Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Naujos Vilniaus viešojo transporto rūšys

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė themanual Rodyti pranešimą
    Va radau straipsnį apie Talino troleibusus:

    https://news.err.ee/1034587/tallinn-...-trams-by-2035
    Labai geras straipsnis apie Talino ateities planus, tik kažkodėl išrinktos ne esminės, o kažkokios pašalinės citatos, leidžiančios susidaryti įspūdį, kad neva Talinas troleibusų neatsisako.

    Tallinn's trolleybuses to be replaced with electric buses and trams by 2035

    While by 2025 diesel buses will disappear from the public transport system in Tallinn, to be replaced by gas buses for the next decade, by 2035 all public transport in the capital will be electric.

    The big goal is that by the year 2025 not a single drop of diesel fuel will be used in public transport in Tallinn. For this, TLT has already signed a contract where the city-owned company will procure 350 gas buses over the next five years, the first 100 of which will reach Tallinn this year.

    However, the transition to environmentally friendly public transport does not end there, it's only a transition phase. Electric buses are already being tested and by 2035 all public transport in Tallinn will be powered by electricity. While trams and trolleys are currently used as electric vehicles, in 2035 there will only be trams and electric buses. Trolleys will gradually disappear from the cityscape of Tallinn over the next decade.

    Today, TLT has 50 trolleybuses alongside more than 500 buses, operating on four routes - 1, 3, 4 and 5. In peak years, Tallinn had nine trolleybus lines, of which more than half have been replaced by bus lines today. For example, trolleybus 2 was replaced by bus 24, trolleys 6 and 7 were replaced by bus lines 42 and 43. All the trolleybuses used at the moment will continue. As long as they are still drivable, they will be used.

    Deputy Mayor Andrei Novikov said trolleys in Tallinn are perfectly decent. "As the trolley fleet is completely modern, the existing trolley infrastructure and rolling stock will definitely provide service for the trolley bus lines in the coming years. At the end of 2019, the average age of the trolleybuses was 13,2 years," he said.

    Thus, trolleys can be seen in Tallinn traffic for quite a few more years. However, electric buses are expected to carry passengers on the streets of the capital city in the coming years. Although trolleybuses also help the TLT to implement an environmentally friendly strategy, the electric bus is still a better solution overall.

    "Manufacturers today are investing in developing and increasing production volumes of electric buses, because the electric bus combines the best features of a trolley and a conventional bus. Thus, both trolleybuses and conventional buses will pass on the task to electric buses quite at the same time," Kutti said and added, that around 5 percent of the new buses introduced in European public transport are already electric.

    Before the electric buses, there will be buses running on Tallinn gas, which will replace all diesel buses in the next few years. However, gas is only a temporary solution. "The gas bus is a logical interim step to reduce the ecological footprint before switching to electric buses - significant savings and a significantly smaller ecological footprint," Kutti said.
    Tiesą sakant Talinas daro būtent tai, apie ką aš šitame forume jau daug metų kalbu.
    1. Jau šiandienai jie yra atsisakę didžiosios dalies troleibusų - tai padeda sutaupyti didelius pinigus.
    2. Pakankamai naujų troleibusų neatsisakinėja - jie bus naudojami tol, kol bus tinkamos būklės. Pirkti naujus autobusus, kai troleibusai pakankamai geros techninės būklės, nereikia, nes tai taip pat ne mažina, o didina kaštus.
    3. Elektrobusų kol kas aktyviai neperka, nes jų technologijos dar nėra pakankamai išvystytos ir kaina pakankamai didelė.
    4. Perkami nauji dujinai autobusai - ekologijos ir ekonomijos prasme šiai dienai tai yra pats tinkamiausias sprendimas (cituoju Talino VT atstovą). Jie pakankamai ekologiški ir nėra tokie žvėriškai brangūs kaip troleibusai. Tačiau tai tik pereinamoji transporto priemonė, nes nuo 2035 Taline važinės vien tik elektrobusai.
    5. Dabar perkami dujiniai autobusai Taline bus paskutiniai. Jau po kelių metų elektrobusų technologijos bus pakankamai pažengusios, o kaina pakankamai nukritusi, dėl ko Talinas pradės juos aktyviai pirkti ir po truputi jais keisti senąsias susidėvėjusias transporto priemones - tiek troleibusus, tiek autobusus. Su lyg kiekvienais metais elektrobusai bus vis efektyvesnis ir vis pigesni.

    Estai moka skaičiuoti ir analizuoti - būtent tai yra esminis faktorius, norint, kad šalis būtų turtinga. Tie, kurie skaičiuoti nemoka, arba viešojo transporto priemonę renkasi pagal jausmus - daro debiliškus sprendimus, į rytus nuo mūsų dešimt kartų dažniau mes sutiksim troleibusus ar mašrūtkes/nedidelius autobusiukus, naudojamus kaip pagrindinė viešojo transporto priemonė, sutiksim ir atitinkamą savo sprendimams pragyvenimo lygį. Vilnius tuo tarpu renkasi ne civilizuotų valstybių kelią (viena anomalija reiškia išimtį iš taisyklės, o ne taisyklę), Vilniui kažkodėl labiau patinka lygiuotis į rytų atsilikusius miestus.

    Rezultatas bus toks: Vilnius prisipirks naujų troleibusų, Talinas dujinių autobusų. Keleiviui komfortas bus absoliučiai vienodas, skirtumas bus tik tas, kad Talinas tą patį komfortą pasieks žymiai pigesnėmis priemonėmis. Talino dujiniai autobusai bus mažai taršūs, bet net ne tame esmė. Esmė, kad protingai vystydamas viešąjį transportą Talinas sutaupys krūvas pinigų ir tai leis jam Taline viešąjį transportą išlaikyti nemokamą. Ir čia jau atsiras esminis skirtumas tarp Talino ir Vilniau VT, nes jeigu abu bus vienodai patogūs, tai Talino dar priedo bus ir nemokamas. Tai atitinkamai daug labiau žmones skatins naudotis VT, kas atitinkamai mažins automobizaciją ir būtent tai turi esminę įtaką kamščiams mieste ir tuo pačiu ekologijai. Rezultate Talinas, pasirinkęs pigesnius dujinius autobusus, ekologijos prasme pasieks žymiai geresnius rezultatus nei Vilnius su savo troleibusais. Po dešimt metų jau dauguma Talino VT bus elektrobusai, o Vilnius bus investavęs nežmoniškus pinigus į troleibusus ir kontaktinį tinklą - tai bus gaila jų atsisakyti ir teks jais važinėti dar vieną dešimtmetį. Tektų važinėti dar ilgiau, bet paprasčiausiai nebeliks troleibusų gamintojų, kurių jau ir šiandieną likę vos vienetai ir nori nenori - troleibusų teks atsisakyti, prieš tai investavus milžiniškus pinigus į kontaktinio tinklo rekonstrukciją. Turistas atvykęs į Taliną pamatys modernų ir šiuolaikinį miestą su elektrobusais, o atvykus į Vilnių pamatys atsilikusius barbarus. Kodėl? Nes kažkokie sofos ekspertai, kurių neadekvačią meilę troleibusams daugiausiai diktuoja nostalgija, mano, jog tai jie turėtų nuspręsti koks VT važinės Vilniuje, nes gilios studijos, analizės ir skaičiavimai - tai tik durneliams estams.
    Paskutinis taisė Eidvis; 2020.03.01, 11:45.

    Comment


      Tai viskas kaip ir aišku, pagal jus tikslas nr 1 yra atsisakyti brangiųjų troleibusų ir toliau nostalgiškai deginti iškastinį kurą miesto gatvėse; ir visą tai pridengti tikėjimu, jog elektrobusų tobulėjimo sparta ir kaina atitiks prognozes, kurios yra niekas kita kaip būrimas iš kavos tirščių.

      Kalbat apie milžiniškus pinigus kontaktinio tinklo atnaujinimui, gal pakalbėkime apie milžiniškus pinigus krovimosi infrastruktūrai ir 2-3 TP kainą bei išlaikymo kaštus vietoje vienos TP už tų mistinių 15 metų, kai nuostabiuosius dujinius autobusus jau turėtų pakeisti elektriniai?

      Beje tas straipsnis tikrai geras, nes aiškiai atskleidžia skaitytojo problemas teksto suvokime ir nesugebėjimą atskirti, kur yra pasakoma esmė ir kur tik pateikiama tolima vizija ir visokie PR pareiškimai.
      Paskutinis taisė themanual; 2020.03.01, 12:00.

      Comment


        Parašė themanual Rodyti pranešimą
        Tai viskas kaip ir aišku, pagal jus tikslas nr 1 yra atsisakyti brangiųjų troleibusų ir toliau nostalgiškai deginti iškastinį kurą miesto gatvėse; ir visą tai pridengti tikėjimu, jog elektrobusų tobulėjimo sparta ir kaina atitiks prognozes, kurios yra niekas kita kaip būrimas iš kavos tirščių.
        Visų pirma, tai dujiniai autobusai yra mažai taršūs. Visų antra ir vėl eilinė sykį daroma ta pati klaida - pasirenkamas vienas ekologijos kriterijus ir ignoruojami visi kiti. Jeigu tik vienas ekologijos kriterijus yra esmė, tai VT apskritai reikėtų uždrausti ir tegul žmonės pėsčiom vaikšto, nes troleibuso gamyba, o dažniausiai ir elektros, su ekologija nieko bendro neturi.Kai pradedame verti ne vieną vienintelį kriterijų, tai jeigu angažavimasis dar yra pataisomas - galima pamatyti ir kitą pusę, kurią mėginau parodyti.

        Mįslė keturgyslė:
        Miestas A nusiperka brangių, bet ekologiškesnių troleibusų.
        Miestas B nusiperka kiek mažiau ekologiškų dujinių autobusų, kurie žymiai pigesni. Sutaupytus pinigus paskiria VT padarant nemokamą. Tai atitinkamai paskatina VT naudojimąsi, sumažina automobilizacijos lygį ir kamščius mieste.
        Klausimas: kuris miestas, už tą pačią sumą pinigų, ekologijos prasme pasieks geresnius rezultatus?

        Kalbėti apie kažkokius milžiniškus pinigus elektrobusų įkrovimo infrastruktūrai aš visiškai nematau reikalo, nes aš nesiūlau šiandieną jau dabar įsivedinėti elektrobusus, nors ir įkrovimo stotelės kainuoja šimtus, jei ne tūkstančius kartų pigiau, nei troleibusų kontaktinio tinklo rekonstrukcija ir išlaikymas. Spėju vienas troleibusų laidų stulpas kainuoja tiek pat, kiek dabar mieste statomos mašinų įkrovimo stotelės. Bet ne tame esme, esmė, kad elektrobusai miestuose taps pagrindine TP - ir čia faktas, jeigu atsižvelgsim į tendencijas. Jų technologijos tobulėja ir pinga su lyg kiekvienais metais ir prielaidos, kad šitas procesas staiga užsibaigs ar sustos, tėra niekuo nepagrįsti išvedžiojimai. Bet net jeigu elektrobusai pakankamai neištobulėtų ir neatpigtų, ekologijos prasme dujiniai autobusai vistiek būtų geresnis pasirinkimas (žr. mįslę keturgyslę), dėl ko dauguma vakarų miestų troleibusų atsisakė ir neįsivedinėjo, net kai nebuvo elektrobusų alternatyvos.



        Comment


          O man tik įdomu, kaip gi reikės pajusti tą metą, kai technologijos "jau pakankamai ištobulėjusios"? Dabartiniai elektrobusai Vilniuje - akivaizdi klaida, o ją padarė gi ne "sofos ekspertai". Kirba abejonė tikrųjų ekspertų racionalumu. Pažadai apie gražią ateitį ir komunizmo statybą. Būtų troleibusų tinklas buvęs atnaujintas per pastaruosius 30 metų - dabar atrodytų kaip labai racionalus sprendimas. Įdomu kaip dar ilgesnis laukimas ir nieko nedarymas atrodys dar po 30 metų.
          Lietuva visiems.

          Comment


            Parašė abruo Rodyti pranešimą
            O man tik įdomu, kaip gi reikės pajusti tą metą, kai technologijos "jau pakankamai ištobulėjusios"? Dabartiniai elektrobusai Vilniuje - akivaizdi klaida, o ją padarė gi ne "sofos ekspertai".
            Viskas yra paskaičiuojama ir suskaičiuoti galima iki centų lygio. Kas man labiausiai nepatinka - tai kai 'myliu-nemyliu' yra iškelias aukščiau analizių ir skaičavimų. Ar tie 5 mini elektrobusai Vilniuje pasiteisino ar ne - taip pat reikėtų skaičių ir analizės išvadų, nes dabar tai labiau spėjimai atrodo. Bet aš pilnai tikiu, kad jie nebuvo ekonomiškai naudingi ir kad kol kas jiems dar ne laikas. Bet juk tai viso labo 5 maži autobusiukai, kurie kaip suprantu yra labiau eksperimento lygio, kad susipažinti ir geriau suprasti elektrinį transportą.

            Būtų troleibusų tinklas buvęs atnaujintas per pastaruosius 30 metų - dabar atrodytų kaip labai racionalus sprendimas. Įdomu kaip dar ilgesnis laukimas ir nieko nedarymas atrodys dar po 30 metų.
            Apie ką aš ir kalbu, kad norint, kad nebeliktų apsileidimo ir Vilniaus VT būtų kaip galima geriau ir greičiau atnaujintas - tam reikalingi racionalūs sprendimai. Racionalūs sprendimai yra kada daromos kaštų ir naudos analizės, kurias Talinas regis sugebėjo pasidaryti ir priimti racionaliausią sprendimą.

            Comment


              Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
              Apie ką aš ir kalbu, kad norint, kad nebeliktų apsileidimo ir Vilniaus VT būtų kaip galima geriau ir greičiau atnaujintas - tam reikalingi racionalūs sprendimai. Racionalūs sprendimai yra kada daromos kaštų ir naudos analizės, kurias Talinas regis sugebėjo pasidaryti ir priimti racionaliausią sprendimą.
              Jūs nepajėgus daryti KNA, pagal jūsų pateikiamus argumentus, kurių pusė yra paremti spėjimais apie technologijų vystymosi lygį ir netgi jų kainą, visi miestai įsirengę elektrinius/elektrifikavę tramvajus, turėtų nusikabinti laidus ir į tramvajus susidėti dujinius motorus.
              Paskutinis taisė themanual; 2020.03.01, 12:34.

              Comment


                Parašė abruo Rodyti pranešimą
                O man tik įdomu, kaip gi reikės pajusti tą metą, kai technologijos "jau pakankamai ištobulėjusios"? Dabartiniai elektrobusai Vilniuje - akivaizdi klaida, o ją padarė gi ne "sofos ekspertai". Kirba abejonė tikrųjų ekspertų racionalumu. Pažadai apie gražią ateitį ir komunizmo statybą. Būtų troleibusų tinklas buvęs atnaujintas per pastaruosius 30 metų - dabar atrodytų kaip labai racionalus sprendimas. Įdomu kaip dar ilgesnis laukimas ir nieko nedarymas atrodys dar po 30 metų.
                Būtent, trisdešimt metų buvo tendencingai vengiama daryti būtinas einamąsias investicijas, kad dabar patogiai būtų prikaišoma kažkokia milžiniška kaina.

                Comment


                  Parašė themanual Rodyti pranešimą

                  Jūs nepajėgus daryti KNA, pagal jūsų pateikiamus argumentus, kurių pusė yra paremti spėjimais apie technologijų vystomsi lygį ir netgi jų kainą, visi miestai įsirengę elektrinius/elektrifikavę tramvajus, turėtų nusikabinti laidus ir į tramvajus susidėti dujinius motorus.
                  Eilinis sykis, kai man pripaišomi kažkokie teiginiai, kurių aš niekada niekur nesu sakęs. Prieš tai buvo pripaišyta, kad neva aš sakau, jog reikia pirkti dyzelinius autobusus, dabar išvesta jau ir iki dyzelinių tramvajų :) Visų pirma tai troleibuso kaina su tuo, kad jis elektrinis, gali mažai ką bendro turėti. Pagrindinis jo didelės kainos faktorius gali būti tas, kad gamintojų likę vos keli, konkurencijos beveik nėra, o jų gamybai nenaudojamos pigios masinės produkcijos technologijos. Tai prie ko čia tie tramvajai ir prie ko čia tie dyzeliai. Bet kodėl nenorima atsakyti į mano pateiktą klausimą dėl ekologijos - kas pasieks geresnių ekologinių rezultatų, ar tas miestas, kuris turės troleibusus, ar tas, kuris turės pakankamai ekologiškus dujinius autobusus, bet priedo nemokamą VT, kuris mažint automobilizaciją?

                  Comment



                    Parašė themanual Rodyti pranešimą
                    Būtent, trisdešimt metų buvo tendencingai vengiama daryti būtinas einamąsias investicijas, kad dabar patogiai būtų prikaišoma kažkokia milžiniška kaina.
                    Investicijos nebuvo daromos ne tik į troleibusus, bet ir į autobusus, nereikėtų ieškoti kažkokių eilinių konspiracijų, kokie troleibusai faini ir geri, tik žydų masonų sąmokslas jiems neleidžia paplisti. Kitas niuansas, kad pagrindinė Vilniaus VT apsileidimo priežastis buvo labai žemiška - resursų ir pinigų trūkumas. Ir kai dabar siūloma taškytis pinigais į kairę ir į dešinę, vien dėl to, kad kažkas labai didelę nostalgiją troleibusams jaučia - tai čia tas pats kelias, vedantis į tą patį rezultatą - didesnį VT apsileidimą.

                    Comment


                      Na yra Eidvis kuris vadina visus sofos ekspertais, o pats mėgsta rašyti ilgas litanijas jokiais faktais nepagrįstų teiginių. Rašė kad Prahoj buvo tik 1km bandomoji troleibusų linija kuri nepasiteisino. Kai įdėjau nuorodą į straipsnius kad buvo 5km linija, kad pasiteisino ir dabar Praha planuoja liniją iki oro uosto, kažkaip užtilo. Tai ko verti visi kiti jo pasisakymai? Kadangi mes sofos ekspertai, pacituokim kitus šaltinius:

                      Battery electric buses are rapidly improving and have begun to be deployed in measurable numbers so that we have some real-world results that we will discuss further. But for now, and at least for the foreseeable future, especially in any city with serious winters, the electric trolley buses are far superior to the battery buses, which simply do not have the available power to adequately heat the bus when the temperature is below freezing.
                      Today, electric trolley buses are clean, reliable, and relatively inexpensive to maintain. They are, in short, exactly what we should be investing in and for multiple reasons. They have a longer useful life than diesel, or any current expectation of battery electric (we hope and expect this will change over time as batteries improve) and have lower maintenance costs than diesel and thus much lower lifecycle costs. So, a trolley bus system is significantly cheaper to run even factoring in the maintenance of overhead wires. Electric trolley buses currently have advantages in terms of capacity, proven lifecycle performance, daily performance for high volume, high frequency routes, and performance in extreme weather and on hilly terrain.
                      First, there is no good track record for battery electric buses in extreme cold; in fact the opposite is true. Second, because electric trolley buses don’t have to carry an engine or big heavy batteries on board, they offer additional seating capacity which makes a big difference on high demand routes. Finally, a double decker problem: battery buses need additional time to recharge (fast charging technology remains at a suboptimal stage) and tend to get many fewer real world miles than advertised, meaning the buses can’t complete as many runs in a day. As a result, transit agencies have found that they must purchase additional battery electric buses to run the same service than then they would need with either diesel, hybrid, or electric trolley buses. Purchasing battery electric buses at this time is simply not a fiscally or operationally prudent idea. Some real-world examples underscore this point.
                      Šveicarai diegia troleibusus, o vat kaip tik rytų europiečiai ir naikina troleibusus, nes jie pasenę ir "ne kieti". Maskva vietoj troleibusų paleido elektrobusus. Kokie rezultatai? Kad maršrutai būtų aptarnaujami tokiu pačiu dažniu kaip anksčiau, vietoj 42 troleibusų reikėjo pirkti 82(!) elektrobusus.

                      Recent experience with battery electric buses in Moscow offers a cautionary tale. Like many people who buy into tech pizzazz, Moscow’s mayor believes that trolley buses are outdated. He has busied himself with replacing the city’s extensive electric trolley bus network with battery electric buses. Unfortunately, the result has been nothing short of a disaster. The batteries don’t last long enough for a full day’s work, so buses have to swap in and out of service. To run the same frequency that used to be provided with 46 trolley buses, Moscow had to procure 82 battery electric buses. This was last September, even before the notorious Russian winter, which is when batteries can be sure to drain most rapidly.
                      Kaip sekasi Kinijai su elektrobusais?


                      In China, the much-discussed expansion of battery electric buses slowed down dramatically for the same reason. Shenzhen trumpeted itself as the city of the future when it became the first city in the world to convert its entire bus fleet to battery electric buses, all bought from local manufacturer BYD. Subsequently, the installation rate stalled, and China’s battery bus fleet is now growing at much lower rates than in past years as the government has decided against continued subsidization of this technology.

                      Notably, Shenzhen has never in modern history recorded a temperature below freezing; the average temperature there in January is 59 degrees. Also notably, the government’s actions following the Shenzhen bus fleet experiment make clear that the results have been disappointing: the installation rate in other cities has slowed and the government has opted away from further large-scale conversions. In any event, what works for Shenzhen will simply not work for cities with harsh winters, like those of Northern and Central China – or Boston.
                      Kiniją aišku dar galima suprasti, nes jie patys gamina tuos elektrobusus, bent kažkiek paremia savo gamintojus, nors panašu kad ir šis argumentas nepadeda.

                      Visas straipsnis:

                      https://commonwealthmagazine.org/opi...lectric-buses/

                      Comment


                        Parašė Eidvis Rodyti pranešimą

                        Eilinis sykis, kai man pripaišomi kažkokie teiginiai, kurių aš niekada niekur nesu sakęs. Prieš tai buvo pripaišyta, kad neva aš sakau, jog reikia pirkti dyzelinius autobusus, dabar išvesta jau ir iki dyzelinių tramvajų :) Visų pirma tai troleibuso kaina su tuo, kad jis elektrinis, gali mažai ką bendro turėti. Pagrindinis jo didelės kainos faktorius gali būti tas, kad gamintojų likę vos keli, konkurencijos beveik nėra, o jų gamybai nenaudojamos pigios masinės produkcijos technologijos. Tai prie ko čia tie tramvajai ir prie ko čia tie dyzeliai. Bet kodėl nenorima atsakyti į mano pateiktą klausimą dėl ekologijos - kas pasieks geresnių ekologinių rezultatų, ar tas miestas, kuris turės troleibusus, ar tas, kuris turės pakankamai ekologiškus dujinius autobusus, bet priedo nemokamą VT, kuris mažint automobilizaciją?
                        Nes jūs bandot pateikti spėjimus ir mitus kaip faktus. Tai kad nemokamas VT mažina automobilizaciją yra tik dar vienas mitas. Kai pigu važinėti automobiliu, automobilizaciją gali sumažinti tik priemokos važinėjantiems VT, nes svarbu yra ne pati kaina, o kainos skirtumas tarp važinėjimo VT ir automobiliu.

                        Comment


                          Parašė Edd Rodyti pranešimą
                          Na yra Eidvis kuris vadina visus sofos ekspertais, o pats mėgsta rašyti ilgas litanijas jokiais faktais nepagrįstų teiginių. Rašė kad Prahoj buvo tik 1km bandomoji troleibusų linija kuri nepasiteisino. Kai įdėjau nuorodą į straipsnius kad buvo 5km linija, kad pasiteisino ir dabar Praha planuoja liniją iki oro uosto, kažkaip užtilo. Tai ko verti visi kiti jo pasisakymai? Kadangi mes sofos ekspertai, pacituokim kitus šaltinius:
                          Tai jau išsiaiškinom, kad tam ponui net nerūpi elektrobusai, jam rūpi dujiniai autobusai, nes dujos dabar pigios.

                          Comment


                            Parašė Edd Rodyti pranešimą
                            Na yra Eidvis kuris vadina visus sofos ekspertais, o pats mėgsta rašyti ilgas litanijas jokiais faktais nepagrįstų teiginių. Rašė kad Prahoj buvo tik 1km bandomoji troleibusų linija kuri nepasiteisino. Kai įdėjau nuorodą į straipsnius kad buvo 5km linija, kad pasiteisino ir dabar Praha planuoja liniją iki oro uosto, kažkaip užtilo. Tai ko verti visi kiti jo pasisakymai?
                            Tu gal neskaitei mano atsakymo, bet galiu jį pakartoti: man juokinga, kai pasaulyje išknisama kažkokia Praha, kurioje ten planuoja kelis kilometro troleibusų tinklo nutiesti ir tai pateikiama kaip pasaulinė tendencija. Net jeigu 100 pasaulio miestų pereidinėtų prie troleibusų - tai dar jokių pasaulinių tendencijų nerodytų, nes tas 100 palyginti su dešimtimis tūkstančių miestų, tėra lašas jūroje. Bet čia dar didesnis absurdas - ištraukiamas vienas vienintelis pavyzdys ir net ne to, kad miestas keičia savo VT į troleibusus, o kad turi kažkokią kilometro ilgio troleibusų trasą ir planuoja dar kelis kilometrus nutiesti. Ir iš to mes turim pasidaryti išvada - kad VALIO!!! pagaliau pasaulis troleibusų renesansas įrodytas :) Sorry, bet manęs tai visai neįtikina, tiesą sakant man juoką kelia matant, kad Prahoje net vienas troleibusas važinėja.

                            Plėstis daug elektrobusų aš nebenoriu, nes vėlgi - bandoma man prikišti tai, ko aš nesakiau, o sakiau netgi atvirkščiai, galiu pakartoti: mano supratimu elektrobusų technologijos šiandienai dar nėra pakankamai pažengusios, kad apsimokėtų juos pirkti. Europoje elektrobusai jau sudaro 5% naujai parduodamų autobusų, mano spėjimas, kad juos pradės apsimokėti pikrti kai tas skaičius pasieks ~30%

                            Comment


                              Parašė themanual Rodyti pranešimą
                              automobilizaciją gali sumažinti tik priemokos važinėjantiems VT, nes svarbu yra ne pati kaina, o kainos skirtumas tarp važinėjimo VT ir automobiliu.
                              Nežinau kokia matematika tu skaičiuoji, bet pagal maniškę, tai jeigu VT yra nemokamas, tai kainos skirtumas tarp VT ir automobilio bus ganėtinai didesnis.

                              Comment


                                Eidvis , ne veltui ant avataro pas tave ateivis:) Nes kazkaip nu.. TALINAS TURI TRAMVAJŲ. Elektrinį. Ir plečia jo tinklą. Tramvajus su laidais. Kaip tau?
                                Ir Praha turi elektrini tramvaju sena, nauja.. ir metro, irgi elektrini.

                                Pilniausiai sutinku, kai darai tramvaju kaip miesto pagrindini transporta, troleibusai nereikalingi. Privezamuosius vietinius marsrutus gali aptarnauti belekas - dujiniai, elektrobusai, kas ne gaila.


                                VILNIUJE TRAMVAJUS NENUMATOMAS. Uztat numatoma naikint troleibusus, tu gali siuos du dalykus kazkaip pastatyti salia ir suprast kad miestas turintis tramvaju ir neturintis nu kazkaip skiriasi? Aj, beje nepamirstam kad ir Taline gi nemokamas VT, tai naturalu, kad ji vystyti neapsimoka.

                                Comment


                                  Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą
                                  Nes kazkaip nu.. TALINAS TURI TRAMVAJŲ. Elektrinį. Ir plečia jo tinklą. Tramvajus su laidais. Kaip tau?
                                  Ir Praha turi elektrini tramvaju sena, nauja.. ir metro, irgi elektrini.
                                  Aš nesuprantu tų whataboutizmo argumentų. Man tai skamba taip pat, kaip 'Paryžius turi Eifelio bošktą, tai mes statykim prekybos centrą'. Jokios logikos. Kalba ėjo apie Talino troleibusų atsisakymą, o jie važinėja tais maršrutais, kuriais tamvajus nevažinėja. Jeigu kalba eitų apie tramvajaus Vilniuje įvedimą - tai jau būtų absoliučiai kita diskusija. Čia gal norima pasakyti, kad dėl to, jog tramvajai ir troleibusai yra elektrinis transportas, tai neva tai ekologijos prasme daug ką reikštų. Bet apie ekologiją aš jau atsakiau:

                                  Esmė, kad protingai vystydamas viešąjį transportą Talinas sutaupys krūvas pinigų ir tai leis Taline viešąjį transportą išlaikyti nemokamą. Ir čia jau atsiras esminis skirtumas tarp Talino ir Vilniau VT, nes jeigu abu bus vienodai patogūs, tai Talinas dar priedo už sutaupytus pinigus VT galės išlaikyti nemokamą. Tai atitinkamai daug labiau žmones skatins naudotis VT, kas atitinkamai mažins automobizaciją ir būtent tai turi esminę įtaką kamščiams mieste ir tuo pačiu ekologijai. Rezultate Talinas, pasirinkęs pigesnius dujinius autobusus, ekologijos prasme pasieks žymiai geresnius rezultatus nei Vilnius su savo troleibusais.

                                  Comment


                                    Troleibuso eksploatacija atpigtų, jei jų nedubliuotų paprasti autobusai. Absurdiška - tinklą įrengiam, o dalį keleivių atiduodam tiems, kurie dūmija ir tinklas nereikalingas. Turėtų būt taip, kad dalį tinklo eksploatacijos išlaidų turėtų "prisiimti" autobusas, kuris važinėja po laidais.

                                    Comment


                                      Tai kiek supratau mes kaip ir sutariam kad šiai dienai elektrobusai dar nėra geras pasirinkimas, reikia dar palaukti kol ištobulės ir atpigs. Nesutariam tik dėl to kokią transporto priemonę rinktis šiuo metu. Be ekologijos ir ekonomiškumo dar yra kitas kriterijus - pajėgumas pervežti tam tikrą kiekį keleivių per tam tikrą laiko tarpą ir jei mes planuojam persodinti žmones iš automobilių į VT, tai klausimas kokių pajėgumų reiks, ar užtektų autobusų kad ir prailgintų. Šiaip įdomu kad jau 2020 bet lyg ir nėra plačiai paplitusių alternatyvų (pagal pervežimo pajėgumą) bėginėms transporto priemonėms. Gal kas daugiau žino. Tarkim Tesla gali identifikuoti juostas, persirikiuoti ir t.t., šiais laikais pilnai galėtų būti koks nors bet kokio ilgio autobusas/troleibusas/elektrobusas, kuris sektų paprasčiausią juostą ir nereiktų bėgių, bet ar yra kažkas tokio? Tokia transporto priemonė nereikalautų bėgių, nereiktų tiek investicijų, esant reikalui galėtų apvažiuoti kliūtį ir t.t.

                                      Comment


                                        Trackless tram in Hunan, China:

                                        https://www.youtube.com/watch?v=UKIKKIWNg4E

                                        Comment


                                          Kaip galima tikėt ta panacėja – nemokamu VT? :) Lietuvoje kaina tikrai nėra pagrindinis kriterijus, kodėl žmonės nepersėda į VT. Viską lemia patogumas, tvarkaraščiai, greitis, persėdimai ir t. t. O ir Talino pavyzdys parodė, kad labiausiai į VT persėdo ne tie, kurie automobiliais važinėjo.
                                          Vokietijoje dar nedaromas nulinis tarifas, nes didmiesčiuose VT ir taip jau ties savo pajėgumų riba – jau šiandien reikia investuoti, didinti transporto priemonių skaičių, todėl valstybei tektų ypač didelė našta padengt šitas išlaidas atsisakius bilietų (o bilietai kainuoja nepigiai). Nepamirškim fakto, kad įvedus nemokamą transportą, pajėgumus reiktų dar labiau didinti, kas reiškia dar didesnes išlaidas. Ir beje, tie pajėgumai šiaip jau labiausiai didinami naujomis tramvajaus, metro linijomis, netgi elektrobusais, bet tikrai ne dujomis ar dyzeliu, kaip čia siūloma.


                                          Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
                                          Turistas atvykęs į Taliną pamatys modernų ir šiuolaikinį miestą su elektrobusais, o atvykus į Vilnių pamatys atsilikusius barbarus. Kodėl?
                                          Su moderniais ir greitais troleibusais Vilnius protingiesiems vakarų turistams atrodys kaip barbarų miestas? B) Tavo siūlomas variantas panaikinti vienintelę elektrinio VT rūšį (Vilnius būtų vienintelė Europos sostinė be elektrinio VT!) ir laukti 15 metų, kol atpigs elektrobusai kaip tik atrodo barbariškesnis.
                                          Ne kartą nuskambėjo, kad kažkodėl pasilikę troleibusus staiga tapsime kaip buvusi sovietų sąjunga, nors Rusijoje ir kitose postsovietinėse šalyse troleibusai kaip tik naikinami laukiant išganymo – pigių elektrobusų (t.y. kas čia ir siūloma).

                                          Kad dujinių autobusų taršą kompensuos nemokamas VT yra nesąmonė. Nes esant šiandieninei VT situacijai niekas į jį nepersėdinės, net jei žmonėm pinigus mokėsi. Jeigu dar labiau atpiginsi ir taip pigiausią „optimos linijos“ varškę ar duoną, normalus žmogus vis tiek ir toliau pirks kokybiškesnes prekes, nors jos ir brangesnės.
                                          Miestai, transportas ir idėjos (tinklaraštis)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X