Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis?

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Horn
    replied
    Įdomų turiu pastebėjimą paspirtukų tema. Atlikome tyrimą vienoje didelėje įmonėje Saltoniškese vasarą ir žiemą. Važiuojantys paspirtuku vasarą pasirodo didžiąja dalimi "persėda" iš automobilio. VT keleivių kiekis beveik nekinta nuo sezono.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą

    Gal šaltinių galima? Nemačiau, kad kas šitame forume siūlytų visai neskirti pinigų keliams ar uždaryt kažkokias magistralines gatves. Nebent tu labai pyksti ant pasiūlymo Senamiestyje riboti eismą? O pinigų keliams skiriama ir bus skiriama, nes keliais visų pirma naudojasi viešasis transportas.

    Dar ne prošal būtų pasižiūrėt kiek procentaliai skiriama keliams ir kiek skiriama pėsčiųjų ir dviratininkų infrastruktūrai.
    Galima surasti šioje ir kitose temose. Neseniai kažkas rašė, kad Šiaurinė g. bus klaida...

    Senamiestyje aš iš viso nevažiuoju. Atvirkščiai. Net nesuprantu kodėl iki šiol neapribojo eismo ten. Nors pastangas buvo net prieš 25 metus! Kodėl? "Darniečiai", a-ū!

    Nepakankamai skiriam lėšų keliams (gatvėms) pritaikytiems VT! "Darniečiai"?

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Daugiausiai kamščių mažinimui pasitarnautų platesnis stovėjimo apmokestinimas ir stovėjimo kontrolė miesto centrinėje dalyje ir prie didžiųjų verslo centrų kvartalų. Tik aišku "užkietėję automobilistai" tam visaip kaip tik įmanoma priešinsis. Nes kažkodėl daugeliui sėdinčių nuo 8 iki 17 val. ofise ir niekur iš jo nepajudančių, reikia būtinai į darbą atvykti automobiliu.

    Komentuoti:


  • Ginthus
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą

    Šiemet į susitikimus važiavau paspirtuku likus kelioms dienoms iki Kalėdų. Aišku, rekordiniai metai, išskirtinis atvejis. Bet jeigu tai tęsis, tai tokie dalykai taps dažni. Žiema yra gana sausa, drąsiai galima važiuot prie kokių 5-7 šilumos.
    Aš vis dar važinėju. Vos kelias dienas nevažiavau dėl kritulių.

    Komentuoti:


  • Riedis
    replied
    Tas, kuris springsta nuo automobilių išmetamųjų dujų, laviruoja tarp nemandagių vairuotojų, "neturi" pirmumo perėjose/pervažose, mina išbyrėjusiomis plytelėmis ir gatvėmis, pyksta dėl lėtos takų plėtros ir sankryžos modernizavimo, tikėtinai linksta link kraštutinumo - tai nėra sveika, bet mes turime pasipiktinimo (outrage) kultūrą.
    Nepatinka, kad koks pirdžius sėdi patogiai ir važiuoja norimom mikroklimato sąlygom, nepaisydamas kitų eismo dalyvių, jaučiasi pats sau svarbiausias (ir gal net augina tokius pat palikuonis) tai ir piktiniesi. Tik vienas mintyse nusikeikia, o kitas imasi drastiškų žodžių ar veiksmų. O paskutinis turi psichologinį atsparumą ir neleidžia tam stipriai paveikti.

    Dėl atsiradusios socialinių tinklų viešosios nuomonės reiškimo normos bei mini-grupių (kaip darnaus judumo ar užkietėjusių automobilistų) formavimosi atsiranda noras ir lengvas kelias būti savotiškai pripažintu, gauti stiprų emocinį atsaką - savotiškas bandos jausmas. Trūksta tarpusavio supratimo, nuolankumo kitų neapdairumui. Visada bus nepataisomų atvejų, kuriuos tik draudimais ir griežčiausiomis priemonėmis sutramdysi, tačiau tai sukels bereikalingą iki tol tylėjusiųjų pasipiktinimą. Todėl manau, kad vis vien svarbiausia yra šviesti, šviesti ir dar kartą šviesti.

    Dabartiniais tempais ir matomais vaizdais tikrai nepanašu, kad labai daug keliauja iš "ant kalno" (nuo Lazdynų iki Santariškių), o juolab priemiesčiuose gyvenančių žmonių. Tikslinga būtų susikoncentruoti į daugiausiai darbo vietų turinčių vietų turinčius rajonų dvirtakių plėtrą (Šnipiškės, Neries pakrantė, Naujamiestis, Tuskulėnai) bei magistralinius takus į tolimus rajonus (Narbuto, Neries senvagės, Naujininkų, Kareivių, Antakalnio takai) kas pagal mano matytus Antono žemėlapius atrodo ir vyks artimiausius porą metų. Ir betiesiant ypatingai skatinti jaunimą bei ofiso darbuotojus naudotis tais takais, o ne fizinį ar nekvalifikuotą (mažai kvalifikuotą) darbą dirbančius versti. Verta užkurti šviežius pavyzdžius, kurie dar neįskaudinti ir nenusivylę, o šie savo ruožtu ir užkietėjusio mąstymo ir pažiūrų žmones paskatins pasvarstyti.

    Vieną teigiamą ir tuo pačiu peraugusį į neigiamą pavyzdį pateiksiu - Telia persikėlė į naujus ofisus Saltoniškėse, įrengė pasipirtukų saugyklas bei požeminus garažus automobiliams. Užėjo paspirtukų banga, nutiesė kelis aplinkinius paskutinio kilometro takus (Žalgirio pradas, Upės g.), vasarą ir kelis mėnesius aplink saugyklos ilgainiui buvo apypilnės, prireikė prailgintuvų ir įrengti papildomų rozečių/šakotuvų. Tuo tarpu automobilių vietų buvo pilna. Tačiau suprastėjo orai ir pagrinde liko tik dviratininkai, kurių sąlyginai buvo mažiau, tačiau takų kokybę/balas/šalčius toleruoja lengviau. Tuo tarpu automobiliams vietų nebeliko, aplinkines zonas pabrangino - autobusai papilnėjo.
    Autobusų stotelė šalia Saltoniškių žiedo neišspręsta - joje rytais kamštis, automobiliai grūdasi, geltonas korys ir "A" įvaža nieko nereiškia. 3G joje nestoja, važiuoja iki Laisvės sąjūdžio. Reiškia tie darbuotojai eina per žiedo perėjas, stabdo eismą jose (kerta minimum 2 kartus). Viena intensyviausių rytinių "sankryžų" dar lėčiau juda. Vyksta konfliktinės situacijos, nervai nebetelpa į konservus. Perteklius liejasi visur kur.

    Suprantu, kad apie viską ir apie nieko, bet noriu pasakyti, kad viskas turi savo pasekmes. Manau, kad išvysčius patogius takus, kurie nebūtų ženkliai pavojingesni palijus ar pasnigus - naudojamumo sezonas prasitęstų. Atsirastų daugiau teigiamų pavyzdžių, mažėtų kamščiai, gerėtų sveikata.
    Paskutinis taisė Riedis; 2020.02.28, 09:55.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė taccido Rodyti pranešimą
    Kai Jan Gehl buvo atvažiavęs į Vilnių, pasidžiaugė, kad pagaliau jo aštuonmetė anūkė Kopenhagoj gali eit į mokyklą viena. Kodėl? Todėl, kad šaligatvį įrengė nenutrūkstamai per šalutinius įvažiavimus. Tai veikia ir vairuotojų, ir pėsčiųjų psichologiją.
    Kuo toliau tuo sunkiau suprasti kaip 90aisiais nuo pirmos klasės ramiai vaikščiojom vieni į mokyklą.

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Iš kur šitos nesąmonės? Laisvai galima važinėti nuo balandžio iki spalio, t.y. 6-7 mėn., nors yra kas važinėja ir žiemą.
    Šiemet į susitikimus važiavau paspirtuku likus kelioms dienoms iki Kalėdų. Aišku, rekordiniai metai, išskirtinis atvejis. Bet jeigu tai tęsis, tai tokie dalykai taps dažni. Žiema yra gana sausa, drąsiai galima važiuot prie kokių 5-7 šilumos.

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    Ne visai taip, paskaitykite aktyviausių darniečių pasisakymus: neskirti jokių lėšų automobilių keliams, gal netgi naikinti esamus kelius, uždėti nepakeliamus mokesčius automobilių savininkams ir pan.

    Aš esu tikras, kad automobiliai išliks bent jau XXI amžiuje. Vilniuje kaip tik daroma reikiama plėtra, gal net per daug palanki automobilininkams.
    Tačiau... bendro miesto vystymosi DARNOS trūksta, nors yra nemažai teigiamų pokyčių. Pvz.: susirūpinta socialine infrastruktūra tankiai apgyvendintuose rajonuose, bandoma stabdyti miesto "išskydymą" (nors nevisai sėkmingai), pagerėjo VT ir t.t.
    Gal šaltinių galima? Nemačiau, kad kas šitame forume siūlytų visai neskirti pinigų keliams ar uždaryt kažkokias magistralines gatves. Nebent tu labai pyksti ant pasiūlymo Senamiestyje riboti eismą? O pinigų keliams skiriama ir bus skiriama, nes keliais visų pirma naudojasi viešasis transportas.

    Dar ne prošal būtų pasižiūrėt kiek procentaliai skiriama keliams ir kiek skiriama pėsčiųjų ir dviratininkų infrastruktūrai.

    Komentuoti:


  • sankauskas
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    P.S.S. gal gerai būtų padaryti apklausą kas kokias būdais keliauja kasdien?
    Aš Šiauliuose - tik automobiliu. Būtų kvaila keliauti kitaip - gatvės plačios, ir dar platinamos. Net miesto centre didinamas automobilių stovėjimo vietų skaičius šaligatvių ir viešųjų erdvių sąskaita. Dviračių takų netiesiama, ir neplanuojama. Per 20 metų turbūt nutiesta 300 metrų dviračių tako.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė themanual Rodyti pranešimą

    Tikrai ne visi dviračiu važinėjantys į darbą yra kažkokie automobilių priešininkai, manau nemažai turi patys automobilius. Tiesiog nusistatymas yra ne PRIEŠ automobilius, o UŽ dviračius ir VT. Darnaus judumo priešininkams atrodo, jog visi pinigai eina tik naujiems dviračių takams ir A juostoms, o keleiviams ir dviratininkams tubrūt vos ne grynais dar primoka, kad nevažiuotų automobiliais.
    Aš suprantu, jog praėjusiais metais nutiestų dviračių takų ir A juostų skaičius atrodo bauginančiai, bet keista, jog taip atrodo darnaus judumo priešininkams
    Ne visai taip, paskaitykite aktyviausių darniečių pasisakymus: neskirti jokių lėšų automobilių keliams, gal netgi naikinti esamus kelius, uždėti nepakeliamus mokesčius automobilių savininkams ir pan.

    Aš esu tikras, kad automobiliai išliks bent jau XXI amžiuje. Vilniuje kaip tik daroma reikiama plėtra, gal net per daug palanki automobilininkams.
    Tačiau... bendro miesto vystymosi DARNOS trūksta, nors yra nemažai teigiamų pokyčių. Pvz.: susirūpinta socialine infrastruktūra tankiai apgyvendintuose rajonuose, bandoma stabdyti miesto "išskydymą" (nors nevisai sėkmingai), pagerėjo VT ir t.t.

    Komentuoti:


  • themanual
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą
    Šiek tiek paadvokatausiu Romui. Esmė ne kažkokiame mistiniame priešiškume dviračiams ar pėstiesiems. Prieš normalų VT iš vis jokio prieštaravimo neteko girdėti. Visi yra už adekvatų judėjimą, nors yra ir nemažai automobilių fanatikų. Tiesiog įsivyrauja karingas ir agresyvus ar net lygotas nusistatymas prieš automobilius, kelius, ir viską, kas su tuo susiję. Kai kas jau reikalauja nestatyti ir neremontuoti gatvių (ar net griauti automobilių kelius), uždrausti automobilių judėjimą miestuose (užmiestyje matyt dar nesugalvojo). Vietoje to nesiūlydami nieko advekataus. Jokia "darna" (popsinis šių laikų žodelis) čia net nekvepia.
    Tikrai ne visi dviračiu važinėjantys į darbą yra kažkokie automobilių priešininkai, manau nemažai turi patys automobilius. Tiesiog nusistatymas yra ne PRIEŠ automobilius, o UŽ dviračius ir VT. Darnaus judumo priešininkams atrodo, jog visi pinigai eina tik naujiems dviračių takams ir A juostoms, o keleiviams ir dviratininkams tubrūt vos ne grynais dar primoka, kad nevažiuotų automobiliais.

    Aš suprantu, jog praėjusiais metais nutiestų dviračių takų ir A juostų skaičius atrodo bauginančiai, bet keista, jog taip atrodo darnaus judumo priešininkams

    Komentuoti:


  • index
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    Tai pripažįstama, kad jis pažeidėjas. Kalba eina, apie tai, kad kiekvienas įsėdęs į nuosavą automobilį yra potencialus nusikaltėlis, arba bent jau milžiniškų rinkliavų objektas. Tik kažkodėl "darniečiams" dar neužkliuna nei taksistai nei city-bee ir kiti car-sharingai. Taip pat nemato "neįgaliųjų" vos ne įvažiuojančių į prekybcentrių duris. Apie iš tiesų darnią miestų (ir užmiesčių) plėtrą net nekalbu. Jiems tai nelabai rūpi. Kodėl neafišuoja darbdavių, kurie netoleruoja neautomobilistų, kaip jau buvo mano seniau čia keltas klausimas ir t.t.

    P.S. tiesa sakant, aš daugiau kaip pusę savo amžiaus išvaikščiojau Vilnių skersai ir išilgai pėsčiomis ir man labai netrukdė blogai priparkuoti automobiliai (tik gal jų buvo mažiau). Dviračiu vengiu važinėti susisiekimo tikslais, po to kai du kartus vos nenukeliavau anapilin.

    P.S.S. gal gerai būtų padaryti apklausą kas kokias būdais keliauja kasdien?
    Čia labiau situacija, kad ilgą laiką važinėjimas automobiliu buvo iš esmės skatinamas, o kiti keliavimo būdai iš esmės marinami (dviračių takai nestatomi, šaligatviai neremontuojami, viešasis transportas apleistas). Dabar susiprasta ir jie pradėti skatinti. Kadangi pasikeitimas gana kardinalus, automobilių vairuotojai gali jaustis "persekiojami", nors to tikrai nėra. Reikalas tik tas, kad keliavimas automobiliu nėra vienintelis įmanomas ir būtinas būdas dėl to tą daryti reikia taip, kad netrukdytum kitiems ir suprasti, kad dėl to žmonės tikrai nesidžiaugs.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė index Rodyti pranešimą

    Kad dažniau būna atvirkščiai. Einu pėsčiomis ar važiuoju dviračiu į darbą ir randu užparkuotą šaligatvį ar dviračių taką (nors netoli buvo puikiausių mokamų parkavimo vietų, bet juk doras automobilistas negali mokėti už parkavimą), o po to veikėjas iššokęs iš mašinos dar piktinasi, kad aš matai neturiu teisės jo fotografuoti ir reportinti savivaldybei.
    Tai pripažįstama, kad jis pažeidėjas. Kalba eina, apie tai, kad kiekvienas įsėdęs į nuosavą automobilį yra potencialus nusikaltėlis, arba bent jau milžiniškų rinkliavų objektas. Tik kažkodėl "darniečiams" dar neužkliuna nei taksistai nei city-bee ir kiti car-sharingai. Taip pat nemato "neįgaliųjų" vos ne įvažiuojančių į prekybcentrių duris. Apie iš tiesų darnią miestų (ir užmiesčių) plėtrą net nekalbu. Jiems tai nelabai rūpi. Kodėl neafišuoja darbdavių, kurie netoleruoja neautomobilistų, kaip jau buvo mano seniau čia keltas klausimas ir t.t.

    P.S. tiesa sakant, aš daugiau kaip pusę savo amžiaus išvaikščiojau Vilnių skersai ir išilgai pėsčiomis ir man labai netrukdė blogai priparkuoti automobiliai (tik gal jų buvo mažiau). Dviračiu vengiu važinėti susisiekimo tikslais, po to kai du kartus vos nenukeliavau anapilin.

    P.S.S. gal gerai būtų padaryti apklausą kas kokias būdais keliauja kasdien?
    Paskutinis taisė Sula; 2020.02.28, 08:48.

    Komentuoti:


  • sankauskas
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    Liguistas nusistatymas yra agresyvus piktinimasis žmonėmis, kurie važiuoja į darbą automobiliu daugiau kaip 20 km, ar vežioja vaikus į mokyklą kitam miesto gale. O tokių bent Vilniuje gyventojų yra apie 50%. Dar ko gero kas penktas automobilį privalo vairuoti darbo reikalais (ir ryte važiuoja ne į ofisą, o tiesiai į skirtingus objektus). Negalvojama, apie tuos galvočius, kurie Perkūnkiemį ar net Pilaitę paliko be mokyklų ir darželių, apie tai, kad komiblokai degraduoja (tampa panašūs į seną VT) ir kai kuriuose neįmanoma gyventi, nerūpi, kad dauguma dvirtakių - akligatviai. Pliusas VMS bent už tai, kad VT ženkliai pagerėjo, bet tai ne "Darnu" nuopelnas.
    Jei atvažiuoju iš užmiesčio automobiliu, pasistatau ir 3 km einu iki Senamiesčio, o po to randu "darniečių" sudaužytą automobilį, tai kaip tai vadinti? Kur tie tūkstančiai "darniečių" keliaujančių pėsčiomis, dviračiais, paspirtukais masiškai iš Salininkų, Avižienių, Kalnėnų, Grigiškių, Riešės, Kairėnų ir t.t.???
    Na, aš negaliu atsakyti į klausimą apie kažkokių miesto/priemestinių rajonų, kurių pavadinimus pirmą kartą išgirdau, susisiekimo problemas.
    Nes pavyzdžiui susisiekimas su Ginkūnais, Rėkyva ir Gegužiukais tai tikrai galėtų būti geresnis.

    Komentuoti:


  • index
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą
    Jei atvažiuoju iš užmiesčio automobiliu, pasistatau ir 3 km einu iki Senamiesčio, o po to randu "darniečių" sudaužytą automobilį, tai kaip tai vadinti? Kur tie tūkstančiai "darniečių" keliaujančių pėsčiomis, dviračiais, paspirtukais masiškai iš Salininkų, Avižienių, Kalnėnų, Grigiškių, Riešės, Kairėnų ir t.t.???
    Kad dažniau būna atvirkščiai. Einu pėsčiomis ar važiuoju dviračiu į darbą ir randu užparkuotą šaligatvį ar dviračių taką (nors netoli buvo puikiausių mokamų parkavimo vietų, bet juk doras automobilistas negali mokėti už parkavimą), o po to veikėjas iššokęs iš mašinos dar piktinasi, kad aš matai neturiu teisės jo fotografuoti ir reportinti savivaldybei.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė sankauskas Rodyti pranešimą

    Kuo čia dėtas liguistas nusistatymas? Yra hard cold numbers, kad 1 km nuvažiuotas dviračiu ar VT valstybei kainuoja ŽENKLIAI pigiau, nei.1 km nuvažiuotas automobiliu. Tad natūralu kad žmonėms.pikta, jog valstybės pinigai taškomi taip neracionaliai, skatinant automobilizmą .
    Liguistas nusistatymas yra agresyvus piktinimasis žmonėmis, kurie važiuoja į darbą automobiliu daugiau kaip 20 km, ar vežioja vaikus į mokyklą kitam miesto gale. O tokių bent Vilniuje gyventojų yra apie 50%. Dar ko gero kas penktas automobilį privalo vairuoti darbo reikalais (ir ryte važiuoja ne į ofisą, o tiesiai į skirtingus objektus). Negalvojama, apie tuos galvočius, kurie Perkūnkiemį ar net Pilaitę paliko be mokyklų ir darželių, apie tai, kad komiblokai degraduoja (tampa panašūs į seną VT) ir kai kuriuose neįmanoma gyventi, nerūpi, kad dauguma dvirtakių - akligatviai. Pliusas VMS bent už tai, kad VT ženkliai pagerėjo, bet tai ne "Darnu" nuopelnas.
    Jei atvažiuoju iš užmiesčio automobiliu, pasistatau ir 3 km einu iki Senamiesčio, o po to randu "darniečių" sudaužytą automobilį, tai kaip tai vadinti? Kur tie tūkstančiai "darniečių" keliaujančių pėsčiomis, dviračiais, paspirtukais masiškai iš Salininkų, Avižienių, Kalnėnų, Grigiškių, Riešės, Kairėnų ir t.t.???
    Paskutinis taisė Sula; 2020.02.28, 08:10.

    Komentuoti:


  • sankauskas
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą
    Šiek tiek paadvokatausiu Romui. Esmė ne kažkokiame mistiniame priešiškume dviračiams ar pėstiesiems. Prieš normalų VT iš vis jokio prieštaravimo neteko girdėti. Visi yra už adekvatų judėjimą, nors yra ir nemažai automobilių fanatikų. Tiesiog įsivyrauja karingas ir agresyvus ar net lygotas nusistatymas prieš automobilius, kelius, ir viską, kas su tuo susiję. Kai kas jau reikalauja nestatyti ir neremontuoti gatvių (ar net griauti automobilių kelius), uždrausti automobilių judėjimą miestuose (užmiestyje matyt dar nesugalvojo). Vietoje to nesiūlydami nieko advekataus. Jokia "darna" (popsinis šių laikų žodelis) čia net nekvepia.
    Kuo čia dėtas liguistas nusistatymas? Yra hard cold numbers, kad 1 km nuvažiuotas dviračiu ar VT valstybei kainuoja ŽENKLIAI pigiau, nei.1 km nuvažiuotas automobiliu. Tad natūralu kad žmonėms pikta, jog valstybės pinigai taškomi taip neracionaliai, skatinant automobilizmą .
    Paskutinis taisė sankauskas; 2020.02.28, 08:32.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Šiek tiek paadvokatausiu Romui. Esmė ne kažkokiame mistiniame priešiškume dviračiams ar pėstiesiems. Prieš normalų VT iš vis jokio prieštaravimo neteko girdėti. Visi yra už adekvatų judėjimą, nors yra ir nemažai automobilių fanatikų. Tiesiog įsivyrauja karingas ir agresyvus ar net lygotas nusistatymas prieš automobilius, kelius, ir viską, kas su tuo susiję. Kai kas jau reikalauja nestatyti ir neremontuoti gatvių (ar net griauti automobilių kelius), uždrausti automobilių judėjimą miestuose (užmiestyje matyt dar nesugalvojo). Vietoje to nesiūlydami nieko advekataus. Jokia "darna" (popsinis šių laikų žodelis) čia net nekvepia.

    Komentuoti:


  • taccido
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Tie pavieniai dviračių entuziastai, žiemą vasarą važinėjantys ir į darbą, nedaro jokios įtakos kamščiams.

    Vaikų vežiojimas turi tiesioginę įtaką kamščiams.
    Yra skirtingi dalykai vaikus vežti į mokyklą ar į būrelį autobusu ar dviračiu.
    Daniškose bei lietuviškose lygumose ar Vilniaus / Kauno centre vaikai patys gali visur nuvažiuoti. Bet kasdien neprivažinėsi į Šeškinės, Narbuto ar Šilainių kalnus.

    Būtu įdomu pamatyti tą reklamuojamą variantą, kaip mokyklinio amžiaus vaikai vežiojami dviračiais
    Lietuvoje to neteko matyti.
    Labai keistos mintys, kad atseit dviračių takai niekam nepadeda... Romai, jūsų mintys labai lietuviškų sąlygų nulemtos, be jokio orientavimosi į geresnius variantus
    Tas vaikų vežiojimas kažkokiu prioritetu Nr. 1 patapo. Toks vaizdas, kad per kokius 15 metų vaikai tapo neįgaliais ir juos reikia suvežiot nuo durų iki durų, ir būtinai mašina.
    Gyvenu Vokietijoj ir beveik kasdien matau, kaip vaikus veža į darželį dviračio priekaboj. Aišku, tik mažiausius, bet tai vyksta.
    Kiti vežioja vaikus tramvajum. Vienam tramvajuj kartais gali būt du ar net trys vežimėliai vienu metu. Ir dar daugiau vaikų be vežimėlių
    Dar buvo argumentas, kad vaikų neprivežiosi į mokyklą nuo Narbuto kalno ar atvirkščiai. Kaip čia suprasti? Tai visi darželiai ir mokyklos tik centre? Sovietiniuose rajonuose pilna darželių ir mokyklų!

    Būtu įdomu pamatyti tą reklamuojamą variantą, kaip mokyklinio amžiaus vaikai vežiojami dviračiais
    Lietuvoje to neteko matyti.
    O kodėl mokyklinio amžiaus vaikai turi būti vežiojami? Iki max. 3-4 klasės taip, reikia atvesti (ir būtų geriau nevežti mašina). Bet po to jau metas pačiam judėti. Prisimenu, 3 klasėj vieno vienintelio klasioko pasiimti ateidavo močiutė, tai iš jo juokdavosi. Nes visi kiti grįždavo savarankiškai. O dabar kas per pupuliai, kad reikia vežiot vos ne iki pilnametystės, neduok dieve į autobusą reiks įlipt?

    Dar vienas dalykas, tai "tėvų taksi". Apie šitą fenomeną jau rašo Šveicarijoj ir kitose šalyse: nevežkit vaikų automobiliais! Visų pirma, šalia mokyklų suintensyvėja eismas ir tampa nesaugu, automobiliai statomi ne pagal taisykles ir pan. Antra, vaikas neišsiugdo jokių įgūdžių savarankiškai judėti ir suprasti kelių eismo taisykles, jeigu jį iki durų privežinėja. Trečia, nebendrauja su bendraamžiais, neišsiugdo socialinių įgūdžių. Ketvirta, vaikai tampa mažiau pastabūs aplinkai. Kai vaikus paprašo nupiešti kelią į mokyklą/darželį, tai pėsčiomis ėję nupiešia visko daug daugiau ir detaliau. Vežiojamų vaikų piešiniai žymiai skurdesni: kaip rašė žurnalistai, daug dažniau būna tiesiog kažkokie brūkšniai...

    Kai Jan Gehl buvo atvažiavęs į Vilnių, pasidžiaugė, kad pagaliau jo aštuonmetė anūkė Kopenhagoj gali eit į mokyklą viena. Kodėl? Todėl, kad šaligatvį įrengė nenutrūkstamai per šalutinius įvažiavimus. Tai veikia ir vairuotojų, ir pėsčiųjų psichologiją.

    O kas LT vyksta? Įrenginėja atsibučiavimo aikšteles prie mokyklų

    Taip kad tegul tik tiesia tuos dviračių takus, ir kuo daugiau. O neva prastas klimatas, kaip ir vaikų vežiojimas, yra tik bandymas pateisinti automobilines keliones, kurių nesinori atsisakyti.
    Paskutinis taisė taccido; 2020.02.28, 01:39.

    Komentuoti:


  • themanual
    replied
    Parašė acetonas Rodyti pranešimą
    Iš dalies ir Romas teisus, rytiniams kamščiams įtakos tikrai turi mokinių išvežiojimas po mokyklas. Tai ištikro pasimato per mokinių atostogas. Tačiau vien iš pateikto pavyzdžio apie Klaipėdos LEZa kai buvo išartas vienintelis takelis pridėjo apie 50 automobiliu kurie išjuda vienu metu į vieną kryptį. Patikėk tai turi įtakos kamščiams.
    Tai bet čia ne apie kamščius tema. Darnaus judumo priešininkams kliūva dviračių takai, nes pagal juos neverta leisti pinigų dėl kelių entuziastų, nes niekas masiškiau į darbą nepradės važiuoti dviračiais, nes visi yra vieniši tėvai ir turi bent vieną darželinuką/pradinuką, kuris lanko ugdymo įstaigą kaip tyčia kitame miesto gale. Ir kai vaikai baigs užaugti ir atrodys, jog jau galima važiuoti dviračiu, kaip tyčia gandras atneš dar vieną.

    Bet aš pritarsiu, jog Vilniuje tikrai yra Narbuto (ir visų kitų) kalno problema. Ne to realaus, į kurį neturėtų būti problemų užkilti fiziškai sveikam mokyklinukui ar šviežiam pensininkui tvarkingu dviračiu su pavaromis net nesuprakaitavus, o tokio labiau mistinio iššūkio, kuris fiziškai neaktyviam asmeniui su 30 kg antsvoriu bei išklerusiu dviračiu gali pasirodyti kaip koks Alpių etapas iš TdF

    Komentuoti:

Working...
X