Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Troleibusai pasaulio miestuose

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Slovakija , Banska Bystrica

    Comment


      Austrija, Linzas

      Comment


        Slovakija , Žilina
        Paskutinis taisė Etransport; 2019.12.03, 15:46.

        Comment


          Ką reiškia geras KT.

          Comment


            Asmeniškai man iš visų miestų aplankytų per visą kelionę idealiausiai Kontaktinis tinklas buvo Zalcburge, kreivės, kryžmės, iešmai , o ir važiavimas atrodė lyg važiuočiau autobusu. Linze irgi jis labai geras , tik deja nemažai atkarpų nėra nenaudojama dėl troleibusų trūkumo , visuose 4 troleibusų maršrutuose buvo bent po 1 autobusą.

            Comment


              Austrija , Zalcburgas

              Comment


                Šveicarija , Ciurichas

                Comment


                  Šveicarija , Bernas
                  Paskutinis taisė Etransport; 2019.12.09, 10:33.

                  Comment


                    Deja, gaila, kad Berne vos ne kas trečias troleibuso reisas atliekamas autobusu...

                    Comment


                      Gaila kad ne vien Berne, bet ir Vinterture , taip pat Sant Galene iš 5 troleibusų maršrutų , tik 2 maršrutai aptarnaujami tik troleibusais, troleibusų gerokai per mažai ,daug kontaktinio tinklo visiškai nenaudoja nors jis akivaizdžiai matosi kad nesenai atnaujintas . Taip pat Lince trigubų Van hoolu nepakanka ir troleibusų maršrutuose dirba bent po 1 autobusą.

                      Comment


                        Šveicarija , Vintertūras

                        Comment


                          Šveicarija , Liucerna

                          Comment


                            Kokie šiaip įspūdžiai apie šveicariškas troleibusų sistemas? Ar tie trigubi troleibusai Ciūriche ir kitur prisipildo?
                            Kokie įspūdžiai apie Hess troleibusus?
                            Už dviračius ir troleibusus!

                            Comment


                              Šveicarijoje buvau visą savaitę aplankiau 5 miestus, labiausiai mano akimis išvystyta Ciuricho ir Liucerno troleibusų sistemos , bet kad ir aplamai visuose miestuose ten kur važiuoja troleibusai , dažniausiai nei autobusai nei tramvajai nevažiuoja išskyrus aišku centrą. Troleibusai per spec dalis palyginus važiuoja autobusų greičiu , apie greičio lėtinimus nė kalbos. troleibusų maršrutai važiuoja maždaug kiekvienas darbo diena 6-10min intervalo savaitgalį apie 8-15min. Trigubi troleibusai Ciuriche , Liucerne važiuoja dienos metu apie 70-90% prisipildę keleivių , vakare ir važiuoja tikrai netušti . Tik Berne buvau sekmadienį bet vis tiek dienos metu visos sėdimos vietos ir stovinčių budavo .
                              Aišku automobiliam sąlygos važiavimo gan prastos, visur pirmumas viešajam transportui , prie šviesoforų , sankryžų , sustojimų , sustojus troleibusui sustojime niekas jo nelenkia , kai kur už sustojimų yra pėsčiųjų perėjos tad automobiliai turi dar praleisti išlipusius keleivius iš troleibuso. Bilietų automatai galima sakyti beveik visuose sustojimuose yra, tad bilietus nėra problemų nusipirkt. Bent jau man Hess troleibusai nėra tokie įspūdingi ar patogūs už kad ir Linco Van hoolus troleibusus

                              Comment


                                Lince nebuvau, bet Ženevoje yra tokios pat serijos Van Hool dvigubi troleibusai. Tai, galima sakyti, nors išorinis ilgis jų nemažas, salone vietos gerokai mažiau nei Hessuose. Ta priekinė dalis Van Hooluose, kuri skirta tik vairuotojui, išnaudojama neefektyviai salono komponuotės atžvilgiu.

                                Comment


                                  Šveicarija , Sant Galenas

                                  Comment


                                    Ženeva – antrasis pagal gyventojų skaičių Šveicarijos miestas, kantono centras. Pats kantonas yra mažesnis už Vilnių, nemažą jo dalį sudaro pats Ženevos miestas su kitomis miesto tipo komunomis, tampriai ir neatskiriamai (vizualiai nežinant ar nematant ženklo nenustatysi, kur čia Ženeva, kur gretima miesto tipo komuna) suaugusiomis su Ženeva. Kantonas beveik iš visų pusių apsuptas Prancūzijos, šiaurės rytuose įsiremia į Ženevos ežerą ir su likusia Šveicarija turi gan siaurą jungtį šiaurėje. Pačioje Ženevoje gyvena 200 tūkst., o kantone – 0,5 milijono gyventojų. Kantono plotas 282 kv. km. Palyginimui, Vilniaus miesto plotas 401 kv. km. Yra ir kaimiškų teritorijų. Pietryčiuose ir pietuose ties Ženeva yra gan tankiai apgyvendinta Prancūzijos teritorija.

                                    Ženevos viešasis transportas (Transports publics genevois (TPG)) – kantonui priklausanti viešojo transporto kompanija, kuri užsiima keleivių vežimu tramvajais, troleibusais ir autobusais, vežimo organizavimu, investicijomis į VT kantone ir už jo ribų. TPG taip pat priklauso 49 proc. greta esančio Prancūzijos Anmaso miesto VT kompanijos akcijų. Ženevos miesto viešasis transportas atlieka viso kantono viešojo transporto funkcijas. Ženevos kantone neveikia visoje likusioje Šveicarijoje veikiantis „Postbusas“. Taip pat kai kurie maršrutai driekiasi į Prancūziją ar yra joje pilnai. Visgi regioninio (tarptautinio) transporto iš gretimų Prancūzijos miestų į Ženevą funkcijas atlieka kita kompanija. Apie ją bus temoje apie Ženevos autobusus. Taip pat Ženevos VT aptarnauja kelias gretimo Vo kantono teritorijas.

                                    Terrassière g., Ženeva.



                                    Emile-Jaques-Dalcroze bulvaras, Ženeva.



                                    Troleibusai Ženevoje atsirado 1942 m. Ir palaipsniui keitė tramvajaus linijas. Ne visada pilnai, kai kurie tramvajų maršrutai buvo dalinai ar visiškai pakeisti autobusais. Devintajame XX a. dešimtmetyje jau troleibusų linijos pradėtos keisti autobusais, kai kurios vėliau vėl pakeistos troleibusais. Šiuo metu Ženevoje yra 6 troleibusų maršrutai ir 91 troleibusas. Linijų ilgis yra apie 30 km. Šiuo metu naudojami 4 modelių troleibusai: trijų modelių dvigubi, vieno – trigubi. Patys seniausi - Hess SwissTrolley 1 (BGT-N), jų jau mažiau nei 10 vnt., jie pusiau žemagrindžiai. Neaišku, ar turi autonominę eigą. Visi kiti troleibusai turi dyzelinius generatorius. Hess SwissTrolley 3 (BGT-N2C) dvigubi ir Hess lighTram (BGGT-N2C) trigubi. Pastarieji dirba tik 10 maršrute, kuris važiuoja į oro uostą. Naujausi - Van Hool Exqui.City 18.
                                    Turimų troleibusų pilnai pakanka visiems maršrutams aptarnauti, todėl autobusai vietoj troleibusų nevažinėja.

                                    Hess SwissTrolley 1 (BGT-N), Deux-Ponts g.



                                    Hess SwissTrolley 3 (BGT-N2C), Vernier kelias, Vernjė, Ženevos kantonas.



                                    Hess lighTram (BGGT-N2C), Lyon g.



                                    Van Hool Exqui.City 18, pravažiavimas tarp Tour-de-l'Ile ir Moulins gatvių.



                                    Naujesnių dvigubų ir trigubų Hess'ų dyzeliniai generatoriai yra priekaboje (trigubų - pirmoje).



                                    Važiavimas autonomine eiga, sankryžoje nukritus štangoms. Moulins gatvė, Bel-Air VT mazgas.

                                    Paskutinis taisė Al1; 2019.12.19, 20:15.

                                    Comment


                                      Troleibusai važinėja greitai ir yra manevringi. Kontaktinis tinklas geros kokybės ir neriboja nei greičio posūkiuose, nei važiuojant per iešmus ar kryžmes, nei susikertant troleibuso ir tramvajaus KT. Visas VT dirba tiksliai, vėlavimai minimalūs. VT „šikančių“ keleivių nelaukia, visokių bėgančių iki VT, žioplių, nespėjančių ir pan. nelaukia ir važiuoja. Nieko, atvažiuos kitas. Nes grafikai taip suderinti, VT šviesoforuose yra išstatyti taip, kaip reikia, kad būtų kuo mažiau gaištama ir pravažiuojama konkreti sankryža ar stotelė. Jei bus laukiama, tai transporto priemonė ne tik išsimuš iš grafiko, bet ir trukdys kitiems VT, nes jų važiavimo laiku važiuos kita transporto priemonė ir ta, kuriai tas laikas skirtas, gali nespėti pravažiuoti savo laiku. Pas mus tai kai kurie užsiputotų, straipsnius rašytų, kad jo, bėgančio į autobusą, vairuotojas nepalaukė... Grasintų nebesinaudoti VT... Ne, nėra viskas taip jau griežtai ir Šveicarijoje. Užkampiuose tikrai palaukia. Nelaukia magistralėse, centrinėje miesto dalyje ir piko metu.

                                      Troleibusai, kaip ir visas pagrindinis VT darbo d. dirba nuo 4.30 ryto iki 24-1.30 val. Naktinis VT kursuoja naktimis iš trečiadienio į ketvirtadienį (kas keista) maždaug iki 0.30-1 val. ir iš penktadienio į šeštadienį iki 2 val. Kursavimo intervalai darbo dienomis nuo 6 iki 10 minučių visą dieną. 6 min. piko metu, 10-12 min. ne piko metu, 20 min. ankstų rytą ar vėlų vakarą.
                                      Poilsio dienomis VT darbas pradedamas maždaug valandą vėliau, o baigiamas vidurnaktį. Intervalas 10-20 min. visą dieną iki darbo pabaigos. Grafikai iš esmės taktiniai.

                                      KT radiusai kreivėse ir kita.

















                                      Paskutinis taisė Al1; 2019.12.19, 20:15.

                                      Comment


                                        Taigi, kaip minėjau, yra 6 troleibusų maršrutai. Numeracija bendra, tačiau išlaikant istorinį tęstinumą su tais maršrutais kurie egzistavo anksčiau. Po Anmaso tramvajaus ir Ženevos RER‘o paleidimo žadama (ne iš karto, o kitais metais) VT maršrutų reforma ir maršrutų numeracijos reforma.

                                        Bilietai parduodami automatuose, kurie yra visose stotelėse kur tik kiek didesni keleivių srautai, o centrinėje miesto dalyje visose. Taip pat yra klientų aptarnavimo centrai, kur galima įsigyti bilietus, bet ten pagrinde aptarnaujami lengvatinius ar mėnesinius bilietus turintys keleiviai, nes automatai tokių bilietų neparduoda. Bilietai transporto priemonės viduje parduodami tik kai kuriuose autobusuose, apie tai bus temoje apie autobusus. Vietinė bilietų sistema integruota į nacionalinę ir iš dalies su gretimų Prancūzijos regionų teritorijomis, į kurias važiuoja TPG autobusai. Tarifų sistema yra zoninė ir išdirbta visos Šveicarijos mastu. Bendro bilieto sistema Ženevos zonoje galioja ne tik TPG visų rūšių VT, bet ir geležinkeliuose, taip pat maršrutiniuose (ne turistiniuose) laivuose Ženevos ežere. Ženevos miestas ir didelė dalis gretimų kantono teritorijų, bet ne visos, priklauso centrinei Ženevos zonai. Bilietų yra įvairių rūšių.

                                        Bilietų kainos nemažos. Tipinės kainos. Vienkartinis 60 min. bilietas su persėdimais 2 klase – 3 frankai, pirma klase 5,4 franko. 1 klasė yra tik traukiniuose ir galbūt kai kuriuose laivuose. Bet, kaip matyti, net ir miesto VT bilietai yra 1 ir 2 klasės. Lengvatiniai 60 min., 2 ir 1 klase, atitinkamai, 2 ir 3,5 franko. Yra dar trumpo atstumo bilietas, galiojantis važiuoti iki 3 stotelių be persėdimo, kuris kainuoja 2 frankus (pilna kaina) ir galioja tik TPG maršrutuose. Turistams svarbus 24 val. bilietas Ženevos zonai kainuoja 10 frankų. Jei atvykote po 9 val. ryto, galima naudotis 9 h dienos bilietu galiojančiu iki tos dienos eismo pabaigos, kuris yra pigesnis – 8 frankai. Visų zonų 24 val. bilietas kainuoja 18,5 franko. Yra lengvatiniai paros bilietai, bet jie vietiniams, o ne užsieniečiams. Vardinis mėnesinis bilietas 2 klasei Ženevos zonoje kainuoja 70 frankų. Jaunimo, pensininkų – 45 frankai. Nevardinis mėnesinis kainuoja 100 frankų. Beje, yra lengvatiniai ir 1 klasės bilietai, bet tik pensininkams, o ne jaunimui. Šveicarijos franko kursas – 1 frankas lygus maždaug 0,9 euro. Visi viešbučiai ir kitokie apgyvendinimo namai privalo duoti nemokamą paros bilietą Ženevos zonai (2 klasės). Taip pat atskridus lėktuvu į Ženevą, oro uoste galima gauti nemokamą berods 80 minučių galiojantį VT bilietą.

                                        Bilietai yra popieriniai (parduodami automatuose ir duodami viešbutyje ar oro uoste) ir elektroniniai. Elektroniniai (plastikinė kortelė) tik vardiniai ir mėnesiniai, lengvatiniai. Bet jokių bilietų žymėti nereikia. Jokių validatorių, komposterių Ženevos VT nėra.

                                        Bouchet sankryža, Vernjė, Ženevos kantonas.



                                        Galinė 10 maršruto stotelė prie oro uosto.



                                        Prie oro uosto. Troleibusai labai sklandžiai ir greitai pasuka. Dar nespėjus priekabai pasukti, vairuotojas jau spaudžia gazą. Vilniuje ar Kaune suktų 3-5 km/h greičiu...



                                        Prie oro uosto.



                                        Bouchet sankryžą, Vernjė, Ženevos kantonas.



                                        Meyrin kelias.


                                        Paskutinis taisė Al1; 2019.12.19, 20:28.

                                        Comment


                                          Keleivių kontrolė yra. Ženevoje buvau ne vieną kartą ir ne po vieną dieną, VT naudojausi daug, bet kontrolieriai tikrino tik gal du kartus, o gal ir vieną. Jau nepamenu.
                                          Įlipimas į troleibusus ir autobusus pro visas duris. Duris atsidaro patys keleiviai, tiek iš lauko, tiek iš vidaus. Nuo 2017 gruodžio visi sustojimai pagal pageidavimą, tiek troleibusų, tiek autobusu. Realiai tai dienos metu, ne anksti ryte ar vėlai vakare ir ne kokioje nors užkampio stotelėje, sustojama visada ir be stabdymo ranka. Tačiau norint išlipti, reikia spausti STOP mygtuką. Sustojus stotelėje, durys atsidarys pačios, jei prieš tai buvo nuspaustas STOP mygtukas prie durų. Atsidarys tik tos durys, prie kurių buvo nuspaustas STOP mygtukas, o ne visos. Ne prie durų esantys STOP mygtukai durų neatidaro, todėl reikės spausti durų atidarymo mygtuką prie durų.



                                          Terrassière g., Ženeva.



                                          Servette g.



                                          Pravažiavimas tarp Tour-de-l'Ile ir Moulins gatvių.



                                          Marché g.



                                          Lyon g.


                                          Paskutinis taisė Al1; 2019.12.19, 20:40.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X