Vinica, Ukraina.
Miestas yra srities centras, apie 370 tūkst. gyventojų. Miesto VT yra tramvajus, troleibusai, autobusai, maršrutiniai taksi. Apie visas šias VT rūšis, išskyrus maršrutinius taksi, nors ir jie bus kažkiek nušviesti prie autobusų (neskaitant mikroautobusų) bus dideli fotoreportažai.
Taip jau atsitiko, kad Vinica tapo mano kelionių po Ukrainą persėdimo tašku. Ir iš tiesų transporto prasme, ypač geležinkelio, ji yra vienas iš Vakarų-centrinės Ukrainos habų. Miestas yra gerai kiek tai galima Ukrainoje prižiūrėtas, viešasis transportas irgi yra Ukrainos mastu aukštame lygyje. Yra kur kas didesnių miestų su blogesniu viešuoju transportu.
Troleibusų parkas priklauso komunalinei įmonei "Vinicos transporto kompanija", kuriai priklauso taip pat ir tramvajų bei miesto autobusų parkai.
Mieste veikia 16 troleibusų maršrutų ir tai viena iš didžiausių troleibusų sistemų Ukrainoje. Parke yra apie 170 troleibusų ir beveik visi jie yra naudojami. Daugiausiai yra ZiU-682 troleibusų, beveik visiems atliktas kapitalinis atstatomasis remontas 2012-2015 m. Neremontuoti tik keli vienetai. Taip pat yra 40 vnt. Bogdan Т70117, visi 2014 m. Yra 5 vnt. kiek senesnių LAZ E183D1 ir 2 vnt. JuMZ T2.
Beveik visose troleibusų stotelėse centrinėje miesto dalyje ir ne tik, išskyrus gal tik užkampius, yra grafikai su tiksliu išvykimo laiku, o ne intervalai ant N metų senumo ženklų, kaip kad daugumoje kitų miestų. Troleibusai važiuoja nuo 6 ryto iki 23 vakaro. Kai tuo tarpu daugumoje Ukrainos miestų po 20-21 val. troleibusų gatvėse jau nėra. Važiavimo intervalai irgi yra normalūs, nėra tokių maršrutų, kuriais troleibusai važiuotų kas valandą ar rečiau. Tik vienas maršrutas yra pikinis.
Naujuose Bogdanuose veikia Wi-Fi (tramvajuose, autobusuose irgi). Keleivių daug, troleibusai oro nevežioja, kaip kad kai kuriuose miestuose. Iš tikrųjų Vinicoje normalus miesto VT veža didžiąją dalį keleivių, nors ir maršrutiniams taksi netrūksta keleivių. Pagrindinė transporto arterija mieste rytų - vakarų kryptimi prasideda nuo geležinkelio stoties Kociubinskio prospektu, tęsiasi Soborna g., pereinančia į Chmelnickio plentą, ir pasibaigianti autobusų stotimi Vinica-2. Šia arterija didelėje dalyje trasos važiuoja ir troleibusai, ir tramvajai. Ten, kur jie važiuoja kartu, stotelės išdėstytos taip, kad būtų tolygiau paskirstyti srautai tarp tramvajaus ir troleibusų. Taigi, jei nori važiuoti nedidelį atstumą, turi pasirinkti ar troleibusą, ar tramvajų. Tokiu būdu retesnės stotelės kiekvienai iš transporto rūšių leidžia greičiau įveikti maršrutą miesto centrinėje dalyje, kur būna ir spūstys, ypač dėl siauro tilto per Pietinį Bugą.
Visi Vinicos VT vairuotojai, įskaitant ir maršrutinius taksi, turi uniformas. Aišku, kai kurie vairuotojai jų nedėvi, bet dauguma dėvi. Vasarą tai žydri marškiniai su emblema. Dėl kelnių neaišku. Dauguma buvo su bet kokiom. Ir patys marškiniai pas daugumą jau panešioti kaip reikiant. Matyti seniai išdavė, o kelnių tai arba neišdavė, arba susidėvėjo...
Kociubinskio pr. ir Zamostianskos g. sankryža.
Prie geležinkelio stoties.
Troleibusų stotelė prie geležinkelio stoties.
Pergalės 70-mečio proga papuoštas troleibusas. Su reklama troleibusų, autobusų ir tramvajų NĖRA. Yra tik keli troleibusai su net ne reklama, o miesto savireklama, nors ne visai tai savireklama, bet kažkas į tą pusę.
Vienas iš kelių LAZ'ų.
Priešais stotį esančią aikšte eina privažiuojamosios geležinkelio atšakos bėgiai. Jie nenaudojami.
Miestas yra srities centras, gyvena apie 280 tūkst. gyventojų. Miesto tansportas - autobusai ir troleibusai. Maršrutinių taksi nėra, mikroautobusų atliekančių autobuso funkcijas taip pat.
Troleibusai mieste kursuoja 15 maršrutų, tačiau jie, deja, nėra pagrindinė transporto rūšis, nes autobusai juos lenkia kursavimo dažnumu (kas svarbiausia) ir maršrutų skaičiumi.
Bilieto kaina 1,5 grivnos, bilietus parduoda konduktorės, yra lengvatos. Lengvatos skiriasi kiekviename mieste. Autobusuose lengvatos paprastai negalioja, nors viskas priklauso nuo miesto.
Čerkasų miesto gatvių tinklas yra stačiakampio planavimo. Tai palengvina VT planavimą, tačiau troleibusų tinklui tai negalioja. Akivaizdu, kad anksčiau būta kur kas stipresnės troleibusų sistemos. Dabartiniu metu troleibusai pergyvena nuosmukį, nors šiemet nupirkta partija Bogdanų ir baltarusiškų BKM 321. Pastarieji, tiesa, kažkur nauji marinavosi 4 metus ir tik šiemet pasiekė miestą. Iš viso naujų 23 vnt. Iš viso parke yra virš 90 troleibusų, tiesa, apie 15-20 iš jų užkonservuoti. Be minėtų BKM 321 ir Bogdanų yra dar keletas LAZ E183D1, nemažai ZiU-682 bei dvigubų ZiU-683 ir ZiU-6205. Pastarieji - tai tik kiek naujesnis ZiU-683 modelis, iš išvaizdos niekuo nesiskiriantis. Dvigubų ZiU yra 31 vnt., dauguma dirbantys. Čerkasai yra vienintelis miestas Ukrainoje, kur tiek daug dvigubų ZiU. Dar yra vienas Kiev-12.05.
Pradedu nuo geležinkelio stoties. Šalia yra ir autobusų stotis. Troleibusai iki stoties kursuoja vos 1-2 kartus per valandą ir tik dienos metu, vakare jie į stotį neužsuka. Viena iš pagrindinių linijų praeina už kvartalo nuo stoties, juo važiuojantys troleibusai ir užsuka į stotį. Tačiau dauguma neužsuka.
Krovinis troleibusas KTG-4. Ši ir kitos nuotraukos iš T. Ševčenkos pr. ir Smilianskos g. sankryžos.
Mokomąjį numerį У-01 turintis troleibusas miesto maršrute.
Nu jo... Pas mus net autobusai labai retai važiuoja žvyrkeliais, o čia gatvių, kuriose važiuoja troleibusai nesugeba suasfaltuoti. Ir patys troleibusai, švelniai tariant, tragiškai atrodo. Iš kitos pusės- tai provincija, o ir Lietuvoje provincijoje VT būklė panaši...
Tai srities centras, o VT būklė Ukrainoje kiekvienoje srityje skiriasi, nes priklauso nuo vietinės valdžios, privačių vežėjų mafijos ir pan. Netgi pagal autobusų (maršrutkių) modelių paplitimą kiekvienoje srityje yra skirtinga situacija. Vienoje srityje daugumoje miestų dominuoja visokie Delfinai, Rūtos, MB Sprinter, VW LT45, o kitose BAZ'ai, Bogdanai ir didesni autobusai.
Nu jo... Pas mus net autobusai labai retai važiuoja žvyrkeliais, o čia gatvių, kuriose važiuoja troleibusai nesugeba suasfaltuoti. Ir patys troleibusai, švelniai tariant, tragiškai atrodo. Iš kitos pusės- tai provincija, o ir Lietuvoje provincijoje VT būklė panaši...
Kaip pats miestas? Galima daugiau įspūdžių, planuojam apsilankyt
Nemanau kad važiuočiau dar kartą, bet aplankyti Lvovą tikrai verta - nors pinigų stygius jaučiamas, bet tikrai yra ką pamatyti ir be parduotuvių su mažomis kainomis
Komentuoti: