Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Pasaulio aviacijos naujienos

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    „Alitalia“ dėl pilotų streiko atšaukė daugiau nei trečdalį skrydžių https://www.15min.lt/verslas/naujien...iu-663-1214722
    Italijos oro linijų bendrovė „Alitalia“ atšaukė beveik 200 skrydžių dėl trečiadienį vykstančio 24 valandų pilotų streiko.
    ...
    Italijos vyriausybė spaudžia JAV oro linijų bendrovę „Delta“ padidinti pastarosios akcijų paketą reorganizuotoje „Alitalia“ nuo maždaug 10 iki daugiau nei 15 procentų.
    p.s. sėkmingai skęsta...

    Comment


      Baigti testuoti ilgiausi keleiviniai maršrutai pasaulyje: vienu ypu – iš Niujorko į Sidnėjų

      Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/pasaulis-kisene...1249118?copied

      Comment


        Švedijos technologijų instituto Chalmers mokslininikai įgyvendina projektą "ELISE/Elektrisk Lufttransport i Sverige", kurio tikslas sukonstruoti vietos rinkai skirtus tik elektros energija varomus keleivinius lėktuvus, kurie būtų eksploautojami skrydžiams nedidelio atstumo mašrutuose. Pradėtos derybos su Swedavia dėl skrydžių naujais lėktuvais reisu Stokholmas-Visbis. Taip pat svarstoma naujas transporto priemones naudoti komerciniams skrydžiams Kvarkeno regione (tarp aplink Botnijos įlanką esančių didesnių Švedijos ir Suomijos miestų). Pirmasis skrydis planuojamas po kelerių metų.



        Elflygplan med passagerare verklighet om några år
        Visby kan bli första destination med eldrivna flygplan
        Vill satsa på elflygplan över Kvarken
        Paskutinis taisė Silber418; 2020.01.10, 00:18.
        Exp@nding h¤rizons

        Comment


          Praėjusių metų pabaigoje nająjame Švedijos oro uoste Scandinavian Mountains Airport buvo sutikti pirmieji keleiviai. Jais tapo Nygård šeimyna, atskirdusi iš pietienėje šalies dalyje esančio Ängelholm miesto (skrydžio trukmė - 01 h 20 min.). Šiomis dienomis skrydžiai vyksta vietos rinkos reisaisi iš/į Stockholm/Bromma, Geteborgą, Malmę, Ängelholm ir Växjö, tačiau neužilgo bus pradėti aptarnauti ir taptautinių skrydžių keleiviai. Jau žinoma, jog pirmieji tarptautiniai reisai į Skandinvijos žiemos kurortus aptarnaujantį oro uostą vyks į/iš Londono, Kopenhagos bei Alborgo.



          Första passagerarna landar på Scandinavian Mountains Airport
          Första flygbolaget aviserar trafik till Scandinavian Mountains Airport
          SAS unveils direct flights to Scandinavian Mountains Airport from UK

          Parašė Silber418 Rodyti pranešimą
          Kiek anksčiau buvau minėjęs, jog Švedijoje bus statomas naujas tarptautinis oro uostas Scandinavian Mountains Airport, skirtas keleiviams į/iš žiemos kurortą Sälen Trysil regione. Tai dar vienas oro uostas, kuris papildys privačių oro uostų sąrašą didžiausioje Skandinavijos šalyje. Taip pat oro uostas bus vienas iš kelių valdomų nuotoliniu būdu - skrydžių kontrolės centras yra dislokuotas apie 500 km atsumu, Sudsvalio miesto oro uoste. Planuojama, jog pirmieji komerciniai skrydžiai bus aptarnaujami jau artėjančio žiemos sezono pradžioje. Jau žinoma, jog pirmieji skrydžiai į Skandinavijos žiemos kurortus vyks iš/į Londoną, Kopenhagą bei Alborgą.



          Šaltinis


          Šaltinis
          Paskutinis taisė Silber418; 2020.01.14, 01:45.
          Exp@nding h¤rizons

          Comment


            https://www.independent.co.uk/travel...-a9280916.html

            Click image for larger version

Name:	Annotation 2020-01-14 093541.png
Views:	1
Size:	48,6 kB
ID:	1775343
            AZ.Baku | FI.Vaasa | SR.Paramaribo | SE.Lund | DZ.Annaba

            Comment


              Boeing addresses new 737 MAX software issue that could keep plane grounded longer
              https://www.reuters.com/article/us-b...-idUSKBN1ZG28M
              Boeing Co (BA.N) said on Friday it is addressing a new software issue discovered in Iowa last weekend during a technical review of the proposed update to the grounded Boeing 737 MAX, a development that could further delay the plane’s return to service. “We are making necessary updates,” Boeing said in a statement. Officials at the planemaker said the issue relates to a software power-up monitoring function that verifies some system monitors are operating correctly.
              This week, American Airlines Group Inc (AAL.O) and Southwest Airlines Co (AAL.O) both said they would extend cancellations of MAX flights until early June.
              Paskutinis taisė Arunasx; 2020.01.18, 07:34.

              Comment


                Šį kartą apie Corona virusą, o kartu tai šioks toks ir #aviacinisrokenrolas. Rimtesnis toks.

                Už dviejų savaičių turėjau vykt kalbėti į Aviation Festival konferenciją Singapūre, bet šiąnakt parėjo emailas, kad tradicinis 1000+ žmonių eventas yra atidedamas į kažkada birželį.

                Priežastis yra paprasta ir dalis visos pasaulinės isterijos - tiesiog 40% žmonių jau iki vakar pranešė, jog į renginį nebeatvyks dėl Corona viruso grėsmės. Aišku, dalis turėjusių atvykti yra iš tos pačios Kinijos, kurios piliečiams susiekimas su pasauliu šiuo metu yra sudėtingas, o į Singapūrą išvis neįmanomas: Singapūro technokratai yra įvedę ribojimą įvažiuoti jei per paskutines 14 dienų buvai Kinijoje.

                Singapūras nors yra į tą pačią pusę ant gaublio nuo mūsų kaip ir Kinija, tačiau nuo viruso centro Wuhane yra nutolęs 3 500 kilometrų. Tiumenė ar Novosibirskas yra toliau nuo Vilniaus nei Singapūras nuo Wuhano. Panašiai toli nuo Lietuvos yra Teheranas. Arba Grenlandijos vidurys. Na, maždaug taip toli.

                
Visa isterija kilusi dėl to viruso realiai yra visuomenės susijautrinimo, over-informacijos bei noro gąsdintis išdava. Juk jokių racionalių argumentų perdėtai bijoti nėra - mirštamumas panašus kaip nuo gripo, kasdien miršta pasaulyje daugiau žmonių žūva autokatastrofose ir t.t. Įsijautrinusiame eteryje didžiulis spaudimas “svarbeusa kažką daryti”.

                Gal vienintelis teigimas Corona viruso dalykas, kad daugiau pasaulio žmonių pagalvos apie elementarią higieną, kuri yra pagrindinis būdas stabdyti viruso plitimą.

                Bet ne apie tai.

                Virusas labai greitai sukūrė didžiulę izoliaciją susiekimui su Kinija.

                Tik keletas faktų, kaip didesnės ir mums labiau aktualios aviakompanijos sureagavo:

                Finnair nutraukė skrydžius į Pekiną ir Šanchajų iki vasario 29 d. Skrydžius į naują Pekino oro uostą Daxing, Nanjing ir Guangzhou atšaukė iki kovo 29 d.

                Lufthansa elgesys labai panašus: skrydžiai į Pekiną ir Šanchajų uždaryti iki vasario 29 d., o į Nanjing, Shenyang ir Qingdao iki kovo 28 d.

                Panašiai ir SAS: skrydžius į Pekiną ir Šanchajų atšaukė iki vasario 29 d., tačiau pardavimus nutraukė skrydžiams iki kovo 15 dienos.

                Turkish Airlines, kurie garsūs rinkoje tuo, kad nebijo nieko ir skraido po karo zonas ar oro uostus, kuriuose sunku nusileisti, atšaukė skrydžius į Pekiną, Guangzhou, Šanchajų ir Xian iki vasario mėn. pabaigos.

                Aeroflot skrydžių neatšaukė, tačiau visi skrendantys į Pekiną, Šanchajų, Guangzhou, Harbin ar Hong Kongą turi galimybę laisvai atsiimti pinigus, jei nebenori skristi.

                Emirates nutraukė skrydžius į Šanchajų ir Guangzhou. Emirates skraido toliau į Pekiną iš Dubajaus, tačiau prašo keleivių atvykti prieš skrydį į oro uostą prieš 8 valandas. JAE įvedė reguliavimą, kad aviakompanija turi stebėti keleivius kelias valandas prieš įlaipinant juos į lėktuvą (nežinau kaip tai praktiškai įgyvendinama, gal gate staff žiūri ar nesvirduliuoji nuo temperatūros trindamasis 8 valandas po duty free).

                Visi trys didieji JAV vežėjai (United, American ir Delta) nutraukė visus skrydžius ne tik į Kiniją, tačiau ir į Hong Kongą. Iki pat kovo mėnesio pabaigos.

                Čia norėčiau atkreipti dėmesį, jog skrydžių sustabdymas yra labai ilgam laikui - čia ne koks Eyjafjallajökullis, kur Europa buvo suparalyžuota savaitei. Du mėnesiai, dėl kurių sprendimai jau padaryti yra ilgas laiko tarpas tiek ekonominiams, tiek socialiniams ryšiams.

                35 milijonus keleivių per metus vežanti Hong Kongo Cathay Pacific savo skrydžių programą sumažino 30% ir paprašė darbuotojų eiti neapmokamų atostogų savo nuožiura pasirinktam laikui iki metų vidurio (jau darė tokį triuką per krizę 2009 m.). Ne tai, kad jie tik atšaukia skrydžius į Kiniją, bet atšaukia skrydžius ir į Niujorką, Romą, Torontą, Frankfurtą, mažina skrydžių skaičių kitomis labai tolimomis kryptimis.

                Atšaukimų priežastys yra įvairios - tai nėra tiesiog prevencija. Skrydžiai uždaromi dėl to, kad paklausa labai staigiai krito. Šalia to, aviakompanijos susiduria su darbuotojų spaudimu apsaugoti juos. Skaitytojai priminė - "Qatar Airways" savo atšaukimą grindžia tuo, kad kai kurios šalys neįleidžia žmonių buvusių Kinijoje per paskutines dvi savaites, įskaitant jų įgulų ir jie negali sau leisti atskirti įgulas skridusias į Kiniją ir neskridusias. Trečia didžiausia Kinijos kompanija “Air China” nusprendė, kad susiekimas su JAV yra kritinis, tačiau paklausa tokia maža, kad kas antrą dieną skris trikampiais iš Pekino į Niujorką ir Vašingtoną trikampiu, iš Pekino į San Franciską ir Los Anželą trikampiu.

                Aviakompanijoms šie stabdymai turės didžiulę įtaką. Net tokia mažą fokusą į Kiniją turinčiai aviakompanijai SAS (jie skraido tik du maršrutus: Kopenhaga-Pekinas ir Kopenhaga—Šanchajus) skraidymas į Kiniją sudaro 6% jų visų priskraidomų ASK (available seat kilometers), nes skrydžiai tolimi, o skraido didžiausi lėktuvai. ASK kaip gamybos apimtys fabrike. 6% dabar negamins, pajamų už tai negaus, o didelė dalis fixed sąnaudų liks (lėktuvas stovės ant žemės, pilotai rūkys namie, ofisiukas bilietų šakneles skaičiuos, o front staff rūpinsis keleivių perkėlimu, vietoje to, kad pardavinėtų).

                Toks Kinijos atskyrimas nuo susiekimo aviakompanijoms primena 9/11, kuomet dalis gaublio per vieną dieną aviaciniuose žemėlapiuose buvo užtušuota - kuriam laikui ten skraidyti buvo negalima, o dar kelis mėnesius po to, nebuvo prasmės, nes niekas nenorėjo ten skristi. Ir tie efektai yra kompleksiniai: negalima sakyti, kad pvz. “airBaltic” nuo situacijos nenukentės, nes jie neskraido į Kiniją. Aha, bet jie skraido iš Vilniaus į Amsterdamą, kuris rytoj ryte turės 8 keleiviais mažiau, nes “airBaltic” codeshare’ina Vilnius-Amsterdamas su KLM, o KLM į Pekiną ir Šanchajų skrydžius yra atšaukusi. Dar 5 keleiviais bus mažiau, nes viena šeima nusprendė atsisakyt atostogų Tailande (šitiems nors pinigų nereiks gražinti, nes patys taip nusprendė).

                O kokia bus ilgalaikė tokio Kinijos atskyrimo nuo pasaulio pasėkmė? Artimiausius porą mėnesių labai minimalios galimybės į Kiniją nuskristi ir iš jos išskristi. Pavyzdžiui “Apple” kiekvieną dieną 90 darbuotojų biznio klase kursuoja tarp San Francisko ir Šanchajaus. Kiek laiko dabar užtruks, kad “Bitės” vadybininkui pritrūks “iPhone”? Kaip tai atsilieps šimtams lietuviškų e-shop’ų, kurie užsiima dropshippingu ir pardavinėja mums daiktus, kuriuos turės kažkaip gauti iš Kinijos?

                Nenoriu prisidėti prie dar didesnio gąsdinimo, tačiau man atrodo, jog apie ilgalaikius ekonominius Corona efektus kalbama mažai. Kokią ekonominę įtaką vykstantys dalykai gali padaryti toks “pasaulio fabriko” atskyrimas nuo pasaulio? Tas virusas dar kiek greičiausiai kiek paaugs ir nuslops, nes žmonija žino kaip su tuo kovoti ir sėkmingai sukovojo su SARS, EBOLA, ZIKA ir kitais - Wikipedijoj yra lygiai 20 straipsnių apie skirtingas pandemijas, kurios kilo pasaulyje vien nuo 2000-ųjų.

                Tačiau, ekonomikai ar Corona negali būti ta žiežirba, kaip Lehman Brothers?
                https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater
                Flickr

                Comment


                  Neblogai pavėjui paskrido: iš Niujorko į Londoną per 5 val.

                  Storm Ciara helps BA flight break New York to London speed record
                  https://ukupdates.co.uk/storm-ciara-...Znpu6ZtkwYm6us

                  Comment


                    SAS naujoji reklama sukėlė didžiulį skandalą skandinavijoje ir kai kurių veikėjų yra vadinama "anti-balta", "anti - europinė"

                    https://www.bbc.com/news/amp/world-europe-51478279

                    Aviate, navigate, communicate

                    Comment


                      Koronavirusui sudavus smūgį viso pasaulio aviacijai, žlugo JK oro bendrovė „Flybe“

                      Visi skrydžiai buvo atšaukti ir veikla Jungtinėje Karalystėje nedelsiant nutraukiama
                      Paskutinis taisė Kukumalu; 2020.03.05, 13:33.

                      Comment


                        Tai kas čia per lock down'as, jei Flightradar24 rodo skrydžius tiek atvykstančius tiek išvykstančius non stop?

                        Comment


                          Oro uostai neuždaromi. Kol kas.

                          However, Italy's national carrier Alitalia said it would suspend all operations from Malpensa from Monday and Linate would only serve domestic routes. International flights would continue to and from Rome.


                          Comment


                            Jei kas nors kas mokat itališkai, pataisykite

                            Corriere della serra 2020.03.08
                            I voli cancellati di Alitalia, dal 9 marzo, per il Coronavirus
                            „Alitalia“ atšauks skrydžius dėl koronaviruso nuo kovo 9 d.
                            „Alitalia“ atšaukia maždaug šešiasdešimt skrydžių per dieną į Linate ir Malpensą po vyriausybės nutarimo dėl kovos su koronavirusu Šiaurės Italijoje

                            Linate miesto oro uoste - su Roma bus daugiausiai 6 skrydžiai per dieną (kelionė pirmyn ir atgal), be to, bus garantuojamas susisiekimas per dieną su Sardinijos oro uostais (Cagliari ir Alghero ), Sicilija (Palermas, Katanija), Kalabrija (Lamezia Terme), Apulija (Bari, Brindisi), Kampanija (Neapolis) ir Umbrija (Perudža). Vienintelis tarptautinis skrydis yra kasdienis skrydis virš Londono Heathrow.

                            Iš Venecijos bendrovė Aliotalia toliau veiks, tačiau sumažės skrydžių liks jungtys į Romą ir iš jos.
                            https://www.corriere.it/cronache/20_...41af0f23.shtml

                            Comment


                              Virusas gana stipriai smogė Lufthansai.

                              Dėl koronaviruso „Lufthansa“ atšauks iki 50% skrydžių
                              Flickr

                              Comment


                                Net 5 čarteriai pakeliui į Ispaniją apsisuko ir grįžo į UK.





                                Aviate, navigate, communicate

                                Comment


                                  airBaltic pernai patyrė 7.7mln. eurų nuostolį

                                  https://www.delfi.lv/bizness/biznesa....d?id=51978535

                                  Šie metai, akivaizdu, irgi bus nuostolingi, tik klausimas kiek smarkiai

                                  Comment


                                    Koronaviruso pandemija sukūrė rekordą – įvyko ilgiausias pasaulyje keleivinis skrydis

                                    Šis rekordas – tiesioginė dėl koronaviruso JAV paskelbtų kelionių apribojimų pasekmė. Paprastai šiame reise nusileidžiama Los Andžele. Tačiau lėktuvui nusileidus degalų papildymui, JAV visi keleiviai turi išlipti iš orlaivio ir pereiti JAV muitinės ir pasienio apsaugos patikrą. Tik tuomet gali toliau tęsti kelionę. Koronaviruso pandemijos akivaizdoje dėl JAV paskelbtų draudimų tai tampa nebeįmanoma. Tad skrydis TN064 tiesiog vyko toliau. Iš Papeetės buvo išskrista 3 val. nakties vietos laiku, Paryžiuje nusileista kovos 15 d. 6.30 val. vietos laiku
                                    Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/pasaulis-kisene...1291962?copied
                                    Click image for larger version

Name:	ilgiausias-pasaulyje-skrydis-air-tahiti-nui-5e732c10b3227.jpg
Views:	1
Size:	61,9 kB
ID:	1790505

                                    Comment


                                      KLM apsisuko pakeliui į Indiją.

                                      https://www.flightradar24.com/KLM871/243ccd9f

                                      Aviate, navigate, communicate

                                      Comment


                                        Panašu, jog ši aviacijos krizė bus lūžis eurobiurokratų galvose, kurie iki šiol nesuprato, kad lėktuvai tokia pati infrastruktūra kaip keliai ar geležinkeliai, ir bandė riboti valstybių paramą savo avialinijoms užtikrinančioms susisiekimą. Plius toms avialinijoms teko konkuruoti nesąžiningos konkurencijos sąlygomis su ne ES šalių avialinijomis, kurios turėjo tokias pat laisves, bet neturėjo ribojimų dėl valstybinių subsidijų.

                                        Simono Bartkaus FB:

                                        6. Ar daug aviakompanijų bankrutuos?

                                        Tikėtina, kad ne viena. Aviakompanijų verslas pasižymi didelėm apyvartom ir mažom maržom. Todėl bet koks sukrėtimas ne vienai aviakompanijai reiškia “amen”. Tačiau, toks dalykas, kad panašu, pagal savo struktūrą aviacija Europoje grįš keliasdešimt metų atgal - ruošiamasi ir vyksta didžiulė re-nacionalizacijos banga. Italai jau nacionalizavo Alitalia (xa xa xa). Švedijos ir Danijos vyriausybės susimetė ir davė SAS 3 milijardus SEK (nesuprantu kodėl tiek mažai - čia kišenpinigiai tokiai bendrovei). Lufthansa kreipėsi ir greitai gaus paramą iš Vokietijos. AF-KLM pildo formalumus gauti iš Prancūzijos. Net Norvegija, kalbasi ir ruošiasi nacionalizuoti Norwegian!! Norwegian būtų bankrutavusi anksčiau ar vėliau “normaliais” laikais, o dabar panašu bus išgelbėta atiduodant valstybei. (nors Norwegian niekada nepriklausė valstybei ir jos skrydžiai iš Norvegijos tesudaro vos 20% veiklos). Kodėl taip daro? Nes centriniai bankai spausdina daug pinigų, kurie valstybėms yra labai pigūs, o valstybės nenori gąsdinti ir taip sukrėstų savo ekonomikų. Lėktuvai visgi yra ne tik biznis, bet ir infrastruktūra. Tai labai ryškiai pasimatė šios krizės akivaizdoje: Lietuvos užsienio reikalų ministras dylina su Vokietijos kolega, kad Lufthansa dar į Vilnių paskraidytų. wow.
                                        Lenkai ir latviai eilinį kartą įmes pinigų į LOT ir airBaltic - dabar kai Europos Sąjunga pasirodė durniaus vietoje visom prasmėm nebėra, niekas nebežiūrės į kažkokius reguliavimus ir ribojimus nesikišt.
                                        https://www.facebook.com/simonasbart...57174231842358
                                        Paskutinis taisė Lettered; 2020.03.21, 01:01.
                                        Flickr

                                        Comment


                                          Krenta ir stambūs rinkos žaidėjai.. Nuo kovo 25 d. Emirates neapibrėžtam laikotarpiui uždaro visus savo maršrutus.
                                          Marsrutai.lt -viešojo transporto tvarkaraščiai
                                          Marsrutai.lt tinklaraštis!
                                          SVARBU! Pokyčiai Vilniaus viešajame transporte nuo liepos 1 dienos!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X