Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus viešasis transportas (archyvas 2008-2012.07)

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    O tai, kad pensininkai ir studentai (jei jie nedirba, tai ir mokesciu nemoka) dar ir gydomi nemokamai - uz juos sumoka valstybe Ligoniu kasai. Uz dirbancius pensininkus ir studentus valstybe irgi sumoka Ligoniu kasai.
    Ar tai irgi apiplesimas?
    Ligonių kasa ar Sveikuolių kasa nėra skirtumo — viskas vis tiek imama iš vienos kišenės. Dirbantys žmonės moka pajamų ir sveikatos draudimo mokesčius, dirbantys pensininkai ir dirbantys studentai kiek žinau irgi šiuos mokesčius moka.

    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Universitetai ne tik pas mus, Lietuvoje, yra issibarste po visa miesta ar net kelis miestus. Taip kad sioje vietoje nereikia varyti Dievo i medi. Universitetai patys nekomopensuos is savu lesu jokiu islaidu, nes tai ne ju funkcija. Jei jau tai butu daroma, valstybes visa si reikala turetu finansuoti. Taip kad valstybei nasta nesumazetu, o biurokratijos tik padaugetu, dar ir piktnaudziavimu. Juk ir dabar universitetai sugeba stipendijoms skirtas lesas panaudoti ne pagal paskirti....
    Tai kodėl mokėti stipendijas yra universitetų funkcija? Ar ne geriau tada išvis įvesti studentams nemokamą važiavimą miesto VT? Dar ir sutaupysime, nes nereikės spausdinti bilietų

    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Cia jau demagogija. Tu jaunas ir gali dirbti, o pensininkai jau atidirbo savo ir ne visi gali dirbti del sveikatos problemu. Kai tu pasensi, irgi galesi vazineti uz puse kainos... Vis delto jei valstybe nesugeba moketi padorios pensijos, tai bent kazkaip turi palengvinti senu zmoniu gyvenima. Nereikia klausti kieno saskaita. Nieko nera daroma niekeno saskaita. Uz tai netiesiogiai visi sumoka, net ir tie patys pensinikai - juk perka prekes, moka PVM.
    Va čia ir yra demagogija: "Vis delto jei valstybe nesugeba moketi padorios pensijos, tai bent kazkaip turi palengvinti senu zmoniu gyvenima." Pensininkai, anot tavęs, sumoka PVM, o aš nesumoku? O kur dar pajamų mokestis? O jeigu aš nesulauksiu senatvės?

    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Velgi jauciasis LLRI demagogija. Nesame turtingi. Taip nesame, bet ir niekada nebusime turtingesni, jei tik vienpusiskai i daugeli dalyku zvelgsime. Kodel tad valstybe i kelius investuoja - gal irgi rieketu paprasyti uz tai susimoketi kiekvienam tiesiogiai, tiek kiek keliai verti?
    Aš LLRI darbuotojus pažįstu tiek pat, kiek eilinis LR pilietis — tik iš teleekranų. Jeigu mano ir jų nuomonės sutampa, tai tik atsitiktinumas. O keliai (bent jau iš dalies) finansuojami iš kelių mokesčio, kurį sumoka vairuotojai, pirkdami kurą. Pagaliau keliais ir šaligatviais visi naudojamės — ir dirbantieji, ir vaikai, ir studentai, ir pensininkai, ir turistai. Jais naudojamės ne tik vaikščiodami ar važiuodami, bet ir pirkdami bet kokią prekę, kuri yra atvežta tais keliais. Infrastruktūra yra tokia pati išimtinė valstybės kompetencija kaip ir aplinkos apsauga.
    I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
    Parama Siaurojo geležinkelio klubui

    Comment


      Parašė Al1 Rodyti pranešimą
      Kazin ar galima vadinti laisves suvarzymu tai, kad valstybe duotu visiems tiek, kiek kiekvienams reikia pinigu. Ir su jais kiekvienas galetu elgtis kaip nori. Ir nesvarbu, is kur tuo pinigus valstybe paims.
      Iš kur valstybė žino, kiek Jonui, Petrui ar Marytei reikia pinigų? Jeigu kam nesvarbu, iš kur valstybė pinigus ima, tai gal tas ir galėtų tą valstybę taip sušelpti, kad tam, kam svarbu iš kur valstybė pinigus paims, nereikėtų jų atiduoti?
      I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
      Parama Siaurojo geležinkelio klubui

      Comment


        Parašė Wycka Rodyti pranešimą
        Ligonių kasa ar Sveikuolių kasa nėra skirtumo — viskas vis tiek imama iš vienos kišenės. Dirbantys žmonės moka pajamų ir sveikatos draudimo mokesčius, dirbantys pensininkai ir dirbantys studentai kiek žinau irgi šiuos mokesčius moka.
        O nedirbantys pesnininkai ir studentai nemoka, uz juos apmoka valstybe. Tai pagal tave to nereiketu daryti? Juk atima is tu, kurie moka (kad ir pensininku). Tai tuomet reikia naikinti visas pensijas ir tegul zmogus dirba iki pat grabo lentos.


        Parašė Wycka Rodyti pranešimą
        Tai kodėl mokėti stipendijas yra universitetų funkcija? Ar ne geriau tada išvis įvesti studentams nemokamą važiavimą miesto VT? Dar ir sutaupysime, nes nereikės spausdinti bilietų
        Stipendijos studiju pasiekimus yra mokamos is valstybes lesu. Tik universitetai jas gauna ir paskirsto. Daznai netgi neteisetai skiria kitoms reikmems (kad ir remontui ar pan.). O socialiniu stipendiju skirstymas universitete tai jau tikrai ne universitetu funkcija. Tai turi daryti SODRA, jei jau valstybe tokiomis stipendijomis nori paremti tam tikras grupes studentu (naslaiciu, neigaliu, is daugiavaikiu seimu ir pan.). Juk kas pinigus zarsto, tai tiems ir nubyra. Todel as nemanau, kad universitetai turetu transporto kompensaciju dalinimu studentams uzsiimti. Ne ju tai funkcija.

        Parašė Wycka Rodyti pranešimą
        Va čia ir yra demagogija: "Vis delto jei valstybe nesugeba moketi padorios pensijos, tai bent kazkaip turi palengvinti senu zmoniu gyvenima." Pensininkai, anot tavęs, sumoka PVM, o aš nesumoku? O kur dar pajamų mokestis? O jeigu aš nesulauksiu senatvės?
        As tik norejau pasakyti, kad pensininkas irgi yra mokesciu moketojas, tegul ir netiesioginiu. Nes neretai suidaro nuomone (paklausius, paziurejus, paskaiciusm, pasikalbejus), kad pensininkas tai tik parazitas, kuri valstybe turi islaikyti, atimdama is kitu - mokesciu moketoju! Pensinikai jau uzidirbo savo. Ir jie pensijas gauna teisetai ir teisingai, tik neteisingai mazas.


        Parašė Wycka Rodyti pranešimą
        Aš LLRI darbuotojus pažįstu tiek pat, kiek eilinis LR pilietis — tik iš teleekranų. Jeigu mano ir jų nuomonės sutampa, tai tik atsitiktinumas. O keliai (bent jau iš dalies) finansuojami iš kelių mokesčio, kurį sumoka vairuotojai, pirkdami kurą. Pagaliau keliais ir šaligatviais visi naudojamės — ir dirbantieji, ir vaikai, ir studentai, ir pensininkai, ir turistai. Jais naudojamės ne tik vaikščiodami ar važiuodami, bet ir pirkdami bet kokią prekę, kuri yra atvežta tais keliais. Infrastruktūra yra tokia pati išimtinė valstybės kompetencija kaip ir aplinkos apsauga.
        Visuomeninis transportas irgi infrastrukturos dalis. Keliu mokescio Lietuvoje jau daugiau nei desimtmeti nera. Tik korvininiai automobiliai (virs 7.5 t, berods) moka uz vaziavima valstybiniais keliais. Bet nemoka uz vaziavima savivaldybems priklausanciais keliais. Dargi apmokestinimo tvarka tokia liberali - pirk vinjete savanoriskai. Todel dalis rizikuoja (tikimybe buti pilicijos pagautam yra palyginti nedidele) ir neperka vinjetes, tokiu budu naudojasi infrastruktura nemokedami nei cento. Dalis naudoja kontrabandini kura ir netgi akcizo nesumoka.


        Siaip jau nutolome nuo temos.

        Comment


          Parašė Al1 Rodyti pranešimą
          Siaip jau nutolome nuo temos.
          Pritariu, todėl neatsakysiu į aukščiau parašytus argumentus (nebent kam nors į privatą arba jeigu kas nors diskusiją vėl išplėtos). Apibendrinant tik norėjau pasakyti, kad JEIGU panaikintume lengvatas, atsirastų papildomas rezervas šiek tiek piginti VT bilietus; galbūt jie kainuotų nebe 2/2,5Lt. o tik ~1,5/2Lt ar net dar mažiau; analogiškai ir su terminuotais bilietais. Netgi esu įsitikinęs, kad nuo to net padaugėtų besinaudojančių VT ir tai atneštų papildomas garantuotas įplaukas. Tuo pačiu netikiu, kad lengvatos kada nors bus panaikintos.
          I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
          Parama Siaurojo geležinkelio klubui

          Comment


            Parašė Wycka Rodyti pranešimą
            Apibendrinant tik norėjau pasakyti, kad JEIGU panaikintume lengvatas, atsirastų papildomas rezervas šiek tiek piginti VT bilietus; galbūt jie kainuotų nebe 2/2,5Lt. o tik ~1,5/2Lt ar net dar mažiau; analogiškai ir su terminuotais bilietais.
            Kodel manai kad atpigtu?

            Comment


              Parašė Wycka Rodyti pranešimą
              O dėl senatvės, tai visi esame atsakingi ir ne visi pageidaujame, kad mums visą gyvenimą nurodinėtų kur išleisti mūsų pačių uždirbtus pinigus. Vienas nusipirks Ferari ir po savaitės užsimuš, kitas kaups pinigus privačiam pensijų fonde arba investuos į vaikus ir ramus kaip belgas lauks senatvės. Laikas pagaliau suprasti, kad tik mes (suaugusieji) esame atsakingi už save, o ne "geroji tetulytė" valstybė. Atvaizdas
              Taip. Ir butent todel as esu uz privaloma valstybine pensiju sistema. Nes kitaip eilinis mirtingasis nepatenkantis i top 20% siais laikais turi gana nedaug sansu sekmingai susitaupyt padoriai pensijai. Laisva rinka ir nerupestingi tautieciai jam to neleis.

              Comment


                Parašė Wycka Rodyti pranešimą
                Apibendrinant tik norėjau pasakyti, kad JEIGU panaikintume lengvatas, atsirastų papildomas rezervas šiek tiek piginti VT bilietus; galbūt jie kainuotų nebe 2/2,5Lt. o tik ~1,5/2Lt ar net dar mažiau; analogiškai ir su terminuotais bilietais. Netgi esu įsitikinęs, kad nuo to net padaugėtų besinaudojančių VT ir tai atneštų papildomas garantuotas įplaukas.
                Prisijungiu prie a_p (autobusų parkas? klausimo - kodėl manai, kad kainos padidinimas dvigubai (panaikinus nuolaidas) padidins pajamas?

                Comment


                  Užvirė įdomi diskusija apie lengvatas ir panašius dalykus..... Manau kad dar viena didelė mūsų valstybės problema - pats sprendimų priėmimo mechanizmas, ypač ekonominių.... Kadangi dalis EKONOMINIŲ sprendimų priimami EMOCIŠKAI, bet ne skaičiuojant..... Puikiai visi matom, kada mes išlaikom įvairiausias struktūras, kurios ruošia įstatymus, jų pataisas, daro (ar bando daryti) jų ekonomines analizes, o galutinėje stadijoje Seimo salėje įvyksta pozicijų/opozicijų "šou", kur pasiūlymai liejasi ekspromtu, be jokių analizių, skaičių ir priimami sprendimai....

                  Comment


                    Gal tik taip atrodo, iš tikrųjų prieš kiekvieno sprendimo pasiūlymą ir įgyvendinimą, atliekami nuodugnūs skaičiavimai. Tą daro finansų ministerija, kuri skaičiuoja ir skirsto pinigus.
                    www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                    Comment


                      Parašė amiko Rodyti pranešimą
                      Gal tik taip atrodo, iš tikrųjų prieš kiekvieno sprendimo pasiūlymą ir įgyvendinimą, atliekami nuodugnūs skaičiavimai. Tą daro finansų ministerija, kuri skaičiuoja ir skirsto pinigus.
                      tai aš ir norėjau pasakyti, kad dažnu atveju, tą FM darbą vėjais paleidžia mūsų Seimas per tuos pozicijos/opozicijos "šou" kada nuolaidos, pasiūlymai finansuoti tą/aną liejasi kaip iš gausybės rago.... Bet bendros visumos niekas nemato/nenori matyti.... ir bendrasis valstybės finansų sistemos efektyvumas smarkiai nukenčia....

                      Comment


                        jeigu man reikėtų imtis kainodaros, tai laikyčiausi tokių idėjų (kurias, žinoma, reikėtų pagrįsti konkerčiais apskaičiavimais):

                        1) įvesti vienkartinio bilieto galiojimą tam tikrą laiką (pvz 1 val), ir galbūt tam tikroje zonoje. Jeigu važiavimo kaina priklausytų nuo laiko ir/ar atstumo, o ne nuo persėdimų skaičiaus, atsirastų galimybė pertvarkyti maršrutus racionaliau.
                        2) palikti tik vieną vienkartinį bilietą (pilno tarifo), visas nuolaidas taikyti tik nuolatinių bilietų turėtojams.
                        3) gerokai sumažinti skirtumą tarp vienkartinio bilieto ir mėnesinio bilieto kainos. Vienkartiniai bilietai - atsitiktiniams keleiviams, o kiekvienas, kas nuolat naudojasi viešuoju transportu, turi pirkti nuolatinį bilietą net nesusimąstydamas (pirkti nuolatinį bilietą turi būti akivaizdžiai pigiau už vienkartinį)
                        4) sukurti daugiau nuolatinio bilieto rūšių įvairiems poreikiams (dienos, 10 važiavimų, savaitės, metų) laikantis to paties principo - kuo daugiau sumoki, tuo pigiau.
                        5) rengiant "dieną be automobilio", vienai dienai uždrausti eismą centre, bet tą dieną važiavimą viešuoju transportu padaryti nemokamą

                        Comment


                          Ar nereikėtų apie tai diskutuoti viešojo transporto temoje, o ne čia?
                          www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                          Comment


                            Transporto (VT) lengvatos yra netgi tokioje liberalios ir laisvos rinkos ekonomikos salyje - JAV.
                            Visiskas transportu lengvatu panaikinimas ne tik kad nepapildytu transporto imoniu biudzetu, bet ir dar labiau ji sumazintu. Netgi spustys padidetu. Taip, spustys. Juk dalis zmoniu, kuriems suteikamos lengvatos, nera tokie jau biedni. Jie yra taupus, ir, paprasciausiai, persestu i automobili. Nes vaziuoti automobiliu nebebutu daug brangiau (nei vaziuoti pasinaudonat lengvata). Paziurekim, kas atsitinka, kai keleiviu sumazeja - tuoj imama mazinti marsrutu, autobusu skaiciu. Tuomet VT tampa dar labiau nepatrauklesnis ir mokantiems pilna kaina. Tai paskatina ir juos persesti i automobili. Zodziu, grandinine reakcija.
                            Taip, kai kurioms asmenu grupems, manau, lengvatos turetu buti panaikintos arba sumazintas ju dydis. Taciau transporto lengvatos - viena is socialines pagalbos formu.
                            Pagrindine problema Lietuvoje yra ta, kad VT negauna istatymais numatytu kompensaciju uz lengvatininku vezima.

                            P.S. Tarybiniais laikais transporto lengvatu buvo gerokai maziau. Jokiu lengvatu vienkartiniam bilietui miesto transporte nebuvo. Vaikai iki 7 metu vziavo nemokamai. Buvo menesiniai miesto transporto bilietai su 50 proc. nuokaida studentams ir, berods, moksleiviams (nors del pastaruju nesu tikras). Nemokamai galejo vaziuoti karo veteranai, I bei II grupes invalidai, revoliucionieriai, vaikai - invalidai, invalidai nuo vaikystes, aklieji ir silpnaregiai. Pensininkams lengvatu nebuvo!
                            Tarpmiestiniame, priemiestiniame transporte, taip pat priemiestiniais traukiniais su 50 proc. nuokaida galejo vaziuoti karo veteranai, I bei II grupes invalidai, revoliucionieriai, vaikai - invalidai, invalidai nuo vaikystes, aklieji ir silpnaregiai, vaikai iki, berods, 10 ar 12 metu. Nemokamai - vaikai iki 7 metu.

                            Vel per daug nuo Vilniaus VT pletros nukrypta...

                            Comment


                              Manau, pas mus per mažai kontrolierių (bent jau Vilniuje). O priemiesčiuose važiuojant autobusu pamatyti kontrolierių - retas atvejis. Todėl ir zuikių ten yra daug, nes jiems daug pigiau sumokėti 10-20 Lt baudą gal kartą per metus, negu tuos bilietus pirkti. Ir vėlgi savyvaldybė surenka mažiau pinigų, reikia didinti bilietų kainas, vėlgi padaugės zuikių. Mano manymu, reikia daugiau kontrolierių, ypač priemiesčiuose, kur jie retai pasirodo, bei padidinti baudas, taip turbūt butų pigiau savyvaldybei.

                              Comment


                                P.S. Tarybiniais laikais transporto lengvatu buvo gerokai maziau
                                Bet bilietas kainavo 4 kapeikas!

                                p.s: bendro pobūdžio diskusijas, kurios susijusios ne vien su Vilniumi, matyt verta iškelti į ktią temą

                                Comment


                                  Parašė c2h5oh Rodyti pranešimą
                                  Prisijungiu prie a_p (autobusų parkas? klausimo - kodėl manai, kad kainos padidinimas dvigubai (panaikinus nuolaidas) padidins pajamas?
                                  Norėjau neatsakyti, bet kad jau taip tiesiogiai manęs užklausei... Lengvatų panaikinimas (mano manymu) padidins VT pajamas todėl, kad:
                                  a) dabar perkantysis bilietą pilna kainą permoka, nes tuo pačiu sumoka ir už lengvatininką. Panaikinus lengvatas, atsiranda poreikis mokėti tik už paslaugą, o ne už kitus keleivius (zuikius ir lengvatininkus).
                                  b) panaikinus lengvatas, bilieto kaina teoriškai turi sumažėti, nes nebereiks permokėti už kelionę. Jeigu dabar bilietas kainuoja 2Lt, tai po lengvatų panaikinimo kainuotų apie 1,5-1,6Lt
                                  c) kainos padidėjimas teoriškai turėtų sumažinti keleivių skaičių proporcingai kainos pokyčiui; tačiau taip nėra. Ekonomistai šį reiškinį vadina "lankstumu" ar kažkaip labai panašiai (palyginimui — kuro kainos). Pvz.: pastarąjį kartą bilietui pabrangus ~40 proc. (nuo 1,1Lt iki 2Lt), keleivių sumažėjo tik 3 proc.. Panaikinus lengvatas, VT bilietų kainų vidurkis liktų tas pats, tačiau realiai VT pabrangtų, nes dauguma keleivių yra lengvatininkai. Iš pradžių keleivių sumažėtų, tačiau vėliau srautai išsilygintų ir net padidėtų, nes į VT grįžtų tie, kurie jo atsisakė per pastaruosius ~10 metų. Tokią elgseną skatintų ne tik bilieto atpigimas (jų atžvilgiu), bet ir šiek tiek sumažėjusi nepilnamečių ir pensininkų koncentracija.
                                  d) būtų sutaupyta spausdinant tik vieno nominalo vienkartinius ir mėnesinius bilietus. Be to, supaprastėtų kontrolė, ją būtų galima atlikti greičiau, taigi mažiau gaišinami autobusai ir troleibusai, o tai didina VT patrauklumą.
                                  e) (gal) sutaupytos lėšos būtų investuojamos į 1) naujas ir ekologiškas transporto priemones; 2) kontrolės efektyvumą; 3) skolų likvidavimą, nes skolų palūkanas netiesiogiai apmokame mes — keleiviai.

                                  Tikiuosi atsakiau. Nenoriu per daug išsiplėsti, nes tada nelabai kas teskaitys...
                                  I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                                  Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                                  Comment


                                    Vietoje naikinamo Vilniaus autobusų 52 maršruto, įvedamas naujas lygiai toks pats maršrutas.
                                    115 maršrutą Šeškinė-Bukiškės aptarnaus UAB "Leilandas". Autobusas važiuos beveik identišku senąjam grafiku. Autobusas stos visose stotelėse.
                                    Viešojo transporto temų rodyklė >>

                                    Comment


                                      Parašė Mettal Rodyti pranešimą
                                      Mikroautobusų maršrutai mano žiniomis:
                                      1 Stotis - Žaliasis tiltas - Pilaitė (tik darbo dienomis (toliau - d.d.))
                                      2 Stotis - Pramogų arena - Fabijoniškės
                                      4 Stotis - Žaliasis tiltas - Šeškinė - Perkūnkiemis (d.d.)
                                      5 Stotis - Didlaukio g. - Santariškės
                                      6 Stotis - Saulėtekis (2 trol. maršrutas)
                                      7 Stotis - Pašilaičiai (7 trol. maršrutas)
                                      11 Pašilaičiai - Antakalnis (11 trol. maršrutas)
                                      13 Stotis - Nemėžis - Skaidiškės
                                      15 Oro uostas - Santariškės
                                      16 Stotis - Pašilaičiai (16 trol. maršrutas, atskirais reisais iki Didžiosios Riešės)
                                      17 Antakalnis - Antaviliai
                                      18 (1) Antakalnis - Dvarčionys - N.Vilnia
                                      18 (2) Stotis - Oro uostas - Kirtimai
                                      19 Pašilaičiai - Saulėtekis (19 trol. maršrutas)
                                      20 Fabijoniškės - Konstitucijos pr. - Oro uostas
                                      24 Fabijoniškės (Mykolo Lietuvio st.) - Pramogų arena - Šeimyniškių g. - Antakalnis
                                      32 Stotis - Rudamina - Skaidiškės
                                      34 Stotis - Visoriai - Bajorai (34 aut. maršrutas)
                                      35 Žalgirio g. - Ožkiniai (d.d.)
                                      36 Žalgirio g. - Naujaneriai (d.d.)
                                      37 Stotis - Gariūnai (kai kuriais reisais iki Trakų Vokės)
                                      38 Gerosios vilties st. - Mūrinė Vokė - Lentvaris
                                      43 Justiniškės - Centras (senas 43-io aut. maršrutas, nežinau ar dar yra)
                                      44 Žaliasis tiltas - Naujoji Vilnia (44 aut. maršrutas, važiuoja iki Linksmosios g. pabaigos)
                                      46 Pašilaičiai - Žaliasis tiltas (kažkaip seniai nemačiau)
                                      47 Oro uostas - Kauno g. - Karoliniškės - Justiniškių g. - Pašilaičiai
                                      49 Stotis - Aukštasis Pavilnys - Grigaičiai
                                      50 Stotis - Savanorių pr. - Gariūnai - Grigiškės (kai kuriais reisais iki Stinių, reabilitacijos centro "Aušveita")
                                      51 Ozo g. ("Siemens" arena) - Karoliniškės - Gariūnai - Grigiškės (nežinau ar dar kursuoja)
                                      62 Stotis - Švitrigailos g. - Lukiškės - Pramogų arena - Ukmergės g. - Tarandė (polsio d. link stoties per Perkūnkiemį)
                                      71 Salininkai - Meistrų g. - Naujininkai - Lukiškės - Ukmergės g. - Ateities g. - Santariškės
                                      73 Savanorių st. - Grigiškės - Vosyliukai
                                      74 Stotis - Naujoji Vilnia (74 aut. maršrutas)
                                      82 Stotis - Salininkai - Miškiniai - Juodšiliai
                                      94 Lazdynai (GP ligoninė) - Laisvės pr. - Ateities g. - Santariškės
                                      100 Lazdynai (GP ligoninė) - Savanorių pr. - Lukiškės - Didlaukio g. - Santariškės
                                      113A Antakalnis (žiedas) - Dvarčionys - S.Kerbedžio g. - Žolyno g. - Antakalnis (Klinikų st.)
                                      113B N.Vilnia - Rokantiškės - Žolyno g. - Antakalnis (Klinikų st.)
                                      115 N.Vilnia - Kalno g. - Rokantiškės - Žolyno g. - Antakalnis (Klinikų st.)
                                      1, 2, 4, 5, 62, 71 maršrutus aptarnauja "Transrevis" ir šių maršrutų tvarkaraščiai-intervalai yra čia: www.minibus.lt
                                      Vėliau uždėsiu šių maršrutų tinklą ant dabartinės autobusų-troleibusų schemos, nes nelabai galima rasti pakankamai didelų miesto žemėlapių/schemų.
                                      19 mikriukas jau nebevazinieja, ir 18 i Naujaja Vilnia irgi
                                      ---- NAUJOJI VILNIA facebook'e ----

                                      Comment


                                        Parašė Wycka Rodyti pranešimą
                                        Norėjau neatsakyti, bet kad jau taip tiesiogiai manęs užklausei... Lengvatų panaikinimas (mano manymu) padidins VT pajamas todėl, kad:
                                        a) dabar perkantysis bilietą pilna kainą permoka, nes tuo pačiu sumoka ir už lengvatininką. Panaikinus lengvatas, atsiranda poreikis mokėti tik už paslaugą, o ne už kitus keleivius (zuikius ir lengvatininkus).
                                        b) panaikinus lengvatas, bilieto kaina teoriškai turi sumažėti, nes nebereiks permokėti už kelionę. Jeigu dabar bilietas kainuoja 2Lt, tai po lengvatų panaikinimo kainuotų apie 1,5-1,6Lt
                                        Kazkodel uzsispyres ignoruoji ta fakta, kad VT sanaudos beveik nepriklauso nuo pervezamu keleiviu kiekio.

                                        Todel lengvatininkus ismetus is VT kainos kitiems netgi padides, nes tas pacios VT sanaudos bus padalintos mazesniam keleiviu kiekiui.

                                        c) kainos padidėjimas teoriškai turėtų sumažinti keleivių skaičių proporcingai kainos pokyčiui; tačiau taip nėra. Ekonomistai šį reiškinį vadina "lankstumu" ar kažkaip labai panašiai (palyginimui — kuro kainos). Pvz.: pastarąjį kartą bilietui pabrangus ~40 proc. (nuo 1,1Lt iki 2Lt), keleivių sumažėjo tik 3 proc.. Panaikinus lengvatas, VT bilietų kainų vidurkis liktų tas pats, tačiau realiai VT pabrangtų, nes dauguma keleivių yra lengvatininkai. Iš pradžių keleivių sumažėtų, tačiau vėliau srautai išsilygintų ir net padidėtų, nes į VT grįžtų tie, kurie jo atsisakė per pastaruosius ~10 metų. Tokią elgseną skatintų ne tik bilieto atpigimas (jų atžvilgiu), bet ir šiek tiek sumažėjusi nepilnamečių ir pensininkų koncentracija.
                                        Cia zinoma spekuliacijos, bet as nematau kodel srautai turetu padideti. Jei teigi, kad zmones pasitrauke is VT del pensininku ir vaiku spusties piko metu, tai tereikia apribot lengvatinio bilieto galiojimo laika ir bus pasiektas tas pats pageidaujamas efektas. Zinoma jei pensininkai istikro brukasi i VT piko metu.

                                        Argumento del "elastiskumo" neuzskaitau, lengvatininkai yra netgi labai elastiska klientura. Pvz pensininkai skirtingai nuo dirbanciuju neprivalo niekur vaziuot.

                                        Jie galbut vaziuoja i turgu nusipirkt pigesnio/sveikesnio maisto. Brangus VT bilietas tokia kelione padarys neekonomiska ir pensininkas eis pirkt prastesnio maisto i vietine maksima. O i turgu vazines ne pora kartu i savaite o tarkim tik karta i 2 savaites. Ir vietoj tegu ir subsidijuoto nuolatinio bilieto nusipirks tik pora vienkartiniu bilieteliu. Sumoj del to dazniau sirgs, padides ligoniu kasu islaidos, o pensijas teks dar labiau padidinti.

                                        Zodziu sitam punkte nematau jokios naudos.

                                        d) būtų sutaupyta spausdinant tik vieno nominalo vienkartinius ir mėnesinius bilietus. Be to, supaprastėtų kontrolė, ją būtų galima atlikti greičiau, taigi mažiau gaišinami autobusai ir troleibusai, o tai didina VT patrauklumą.
                                        Poligrafinis sutaupymas yra visiskai niekinis, kontrole truktu visiskai tiek pat kiek ir dabar. Todel ekonominis efektas kazkur palei nuli.

                                        e) (gal) sutaupytos lėšos būtų investuojamos į 1) naujas ir ekologiškas transporto priemones; 2) kontrolės efektyvumą; 3) skolų likvidavimą, nes skolų palūkanas netiesiogiai apmokame mes — keleiviai.
                                        Kol kas dar nieko nesutaupem, greiciau atvirksciai.

                                        Tikiuosi atsakiau. Nenoriu per daug išsiplėsti, nes tada nelabai kas teskaitys...
                                        Kol kas nelabai.

                                        Comment


                                          Parašė Wycka Rodyti pranešimą
                                          c) kainos padidėjimas teoriškai turėtų sumažinti keleivių skaičių proporcingai kainos pokyčiui; tačiau taip nėra. Ekonomistai šį reiškinį vadina "lankstumu" ar kažkaip labai panašiai (palyginimui — kuro kainos). Pvz.: pastarąjį kartą bilietui pabrangus ~40 proc. (nuo 1,1Lt iki 2Lt), keleivių sumažėjo tik 3 proc.. Panaikinus lengvatas, VT bilietų kainų vidurkis liktų tas pats, tačiau realiai VT pabrangtų, nes dauguma keleivių yra lengvatininkai. Iš pradžių keleivių sumažėtų, tačiau vėliau srautai išsilygintų ir net padidėtų, nes į VT grįžtų tie, kurie jo atsisakė per pastaruosius ~10 metų. Tokią elgseną skatintų ne tik bilieto atpigimas (jų atžvilgiu), bet ir šiek tiek sumažėjusi nepilnamečių ir pensininkų koncentracija.
                                          Kažkodėl atrodo, kad prie dabartinės transporto valdymo politikos pridėjus tokius pokyčius, vyktu toks scenarijus: Nelieka lengvatų, savaime suprantama sumažėja keleivių. Nesulaukus vėlesnio galimo srautų išsilyginimo būtu apkarpomi maršrutai motyvuojant sumažėjusiu keleivių srautu, ko pasekoje besinaudojančių asmenų skaičius dar labiau nukristų. Taigi vis retėjant maršrutams ir važiavimo intervalams, nuo VT nusisuktų dar tiek pat žmonių kiek ir per pastaruosius ~10 metų.

                                          Kažkaip man rodos ne pensininkai ir nepilnamečiai daro VT nepatraukliu. Dabar sutrumpinus važiavimo laiką ir nuemus naktinius, tai vakare ženkliai krito keleivių skaičius. Nors aš ir turiu teisę į lengvatas, kas tarsi turėtu mane skatinti naudotis autobusais ir troleibusais, bet vis dažniau pasirenku nuosavą automobilį, dėl sekančių priežasčių:
                                          Tarkim vakare vykstu kurnors iš namų autobusu, tačiau tokiu metu, kai noriu grįžti autobusai nebevažiuoja ir vienintelė galimybė lieka grįžti taksi. Bet vien jau tik grįžimas taksi, man kainuoja brangiau nei važiavimas pirmyn ir atgal mašina. Taigi tikriausia nesudėtinga atspėti kokį transportą pasirenku.

                                          Ir dar keistai atrodo visų maršrutų darbo laiko sutrumpinimas. Anksčiau (o ir dabar) nepamenu jog ir paskutiniuosiuose autobusuose 53 ir 10 maršrutuose trūktų keleivių. Gal būtų užtekę patrumpinti tik kaikuriuos, kaip pvz 5. Nes dažnai paskutiniu reisu, juom nuo žalgirio st. iki kokios šeškinės poliklinikos ar dar toliau važiuodavau vienintėlis. Palikdami daugiau galimybių grįžti namo, būtų turėję ir daugiau keleivių pavakare į centro pusę, del aukščiau aprašytos priežasties.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X