Tiraspolis, Padniestrės Moldavijos Respublikos sostinė. Apie 160 tūkst. gyventojų.
Miesto VT - troleibusai ir maršrutiniai taksi. Autobusų nėra. Troleibusai atsirado 1967 m., jų parke yra apie 35 važiuojančius troleibusus, o tai maždaug tiek pat kiek ir Benderuose. Todėl, nepaisant to, kad Tiraspolis yra sostinė, susisiekimas troleibusais yra prastesnis. Tiesa, reikia paminėti, kad nemažą dalį keleivių ir mieste perveža tarpmiestiniai maršrutai, einantys rytų-vakarų kryptimi. Benderuose tarpmiestinis maršrutas turi tik dvi stoteles, todėl važiavimui mieste mažai naudojamas.
Iš viso Tiraspolyje yra 7 miesto ir 2 tarpmiestiniai maršrutai. Bet tie 7 miesto yra labai "skysti". Nors iš tiesų tai dauguma jų trasų eina tomis pat gatvėmis kaip ir tarpmiestinių maršrutų troleibusų, o į vakarinę miesto dalį driekiasi 5 iš 7 maršrutų, taigi, jei grafikas gerai suderintas tarpusavyje, intervalas turėtų būti normalus. Kiek blogiau su likusiais dviem maršrutais, kurių vienas eina į Tiraspolio geležinkelio stotį ir autobusų stotį šalia jos. Kursavimo dažnis retas (kartą per valandą ar rečiau), taigi, autobusų stotį, o autobusai yra pagrindinė VT rūšis užmiesčio susisiekimui (geležinkelis tik su Moldova ar Ukraina, Rusija), tenka važiuoti maršrutiniu taksi. Ir šiaurinis rajonas, nors važiuoja trijų maršrutų troleibusai, aptarnaujamas jais yra prastai.
Parke yra ZiU-682 serijos troleibusai, taip pat 10 vnt. BKM-321, 2 vnt. BKM 420030 "Vytovt", 2 vnt. VMZ-5298.01 "Avangard" ir 5 vnt. užkonservuotų MAZ-103T. Taip pat daug užkonservuotų ZiU. Jei pastarieji seni, tai su MAZ'ais visiškai neaišku, kodėl jie marinuojami... Tuo labiau, kad poreikis geresniam susisiekimui yra.
Tą dieną, kai buvau, VMZ-5298.01 "Avangard" Tiraspolyje nemačiau, bet visų kitų modelių troleibusai kursavo.
Beje, dalis ZiU, taip pat MAZ troleibusai yra padovanoti Baltarusijos (nenauji).
ZiU-682.
"Vytautas" su Rusija.
BKM-321. Dauguma jų naudojami tarpmiestiniame maršrute, bet keli dirba ir mieste.
VMZ-5298.01 "Avangard". Abu Avangardai dirba tarpmiestiniame maršrute, nes tik tuos du naujus troleibusus turi Benderai. Daugiau naujų į šį maršrutą išleidžia Tiraspolis.
Benderai, Padniestės Moldavijos Respublika. Antras pagal dydį respublikos miestas, 91 tūkst. gyventojų, kartu su sostine Tiraspoliu sudaro aglomeraciją. Tarp miestų važinėja tarpmiestiniai troleibusai.
Mieste yra 5 miesto maršrutai ir du tarpmiestiniai (pernai buvo vienas; įvairiais laikotarpiais antrasis maršrutas atsirasdavo ar išnykdavo). Troleibusai mieste atsirado 1993 m., pirmoji linija buvo ne miesto, o tarpmiestinė. Miesto maršrutai numeruojami 1-5, o tarpmiestiniai 19 ir 19A. Tarpmiestinius aptarnauja tiek Benderų, tiek Tiraspolio parkai.
Be troleibusų mieste dar yra du ar trys autobusų maršrutai, iš kurių realiai miesto tik vienas, o kiti važiuoja į artimą priemiestį kelis kartus per dieną ir aptarnaujami mikrobais, nors skaitosi autobusų. Vienintelė tikrą autobusų maršrutą aptarnauja MAZ midibusais, kurie, kai tik buvo nupirkti, buvo paleisti kai kuriais reisais 19 troleibuso maršrutu, bet nepasiteisino, nes per maži.
Kelionės kaina mieste 2 rubliai (Padniestrės), o tarpmiestyje - 3 rubliai naujais troleibusais ir 2,5 rub. senais. Bilietus parduoda konduktoriai.
Benderų troleibusų maršrutai organizuoti taip: visi prasideda vienoje stotelėje centre, ten ir tarpmiestinio maršruto galinis (pradinis) punktas. 4 ir 5 maršrutai yra žiediniai priešingomis kryptimis, todėl jų galinis ir pradinis punktas yra vienas toje stotelėje centre.
Troleibusų parką sudaro apie 35 troleibusai. Modeliai - ZiU-682 serijos, įskaitant ir kelis modernizuotus/padovanotus Baltarusijos. Vienas MTrZ-6223 ir du VMZ-5298.01 "Avangard".
Būtent, troleibusai gali važinėti greitai įskaitant ir posūkius. Tuose Ikarusuose tikriausiai vengriška Ganz elektros įranga. O elektronikos ten dar mažai. Juk visa tai ~1980-1990 m.
juosa tikriausiai škoda variklis ir visa elektronika? jais važiuojat skleidžiami garsai tokie pat kokius tenka išgirsti važiuojant škoda 14 troleibusu.
Kontaktinis tinklas, važiuojant nei truputį nesiūbuoja kaip pas mus, kampai labai lengvai įveikiami. Nustebino kaip greitai gali važiuoti posukiuose troleibusas. Atvaizdas
Kas dar kartą įrodo, kad ir troleibusai galėtų važinėti greitai.
Budapešte važinėjantys troleibusai, važinėja tokios škodos, solario kėbulais.
taip pat naujesni ikarus troleibusai, nepavyko nufotografuoti.
iš šie
juosa tikriausiai škoda variklis ir visa elektronika? jais važiuojat skleidžiami garsai tokie pat kokius tenka išgirsti važiuojant škoda 14 troleibusu.
Kontaktinis tinklas, važiuojant nei truputį nesiūbuoja kaip pas mus, kampai labai lengvai įveikiami. Nustebino kaip greitai gali važiuoti posukiuose troleibusas.
Eismas neintensyvus (tiek troleibusų, tiek kito transporto). Siaura dalis gal tik 100-200 m ir tiesėje. Iš Universiteto g. kertantys Hlavna g. turi galimybę sustoti ir palaukti prieš įvažiuodami į siaurą gatvės dalį - ten aikštelė su parkingu, niekaip neatskirta nuo gatvės, todėl yra vietos. Analogiškai, ir į priešingą pusę važiuojantys palaukia, kol siaura dalis atsilaisvins.
Jei jau užsiminta apie Černovcus, tai fotoreportažas iš ten. Pernai vasara.
Černovcai - Bukovinos regiono centras, srities centras. Mieste apie 235 tūkst. gyventojų. Miesto VT - troleibusai ir autobusai. Maršrutinių taksi nėra. Tačiau dalis autobusų - maži autobusai (ne mikrobai).
Yra 8 troleibusų maršrutai. Tačiau du iš jų pagalbiniai. Važiavimo kaina tik 1,5 grivnos ir nepadidėjo, nepaisant 3 kartus smukusio grivnos kurso. Apmokėjimas konduktorei.
Troleibusai - Škoda 14Tr, keli Škoda 9 Tr, LAZ 52522 (seni), LAZ E183D1 (nauji) ir keli Den Oudsten B88/Volvo B10M-58E.
Deja, nauji LAZ'ai, nors ir mačiau, į objektyvą nepapuolė.
Dauguma nuotraukų darytos Hlavna gatvėje. Tai pagrindinė (ir pagal pavadinimą ) miesto gatvė. Ji grįsta akmenimis, grindinio būklė jau nelaba kokia, bet gatve vyksta intensyvus miesto eismas. Troleibusams tai viena iš pagrindinių gatvių, kuria driekiasi didžioji dalis maršrutų.
Todėl fotografavimo vieta, jei nenurodyta kur, - vienoje ar kitoje pagrindinės gatvės vietoje.
Den Oudsten B88/Volvo B10M-58E kerta Hlavna gatvę iš Universiteto g. važiuoja į Ruska g.
LAZ-52522 iš Ruska g. ruošiasi kirsti Hlavna g. Ruska g. labai siaura, bet eismas joje dvipusis, net ir troleibusų.
Modernizuota Škoda 9 Tr. Klijuoti langai ir kt. Pornografija.
Rožinės svajonės. Iš kur pinigai, Zina? Labai turtinga šalis? Greičiau panašu į norą galutinai užmušti per metus normalų VT, kokiu yra troleibusai, ir palikti miestą tik su maršrutkėm.
Koks privalumas turėti tas dvi juostas gatvės viduryje? Nes trūkumas milžiniškas - keleiviai turės visi kirsti gatvę kiekvieną kart įlipdami ir išlipdami. Jokių keleivinių viadukų nepastebėjau.
Tokiu būdu nesikerta automobilių ir viešojo transporto juostos sukant į dešinę dėl to šita juosta važinės išskirtinai tik viešasis transportas. Posūkiai į kairę daug kur tiesiog bus uždrausti.
Pėstiesiems kaip tik geriau nuo to. Pagerės viešojo transporto eismas ir pagaliau atsiras normalios stotelės. San Franciske daugumoj vietų net nėra nei įvažos nei pavėsinės, o tik lentelė stovi ant gatvės kampo. Bet pagrindinis dalykas manau tai automobilių eismo sumažinimas. Pėsčiųjų eismas link vidurio, dviejų juostų atėmimas, kairių posūkių nebuvimas, etc. turėtų gerokai sumažinti/sulėtinti automobilių eismą ir padaryti šitą gatvę gerokai jaukesne žmonėms, kad nebaisu būtų ir pereit ją.
Dabar Van Ness Ave atrodo daugmaž kaip Savanorių pr. Didžiulis eismas ir triukšmas. Beveik nėra autobusų juostų, jie stovi kamsčiuose kartu su automobiliais.
Koks privalumas turėti tas dvi juostas gatvės viduryje? Nes trūkumas milžiniškas - keleiviai turės visi kirsti gatvę kiekvieną kart įlipdami ir išlipdami. Jokių keleivinių viadukų nepastebėjau.
Kaip supratau, tai netrukdomas važiavimas troleibusams. Juostų turėjimas dešinėje kelio pusėje kelia problemų norintiems į dešinę sukti automobiliams. Tuo tarpu posūkiai į kairę bus uždrausti, todėl centre esančios VT juostos netrukdys eismui ir eismas netrukdys VT.
San Francisco, CA šiemet planuoja pertvarkyti vieną pagrindinių centro gatvių - Van Ness Avenue esamas troleibusų linijas perdarant į BRT stiliaus sistemą. Troleibusų linijos bus perkeliamos į prospekto vidurį ir turės savo dedikuotas juostas ir įlipimo platformas (kaip tvamvajus).
Koks privalumas turėti tas dvi juostas gatvės viduryje? Nes trūkumas milžiniškas - keleiviai turės visi kirsti gatvę kiekvieną kart įlipdami ir išlipdami. Jokių keleivinių viadukų nepastebėjau.
San Francisco, CA šiemet planuoja pertvarkyti vieną pagrindinių centro gatvių - Van Ness Avenue esamas troleibusų linijas perdarant į BRT stiliaus sistemą. Troleibusų linijos bus perkeliamos į prospekto vidurį ir turės savo dedikuotas juostas ir įlipimo platformas (kaip tvamvajus).
Komentuoti: