Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kosminiai skrydžiai

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Arunasx
    replied
    „Virgin Galactic“ keleivinis kosminis laivas atliko pirmąjį viršgarsinį skrydį https://www.15min.lt/video/virgin-ga...-skrydi-134604
    Richardas Bransonas savo socialine tinkle „Twitter“ parašė, kad kosmosas dabar kaip niekada arti. Tokį pranešimą jis publikavo po to, kai jo kompanijos „Virgin Galactic“ sukurtas keleivinis kosminis laivas sėkmingai atliko pirmąjį viršgarsinį skrydį. Erdvėlaivis „Unity“ skirtas dviems pilotams ir šešiems keleiviams. Į skrydžius jau užsiregistravo 700 žmonių, įskaitant ir pramogų pasaulio žvaigždes Bradas Pittas ir Katy Perry. Vienos kelionės kaina – 250 tūkst. dolerių.
    http://www.bbc.com/news/av/world-us-...es-test-flight
    Paskutinis taisė Arunasx; 2018.04.07, 09:42.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Medžios kosmines šiukšles harpūno pagalba:

    Mission to demonstrate space junk tech http://www.bbc.com/news/science-environment-43584070

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Launch preps advance in California for next Falcon 9 flight https://spaceflightnow.com/2018/03/2...lcon-9-flight/

    SpaceX’s fifth launch of replacement spacecraft for Iridium’s global voice and data communications network is set for March 29 from Vandenberg Air Force Base in California, a flight that Iridium hopes will signal the start of a brisk pace of West Coast missions to complete deployment of the telecom company’s initial 75-satellite constellation this summer.
    All 10 satellites assigned to the March 29 launch have been bolted on their SpaceX-built mounting platform for fueling, a procedure that was expected to conclude early this week.
    Each of the satellites will weigh 1,896 pounds (860 kilograms) with a full load of hydrazine maneuvering propellant. The combination of the 10 satellites, plus their two-tier dispenser module, make the Iridium missions the heaviest payloads launched by SpaceX to date.
    Built in Gilbert, Arizona, by Thales Alenia Space in partnership with Orbital ATK, the latest satellites set to join the Iridium Next fleet were trucked to Vandenberg Air Force Base in pairs, then passed post-shipment checkouts before their stacking on the deployment structure.
    The schedule called for technicians to load around 361 pounds (164 kilograms) of hydrazine into each of the Iridium Next satellites over the weekend. The final major steps for the spacecraft will be their encapsulation inside the Falcon 9 rocket’s payload shroud, which protects the satellites during their stay on the launch pad prior to liftoff, and during the first few minutes of flight through the dense lower atmosphere.
    Meanwhile, SpaceX ground crews are preparing the Falcon 9 rocket inside the hangar at Space Launch Complex 4-East at Vandenberg. The booster launching March 29 first flew in October with the third set of Iridium Next satellites, then landed on SpaceX’s rocket recovery vessel in the Pacific Ocean for refurbishment and reuse.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Русское качество
    «Роскосмос» угробил чужие спутники и гордится этим. Недовольных отдали под суд
    https://lenta.ru/articles/2018/03/20/roscosmos/

    p.s. net analogov v mire.

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Tegul tegul, panašiai tais metais SpaceX jau į Marsą skris

    Paskutiniame interviu Muskas sakė, kad jie jau gana pasistūmėję su BFR kūrimu. Pirmieji skrydžių (t.y. pakilimo nuo žemės ir išsilaikymo ore) bandymai planuojami kažkur kitų metų antroje pusėje. Pakilimo kaina bus mažesnė negu Falcon 1, o iškeliamas svoris kartais didesnis.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    «Роскосмос» просит денег на самую бесполезную и дорогую ракету https://lenta.ru/articles/2018/03/13/angara/

    Создаваемую более двадцати лет тяжелую ракету «Ангара-А5» решено модернизировать. Таким образом носитель, совершивший первый и единственный полет в декабре 2014 года, фактически признан устаревшим. Естественно, что доводка новой ракеты поручена разработчику и производителю — находящемуся в предбанкротном состоянии «Центру Хруничева». «Лента.ру» подробно рассказывает о самом бесполезном носителе России.
    Kas nesupranta, tai vatnikai nusprendė "modernizuoti" >20 metų kuriamą didelę, sunkią ir nereikalingą raketą. Buvo vienintelis jos startas 2014 metais. Jau dabar yra pasenusios konstrukcijos, o po 2021 metų tuo labiau bus dinozauro lygio konstrukcija.
    Paskutinis taisė Arunasx; 2018.03.13, 22:29.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    „SpaceX“ į kosmosą išsiuntė didžiausią palydovą
    https://www.delfi.lt/mokslas/mokslas....d?id=77343809
    Kompanija „SpaceX“ anksti antradienį jau 50-tą kartą paleido raketą „Falcon 9“ ir šį etapą pasiekė daug greičiau nei daugelis kitų aerokosminių technologijų milžinių.
    „Falcon 9“ su ispanų telekomunikacijų kompanijos „Hispasat“ ryšių palydovu buvo paleista kaip numatyta, 5 val. 33 min. Grinvičo (7 val. 33 min. Lietuvos) laiku iš Kanaveralo kyšulio Floridoje. Po maždaug 33 minučių palydovas buvo iškeltas į geostacionariąją orbitą, pranešė „SpaceX“. Palydovas sveria 6 tonas ir yra beveik miesto autobuso dydžio. Tai didžiausias geostacionarusis palydovas, kokį tik yra iškėlusi „SpaceX“.
    Kaip nurodoma interneto svetainėje „ArsTechnica“, „SpaceX's“ 50 paleidimų yra „dvigubai daugiau nei maksimalus (raketų) „Atlas V“ (2014 ir 2015 metais) ir (NASA) daugkartinių erdvėlaivių (1985 metais) skrydžių skaičius intensyviausiu jų naudojimo laiku“.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    „SpaceX“ iškėlė į orbitą ispanų karinį palydovą

    http://www.lrt.lt/naujienos/mokslas-...arini-palydova

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Mūšis dėl interneto ore: susirėmė trys gigantai

    Nepraėjo nė dvi savaitės po istorinio „Falcon Heavy“ paleidimo, o „SpaceX“ rengėsi ir vėl paleisti raketą – tik šįkart jau ne skrydžiui į Marsą. Vasario 17 dieną į Žemės orbitą turėjo būti iškelta pirmoji palydovų grupė. Jie turėtų aprūpinti pigiu plačiajuosčiu internetu viso pasaulio žmones. Paleidimas buvo nukeltas dėl visų sistemų patikrinimo, bet kaip bebūtų, Elonas Muskas planuoja į kosmosą iškelti tūkstančius tokių aparatų. Oru perduodamu pasaulinio interneto idėja puoselėjama jau ne vienerius metus. Iki „SpaceX“ bandymus atliko ir „Google“, ir „Facebook“. Kaip technologijų gigantai įsitraukė į šias lenktynes ir kokius variantus jie siūlo?
    https://it.lrytas.lt/ismanyk/2018/02...antai-4765631/

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Rusijos monopolis skrydžiams į TKS baigsis 2019 m. https://www.vz.lt/informacines-techn...baigsis-2019-m

    Verslininko Elono Musko kompanijai „SpaceX“ sėkmingai ir pigiai paleidus į kosmosą galingiausią šiuo metu naudojamą raketą „Falcon Heavy“, Rusija skelbia apie savo monopolio pabaigą.
    Rusiškų erdvėlaivių „Sojuz ir krovininių kapsulių „Progress“ paklausa artimiausiais metais išliks stabili. Tačiau ateityje Rusijos kosmoso industrijos laukia kur kas sunkesnė konkurencija su privačiomis JAV kompanijomis, ypač pilotuojamų (su įgula) erdvėlaivių srityje, rašo naujienų agentūra „Interfax.ru“, remdamasi Rusijos raketų bendrovės „Energija“ naujausia ataskaita.
    Joje teigiama, kad pilotuojamų ir nepilotuojamų skrydžių paslaugų paklausa pasaulyje vis didėja. Pažymima, kad po to, kai JAV 2011 m. nutraukė daugkartinio naudojimo pilotuojamų erdvėlaivių (angl. Space Shuttle) programą, Rusija buvo tapusi monopolininke – į Tarptautinę kosminę stotį (TKS) kroviniai ir žmonės buvo gabenami tik rusiškomis „Sojuz ir „Progres“ kapsulėmis.
    2012 m. krovinius į TKS pradėjo kelti „SpaceX“. Tačiau pilotuojamas šios kompanijos „Dragon“ kapsulės modelis („Crew Dragon“) bei tokios pat paskirties „Boeing CST-100 Starliner“ vėluoja maždaug 3 metus, todėl TKS įgula vis dar yra priklausoma nuo „Sojuz“. „Energija“ prognozuoja kad tokia padėtis išliks dar bet porą metų. Iki tol ir „Sojuz“ paslaugų paklausa bus stabili.
    „Progress“ paslaugų paklausa mažėja: 2016–2025 m. Rusijos kosmoso programoje numatyta tik po 3 „Progress“ misijas per metus. Iki 2015 m., net programos „Space Shuttle“ metu „Progress“ kapsulės vidutiniškai kildavo po 4–5 kartus per metus.
    Rusai pažymi, kad šiuo metu krovinius į TKS gali nugabenti bent 2 skirtingi erdvėlaiviai: „SpaceX Dragon“ ir „Orbital ATK Cygnus“. Dėl to „Progress“ paslaugų paklausa mažėja. Kai tik „SpaceX“ ir „Boeing“ baigs savo pilotuojamų kapsulių projektus, Rusijos monopolis baigsis ir šioje rinkoje.
    Pilotuojamų „Boeing Starliner“ ir „SpaceX Crew Dragon“ bandomieji paleidimai su įgula numatyti atitinkamai šiemet lapkritį ir gruodį. O 2019 m. tiek „Boeing“, tiek „SpaceX“ jau planuoja pirmus komercinius skrydžius. Verta priminti, kad Rusijos kosmoso agentūra „Roskosmos“ per pastaruosius 10 metų gerokai pabrangino „Sojuz“ paslaugas. Iš viso 372%, skaičiuoja „Business Insiders“. Portalo duomenimis, 2008 m. viena astronauto vieta „Sojuz“ kapsulėje kainavo 21,8 mln. USD. 2018 m. – net 81 mln. USD. Palyginti „Boeing Starliner“ ir „SpaceX Crew Dragon“ kapsulėse viena astronauto vieta kainuos apie 58 mln. USD.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Falcon Heavy Test Flight
    https://www.youtube.com/watch?v=bCc16uozHVE


    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Pokštas, bet su rimta priežastimi:
    Tačiau bandomajame skrydyje į kelionę link Marso pakilo „Tesla Roadster“ su manekenu už vairo. Atrodo, taip norima tik iš naujo sudominti žmones kosmoso tyrimais, tačiau iš tikrųjų kosminio elektromobilio vairuotojas atlieka labai svarbų darbą. „Starman“ pavadintas kosminio automobilio vairuotojas iš tiesų yra tik paprastas manekenas, apvilktas „SpaceX“ skafandru. Jis nejuda, neturi robotizuotų dalių ir, nors žmonės stebėdami tiesioginę transliaciją ilgai laukė kokių nors staigmenų, jis pamojuoti savo gerbėjams negalėjo. Tačiau tai nereiškia, kad Starman buvo tik nereikalingas balastas, norint automobiliui suteikti papildomo žavesio.
    Po sėkmingo raketos starto Elonas Muskas atskleidė, kad kosminio „Tesla Roadster“ vairuotojas dėvi pilnai funkcionuojantį, naudojimui paruoštą „SpaceX“ skafandrą. Pirmą kartą jis buvo pristatytas Elono Musko „Instagram“ paskyroje praeitais metais. Tačiau jau šiemet jį gali apsivilkti ir tikri astronautai.
    https://www.delfi.lt/mokslas/technol....d?id=77109001

    Komentuoti:


  • sv-x-as
    replied
    Ka norit ta sakykit, bet negali nesizaveti Musku. Vietoj to, kad krautusi savo kisenes pinigais, dar tai kas gali pakeisti musu planeta.

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Falcon Heavy iškelia 64t, jei grąžint pakopas, iki 8t.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Tai šiaip automatiniam aparatui iki Plutono ir nebūtina naudoti supersunkią raketą. Dėl pakopų aš gi ne iš piršto iščiulpiau, o iš jų skelbiamų duomenų.
    Duokdie jiems sėkmės, nes čia jau būtų proveržis po Saturn V.

    P.S.vaikystėje svajojome, kad 2020 metais žmonija mažų mažiausiai laisvai skraidys Saulės sistemos ribose, naivuoliai...

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą
    Marso misijai būtų naudojama kita raketa, minėta Big Falcon Rocket. Falcon Heavy pirminių pakopų grąžinimas dėl technologinių ir geofizinių apribojimų mažina iškeliamo krovinio naudingą masę. Taip kad pirminei tarpplanetinei misijai, ko gero, dalys nebus grąžintos.
    Heavy Falcon gali skraidinti krovinį iki pat Plutono, jeigu reikia. Skirtumas yra tik krovinio dydyje. Norint žmogui skristi su ja iki Mėnulio galima, bet reikės kažkur 3 vieno krovinio dalių iškėlimų į orbitą. BFR tą leis padaryti vienu ypu. Kaip sakė Muskas konferencijoje (pridėjau apačioje), maždaug kitais metais planuojami BFR pakopų bandymai su iškėlimu ir grįžimu. 3-4 metų bėgyje bus atlikti pilnos BFR bandymai.

    Masės ribojimas nebent dėl kuro kiekio, bet nereik pamiršti, kad ir talpos dydis yra tam pritaikytas. Kitaip tariant klausimas ar Heavy Falcon galėtų iškelti didesnį (sunkesnį - ko gero) krovinį jeigu nebūtų grąžinamos pakopos. Bet kokiu atveju Heavy Falcon dabar yra didžiausia ką žmonija turi šiuo metu, tad reikia išnaudoti tą pilnai. BFR turės visai kitus pajėgumus ir iš karto bus kuriama taip, kad būtų pilnai daugkartinio naudojimo ir pritaikyta ilgiems skrydžiams su dideliais kroviniais.

    Verta pažiūrėti šią spaudos konferenciją, ten nemažai kalbėta apie ateities planus:

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Marso misijai būtų naudojama kita raketa, minėta Big Falcon Rocket. Falcon Heavy pirminių pakopų grąžinimas dėl technologinių ir geofizinių apribojimų mažina iškeliamo krovinio naudingą masę. Taip kad pirminei tarpplanetinei misijai, ko gero, dalys nebus grąžintos.

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Parašė andyour Rodyti pranešimą
    Daugkartinio naudojimo raketa tik atpigina raketos kainą ar dar čia kažkas tame išlošiama? Jei skris iki Marso, tai greičiausiai iki paskutinio kuro lašo, atgal jau grįžinės kokia kapsule pasinaudodama planetu gravitacija. Ar ne? Kad neturtingi galėtų jomis skraidyti kaip ir nesimato kodėl, nes tai vis tiek labai brangus malonumas net ir šiaip pakilti į kosmosą. Vien jau koks turi būti fizinis pasiruošimas. Pvz. elementariu lėktuvu trumpam pakilti į orą, kad pajausti nesvarumo būseną, jam krentant laisvai, kainuoja berods ar ne 6000eur. Tame lėktuve treniruoja kosmonautus bei norinčius skraidina grupėmis.
    Atpigina ir tobulina technologijas, kurių reikės skrydžiams į Marsą ar į kitas planetas. Antai norint vykdyti reguliarius skrydžius reikės kuro papildymą vykdyti kažkur už Žemės ribų, todėl daugkartinis pakilimas ir nusileidimas bus esminis dalykas.

    Skrendant į Marsą žmonėms viskas vyktų daug maž taip pat. 3 į Žemę grįžtančios dalys neša tik kurą, todėl jos ir grįžta.

    Beje, negaliu tvirtinti 100%, bet teko skaityt, kad SpaceX šitas iškėlimas kainavo ~90 mln. dolerių, kai vienas Delta raketos kilimas kainuoja ~350 mln. dolerių.

    Vakar reginys buvo visiškai epic. Neteko matyti žmonių išsilaipinimo Mėnulyje, bet šitą skrydį atsiminsiu tikrai labai ilgai. Žiūrėjom visa šeima.

    Komentuoti:


  • andyour
    replied
    Daugkartinio naudojimo raketa tik atpigina raketos kainą ar dar čia kažkas tame išlošiama? Jei skris iki Marso, tai greičiausiai iki paskutinio kuro lašo, atgal jau grįžinės kokia kapsule pasinaudodama planetu gravitacija. Ar ne? Kad neturtingi galėtų jomis skraidyti kaip ir nesimato kodėl, nes tai vis tiek labai brangus malonumas net ir šiaip pakilti į kosmosą. Vien jau koks turi būti fizinis pasiruošimas. Pvz. elementariu lėktuvu trumpam pakilti į orą, kad pajausti nesvarumo būseną, jam krentant laisvai, kainuoja berods ar ne 6000eur. Tame lėktuve treniruoja kosmonautus bei norinčius skraidina grupėmis.
    Paskutinis taisė andyour; 2018.02.07, 08:58.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Pavyko beveik viskas, jei neskaityti to, kad sėkmingai sugrįžo 2 iš 3 nešėjų.
    Elon Musk’s Tesla roadster, which launched on top of SpaceX’s Falcon Heavy earlier today, is going farther out into the Solar System than originally planned. The car was supposed to be put on a path around the Sun that would take the vehicle out to the distance of Mars’ orbit. But the rocket carrying the car seems to have overshot that trajectory and has put the Tesla in an orbit that extends out into the asteroid belt between Mars and Jupiter.
    https://www.theverge.com/2018/2/6/16...elon-musk-mars

    Komentuoti:

Working...
X