Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[KAU] Kauno miesto viešojo transporto istorija

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • AutoLiet
    replied
    Parašė Elis Rodyti pranešimą
    Kuris čia tas LTSR 25-mečio žiedas? Tas kur su Taikos pr. ar tas su Krėvės pr.?
    Tas kur su Taikos pr.

    Komentuoti:


  • Elis
    replied
    Parašė AutoLiet Rodyti pranešimą
    4 maršrutas atidarytas 1969 m. lapkritį-gruodį. Turėsiu tikslesnę informaciją, parašysiu. Papildau. Laikraštis "Kauno tiesa" 1969 m. gruodžio 25 d.

    Atvaizdas
    Kuris čia tas LTSR 25-mečio žiedas? Tas kur su Taikos pr. ar tas su Krėvės pr.?

    Komentuoti:


  • AutoLiet
    replied
    Parašė Mettal Rodyti pranešimą
    1970 m. sausis? 4 maršrutas lygtai 1970 gruodį atidarytas.
    4 maršrutas atidarytas 1969 m. lapkritį-gruodį. Turėsiu tikslesnę informaciją, parašysiu. Papildau. Laikraštis "Kauno tiesa" 1969 m. gruodžio 25 d.

    Komentuoti:


  • Mettal
    replied
    1970 m. sausis? 4 maršrutas lygtai 1970 gruodį atidarytas.

    Komentuoti:


  • AutoLiet
    replied
    "Kauno tiesa" 1970 m. sausio 13 d.

    Komentuoti:


  • Gintarass
    replied
    Pasiūlysiu šiek tiek beletristikos...
    Į rankas pateko1932 metais išleista Dr. Šeštoko-Margerio knyga „Amerikiečio įspūdžiai Lietuvoje“.
    Dr. Algirdas Margeris gimė 1886 m. Vilkaviškio apskrityje. Tikroji jo pavardė – Konstantinas Šeštokas. Dar 1905 metais jis, būdamas kairiųjų pažiūrų, pasižymėjo rengdamas dvaruose valstiečių streikus. Sprukdamas nuo caro valdžios persekiojimo, 1907 m. išvažiavo į JAV. Čia iš pradžių dirbo juodą darbą fabrikuose ir kasyklose, vėliau studijavo mediciną ir 1925 m. baigė Čikagos medicinos mokyklą. 1931 m. apsilankė Lietuvoje, ir po to išleido knygą „Amerikiečio įspūdžiai Lietuvoje“. Šmaikščiai parašytoje knygoje pasakojami autoriaus įspūdžiai apie viską – valdininkus, restoranus, geležinkelius, turgus ir netgi tualetus... Kadangi yra skyrelis ir apie autobusus, pamaniau, kad jis čia visai tiktų. O jei netiks, moderatorius žinos, ką daryti

    Autobusai
    Šis skyrelis knygoje prasideda vaizdeliu, autoriaus pamatytu Kauno autobusų stotyje, kuri, beje, „teikia pigiausią įspūdį. Patalpos tiek autobusams, tiek žmonėms, tiek ir bagažui yra baisiai ankštos ir netikę.“
    „ - Ar ponas į Marijampolę važioji? - puolė prie manęs nuskuręs, baisiai apsileidęs, stipriu žydišku akcentu kalbąs žmogus.
    - Niu, gal ponas į Vilkaviškį važioji?
    - Ponas, ponas! Mano autobusas toj važioja į Prienus, į Alytų. (…)
    - Ponas, prašau į mano mašiną. Anos šoferis toks negražus. Ui, koks jis negražus!
    - Niu, o tu ar gražus?! - atsikirto iš kumpos nosies, žemažiūrių akių, derlingos barzdos, sulopyto, suskretusio švarko, į žemę įsirėmusių purvinų kelnių ir visaip išklypusių, nuplyšusių pusbačių išlindusi semitiška siela...
    Tai taip mane apspito centrinėje Kauno autobusų stotyje būrys konduktorių ir šoferių, kokių Jungtinėse Valstybėse ir su žiburiu nesurasi. Jie visi kartu šnekėjo, šaukė, ginčijosi, griebdami mane už rankovių, skvernų ir teršdami mano švarų paltą savo purvinais nagais.
    Brrrrr, kaip šlykštu!“ - baisisi A.Margeris tuometiniais keleivių vežėjais. Paskyręs nemažai vietos aprašyti bjauriam žydų elgesiui ir pavadinęs juos priveligijuotais piliečiais, autorius toliau pereina prie pačių autobusų aprašymo.
    „Braškėjimas, girgždėjimas, tarškėjimas – o-jo-jooi, nors imk ir pavydėk tam , kuris kurčias ir nieko negirdi... Nugi langų stiklai vos tebesilaiko. Viena ilga sėdynė taip išklerus, kad vietoj nebeišsilaiko, taigi, krypsta, virsta, tiesiog gula ant mano kojų. Lubos įlinkę, plyšiuotos, - gal būt dėl ventiliacijos. (…)
    Jau šituo laužu, panele, tai vargiai mes bepasieksime Marijampolę, - kalbu į šalia stovinčią panelę... (….)
    Klakt, klakt – paklakt! Klakt, klakt – paklakt! Pradėjo klaksėti, trinksėti mūsų autobusas.
    - Na, - sakau sau, - dabar jau bus velniavos. (…) Žiūrime, vienas ratas jau vos ant ašies besilaikąs. Ašies gvintai, mat, nudilo, muterkė nusmuko, o paskui ją – ir ratas.
    - Čia reikia biškį papieluoti, kitą muterkę užsukti ir bus viskas gerai, - kalba šoferis konduktoriui, tik ką iš po autobuso išlindusiam ir arklio mėšle riebiai išsivoliojusiam...“
    Šiaip taip sutaisytu autobusu pasiekęs Marijampolę, autorius rašo, kad ir čia buvo tampomas už rankovių, siūlant važiuot į Kalvariją, Vilkaviškį.
    „Toliau, labai daug po visą Lietuvą važinėdamas autobusais, dažnai pastebėjau išdėvėtus, nešvarius, netikusius, kursuoti pavojingus autobusus ir nuskurusius, nemandagius, stačiai akiplėšiškus bei nežmoniškus konduktorius ir šoferius...“

    Komentuoti:


  • disident
    replied
    Parašė AutoLiet Rodyti pranešimą
    Laikraštis "Kauno tiesa" 1976 m. sausio 14 d.

    Atvaizdas
    Kažkas panašaus į dab. 15/16 maršrutą, tik be Pramonės - Partizanų "uodegos".

    Komentuoti:


  • Mettal
    replied
    Nu pagaliau aišku su tuo "Žiedu" pasidarė! Ačiū!
    Paskutinis taisė Mettal; 2015.09.12, 09:47.

    Komentuoti:


  • AutoLiet
    replied
    Laikraštis "Kauno tiesa" 1976 m. sausio 14 d.

    Komentuoti:


  • Elis
    replied
    Parašė 0rnito Rodyti pranešimą
    Nors Al1 jau beveik atsakė į Elis klausimą, norisi pridurti, kad klausėjas, matyt, yra labai jaunas, todėl jam dar sunku suvokti, kad 1960 metai nėra labai senas laikas. Vaikystėje gi ir vasara atrodo nesibaigianti.
    Kiekvienu atveju tie 1960 gali atrodyti skirtingai. Vienais atvejais tai visai neseni laikai, kitais atvejais tai gali atrodyti kaip akmens amžius

    Komentuoti:


  • 0rnito
    replied
    Nors Al1 jau beveik atsakė į Elis klausimą, norisi pridurti, kad klausėjas, matyt, yra labai jaunas, todėl jam dar sunku suvokti, kad 1960 metai nėra labai senas laikas. Vaikystėje gi ir vasara atrodo nesibaigianti.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Todėl, kad jau net tada į VT buvo žiūrima kompleksiškai. Mėgstamas žodis tarybiniais laikais, nors kiek iš vėlesnio periodo. Dabar gi kiekviena savivaldybė tik savo žiūri. O kad nuo tokio požiūrio blogiau keleiviams ir tai skatina automobilizaciją su visomis iš to išplaukiančiomis pasekmėmis, niekam nerūpi.

    Komentuoti:


  • Elis
    replied
    Parašė disident Rodyti pranešimą
    Kuo tau 16-as keistas, jis ir dabar beveik nepasikeitęs, tik pratęstas iki Taikos pr.
    Ne pats maršrutas keistas, o tai, kad jau tais laikais buvo maršrutų priemiestis-miestas-priemiestis, kurie ir dabar yra gana reti.
    Parašė Ametistas Rodyti pranešimą
    Tada priemiesčio ir miesto maršrutais dirbo viena ir ta pati įmonė. Vėliau ją atskyrė.
    17, 23, 39 yra miesto tipo maršrutai, o 150, kadaise buvęs miesto, jau ilgokai yra rajono.
    Nesvarbu, miesto ar priemiesčio, svarbu jo tipas, kuris net dabar nėra būdingas nei miesto, nei priemiesčio maršrutams.

    Komentuoti:


  • disident
    replied
    Parašė Elis Rodyti pranešimą
    Taip pat keistas pasirodė 16-as maršrutas. Gan keista, kad jau tais laikais egzistavo maršrutai priemiestis-miestas-priemiestis. Netgi dabar Kaune tokių tėra vos keletas (17, 23, 39, 150)
    Kuo tau 16-as keistas, jis ir dabar beveik nepasikeitęs, tik pratęstas iki Taikos pr.

    Komentuoti:


  • Ametistas
    replied
    Parašė Elis Rodyti pranešimą
    Taip pat keistas pasirodė 16-as maršrutas. Gan keista, kad jau tais laikais egzistavo maršrutai priemiestis-miestas-priemiestis. Netgi dabar Kaune tokių tėra vos keletas (17, 23, 39, 150)
    Tada priemiesčio ir miesto maršrutais dirbo viena ir ta pati įmonė. Vėliau ją atskyrė.
    17, 23, 39 yra miesto tipo maršrutai, o 150, kadaise buvęs miesto, jau ilgokai yra rajono.

    Komentuoti:


  • Elis
    replied
    Taip pat keistas pasirodė 16-as maršrutas. Gan keista, kad jau tais laikais egzistavo maršrutai priemiestis-miestas-priemiestis. Netgi dabar Kaune tokių tėra vos keletas (17, 23, 39, 150)

    Komentuoti:


  • Mettal
    replied
    Parašė Elis Rodyti pranešimą
    Kur buvo šie objektai?
    2. XVIII krantas (nesitiki, kad iš tų, kur Šančiuose)
    Tas pats iš Šančių. Galima sakyti - dabartinio Vokiečių g. žiedo prototipas.

    Komentuoti:


  • 0rnito
    replied
    Parašė Elis Rodyti pranešimą
    Kur buvo šie objektai?
    1. Kolūkis "Bolševikas" (gal kažkur link dabartinių Šilainių?)
    2. XVIII krantas (nesitiki, kad iš tų, kur Šančiuose)
    3. "Biliūno" kolūkis
    4. "Nemuno" kolūkis
    Galiu ir pameluoti, bet man atrodo, kad Bolševikas buvo už IX forto [važiuojant iš Kauno], o Biliūno kolūkis lyg tai anapus Vilniaus - Kauno magistralės, kažkur už "autoMinutės" šroto. Arba kitaip sakant, neprivažiavus Ramučių. "Nemuno" nežinau, o XVIII krantas tai tas pats Šančių krantas kaip ir šiandiena.

    Komentuoti:


  • disident
    replied
    Parašė Elis Rodyti pranešimą
    Kur buvo šie objektai?
    1. Kolūkis "Bolševikas" (gal kažkur link dabartinių Šilainių?)
    2. XVIII krantas (nesitiki, kad iš tų, kur Šančiuose)
    3. "Biliūno" kolūkis
    4. "Nemuno" kolūkis
    Biliūno kolūkis buvo Šlienavoj. Kitų nežinau.

    Komentuoti:


  • Elis
    replied
    Kur buvo šie objektai?
    1. Kolūkis "Bolševikas" (gal kažkur link dabartinių Šilainių?)
    2. XVIII krantas (nesitiki, kad iš tų, kur Šančiuose)
    3. "Biliūno" kolūkis
    4. "Nemuno" kolūkis

    Komentuoti:

huluhub.com
Working...
X