Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Kruizinė laivyba

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Klaipėdos uostas – kruizų parodoje Hamburge

    Hamburge prasidėjo tris dienas truksianti tarptautinė kruizinio turizmo paroda „Seatrade Europe 2017“, kurioje pristatomas ir Lietuvos uostamiestis. Tai didžiausias kruizinio turizmo renginys Europoje, kuriame dalyvauja kruizinės laivybos linijų, kelionių agentūrų, laivų statybos pramonės, kruizinių uostų ir kitų susijusių sektorių atstovai iš įvairių pasaulio šalių. Iš viso – 250 dalyvių.

    Parodoje dalyvauja Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centras, įmonės „Limarko“, „Klaipėdos Mėja“, „Krantas Travel“ ir „Klaipėdos laivų remontas“. Klaipėdiečių stendas parodoje užima 18 kv. m. Renginio organizatorių buvo atrinkta 20 uostų, tarp jų ir Klaipėdos uostas, kurie penktadienį dalyvaus pranešimų konkurse. Jo metu per keletą minučių uostai pristatys kruizinę laivybą.

    „Pagrindinis dalyvavimo šiame renginyje tikslas – pristatyti mūsų uostamiestį kaip patrauklų kruiziniams turistams. Parodos metu turime puikią galimybę susitikti su kruizinių linijų, kelionių agentūrų atstovais ir sužinoti jų lūkesčius bei pageidavimus, turime galimybę pristatyti naujienas. Kruizinių turistų srautas Klaipėdoje pastaraisiais metais auga, tad galime pasidžiaugti bendru Uosto direkcijos, miesto savivaldybės bei Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centro įdirbiu“, – teigia Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Rinkodaros skyriaus viršininkė Kristina Gontier.

    Šį sezoną mūsų uostamiestį iš viso turėtų aplankyti 63 kruiziniai laivai, o keleivių skaičius, tikimasi, pasieks 75 tūkst. Kruizinės laivybos sezoną savo atvykimu turėtų užbaigti kruizinis laineris „AIDAvita“ spalio 12 dieną. Pernai Klaipėdos uoste apsilankė 52 kruiziniai laivai, atplukdę rekordinį skaičių – apie 64 tūkstančius turistų.

    Comment


      Mūsų uostą atrado dvi naujos kruizinės linijos


      Klaipėdos uoste baigėsi kruizinis sezonas, šiandien jį turėjo uždaryti paskutinis šiais metais kruizinis laivas „Aida Vita“. Tačiau dėl numatomų prastų oro sąlygų, laivas pakeitė maršrutą ir į Klaipėda nebeužsuko. Nepaisant to, šis kruizinis sezonas yra rekordinis kruizinių keleivių skaičiumi.

      „Kasmet kruizinis sezonas vis labiau džiugina. Pernai turėjome 53 laivus, o šiais metais sulaukėme 63. Jais atplaukė beveik 75 tūkstančiai keleivių. Žvelgiant į kitų metų tendencijas, atrodo, kad pasieksime dar geresnius rodiklius – jau dabar į Klaipėdą užsiregistravo atplaukti 64 laivai“, – teigė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

      Kitąmet Klaipėdos kruizinis sezonas bus praturtintas dviem naujomis kruizinėmis linijomis. Į uostamiestį pirmą kartą atplauks „Cunard Line“ ir „Azamara Cruises“ kompanijų laivai. Tikėtina, kad ateityje kruizinių laivų sulauksime ir dar daugiau – Klaipėdos uostas itin daug dėmesio sulaukia pasaulinėse kruizinio verslo parodose. Be to, kitąmet bus proga kruizinėms kompanijoms Klaipėdą pristatyti dar plačiau – rugsėjį bus surengta didelio masto tarptautinė asociacijos „Cruise Europe“ kruizinės laivybos konferencija.

      „Norėdama pritraukti kuo daugiau turistų į Klaipėdą, Uosto direkcija skiria itin daug dėmesio dalyvavimui tarptautinėse parodose, renginiuose bei projektuose. Turime nuolat mąstyti, kuo gi nustebinti turistus, ką Klaipėdoje jie gali atrasti naujo, ko nėra kituose uostuose“, – per spaudos konferenciją kalbėjo A. Vaitkus.

      Jau kitais metais Uosto direkcijos iniciatyva kruizinių laivų keleiviams ketinama pasiūlyti modernią naujovę – nemokamą elektroninį gidą. Ši mobilioji programėlė bus nemokama, ji padės turistams susipažinti su uostamiesčio lankomiausiais objektais. Apie juos audiogidas pasakos trijomis kalbomis. Projektui Uosto direkcija gavo Europos Sąjungos finansavimą pagal projektą „Žaliasis kruizų uostas“.

      Apskaičiuota, kad iš kruizinės laivybos Klaipėdos uostas šiais metais gaus 749 tūkst. eurų pajamų – tai sudaro 1,76 proc. visų uoste surenkamų rinkliavų.

      Comment


        Vienintelis turizmo sezono praradimas

        Kultūros sostinės vardas ir kaitinimuisi paplūdimiuose blogas oras pasitarnavo Klaipėdai, kuri sulaukė daugiau nei ankstesniais metais svečių ir gavo iš turistų daugiau pajamų. Tokie yra vakar pasibaigusio turizmo sezono rezultatai.

        Paskutinis kruizinis laivas Klaipėdoje turėjo pažymėti ir vasaros sezono pabaigą mūsų mieste, bet blogas oras iškrėtė pokštą – nenorėdamas rizikuoti, kruizinio laivo kapitonas pasuko ne į Klaipėdą, o į Kopenhagą.

        Tačiau tai buvo vienintelis šio turizmo sezono praradimas.

        ...

        Statistika ir faktai

        Šiemet Klaipėdą aplankė 74 716 kruizinių laivų keleivių.

        Tai yra apie 14 proc. daugiau nei 2016 m.

        Jie mūsų mieste išleido apie pusantro milijono eurų.

        ...

        Comment


          Kruizinį sezoną uždarė prasti orai

          Paskutinis šio kruizinio sezono laivas neužsuko į Klaipėdą dėl stipraus vėjo, tačiau tai nesutrukdė džiaugtis rekordiniais rezultatais ir puikiomis turizmo organizatorių prognozėmis. Klaipėda priskiriama prie didelių kruizinių uostų segmento, į kurį patenka sulaukiantieji 50–199 kruizinių laivų ir turi gerą perspektyvą.

          Europos kruizų organizacija 2018 metų rudens pradžioje Klaipėdoje rengs konferenciją šiai turizmo šakai aptarti. Toks dėmesys mūsų uostui rodomas dėl Klaipėdoje didėjančio kruizinių keleivių skaičiaus. Šiemet, nors atplaukė 63 laivai, o ne 65, kaip buvo numatyta, keleivių gausėjimo vidurkis ūgtelėjo 14 proc., ir tai daugiau nei prognozuota.

          Šiaurės Europos kruizinių uostų tinklas apima 70 lankytinų vietų, daugiausia – Jungtinės Karalystės (23) ir Norvegijos (16), o Baltijos šalys ir Slovėnija turi po vieną jūrinio turizmo uostą. Baltijos regiono kruizai rinkoje, ankstesniu skaičiavimu, šiemet turėtų plėstis 1,2 proc. ir pritraukti 4,9 mln. turistų. Maršrutai apima 10 šalių ir 29 lankytinus uostus.

          Skaičiuojama, kad iš kruizinės laivybos Klaipėdos uostas šiais metais gaus 749 tūkst. eurų pajamų – 1,76 proc. visų uosto rinkliavų. Pastebima, kad jūriniai turistai, įskaitant atplaukiančius keltais iš Švedijos ir Vokietijos, sudaro daugiau kaip trečdalį visų uostamiesčio svečių.


          Sumažėjo vokiečių susidomėjimas

          Kruizinį sezoną spalio 12 dieną Klaipėdoje turėjęs uždaryti laivas „Aida Vita“ dėl prastų oro sąlygų ketvirtadienį pakeitė maršrutą ir į mūsų uostamiestį neužsuko. Tačiau ir be jo rezultatai – rekordiniai. „Kruizinis sezonas kasmet vis labiau džiugina. Pernai turėjome 53 laivus, o šiemet sulaukėme 63. Jais atplaukė beveik 75 tūkst. keleivių. Žvelgiant į kitų metų tendencijas atrodo, kad pasieksime dar geresnius rodiklius. Jau dabar į Klaipėdą atplaukti užsiregistravo 64 laivai“, – per spaudos konferenciją sakė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos (KVJUD) generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.

          Tokios prielaidos turi gana tvirtą pagrindą – kitąmet Klaipėdos kruizinis sezonas bus praturtintas dviem naujomis kruizinėmis linijomis. Į uostamiestį pirmą kartą atplauks „Cunard Line“ ir „Azamara Cruises“ kompanijų laivai. 2018-aisiais kruizinės kompanijos turės progą pristatyti Klaipėdą dar plačiau – rugsėjį mieste vyks didelio masto tarptautinė asociacijos „Cruise Europe“ kruizinės laivybos konferencija.

          Ateinančiais metais KVJUD iniciatyva kruizinių laivų keleiviams ketinama pasiūlyti modernią naujovę – nemokamą elektroninį gidą. Mobilioji programėlė padės turistams susipažinti su lankomiausiais uostamiesčio objektais. Apie juos audiogidas pasakos trimis kalbomis. Šiai priemonei KVJUD yra gavusi Europos Sąjungos finansavimą pagal projektą „Žaliasis kruizų uostas“.

          Vertindamas ekonominę jūrinio turizmo naudą A. Vaitkus teigė, jog šiemet sukurta pridėtinė vertė Lietuvos ekonomikai siekia 1,6 mln. eurų, o vieno keleivio išlaidos mieste – iki 68 eurų.

          Tuo metu Klaipėdos savivaldybės Turizmo informacijos centro vadovė Romena Savickienė, remdamasi Baltijos kruizų asociacijos ankstesnių metų duomenimis, turistų išlaidas mieste įvardijo kuklesniais skaičiais – 25–45 eurais. Tačiau, anot jos, net minimali suma turizmo sektoriui sudarytų 1,5 mln. eurų.

          R. Savickienė pabrėžė, kad gerą kruizinio turizmo perspektyvą Klaipėdai žada ir kruizinių linijų inspektoriai. Birželį jie aukštai įvertino miesto patrauklumą, nes ekskursijų pardavimas mažesniuose laivuose siekia 70–80 proc., didesniuose – iki 50 procentų. Tačiau vokiečių linijų atstovai priminė, kad laivais plaukia vis daugiau jaunų žmonių, kurie nebesidomi Memeliu ir prūsiška Klaipėdos praeitimi. Jiems reikia aktyvios veiklos. Todėl, pasak R. Savickienės, daugiau dėmesio reikia skirti vokiečių turistų pramogoms.

          Comment


            Uosto planuose – ir naujas kruizinis terminalas

            Comment


              Uostamiestyje planuojamas giganto vizitas


              Į Klaipėdą 2019 m. panoro atvykti jau per 30 keleivinių laivų, tarp jų lig šiol dar mūsų uostamiestyje neregėto dydžio gigantas – "MSC Fantasia".

              Su Panamos vėliava plaukiojantis "MSC Fantasia" beveik 50 m ilgesnis už Klaipėdoje nuolat besilankantį italų laivą-milžiną "Costa Pacifica" ir siekia 333 m. Tokio dydžio keleivinio laivo Klaipėdoje dar nėra buvę.

              Įspūdingo dydžio "MSC Fantasia" pastatytas prieš 10 metų. Šis laivas Klaipėdoje 2019-ųjų turistinį sezoną lankysis net tris kartus. Jis netgi duos startą tų metų kruiziniam sezonui. Laivo laukiama balandžio 26-osios rytą. Jam rezervuotos net keturios krantinės.

              Dar kartą laineris atplauks tų pačių metų gegužės 18 d. ir rugsėjo 11 d.

              2019 m. į Klaipėdą atvykti jau užsiregistravo 31 kruizinis laineris. Registracija veikiausiai dar nebaigta.

              Na o kitais, 2018-aisiais metais, į Klaipėdą turėtų atvykti 64 kruiziniai laivai.

              Comment


                Kruizinis sezonas bus karštas

                Ir 2018-ųjų kruizinis sezonas Klaipėdoje turėtų būti sėkmingas. Į uostamiestį šią vasarą ketina atplaukti 64 keleiviniai laineriai. Tarp jų – šeši didesni už legendinį "Titaniką". Kai kurie kruiziniai laivai Lietuvos uoste švartuosis pirmą kartą.

                Šiais metais kruizinis sezonas Klaipėdoje prasidės ankstokai – balandžio 17-ąją ir truks daugiau nei pusę metų iki spalio 19 d. Pirmuosius turistus atplukdys 160 m ilgio su Portugalijos vėliava plaukiojanti "Astoria".

                Iš viso šiemet turėtų atplaukti 64 laivai, kurių net šeši – didesni nei legendinis "Titanikas", kurio ilgis siekė 269 m.

                Šiais metais gegužės 10-ąją, birželio 19 ir 21 d., liepos 8-ąją, rugpjūčio 22 bei 30-ąją ir rugsėjo 12 d. Klaipėdoje vienu metu viešės net po du lainerius.

                O liepos 8-ąją, rugpjūčio 3 ir 8 d. uostamiestyje vienu metu bus prišvartuota net po tris kruizinius laivus.

                Dešimt lainerių, atplauksiančių šiais metais, Klaipėdoje lankysis pirmąkart.

                Jau pradėti registruoti laivai, kurie į Klaipėdą ketina atvykti 2019 m. Registracija veikiausiai dar nebaigta. Aplankyti Klaipėdą nori jau 31 laivas. 23 jų – ilgesni nei 200 m. O penki – "Queen Victoria", "Aurora TBN", "SS Explorer", "Europa 2" bei "MSC Fantasia" viršija 300 m ilgį.

                Būtent "MSC Fantasia" – iki šiol dar mūsų uostamiestyje neregėto dydžio gigantas, kurio ilgis siekia daugiau nei 333 m. Beveik prieš 10 metų pastatytas laivas 2019-ųjų vasarą pas mus viešės net tris kartus.

                Su Panamos vėliava plaukiojantis "MSC Fantasia" beveik 50 metrų ilgesnis už Klaipėdoje dažnai besilankantį italų laivą "Costa Pacifica". Tokio dydžio keleivinio laivo Klaipėdoje dar nėra buvę.

                Jis duos startą 2019 m. kruiziniam sezonui. Laivo laukiama balandžio 26-osios rytą. Dar kartą jis atplauks tų pačių metų gegužės 18 d. ir rugsėjo 11 d.

                Comment


                  Statomas didžiausio pasaulyje ekspedicinio-kruizinio laivo antstatas

                  Šių metų sausį, „Vakarų Baltijos laivų statykla“ (VBLS) su Norvegijos kompanija „Ulstein Verft AS“ pasirašė sutartį dėl ekspedicinio-kruizinio laivo antstato statybos projekto įgyvendinimo. Galutinis projekto užsakovas, pasaulinio lygio ekspedicinių kruizų ir nuotykinių kelionių įgyvendintojas, JAV kompanija „Lindblad Expeditions“.

                  „Vakarų Baltijos laivų statyklai“ tai jau antras norvegų kompanijos „Ulstein Verft AS“ užsakymas.

                  „Su naujais projektais grįžtantys užsakovai – pasitikėjimo mūsų įmone ženklas. Šis užsakymas mūsų statyklai – įrodymas, kad pavyko užsirekomenduoti save kaip patikimą laivų statybos partnerį. Tikimės, jog aktyvų bendradarbiavimą tęsime ir ateityje“,- geromis žiniomis dalinosi UAB „Vakarų Baltijos laivų statyklos“ direktorius p. Vitalij Frolov.

                  Ekspedicinio-kruizinio laivo antstato statybos projekto pabaiga numatoma 2019 m. lapkritį, kuomet jis bus perduotas užsakovui, galutiniam laivo įrengimui. Naujos kartos, ekspedicijoms visame pasaulyje skirtas laivas, savo veiklą turėtų pradėti jau 2020 metų pradžioje.

                  Didžiausias pasaulyje ekspedicinis-kruizinis laivas yra išskirtinis savo projektu ir techninėmis savybėms, užtikrinantis visapusišką laivo funkcionalumą ir komfortą. Šis laivas bus aprūpintas visa tyrimams būtina įranga ir infrastruktūra: baidarėmis, slidėmis, nuotoliniu būdu valdomomis transporto priemonėmis, hidrofonais, vaizdo mikroskopais, povandeninio vaizdo kameromis. Taip pat planuojama įrengti sraigtasparnių nusileidimo platformą. Šis projektas unikalus ir savo technologiniais sprendimais, leisiančiais sklandžiai judėti atokiose, ledu padengtose poliarinėse vietovėse, kartu užtikrinant mažesnes degalų sąnaudas.

                  Comment


                    Pasaulio kruizų parodoje prisistato ir Klaipėdos uostas

                    Fort Loderdeilyje (Fort Lauderdale) (JAV) prasidėjo didžiausia pasaulio kruizinės laivybos paroda „Seatrade Cruise Global 2018“, kurioje pristatomos inovacijos, susijusios su kruizais. Jau penkioliktą kartą didžiulio dėmesio sulaukiančioje parodoje Lietuvą pristato Klaipėdos uostas.

                    „Šiame didžiausiame kruizinei laivybai skirtame renginyje dalyvaujame jubiliejinį, 15-ąjį kartą. Tai yra puiki galimybė pristatyti Lietuvą kaip jūrų valstybę, parodyti Klaipėdos uosto galimybes bei mūsų krašto patrauklumą. Šiandieną galime pasidžiaugti, jog dėl didžiulio įdirbio pasiekti fantastiški rezultatai – šiais metais Klaipėdos uoste laukiame rekordinio kruizinio keleivių skaičius – daugiau kaip 85 tūkstančių“, – sako Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos tarptautinių ryšių ir protokolo vadovė Kristina Gontier.

                    Parodoje „Seatrade Cruise Global 2018“ Lietuvos stende prisistato VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, VšĮ Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centras, UAB Limarko jūrų agentūra, UAB „Klaipėdos Mėja“ ir UAB „Krantas Travel“, AB „Klaipėdos laivų remontas“. Renginių savaitės metu taip pat numatyti susitikimai su kruizinių linijų atstovais, seminarai bei konferencijos.

                    Klaipėdoje kruizinės laivybos sezonas šiemet prasidės balandžio viduryje, o baigtis turėtų spalio antroje pusėje. Sezoną, numatoma, atidarys su Portugalijos vėliava plaukiojantis kruizinis laineris „Astoria“.

                    Negalutiniais duomenimis, į Klaipėdos uostą kruiziniai laivai šiemet užsuks 62 kartus.

                    Comment


                      Baltijos uostai nepraranda populiarumo

                      Šiemet pirmą kartą Klaipėdos uosto istorijoje bus toks ilgas kruizinių laivų sezonas. Laukiama rekordinio jų keleivių skaičiaus - daugiau kaip 85 tūkstančių. Neliūdina ir pasaulinės kruizinės laivybos tendencijos. Pernai, palyginti su užpernai, pasaulinis kruizinis turizmas išaugo 7,2 proc. Beje, pasirodo, mūsų tuštokas uostamiestis gali būti patrauklus perteklinio turizmo sąlygomis.

                      Šiuo metu pasaulyje plaukioja apie 400 kruizinių laivų. Per ateinančius devynerius metus dar bus pastatyta mažiausiai 92 kruiziniai laivai. Tiek šiuo metu yra užsakymų juos statyti. Be to, pastaruoju metu statomi didesni laivai, galintys plukdyti daugiau keleivių. Tikėtina, kad naujieji laivai bus atplukdyti į Baltijos jūrą ir kad jie užsuks į Klaipėdą.

                      Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos tarptautinių ryšių ir protokolo vadovė Kristina Gontier, Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centro direktorė Romena Savickienė neseniai grįžo iš Fort Loderdeilyje (Fort Lauderdale, JAV) vykusios didžiausios pasaulyje kruizinės laivybos parodos „Seatrade Cruise Global 2018“. Ji organizuojama jau 25 metus. Iš pradžių vykdavo Niujorke, vėliau persikėlė į Floridą, kurioje yra didelė kruizinių laivų ir kruizinių linijų koncentracija. Klaipėdos uostas šioje parodoje šiemet pristatytas jau 15 kartą. Tad kokios tos pasaulinės kruizinės laivybos tendencijos?

                      .....

                      Comment


                        Klaipėdos uostas nesibaimina Karaliaučiaus kruizų konkurencijos

                        Klaipėdos uostas nesibaimina galimos konkurencijos, kai 2020 metais pradės veikti naujas kruizų terminalas Karaliaučiaus uoste.

                        Klaipėdos uosto vadovas Arvydas Vaitkus sako, kad Klaipėda yra viena regiono lyderių, todėl Karaliaučiaus kruizų terminalas nekels problemų.

                        „Klaipėdos uostas per pastaruosius devynerius metus tarp Rygos, Gdansko, Gdynės ir Goterburgo uostų išsiveržė į lyderio pozicijas pagal apimtis kruizinės laivybos. Tiek laivų skaičius, tiek iš jų ateinančių turistų skaičius yra dinamiškai augantis. (...) Aš manau, kad (Karaliaučiaus terminalas – BNS) neturės įtakos 5–10 metų. Klaipėdos miestas turi savo specifiką ir ta specifika yra traukos objektas“, – BNS teigė A. Vaitkus.

                        Jis pridūrė, kad kruizinių laivų rinkliavos Klaipėdos uosto pajamose sudaro apie 1,5 proc., todėl pokyčiai šioje rinkoje nedarytų didelės įtakos uosto finansams.

                        Rusijos transporto naujienų portalo seanews.ru duomenimis, Karaliaučiuje šių metų pradžioje pradėtas statyti naujas maždaug 103 mln. eurų vertės kruizų laivų terminalas. Projektui vadovauja Rusijos federalinė jūrų ir upių transporto agentūra „Rosmorrechflot“.

                        Rusijos turizmo naujienų portalas ratanews.ru rašo, kad pirmieji laivai terminale turėtų prisišvartuoti 2020 metais. Be kita ko, į jį turėtų plaukioti ir naujas Sankt Peterburgo uosto kitąmet numatomas įsigyti 120 mln. eurų vertės kruizų laivas – jis plaukios Baltijos bei Šiaurės jūrose.

                        A. Vaitkus kalbėjo, jog gali būti, kad laivas švartuosis ir Lietuvoje.

                        „Kompanijos sprendžia, į kuriuos uostus vežti turistus, o į kuriuos – ne. Šito laivo atsiradimas ir švartavimas kaimyniniame Kaliningrado uoste tikrai neturėtų turėti jokios didesnės įtakos Klaipėdos uostui“, – kalbėjo A. Vaitkus.

                        Šiemet į Klaipėdą turėtų atplaukti 64 kruizų laivai (pernai – 63), jie turėtų atplukdyti 80 tūkst. turistų (74,7 tūkst.).

                        Comment


                          Klaipėdoje - pirmasis kruizinis laivas

                          Antradienį Klaipėdoje atidaromas kruizinės laivybos sezonas.

                          Ankstyvą rytą į uostamiestį atkeliaus pirmasis šiais metais kruizinis laineris „Astoria“. Pirminiais duomenimis, su Portugalijos vėliava plaukiojantis laivas prie Kruizinių laivų terminalo krantinės švartuosis 8 val. ryte, locmanai laivą uosto prieigose pasitiks 7 val.

                          Kaip teigia Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija, šių metų kruizinis sezonas turėtų būti ypatingas – ilgiausias per visą uosto istoriją. Į Klaipėdos uostą atplauks 61 laivas, planuojama, kad jais atkeliaus apie 75 tūkst. turistų.

                          Šiemet sulauksime ir laivų, kurie Klaipėdoje svečiuosis pirmą kartą.

                          Comment


                            Kruizų turistams atvers naujas erdves

                            Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos užsakymu kruizų ir kitų sričių turistams rengiamas Klaipėdos elektroninis gidas ir platesnis Lietuvos pristatymas elektroninėje erdvėje.


                            Mobilioji programėlė

                            Pagal išankstinę paraišką šiais metais kruiziniai laivai Klaipėdos uoste lankysis 62 kartus.

                            Šių metų kruizinės laivybos sezono naujovė bus nauja mobilioji programėlė apie lankytinus Klaipėdos miesto turizmo objektus, vadinamas elektroninis gidas. Ji skirta kruizinių laivų keleiviams.

                            Numatyta, kad elektroninis gidas pateiks informaciją apie lankytinus turistinius objektus, kultūrinius, sporto ir kitus renginius, Klaipėdos uostą, transporto sistemą. Bus pasiūlyta ir keletas atskirų turistinių maršrutų, kurie apims įvairius kultūrinius objektus Klaipėdos mieste.

                            Panašios programėlės nėra naujiena. Jos jau veikia daugelyje didelių Europos miestų, apimdamos visą turistui reikalingą infrastruktūrą, įskaitant ir viešo lankymo vietas – kavines, prekybos centrus.

                            Programėlė lengvai parsisiunčiama į mobiliuosius įrenginius iš laisvų interneto prieigos taškų.


                            Pristatys ir Lietuvą

                            Manoma, kad mobilioji programėlė bus tinkama ne vien kruizinės laivybos klientams, bet ir didesniam turistų, svečių iš užsienio ratui.

                            Mobiliojoje programėlėje būtų pristatoma ne vien Klaipėda, bet ir jos regionas. Atskira dalis būtų skirta ir Lietuvos politinės sistemos, istorijos, geografinės aplinkos, ekonomikos, kultūros, meno tautinio paveldo, papročių pristatymui.

                            Būtų platesnė informaciją apie viso Vakarų Lietuvos turizmo potencialą, įskaitant detalesnes paslaugas, kaip viešbučių tinklas, viešojo maitinimo įstaigos, muziejai, kempingai.

                            Atskirai būtų regione veikiantys suvenyrų prekybos taškai, meno galerijos, amatų mugės.


                            Studija apie kruizinę laivybą

                            Paraleliai yra rengiama kruizinės laivybos Baltijos jūros regione studija. Ji analizuos įvairius su kruizine laivyba susietus aspektus, pradedant nuo kruizinių laivų aptarnavimo (bunkeriavimas, nuotekų, šiukšlių priėmimas) iki Klaipėdos miesto infrastruktūros gerinimo turistų reikmėms.

                            Rengiant studiją turėtų vykti pačių kruizinės laivybos turistų apklausa.

                            Studija taip pat turėtų padėti Klaipėdos uostui ateityje priimti svarbų sprendimą statyti dar vieną kruizinės laivybos prieplauką. Yra planai statyti tokią prieplauką prie buvusios „Laivitės“.

                            Kruizinės laivybos studija vertins regiono uostų konkurencingumą priimti kruizinius laivus. Pastaruoju metu pasigirdo teiginių, kad iš Klaipėdos uosto kruizinius laivus rengiasi vilioti Kaliningrado srityje, Pionerske statomas naujas keleivinių ir kruizinių laivų terminalas, kuris pradės veikti 2019 metais.

                            Klaipėdos uoste suskubta neigti, kad Kaliningrado srityje statomas terminalas greičiausiai neturės jokios įtakos Klaipėdos uosto kruiziniams srautams.

                            Comment


                              Į Klaipėdą atplaukė pirmasis kruizinis laivas

                              Klaipėdoje prasidėjo kruizinis sezonas - ankstų antradienio rytą Kruizinių laivų terminale prisišvartavo laineris „Astoria“, atplukdęs beveik pusę tūkstančio turistų.

                              Comment


                                Kruizinis sezonas kol kas džiugina


                                Klaipėdos turizmo ir informacijos centro vadovė Romena Savickienė džiaugiasi, kad, įpusėjus turizmo sezonui, įspūdis yra geras. Šiemet į Klaipėdą turėtų atplaukti 60 keleivinių lainerių.

                                Kaip tik šiandien pas mus vieši "Aida Cara", beveik 200 m kruizinis laivas, plaukiojantis su Italijos vėliava. Tai 26-as keleivinis laivas uostamiestyje šį sezoną.

                                Per šią vasarą du kartus į Klaipėdą vienu metu atplauks net trys keleiviniai laineriai. Taip jau buvo praeitą sekmadienį, liepos 8-ąją, kai čia viešėjo "Island Sky", "Marina" ir "Sea Cloud II", kurių bendras ilgis sudarė 447 m.

                                O rugpjūčio 3-ią vienu metu į Klaipėdą atplauks taip pat trys laivai – "Mein Shiff I", "Astor" ir "Serenissima", kurių bendras ilgis sieks net 527 m.

                                Atplaukus trims laivams vienu metu, paprastai vienas jų švartuojamas Centriniame Klaipėdos terminale, kiti – Kruizinių laivų terminale.

                                Anot R.Savickienės, didžioji dalis keleivių, ypač mažesniųjų laivų, dažniausiai išlipa į krantą, važiuoja į ekskursijas ar patys vaikštinėja po Klaipėdą.

                                "Visos įstaigos, susijusios su kruizine laivyba, – ir laivų agentavimo firmos, ir turistinės agentūros – pasiruošusios tinkamai ir dirba be trikdžių. Šiemet malonus netikėtumas buvo, kai "Smiltynės perkėla" autobusams sumažino kainas, tačiau džiaugtasi neilgai, nes Neringos savivaldybė staiga nuo 45 iki 70 eurų pakėlė mokestį už į teritoriją įvažiuojantį autobusą", – pasakojo R.Savickienė.

                                Kalbant apie kruizinių keleivių Klaipėdoje išleistus pinigus, R.Savickienė teigė, jog vidutiniškai vienas toks turistas pakloja apie 50 eurų.

                                "Paskaičiavus, kad 75 tūkst. kruizinių keleivių, kurie pas mus apsilankė pernai, išleido bent po 20 eurų, jau matyti, kad jie čia paliko per pusantro milijono eurų. Nors akivaizdu, kad turistai pinigų nešykšti. Džiaugiasi ir centre esančios kavinės, kad šiemet nemažai turistų iš laivų užeina pasivaišinti", – tikino R.Savickienė.


                                Comment


                                  Seven Seas Explorer Klaipėdoje.
                                  Port of registry:Majuro, Marshall Islands












                                  Comment


                                    Paprašė sraigtasparnio į Vilnių

                                    Kruizinių laivų sezonas Klaipėdoje jau įpusėjo. Planuojama, jog kruiziniai laivai šiemet atvyks 60 kartų. Vakar jau buvo 32 kartas - atplaukė laivas „Serenade of the Seas“. Grupė jo keleivių paprašė sraigtasparnio į Vilnių

                                    VĮ Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centro vadovė Romena Savickienė pasakojo, kad 293 m ilgio laivu „Serenade of the Seas“, plaukiojančiu su Bahamų vėliava, į Klaipėdos uostą atplaukė 2 tūkst. 307 kruizinių laivų keleiviai. Daugiausia jų - 1 114 - iš Amerikos. Laive buvo keleivių iš Meksikos, Australijos, Kanados, Trinidado ir Tobago, Jungtinių Arabų Emyratų, Jungtinės Karalystės, Taivano, Tailando. Šiuo laivu keliauja ir kelios nemažos armėnų bei japonų grupės.

                                    Laivas „Serenade of the Seas“ mūsų uoste per šį sezoną viešėjo tik vieną kartą, bet užsuko jau ne pirmą kartą. Į vandenį jis buvo nuleistas 2003 metais, jo operatorė - „Royal Caribbean International“.

                                    8-9 japonų grupelė, išgirdusi, kad iki Lietuvos sostinės yra 330 km atstumas, pasiteiravo, ar mieste nėra sraigtasparnio, kuris galėtų juos ten nuskraidinti. Mat laivas vakar išplaukė tik 19.30 val., tad jie turėjo pakankamai laiko. Deja, tokios paslaugos Klaipėdos miestas suteikti dar negali.

                                    Kelios turistų grupės norėjo nuvykti ant Kryžių kalno Šiauliuose. Pasak R. Savickienės, labai daug kruizinių turistų išėjo tiesiog į pliažus. Nemažai jų teiravosi, kaip patekti į pliažus, ar šiltas vanduo, ką įdomaus galima pamatyti mieste, kur galima paragauti lietuviškų patiekalų.

                                    Šiandien į Klaipėdą atplaukia laivas „Mein Schif 4“. Jame 2 633 turistai, ir daugiausia, žinoma, vokiečiai, tad jų poreikiai yra kitokie.

                                    Primename, kad šiemet Klaipėdoje ilgiausias kruizinių laivų sezonas. Jis prasidėjo gana anksti - balandžio 17 d., o paskutinis laivas „Marco Polo“ atplauks spalio 19 d.

                                    Comment


                                      Kruiziniams laivams gresia vietos stygius


                                      Dėl didelio apkrovimo Centriniam Klaipėdos terminalui atsisakant priimti kruizinius laivus, aiškėja, kad realiai didesniam kiekiui kruizinių laivų Klaipėdos uoste vietos beveik nebeliko.

                                      Svarbiausi – jūrų turistai

                                      Šiemet į Klaipėdos uostą atplauks 60 kruizinių laivų. Šiomis dienomis kruizinė laivyba Klaipėdos uoste kaip tik peržengė pusiaują. Šiandien lankosi didžiulis 293 metrų ilgio laineris „Serenade of the seas“. Jis 32-antrasis šį sezoną.

                                      Nuo metų pradžios uoste apsilankė per 36 tūkst. kruizinių laivų keleivių. Tiek jų buvo ir uostui pagal laivų kiekį (65) rekordiniais 2007 metais. Tai tik parodo, kaip per dešimtmetį Baltijos jūroje padidėjo kruiziniai laivai. Anuomet tą kiekį turistų, kurį šiemet atplukdė 32 laivai, reikėjo net 65 laivų.

                                      Pernai Klaipėdos uoste buvo 74716 jūrų turistų. Šiemet laukiamas rekordinis jų kiekis - apie 80 tūkstančių. Ne tiek laivai, kiek jais atplaukiantys turistai yra svarbūs miestui, nes jie neša didžiausias pajamas bendrai verslui.

                                      Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centro direktorė Romena Savickienė tikino, kad to kiekio turistų, kuris suplanuotas, sulaukti yra realu. Iki šios dienos į Klaipėdą jau atplaukė 20 didelių per 200 metrų ilgio kruizinių laivų. Dar tiek pat jų bus iki spalio 19 dienos, kai baigsis kruizinis sezonas.

                                      Kur švartuoti laivus?

                                      Kitas klausimas, o kiek Klaipėdos uostas gali priimti kruizinių laivų? Mat jau iškeliamos naujos galimos Klaipėdos kruizinio sezono aukštumos. Pradžioje - 100 tūkstančių kruizinių laivų turistų. Kad pasiekti tą kiekį reikėtų uoste priimti apie 75-80 kruizinių laivų. Po to kita aukštuma - 100 kruizinių laivų per sezoną.

                                      Norus vis kelti ir kelti kartelę stabdo Klaipėdos uosto kruizinių laivų infrastruktūros stokos realybė. Kai Klaipėdos uoste buvo statomas naujas Centrinis Klaipėdos terminalas su pirsu atrodė, kad prie jos atsiras daug vietos ir kruiziniams laivams. Šiame terminale vienas kitas kruizinis laivas švartuodavosi. Šiemet jame birželio 21 d. jame švartavosi 211 metrų ilgio laivas. Tuo pat metu kitas 230 laivas stovėjo prie kruizinio terminalo krantinės.

                                      Nuo 2019 metų Centrinis Klaipėdos terminalas atsisako priimti kruizinius laivus. Jis yra skirtas keleiviniams laivams. Iš Klaipėdos daugėja reisų ne tik įprastomis DFDS linijomis į Kylį ir Karlshamną, bet ir atsirado ir naujas jūrų keltų operatorius atidaręs liniją į Treleborgą.

                                      Kai kas gali paklausti, kodėl kruiziniams laivams priimti, jei jų staiga padaugėtų, nepanaudojus buvusios Tarptautinės jūrų perkėlos? Teko matyti toliau nuo centro Kylyje „Ostuferhafen“ dalyje, kur švartuojasi keleiviniai laivai iš Klaipėdos, įrengta laikiną didžiulę kruizinių laivų terminalo palapinę. Bet Klaipėdai toks variantas netinka, nes Jūrų perkėlą planuojama iš esmės pertvarkyti pritaikant krovos kompleksams.

                                      Kruizų netolygumas

                                      Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinio direktoriaus Arvydo Vaitkaus teigimu, dabartinis Klaipėdos kruizinių laivų terminalas per sezoną gali priimti iki 70 kruizinių laivų.

                                      Jei kokiais 2007 metais tame terminale vienu metu galėjo stovėti trys laivai, tai dabar, kai šie išaugo, jų galima priimti vieną, kartais, kai laivai kiek mažesni - du. Šiemet liepos 8 buvo priimti ir trys laivai. Vienas iš jų buvo 239 metrų ilgio, o du atitinkamai 90 ir 117 metrų ilgio. Panaši laivų kombinacija numatyta ir rugpjūčio 3 dieną. Uostas priims 264, 176 ir 87 metrų ilgio kruizinius laivus. Didesnieji švartuojami prie išorinio pirso per visą ilgį, o mažesnysis „kišamas“ į pirso vidinę dalį.

                                      Kruizinės laivybos sezonas Klaipėdos uoste tęsiasi nuo balandžio vidurio iki spalio vidurio. Jei per tą laiką bent vienas laivas kasdien lankytųsi uoste, jų būtų net 180.

                                      Bet kruiziniai laivai po Baltiją plaukioja netolygiai ir dažniausiai tik vasarą. Pavyzdžiui, birželį ir liepą Klaipėdoje lankosi po 13 laivų, rugpjūtį - net 19. Po 5-7 laivus būna gegužę ir rugsėjį ir po 1-2 laivus balandį ir spalį. Netgi beveik visus kruizinius laivus, kurie plaukioja po Baltijos jūrą, o jų per sezoną būna apie 350, priimančiame Sankt Peterburge, yra dienų, kai laivų nebūna. Bet yra dienų, kai jų stovi po 7-8, nes Rusijos carų sostinėje laivai kartais užsibūna ir po dvi paras.

                                      Planuose - naujas terminalas

                                      Uosto direkcijos vadovas A.Vaitkus mano, kad Klaipėdoje atsiras galimybė statyti naują kruizinį terminalą. Naujo kruizinių laivų terminalo statyba numatyta jau parengtame ir derinimo procese esančiame Uosto bendrajame plane.

                                      Jau ne kartą rašyta, kad naujas kruizinis terminalas galėtų būti statomas „Memelio miesto“ dalyje. Ateityje šalia kruizinio terminalo galėtų įsikurti ir pati Uosto direkcija. Tuo pačiu tai suteiktų impulsą pradėti iš esmės tvarkyti „Memelio miesto“ (buvusi „Laivitė“) teritoriją. Kruizinio laivų terminalo pirsas uždengtų dabartinį „Laivitės kaušą“, kur išilginės bangos šokdina laivus. Taip būtų sudarytos sąlygos šiame „kauše“ įrengti pramoginių laivų prieplauką.

                                      Dėl naujo kruizinio laivų terminalo statybos yra tik vienas bet itin svarbus ekonominis niuansas. Kruizinė laivyba Uosto direkcijai duoda palyginti mažai pajamų. Jos sudaro vos 0,5 proc. jos bendrose pajamose. Bet kruizinė laivyba neša pajamų miestui, turizmo, autobusų nuomos verslui.

                                      „Valstybė reikalauja iš mūsų skatinti verslumą. Jau kitų metų Uosto direkcijos biudžete planuosime Kruizinių laivų terminalo projektavimo prie „Memelio miesto“ išlaidas, o 2020 metais numatysime statybų pradžią“, - tikino A.Vaitkus.

                                      Comment


                                        Kruizų organizatoriai atranda Lietuvos pajūrį

                                        Šiomis dienomis Lietuvos pajūryje pirmą kartą rengiama Baltijos kruizų asociacijos (Cruise Baltic) kruizinės laivybos konferencija, susitikimai su kruizinės laivybos kompanijų atstovais bei asociacijos valdymo posėdis. Su mūsų pajūriu susipažino daugiau kaip pusšimtis svečių iš 17 Europos uostamiesčių: devynių kruizinių linijų, uostų direkcijų, savivaldybių bei turizmo centrų atstovai.

                                        Klaipėdos uosto direkcija ir Klaipėdos miesto savivaldybė jau 15 metų priklauso Baltijos kruizų asociacijai, tačiau kruizinės laivybos konferencija Lietuvoje surengta pirmą kartą. Konferencija vyksta 3 dienas. Jos metu organizuoti verslo susitikimai ir kultūrinė programa svečiams Klaipėdoje, laive „Venus S“, plaukiančiame iš Klaipėdos į Nidą, vyko pirmoji konferencijos sesija. Vakar svečiai apžiūrėjo Nidą ir dalyvavo antrojoje konferencijos sesijoje Nidos menininkų kolonijoje. „Pagrindinis šio renginio tikslas - pristatyti svečiams Lietuvos pajūrį iš gražiausios pusės, pakviesti atplaukti kuo daugiau laivų ir kruizinių kompanijų„, - sakė VĮ Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Tarptautinių ryšių ir protokolo vadovė Kristina Gontier.

                                        Pasak vadovės, šį kaip niekad ilgą kruizinių laivų sezoną, kuris tęsiasi nuo balandžio iki spalio vidurio, į Klaipėdos uostą atplaukė 60 kruizinių laivų, atstovaujančių 15 kruizinių linijų. Laivais Lietuvą pasiekė 80 tūkst. turistų. „Dar 4 kruizinių laivų linijų atstovai žvalgosi po Baltijos jūros regioną ir tikėtina, kad ir jų laivai atplauks ir į Klaipėdą„, - sakė K. Gontier.

                                        Comment


                                          Kruiziniai laivai atsisveikino su Klaipėda

                                          Paskutinio kruizinio laivo „Marco Polo“ apsilankymu penktadienį Klaipėdoje uždarytas 2018 m. kruizinių laivų turizmo sezonas.

                                          „Marco Polo“ nuo 1965 m. iki 1991 m. priklausė Sovietų Sąjungos laivynui ir vadinosi „Aleksandr Puškin“. Šįkart kruizų veteranas į Klaipėdą atgabeno 757 turistus iš Jungtinės Karalystės, Australijos, Kanados, Jungtinių Amerikos Valstijų, Naujosios Zelandijos, kurie pasklido po uostamiestį, vyko į Palangą ir Kuršių Neriją.

                                          Šiemet kruizinių laivų sezonas buvo ypač ilgas - prasidėjo balandžio 17 d. ir baigėsi spalio 19 d. Skaičiuojama, kad vienas kruizinio laivo turistas išleidžia apie 40-50 eurų, tad Lietuvos biudžetą per sezoną jie papildė daugiau nei 2,5 mln. eurų.

                                          Šiais metais Klaipėdą aplankė 58 kruiziniai laivai, planuota, kad jų bus 60, tačiau 2 jūrų laineriai į uostą neužsuko dėl prastų meteorologinių sąlygų. Klaipėdos turizmo ir kultūros informacijos centro pateikiamais duomenimis, kitais metais aplankyti Klaipėdą jau yra užregistruoti 53 kruizinių laivų vizitai, o 2020-aisiais - 35.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X