Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[KAU] Kauno miesto viešojo transporto istorija

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    2002m. Autorius d3k0 (Slovakija).

    Comment


      #62
      Kauno autobusų pradžia:

      Comment


        #63
        Tęsiant temą:

        1924 m. gegužės 10 d. Kauno miesto savivaldybė pasirašė sutartį su bendrove „Auto“, kuri 1924 -1927 m. buvo Kauno visuomeninio transporto koncesininkė. Bendrovė gavo teisę 5 metus vežioti keleivius šiomis linijomis:
        1.Geležinkelio stotis – Rotušės a. (Vytauto pr. – Laisvės al. - Prezidento g. – Vilniaus g. – Aleksoto g. – Muziejaus g.);
        2.Nepriklausomybės pr. – Ukmergės pl. (Laisvės al. – Ukmergės pl. iki Aukštaičių g.);
        3.Paštas – Panemunė (Tolstojaus g. – Donelaičio g. - Vytauto pr. – Geležinkelio g. – Čiurlionio g. – Juozapavičiaus pr. ir atgal Geležinkelio g. – Vytauto pr. – Smėlio g. - Kęstučio g. – Kanto g.);
        4.Geležinkelio stotis – Aleksotas (Veiverių g.);
        5.Geležinkelio stotis – Vilijampolė (Jurbarko ir Panerio gatvės).

        Bendrovė įsipareigojo už važiavimą tarp dviejų stotelių imti 25 ct mokestį. Nemokamai vežti: vaikus iki 5 metų su suaugusiais, laiškanešius tarnybos metu, policininkus tarnybos reikalais, miesto valdybos paskirtus revizorius, miesto valdybos tarnautojus, turinčius tam tikrus paliudijimus.

        1925 kovo 25 d. bendrovė "Auto" pranešė sustabdanti susisiekimą su Žaliakalniu dėl techninių priežaščių, nes nė vienas autobusas negalįs įvažiuoti į kalną, o vienintelis galėjęs – sugedo…

        1926 m. balandžio 14 d. bendrovė savo rašte miesto valdybos Įmonių skyriui pasakė turinti šias mašinas:
        "Triangel" – 2 vnt.
        "Peugeot" – 2 vnt.
        "Berliet" – 8 vnt.
        Lengvoji – 1 vnt.
        "Peugeot" sugedusios – 6 vnt.

        [Šaltinis: Kauno istorijos metraštis, 5 tomas, 2004. Vyt. Smilgevičius.]

        Comment


          #64
          Parašė AutoLiet Rodyti pranešimą
          Viešasis transportas Caro laikais. Atvaizdas

          Viešasis transportas Smetonos laikais. (fotografuota iš panašios vietos prie Soboro): Atvaizdas
          Pirmoji (viršutinė) nuotrauka įdėta atvirkščiai.

          Teisingas variantas: Laisvės al. kampas Vilniaus g. (dabar):

          http://www.flickr.com/photos/elem/40...7614831525850/

          Comment


            #65
            Kauno AP maršrutai 1957m. (Kautros archyvas):


            Lietuviškai:
            1 Panemunė-Rotušė
            2 Klinikos-Atrama
            3 Klinikos-Sargėnai
            4 Gel. stotis-Petrašiūnai
            5 Rotušė-Garliava
            6 Rotušė-Iliškis
            7 Rotušė-Seniava
            8 Rotušė-Freda
            9 Gel. stotis-Turžėnai
            10 Tarybinė Ligoninė-Varpų g-vė
            11 Atrama-Raudondvaris
            12 Atrama-Lampėdžiai
            13 Tiltas-Kleboniškis
            14 Kranto 18-Ligoninė Nr.4
            15 Gel. stotis-Murava
            16 Gel. stotis-Jonava
            17 Gel. stotis-Panerių g-vė
            18 Gel. stotis-Birštonas
            19 Gel. stotis-Kulautuva
            20 Panerių g-vė-9 fortas
            21 Keltas-Birutės g-vė
            22 Gel. stotis-Vilunai
            23 Tiltas-Vandens siurblinė
            24 Gel. stotis-Pažaislis
            25 Rotušė- Pažaislis
            26 Jonavos g-vė-Lampėdžiai
            27 Rotušė-Išlaužas
            28 Rotušė-Skriaudžiai
            29 Rotušė-Babtai
            30 Rotušė-Kačerginė
            31 Rotušė-Linksmadvaris
            32 Tiltas-Napaliono kalnas
            33 Gel. stotis-Vandžiogala
            34 Rotušė-Andriuškėnai
            35 Kaunas-Jurbarkas
            36 Kaunas-Panemunė
            37 Kaunas-Gelgaudiškis
            38 Kaunas-Utena
            39 Kaunas-Anykščiai
            40 Kaunas-Alytus-Jieznas
            41 Kaunas-Raseiniai
            42 Kaunas-Lazdijai-Alytus
            43 Kaunas-Alytus
            44 Kaunas-Zarasai
            45 Kaunas-Turmantas
            46 Kaunas-Biržai
            47 Kaunas-Ukmergė
            48 Kaunas-Rokiškis
            49 Kaunas-Molėtai
            50 Kaunas-Kupiškis
            51 Kaunas-Kapsukas-Alytus
            52 Kaunas-Kalvarija-Igliauka
            53 Kaunas-Kalvarija
            54 Kaunas-Kėdainiai-Šėta
            55 Kaunas-Lazdijai-Seirijai
            56 Kaunas-Druskininkai-Kapsukas
            57 Kaunas-Kapčiamiestis
            58 Kaunas-Šakių žiedas
            59 Kaunas-Palanga
            60 Kaunas-Veliuona
            61 Kaunas-Lazdijai-Kapsukas
            62 Kaunas-Vilnius
            63 Kaunas-Ariogala-Čekiškė
            64 Kaunas-Betygala
            65 Kaunas-Veisėjai
            66 Kaunas-Druskininkai-Alytus
            67 Kaunas-Varėna
            68 Kaunas-Kaliningradas
            69 Kaunas-Jieznas
            70 Kaunas-Kaišedorys
            71 Kaunas-Kavarskas

            Comment


              #66
              Oo! Ačiū, Autoliet, už archyvinius maršrutus!
              Nuo savęs galiu pridėt, kad vienas iš, mano galva, trumpiausių maršrutų buvo Nr.10 "I-oji Tarybinė ligoninė - Varpo g." (ne Varpų g. kaip parašyta "prikaze"). Beje, Varpo gatvė ir šiandien taip vadinasi.
              Vienas iš pagrindinių maršrutų buvo Nr.1 "Rotušė - Panemunė" (1957 metais dar nebuvo atstatytas Panemunės tiltas, tad autobusai važiuodavo tik iki jo vietos Šančiuose). Miesto autobusai, kurių "kursas" eidavo per centrą, važiavo Laisvės alėja. Į šiuos maršrutus, autobusų parko vadovybė siųsdavo naujesnius autobusus (tuomet tai buvo dar neseni ZIS-155), o prastesni ir mažesnės keleivių talpos (KAG-1, KAG-3) ar atgyvenos, aptarnaudavo miesto pakraščius.
              Kuomet Kaune pasirodė pirmieji Ikarus-60 (atrodo 1957-ųjų antroje pusėje), maršrutas Nr.1 iš LA buvo perkeltas į Donelaičio g.
              Gal Autoliet suras archyvuose duomenų, kaip sovietmečiu keitėsi maršrutai LA, Donelaičio bei Kęstučio gatvėmis.

              Comment


                #67
                Į Lampėdžius net 2 autobusų maršrutai.... Įdomu kas tokio ypatingo 1957 tuose Lapėdžiuose galėjo būti.... Ir šiaip nuo Atramos iki Lampėdžių kokie 1.5-2 kilometrai

                Ir dar dėl 22 maršruto, kas čia per Vilūnai Kaune? Gal čia originale spausdinimo klaida ir turėjo būti Vičiūnai?

                Comment


                  #68
                  Parašė vilijampolietis Rodyti pranešimą
                  Į Lampėdžius net 2 autobusų maršrutai.... Įdomu kas tokio ypatingo 1957 tuose Lapėdžiuose galėjo būti.... Ir šiaip nuo Atramos iki Lampėdžių kokie 1.5-2 kilometrai

                  Ir dar dėl 22 maršruto, kas čia per Vilūnai Kaune? Gal čia originale spausdinimo klaida ir turėjo būti Vičiūnai?
                  Lampėdžiai anuomet buvo Kauno kurortas, jeigu galima taip pavadint. Ir gyventojų turėjo. Susisiekimas turėjo būti neblogas. Tačiau nežinome autobusų skaičiaus, kiek jų buvo konkrečiame maršrute. Nuo "Atramos" g-klos į Lampėdžius kursavo, manau, tik vienas busas. Kiek jų buvo Nr.26 maršrute “Jonavos g. - Lampėdžiai“, galima tik spėliot. Gal du, gal trys.
                  O dėl Vilūnų, tai ir man neaišku - nesitiki, kad būtų tie patys, kur link Jiezno. Gi, į Vičiūnus iš glž. stoties autobusai negalėjo važinėti, nes dar nebuvo atstatytas po IIPK sugriautas Panemunės tiltas. Tą paliudija maršrutas Nr.21 "Keltas - Birutės g.", kuris vežiojo keleivius nuo tilto iki dab. troleibusų galinės stotelės-žiedo. Nuo tos vietos iki Vičiūnų žmogeliai pėsčiomis jau eidavo.

                  Comment


                    #69
                    Dėl 34. Kokiais 1990 metais 34 autobusas važiuodavo pro Kauno pilį į Klinikas, tą tiksliai pamenu, nes važiuodavau į akių Kliniką į procedūras, nes 2 troleibusas sukdavosi Klinikų žiede, o 34 autobusas važiuodavo Sukilėlių pr., tai būdavo arčiau eiti išlipus, po to 34 sukdavo į Šiaurės pr. Ir tikrai pamenu, kad važiuodavo pro Šiaurės/Landsbergio-Ženkalnių (buv. Architektų) kampą....

                    Dėl Lampėdžių: drįsčiau suabejoti kad tai galėjo būti didelė gyvenvietė, nes nuvažiavus į Lampėdžius labai aiškiai matosi kur senieji Lampėdžiai, kur "naujieji"... Gal logiškas spėjimas būtų kad būdavo koks nors miesto paplūdimys (galbūt Nemuno pusėje, galbūt karjero) ir buvo kažkoks poreikis tiems autobusams į Lampėdžius.... O kokiais 1985-1990 autobusai į Lampėdžius važiuodavo Gervių gatve, kuri tiesiant Vakarinį aplinkelį buvo beveik panaikinta ir eismo schema kardinaliai pasikeitė į dabartinę

                    Comment


                      #70
                      Parašė jRamke Rodyti pranešimą
                      Vienas iš maršrutų (1924 -1928 m.) buvo "Apygardos teismas" - "Žalias kalnas".
                      Viename iš 1930 m. leidinukų esu aptikęs maršrutą "Apygardos teismas" - "Geležiniai vartai". Ar tai ne tas pat? O gal jis buvo pakoreguotas ar pratęstas?
                      Geležiniai vartai:
                      Paskutinis taisė AutoLiet; 2011.02.23, 18:44.

                      Comment


                        #71
                        Parašė AutoLiet Rodyti pranešimą
                        Geležiniai vartai:
                        Atvaizdas
                        Kiek savo žlibiais įžiūrau, tai ten "Tvirtovės aikštė".
                        Gal kokį komentarą įmestum?

                        Comment


                          #72
                          Buvo ir toks "Planas".


                          Paskutinis taisė AutoLiet; 2011.02.24, 12:00.

                          Comment


                            #73
                            Kaunas 1983



                            Centras

                            Didesnis: http://foto.terpe.lt/inkelti/20110224/i30_Kaunas83.jpg

                            Comment


                              #74
                              Kaunas 1994
                              Leidėjas nenustatytas

                              Centras


                              Troleibusų maršrutų schema

                              Comment


                                #75
                                nezinau kaio jus, bet turedamas tokia schema nieko nesuprasciau

                                Comment


                                  #76
                                  Pirmieji Kauno autobusai.

                                  Comment


                                    #77
                                    Kauno autobusų stotis Nemuno g. 1929m. (Kauno apskrities viešoji biblioteka).


                                    Autobuso reklama 1928m. spaudoje.

                                    Comment


                                      #78
                                      1932m. reklama.


                                      1938m.




                                      Paskutinis taisė AutoLiet; 2011.05.06, 16:36.

                                      Comment


                                        #79
                                        "Kauno Tiesa", 1957 m. Balandis.



                                        „O kūjis su pjautuvu - juk tai paprastos liaudies, darbininkų ir valstiečių simboliai. Dabar ženkliukus, pirktus Pilies gatvėje, ir kuriuos visą laiką iki uždraudimo nešiodavausi prisisegęs prie kuprinės, turėjau pasidėti į stalčių.“ - Tomizmas

                                        Comment


                                          #80
                                          1933m.



                                          Comment

                                          Unconfigured Ad Widget

                                          Collapse
                                          Working...
                                          X