Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LT] 1945-1960 m. autobusai: ZIS, KAG, ZIL, GAZ...

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • kostasas
    replied
    Tai ne Ukmergės, o Kauno autobusų stotis.
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Ukmergės autobusų stotis
    Žurnalas "Švyturys" 1956 Nr. 24
    Fotografas Izidorius Girčys

    Margarita Matulytė. Nihil obstat. Lietuvos fotografija sovietmečiu
    VDA leidykla 2011 http://leidykla.vda.lt/images/books/...9430-file1.pdf

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Virtuali paroda Sovietinės Lietuvos ekonomika: nuo industrializacijos iki nuolatinio stygiaus

    Buitinio gyventojų aptarnavimo mašinos darbuotojai, atvykę į Telšių rajono Luokės tarybinį ūkį
    Apie 1965 m
    .
    LCVA, 1-08885.
    http://virtualios-parodos.archyvai.l...ase-511#slide5

    Komentuoti:


  • Romas
    replied

    Ukmergės autobusų stotis
    Žurnalas "Švyturys" 1956 Nr. 24
    Fotografas Izidorius Girčys

    Margarita Matulytė. Nihil obstat. Lietuvos fotografija sovietmečiu
    VDA leidykla 2011 http://leidykla.vda.lt/images/books/...9430-file1.pdf

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Autobusų stotelė Ariogalos centre. Apie 1960-1965 m.
    Autobusas KAG-1 gamintas 1952-1956 metais Kauno autoremonto gamykloje
    J.Bukausko nuotr.

    Ariogalos albumas

    Komentuoti:


  • jRamke
    replied
    Ačiū už originalią spalvotą foto. Metai galėtų būti apie 1956.

    Komentuoti:


  • AutoLiet
    replied
    KAG-3 gamyklos kieme.



    https://zen.yandex.ru

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė AutoLiet Rodyti pranešimą
    "Kautra" 2017-10-2
    Ačiū už nuotraukas.
    Turbūt reikėtų atskiros temos PAZ autobusams. Tai visa epocha Lietuvos rajonų keliuose.

    Komentuoti:


  • AutoLiet
    replied
    KAG-3 K. Donelaičio gatvėje, Kaune. Iš Knygos "Kaunas, istorija fotografijose" I dalis, 2014 m.

    Komentuoti:


  • jRamke
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Ne kopija, tik kėbulo dizainas panašus, nes tikriausiai tik jis ir nukopijuotas. Ir tai autobusas gerokai trumpesnis. Autobusas surinktas iš pilnai tarybinių agregatų, kokie tuo metu buvo pramonės gaminami.
    Apie ZIS-154 gamybos subtilybes išsamiai aprašo rusų saitas:

    https://pikabu.ru/story/avtobusyi_zi...ototip_3591505.

    Kam yra sunkiau su rusų kalba, perpasakosiu glaustai:
    ZIS 154 kėbulai pradėti gaminti 1946m., gavus amerikiečių kompanijos "General Motors" licenciją. Variklis - elektro-dyzelis, įtaisytas galinėje autobuso dalyje. Iš pradžių variklius rusai bandė įtaisyti savo gamybos - JAZ-204D. Pastarieji nebuvo optimaliai ir kokybiškai sukonstruoti, labai dūmindavo, buvo itin triukšmingi, o ir resursas trumpas. Net tais laikais kuro sunaudojimas viršydavo visas normas. Maskvos valdžiai nutarus išleisti pirmąją ZIS 154 partiją į maršrutą, iš amerikiečių buvo nupirkta reikalingas kiekis "Detroit Diesel" originalių variklių ir problema laikinai buvo išspręsta. Vėliau nusižiūrėjus minėtus originalius amerikiečių variklius, tačiau neturint licencijos, rusai ėmėsi gaminti "savus". Tačiau ilgainiui ir tie nepasiteisino. 1949 m. buvo sukonstruotas ZIS 155, trumpesnio kėbulo ir visiškai kitokio variklio. Jis buvo vairuotojo kabinoje, kėlė didelį triukšmą ir skleidė itin daug šilumos. Apie vairuotojo komfortą anuomet niekas negalvojo.
    Grįžtant prie "General Motors" autobusų kėbulų, norėtųsi paminėti, jog pagal pastarųjų brėžinius buvo gaminami ir tramvajai MTV-82 bei troleibusai MTB-82. Šiuos modelius, iki atsirandant "Škodoms" vyresni vilniečiai bei miesto svečiai, manau, dar pamena.

    Komentuoti:


  • jRamke
    replied
    Ačiū, Autoliet.

    Komentuoti:


  • AutoLiet
    replied
    Parašė jRamke Rodyti pranešimą

    Gal žinai, kada nurašyti paskutinieji ZIS-154 ir ZIS-155 ?
    Paskutinis ZIS-154 nurašytas 1959 m.spalio 7 d. (7 лч 73-12).
    Paskutiniai du ZIS-155 nurašyti 1968 m. kovo 22 d. (396 лч 31-65 ir 56 15-94 лиз (лч 66-39)).
    396 1962 m. gautas iš Kauno valstybinio dramos teatro.


    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Ne kopija, tik kėbulo dizainas panašus, nes tikriausiai tik jis ir nukopijuotas. Ir tai autobusas gerokai trumpesnis. Autobusas surinktas iš pilnai tarybinių agregatų, kokie tuo metu buvo pramonės gaminami.

    Komentuoti:


  • jRamke
    replied
    Retas kadras. Nuotraukoje - ZIS-154, kopija amerikietiškojo GM-5105 (1940-1969). Originali sovietinio modelio spalva būdavo raudona, viršutinė dalis - balta. Pastarasis, jau matyt, po remonto - perdažytas viena spalva, spėju - žalia.

    Komentuoti:


  • WastedYears
    replied
    Šaltinis: virtuali paroda „Sovietinės Lietuvos ekonomika: nuo industrializacijos iki nuolatinio stygiaus“
    http://virtualios-parodos.archyvai.l...tygiaus/exh-92

    ZIS Kauno gatvėse, 1950
    pic uploader

    Komentuoti:


  • AutoLiet
    replied
    Kauno AP ZIS-155 geležinkelio stoties sustojime. J. Čikoto nuotrauka.



    http://www.epaveldas.lt

    Komentuoti:


  • AutoLiet
    replied
    Laikraštis "Memeler Dampfboot" 1965 m. Jame rašoma, kad tai turistai iš Vilkaviškio Klaipėdos krašte 1964 m. lapkričio mėn. (KAG-3).


    Komentuoti:


  • AutoLiet
    replied
    "Kautra" 2017-10-2









    Komentuoti:


  • ROKISKIS
    replied
    Attached Files

    Komentuoti:


  • ROKISKIS
    replied
    „Gimę tą pačią dieną“
    Attached Files

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    KAG-3, 36-51 ЛИА, A. Vienuolio gatvėje Anykščiuose. 1961 m.


    © A. Baranausko ir A. Vienuolio-Žukausko memorialinis muziejus
    Nežinomas fotografas

    http://www.limis.lt/

    Komentuoti:

Working...
X