Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Pasaulio laivybos naujienos

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Gal yra daugiau info apie tai?
    Sakykime, dabartinės Šarkuvos vietoje žmonės pagal archeologinius duomenis pradėjo kurtis pirmojo mūsų eros tūkstantmečio antroje pusėje. IX amžiuje čia jau buvo gyvenvietė su šiauriau jos prakastu siauriausioje nerijos vietoje kanalu nedideliems to meto prekybiniams laivams įplaukti į Kuršių marias. Kanalas iki jo užnešimo galėjo veikti maždaug iki XI amžiaus. XII ir XIII amžiuje, panaudojant prie kanalo buvusį pylimą ir suverčiant ant jo iškirstus medžius, įrenginys, matyt, naudotas kaip gynybinė užtvara.
    KURŠIŲ NERIJOS MIŠKAI: NUO ATSIRADIMO IKI XX a. PRADŽIOS. Algirdas Brukas, Viliūnė Naureckaitė http://www.ziemgala.lt/saugykla/pdf/15-brukas.pdf

    Parašė Lettered Rodyti pranešimą
    In the 1960s the gat was expanded and now it measures 400 metres (1,300 ft) in width and 12 metres (39 ft) in depth.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Strait...ite_note-dig-1
    Klaipėdos kanalas sovietmečiu irgi buvo platinamas ir gilinamas, vadinasi irgi dirbtinis?

    Toj pačioj vikipedijoj rašoma:
    In 1497 a storm surge dug a new gat, then called the Neues [Pillauer] Tief or Pillauer Seetief (New [Pillau] Deep, Pillau Sea Deep), through the Vistula Spit. In 1510 another storm surge widened and deepened that gat to navigability. It measured 550 metres (1,800 ft) in length and 360 metres (1,180 ft) in width.
    Taigi, ne dirbtinis.
    Paskutinis taisė Briedis; 2018.11.05, 07:04.

    Comment


      Taip, bet kur buvo sąsiauris prieš tai? Įtariu, kad arti tos vietos, kur dabar lenkai ruošiasi statyti kanalą. T.y. pati Aistmarių Nerija ankstyvaisiais viduramžiais ko gero buvo "atvirkštinė"?

      Comment


        Parašė Briedis Rodyti pranešimą

        KURŠIŲ NERIJOS MIŠKAI: NUO ATSIRADIMO IKI XX a. PRADŽIOS. Algirdas Brukas, Viliūnė Naureckaitė http://www.ziemgala.lt/saugykla/pdf/15-brukas.pdf


        Klaipėdos kanalas sovietmečiu irgi buvo platinamas ir gilinamas, vadinasi irgi dirbtinis?

        Toj pačioj vikipedijoj rašoma:

        Taigi, ne dirbtinis.
        Bet anksčiau jo nebuvo. Į Kuršių marias vien Nemunas kiek vandens suneša, tai jis į jūrą pro kažkur turi išbėgti. Bet kokiu atveju, nematau didelės problemos, jei atsiras antras kanalas. Suprasčiau, jei uždarą ežerą bandytų sujungti su jūra, tada būtų pakenkta ekosistemai, bet dabar aistmarės jau turi jungtį su jūra.
        Flickr

        Comment


          Prasideda kanalo iš Aistmarių į Baltijos jūrą epopėja.
          Lenkijos pusė stebėtinai greit susitvarkė dokumentus ir jau vasarį pradėjo miško kirtimą, kad darbai b9ūtų baigti iki paukščių perėjimo sezono

          2018.12.15 PortalMorski.pl
          Ogłosiliśmy przetarg na budowę kanału przez Mierzeję Wiślaną
          Paskelbtas konkursas kanalo kasimui per Aistmarių neriją


          Investicija atsieis apie 800 mln. PLN, bus visškai finansuojama iš lenkijos valstybės biudžeto/ (...) Paga sprendinius laivybos kanalas per Aistmarių neriją bus 1,3 km ilgio ir 5 metrų gylio. Jis turi leisti į plaukti į Elbliongo (Elblingo) uostą jūrų laivams, kurių grimzlė iki 4 m, ilgis 100 m ir plotis 20 m

          https://www.portalmorski.pl/zegluga/...erzeje-wislana
          2019.01.23 TVP3 Olsztyn
          RZGW Wody Polskie w Gdańsku wydał pozwolenie wodnoprawne na wykonanie kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną
          Gdansko regioninė vidaus vandenų tarnyba davė sutikimą kasti nerijos kanalo projekto jūrinei daliai


          https://olsztyn.tvp.pl/40977237/wyda...ie-moze-ruszyc

          2019.02.06 GospodarkaMorska.pl
          Wojewoda pomorski rozpatruje wniosek o zezwolenie na realizację przekopu Mierzei Wiślanej
          Pamario vaivada nagrinėja dolumentus dėl leidimo perkasui per Aistmairų neriją

          https://www.gospodarkamorska.pl/Port...-wislanej.html

          2019.02.15 naTemat.pl
          Wojewoda pomorski wydał pozwolenie na przekop Mierzei Wiślanej
          Pamario vaivada išdavė leidimą perkasti Aistmarių neriją


          2019.02.15 RMF.pl
          Pamario vaivada išdavė leidimą perkasti Aistmarių neriją

          Sprendimas yra suteiktas pagal [proejktą realizuojančios Gdynės jūrų uosto prašymą, turi visus būtinus leidimus, sutikimus ir nuomones
          https://www.rmf24.pl/fakty/polska/ne...an,nId,2837908

          Comment


            Aistmarių kanalo klausimas pradėjo strigti Briuselyje.
            Gali atsitikti taip kaip su Augustavo aplinkkeliu 2009 metais

            2019.02.22
            Greenpeace Polska interweniuje ws przekopu Mierzei Wiślanej
            Greenpeace Polska pasiskundė į Briuselį dėl Aistmarių nerijos perkaso


            https://www.watahandn.pl/greenpeace-...rzei-wislanej/

            2019.03.01 ryte
            PortalMorski.pl, DziennikBaltycki.pl
            MGMiŻŚ: przedstawiciele KE potwierdzili konieczność budowy kanału przez Mierzeję Wiślaną
            Lenkijos Jūrų ūkio ir vidaus vandenų ministerija: Europos komisija patvirtino kanalo per Aistmarių neriją statybą


            https://dziennikbaltycki.pl/komisja-...ny/ar/13929812


            https://www.portalmorski.pl/prawo-po...erzeje-wislana

            2019.03.01 popiet
            Źródło KE: Polska powinna wstrzymać się z pracami dot. Mierzei Wiślanej
            Šlatinis Europos komisijoje: Lenkija turi sustabdyti darbus Aistmarių nerijoje


            https://rmf24.pl/fakty/swiat/news-br...mi,nId,2856156

            Comment


              Spauda: V.Putinas pritarė Jantarno giliavandenio uosto projektui Karaliaučiaus srityje
              Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas pritarė pasiūlymui parengti projektą, pagal kurį Karaliaučiaus srities Jantarno miestelyje, dar žinomame pavadinimu Palmininkai, būtų pastatytas giliavandenis uostas, pirmadienį rašo rusų dienraštis „Kommersant“...
              Ypač patiko:
              ...Giliavandenio uosto statyba yra svarstoma nuo šio amžiaus pradžios...
              Svarbiausia reikia suprasti, kad nieko nesupranti...

              Comment


                Kaip visad, aplinka kalta...

                Rusijos baimės dėl Gdansko ir Klaipėdos uostų: kodėl merdi jūrinė industrija?
                Be Lietuvos, Rusija surado ir kitą priežastį, kodėl jos jūrinė industrija Kaliningrado srityje merdi.

                Kaltinimai aplinkiniams

                Neseniai Rusijos žiniasklaidoje užkliuvo straipsnis, pavadintas „Lenkai ketina išstumti Rusiją iš Baltijos jūros“. Jame dėstoma, kad „Varšuva intensyviai vysto savo Baltijos jūros uostus, kai svarbiausias Rusijos Baltijos jūros forpostas tame regione – Kaliningrado uostas – pradėjo merdėti“.

                Priežastis ta, kad Kaliningrado uosto krova per 2019 m. sumažėjo net 21,3 proc. Iš viso šis uostas krovė 11 mln. tonų. O šalia esančio Klaipėdos uosto krova siekė 46 mln. tonų, didžiausias Lenkijos Gdansko uostas krovė per 52 mln. tonų.

                Anksčiau Rusija dėl Kaliningrado uosto bėdų kaltino Lietuvą, kad ši taikanti per didelius geležinkelio tarifus į Kaliningrado uostą riedantiems kroviniams.

                Dabar vis dažniau kaltinimų lavina tenka ir Lenkijos uostams, taip pat Klaipėdai, kad šie nuviliojantys krovinius, kurie galėtų būti kraunami Kaliningrado srities uostuose.

                Dėl Kaliningrado uosto bėdų kaltinama ir Baltarusija, kuri, užuot siuntusi trąšas į Kaliningrado uostą, krauna jas Klaipėdoje...
                Skaityti daugiau: https://www.diena.lt/naujienos/klaip...ustrija-951414

                Straipsnyje taip pat yra Gdansko išorinio uosto vizija:



                Reikėtų ir Klaipėdai susiimti, jei ne išorinį, tai bent pietinį uostą greičiau vystyti.
                Svarbiausia reikia suprasti, kad nieko nesupranti...

                Comment


                  Skelbiama, jog naujajame Stokholmo konteinerių uoste Norviken veiklos pradžia numatoma šių metų gegužės mėnesiui. (Šaltinis)

                  Tuo tarpu, priešingoje, šiaurinėje, pusėje esančiame Kapellskär uoste ruošiamasi vykdyti plėtros darbus, siekiant aptarnauti didesnius laivus. (Šaltinis)
                  Exp@nding h¤rizons

                  Comment


                    Keli naujesni vaizdai su Stokholmo regione (prie Nynäshamn savivaldybės) statomu nauju krovinių uostu Norvik hamn

                    _F4I6043 by Stockholms Hamnar, on Flickr

                    _F4I5477 by Stockholms Hamnar, on Flickr

                    DSC_8607 by Stockholms Hamnar, on Flickr
                    Exp@nding h¤rizons

                    Comment


                      Vakar naująjį Stokholmo-Norvik [Nynäshamn savivaldybė] krovinių uostą pasiekė pirmasis krovinys geležinkeliu.

                      _F4I9011 by Stockholms Hamnar, on Flickr

                      _F4I8982 by Stockholms Hamnar, on Flickr

                      _F4I8832 by Stockholms Hamnar, on Flickr

                      _F4I2548 by Stockholms Hamnar, on Flickr
                      Exp@nding h¤rizons

                      Comment

                      Working...
                      X