Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus viešasis transportas (archyvas 2008-2012.07)

Collapse
This topic is closed.
X
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Nepretenduoju į geležinio tikslumo žmogaus titulą - viskas tėra tai, ką matau.

    Vienas žmogus šioje temoje skundėsi jog nėra miesto, su kuriuo būtų galima palyginti Vilniaus (t.y. panašaus dydžio ir tik su autobusais), tad ir daviau pavyzdį.

    Dėl autobusų dažnumo - "kelių minučių" neteko matyti, ne-piko metu populiarūs maršrutai važiuoja 15 minučių, labai retais atvejais 10 minučių intervalais. Dažnai - daug rečiau. Piko metu (ryte ir vakare) yra išleidžiami papildomi autobusai, bet daug dažnesnio intervalo nėra, daugiausia papildomų autobusų išvažiuoja į mažiau populiarius maršrutus.

    Pervežamų žmonių skaičius - vien Lothian Buses perveža po 114mln per metus. "First" Edinburge ir apylinkėse perveža virš 32mln žmonių. Ne visi, bet tikrai dauguma pervežimų vyksta pačiame Edinburge. O kur dar mažesni vežėjai. Vilniuje, kiek radau šiame forume, pervežama virš 130mln. žmonių. Manau skaičiai labai panašūs, amiko. (Šaltiniai - wiki ir oficialūs vežėjų tinklapiai)

    Bet visgi mano mintis ne visai apie tai - norėjau parodyti, kad įlaipinimo pro priekines duris sistema veikia net labai gerai panašiuose skaičiuose kaip Vilniaus. Bent jau lipdamas žinai, kad nereiks smirdėti, stumdytis ir šiaip, jaustis kaip kiaulei vežamai į tvartą ("proud user of" 2 troleibusas ir 53 autobusas visus metus Vilniuje, tad šitų "malonumų" patyriau pakankamai).

    Comment


      Parašė Bakennon Rodyti pranešimą
      Matyt nevažinėji VT arba važinėji tuose rajonuose kur bomžų nėra (t.y. turi puikų kvapą)... Kadangi tenka dažnai važinėti transportu važiuojančiu Naujininkų, Vilkpėdės, Panerių pusėn tai žinau, kad kartais kvapas būna toks, kad norisi išlipti iš VT... Aš irgi mieliau pastovėsiu eilėje, bet važiuosiu nedvokiančiame VT.

      p.s. o bomžai tegul pėsčiom vaikšto...
      Klysti. Aš irgi tomis pačiomis kryptimis važinėju. Ir puikiai matau, koks kontingentas įlipa stotyje, "Spartoje", Naujininkuose... Į Panerius retokai tenka važiuoti, bet ten narkomanų nėra... Ne ką mažiau gali dvokti boba ar senis, įlipę Kalvarijų trugaus stotelėje, nors jie ir ne bomžai. Ne ką mažiau kartais dvokia kaimiečiai, važiuojantys į N. Vilnią ar priemiesčius... Vairuotojai jų neuostys. Be to jie turi bilietus... Taip kad įlaipinimo pro priekines duris tvarka nuo blogo kvapo transporte apsaugos tik iš dalies. Be to narkomanai niekur nedings. Pesti į taborą nenueis, važiuos VT ir mokės už jį. O ar išmetinės iš VT mokų keleivį? Ne.


      Parašė furtivete Rodyti pranešimą
      Man irgi labai kliūna tas vairuotojų "pomėgis vilktis" - važiuoti lėtai, sustoti prie žalios ir pan.. Puikiai suprantu, kad jie privalo laikytis tvarkaraščio, todėl taip ir daro. Todėl irgi tikiuosi, kad naujos tvarkos trūkumas, t.y. transporto sulėtėjimas bus sušvelnintas panaudojant būtent šį rezervą - vairuotojai, kad spėtų į tvarkaraščius, dabar turės važiuoti greičiau. Nesakau, kad jie turi tapti kaip mikriukų vairuotojai. Tačiau pats daugybę sykių mačiau, kaip lėtai važiuoja autobusai nuo/į Šeškinės kalną, T. Narbuto gatve, S. Batoro gatve link N. Vilnios (ten leidžiama 80). Čia tikrai yra kur tobulėti. O kalbant apie rūpestį keleivių komfortu, jo ir taip pasigendu. Nuolat matau staigius pajudėjimus iš vietos arba stabdymus (pusė keleivių pavojingai susvyruoja, stovinčios bobutės kone išgriūna).

      Lėtai jie važiuoja ne piko metu, nes tvarkaraščiai sudaryti pagal piko metu reikalingą laiką įveikti maršrutą. Tai didelė tvarkaraščių sudarymo yda.
      Piko metu gi greičio padidinti rezervų nėra. Jei pradės kai kuriuose ruožuose spausti akseleratoriaus pedalą iki dugno, tai staigių stabdymų tik padaugės. Keleiviai - ne malkos.

      Parašė furtivete Rodyti pranešimą
      Apskritai aš matau tris esminius nesklandumus:

      Didžiulė bėda, kad, regis, vairuotojams algų visai nepakėlė. Jei jiem ir bus naudingas finansinis pokytis, tai tik iš parduotų bilietų. Sakyčiau, tai absurdiška, šios tvarkos diegėjai kaip tik turėtų dantim ir nagais kovot už tai, kad kuo mažiau žmonių pirktų bilietus iš vairuotojų, o iškart ateitų su pirktais/pildytais. Visai nesistebiu, jei vairuotojai šią tvarką pasyviai sabotuoja ar net aktyviai agituoja prieš ją.

      Kita susijusi problema - tai, jog palikta keleivių kontrolė (jos atsikratymas turėtų būti pliusas tiek biudžetui, tiek transporto įvaizdžiui, keleivių nervams).

      Trečias dalykas - neįdiegtas elektroninių bilietų tikrinimas, užtenka parodyti prie įėjimo.

      Sudėjus visa tai gaunam tokį vaizdą: nemotyvuoti vairuotojai abejingai žvelgia į įlipančius keleivius ir jų nepatikrinamus bilietus, pro galines duris ramiai įleidžia asocialius asmenis (pasitaikė tokių atvejų), vėliau ir taip vėluojantį troleibusą stabdo visų nekenčiama keleivių kontrolė, dar sykį viską tikrinanti (išskyrus asocialiuosius). Žodžiu kol kas lieka visos blogybės, kurias ši naujovė turėjo "išravėti": vietą užimantys zuikiai, asocialūs asmenys, nemandagūs kontrolieriai, finansiniai nuostoliai dėl zuikių ir kontrolės. Natūralu, kad tokia pusžalė "tvarka" erzina net ir jos šalininkus. Labai tikiuosi, kad viskas greit pasikeis - vairuotojams įrengus galimybę tikrinti elektroninius bilietus kontrolė taps nebereikalinga, o atsilaisvinusius pinigus bus galima panaudoti vairuotojų algų pakėlimui.

      1. Bet vairuotojams visiškai nepardavinėti bilietų irgi nenaudinga - jie gauna priedą nuo parduotų bilietų skaičiaus.
      2. Keleivių kontrolė yra būtina. Kitaip gali būti preita iki to, kad vairuotojai ims neišdavinėti bilieto mokantiems už važiavimą autobuse ar troleibuse. Puikiausias to pavyzdys - privatūs autobusai ir mikroautobusai.
      Dar vienas įdomus pavyzdys. Kelis kartus teko pirkti bilietą pas vairuotoją Šiauliuose. Du kartus esu gavęs pasiūlymą jo nežymėti...
      Kol nėra e-bilieto, vairuotojas negali patikrinti, ar talonėlis nepažymėtas, ar e-bilietas galiojantis... Bet ir įvedus e-bilietą, kontrolė turi išlikti, tik mažiau jos reikės. Juk yra kontrolė ir tarpmiestiniuose autobusuose. Nors čia vairuotojai tikrina visų įlipančių kasoje pirktus bilietus ir parduoda jų neturintiems.
      O ant kontrolės be reikalo "varoma". Gal jie ir menko išsilavinimo bei kultūros, bet pats kaltas, jei neturi bilieto. Be to ir zuikių būna visokių... O jei turi bilietą, tai kuo trukdo kontrolieriai?
      Taip, kontrolieriai pro pirštus žiūri į bomžus...

      3. Čia jau ne vien įlaipinimo pro priekines duris trūkumas. Visa e-bilieto ir informacinės sistemos įdiegimo programa yra, galima sakyti, afera.


      Parašė furtivete Rodyti pranešimą
      Kas tikrai džiugina - žmonių sąmoningumas. Važinėjau vakar piko metu, taip pat ir nuo Žaliojo Tilto link Naujos Vilnios teko. Žmonių sulipo gal 30, tačiau visi suprato kas vyksta, visi stengėsi negaišinti laiko. Kas dar patiko - kažkoks tvarkos pojūtis viduje. Anksčiau įlipimas reikšdavo masinį buriavimąsi prie durų, erzelį, kažkokius sukinėjimusis nerandant vietos, stumdymąsi; esant naujai tvarkai, kiek lipau, tiek atsirasdavo pojūtis, jog atsidūriau tarpmiestinio autobuso salone - taip ramiai ir tvarkingai visi įsitaisydavo. Rugsėjį aišku, bus kitaip, visi bijo sausakimšo susigrūdimo. Tačiau ar kas nors turi duomenų, kiek tam sausakimšam (tad labai retai tikrinamam) autobuse būdavo zuikių?

      O tiems, kas pranašauja "pabėgimą į mašinas", irgi siūlyčiau neskubėti: ar tikitės, kad benzino kainos nustos augti?
      Negi nepastebėjai, kad jei tik keleivių yra apie 20, tai jie "kaupiasi" autobuso ar troleibuso priekyje ir viduryje, o galas būna tuščias. Dvigubuose autobusuose ne kartą mačiau, kaip keleivai susigrūdę stovi autobuso priekinėje dalyje, o priekaboje vos keli keleiviai... Patikėk, tai ne laiko klausimas. Alytaus pavyzdys parodė, kad net ir po metų keleiviai grūdosi priekinėje Ikarusų 280 dalyje, o priekaba būdavo pustuštė.

      Kas dėl kuro kainų. Dujos stabiliai nebrangsta. Kaina svyruoja kelių centų intervale. Be to yra didelė pasiūla kontrabandinio kuro. Prekiaujama daug kur. Visose garažų bendrijose galima rasti prekiautojų. Kartais net po kelis.

      Parašė Wycka Rodyti pranešimą
      Nors ir žinodamas, kad būsiu labai nepopuliarus, Seimui reikėtų iš naujo persvarstyti lengvatų įstatymą. Bijoma kelti VT kainas, nes dar daugiau žmonių persės į automobilius (tas tiesa), tačiau sunku patikėti, kad moksleiviai, dauguma studentų, invalidai ir pensininkai kitą dieną po lengvatų sumažinimo ar net panaikinimo sėstų prie vairo. Jau esu minėjęs, kad mano požiūriu yra tikslinga palikti tas pačias lengvatas terminuotiems (mėnesiniams) VT bilietams, o vienkartiniams taikyti 25% lengvatą (idealiu atveju jas išvis panaikinti, o tą sumą pridėti prie pensijų, pašalpų, stipendijų), tačiau lengvata nebūtų taikoma kainų skirtumui perkant bilietą iš vairuotojo. Tarkime kioske lengvatinis bilietas kainuoja 1,5Lt, o perkant iš vairuotojo — 2Lt; tuo pačiu asmuo be teisės į lengvatą kioske už bilietą mokės 2Lt, o pirkdamas iš vairuotojo — 2,5Lt. Jeigu lengvatininkas manys, kad jam tai per brangu, galės pirkti terminuotą bilietą, kuriam taikoma ta pati 50% lengvata. Aišku, tai VT įmonių biudžetų milijonais nepapildys, tačiau atneš parkams tegul ir nedideles papildomas pajamas ir įlaipinimo į transporto priemonę tvarka vyks sklandžiau, nes dauguma turės terminuotus bilietus arba vienkartinius, pirktus kioske.

      Panaikinus lengvatas, pensijos ir kitos išmokos nedidės. Tai daug kartų įrodytas faktas.
      Kas dėl vienkartinių ar autobuse parduodamų bilietų mažesnių lengvatų lyginant su mėnesiniais, tai tokia tvarka labai neigiamai atsilieptų mažųjų rajoninių AP veiklai, kur dar yra išlikę miesto maršrutai. Ten daugiausiai keleiviai važiuoja naudodami vienkartinius bilietus arba moka autobuse. O 95 proc. keleivių lengvatininkai. Terminuotais bilietais tokiuose miestuose mažai kas naudojasi, o kai kur jų net ir nėra.

      Comment


        Naujoji tvarka tikrai nesumažins konfliktų ir vagysčių skaičių - 95 proc. atvejų potencialus kišenvagisatrodo kaip pats padoriausias keleivis. Ir už kelionę susimoka. Smirda ne tik bomžas. O ir jų pačių nėra tiek jau super daug. Jei normaliai veiktų kontrolieriai- būtų dar mažiau. Kauno pavyzdys tai jau parodė
        Marsrutai.lt -viešojo transporto tvarkaraščiai
        Marsrutai.lt tinklaraštis!
        SVARBU! Pokyčiai Vilniaus viešajame transporte nuo liepos 1 dienos!

        Comment


          8 priežastys, kodėl pritariu lipimui į viešąjį transportą tik per priekines duris

          Comment


            Parašė Al1 Rodyti pranešimą
            Panaikinus lengvatas, pensijos ir kitos išmokos nedidės. Tai daug kartų įrodytas faktas.
            Kas dėl vienkartinių ar autobuse parduodamų bilietų mažesnių lengvatų lyginant su mėnesiniais, tai tokia tvarka labai neigiamai atsilieptų mažųjų rajoninių AP veiklai, kur dar yra išlikę miesto maršrutai. Ten daugiausiai keleiviai važiuoja naudodami vienkartinius bilietus arba moka autobuse. O 95 proc. keleivių lengvatininkai. Terminuotais bilietais tokiuose miestuose mažai kas naudojasi, o kai kur jų net ir nėra.
            Aš ir nesiūlau naikinti lengvatų. Siūlau jas mažinti, nes dabartinės neatitinka savivaldybių biudžeto galimybių. Suprantu, kad politikai nesirįš jų naikinti, nes pensininkai uoliausiai vaikšto į rinkimus, ir drąstiški apkarpymai be kompensacijų geruoju nesibaigs. Taigi ir mano pasiūlymas buvo pensininkams, studentams ir tėvams, turintiems nepilnamečių vaikų pajamas padidinti tiek, kad jos beveik kompensuotų sumažintas lengvatas. Tačiau jau ir dabar pagal įstatymus kiekviena savivaldybė turi teisę savo teritorijoje mokesčius dar mažinti savo sąskaita, tuo pačiu didinti lengvatas, bet tik savo biudžeto sąskaita. Labai abejoju, ar ne didmiesčių savivaldybės bus tokios turtingos ir taip darys. Pagaliau ar ne čia ir yra mūsų visų problema, kad gyvename ne pagal pajamas?
            I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
            Parama Siaurojo geležinkelio klubui

            Comment


              Greičiausiai dabar daug nuolatinio bilieto neturinčių keleivių perbėgs pas privatininkus- kaina tai ta pati. o greitis visai kitoks. Tiesa, baiminuosi, kad greitai privatininkai ims ir pasieks miesto kolegų pavyzdžiu- įves įlipimą pro priekines duris, atleis konduktorius ir imti pinigus paves vairuotojams.
              Marsrutai.lt -viešojo transporto tvarkaraščiai
              Marsrutai.lt tinklaraštis!
              SVARBU! Pokyčiai Vilniaus viešajame transporte nuo liepos 1 dienos!

              Comment


                Parašė Vilnietizz Rodyti pranešimą
                Greičiausiai dabar daug nuolatinio bilieto neturinčių keleivių perbėgs pas privatininkus- kaina tai ta pati. o greitis visai kitoks. Tiesa, baiminuosi, kad greitai privatininkai ims ir pasieks miesto kolegų pavyzdžiu- įves įlipimą pro priekines duris, atleis konduktorius ir imti pinigus paves vairuotojams.
                Nemanau, kad privatininkai imsis laipinimo tik pro priekines duris (kalba eina apie privačius miesto autobusus 062 ir 05, nes mikroautobusuose ir taip tėra tik vienerios durys), nes taip jie prarastų savo pagrindinį kozirį — greitį. Pats pagalvok, koks tada būtų skirtumas keleiviui kuo važiuoti — greitis tas pats, kaina ta pati. Kas laimi? Ogi savivaldybės valdomas VT, nes jis dar gali pasiūlyti terminuotus bilietus. Kaip matome jau keliolika metų, privatininkai geriau skaičiuoja
                I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                Comment


                  Parašė Vilnietizz Rodyti pranešimą
                  Greičiausiai dabar daug nuolatinio bilieto neturinčių keleivių perbėgs pas privatininkus- kaina tai ta pati. o greitis visai kitoks. Tiesa, baiminuosi, kad greitai privatininkai ims ir pasieks miesto kolegų pavyzdžiu- įves įlipimą pro priekines duris, atleis konduktorius ir imti pinigus paves vairuotojams.
                  Neperbega,nes privatininkai vazineja tik paciuose pelningiausiuose marsrutuose. Visuose kituose zmones kaip vazinrejo VT , taip ir vazines toliau. Nereikia bandyti visko perdeti...

                  Comment


                    Parašė praeivis Rodyti pranešimą
                    Neperbega,nes privatininkai vazineja tik paciuose pelningiausiuose marsrutuose. Visuose kituose zmones kaip vazinrejo VT , taip ir vazines toliau. Nereikia bandyti visko perdeti...
                    Tai yra loginė klaida, vadinama „per greitas apibendrinimas“, kaip pvz.: „visi vyrai kiaulės“ arba „visos moterys vienodos“. Na pripažink, kad privatus VT važiuoja ne tik pačiuose pelningiausiuose maršrutuose Kaip pavyzdys tebūnie Salininkai. Nu tikrai ne pats populiariausias maršruto tikslas. Važiuoja du miesto autobusų maršrutai (19 ir 42) bei du privatūs mikroautobusų maršrutai (71, 82). Tas pats su Skaidiškėmis, tik maršrutų numeriai kiti
                    I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                    Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                    Comment


                      Visų pirma, dalies mikroautobusų kainos didesnės. Taip kad dalį keleivių sulaikys tai. Antra, privatūs autobusai važinėja tik dviem maršrutais. Taip, jiems keleivių turėtų padaugėti. Bet būtent jų pagrindinis koziris ir yra greitis. Vairuotojai yra sutelkė visą dėmesį į gatvė, greitą važiavimą, stebi keleivius stotelėse. Jei jiems bus užkrautas konduktoriaus darbas, greičio nebeliks.

                      Parašė Wycka Rodyti pranešimą
                      Aš ir nesiūlau naikinti lengvatų. Siūlau jas mažinti, nes dabartinės neatitinka savivaldybių biudžeto galimybių. Suprantu, kad politikai nesirįš jų naikinti, nes pensininkai uoliausiai vaikšto į rinkimus, ir drąstiški apkarpymai be kompensacijų geruoju nesibaigs. Taigi ir mano pasiūlymas buvo pensininkams, studentams ir tėvams, turintiems nepilnamečių vaikų pajamas padidinti tiek, kad jos beveik kompensuotų sumažintas lengvatas. Tačiau jau ir dabar pagal įstatymus kiekviena savivaldybė turi teisę savo teritorijoje mokesčius dar mažinti savo sąskaita, tuo pačiu didinti lengvatas, bet tik savo biudžeto sąskaita. Labai abejoju, ar ne didmiesčių savivaldybės bus tokios turtingos ir taip darys. Pagaliau ar ne čia ir yra mūsų visų problema, kad gyvename ne pagal pajamas?
                      Ar dauguma pensininkų gyvena ne pagal pajamas?

                      Comment


                        Parašė Wycka Rodyti pranešimą
                        Tai yra loginė klaida, vadinama „per greitas apibendrinimas“, kaip pvz.: „visi vyrai kiaulės“ arba „visos moterys vienodos“. Na pripažink, kad privatus VT važiuoja ne tik pačiuose pelningiausiuose maršrutuose Kaip pavyzdys tebūnie Salininkai. Nu tikrai ne pats populiariausias maršruto tikslas. Važiuoja du miesto autobusų maršrutai (19 ir 42) bei du privatūs mikroautobusų maršrutai (71, 82). Tas pats su Skaidiškėmis, tik maršrutų numeriai kiti
                        Tai netiesa. Jie vazineja tik tuose marsrutuose ,kur yra didelis keleiviu srautas. Dar gali pasiziureti ir i valandas,kuriomis jie tik dirba. Ir i ju isvaziavimo grafikus aisku(kelios minutes pries VT transporta. Jie nedirba atokesniuose marsrutuose,kur mazas keleiviu srautas. Taip,kad nepelninguose marsrutuose niekur tie keleiviai neperbegs.

                        Comment


                          Parašė deep'as Rodyti pranešimą
                          Jeigu įlaipinimas per priekines duris veikia Londone,gali taip pat puikiai veikti ir Vilniuje. Beja įdomu tai, kad Londone į autobusą prasmukus nesusimokėjus arba įlipus ne per priekines duris vairuotojas išjungia variklį ir nevažiuoja tol kol zuikis neišlipa. Kartais tai užtrunka ir iki keliolikos minučių ir viskas baigiasi garsiai reiškiamais keleivių nepasitenkinimais zuikio atžvilgiu. Dėl to tokie atvejai pasitaiko gan retai.
                          Visų pirma, Vilnių dėl jau minėtų priežasčių nėra teisinga lyginti su Londonu.
                          Antra, girdėjau, kad ir Londone yra keletas maršrutų, kuriuos aptarnauja ilgieji autobusai (jie dengia didesnius rajonus, kur dar nenutiesta traukinio ar metro linijų), ir ten negalioja įlipimo per priekines duris tvarka. Tik nežinau ar tiesa tai.
                          Vadinasi, Londonas visgi kažką daro, kad eilių nebūtų.
                          Nežinau, gal Londone įlipus ne pro priekines duris vairuotojai nevažiuoja todėl, kad jiems užkrauta kažkokia atsakomybė už keleivius be bilietų, gal tiesiog jie turi gerą atlyginimą, kaip stimulą griežtai tvarkos laikytis (antras variantas labiau tikėtinas- juk tai Vakarų šalis )
                          Vilniuje gi nei keleiviams, nei vairuotojams už priekinių durų tvarkos pažeidimą kol kas atsakomybė nenumatyta.... ir papildomas užmokestis vairuotojui- taip pat
                          Vokietijoje už įlipimą ne pro tas duris yra numatyta ganm griežta atsakomybė (nes tokia lipimo Į AUTOBUSUS (tik į juos) tvarka įrašyta visos šalies, o ne tam tikro miesto įstatymuose). Ir baudos gana didelės- berods tik šiek tiek mažesnės nei už važiavimą zuikiu

                          Parašė Wycka Rodyti pranešimą
                          Nemanau, kad privatininkai imsis laipinimo tik pro priekines duris (kalba eina apie privačius miesto autobusus 062 ir 05, nes mikroautobusuose ir taip tėra tik vienerios durys), nes taip jie prarastų savo pagrindinį kozirį — greitį. Pats pagalvok, koks tada būtų skirtumas keleiviui kuo važiuoti — greitis tas pats, kaina ta pati. Kas laimi? Ogi savivaldybės valdomas VT, nes jis dar gali pasiūlyti terminuotus bilietus. Kaip matome jau keliolika metų, privatininkai geriau skaičiuoja
                          Tikuosi bus taip, kaip tu ir sakai. Beje, siekdami pritraukti keleivius, privatininkai galėtų sukurti ir savo terminuotus bilietus (deja, tai sunku padaryti dėl to, kad privačius keleivių pevežimus vykdo skirtingos įmonės)

                          Parašė praeivis Rodyti pranešimą
                          Tai netiesa. Jie vazineja tik tuose marsrutuose ,kur yra didelis keleiviu srautas. Dar gali pasiziureti ir i valandas,kuriomis jie tik dirba. Ir i ju isvaziavimo grafikus aisku(kelios minutes pries VT transporta. Jie nedirba atokesniuose marsrutuose,kur mazas keleiviu srautas. Taip,kad nepelninguose marsrutuose niekur tie keleiviai neperbegs.
                          Netiesa. Jei ne privatūs autobusai, tai mikriukai tikrai ne pačius pelningiausius maršrutus aptarnauja. Pažiūrėk, kiek daug jų apskritai be keleivių važinėja. Mikriukų maršrutų daug, bet pilnai prisipildo (ir tai tik piko metu) tik 2, 5, 7, gal dar 15 bei tie maršrutai, kurie dengia VT neturinčius rajonus (38, 115). Bet juk nenaikinami visi kiti mikriukų maršrutai. Aišku, pritraukti daugiau keleiviu mikroautobusų įmonėms trukdo didesnė važiavimo kaina. Bet sumažinti ją gali tik savivaldybė.
                          Paskutinis taisė Vilnietizz; 2010.07.17, 22:44.
                          Marsrutai.lt -viešojo transporto tvarkaraščiai
                          Marsrutai.lt tinklaraštis!
                          SVARBU! Pokyčiai Vilniaus viešajame transporte nuo liepos 1 dienos!

                          Comment


                            Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                            Ar dauguma pensininkų gyvena ne pagal pajamas?
                            Iš dalies taip, bet tai ne jų kaltė. Jau daug kartų minėjau, kad mūsų postsocialistinė, o gal net ir vis dar socialistinė santvarka bruka tam tikroms socialinėms grupėms paslaugas, kurių jiems nereikia, nes nesinaudoja. Pvz kokia nevaikštančiam/paralyžuotam pensininkui nauda iš tų transporto lengvatų? Jis daug mieliau tą skiriamą sumą pasiimtų grynais ir brangesnės duonos ar dešros nusipirktų, anūkui daugiau ledų nupirktų. Arba vairuojančiam studentui ir pensininkui? Jeigu žmogus gyvena ten, kur joks VT nevažiuoja, jam vis tiek bus reikalingas automobilis nuvažiuoti į parduotuvę, polikliniką, turgų, pas giminaičius, studentui ir prie jūros ar pas savo simpatiją. Kitaip tariant yra žmonių, kuriems tų paslaugų nereikia, bet valstybė vis tiek skiria tam lėšas. Štai todėl ir siūlau mažinti ar net naikinti lengvatas, o jas kompensuoti didinant pajamas.

                            Parašė praeivis Rodyti pranešimą
                            Tai netiesa. Jie vazineja tik tuose marsrutuose ,kur yra didelis keleiviu srautas. Dar gali pasiziureti ir i valandas,kuriomis jie tik dirba. Ir i ju isvaziavimo grafikus aisku(kelios minutes pries VT transporta. Jie nedirba atokesniuose marsrutuose,kur mazas keleiviu srautas. Taip,kad nepelninguose marsrutuose niekur tie keleiviai neperbegs.
                            Į Salininkus mikroautobusai važiuoja nuo 6 iki 21 valandos darbo dienomis, taip pat ir į Skaidiškes. Abu maršrutai toli gražu nėra populiariausi. Mikroautobusas važiuoja net į Pagirius, kur niekada nebuvo didelio srauto. Kodėl verti mane kartotis? Gal pateik pavyzdžių ir argumentų?
                            I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                            Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                            Comment


                              Parašė Vilnietizz Rodyti pranešimą


                              Netiesa. Jei ne privatūs autobusai, tai mikriukai tikrai ne pačius pelningiausius maršrutus aptarnauja. Pažiūrėk, kiek daug jų apskritai be keleivių važinėja. Mikriukų maršrutų daug, bet pilnai prisipildo (ir tai tik piko metu) tik 2, 5, 7, gal dar 15 bei tie maršrutai, kurie dengia VT neturinčius rajonus (38, 115). Bet juk nenaikinami visi kiti mikriukų maršrutai. Aišku, pritraukti daugiau keleiviu mikroautobusų įmonėms trukdo didesnė važiavimo kaina. Bet sumažinti ją gali tik savivaldybė.

                              Tu paprasciausiai neziuri i ju darbo laika. Nerqa nei vieno marsruto,kuriame mikriukai vazinetu iki tokiu velyvo vakaro valandu kaip VT transportas. Pabreziu: nera nei vieno.

                              Comment


                                Parašė praeivis Rodyti pranešimą
                                Tu paprasciausiai neziuri i ju darbo laika. Nerqa nei vieno marsruto,kuriame mikriukai vazinetu iki tokiu velyvo vakaro valandu kaip VT transportas. Pabreziu: nera nei vieno.
                                Kodėl sakai nė vieno? Transrevio 2 mikroautobusų maršrutas kursuoja iki 22:14, o 5 maršrutas — iki 22:07 (dar abu važiuoja apie 25min, tad į galinę stotį atvyksta ir realiai darbą baigia ~22:30-22:40h). Ar tai ne vėlyvas vakaras?
                                I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                                Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                                Comment


                                  Parašė Vilnietizz Rodyti pranešimą
                                  Visų pirma, Vilnių dėl jau minėtų priežasčių nėra teisinga lyginti su Londonu.
                                  Antra, girdėjau, kad ir Londone yra keletas maršrutų, kuriuos aptarnauja ilgieji autobusai (jie dengia didesnius rajonus, kur dar nenutiesta traukinio ar metro linijų), ir ten negalioja įlipimo per priekines duris tvarka. Tik nežinau ar tiesa tai.
                                  Vadinasi, Londonas visgi kažką daro, kad eilių nebūtų.
                                  Nežinau, gal Londone įlipus ne pro priekines duris vairuotojai nevažiuoja todėl, kad jiems užkrauta kažkokia atsakomybė už keleivius be bilietų, gal tiesiog jie turi gerą atlyginimą, kaip stimulą griežtai tvarkos laikytis (antras variantas labiau tikėtinas- juk tai Vakarų šalis )
                                  Vilniuje gi nei keleiviams, nei vairuotojams už priekinių durų tvarkos pažeidimą kol kas atsakomybė nenumatyta.... ir papildomas užmokestis vairuotojui- taip pat
                                  Vokietijoje už įlipimą ne pro tas duris yra numatyta ganm griežta atsakomybė (nes tokia lipimo Į AUTOBUSUS (tik į juos) tvarka įrašyta visos šalies, o ne tam tikro miesto įstatymuose). Ir baudos gana didelės- berods tik šiek tiek mažesnės nei už važiavimą zuikiu
                                  Nežinau kuo Londonas skiriasi nuo Vilniaus, bet piko metu (arba metro sunegalavus) autobusai visada būna pergūsti. Visi gražiai sulipa, pasižymi elektronį bilietą, o kai kas ir nusiperka vietoj ir viskas normaliai. Jokių problemų nekyla.

                                  Dėl vairuotojų : Tiesiog žmonės yra kultūringi ir dirba savo darbą. Jei nusprendžiama, kad laipinti tik per priekines duris, tai taip ir daro, nes tokios taisyklės, o jo darbas jų laikytis. Elementaru. Tik va post-komunistiniame bloke labai daug elementaraus suvokimo bėdų yra ir gaji saviveikla ir chaltūrinimas, nors jei nepatinka bendros visiems taisyklės, tai gali juk susirasti kitą darbą.
                                  Ir šiaip man keistas toks elgesys. Negi vairuotojai nesuvokia, kad taip atsainiai žiūrėdami į tokius dalykus, patys numuša savo atlyginimą ??? Bet čia bendra valstybės bėda tas chaltūrinimas be jokios sąžinės.

                                  Norint tai sutvarkyti tereikia įvesti trumpąjį telefono numerį, po juo parašyti autobuso numerį ir pakabinti matomoj vietoj. Patys žmonės bus nepakantūs zuikiams ir nesąžiningiems vairuotojams. Kodėl dėl kažkokių lodorių reikia važinėti senais autobusai ???


                                  Dar apie Londono ilgus autobusu. Jie eina pro ne pačius geriausius rajonus kur yra daug socialinio būsto. Jie atsirado, kai valdžioj buvo leiboristų partijos meras. Socialinis mobilumas ir tt. Dabartinis konservatorių meras jų nori atsikratyti. Ir šiaip jie turi vieną bėda siaurose gatvėse Londono - partrenkia daug dviratininkų.
                                  Paskutinis taisė tricky_kid; 2010.07.17, 23:58.
                                  Propoganda ir penas mintims >>>

                                  Idėjos, mokslo pasiekimai ir įdomybės
                                  www.ted.com

                                  Comment


                                    Parašė tricky_kid Rodyti pranešimą


                                    Ir šiaip man keistas toks elgesys. Negi vairuotojai nesuvokia, kad taip atsainiai žiūrėdami į tokius dalykus, patys numuša savo atlyginimą ??? Bet čia bendra valstybės bėda tas chaltūrinimas be jokios sąžinės.
                                    Del tokios tvarkos dauguma zmoniu stengiasi is anksto pirkti talonelius kioskuose ir vairuotoju atlyginimas krenta. Taip,kad tavo teiginys yra visiskai lauztas is pirsto ir neatitinka tikroves.

                                    Comment


                                      Parašė praeivis Rodyti pranešimą
                                      Del tokios tvarkos dauguma zmoniu stengiasi is anksto pirkti talonelius kioskuose ir vairuotoju atlyginimas krenta. Taip,kad tavo teiginys yra visiskai lauztas is pirsto ir neatitinka tikroves.
                                      Tai aš net taip nesismulkinau ir tokią 'tvarką' apskritai nurašau kaip nesąmoningą...

                                      Yra e-bilietas, turintis neišsemiamas galimybes. Šiuo metu jis marinuojamas. Beje, koks skirtumas tarp e-bilieto ir paprasto popierinio mėnesinio ?
                                      Propoganda ir penas mintims >>>

                                      Idėjos, mokslo pasiekimai ir įdomybės
                                      www.ted.com

                                      Comment


                                        Parašė praeivis Rodyti pranešimą
                                        Del tokios tvarkos dauguma zmoniu stengiasi is anksto pirkti talonelius kioskuose ir vairuotoju atlyginimas krenta. Taip,kad tavo teiginys yra visiskai lauztas is pirsto ir neatitinka tikroves.
                                        Mažiau zuikių, autobusų parkas gauna didesnias pajamas, gali pakelti atlyginus vairuotojoms, o jiems nebereikia dirbti papildomo darbo. Visi patenkinti iškyrus praeivį kaip visada...
                                        Flickr

                                        Comment


                                          Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                          1. Bet vairuotojams visiškai nepardavinėti bilietų irgi nenaudinga - jie gauna priedą nuo parduotų bilietų skaičiaus.
                                          Apie šitą tvarką turiu labai neigiamą nuomonę. Vairuotojams reikėjo paprasčiausiai pakelti algas už pridėtą naują funkciją. O dabar išeina taip: ne tik kelionė sulėtėja, nes visi lipa pro vienas duris, bet ir vairuotojai tampa suinteresuoti, kad ji sulėtėtų dar labiau - kad kuo daugiau tų lipančiųjų pirktų bilietus iš vairuotojo, dargi už neapvalią kainą. Kvailystė ir tiek..

                                          Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                          2. Keleivių kontrolė yra būtina. Kitaip gali būti preita iki to, kad vairuotojai ims neišdavinėti bilieto mokantiems už važiavimą autobuse ar troleibuse. Puikiausias to pavyzdys - privatūs autobusai ir mikroautobusai.
                                          Dar vienas įdomus pavyzdys. Kelis kartus teko pirkti bilietą pas vairuotoją Šiauliuose. Du kartus esu gavęs pasiūlymą jo nežymėti...
                                          Kol nėra e-bilieto, vairuotojas negali patikrinti, ar talonėlis nepažymėtas, ar e-bilietas galiojantis... Bet ir įvedus e-bilietą, kontrolė turi išlikti, tik mažiau jos reikės. Juk yra kontrolė ir tarpmiestiniuose autobusuose. Nors čia vairuotojai tikrina visų įlipančių kasoje pirktus bilietus ir parduoda jų neturintiems.
                                          O ant kontrolės be reikalo "varoma". Gal jie ir menko išsilavinimo bei kultūros, bet pats kaltas, jei neturi bilieto. Be to ir zuikių būna visokių... O jei turi bilietą, tai kuo trukdo kontrolieriai?
                                          Taip, kontrolieriai pro pirštus žiūri į bomžus...
                                          Čia tiesa, bet ar tikrai tokia kontrolė, kaip yra dabar, neišvengiama? Kaip supratau, atsiranda poreikis tikrinti vairuotojus, o ne keleivius. Vaizdo kamerų ties kiekvienu vairuotoju, aišku, nepritaisysi, bet, galbūt galima vairuotojus tikrinti pasiunčiant vieną kitą darbuotoją, užsimaskavusį keleiviu? Čia tokia greita idėja, galbūt tai visai nebūtų veiksminga.
                                          Kodėl aš taip prieš kontrolę? Pirma, manau, tai puikus šaltinis sutaupyti (nebereikalingos kontrolierių algos, raudonieji autobusiukai) - tais pinigais būtų galima pradžiuginti vairuotojus, bei galbūt "papirkti" juos geriau atlikti savo naująsias funkcijas. Antra - kontrolės egzistavimas rodytų visišką naujos tvarkos bergždumą - kam reikalingas tas stabdymas prie priekinių durų ir dar kažko rodymas vairuotojui, jei viskas yra kaip anksčiau. Trečia - transporto priemonė turi stovėti kontrolės tikrinimo metu, gaištamas laikas, o tai ypač jautru įvedus naują tvarką, pagal kurią ir taip sulėtėjama. Ketvirta - net jei turi bilietą ir susiduri su kontrole, neretai gali būti priverstas stebėti spektaklį salone - ginčą tarp kontrolės ir zuikio, rečiau - rėkimą, stumdymąsi, kitų keleivių įsikišimą. Tai vyksta uždaroj erdvėj, o pats negali nei kažkuo prisidėti prie situacijos sutvarkymo, nei turi kur pasitraukti nuo viso to reginio. Man tai dar nieko, bet iš kitų pastebiu, jog žmonėm tokie dalykai nemalonūs. Beje, pripažįstat, kad kontrolė pro pirštus žiūri į asocialius asmenis. Nesakau, kad vairuotojas visada jiems galės kažką padaryti. Bet viena, kai kontrolė yra priversta veikti aktyviai - vargti ir krapšyti tokį keleivį nuo sėdynių, o kita, kai pats toks keleivis turi vargti ir ieškoti būdų į tą autobusą patekti.

                                          Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                          3. Čia jau ne vien įlaipinimo pro priekines duris trūkumas. Visa e-bilieto ir informacinės sistemos įdiegimo programa yra, galima sakyti, afera.
                                          Čia neturiu ką pridurti..

                                          Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                          Negi nepastebėjai, kad jei tik keleivių yra apie 20, tai jie "kaupiasi" autobuso ar troleibuso priekyje ir viduryje, o galas būna tuščias. Dvigubuose autobusuose ne kartą mačiau, kaip keleivai susigrūdę stovi autobuso priekinėje dalyje, o priekaboje vos keli keleiviai... Patikėk, tai ne laiko klausimas. Alytaus pavyzdys parodė, kad net ir po metų keleiviai grūdosi priekinėje Ikarusų 280 dalyje, o priekaba būdavo pustuštė.
                                          Gal čia tik man taip pasitaikė, bet nepastebėjau. Kai piko metu teko lipti su miniom, visi labai gražiai pasiskirstydavo po autobusą. Manau, kad į galą visus traukė tai, jog ten dar yra laisvų sėdimų ir patogesnių stovimų vietų.

                                          Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                          Kas dėl kuro kainų. Dujos stabiliai nebrangsta. Kaina svyruoja kelių centų intervale. Be to yra didelė pasiūla kontrabandinio kuro. Prekiaujama daug kur. Visose garažų bendrijose galima rasti prekiautojų. Kartais net po kelis.
                                          Dujos tikrai smarkiai nebrangsta, ir tai džiugina Tačiau jomis juk važinėja kur kas mažiau žmonių. Dėl kito kuro kainų - o joms kylant kontrabandininkai savas kainas vietoj laiko? Būtų labai negudru iš jų pusės.

                                          Parašė Wycka Rodyti pranešimą
                                          Tai yra loginė klaida, vadinama „per greitas apibendrinimas“, kaip pvz.: „visi vyrai kiaulės“ arba „visos moterys vienodos“. Na pripažink, kad privatus VT važiuoja ne tik pačiuose pelningiausiuose maršrutuose Kaip pavyzdys tebūnie Salininkai. Nu tikrai ne pats populiariausias maršruto tikslas. Važiuoja du miesto autobusų maršrutai (19 ir 42) bei du privatūs mikroautobusų maršrutai (71, 82). Tas pats su Skaidiškėmis, tik maršrutų numeriai kiti
                                          Kolega gal iš tiesų paskubėjo su tuo absoliutinimu, tačiau esu įsitikinęs, kad privačių vežėjų paslaugose tam tikra didesnė koreliacija tarp pelno ir maršruto vietos/važiavimo laiko yra (lyginant su VT). Ar važiuoja koks nors mikriukas ar privatus autobusas 6 ryto nuo Titnago st.?

                                          Parašė tricky_kid Rodyti pranešimą
                                          Yra e-bilietas, turintis neišsemiamas galimybes. Šiuo metu jis marinuojamas. Beje, koks skirtumas tarp e-bilieto ir paprasto popierinio mėnesinio ?
                                          Na, be pagrindinio skirtumo, kad popierinio mėnesinio jau berods 2 m. kaip nebėra, galima išskirti tokius:
                                          Už pačią e-bilieto kortelę primoki 8 Lt, ji galioja laikinai.
                                          Turėdamas popierinį mėnesinį turėdavai popieriuką. Turėdamas e-bilietą turi plastikinę kortelę ir popieriuką (čekį).
                                          E-bilietą galima pasipildyti internetu, tada negauni čekio. Tačiau tai kainuoja brangiau negu kioske, nes prisideda išlaidos už perlaidą el. bankininkystės sistemoje. Kitaip sakant, kasininkės darbas vertas mažiau, nei automatizuotos sistemos.
                                          Kiek mačiau, naujesnio pavyzdžio el. bilietai yra vardiniai (pats naudoju senesnio pavyzdžio, be vardo). Taigi, esi priverstas nurodyti savo tapatybę. Tiesa, nežinau, ar tai kas nors tikrina. Ant popierinių mėnesinių irgi berods buvo laukas įrašyti vardui, tik jį retai kas pildydavo. Beje, pildydamas internetu irgi privalai registruotis sistemoje savo vardu bei pavarde, jei nenori mokėti specialaus "aptarnavimo mokesčio" už papildymą.
                                          Jei pameti e-bilieto kortelę, bet turi čekį - gali išsaugoti jame buvusį elektroninį bilietą, sumoki tik už naują kortelę.
                                          Paskutinis taisė furtivete; 2010.07.18, 09:50.

                                          Comment

                                          Unconfigured Ad Widget

                                          Collapse
                                          Working...
                                          X