Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Troleibusai pasaulio miestuose

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Kaip suprantu, nebuvo pranešta ir apie nuo 2017 spalio tokiu pačiu principu veikiančią Prahos troleibusų sistemą (kol kas dar maršrutą, bet iki 2020 maršrutų skaičius stipriai išaugs): http://transphoto.ru/photo/1056229/?vid=411444
    Už dviračius ir troleibusus!

    Comment


      Lionas

      Tai trečias pagal dydį (gyventojų skaičių) Prancūzijos miestas. Mieste gyvena 500 tūkst. gyventojų, o Liono aglomeracijoje 1,7 mln. Miesto plotas - tik nepilni 48 kv. km. Miesto VT – metro, tramvajai, troleibusai, autobusai, funikulieriai.
      Šiuo metu Prancūzijoje yra trys miestai (neskaitant Nansi, kur nei tramvajus, nei troleibusas), kuriuose keleivius veža troleibusai. Didžiausia sistema veikia Lione. Dar troleibusai yra Limože (5 linijos ir virš 50 proc. visų pervežimų) ir Sen Etjene (tik 1 linija).

      1905 m. Lione buvo nutiesta bandomoji troleibuso linija, po bandymų išardyta. Iki 193x metų tramvajai buvo pagrindinė VT rūšis, neskaitant geležinkelių miesto ribose, funikulierių ir vandens transporto Ronoje ir Sonoje, naudojamo susisiekimui ir mieste. 1935 metais tramvajai pradėti keisti troleibusais. 1957 m. tramvajus panaikintas, o dar po kelių metų troleibusų sistema pasiekė savo piką, kai troleibusai vežė 72 proc. visų VT keleivių. Paskui prasidėjo jos palaipsninis naikinimas, keičiant autobusais. Taip pat dalis linijų buvo uždaryta ir neatkurta tiesiant metro atviruoju būdu. Visgi troleibusai nebuvo pilnai likviduoti. 2006 m. situacija pasikeitė. Po daugybės metų naikinimo buvo nutiestos trys naujos troleibusų linijos. Šiemet paskelbta, kad 2020-2025 metais bus nutiestos 6 naujos troleibusų linijos, kuriomis važinės 70 troleibusų su dinaminiu pakrovimu.

      Troleibusai kaip ir didelė dalis likusio VT priklauso organizacijai SYTRAL. Tai Liono miestui ir aplinkiniams administraciniams vienetams priklausanti įmonė. Ji užsiima ir strateginiu VT organizavimu bei plėtra. Pervežimus viešuoju transportu organizuoja įmonė TCL. Troleibusus eksploatuoja kompanija Keolis, kuri yra Prancūzijos geležinkelių dukterinė įmonė.

      Taigi, Lione yra 9 troleibusų maršrutai. Parką sudaro 69 paprasti troleibusai Irisbus Cristalis ETB 12, dvigubi Irisbus Cristalis ETB 18, kurių yra 55 vnt. ir 7 vnt. midi tipo troleibusai MAN-KIEPE-HESS NMT 222, dirbantys senamiestyje „kalnų“ maršrute. Deja, troleibusų visiems esamiems maršrutams nepakanka, todėl kai kuriuose maršrutuose piko metu papildomai naudojami autobusai. Taip pat senamiesčio maršrute vakarais irgi naudojami autobusai. Mano vizito metu vyko daug gatvių remonto darbų, todėl apie pusė troleibusų maršrutų buvo aptarnaujami tik autobusais, įskaitant ir senamiesčio maršrutą, nors ten aš nepastebėjau jokių gatvių remonto darbų...
      Lione autobusų ir troleibusų maršrutų numeracija vieninga. Pagrindiniai autobusų ar troleibusų maršrutai prieš numerį turi raidę C. Tokie yra 8 iš 9 troleibusų maršrutų: C1-C4, C11, C13, C14, C18. Tik senamiesčio maršrutas turi raidę S, jo numeris S6. Beje, skaitinė numeracija yra atskirai nuo raidinio priešdėlio, todėl yra, pavyzdžiui, maršrutas C6 (autobusų), S6 (troleibusų), ZI6 bei paprastas 6 autobusų maršrutai...

      Įlaipinimas į dvigubus troleibusus vyksta per visas duris, o į visus kitus, taip pat į visus autobusus - per priekines. Tačiau ne visada įlaipinimo tvarkos griežtai laikomasi.
      Visi Irisbus Cristelis troleibusai turi autonominę eigą, kuri užtikrinama dyzeliniu generatoriumi. Tai pat varantysis tiltas (dvigubame troleibuse taip pat ir priekabos tiltas) yra su dviem ratais, t.y. ne sudvejinti ratai, o du platesni ratai. Tai leidžia turėti platų praėjimą salone. Irisbus Cristelis troleibusai turi oro kondicionierius.

      Bilietai parduodami automatuose, platinimo vietose ir autobusuose pas vairuotoją. Valandinis bilietas kainuoja 1,9 euro. Paros bilietas kainuoja 5,8 euro. Yra ir kiti bilietai, taip pat ir lengvatiniai. Trumpalaikiai bilietai yra kartoniniai su magnetine juosta. Mėnesiniai ir ilgesni yra plastikinės kortelės pavidalo. Mėnesinis kainuoja 63,6 euro. Su miestiečio kortele mėnesinis kainuoja 60,50 euro. Bet kuriuo atveju bilietai yra vardiniai ir su nuotrauka. Pirmu atveju ant bilieto, antru atveju nuotrauka pateikiama gaunant miestiečio kortelę. Asmenys nuo 65 metų turi 50 proc. nuolaidą, taip pat ir moksleiviai bei studentai. Daugiavaikių (3 vaikai +) šeimų tėvai turi apie 40 proc. nuolaidą mėnesiniam. Yra bendri bilietai su geležinkeliais.

      Daugumos maršrutų troleibusai dirba darbo dienomis ir šeštadieniais nuo 5 iki 1 val. nakties, kai kurie iki 0.30 nakties, o C3 maršrutas pradeda prieš 5 ryto, o baigia po 1 nakties.
      Intervalai darbo dienomis nuo ryto iki maždaug 21-22 val yra 7-10-12 minučių, anksti ryte kas 15-20-30, o vėlai vakare dažniausiai kas pusvalandį. Vėlgi, C3 maršrutas išsiskiria – iki pat darbo pabaigos važiuoja kas 7-15 min. O C13 maršrutas nuo pat ankstyvo ryto kursuoja kas 5-13 min, vėliau dieną kiek rečiau.
      Šeštadieniais intervalas šiek tiek retesnis, bet vis tiek siekia 10-15 min nuo ryto iki vakaro. Anksti ryte ir vėlai vakare kas 20-30. Tuo tarpu C3 ir šeštadieniais dirba beveik taip pat kaip ir darbo dieną.
      Sekmadieniais (ir švenčių dienomis) daugumos maršrutų troleibusų darbas pradedamas 6-6.30 val., o baigiasi kaip darbo dieną. Sekmadieniais iki pietų kursavimas kiek retesnis, kas 15-20 min, dieną ir vakare kas 12-15. Vėlai vakare kas pusvalandį. Sekmadieniais tik C18 ir S6 dirba retokai ir darbą pradeda vėliau. Taip, C18 sekmadieniais kursuoja kas valandą nuo 7 iki pietų, paskui kas pusvalandį. S6 pradeda tik 8 val. ir visą sekmadienį važiuoja kas pusvalandį.

      Irisbus Cristalis ETB 12, Cordeliers aikštė.



      Maréchal Foch pr.



      Cordeliers aikštė.



      Cordeliers aikštė. Štai kaip turi atrodyti sklandi KT posūkio kreivė.



      Arba taip. Nepamenu, kur.



      Cordeliers aikštė.



      Maréchal Foch pr.



      Cordeliers a. Posūkis į République g.



      République g.



      Senamiestis.



      KT senamiestyje. C13 yra troleibuso maršrutas, bet, kaip minėjau, dalis troleibusų maršrutų buvo pakeista autobusais dėl gatvių remonto darbų.

      Paskutinis taisė Al1; 2018.11.28, 19:51.

      Comment


        Netoli Gare de Vaise metro stoties.



        Štai tokie iešmai. Pravažiuojami beveik nestabdant.



        Prie Cuire metro stoties.



        Ten pat.



        République g.



        République g.



        Terreaux aikštė.



        Senamiestis.



        Terreaux aikštė.


        Paskutinis taisė Al1; 2018.11.28, 18:12.

        Comment


          Irisbus Cristalis ETB 18. Marius Vivier Merle bulvaras, šalia Liono Part Dieu geležinkelio stoties.



          Galinė troleibusų maršruto stotelė prie Part Dieu stoties.



          Rusofobams: Parc Tête d'Or - Stalingrad stotelė.



          Priešais Part Dieu geležinkelio stotį.




          Troleibusas važiuoja autonomine eiga, nes apsisukant (čia maršruto galas) nukrito štangos. Jas vėl pakels stotelė įlaipinant keleivius.



          Strasbūrto kelias (Route de Strasbourg). Viduryje gatvės fiziškai atskirta reversinė VT (ne tik troleibusų) juosta. Ryte - į miesto centrą, t.y. žemyn. Vakare - priešinga kryptimi. Atitinkamai, ryte aukštyn VT važiuoja bendrame sraute (aukštyn). Vakare - priešingai, leidžiasi žemyn su bendru srautu. Kaip matyti, KT keturios linijos. Stotelės yra ir reversinėje juostoje, ir šoninėse juostose.
          Troleibusai tiek leidžiasi, tiek kyla greitai. Kaune už Tunelio gatvės tragediją snukį kai kam reikėtų daužyti...



          Ten pat, vaizdas priešinga kryptimi. Reversinės VT juostos pradžia (galas). Šlagbaumas pakeliamas tikriausiai distanciniu pulteliu.



          Troleibusas pasikėlė Strasbūro keliu iš centro šonine juosta bendrame sraute.



          O centro link važiuos reversine VT juosta. Šiek tiek pristabdo, kad suspėtų atsidaryti šlagbaumas. Bendrai paėmus fiziškai atskirtų (ne reversinių) VT juostų su šlagbaumu, kad ožiai su automobiliais neįvažiuotų į juostą, Lione yra ir daugiau. Tiek troleibusams, tiek ir autobusams.



          Iešmas Strasbūro kelyje.



          Prie Part Dieu stoties.



          Autonomine eiga važiuoja į parką.



          Prie Part Dieu geležinkelio stoties.

          Paskutinis taisė Al1; 2018.11.28, 18:49.

          Comment


            Jean Jaurès pr.



            Irgi Jean Jaurès pr., apsisuko galinėje stotelėje.



            Prie Part Dieu geležinkelio stoties.



            Kaip jau minėjau, mano buvimo dienomis mieste S6 troleibusų maršrute dirbo autobusai (midibusai Heuliez). Šį maršrutą aptarnauja štai tokie miditroleibusai MAN-KIEPE-HESS NMT 222.

            Nuotrauka iš transphoto.ru. Croix-Rousse aikštė. Galinė (aukštutinė) maršruto stotelė. Kita galinė stotelė randasi senamiestyje, iki kurio bus leidžiamasi serpantinu miesto gatvėmis (kaip ir kylama).



            Maršrutas yra kelis kartus ilgesnis dėl serpantinų. Einant gatvėmis ir leidžiantis laiptais, kelias žemyn yra kelis kartus trumpesnis. Aišku, laiko požiūriu troleibusas nuvažiuoja kelis kartus greičiau nei pėsčiomis. Kas kita yra kylimas aukštyn, kuris pėsčiomis visgi nesudaro didelio malonumo.
            Taigi, nuo Croix-Rousse aikštės einu pėsčiomis žemyn. Čia ta pati vieta, kur ir aukščiau, tik kitu rakursu. KT vingis sklandus. Stotelėje stovi autobusas, važiuojantis vietoj troleibuso.



            Kai kuriose gatvės vienkryptės, atitinkamai, ir S6 troleibusai kyla ir leidžiasi skirtingomis gatvėmis.Traukinukas turistinis, o už jo vietoj S6 troleibuso važiuojantis autobusas.



            O čia dvikryptis eismas. Už mano nugaros laiptai.



            Laiptais nusileidus. Aukščiau esanti sankryža matosi viršuje.



            Estakada, kuria važiuoja troleibusai.



            Ten pat. Vaizdas žemyn. Romėnų teatro liekanos. Gatve apačioje važiuoja S6 troleibusai.



            Paskutinis taisė Al1; 2018.11.28, 19:30.

            Comment


              Apeinu romėnų teatrą



              Nusileidžiu viena terasa žemiau. Stela aukštesnėje nuotraukoje yra kairėje ir į kadrą nepapuola.



              Toliau einu žemyn.



              KT kreivumas. Čia nėra vietos, ir tai laužtės nėra tokios aštrios, kaip pas mus didelėse sankryžose...



              Dar viena terasa žemiau.







              Dar viena terasa žemiau.








              Pabaiga.
              Paskutinis taisė Al1; 2018.11.28, 19:12.

              Comment


                Ukrainoje, Ivano Frankivske, išbandomas pirmasis Volvo troleibusas, nupirktas iš Austrijos. Foto: http://transphoto.ru/photo/1177713/
                Troleibusas turi pagalbinį dyzelinį variklį, kuris suteikia galimybę važiuoti be ūsų. Ukrainiečiams du tokie troleibusai kainavo kiek per 120 tūkst. eurų. Austrijoje dar liko 16 tokių aparatų, kurie taip pat parduodami ir ko gero greitu metu taip pat iškeliaus į Ukrainą.

                Pagalvojus, Vilnius už 1 mln. eurų tokiais troleibusais gali pilnai "padengti" 2 arba 16 maršrutus. Troleibusų kėbulas ir važiuoklė analogiški Volvo autobusams, kurių Vilniuje nemažas skaičius, tad priežiūra ir remontas neturėtų kelti didelių rūpesčių.
                Paskutinis taisė Briedis; 2019.01.18, 21:23.

                Comment


                  Apie troleibusus Katmandu (Nepale) - https://griphon.livejournal.com/433067.html

                  Comment


                    Vankuveris, Kanada

                    Apie sistemą galite pasiskaityti wikipedijoje, 2018 metais Vankuveris atšventė troleibusų sistemos 70-metį. Čia galite pasižiūrėti ir pasiskaitinėti apie senienas.
                    O trumpai, tai keista buvo atvykus į Vankuverį aptikti veikiančią troleibusų sistemą, ir pasirodo, ji čia atlieka gana ryškų vaidmenį:
                    * Vankuverio miesto ribose troleibusais atliekama 65% kelionių;
                    * Aglomeracijos ribose kelionės troleibusu sudaro 17%;
                    * Skaičiuojama, kad troleibusas per metus sunaudoja elektros už 15000 CAD, kai dyzeliniai autobusai sunaudoja kuro už 40000 CAD.
                    Šiuo metu kontaktinį tinklą sudaro 315 km, kas reiškia plius minus 155 km gatvių (tik ne visos naudojamos reguliariam eismui), kas mano įsitikinimu reiškia didelį tinklą. Kontaktinio tinklo išdėstymo schemą galite rasti čia.
                    Pats kontaktinis tinklas modernizuotas pakankamai, t.y. posūkiuose ir per iešmus juda greitai, apskritai centre neautomatinių iešmų nerasite, kur nors labiau į miesto užkampį galima vieną kitą aptikti. Kad dėl kažkokių mistinių priežasčių troleibusas pamestų ūsą, pamatyti nepavyko.
                    Šiuo metu veikia 13 maršrutų: 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 14, 16, 17, 19, 20. Eilinis pastebėjimas, kad troleibusų ir autobusų maršrutų numeracijos nesidubliuoja kaip kad GOST standarto šalyse. Dar daugiau, nėra bėdos tame pačiame maršrute pamatyti ir troleibusų, ir autobusų - taip atsitinka dėl papildomo transporto priemonių poreikio, gedimo ar esant eismo pakeitimams centre, ar kokių rekonstrukcijų.
                    Troleibusų parką sudaro 2005-2009 pirktos 261 transporto priemonės, iš kurių 74 yra sudvejintos (18 m). Kai pirmą kartą pasinaudojau troleibusu, tai jis sugedo maršrute, tai galvojau, kad čia jau jiems ateina paskutinioji, bet pasirodo susidariau klaidingą įspūdį ir daugiau tokių nemačiau, kas reiškia, kad palaikoma gera techninė ir sanitarinė būklė. Lyginant su dizainu perkamų autobusų, šiek tiek galima jausti moralinį susenėjimą, nes troleibusų priekinės durys siauros pagal tų laikų dizainus, kas įdomiausia, kad tokio senumo autobusai yra sparčiai keičiami naujais, o iš senesnių autobusų galima matyti ir gražių juodų dūmų kamuolius, kas kaip ir rodytų, jog autobusai nusidėvi greičiau. Apskritai apie išorės dizainą ant Šiaurės Amerikos žemyno geriau ir nekalbėti, bet kaip visada nustebina, kad vidaus išplanavimas yra patogus keleiviams.
                    Sistemos ateitis? Kiek skaičiau strateginius dokumentus, nei plėtros, nei naikinimo artimiausiu laiku nenusimato. Pagal tai, kas planuojama, tai ir masinio elektrinių autobusų atsiradimo tikrai nebus iki 2030 m., tik kai kuriuose maršrutuose dyzelinius (ar hibridinius) autobusus pakeis elektrobusai.
                    Paskutinis taisė Rijikas; 2019.07.18, 02:21.
                    Junkis prie Nacionalinės viešojo transporto keleivių asociacijos ir Tu!

                    Comment


                      Parašė Rijikas Rodyti pranešimą
                      Vankuveris, Kanada
                      Puikus reportažas ir labai geras atsakymas rėksniams, kad "troleibusai blogi, niekur daugiau pasaulyje jų nėra, reikia juos naikinti", na ir aišku prie to - "grąžinkite mykriūkus".
                      O kas dėl dizaino, tai visai normalus dizainas, kažkiek primena Solaris troleibusus (ypatingai iš priekio). Ar nebus tai Solaris modifikacija Amerikos rinkai?

                      Comment


                        New Flyer Industries E60LFR
                        https://cptdb.ca/wiki/index.php/New_...ustries_E60LFR

                        Comment


                          Bolonija. Nuotraukos darytos 2019 vasarį.

                          Bolonijos troleibusų sistemą išgyvenusi keletą naikinimo - atkūrimo ciklų, šiuo metu vėl yra atkuriama ir plečiama. Šiuo metu mieste yra 4 troleibusų maršrutai, 13, 14 einantys per patį senamiestį, ir 29, 30, žiediniai, važiuojantys vienas priešais kitą senamiesčio perimetru palei miesto sieną. Troleibusus, deja, pavyko pagauti tik darbo dieną, kada jau turėjau skubėti į lėktuvą. Savaitgaliais 13-14 maršrutuose troleibusus keičia midibusai, 29,30 troleibusų kursavimo intervalai savaitgalį - apie pusvalandį.

                          Siauromis senamiesčio gatvelėmis eina KT.

                          Click image for larger version  Name:	DSC_1504.JPG Views:	1 Size:	571,6 kB ID:	1740395

                          Stotelė prie centrinės aikštės
                          ​​
                          Click image for larger version

Name:	DSC_1505.JPG
Views:	1
Size:	458,2 kB
ID:	1740396Click image for larger version

Name:	DSC_1508.JPG
Views:	1
Size:	457,8 kB
ID:	1740397
                          ​​
                          Naujesnis modelis

                          Click image for larger version

Name:	DSC_1511.JPG
Views:	1
Size:	530,8 kB
ID:	1740398
                          ​​
                          Troleibusas, KT ir žymusis Bolonijos bokštas

                          Click image for larger version

Name:	DSC_1514.JPG
Views:	1
Size:	628,5 kB
ID:	1740399
                          ​​
                          KT apeina Bolonijos bokštą. Click image for larger version

Name:	DSC_1516.JPG
Views:	1
Size:	468,2 kB
ID:	1740400


                          ​​
                          Paskutinis taisė disident; 2019.08.05, 13:58. Priežastis: Nuotraukų adresai

                          Comment

                          Unconfigured Ad Widget

                          Collapse
                          Working...
                          X