Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Troleibusai pasaulio miestuose

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Gardino trolejbusai.












    Comment


      Luckas, Ukraina.
      Po 3 metų pokyčių troleibusų sistemoje nedaug. Pakoreguotos kai kurios linijos, kai kuriais maršrutais šiek tiek geriau kursuoja troleibusai. Po to, kai buvau Lucke prieš 3 metus, buvo nupirkti dar 10 vnt. naudotų Jelcz'ai iš Liublino ir Gdynės, o taip pat iš autobuso į troleibusą perdarytas MB O405NE iš Gdynės. Bet iš esmės liko tas pats. Troleibusai gan neblogai kursuoja piko metu, o ne piko metu net ir dieną kursavimas skystas, išskyrus 15 ir 15A žiedinius maršrutus. Kelionės kaina - 2 grivnos.

      Bogdan E231, triašiai troleibusai, pagaminti Lucke (LuAZ gamykloje). Lucke jų yra 5 vnt. dar 3 buvo Kijeve, bet jau nurašyti. Troleibusai pusiau žemagrindžiai. Pirmosios durys tik vairuotojui. Tarp antrų ir trečių durų galo link prasideda nuožulnus grindų kilimas. Gale yra 3 laipteliai, trečios durys turi vieną laiptelį, bet jo aukštis nedidelis. Palei kairę sienelę po langu eina kabelių kanalas (keista, kodėl nepatalpono po lubomis), dėl kurio sėdynės yra atitrauktos nuo sienelės. Šiaip gan manevringi, nepaisant dydžio.
      Kovelskaja g.



      Bogdan Т50110 vidutinės talpos troleibusas. Priekinės durys irgi tik vairuotojui. Tarp ašių yra žemagdinė sekcija, o galas aukštagrindis ir netgi daugiau, nei standartiškai. T.y. laiptelių aukštis gan didelis. Troleibusas gan mažas ir iš viso neaišku, kam toks reikalingas. Nors tuomet, kai jis buvo konstruojamas, .t.y. po pirmojo maidano ar gal net anksčiau, VT krizė Ukrainoje buvo pilname pajėgume ir matyt buvo idėja merdėjantiems (už kokius pinigus jie būtų pirkę) troleibusų parkams mažai apkrautiems maršutams pasiūlyti naujus mažus troleibusus. Troleibusas-maršrutkė... Vėliau šalyje situacija kiek pagerėjo, dauguma troleibusų parkų atsilaikė, o tie maršrutai, kurie nudvėsė, tai nudvėse, o likusiems tokių mažų troleibusų nereikia. Taigi, neaišku, kiek vienetų buvo pagaminta iš viso, bet Lucke važinėja du tokie troleibusai maršrutu 4 ar 4A, kurio vienas galas yra prie geležinkelio stoties. Jaltai buvo sukurti nauji mažesni troleibusai, kurie yra pilnai žemagrindžiai ir šiek tiek ilgesni už šiuos pirmos kartos troleibusus.
      Prie geležinkelio stoties.





      Koks keleivių kontingentas. Nuotraukoje nelabai matosi, bet buvo grupelė visiškų alkoholikų, vienas iš jų buvo jau be kojos vežimėlyje... Kai sulipo, prieš uždarant duris, butelį nuo alaus nafig į gatvę išmetė...

      Paskutinis taisė Al1; 2017.11.06, 18:48.

      Comment


        Kovelskaja g. MPK/Jelcz 120MT.



        Ten pat. ZiU-682.



        Prie geležinkelio stoties.





        JuMZ T2, vienas iš penkių, esančių mieste. Tądien dar mačiau du JuMZus. 35 metai Lucko elektrotransportui (nuo 1972 m.). Peremohy prospektas.


        Vėl Kovelskaja g.

        Danila Galickoho g., tolumoje matosi Kovelskaja g. Mokomasis Jelcz/KPNA PR110E.


        Po kelių sekundžių, ten pat. Ukrainoje daug valkataujančių šunų. Viena iš jų pramogų - puldinėjimas ant pravažiuojančių mašinų, dviratininkų ir netgi praeivių.

        Paskutinis taisė Al1; 2017.11.06, 18:49.

        Comment


          Kovelskaja g.



          Iš autobuso MB O405NE perdarytas troleibusas iš Gdynės. Kovelskaja g.


          MPK/Jelcz 120MT, Vidroždžennia g.


          Ten pat. Jelcz/KPNA PR110E. Kai kurie Jelczai jau be ričių, suvyniojančių štangų virves. Šitas dar su ritėmis.


          Ten pat. Vienintelis naujesnis ZiU-682 (Trolza).


          Ten pat. Jelcz/KPNA PR110E.

          Pabaiga.
          Paskutinis taisė Al1; 2017.11.06, 18:37.

          Comment


            Parašė Al1 Rodyti pranešimą





            <...>]
            Čia vairuotojas užklijavo lipduką Isuzu? Ar čia iš tikro yra panaudotas Isuzu kėbulas ir Bogdan elektronika troleibusui surinkti?
            Paskutinis taisė Mettal; 2017.11.07, 08:08. Priežastis: Patrumpintas citavimas
            Daugiau mano nuotraukų >>
            Mano rajonas ir apylinkės >>

            Comment


              Taip, Isuzu kėbulas, bet perdarytas, taip pat šasi (irgi perdaryta). Elektronika lygtai Cegelec. Bendrai Ukrainos visas dabartinė didesnių autobusų ir troleibusų gamyba remiasi ant dviejų užsienio gamintojų - Isuzu (Bogdanai, Atamanai) ir Tata (BAZ Etalon, I-Van) važiuoklių, variklių, tiltų (ne visada), prietaisų skydelių ir vairo mechanizmų ir t.t. LAZ - atskira kalba, na ir visokie ten mažiukai ant GAZelių, ZIL Byčok, MB Vario. Dar pasitaiko indų Ashok Leyland (BAZ Vasiliok ir kai kurie kiti).
              Paskutinis taisė Al1; 2017.11.07, 07:13.

              Comment


                Žilina, Slovakija. Miestas yra krašto centras. Gyventojų apie 81 tūkst., o jų tankis mažesnis nei Vilniuje.

                1994 m. mieste pradėjo kursuoti troleibusai. Troleibusai yra pagrindinė viešojo transporto rūšis. Yra tik 4 autobusų maršrutai, kurie kursuoja panašiu dažniu kaip troleibusai. Visi kiti autobusų maršrutai iš esmės yra privežamieji su kursavimu 1 kartą per valandą, piko metu 2-3 kartus arba tik piko metu, arba tik atskirais reisais po kelis kartus per dieną. Jie važiuoja į priemiesčius.

                Vežėjas yra vienas - savivaldybės įmonė.
                Mieste yra 8 troleibusų maršrutai ir 9 paprasti autobusų maršrutai. Taip pat vienas naktinis ir du specialieji maršrutai į KIA automobilių gamyklą, bet jais gali važiuoti visi.
                Iš 8 troleibusų maršrutų tik 4 turi tankų kursavimo grafiką – piko metu 10 min, kitu metu 20 min. Vienas maršrutas yra pikinis ir tik darbo dienomis. Iš likusių 3 maršrutų vienas dirba kas 20 min, vakare 2 kartus per valandą. Dar vienas kursuoja 1-2 kartus per valandą, išskyrus rytinį piką, kai važiuoja kas 15 min. O trečiasis - 1 kartą per valandą, piko metu 2 kartus ir turi kelias 1-2 valandų skyles dienos metu, kai iš viso nekursuoja.
                Maršrutų schema gan sudėtinga, nes dauguma maršrutų nemažoje dalyje maršruto trasos yra vienkrypčiai, o skirtingų maršrutų troleibusai tose dalyse važiuoja priešingomis kryptimis. Šiaip praktiškai visomis gatvėmis su kontaktiniu tinklu kursuoja 2, 3, o kartais ir daugiau skirtingų maršrutų troleibusų abejomis kryptimis. Yra du apendiksai, kur troleibusai užvažiuoja ir apsisuka bei toliau tęsia savo maršrutą. Jei būti tiksliam, tai vienas grynas apendiksas, o kitas pusinis, nes jame apsisuka užvažiavę tik kai kurių maršrutų troleibusai, o kiti pravažiuoja nepasisukdami.
                6 troleibusų maršrutai pravažiuoja pro geležinkelio ir autobusų stotis, kurios yra šalia viena kitos.
                Viešasis transportas dirba nuo maždaug 5 val. iki 22.30. Kelionės kainos: vienkartinis bilietas - 55 eurocentai 1 zonoje (troleibusai visi 1 zonoje) ir 65 eurocentai 1-2 zonos, aktualu tik kai kuriems autobusams. Mėnesinis bilietas – 20 eurų, galioja abiejose zonose. Atskirai vienai zonai nėra. Paros bilietas tik 2 eurai. Yra ir kitos bilietų rūšys. Bilietus parduoda automatai, vairuotojas (brangiau ir tik vienkartinius) bei dvejose klientų aptarnavimo vietose mieste.
                Įlipimas pro visas duris.

                Troleibusų parke yra 40 troleibusų iš kurių Škoda 14Tr (10 vnt.) , Škoda 15Tr (13 vnt.), Škoda 30Tr SOR (7 vnt.), Škoda 31Tr SOR (8 vnt.) troleibusai. Pernai nupirkti 15 naujų troleibusų už ES lėšas. Gaunami tik šiemet (dar ne visi pristatyti) nauji troleibusai Škoda 26Tr Solaris ir Škoda 27Tr Solaris. Jų dar nebuvo, kai aš buvau Žilinoje. Neaišku, ar nurašinės senas Škodas, kurios yra 1993 ir naujesnės, ar didins troleibusų išleidimą į maršrutus. Visgi tikriausiai nurašinės, tik klausimas, ar tiek pat kiek naujų, ar tik vieną kitą.




                Škoda 30 Tr SOR.





                Škoda 31Tr SOR.
                Paskutinis taisė Al1; 2017.11.14, 21:41.

                Comment


                  Įvairiose miesto vietose.











                  Comment


                    Kaip turi atrodyti normalus kontaktinis tinklas, kuris neriboja troleibusų judėjimo greičio.
                    Troleibusai važinėja greitai. Kontaktinis tinklas posūkiuose neriboja, riboja paties troleibuso manevringumas ir gatvių plotis ar posūkio spindulys. Gatvės mieste daugiausiai 2 juostų.

















                    Tokie stotelių ženklai. Ne visur, bet daug kur. Kai kur paprastesni.



                    Paskutinis taisė Al1; 2017.11.14, 18:59.

                    Comment


                      Škodos gali greitai ir manevringai važiuoti. Tai, kad pas mus Lietuvoje jos lervioja ir velkasi, troleibusai ne prie ko. Tai nemokšiško jų eksploatavimo pasekmė. Ir net ne kontaktinio tinklo problema, o bukai grafikų ir vairuotojų pensininkų, kuriems 30 km/h greitis tai kaip pirmasis kosminis greitis...



















                      Comment


                        Kai kurios stotelės išvažinėtos, todėl troleibusai ir autobusai pasvyra ant šono, įvažiavę į jas.









                        Pabaiga.
                        Paskutinis taisė Al1; 2017.11.14, 19:08.

                        Comment


                          Neatrodo raketų mokslas tokį KT pakabinti. Kas mūsiškiams yra negerai???

                          Comment


                            Reikia diskredituoti ir sabotuoti troleibusus, o jų maršrutus pagal Šimašiaus schema perleisti privatininkams su autobusais.

                            Comment


                              Tema apie troleibusus užsienyje, o ne Šimašių, Zuoką ir trolinimą "troleibusai - blogis, velniop juos" stiliumi.
                              Viešojo transporto temų rodyklė >>

                              Comment


                                Kaip suprantu, nebuvo pranešta ir apie nuo 2017 spalio tokiu pačiu principu veikiančią Prahos troleibusų sistemą (kol kas dar maršrutą, bet iki 2020 maršrutų skaičius stipriai išaugs): http://transphoto.ru/photo/1056229/?vid=411444
                                Už dviračius ir troleibusus!

                                Comment


                                  Lionas

                                  Tai trečias pagal dydį (gyventojų skaičių) Prancūzijos miestas. Mieste gyvena 500 tūkst. gyventojų, o Liono aglomeracijoje 1,7 mln. Miesto plotas - tik nepilni 48 kv. km. Miesto VT – metro, tramvajai, troleibusai, autobusai, funikulieriai.
                                  Šiuo metu Prancūzijoje yra trys miestai (neskaitant Nansi, kur nei tramvajus, nei troleibusas), kuriuose keleivius veža troleibusai. Didžiausia sistema veikia Lione. Dar troleibusai yra Limože (5 linijos ir virš 50 proc. visų pervežimų) ir Sen Etjene (tik 1 linija).

                                  1905 m. Lione buvo nutiesta bandomoji troleibuso linija, po bandymų išardyta. Iki 193x metų tramvajai buvo pagrindinė VT rūšis, neskaitant geležinkelių miesto ribose, funikulierių ir vandens transporto Ronoje ir Sonoje, naudojamo susisiekimui ir mieste. 1935 metais tramvajai pradėti keisti troleibusais. 1957 m. tramvajus panaikintas, o dar po kelių metų troleibusų sistema pasiekė savo piką, kai troleibusai vežė 72 proc. visų VT keleivių. Paskui prasidėjo jos palaipsninis naikinimas, keičiant autobusais. Taip pat dalis linijų buvo uždaryta ir neatkurta tiesiant metro atviruoju būdu. Visgi troleibusai nebuvo pilnai likviduoti. 2006 m. situacija pasikeitė. Po daugybės metų naikinimo buvo nutiestos trys naujos troleibusų linijos. Šiemet paskelbta, kad 2020-2025 metais bus nutiestos 6 naujos troleibusų linijos, kuriomis važinės 70 troleibusų su dinaminiu pakrovimu.

                                  Troleibusai kaip ir didelė dalis likusio VT priklauso organizacijai SYTRAL. Tai Liono miestui ir aplinkiniams administraciniams vienetams priklausanti įmonė. Ji užsiima ir strateginiu VT organizavimu bei plėtra. Pervežimus viešuoju transportu organizuoja įmonė TCL. Troleibusus eksploatuoja kompanija Keolis, kuri yra Prancūzijos geležinkelių dukterinė įmonė.

                                  Taigi, Lione yra 9 troleibusų maršrutai. Parką sudaro 69 paprasti troleibusai Irisbus Cristalis ETB 12, dvigubi Irisbus Cristalis ETB 18, kurių yra 55 vnt. ir 7 vnt. midi tipo troleibusai MAN-KIEPE-HESS NMT 222, dirbantys senamiestyje „kalnų“ maršrute. Deja, troleibusų visiems esamiems maršrutams nepakanka, todėl kai kuriuose maršrutuose piko metu papildomai naudojami autobusai. Taip pat senamiesčio maršrute vakarais irgi naudojami autobusai. Mano vizito metu vyko daug gatvių remonto darbų, todėl apie pusė troleibusų maršrutų buvo aptarnaujami tik autobusais, įskaitant ir senamiesčio maršrutą, nors ten aš nepastebėjau jokių gatvių remonto darbų...
                                  Lione autobusų ir troleibusų maršrutų numeracija vieninga. Pagrindiniai autobusų ar troleibusų maršrutai prieš numerį turi raidę C. Tokie yra 8 iš 9 troleibusų maršrutų: C1-C4, C11, C13, C14, C18. Tik senamiesčio maršrutas turi raidę S, jo numeris S6. Beje, skaitinė numeracija yra atskirai nuo raidinio priešdėlio, todėl yra, pavyzdžiui, maršrutas C6 (autobusų), S6 (troleibusų), ZI6 bei paprastas 6 autobusų maršrutai...

                                  Įlaipinimas į dvigubus troleibusus vyksta per visas duris, o į visus kitus, taip pat į visus autobusus - per priekines. Tačiau ne visada įlaipinimo tvarkos griežtai laikomasi.
                                  Visi Irisbus Cristelis troleibusai turi autonominę eigą, kuri užtikrinama dyzeliniu generatoriumi. Tai pat varantysis tiltas (dvigubame troleibuse taip pat ir priekabos tiltas) yra su dviem ratais, t.y. ne sudvejinti ratai, o du platesni ratai. Tai leidžia turėti platų praėjimą salone. Irisbus Cristelis troleibusai turi oro kondicionierius.

                                  Bilietai parduodami automatuose, platinimo vietose ir autobusuose pas vairuotoją. Valandinis bilietas kainuoja 1,9 euro. Paros bilietas kainuoja 5,8 euro. Yra ir kiti bilietai, taip pat ir lengvatiniai. Trumpalaikiai bilietai yra kartoniniai su magnetine juosta. Mėnesiniai ir ilgesni yra plastikinės kortelės pavidalo. Mėnesinis kainuoja 63,6 euro. Su miestiečio kortele mėnesinis kainuoja 60,50 euro. Bet kuriuo atveju bilietai yra vardiniai ir su nuotrauka. Pirmu atveju ant bilieto, antru atveju nuotrauka pateikiama gaunant miestiečio kortelę. Asmenys nuo 65 metų turi 50 proc. nuolaidą, taip pat ir moksleiviai bei studentai. Daugiavaikių (3 vaikai +) šeimų tėvai turi apie 40 proc. nuolaidą mėnesiniam. Yra bendri bilietai su geležinkeliais.

                                  Daugumos maršrutų troleibusai dirba darbo dienomis ir šeštadieniais nuo 5 iki 1 val. nakties, kai kurie iki 0.30 nakties, o C3 maršrutas pradeda prieš 5 ryto, o baigia po 1 nakties.
                                  Intervalai darbo dienomis nuo ryto iki maždaug 21-22 val yra 7-10-12 minučių, anksti ryte kas 15-20-30, o vėlai vakare dažniausiai kas pusvalandį. Vėlgi, C3 maršrutas išsiskiria – iki pat darbo pabaigos važiuoja kas 7-15 min. O C13 maršrutas nuo pat ankstyvo ryto kursuoja kas 5-13 min, vėliau dieną kiek rečiau.
                                  Šeštadieniais intervalas šiek tiek retesnis, bet vis tiek siekia 10-15 min nuo ryto iki vakaro. Anksti ryte ir vėlai vakare kas 20-30. Tuo tarpu C3 ir šeštadieniais dirba beveik taip pat kaip ir darbo dieną.
                                  Sekmadieniais (ir švenčių dienomis) daugumos maršrutų troleibusų darbas pradedamas 6-6.30 val., o baigiasi kaip darbo dieną. Sekmadieniais iki pietų kursavimas kiek retesnis, kas 15-20 min, dieną ir vakare kas 12-15. Vėlai vakare kas pusvalandį. Sekmadieniais tik C18 ir S6 dirba retokai ir darbą pradeda vėliau. Taip, C18 sekmadieniais kursuoja kas valandą nuo 7 iki pietų, paskui kas pusvalandį. S6 pradeda tik 8 val. ir visą sekmadienį važiuoja kas pusvalandį.

                                  Irisbus Cristalis ETB 12, Cordeliers aikštė.



                                  Maréchal Foch pr.



                                  Cordeliers aikštė.



                                  Cordeliers aikštė. Štai kaip turi atrodyti sklandi KT posūkio kreivė.



                                  Arba taip. Nepamenu, kur.



                                  Cordeliers aikštė.



                                  Maréchal Foch pr.



                                  Cordeliers a. Posūkis į République g.



                                  République g.



                                  Senamiestis.



                                  KT senamiestyje. C13 yra troleibuso maršrutas, bet, kaip minėjau, dalis troleibusų maršrutų buvo pakeista autobusais dėl gatvių remonto darbų.

                                  Paskutinis taisė Al1; 2018.11.28, 19:51.

                                  Comment


                                    Netoli Gare de Vaise metro stoties.



                                    Štai tokie iešmai. Pravažiuojami beveik nestabdant.



                                    Prie Cuire metro stoties.



                                    Ten pat.



                                    République g.



                                    République g.



                                    Terreaux aikštė.



                                    Senamiestis.



                                    Terreaux aikštė.


                                    Paskutinis taisė Al1; 2018.11.28, 18:12.

                                    Comment


                                      Irisbus Cristalis ETB 18. Marius Vivier Merle bulvaras, šalia Liono Part Dieu geležinkelio stoties.



                                      Galinė troleibusų maršruto stotelė prie Part Dieu stoties.



                                      Rusofobams: Parc Tête d'Or - Stalingrad stotelė.



                                      Priešais Part Dieu geležinkelio stotį.




                                      Troleibusas važiuoja autonomine eiga, nes apsisukant (čia maršruto galas) nukrito štangos. Jas vėl pakels stotelė įlaipinant keleivius.



                                      Strasbūrto kelias (Route de Strasbourg). Viduryje gatvės fiziškai atskirta reversinė VT (ne tik troleibusų) juosta. Ryte - į miesto centrą, t.y. žemyn. Vakare - priešinga kryptimi. Atitinkamai, ryte aukštyn VT važiuoja bendrame sraute (aukštyn). Vakare - priešingai, leidžiasi žemyn su bendru srautu. Kaip matyti, KT keturios linijos. Stotelės yra ir reversinėje juostoje, ir šoninėse juostose.
                                      Troleibusai tiek leidžiasi, tiek kyla greitai. Kaune už Tunelio gatvės tragediją snukį kai kam reikėtų daužyti...



                                      Ten pat, vaizdas priešinga kryptimi. Reversinės VT juostos pradžia (galas). Šlagbaumas pakeliamas tikriausiai distanciniu pulteliu.



                                      Troleibusas pasikėlė Strasbūro keliu iš centro šonine juosta bendrame sraute.



                                      O centro link važiuos reversine VT juosta. Šiek tiek pristabdo, kad suspėtų atsidaryti šlagbaumas. Bendrai paėmus fiziškai atskirtų (ne reversinių) VT juostų su šlagbaumu, kad ožiai su automobiliais neįvažiuotų į juostą, Lione yra ir daugiau. Tiek troleibusams, tiek ir autobusams.



                                      Iešmas Strasbūro kelyje.



                                      Prie Part Dieu stoties.



                                      Autonomine eiga važiuoja į parką.



                                      Prie Part Dieu geležinkelio stoties.

                                      Paskutinis taisė Al1; 2018.11.28, 18:49.

                                      Comment


                                        Jean Jaurès pr.



                                        Irgi Jean Jaurès pr., apsisuko galinėje stotelėje.



                                        Prie Part Dieu geležinkelio stoties.



                                        Kaip jau minėjau, mano buvimo dienomis mieste S6 troleibusų maršrute dirbo autobusai (midibusai Heuliez). Šį maršrutą aptarnauja štai tokie miditroleibusai MAN-KIEPE-HESS NMT 222.

                                        Nuotrauka iš transphoto.ru. Croix-Rousse aikštė. Galinė (aukštutinė) maršruto stotelė. Kita galinė stotelė randasi senamiestyje, iki kurio bus leidžiamasi serpantinu miesto gatvėmis (kaip ir kylama).



                                        Maršrutas yra kelis kartus ilgesnis dėl serpantinų. Einant gatvėmis ir leidžiantis laiptais, kelias žemyn yra kelis kartus trumpesnis. Aišku, laiko požiūriu troleibusas nuvažiuoja kelis kartus greičiau nei pėsčiomis. Kas kita yra kylimas aukštyn, kuris pėsčiomis visgi nesudaro didelio malonumo.
                                        Taigi, nuo Croix-Rousse aikštės einu pėsčiomis žemyn. Čia ta pati vieta, kur ir aukščiau, tik kitu rakursu. KT vingis sklandus. Stotelėje stovi autobusas, važiuojantis vietoj troleibuso.



                                        Kai kuriose gatvės vienkryptės, atitinkamai, ir S6 troleibusai kyla ir leidžiasi skirtingomis gatvėmis.Traukinukas turistinis, o už jo vietoj S6 troleibuso važiuojantis autobusas.



                                        O čia dvikryptis eismas. Už mano nugaros laiptai.



                                        Laiptais nusileidus. Aukščiau esanti sankryža matosi viršuje.



                                        Estakada, kuria važiuoja troleibusai.



                                        Ten pat. Vaizdas žemyn. Romėnų teatro liekanos. Gatve apačioje važiuoja S6 troleibusai.



                                        Paskutinis taisė Al1; 2018.11.28, 19:30.

                                        Comment


                                          Apeinu romėnų teatrą



                                          Nusileidžiu viena terasa žemiau. Stela aukštesnėje nuotraukoje yra kairėje ir į kadrą nepapuola.



                                          Toliau einu žemyn.



                                          KT kreivumas. Čia nėra vietos, ir tai laužtės nėra tokios aštrios, kaip pas mus didelėse sankryžose...



                                          Dar viena terasa žemiau.







                                          Dar viena terasa žemiau.








                                          Pabaiga.
                                          Paskutinis taisė Al1; 2018.11.28, 19:12.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X