Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis?

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Reikia pradėti nuo minimalių pakeitimų, nes lietuviai nėra įpratę keisti savo gyvenimo būdo iškart, todėl bandymai Centre ir Senamiestyje būtų suprantami labiau.

    Comment


      Parašė KitoksBrolis Rodyti pranešimą
      Reikia pradėti nuo minimalių pakeitimų, nes lietuviai nėra įpratę keisti savo gyvenimo būdo iškart, todėl bandymai Centre ir Senamiestyje būtų suprantami labiau.
      Gal padėtų mažas ekranėlis virš gatvės su užrašu 5 Lt ar 2 EUR, kad požiūris pasikeistų, visai kaip Stokholme, kur taip buvo padaryta, kad kuo mažiau žmonių užkimštų butelio kaklelį ties miesto centru. Bet aišku kaip sako A|1, reikia nuosekliai siekti tikslo - plėsti dviračių sistemą, P+R infrastruktūrą, sureguliuoti eismą aplinkinėse gatvėse, reformuoti VT.

      Comment


        Daugumai laikas - pinigai, todėl renkasi automobilį. Kalbu apie Vilnių. Nesu vietinis, gyvenu mažam miestely, Vilniaus reikalai nedomino. Iki tol kol palietė mane. Vargu ar kas rinksis VT žinodamas, kad iš vieno miesto galo į kitą nuvažiuot užtrunka > 40 min, kai mašina 20 minučių. Man iš Šeškinės (Stanevičiaus g.) į stotį VT tiesioginiu reisu užtrukau 45 minutes... Specialiai skaičiavau. O mašina į bet kurį miesto galą, esantį šiauriau upės, nuo stoties užtrukdavo mažiau nei 20 minučių. Net ir perpildytame nuo transporto mieste vistiek patogiau ir komfortiškiau keliauti mašina, nei tarabanytis autobusais.. Sakykit ką norit, tokie masteliai man per dideli..
        kk3

        Comment


          Transporto iškvietimas internetu: „Uber“ prieš „eTAKSI“?

          Skaityti daugiau: http://www.ivilnius.lt/naujienos/tra...69643d34333636

          Comment


            Keista, kad straipsnyje nėra nieko apie taxify.

            Comment


              Nesusimokėjo už paminėjimą greičiausiai.

              Comment


                Parašė Mindzius-LT Rodyti pranešimą

                O iš kur taip dažnai žmonės važiuoja, kad tiek laiko dažnai užtrunka kelionė?
                Daug kur http://stops.lt/vilnius/#plan/2136,2137/4114

                Šiuo metu tvarkaraščiais labai skųstis neverta. Prieš dešimtmetį buvo vietų kur užsilaikęs po darbo neturėdavai galimybių nusigauti.
                Planuojami dviračiai yra gerai, bet pabadykite žiemą prie -20C per 15-20 cm sniegą "relaksinti" kur nors nuo Aukštųjų Panerių į Jeruzalę.

                Comment


                  Gali supirkti nors visus naujus autobusus ir troleibusus, masiškai niekas į VT nepersės. Nereikia čia išradimų daryti - tiesiog žiūrėti į V. Europos patirtį. Į VT reikia ginti jėga - ekonomine, kai automobiliu naudotis būtų problematiška ir brangu ne tik centre ar senamiestyje, bet ir visame mieste iki pat pakraščių. Dar vienas niuansas - miesto ekstensyvios urbanizacijos suvaldymas. Bet tai savivaldybei neįmanoma užduotis, nes mažai kas nuo jos priklauso, dauguma dalykų reguliuojama valstybės lygiu, ir kad ji ką nors keistų, mažai tikėtina. Bet kokiu atveju, daugiau nei 25 metai ekstensyvios meisto plėtros padarė tiek žalos, kad jos padarinius reikės likviduoti kokius porą dešimtmečių, o turint omenyje katastrofišką demografiją ir ne kažin kokią ekonomiką bei poltitinės valios nebuvimą, tai praktiškai neįmanoma užduotis. Ir jos niekas nesiims.

                  Comment


                    Parašė Sula Rodyti pranešimą
                    Nelabai suvokiu kaip Vilniaus savivaldybė beveik 20 kartų (!!!) planuoja padidinti kelionių dviračiu skaičių.
                    Beje, pastebėjau, kad žiemą dauguma dviračių takų liko nevalyta.
                    VT būtų gerai, bet, deja, dėl mūsų miesto struktūros kelionės dažnai užima 1,5 val. ar net ilgiau, su 2 persėdimais. Gal tai spręsis tankinimu? Planuojama, kad VT daugės, bet kaip, jei net dabar nesugeba įpirkti bent kiek padoraus transporto. Dalis - visiški kledarai.
                    Paprastai. Teisiog dabar Vilniuje žmonės dviračiais važinėja beveik išimtinai pramoginiais/laisvalaikio tikslais ir beveik niekas nevažiuoja dviračiu į darbą ar kitais nelaisvalaikio tikslais. Vilniaus dviračių modal share yra kažkur apie 0%. Nėra tikslių duomenų, bet aišku viena, kad tas skaičius yra nykstamai mažas ir tikrai nesiekia 1%.

                    Lyginkim su kitais miestais ir jų dviračių modal share:
                    - Ryga: 2%
                    - Helsinkis: 6%-11%
                    - Frankfurtas: 7-11%
                    - Amsterdamas: 30%-40%
                    - Londonas: 2%-3%.

                    Daugmaž turim kontekstą. Vilnius galėtų drąsiai bandyti siekti kokių 2%-3% modal share (galėtų ir daugiau, nes atstumai maži, bet turim nepavydėtinai bjaurų klimatą). Tai jei dabar dviračių dalis yra kokie 0.1-0.2% nuo visų kelionių, tas "20 kartų" nėra toks jau didelis skaičius. Šok ant dviračio, prikalbink porą bendradarbių ir žiūrėk jau turim kokius 5 kartus išaugusį commuterių skaičių

                    Potencialo dviračiams Vilniuje tikrai yra. Bent jau kokius 6-7 mėnseius per metus. Pagrindinės priežastys, kodėl tai neišnaudojama, imho, yra kelios:

                    - Vairavimo kultūra. Gatvėmis žmonės bijo važiuoti, ir visai pagrįstai, nes tai tiesiog nesaugu dėl siaubingos vairavimo kultūros.
                    - Nepakankamai gera ir nepažymėta dviračių infrastruktūra. Nesinori važiuoti blogu ir nepatogiu taku.
                    - Klimatas. Čia nieko nepadarysi.
                    - Reljefas. Važiavimas į Šeškinės, Narbuto ar kitus panašius kalnus gali būtų neigiamas veiksnys (nors kai kam gal ir teigiamas t.y. proga pasportuoti, negaištant papildomo laiko, ypač po darbo)
                    - Psichologinės priežastys. Necool, "nes nu kaip čia dabar dviračiu" ir šiaip kritinės masės nebuvimas. Nepažįstamas ir dėl to šiek tiek keistas ir baisus dalykas. Dviratis tebėra suvokiamas kaip kažkas, kuo užsiima tik vaikai arba ką galima išsitraukti išgaražo tik šiltą vasaros savaitgalį smagiam apsivažinėjimui.

                    Kai kurių dalykų (klimato, reljefo) pakeisti negalime, bet kitus galime. Ir tie keli procentai modal share ir "20 kartų" augimas yra visiškai realistiška.
                    Paskutinis taisė John; 2017.06.27, 14:58.
                    Flickr || 2014 in retrospect: Minsk|Wien|Bangkok|Hong Kong|Shenzhen|Shanghai|Beijing|Guangzhou

                    Comment


                      Sakyčiau dar viena priežastis yra ir darboviečių pritaikymas dviračių parkavimui, dušų prieinamumas. Dėl kalno matyt tektų su el.pagalba

                      Comment


                        Parašė RamasN Rodyti pranešimą
                        Sakyčiau dar viena priežastis yra ir darboviečių pritaikymas dviračių parkavimui, dušų prieinamumas. Dėl kalno matyt tektų su el.pagalba
                        Tiesa. Dviračių parkavimas Vilniuje yra skurdokas. Visgi bent jau privatus sektorius (supermarketai, nauji ofisai) šiuo požiūriu viską daro daugmž gerai.

                        dėl dušų, tai, deja, nieko nepadarysi. Būtų per didelė prabanga. Visgi iš patirties žinau, kad važiuojant nedideliu tempu ir su atitinkamais rūbais, dušo galima išvengti. Dar turėkim omeny, kad Vilniuje dauguma važiuotų į centrą, kas reiškia, kad visada į darbą leistųsi į pakalnę. Tai suprakaitavimo ir atitinkamai dušo poreikio galimybė turbūt net mažesnė, nei einant nuo artimiausios autobuso stotelės (nekalbant jau apie murkdymąsi karštame ir bomžais smirdančiame autobuse vasarą). Važiuojant vien centre (tarkim jei gyveni kur nors Žvėryne ir važiuoji į NMC ar Senamiestį) irgi nebus pakankamai krūvio, kad spėtum suprakaituoti.
                        Paskutinis taisė John; 2017.06.27, 15:11.
                        Flickr || 2014 in retrospect: Minsk|Wien|Bangkok|Hong Kong|Shenzhen|Shanghai|Beijing|Guangzhou

                        Comment


                          Pusantrų metų važinėjau į darbą dviračiu 16 kilometrų. Deja, teko atsisakyti šio dalyko dėl 2 priežasčių:

                          1. Klimato - taip, lietus ir visa kita, o blogiausia, kai tai užklumpa pakeliui, arba į darbą atvažiuoji saulei šviečiant, o susiruošus važiuoti iš darbo prapliumpa lietus, tada reikia ieškoti kitų variantų, palikinėti dviratį, kitą kartą jau į darbą važiuoti be dviračio ir t. t.
                          2. Laiko taupymas. Ryte keltis reikia anksčiau, o grįžtant namo, jeigu reikia kur užvažiuoti, dar ką nors nusipirkti, gaunasi daug valakitos. O kur dar tokie netikėtumai, kaip pradurta padanga, o šito išvengti daug važinėjant nelabai įmanoma.

                          Su dviračiu važinėju daug, turėdamas laisvo laiko ir geru oru nuvažiuoju ir po 100 km, bet važinėjimas į darbą nelabai pasiteisino. Pradžioje atrodė gera idėja, bet paskui išlindo daugiau minusų, nei pliusų.
                          Gimtoji Nalšia: Švenčionėliai | Švenčionys
                          Mielosios Grigiškės

                          Comment


                            Parašė Tomizmas Rodyti pranešimą
                            Pusantrų metų važinėjau į darbą dviračiu 16 kilometrų. Deja, teko atsisakyti šio dalyko dėl 2 priežasčių:

                            1. Klimato - taip, lietus ir visa kita, o blogiausia, kai tai užklumpa pakeliui, arba į darbą atvažiuoji saulei šviečiant, o susiruošus važiuoti iš darbo prapliumpa lietus, tada reikia ieškoti kitų variantų, palikinėti dviratį, kitą kartą jau į darbą važiuoti be dviračio ir t. t.
                            2. Laiko taupymas. Ryte keltis reikia anksčiau, o grįžtant namo, jeigu reikia kur užvažiuoti, dar ką nors nusipirkti, gaunasi daug valakitos. O kur dar tokie netikėtumai, kaip pradurta padanga, o šito išvengti daug važinėjant nelabai įmanoma.

                            Su dviračiu važinėju daug, turėdamas laisvo laiko ir geru oru nuvažiuoju ir po 100 km, bet važinėjimas į darbą nelabai pasiteisino. Pradžioje atrodė gera idėja, bet paskui išlindo daugiau minusų, nei pliusų.
                            16km į vieną pusę?

                            Mano paties patirtis (aišku UK) yra kardinaliai priešinga. Važiavimas kur nors NE dviračiu tampa problema. Aišku, priklauso nuo konkrečių sąlygų. Jeigu gyveni ten, kur nebūna eismo kamščių ir yra nemokamas parkingas, tai natūraliai kils pagunda važiuoti mašina.
                            Flickr || 2014 in retrospect: Minsk|Wien|Bangkok|Hong Kong|Shenzhen|Shanghai|Beijing|Guangzhou

                            Comment


                              Parašė John Rodyti pranešimą

                              16km į vieną pusę?

                              Mano paties patirtis (aišku UK) yra kardinaliai priešinga. Važiavimas kur nors NE dviračiu tampa problema.
                              Taip, į vieną. Gaudavosi mažiau nei valanda, nes ten kur aš važiuodavau, nedaug sankryžų, o dviračių takai geri (Gariūnų kryptis). Vis dėlto, po lietingos pernykštės vasaros ir šiaip visokių nepatogumų, kai reikia dar pakeliui susitvarkyti tai tą, tai aną, aiškiai supratau, kad man reikia automobilio. Teko ir dviračio padangą padurti, nemaloni situacija skubant į darbą (ačiū Dievui, suspėdavau laiku, bet streso buvo).
                              Gimtoji Nalšia: Švenčionėliai | Švenčionys
                              Mielosios Grigiškės

                              Comment


                                Parašė Tomizmas Rodyti pranešimą

                                Taip, į vieną. Gaudavosi mažiau nei valanda, nes ten kur aš važiuodavau, nedaug sankryžų, o dviračių takai geri (Gariūnų kryptis). Vis dėlto, po lietingos pernykštės vasaros ir šiaip visokių nepatogumų, kai reikia dar pakeliui susitvarkyti tai tą, tai aną, aiškiai supratau, kad man reikia automobilio. Teko ir dviračio padangą padurti, nemaloni situacija skubant į darbą (ačiū Dievui, suspėdavau laiku, bet streso buvo).
                                Vilniuje 16km dviračiu į vieną pusę išties daugoka. Bet daugumai tai tikriausiai negaliotų. Realistiškai dviračių commute Vilniuje būtų kokie 4-7km į vieną pusę. T.y. atstumas nuo pagrindinių gyvenamųjų rajonų iki centro.
                                Flickr || 2014 in retrospect: Minsk|Wien|Bangkok|Hong Kong|Shenzhen|Shanghai|Beijing|Guangzhou

                                Comment


                                  Pagrindinė bėda yra Vilniaus kalnuotumas, kai į vieną arba kitą pusę būtinai reikės važiuoti į didelį kalną. Orų klausimas yra išsprendžiamas: žiemą valomi ir barstomi keliai, nuo lietaus apsaugoti gali geri drabužiai. Na ir infrastruktūra yra labai svarbi.

                                  Comment


                                    Niekas dviračiais žiemą nevažinės. Net ir vėlų rudenį ar darganotą pavasarį. Taip, yra ekstremalai ar užkietėję dviratininkai, bet kiek tokių yra? O dauguma žmonių į darbą ir ne būtinai į darbą tokiom sąlygom nevažiuos.
                                    Ta dviračių plėtra tai ne daugiau nei varnelė dėl bendros ES vykdomos politikos ekologijos ir transporto srityje. Tačiau tai nerimta (nesprendžia transporto problemos iš esmės) ir kas tinka kokiai nors Danijai, tai netinka Lietuvai dėl klimato, kontretaus miesto reljefo, urbanizacijos tankio ir t.t. Todėl vienintelis būdas išspręsti transporto problema yra esminis VT gerinimas ir ekonominis vertimas naudotis VT. O tai, kad nuo 0,2 iki 2 proc. kelionių bus dviračiu, transporto problemų neišspręs.
                                    Net dviračių nuoma veikia tik nuo balandžio pradžios ar vidurio iki spalio pab.

                                    Dušas darbovietėje... Tai kiek laiko tai užtruks (nusiprausti, pradžiūti). Žodžiu, visiškai netinkamas variantas. Laiko sąnaudų požiūriu 90 proc. atvejų nei kiek ne trumpesnis nei kelionė VT.
                                    Paskutinis taisė Al1; 2017.06.27, 16:19.

                                    Comment


                                      Būtų įdomu palyginti kiek aukščiau vardintuose miestuose nuvažiuoja dviratiniai komuteriai. Bent jau pagal save pastebėjau, kad dviratis patogu kai reikia nuvažiuot 2-5km. ~1km greičiau pėstute. Virš 5km.. Prasideda prakaitas/nuovargis/etc ir auto pradeda vilioti labiau nei galimybė išvengti kamščių/parkavimo. Kitas dalykas - važiavimas keliese. Trumpas atstumas viskas tvarkoj, bet važiuojant toliau jei važiuojančiųjų jėgos ryškiai skiriasi - pradeda erzinti, abi puses..

                                      Beje, viena iš problemų su dviračiu taip pat yra parkavimas. Su auto užrakinai ir +/- ramu. Dviračio ar jo dalių vagystės subjektyviai yra didesnė problema. Pats parkavimas taip pat yra problematiškas. Naudojant U-lock spynas prirakinimo galimybių sumažėja, kartais tenka gerai paieškoti kur prirakinti. Net ir prirakinus.. Pvz daugiabutyje laiptinėje palikti per vakarą ar išvis per naktį nėra gera idėja. Darbo metu taip pat saugus dviračių parkingas irgi yra problema. Aišku dalį šitų problemų galima išspręsti važiuojant nudrožtu neprižiūrėtu dviračiu, bet tada ir nuvažiuojamas atstumas bei greitis atitinkamai keičiasi.

                                      Vairavimo kultūra Vilniuje gerėja milžiniškais žvilgsniais. Dažnai žmonės galvoja, kad bus daug blogiau, nei iš tiesų yra Mano nuomone dviratininkai nebėra diskriminuojami - tiek su auto, tiek su dviračiu sutinku panašų kiekį nekultūringų eismo dalyvių.

                                      Dviračių takai daug liūdnesnė tema. Didelė dalis dvirtakių yra nesaugūs ir praktiškai nenaudotini pagal paskirtį. Jų priežiūra taip pat apgailėtina. Sumoj važiuoti gatvėmis dažnai yra saugiau, greičiau ir patogiau. Deja tai ne visų nervams

                                      P.S. Su dviračiu laisvalaikiu/sportui kai kuriais metais nuvažiuoju ir po 10k kilometrų. Bet išsikėlus tolėliau nuo centro susisiekimo tikslais naudoju minimaliai.

                                      Comment


                                        Parašė mantasm Rodyti pranešimą
                                        Būtų įdomu palyginti kiek aukščiau vardintuose miestuose nuvažiuoja dviratiniai komuteriai. Bent jau pagal save pastebėjau, kad dviratis patogu kai reikia nuvažiuot 2-5km. ~1km greičiau pėstute. Virš 5km.. Prasideda prakaitas/nuovargis/etc ir auto pradeda vilioti labiau nei galimybė išvengti kamščių/parkavimo. Kitas dalykas - važiavimas keliese. Trumpas atstumas viskas tvarkoj, bet važiuojant toliau jei važiuojančiųjų jėgos ryškiai skiriasi - pradeda erzinti, abi puses..
                                        Teko važinėti dviračiu (Londone) kasdien 20, 10 ir 8km į vieną pusę. Pirmu atveju kelionės trukmė šiek tiek ilgesnė, vei VT. Kitais atvejais kelionė dviračiu trumpesnė, nei VT. Turėkim omeny, kad VT Londone yra visai kito lygio, nei Vilniuje.

                                        O jei tikrai apima nuovargis po 5km važiavimo dviračiu, nevažiuojant į statų kalną, tai laikas labai rimtai susirūpinti savo fizine būkle ar net įtarti rimtesnes sveikatos problemas.
                                        Flickr || 2014 in retrospect: Minsk|Wien|Bangkok|Hong Kong|Shenzhen|Shanghai|Beijing|Guangzhou

                                        Comment


                                          Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                          Laiko sąnaudų požiūriu 90 proc. atvejų nei kiek ne trumpesnis nei kelionė VT.
                                          Visiškai netiesa. Laiko sąnaudų prasme važiavimas dviračiu Vilniuje yra net nelygintinas dauguma atveju. Nebent lygintum ėjimą pesčiam vs VT. Autobusai/troleibusai visiškai pralošia dviračiams beveik visuose įmanomuose scenarijuose greičio prasme.
                                          Flickr || 2014 in retrospect: Minsk|Wien|Bangkok|Hong Kong|Shenzhen|Shanghai|Beijing|Guangzhou

                                          Comment

                                          Working...
                                          X