išgalvotoms priežastims, dėl ko negalima investuoti į gerą VT ('netinkamas reljefas', 'netinkama dirva', 'senamiestyje neįmanoma' yra tik keli akivaizdžių melų pavyzdžiai).
Dar dėl fantastų - žinai kas yra buvimas 'fantastu'? Tai kai paveldėji miestą be jokios rimtos infrastruktūros, nieko į ją neinvestuoji, išleidi dešimtmečiais VT mažiau nei pusę sumos nei panašaus dydžio miestai (kaip Ryga), bet vis tiek galvoji, kad išspręsi kamščius. Tuo pačiu visus, siūlančius perimti geriausias praktikas jei ne iš vakarų tai bent iš Lenkijos laikai idiotais, o miestą reklamuoji kaip modernų ir vakarietišką bei tiki, kad vis tiek neprarasti konkurencingumo lyginant su kaimyninėmis šalimis. Va čia tai yra tikra Naujųjų Vasiukų lygio fantazija.
- 6 patinka
Komentuoti:
-
Parašė VLR Rodyti pranešimą
Nuo kada mes forume diskutuojame tik apie planus, kuriems yra valdžios ar savivaldybės paskaičiavimai? Naudojant tokį principą, Vilniaus VT temose turėtume diskutuoti tik apie tai, kaip surinkti metro linijų lygio keleivių skaičius maršrutuose, kuriuose pravažiuoja du autobusai per valandą. Nėra paskaičiavimų tiems pasiūlymams, nei tikrų, nei savivaldybės ar valstybės darytų. Tačiau man vis tiek įdomu pamatyti daugiau tokių pasiūlymų ir padiskutuoti apie juos, net jei ir kai kurie iš jų yra kiek ambicingi. Mažiausia, ko reikia diskusijose tai toksiško, post-sovietinio, badmečio mentalo, kur bet kokia ambicingesnė idėja yra išjungiama ją sumenkinant, pvz. vadinant ją 'vaikų darželiu'.
Sakyčiau, kad forume pilna fantastų diskusijų ir, be abejo, smagu fantazuoti, bet yra mažai šansų kažką naujo sužinoti, nes fantastų diskusijose nėra poreikio savo idėjas kažkaip pagrįsti techniškai (nefiguruoja jokios diskusijos apie reljefą, kreives, greitį, srautus, kainą, plėtros perspektyvas, geležinkelius valdančių kompanijų mikroekonomiką ir t.t.).
Forume apstu ambicingų idėjų, kaip visos problemos būtų išsprendžiamos tiesiog priperkant traukinių, autobusų, pastanant tramvajus, metro ir t.t. Norėjimas diskusijos šuolio link paskaičiavimų nėra nei sovietinis mentalas, nei kažkas toksiško. Daug labiau toksiška nepatinkančias transporto formas vadinti valgymais iš šiukšlių dėžės, vėmalais, bolševizmu, Somaliu ar kokia kita Afrikos valstybe. Bet, panašu, jums tokia diskusijų forma nekliūva.
- 5 patinka
Komentuoti:
-
Parašė alga Rodyti pranešimą
Vasiukai, nevasiukai, ifl klausė, kokie yra paskaičiavimai čia pateiktiems variantams, ir atsakymas yra, kad jokių. Tai tik mūsų fantazijos. Aišku, kad yra Vilniaus dydžio miestų, kurie turi S-Bahno tunelį po senamiesčiu, bet tai nekeičia fakto, kad šitoje temoje tokių sprendimų pasiūlymai tėra tik mūsų pasvaičiojimai, o ne kažkokie realūs valdžios planai.
- 9 patinka
Komentuoti:
Komentuoti: