Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Troleibusai pasaulio miestuose

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Zorro
    replied
    Seattle Metro MAN articulated bus #4020 at IRM

    Komentuoti:


  • Marius_vln
    replied
    Dėkoju Tigrui už O-bus (arba T-bus, arba trolley, arba dar kaip tik jų nevadina...) istoriją ir Zorro - už informaciją!


    Šį kartą norėjau pamėgint pakalbėti apie troleibusus Sietle (Seattle), JAV.

    (foto paimta iš http://metro.kingcounty.gov/up/proje...valuation.html)

    Čia 159 naudojamus troleibusus eksploatuoja įmonė King County Metro Transit, 14 jų trasų driekiasi virš 100 km.
    Naudojami troleibusai jau seni:





    Atsižvelgiant į jų amžių, prieš kelis metus buvo pradėta galvoti apie sistemos atnaujinimą - t.y., ar pirkti naujus troleibusus, ar juos keisti kitomis transporto priemonėmis. Buvo atlikta išsami galimybių studija, kurią galite atsisiųsti iš čia:
    http://metro.kingcounty.gov/up/proje...nal_LowRes.pdf
    Studijos metu buvo lyginamos dyzelinių hibridinių autobusų bei troleibusų sistemos. Kitos sistemos - tradicinių dyzelinių autobusų, "elektrobusų", suspaustų dujų, vandenilio - buvo atmestos kaip netinkamos jau pradiniame etape (paaiškinant konkrečias priežastis, kodėl).
    Taigi, dyzelinių hibridų ir troleibusų galimybės buvo lyginamos: poveikio gamtai ir aplinkai, ilgaamžiškumo, vertės pokyčių, eksploatavimo išlaidų, valstybinio finansavimo, net visuomenės nuomonės aspektais. Detalūs aprašymai aukščiau minėtame dokumente.

    Man gan įdomiai pasirodęs dalykas - tai, kad tyrimo metu net buvo pasiskolintas (taip, pasiskolintas) modernesnis troleibusas iš Vankuverio (kažin, mūsų didmiesčiai, vienas kitam savo transporto priemones skolintų?):



    Kas susidomės, galės pasiskaityti studiją, trumpai tepasakysiu tai, kad buvo nuspręsta pirkti naujus troleibusus. Taigi, turimi 159 troleibusai bus pakeisti naujais:
    2014 m. rugsėjo mėn. - 50 vnt (12 m)
    2015 m. rugsėjo mėn. - 50 vnt (12 m) ir 59 vnt (18 m.)

    Jei kam pavyktų rasti įdomesnių video siužetų su dabar egzistuojančia Sietlo troleibusų sistema, būčiau dėkingas.
    Paskutinis taisė Marius_vln; 2013.02.21, 19:22.

    Komentuoti:


  • Zorro
    replied
    Parašė Marius_vln Rodyti pranešimą
    Troleibusai Bolonijos (Bologna) mieste (Italija).

    Įrašas nenaujas, ir panašu kad pas juos yra visas "zooparkas" skirtingų gamintojų modelių, tačiau mane sudomino:
    keistas troleibusas - su neįtikėtinai plačiomis durimis (~2:10, vėliau ~2:45).
    "zooparkas" -
    1989 m. Breda-Menarini 220 LF ir Bredabus 4001.12
    1997-2000 m. MAN/Autodromo BusOtto 18
    2010 m. Solaris Trollino 18 AC

    keistas - Breda-Menarini 220 LF

    Komentuoti:


  • Tigras
    replied
    Dokumentinis-istorinis filmas apie elektrini viesaji transporta Solingeno mieste.

    1 dalis


    2 dalis


    3 dalis


    4 dalis

    Komentuoti:


  • Marius_vln
    replied
    Dėkoju kolegai Tigras už už archyvinius kadrus iš Solingeno!
    Panašu, kad toje Solingeno linijoje prailgintai transporto priemonei apsisukti - jokių šansų Beje, tokiu pačiu principu (kiek skaičiau kitoje mūsų forumo temoje) būdavo apsukamas vienas "siauruko" garvežys Lietuvoje.

    Kiek naujesnis įrašas (nors vėlgi nenaujas beje, youtube yra įdėta tikrai nemažai įvairios trukmės video su troleibusais iš šio miesto) iš to paties Solingeno (Vokietija).



    Bent jau įraše matome, kad miesto autobusai daugiausia trumpi, o troleibusai - dvigubi. Dvigubuose troleibusuose matome, kad įlipti skirtos tik priekinės durys.



    Dėkoju ir kolegai LAZAS_ už neįtikėtiną video iš Portsmuto! Palyginimui - kiek senesnis video - troleibusai Ciūriche (Zürich), Šveicarija, 1939 m. Vaizdai iš miesto ir iš depo.




    Na ir kiek naujesnis video - troleibusai Ciūriche (Zürich), Šveicarija, 2010 m.



    Troleibusai - dvigubi ar net trigubi. Įdomu tai, kad yra susikertančių troleibusų linijų net su traukiniais (~3:30), ir abi sistemos veikia viena kitai netrukdydamos. Kitas dalykas - nors troleibusai gali važiuoti iš akumuliatoriaus ir jau įrengtos "gaudyklės", kažkodėl vairuotojas "ūsus" pakelia pats - klausimas, ar troleibusas dar nebuvo pilnai automatizuotas, ar vairuotojas tiesiog nemokėjo ta įranga naudotis. Linksmas momentas ~16:20, kai siauras tramvajukas nedrąsiai sulėtina ir laukia, kol šalia lekiantis troleibusas pravažiuos, ir tik tuomet padidina greitį


    Pora video iš Italijos.

    Troleibusai Bolonijos (Bologna) mieste (Italija).



    Įrašas nenaujas, ir panašu kad pas juos yra visas "zooparkas" skirtingų gamintojų modelių, tačiau mane sudomino:
    keistas troleibusas - su neįtikėtinai plačiomis durimis (~2:10, vėliau ~2:45). Bent jau vaizdo įraše yra tik "trumpi" troleibusai.

    Parma (Italija) troleibusai



    Įdomu tai, kad 3 durų troleibusuose įlipimui skirtos priekinės ir galinės durys, išlipimui skirtos vidurinės. Vaizdo įraše matomos tik "neprailgintos" VT priemonės.

    Komentuoti:


  • LAZAS_
    replied
    Vokietijos pavyzdys priminkė kai ką. Dviaukščiai troleibusai Portsmute, Anglija (Portsmouth, UK):

    Komentuoti:


  • Tigras
    replied
    Troleibusai Solingen mieste, Vokietija.


    Solingen, Galine stotele - Burg (683 marsrutas). Troleibuso apsisukimas.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Dar tarybiniais laikais, jei neklystu, Vilniuje atsirado tas "naujoviškas" KT tiesiose atkarpose Savanorių pr., Laisvės pr. ir kai kur kitur. Vilniuje neseniai buvo pakeisti kai kurie izoliatoriai tarp senoviško KT + ir - laidų laikiklių.

    Komentuoti:


  • Godo
    replied
    Parašė Lich Rodyti pranešimą
    Mačiau Vilniuj kitokį tinklo tvirtinimą tiesiose atkarpose negu Kaune (vietoj laikiklių iš šonų su 2 trosais, laikikliai iš viršaus su 1 trosu), taip išeina, kad Vilnius renovavo savo tinklą kažkuriuo metu, ar tiesiog nuo pradžių toks tinklas buvo sumontuotas?
    Vilniuje keitė tinklo laikiklius neseniai. Atrodo, jau nebeliko senųjų metalinių laikiklių. Dabar laidai kabo ant vielų su kažkokiais į gumą panašiais izoliatoriais.

    Komentuoti:


  • Lich
    replied
    Kaune yra iešmai su radio ryšiu, tik juos perjungt turi pats vairuotojas, tik deja kai kurie šakojasi dideliu kampu, tad pro juos važiuojama labai lėtai (kai kada lėčiau negu per paprastus).
    Mačiau Vilniuj kitokį tinklo tvirtinimą tiesiose atkarpose negu Kaune (vietoj laikiklių iš šonų su 2 trosais, laikikliai iš viršaus su 1 trosu), taip išeina, kad Vilnius renovavo savo tinklą kažkuriuo metu, ar tiesiog nuo pradžių toks tinklas buvo sumontuotas?

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Būtent, kad tai nekainuoja tiek jau daug. O dar laisviausiai būtų galima gauti ES finansavimą. Bet juk reikia tramvajaus, todėl troleibusai turi būti pateikiami kaip bloga VT priemonė.

    Komentuoti:


  • disident
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Nieko ypatingo - tik iešmų kampai labai, o pas mus vos ne 30-45 laipsnių kampu susieina ar išsišakoja. Taip pat iešmai valdomi radijo ryšiu. O kreivės didelio spindulio lankai, bet ne daug laužčių su tiesiais tarpais tarp jų kaip pas mus.
    Ir ar tai kainuoja jau tokius nesveikus pinigus, kad pas mus per 20 nepriklausomybės metų nėra net užuomazgų nieko panašaus? Kas čia, kosminės technologijos?

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Nieko ypatingo - tik iešmų kampai labai, o pas mus vos ne 30-45 laipsnių kampu susieina ar išsišakoja. Taip pat iešmai valdomi radijo ryšiu. O kreivės didelio spindulio lankai, bet ne daug laužčių su tiesiais tarpais tarp jų kaip pas mus.

    Komentuoti:


  • Marius_vln
    replied


    Man visgi smalsu - šiame video (iš Austrijos) troleibusai pravažiuoja pro iešmus nesumažindami greičio, bet nematau kažkokios ypatingos įrangos ties tais iešmais... kas ten visgi yra kitaip, ar gal patys troleibusai turi kitokią įrangą nei mūsiškiai?

    Komentuoti:


  • Pilaitis
    replied
    250 mln. svarų sterlingų (dar vadinami funtais) - ~ 1 mlr. 100 mln. Nors ten diegiama visiškai nauja sistema... Galėtų AZas pasimokyti iš Leedso, Liono, Ciūricho, Rygos, Maskvos, Petersburgo, daugelio kitų miestų, kad troleibusai yra normali transporto priemonė... O ne kažkoks oksimoroninis pseudo tramvajus... O elektrobusai reikalingi tik senamiesty, Turniškėse (vietoj 15), galbūt galetų važineti 48 ir 26A. Čia per mažai keleivių troleibusams. Kitur mieste galetų puikia plėstis troleibusų KT. O į priemeščius tegul važiuoja autobusai.

    Komentuoti:


  • Marius_vln
    replied
    Parašė rvr Rodyti pranešimą
    Šia vasarą teko pabuvoti Leeds mieste. Gana gražus ir jaukus miestas. Paliko gerą įspudį
    Tikiuosi, po kelių metų vėl jį aplankysi ir parveši gražių nuotraukų su jau jame važinėjančiais troleibusais

    Beje, toje pačioje svetainėje radau informaciją, kad:

    1. Vossloh Kiepe pranešė apie 37 vnt. VDL Citea 18 m ilgio troleibusų, kurie bus skirti 23,8 km ilgio trasai Veronoje (Italija), kurią planuojama paleisti 2015 m. Troleibusai turės Euro6 dyzelinius generatorius ir automatinius nukreipimus (tiesa neįsivaizduoju, kas tai yra "automatic guidance") stotelėse.

    2. Limožo (Prancūzija) operatorius TCL gavo pirmą iš keturių planuojamų Hess SwissTrolley4. Viename troleibuse telpa 146 keleiviai, o bendra jų kaina - 3,6 mln eurų. Čia galite pamatyti vietinės TV stoties reportažą.

    3. Į Zalcburgą (Austrija) atvyko pirmasis naujos kartos Solaris troleibusas. "Metro" stiliaus Trollino 18AC turi Ceglec elektros įrangą ir 265kW galios variklį, pagamintą Traktionssysteme Austria. Pradinis planas yra dešimčiai troleibusų, kurie turės Obus SLB vardą, kad atspindėtų visų maršrutų pakeitimą troleibusų maršrutais.

    Atleiskite, jei kur nors vertimas buvo netikslus
    Paskutinis taisė Marius_vln; 2013.01.13, 15:40.

    Komentuoti:


  • rvr
    replied
    Šia vasarą teko pabuvoti Leeds mieste. Gana gražus ir jaukus miestas. Paliko gerą įspudį

    Komentuoti:


  • Marius_vln
    replied
    Ačiū už informaciją! Kažkaip keistai man bent toje nuotraukoje "latviškas" troleibusas pasirodė

    ...kai pas mus planuoja troleibusus naikinti - net ir Anglijoje, kuri specifinė dėl to, kad čia viskas atbulai, t.y., važiavimas kita kelio puse, taigi ir vairuotojo kabina, ir durys etc. yra kitose vietose - praktiškai pasiryžta vėl paleisti troleibusus. Diskusijos vyko (kaip įprasta Anglijoje) daugybę metų, bet panašu, kad judama link sprendimo patvirtinimo:

    Leeds trolleybus comeback scheme approved

    Leeds is to become the first UK city to get a modern trolleybus system, it has been confirmed.
    Plans for the city's £250m scheme, which were first discussed in 2007, have been approved by the Transport Secretary Justine Greening.
    She said the trolleybus system would generate about 4,000 jobs and boost West Yorkshire's economy.
    The Department for Transport will pay £173.5m towards the scheme, with the rest coming from local authorities.
    A trolleybus has rubber tyres and runs on overhead electric power, unlike a tram which runs on rails in the ground.
    A trolleybus system originally served the city between 1911 and 1928.
    Citatos vertimas:

    Leeds mieste patvirtintas troleibusų grįžimas

    Patvirtinta, kad Leeds taps pirmuoju D.Britanijos miestu, turėsiančiu modernią troleibusų sistemą.
    Transporto sekretorė Justine Greening patvirtino 250 mln. svarų vertės planą, kuris buvo pradėtas diskutuoti dar 2007 metais. Ji pasakė, kad troleibusų sistema sukurs apie 4 tūkstančius darbo vietų ir išjudins Vakarų Jorkšyro ekonomiką.
    Transporto departamentas mokės 173,5 mln svarų, likusios lėšos bus skirtos vietos savivaldos.
    Troleibusai naudoja gumines padangas ir važiuoja dėka viršuje esančio elektros šaltinio, kitaip nei tramvajus, kuris važiuoja ant žemės esančiais bėgiais.
    Troleibusų sistema mieste tarnavo tarp 1911 ir 1928 metų.

    Papildymas
    Radau daugiau informacijos apie minėtą planą ir planuojamus maršrutus bei kokių tikslų siekiama, sugrąžinant į miestą būtent troleibusus, o ne kitą transporto sistemą:
    Government gives go ahead for Leeds Trolleybus
    Paskutinis taisė Marius_vln; 2013.01.13, 15:01.

    Komentuoti:


  • Pilaitis
    replied
    9 ir 27. Ten nėra KT prie senamieščio(nors ten labiau naujiamiestis). Labai gerai tokią sistema su generatoriais, mat pvz. sugenda ar remontuojamas KT, avarija, kuria nenūslidant nuo KT neįmanoma apvažiuoti - automatiškai nuleidei ūsus, važiuoji dyzeline trauka, išejai pakelti ūsus ir vualia. O maršrutuose nereikia iįlipti pakilinėti ūsus. Vairuotuojas sustuoja virų plastikinio įtaiso, ir važiuoji jau elektrine trauka. O kas su tramvajumi?

    Komentuoti:


  • Valius Kedainietis
    replied
    Parašė Pilaitis Rodyti pranešimą
    Rygoje jis su dyzeliniais generatoriais. Nors ir ne visi...
    Rygoje yra bent du maršrutai, kuriuose dirba tik troleibusai su generatoriais, nes dalyje jų trasos nėra kontaktinio tinklo

    Komentuoti:

Working...
X