Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Siaurieji geležinkeliai užsienyje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #41
    Anonsas
    [RO] Mokanica - Karpatų siaurasis geležinkelis / Mocăniță CFF Vișeu de Sus





    Comment


      #42
      Važinėjant po Hercegovinos regioną nustebino ženklas su užrašu Ćiro.
      Kiek leido suprasti paviršutiniškos kroatų-serbų-bosnių-juodkalniečių kalbos(ų) žinios, šis žodis reiškia siaurąjį geležinkelį.
      Dviračio ir garvežio ženklas leido suprasti, kad senojo siauruko trasa nutiestas turistinis dviračių maršrutas

      Foto 2019.09
      Atkarpa tarp Hutovo ir Čapljinos


      Comment


        #43

        Hercegovinos-Dalmatijos siaurasis geležinkelis / Hercegovačka Dalmatinska uska željeznička pruga (Ćiro) 1901-1976

        Siaurasis geležinkelis Mostar-Čapljina-Gabela-Ravno-Hum-Dubrovnik-Herceg Novi-Zelenika (su atšaka Hum-Trebinje) nutiestas Austro-Vengrijai okupavus Osmanų imperijai priklausiusią Bosniją ir Hercegoviną. Pirmiausiai 1884 m. nuo Adrijos pajūrio nutiestas siaurasis geležinkelis Metkovići-Čapljina-Mostar.
        1897-1901 m. nutiestas Hercegovinos-Dalmatijos siaurasis geležinkelis Gabela-Hum-Dubrovnik (Gruž uostas)-Zelenika (su 16,6 km atšaka Hum-Trebinje).


        https://www.ciro.herzegovinabike.ba/...ce-do-stanice/

        Tarpukariu, jau Jugoslavijos Karalystės laikais buvo planai sujungti Belgradą su Adrijos jūra. Buvo ginčijamasi dėl naujo uosto vietos. Neretvos deltoje esantis Pločės uostas nukonkuravo Neumo (Kleko), Splito ir Dubrovniko variantus. Siaurasis geležinkelis nuo Adrijos jūros iki Sarajevo ėjo trasa Ploče-Čapljina-Mostar-Sarajevo. Dėl finansinių sunkumų ir interesų grupių ginčų geležinkelio proejktas aprengtas tik 1936 m. Jis buvo pradėtas tiesti tik 1938 m., iki 1940 m. pabaigos buvo pastatyta 80%-žemės darbų, pastatytos kelios stotys, tiltai ir tuneliai. Po 1941 Vokietijos Italijos ir jų sąjungininkų invazijos darbai sustojo, bet Pločės-Sarajevo geležinkelį pabaigė Italijos okupantai. Po karo geležinkelis buvo atstatytas.
        Socialistinės Jugoslavijos laikais geležinkelis Sarajevas-Mostar-Ploče modernizuotas į platųjį ir elektrifikuotas, pakeista trasa dėl Neretvos upėje pastatytų elektrinių užtvankų. Pl;atusis geležinkelis baigtas teisti 1966 metais.
        Željeznička pruga Sarajevo – Ploče

        Hercegovinos-Dalmatijos siaurukas savo geriausiais laikais buvo toliau plečiamas. Nuo Trebinės (Trebinje) 1931 m. nutiesta 42 km atšaka iki Bilečios (Bileća), o 1938 m. -71 km iki Nikšičiaus Juodklanijoje.
        Nutiesus 1966 m. platųjį Sarajevo-Pločės geležinkelį Dalmatijos - Hercegovinos siaurukas Ćiro prasidėjonuo Gabelos stoties į pietus nuo Čaplinos (Čapljina).
        Željeznička pruga Gabela – Zelenika

        Siaurąjį geležinkelis nukonkuravo autotransportas. Hercegovinos-Dalmatijos siaurasis geležinkelis palaipsiui nustojo veikti:
        Sarajevo– Metković – Ploče 1966 m.
        Uskoplje – Zelenika 1968 m.
        galutinai Hercegovinos-Dalmatijos siaurasis geležinkelis (Čapljina–Gabela–Dubrovnik ir Hum– Trebinje – Bileća) nustojo veikti 1976 metais. Darbo neteko virš 1500 geležinkelininkų. Riedmenys ir inventorius parduoti į Italiją, Vokietiją Alžyrą, Olandiją.
        http://www.historija.ba/d/252-ukinut...ebinje-bileca/

        Dalmatijos - Hercegovinos siaurasis geležinkelis (Ćiro) šiuo metu yra Bosnijos ir Hercegovinos (daugiausia FBiH, šiek tiek Srpskos Respublikos), Kroatijos bei Juodkalnijos teritorijose.

        Apie Hercegovinos-Dalmatijos siaurąjį geležinkelį yra išsamus straipsnis kroatų kalba Željeznička pruga Gabela – Zelenika
        Kuklesnės versijos yra vokiečių (Dalmatinerbahn), čekų (Železniční trať Gabela–Zelenika), italų (Ferrovia Čapljina-Zelenica) kalbomis.
        Anglų kalba yra senos Ćiro stočių nuotraukos su aprašymais: Od stanice do stanice / From station to station
        Apie platujį geležinkelį Sarajevas-Mostaras-Ploče Željeznička pruga Sarajevo – Ploče (yra versija ir angliškai).

        Kelios archyvinės Ćiro nuotraukos




        Čapljina 1968




        FOTO/ Kako je „ćiro“ zamakao preko Zlatišta http://www.hercegovinapromo.com/%D1%...7%D0%BB%D0%B0/
        https://hr.wikipedia.org/wiki/%C5%BD...80%93_Zelenika

        Comment


          #44
          Hercegovinos-Dalmatijos siaurasis geležinkelis 2016-...
          Biciklistička ruta
          Ćiro / Dviračių takas "Siaurukas"

          Prieš keletą metų Kroatijos ir Bosnijos-Hercegovinos teritorijoje įgyvendintas Europos Sąjungos remiamas projektas „Biciklom kroz istoriju – Revitalizacija stare uskotračne pruge „Ćiro“ (Dviračiu per istoriją, senojo siaurojo geležineklio "Ćiro" revitalizacija)

          Kad bendrą projektą parengė Kroatija ir Hercegovinos kroatai, nieko keisto.
          Kur kas įdomiau, kad projekte dalyvavo ir Srpskai Respublikai priklausiančio Trebinės (Trebinje) institucijos.

          Apytikrė projekto trasa dabartiniame žemėlapyje (padidinus mastelį trasa realiai nužymėta)

          www.mapy.cz

          Kelios trasos nuotraukos



          https://www.blic.rs/vesti/republika-...g-ciru/4ndfx33
          https://dubrovacki.slobodnadalmacija...z-dvije-drzave
          http://www.ciro.herzegovinabike.ba/w...Brosura_KB.pdf

          Comment


            #45
            Hercegovinos-Dalmatijos siaurasis geležinkelis, dabar - dviračių trasa Čapljina-Ravno-Dubrovnik "Ćiro"

            Ravno stotis Hercegovinoje

            Istorinė nuotrauka

            https://www.ciro.herzegovinabike.ba/...ce-do-stanice/

            Foto 2019.09
            Stoties pastate veikia viešbutis, šalia - restoranas


            Buv. stoties teritorija

            Comment


              #46
              Greitai parengsiu tris fotoreportažus iš Šveicarijos ir Austrijos siaurukų. Tai pavyzdys, kuo gali būti siaurukai. Ne tik turistiniai, bet ir reali VT rūšis su 80 km/h greičiu net ir be elektrifikacijos 760 mm vėžeje...

              Comment


                #47
                Siaurasis geležinkelis Listalis - Valdenburgas (Waldenburgerbahn), Šveicarija.

                Listalis - Bazelio kantono administracinis centras (pats Bazelis yra atskiras miestas-kantonas) su apie 14 tūkstančių gyventojų. Siaurasis geležinkelis nutiestas 1880 m.
                Geležinkelio ilgis 13,1 km, vėžės plotis 750 mm, elektrifikuotas (1,5 kV nuolatinė). Didžiausias nuolydis 35 promilės. Geležinkelis vienkelis, ten, kur reikia, yra pralankos. Anksčiau buvo vežami ir kroviniai, dabar jau eilę dešimtmečių tarnauja tik kaip viešojo keleivinio transporto rūšis.

                2016 m. geležinkelį prisijungė Bazelio kantono viešojo transporto kompanija BLT. Valdenbugo siaurasis yra iš dalies integruotas į Bazelio S-Bahno sistemą. Tačiau bilietai, bent jau vienkartiniai, yra atskiri.
                Į Listalio viešojo transporto sistemą (14 tūkst. miestas turi autobusų maršrutus) siaurasis geležinkelis irgi yra integruotas ir jam priskirtas maršruto numeris 19.

                Traukinys Ban Bubendorfo stotyje (pralankoje). Vaizdas Listalio link.



                Ten pat, tik kitas traukinys Valdenburgo link.



                Darbo d. ir šeštadieniais geležinkelis darbą pradeda 5 ryto ir baigia po 1 val. nakties. Sekmadieniais pradeda valandą vėliau, o baigia po 1 val. nakties. Darbo dienomis piko metu traukiniai važiuoja 4 kartus per valandą, ne piko metu 2-3 kartus, anksti ryte ir vakare – kartą per valandą. Poilsio dienomis važiuojama kad pusvalandį taktiniu grafiku. Darbo dienomis grafikas iš dalies taktinis, tiksliau piko metu važiuoja papildomi traukiniai, bet taktinis grafikas išlaikomas. Visas maršrutas įveikiamas per 24 minutes. Yra 13 sustojimo punktų, įskaitant galinius. Pačiame Listalyje yra tik du iš jų, kiti jau už miesto ar kituose miesteliuose. Geležinkelis iš Listalio stoties eina lygiagrečiai plačiojo geležinkelio linijai, paskui pasuka ir daugiausiai eina palei kelią, kartais šiek tiek nutoldamas, kartais priartėdamas. Kai kuriuose miesteliuose jis eina tiesiog gatvėmis kaip tramvajus. Todėl ir dėl naudojamų beveik tramvajinių riedmenų jis dar yra vadinamas tramvajumi.

                Bilietų sistema zoninė. Visas geležinkelis patenka į keturias tarifines zonas. 4 zonų bilieto, galiojančio 4 valandas, kaina 8,6 franko, arba apie 8 eurus. 1 zonos kaina 3,8 franko, o trumpo važiavimo (kiek stotelių - neišsiaiškinau) - 2,3 franko. Čia antros klasės bilietai. Yra dar ir pirma klasė.
                Taip pat yra lengvatiniai bilietai, bet jų kaina nėra tiksliai 50 proc. mažesnė. Kuo mažesnė bilieto be nuolaidos kaina, tuo mažesnė ir lengvata (30-40 proc. ribose). Bet kuo didesnė bilieto kainą, tada lengvata tampa 50 proc.

                Bazelio S-Bahno schema. Rodykle pažymėtas Valdenburgo siaurasis geležinkelis.



                Maksimalus greitis geležinkelyje – 75 km/h. Visas eismas valdomas iš valdymo centro. Visi iešmai pralankose automatizuoti. Visi bėgiai suvirinti ir kelias palaikomas labai kokybiškas, jokio supimo važiuojant nėra. Taigi, 750 mm geležinkelyje galima turėti visiškai priimtinus komerciniam keleivių pervežimui siauraisiais geležinkeliais greičius. Traukiniai nesivelka, o visuose ruožuose spaudžia praktiškai maksimaliu tame ruože leistinu greičiu. Todėl jei dėl kokių priežasčių priešingos krypties traukinys vėluoja, laukiama pralankose, o ne velkamasi tarpstočiu. 75 km/h – ne riba. Manau, kad su naujoviškais riedmenimis būtų galima išspausti ir 90 km/h. Kas dėl dabar naudojamų traukinių. Tai 1986 ir 1993 metų (to paties modelio) laidos traukiniai, nors ir ne kartą modernizuoti, palaikomi labai geros būklės. Važiuoja 2 arba 3 vagonų sąstatai, vagonai nepereinami. Vagonų plotis iš akies apie 2,5 m, t.y., jie platesni už TSRS naudotus Pafawag ar PV40. Viduje ne siauriau nei normaliame miesto autobuse. Sėdynės 2+1. Traukinyje važinėja kotrolierius. Kasų nėra, visur stovi bilietų automatai.

                Depas ir pagrindinė geležinkelio stotis yra Valdenburge. Listalyje siaurojo geležinkelio traukiniai stoja prie antrojo perono, kurio kitoje pusėje stoja iš Bazelio atvažiuojantys traukiniai. Listalyje yra du keliai, antrasis praktiškai nenaudojamas, skirtas tik nebent traukinių sustojimui ar atstovai remonto ar rimtų eismo sutrikimų metu.

                Valdenburgo stotis.



                Ten pat, vaizdas į priešingą pusę. Depas.



                Vagono interjeras. Sėdynės yra platesnės nei autobusuose ar tramvajuje, todėl atrodo, kad vagonas siauras. Realiai jis yra apie 2,5 m pločio viduje.

                Paskutinis taisė Al1; 2019.10.04, 10:37.

                Comment


                  #48
                  Taip atrodo iešmai. Bad Bubendorfo pralanka.



                  Kitas Bad Bubendorfo pralankos galas. Tolumoje matosi maksimalaus greičio ženklas - 75 km/h. Taip, vos tik už iešmo, vingių nėra, kitų kliūčių taip pat, ir, mašiniste, spausk maksimumą.



                  Bad Bubendorfo stoties pastatas. Valdenburgo krypties peronas.



                  Listalio stotis. Yra du plačiojo geležinkelio keliai, kurie naudojami keleivinių traukinių sustojimui. Ir kitoje antrojo perono pusėje stoja Valdenburgo siaurojo geležinkelio traukiniai.



                  Kaip buvo minėta, siaurasis geležinkelis kurį laiką eina palei platųjį.



                  Siaurojo geležinkelio kelias prie perono.



                  Antrasis kelias retai kada naudojamas, nors prie jo irgi yra paprastas siauras nedengtas peronas, bet jis į kadrą nepateko.





                  Traukinys atvyksta į Listalį.

                  Paskutinis taisė Al1; 2019.10.03, 22:31.

                  Comment


                    #49
                    2022 metais prasidės kapitalinė geležinkelio rekonstrukcija į iš esmės priemiestinį tramvajų. Vėžė bus pakeista į 1000 mm, nauji riedmenys bus tramvajai, pritaikyti šiai linijai. Bus pakoreguotas ir stotelių kiekis (sumažės), bei pailginti kai kurių pralankų antrieji keliai. Taip pat Valdenburge bus pastatyta nauja stotis.

                    Talhauze yra istorinis garvežys, kuris saugomas šiame pastate. Taip pat yra ir vagonų.



                    Per langą nelabai gerai matosi.



                    Talhauzo stotelėje magistralinėje linijoje panaudoti metaliniai pabėgiai.



                    Geležinkelis yra pavyzdys, kaip siaurieji geležinkeliai mūsuose galėjo būti pritaikyti keleivių vežimui. Taip, tam būtų reikėję didelių investicijų, bet net 750 mm siaurasis geležinkelis iš esmės leidžia turėti visiškai priimtinus greičius keleivių pervežimui. Juk autobusai paprastuose keliuose gali važiuoti tik 80 km/h greičiu. Sakysite, kad geležinkelis elektrifikuotas... Kitas fotoreportažas bus iš Austrijos, kur siaurasis geležinkelis neelektrifikuotas ir išspaudžiama iki 80 km/h, o jei ne priekalnių sąlygos (daug vingių ir yra nuolydis), tai tikriausiai būtų ir daugiau.

                    Comment


                      #50
                      Žadėtas fotoreportažas iš Austrijos, siaurojo geležinkelio Pinzgauer Lokalbahn.

                      Celis prie Zė – nedidelis (apie 9,5 tūkst. gyventojų) turistinis Austrijos miestas, esantis Zalcburgo žemėje.
                      Siaurasis geležinkelis atidarytas iš Celio prie Zė į Krimlį 1898 metais ir vadinosi Pincgau vietiniu geležinkeliu (Pinzgauer Lokalbahn). Neaišku, kaip praeityje iki Pirmojo pasaulinio karo ir jo metu, bet tarpukaryje siaurasis geležinkelis jau priklausė Austrijos valstybiniams geležinkeliams (ÖBB ). 1998 m. nutrauktas krovinių gabenimas, o apie 2000 metus iškilo grėsme ir visam geležinkeliui, nes ÖBB norėjo nutraukti jo eksploataciją. Bet po ilgai trukusių derybų tarp ministerijos, žemės ir ÖBB, galiausiai 2008 m. geležinkelį perėmė Zalcburgo žemė. Perėmimą paskatino ir 2008 m. įvykęs potvynis, kurio metu beveik pusė linijos tapo nenaudojama. Buvo nuspręsta ne uždaryti ar numarinti geležinkelį, o jį atstatyti ir rekonstruoti. Bet ÖBB į tai nesutiko investuoti, todėl geležinkelį perėmė žemė. Geležinkelis priklauso žemei priklausančiam koncernui Salzburg AG, kuris eksploatuoja ne vieną siaurąjį geležinkelį ir kitas keleivinio transporto kompanijas, užsiima energetika ir infrastruktūra.



                      Celio prie Zė stoties siaurasis kelynas. Stoties pastatas bendras ir už mano nugaros. Ar taip buvo anksčiau - neaišku.



                      Galinė Krimlio stotis ir keleivinis traukinys joje.



                      Krimlio stoties pastatas.



                      Siaurasis geležinkelis prasideda Celio prie Zė geležinkelio (plačiojo) stotyje ir apie pusantro kilometro eina palei platųjį geležinkelį. Už maždaug 1,5 km nuo pradinės stoties yra Tišlerhoizlo stotis, kurioje įsikūrusi pagrindinė siaurojo geležinkelio techninė bazė. Toliau geležinkelis pasuka savo trasa, kuri pagrinde eina Zalcacho slėniu, vietomis priartėdamas prie upės. Pravažiuojami miesteliai ir kaimai, golfo laukai ir kiti objektai, kurie generuoja keleivių srautą. Už 2 km nuo galinės stoties, Krimlyje yra kalnų krioklys, didelis turistų traukos objektas. Iki jo nuo stoties kai kuriais reisais veža suderintas maršrutinis Postbuso autobusas. Planuojama pratęsti geležinkelį iki krioklio. Visas geležinkelio ilgis beveik 53 km. Vėžės plotis – 760 mm. Geležinkelis neelektrifikuotas, vienkelis.

                      Tišlerhoizlo stotis (tik siaurojo geležinkelio). Šalia plačiojo geležinkelio linija. Siaurojo geležinkelio traukinys važiuoja Celio prie Zė link.



                      Vaizdai pro langą už kokių 40 km nuo Celio.









                      Šalia teka Zalcachas.



                      Pralankoje.


                      Paskutinis taisė Al1; 2019.11.24, 18:59.

                      Comment


                        #51
                        Siaurasis geležinkelis naudojamas reguliariam vietiniam keleivių pervežimui. Darbo laikas nuo maždaug 5.30 iki 21.30. Darbo dienomis visu geležinkelio ilgio maršrutu (iki Krimlio) traukiniai kursuoja valandiniu taktiniu grafiku. Ryte iš Krimlio, o vakare į Krimlį yra ekspresinis reisas, kai stojama ne visose stotelėse. Kitu metu stojama visur. Visi sustojimai yra pagal pageidavimą. Apie tai bus plačiau kiek žemiau. Visą maršrutą traukiniai abiem kryptimis įveikia per 1 val. 22 min., nepriklausomai nuo reiso ir krypties (nors į Krimlį beveik nuolatinė įkalnė, o į Celį – nuolydis). Ekspresas visą maršrutą įveikia per 1 val. ir 5 min.

                        Iš Celio prie Zė dar yra trumpesni reisai į Pyzendorfą rytais ir Nyderzilį nuo priešpiečių iki vakaro. Visi šitie reisai įsiterpia į valandinį taktinį grafiką taip, kad tarp šių stočių ir Celio abiem kryptimis traukiniai kursuoja kas pusvalandį. Taip pat paraleliai geležinkeliui Zalcacho slėniu eina automobilių kelias ir juo kursuoja autobusai, kurie suderinti su geležinkeliu ir papildo jo reisus. Nors internetiniame grafike jie neparodyti, lankstinukuose jie nurodyti.

                        Vasaros sezono metu vienu reguliariu reisu (įprastas tarifas) trečiadieniais ir ketvirtadieniais važiuoja garvežys su senais vagonais, o žiemos metu ketvirtadieniais tuos vagonus tempia senas šilumvežis. Poilsio dienomis traukiniai kursuoja tik visa geležinkelio linija ir kas valandą. Taip pat nėra paskutinio vakarinio reiso.
                        Metinis traukinių punktualumas yra apie 98 procentai.

                        Nežinau, ar visose stotyse, bet Celyje prie Zė yra bilietų automatas, o Celyje prie Zė bilietus galima nusipirkti ir bendroje stoties kasoje. Taip pat bilietus parduoda konduktorius. Vienkartinis pilnas bilietas į vieną pusę visam maršrutui kainuoja 10,80 Eur. Aišku, yra bilietai su nuolaidomis, lengvatiniai ir mėnesiniai. Yra integracija su kitais bilietais ir kortelėmis.

                        Krimlio stotis. Tolumoje matosi geležinkelio linijos galas.



                        Krimlyje yra nedidelis "depas" ir elektrinis vagonų šildymas, nes vienas ar du traukiniai nakovja Krimlyje.



                        Reguliarame keleivių pervežime naudojami šilumvežiai su dviem neatskiriamais žemagrindžiais vagonais, kurių galinis turi valdymo kabiną. Pavasarį – rudenį tarp šilumvežio ir keleivinių vagonų įkabinama prekinis vagonas, skirtas dviračiams.

                        Traukinys Krimlyje tarp reisų.




                        Šilumvežio ir vagono dviračiams sukabinimas.



                        Galinis vagonas su valdymo kabina.



                        Vagono viduje. Plotis didesnis nei autobuso PV40 ar Pafawag vagono. Važiavimas komfortiškas, kelio beveik nesijaučia.

                        Paskutinis taisė Al1; 2019.11.21, 20:42.

                        Comment


                          #52
                          Šilumvežiai ir žemagrindžiai vagonai yra palyginti nauji – 2009 metų.

                          Vs-82 šilumvežis.





                          Taip pat keleivius veža automotrisių traukinys, sudarytas iš dviejų automotrisių ir tarp jų įkabinto tarpinio vagono. Kai kuriais trumpesniais reisais važiuoja tik viena automotrisė. Šilumvežiais su vagonais važiuoja tik viso ilgio reisais, o automotrisių traukiniai važiuoja ir viso ilgio reisais, ir trumpesniais reisais, automotrisės tik trumpesniais reisais, nors gali būti, kad vakarais jos leidžiamos ir viso ilgio reisais. Automotrisės yra 199x-ųjų gamybos.

                          Automotrisė VTs-12 Tišlerhoizlo stotyje.



                          Automotrisių traukinys Tišlerhoizlo stotyje važiuoja į Celį



                          Irgi toje pat stotyje tas pats traukinys iš kito galo važiuoja į Krimlį.



                          Automotrisės salonas. Važiavimas automotrise ne toks komfortiškas koks traukiniu su šilumvežiu. Automotrisės "kietesnės" ne tik sėdynėmis, bet ir eiga. Šiek tiek braška salonas.

                          Paskutinis taisė Al1; 2019.11.21, 20:41.

                          Comment


                            #53
                            Maksimalus greitis geležinkelyje – 80 km/h. Visas eismas valdomas iš valdymo centro. Visi iešmai pralankose automatizuoti. Visi bėgiai suvirinti ir kelias palaikomas labai kokybiškas, jokio supimo važiuojant nėra. Taigi, 760 mm, taip pat ir 750 mm (nes 1 cm skirtumas nieko nelemia iš esmės) geležinkelyje galima turėti visiškai priimtinus komerciniam keleivių pervežimui siauraisiais geležinkeliais greičius. Traukiniai nesivelka, o visuose ruožuose spaudžia praktiškai maksimaliu tame ruože leistinu greičiu. Todėl jei dėl kokių priežasčių priešingos krypties traukinys vėluoja, laukiama pralankose, o ne velkamasi tarpstočiu. Jei šis geležinkelis būtų ne kalnuotoje vietoje, tai, manau, maksimalus greitis būtų gal ir 90 km/h. Dabar gi jį riboja įkalnė/nuolydis ir gan vingiuota trasa, nors mažo radiuso kreivių ir nėra, bet greitis dėl kreivių yra mažinamas. Tačiau tik prieš kreives ir jose. O po to vėl spaudžiama kiek galima. Taip pat maršrutą galima būtų greičiau įveikti, jei geležinkelis būtų elektrifikuotas. Bet net ir esami riedmenys turi gerą pagreitį.

                            LG su savo Pesomis 620M, su jų pagreičiu (gal jis ir normalus, bet taip, kaip jos valdomos LG) ir važiavimu, tarkim, visiškai atnaujinta linija tarp Kauno ir Marijampolės, kuri yra tik 7 km ilgesnė už Pincgau siaurąjį geležinkelį, tai tiesiog tragedija... Tarkime, Pincgau ekspresas važiuoja 53 km 1 val. ir 5 min. su 13 tarpinių sustojimų. Kaunas – Marijampolė 60 km irgi 1 val. 5 min. Bet tik su 7 tarpiniais sustojimais, linija su juokingais nuolydžiais ir gana tiesia... Kur maksimalus greitis 120 km/h (neskaitant mažesnio greičio ruožų).
                            Gėda LG, o LG bonzus reikėtų už tokį eismo organizavimą reikėtų bausti...


                            Įvairūs pabėgiai ir bėgiai, naudojami geležinkelyje.







                            Kai kurie bėgiai magistraliniame kelyje jau virš 110 metų!..





                            Traukiniai stotelėse stabdomi pagal pageidavimą. Kiekvienoje stotelėje yra tokia spinta su atitinkamos krypties mygtukais. Mašinistas informuojamas apie pageidaujamą sustojimą šviesoforo signalu.



                            Tišlerhoizlo stoties peronas ir paviljonas. Šviesoforas dega - kažkas jau paspaudė sustojimo mygtuką Krimlio link. Taip pat čia platusis geležinkelis suka kairėn, o siaurasis suka dešinėn (kiek toliau, tos vietos nuotraukoje nesimato).

                            Paskutinis taisė Al1; 2019.11.21, 20:20.

                            Comment


                              #54
                              Važiuojant atgal vienoje iš stočių prasilenkėme su reguliariu traukiniu, traukiamu garvežio. Tai jugoslaviškas JŽ73-019 garvežys.



                              Senų vagonų sujungimas ir perėjimo aikštelės.



                              Kaip jau minėjau, Tišlerhoizlo stotyje įsikūrusi pagrindinė siaurojo geležinkelio techninė bazė. Ten taip pat yra ir daug senos technikos. Ten bazuojasi ir garvežys su senais istoriniais vagonais, ir seni šilumvežiai. Kaip irgi minėjau, garvežys, seni šilumvežiai ir vagonai naudojam ir reguliarame eisme, ir turistiniams reisams.
                              Geležinkelio remontui ir priežiūrai naudojamos kelio mašinos, analogiškos plačiojo geležinkelio kelio mašinoms. Viena jų papuolė į kadrą.Žiūrėti šio pranešimo pirmą nuotrauką.

                              Istoriniai šilumvežiai po stogu.



                              Taip pat stotyje manevravo manevrinis šilumvežis ar motorvežis su šilumvežių eros keleiviniais. vagonais.





                              Senas prekinis dengtas vagonas.



                              Jis stovi netoli šilumvežių ir gatvės.



                              O taip pat jis stovi tribėgiame kelyje. Beje, šis kelais elektrifikuotas iki pervažos.

                              Paskutinis taisė Al1; 2019.11.21, 20:30.

                              Comment


                                #55
                                Toliau paėjau kelis šimtus metru palei geležinkelį nuo Tišlerhoizlo stoties Celio prie Zė stoties link.
                                Vaizdas atgal, tolumoje matosi pervaža ir Tišlerhoizlo stotelė. Priekiniame plane trijų bėgių keliai - 1435 mm ir 760 mm. Taip pat siaurojo geležinkelio transporteriai, skirti plačiųjų vagonų transportavimui.



                                Dar kiek paėjus stovi siaurieji elektriniais traukiniais. Bet Salzburg AG juos atvežė iš kažkurio tai kito savo siaurojo geležinkelio.









                                Automotrisė VTs-12 Celio prie Zė stotyje.


                                Pabaiga.
                                Paskutinis taisė Al1; 2019.11.21, 20:39.

                                Comment


                                  #56
                                  Ačiū už nuotraukas ir komentarus.
                                  Labai įdomu

                                  Comment


                                    #57
                                    Muziejinis geležinkelis Serbijoje ir Bosnijoje-Hercegovinoje
                                    Šargano aštuoniukė / Шарганска осмица / Šarganska osmica / Šargan Eight

                                    Austro-Vengrijos imperijos okupuotoje Bosnijoje Hercegovinoje iki 1902 m. nutiestas strateginis siaurasis geležinkelis link Serbijos sienos Sarajevo-Višegrad-Vardište. Serbijoje iki 1912 metų nutiestas geležinkelis Stalač-Užice
                                    Per Šargano kalnagūbrį geležinkelis pradėtas tiesti I pasaulinio karo metais, Austro-Vengrijai nugalėjus ir okupavus Serbiją.
                                    Susikūrus Serbų, Kroatų ir Slovėnų Karalystei (Jugoslavijai kilo poreikis sujungi Belgradą ir Sarajevą geležinkeliu.
                                    Sunkiausioje 15,5 km atkarpoje buvo keli tuiletai , 22 tunelis (ilgiausias 1,5 km). Dėl sudėtingos konfigūracijos ši atkarpa gavo pavadinimą Šargano aštuoniukė / Šarganska osmica

                                    Geležinkelis Bosnijoje

                                    https://en.wikipedia.org/wiki/Narrow...nd_Herzegovina

                                    Geležinkelis Serbijoje

                                    https://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%A8...B8%D1%86%D0%B0

                                    Pora archyvinių nuotraukų

                                    https://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0argan_Eight

                                    1970 m.

                                    https://sr.wikipedia.org/wiki/%D0%A8...B8%D1%86%D0%B0

                                    Siaurasis geležinkelis Užice-Višegrad-Sarajevo veikė iki 1974 metų, vėliau dėl smukusio rentabilumo buvo uždarytas.

                                    1999 -2003 m. atkurta eismui Šargano aštuoniukės atkarpa nuo Mokra Goros iki Šargan Vitasi stoties.
                                    Operatorius -Serbijos geležinekeliai Србија Воз / SrbijaVoz
                                    2011 m. atstatyta apie 35 km atkarpa iki Višegrado Bosnijoje (Srpska Respublikoje).

                                    Oficialus geležinkelio pavadinimas "Nostralgija", paprastai vadinama Ćiro (siaurukas)

                                    Žemėlapiai iš www.mapy.cz



                                    Žemėlapiai iš www.mapy.cz

                                    Tas aštuoniukės formos geležinkelis kelis mėnesius nedavė ramybės.
                                    Nuvažiavau.

                                    Comment


                                      #58
                                      Šargano aštuoniukė / Šarganska osmica / Шарганска осмица
                                      Foto 2019.09
                                      Mokra Gora




                                      Šargan Vitasi


                                      Vidikovac Krst




                                      Daugiau nuotraukų - temoje [SRB] Geležinkelis Šargano aštuoniukė / Šarganska osmica

                                      Comment


                                        #59
                                        Paskutinės japoniškos vėžės geležinkelio akimirkos Sachaline, Rusijoje. Pirmos filmo dalies premjera įvyko pernai. Antra filmo dalis bus sausio 31 d. Filmą galite rasti šioje nuorodoje. Nuotraukų nekelsiu, yra pas mane FB.

                                        Comment


                                          #60
                                          2018 metų filmas apie vaikų geležinkelį Jekaterinburge bei vieną ilgiausių keleivinių siaurukų Alapajevske . Irgi - foto mano FB . Yra ir XXL šio filmo versija.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X