Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis?

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė index Rodyti pranešimą
    Tai jei automobilis tik į Senukus reikalingas tai tam yra citybee, vien dėl tokių atvejų nuosavo automobilio nepirkčiau. Jei dar kablukus kokius nuomotų, tai dar patogiau.
    Taigi pilna krovininių, prie tų pačių senukų nuolat stovi

    Comment


      Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

      Taigi pilna krovininių, prie tų pačių senukų nuolat stovi
      Tai taip. Tik tarkim senukui tą mikriuką gal sunku vairuoti etc.
      Post in English - fight censorship!

      Comment


        Parašė index Rodyti pranešimą

        Tai taip. Tik tarkim senukui tą mikriuką gal sunku vairuoti etc.
        Kolektyviniame sode sunku su busu išvairuot. Be to, bulvių ar kopūsų maišo savikaina mažesnė nei nuoma.

        Comment


          Parašė Sula Rodyti pranešimą

          Kolektyviniame sode sunku su busu išvairuot. Be to, bulvių ar kopūsų maišo savikaina mažesnė nei nuoma.
          Tai taip. Ir niekas nesako, kad būtina visiems atsisakyti automobilio. Tik turi stovėti tvarkingai, geriausia nuosavame parkinge, o ne ant žolės ar šaligatvio. Kita vertus net ir turint automobilį nebūtina juo visur važiuoti. Jei važiuoji į sodą - automobiliu, į Maximą už 3 km - gal geriau autobusi, į kitą senamiesčio galą - gal išvis paėjėti geriausia.

          Tokia ir esmė viso darnaus judrumo.
          Post in English - fight censorship!

          Comment


            Bet kodėl kai kalbama apie darnų judumą visą laiką automobilių mylėtojai priverčia diskusiją suktis apie jų asmenines bėdas ir visokius individualius atvejus kai didžioji dalis vilniečių gyvena 5min nuo viešojo transporto stotelės ir erdvės darnumui yra tiek kad į automobilį vedusiųjų gerovę dar šimtas metų tas judumas nesikėsins Turiu įtarimą kad kai kuriuos erzina ne tai jog gerinamas viešasis transportas ir bus siūloma juo naudotis, o tai kad kartu su darniu judumu vis mažiau toleruojamas parkavimas ant šaligatvių bei vejų, tarša ir visokios kitos neteisėtos ar nesąžiningos privilegijos. (čia ne į Sula nukreipta pastaba, šiaip padariau pastebėjimą apie jautriausiai į tai reaguojančius )
            Paskutinis taisė themanual; 2021.03.04, 18:39.

            Comment


              Parašė themanual Rodyti pranešimą
              bus siūloma
              O! va čia jau kita kalba. Nes dabar paskutiniai postai, tokie jau sakyčiau išskirtiniai. Atvažiuoji į Vilnių, ieškaisi dviračio. Arba sėdi į autiką ir važiuoji savo reikalais, bet ne į Naujininkus, nes ten narkomanai autikuose sėdi Tai tokios ir rekacijos. Ir nėra ko čia labai trigerintis.
              Paskutinis taisė VNS; 2021.03.04, 19:01.
              Show must go von!

              Comment


                Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą



                Užtat norinčių automobilius apmokestinti taip kad "tipinis pensininkas" jo neįpirktu - pilna.
                Aš tai norėčiau didesnio apmokestinimo ne tam kad pensininkai neįpirktų (jiems šiaip būtų galima taikyti lengvatą), o kad tokie kaip aš neįpirktų arba tiesiog jiems nepaismokėtų. Mašinos dabar praktiškai nenaudoju ir tik dėl formos palaikymo prasuku po kelis km per savaitę. O šiaip guli Golfas garaže ir neprašo valgyti. Tai vat šitas ir yra problema, kad mašina turėtų bent šiek tiek prašyti valgyti, jei yra mažai naudojama. Dabar tokie John ir panašūs pižonai ir puspižoniai laiko mašinas kur tik telpa, nes "ai nu valgyt gi neprašo" ir tai yra blogai. Aš labai norėčiau, kad valdžia būtent tokius apmokestintų ir vien tai atlaisvintų nemažai parkingo vietų ir gatvių ploto.

                Comment


                  Karantinas tik dar labiau įrodė, kad galima užsisakyti pristatymui bet kokį daiktą iš bet kur į bet kur, tai nuvažiavimui į Senukus tikrai nėra būtinybės laikyti automobilio. Automobilio "būtinybė" atsiranda dėl to, kad tai yra laikoma pigiausia priemone, bet į kainą nėra įtraukti externalities - sukeliama tarša, užimamas žemės plotas, rizika sugesti ir sukelti kamštį. Kai kaina yra įtraukiama per mokesčius kaštai pasiekia tą ribą jog automobilis jau yra ne pats pigiausias sprendimas. Jeigu pensininkui dėl to pasidaro per brangu gauti būtinas paslaugas - reikia tai spręsti, bet reikia fokusuotis į tai kaip suteikti ar kompensuoti pačią paslaugą. Jeigu pensininkas gyvena tokioje vietoje kur jam be automobilio neįmanoma gauti reikiamų paslaugų ir po naujų taršos reikalavimų ir mokesčių automobilis pasidaro nebeįperkamas - gal geresnis sprendimas yra socialinis būstas patogesnėje vietoje, o ne automobilio lengvata. Tas pats ir su šiaip gyvenančiais nutolusiose retai apgyvendintose teritorijose ir nesugebančiais išlaikyti taršos reikalavimus atitinkančio automobilio - tokiems žmonėms geriau pagelbėti su būsto lengvata ten kur yra darbo ir paslaugų, o ne visiems toliau gyventi taršoje ir leisti pinigus žvyrkelių asfaltavimui.

                  Comment


                    Parašė Zefyras Rodyti pranešimą

                    Nemanau kad kažkokios šalies socialinės politikos tikslas būtų siekti, kad (nauji?) automobiliai pensininkams būtų įperkami. Kaip tik, tai grupė kurie aktyviai naudojasi viešuoju transportu dėl lengvatų ir įpročio turbūt iš sovietmečio. Kita vertus, daugelis vis dar turi kokį nors garažą (nors Vilniuje juos masiškai šluoja), o jiem priklausantis automobilių parkas vienas seniausių. Taipogi tai grupė kurie naudoja automobilį toli gražu ne kasdien, dažniausiai jie tiesiog užima vietą aikštelėje. Tai reikėtų spręsti ne įpirkimo klausimą, o galbūt kokias nors lengvatas parduodant seną taršų automobilių perkant mažiau taršų.
                    Tai viešuoju transportu naudojimasis yra gerai, bet čia nuskambėjo taip lyg visada pensininkai galės įpirkti automobilius jeigu tik jiem reikės.
                    Na jeigu būtų normalūs (vakarietiški) automobilio mokesčiai tai tokio kartą per metus važiuojančio tiesiog neapsimokėtu laikyti.

                    Parašė Sula Rodyti pranešimą

                    Kolektyviniame sode sunku su busu išvairuot. Be to, bulvių ar kopūsų maišo savikaina mažesnė nei nuoma.
                    Vadinasi neverta kopūstų ar bulvių auginti tokiais kiekiais.

                    Parašė John Rodyti pranešimą

                    Aš tai norėčiau didesnio apmokestinimo ne tam kad pensininkai neįpirktų (jiems šiaip būtų galima taikyti lengvatą), o kad tokie kaip aš neįpirktų arba tiesiog jiems nepaismokėtų. Mašinos dabar praktiškai nenaudoju ir tik dėl formos palaikymo prasuku po kelis km per savaitę. O šiaip guli Golfas garaže ir neprašo valgyti. Tai vat šitas ir yra problema, kad mašina turėtų bent šiek tiek prašyti valgyti, jei yra mažai naudojama. Dabar tokie John ir panašūs pižonai ir puspižoniai laiko mašinas kur tik telpa, nes "ai nu valgyt gi neprašo" ir tai yra blogai. Aš labai norėčiau, kad valdžia būtent tokius apmokestintų ir vien tai atlaisvintų nemažai parkingo vietų ir gatvių ploto.
                    Tai taip, bet jeigu neįpirksi tu, tai manau neįpirks ir pensininkas. Pas mane automobilis buvo beveik išskirtinai užmiesčio kelionėms. Per karantiną tiek retai reikėjo, kad net akūmuliatorius spėjo numirti.

                    Parašė Kristisz Rodyti pranešimą
                    Karantinas tik dar labiau įrodė, kad galima užsisakyti pristatymui bet kokį daiktą iš bet kur į bet kur,
                    Nebent gyveni už miesto ribų, tada 90% pristatynėtojų sako "ne ačiū".

                    į kainą nėra įtraukti externalities - sukeliama tarša, užimamas žemės plotas, rizika sugesti ir sukelti kamštį. Kai kaina yra įtraukiama per mokesčius kaštai pasiekia tą ribą jog automobilis jau yra ne pats pigiausias sprendimas.
                    Tarša kaip ir įtraukta per kuro akcizą.


                    Comment


                      Dar yra egzistuojantys pavyzdžiai, kai pensininkams, atiduodantiems teises, suteikiamas nemokamas VT bilietas. Aišku, labiausiai užkietėję neatsisakys. Bet dalis tikrai pasinaudotų šita galimybe: gal kažkiek ir avarijų būtų išvengta. Gaila, kad politikų smegenys išneša tik tokius dalykus, kaip pensininkų automobilių privalomas žymėjimas: ne žalias, bet rudas klevo lapas (tipo jau pavytęs rudeninis lapas)

                      Reikia veikti ir iš kito galo: turi atsirasti nuolaidos žmonėms iki 20 ar 24 metų (metiniams bilietams). Kad net turintys teises neskubėtų pirkt automobilio, ypač gyvenantys didmiesčiuose. Nes staigus šokas, kai nebetenkama mokinio ar studento statuso ir kaina staigiai pašoka, priverčia beveik visus persėst į mAšiną. Šiuolaikinis jaunimas vis labiau sąmoningėja ir rūpinasi rūšiavimu, ekologija ir panašiai, todėl kiekvienais metais tokios priemonės bus vis paveikesnės (t.y. sumažėtų kelionių automobilių ir galbūt įsigyjamų automobilių skaičius, būtų įsigyjama vėliau). Šia tema vienas antipavyzdys iš Alytaus rajono: valdžia apmokėdavo jaunimo keliones į miestą, kad jie... tenai mokytųsi vairuoti!

                      Dar yra visokie teigiami pavyzdžiai, kai miestas paremia verslui krovininių dviračių įsigijimą, kad visokie kurjeriai vežiodami siuntinius ir picas nedūmintų ir šaligatvių neužstatinėtų. O kaip teisingai apmokestint automobilius, nelabai įsivaizduoju. Jeigu visame mieste būtų įvedami parkavimo mokesčiai (kas artimiausiu metu vargu ar atsitiks ), žmonės gali pradėt reikalaut daugiau parkingų („a tai už ką mes tada mokam?“). O automobilio mokesčio pagal gyvenamąją vietą (provincija: x, priemiesčiai: 3x, Karoliniškės: 5x) irgi ne visai pavyktų įgyvendint, nes gi pusė Vilniaus registruoti kaimuose
                      100 minčių – miestai, transportas ir idėjos

                      Comment


                        Parašė VNS Rodyti pranešimą
                        Click image for larger version  Name:	image_107747 (1).jpg Views:	163 Size:	544,9 kB ID:	1866411
                        Kažką sakei?

                        Click image for larger version  Name:	5472796433_71a0de8e1a_b.jpg Views:	0 Size:	332,5 kB ID:	1866858
                        Click image for larger version  Name:	973e2740f118aea2bf951f2e5c5d2e32.jpg Views:	0 Size:	461,0 kB ID:	1866857 Click image for larger version  Name:	Cargo-Banner-1219x800.jpg Views:	0 Size:	428,8 kB ID:	1866859 Click image for larger version  Name:	Et794dAXEAIL9rI.jpg Views:	0 Size:	267,8 kB ID:	1866860 Click image for larger version

Name:	best-cargo-bikes-dealer-canada.png
Views:	463
Size:	352,5 kB
ID:	1866864 Click image for larger version  Name:	IMG_4774[1].jpg Views:	0 Size:	519,0 kB ID:	1866861 Click image for larger version  Name:	peace-coffee-delivery_main.jpg Views:	0 Size:	129,7 kB ID:	1866862

                        Comment


                          Parašė dondc Rodyti pranešimą

                          Kažką sakei?

                          O "Senukus" jie turi? Nes kitu atveju nesiskaito.
                          Paskutinis taisė deep'as; 2021.03.06, 18:54. Priežastis: Nuotraukų citavimas

                          Comment


                            Parašė Stadionas Rodyti pranešimą

                            O "Senukus" jie turi? Nes kitu atveju nesiskaito.
                            Bet jūs suprantat kad Senukai, hyper rimi ir kitos angaro dydžio parduotuvės eroje prieš masinę automobilizaciją neegzistavo? Ir apskritai, toks jausmas kad kiekvieną savaitę statistinis lietuvis važiuoja į Senukus ir ten užsipirkinėja glaisto, parketo arba klozetą, todėl jam į dantis įsikandus truks plyš reikia tos mašinos. Dviratis turbūt nelabai gera pamaina mašinai jeigu važiuoji į senukus, bet kas liečia įprastus apsipirkimus, tai tikrai galima išsiversti ir be auto. Tik, kitas dalykas, daug parduotuvių pastatytos taip, kad atvykęs pėsčiomis turi eiti skersai visus parkingus, arba apskritai važiuoti į užmiestį.

                            Comment


                              Parašė Zefyras Rodyti pranešimą

                              Bet jūs suprantat kad Senukai, hyper rimi ir kitos angaro dydžio parduotuvės eroje prieš masinę automobilizaciją neegzistavo? Ir apskritai, toks jausmas kad kiekvieną savaitę statistinis lietuvis važiuoja į Senukus ir ten užsipirkinėja glaisto, parketo arba klozetą, todėl jam į dantis įsikandus truks plyš reikia tos mašinos. Dviratis turbūt nelabai gera pamaina mašinai jeigu važiuoji į senukus, bet kas liečia įprastus apsipirkimus, tai tikrai galima išsiversti ir be auto. Tik, kitas dalykas, daug parduotuvių pastatytos taip, kad atvykęs pėsčiomis turi eiti skersai visus parkingus, arba apskritai važiuoti į užmiestį.
                              Tai taip. Kitas dalykas, kad net jei ir turi automobilį nėra būtina visur juo važiuoti, bet visgi yra labai daug žmonių, kurie norėdami į senamiestį kavos neįsivaizduoja kito būdo kaip ten nuvažiuoti ir prisiparkuoti prie durų.
                              Post in English - fight censorship!

                              Comment


                                Parašė index Rodyti pranešimą

                                Tai taip. Kitas dalykas, kad net jei ir turi automobilį nėra būtina visur juo važiuoti, bet visgi yra labai daug žmonių, kurie norėdami į senamiestį kavos neįsivaizduoja kito būdo kaip ten nuvažiuoti ir prisiparkuoti prie durų.
                                Turiu tokį kaimyną, kuris nuolat skundžiasi dėl kuro kainų, bet 10-15 min. nuo namų pėsčiomis iki didelės parduotuvės neiti negali, būtinai su mašina. Nesuprasi motyvų...

                                Comment


                                  Parašė dondc Rodyti pranešimą
                                  Šiaip jei dar šį projektą (vėl!) taisys, tai susidarys įspudis, kad absoliučiai beveik visus projektus savivaldybė taiso. Kažkoks siurelizmas.
                                  Miesto realijos greitai keičiasi. Ir geriau pataisyti negu paskui turėti pastatyti kažką, dėl ko po to gailėsiesi.
                                  Paskutinis taisė index; 2021.03.17, 20:56.
                                  Post in English - fight censorship!

                                  Comment


                                    Na, man asmeniškai patinka Salvador Dalí, tai manau realu įsimylėti ir naująjį Vilnių. Bent su laiku.

                                    Comment


                                      Parašė dondc Rodyti pranešimą
                                      Gali ir sumažėti, kai nereiks šiknom braukytis susiaurėjusiose šaligatvio vietose, jei jie taptų labai plačiais, būtų galima išsinešti kavinių staliukus ir tarp vienų staliukų iki kitų kitoj gatvės pusėj atstumas sutrumpėtų. Per mažiau juostų irgi greičiau gautųsi praeiti.

                                      Šiaip jei dar šį projektą (vėl!) taisys, tai susidarys įspudis, kad absoliučiai beveik visus projektus savivaldybė taiso. Kažkoks siurelizmas.
                                      Neisjaudink ,akvinės staliukais užstatys ir tuos susiaurėjimus kir tenka šiknom baukytis. Vilniujue visiška laisvė kavinėms, net ant dviračių takų statytis staliukus.

                                      Comment


                                        Parašė dondc Rodyti pranešimą
                                        Šiaip jei dar šį projektą (vėl!) taisys, tai susidarys įspudis, kad absoliučiai beveik visus projektus savivaldybė taiso. Kažkoks siurelizmas.
                                        Taisymas iš savęs nėra blogas dalykas. Yra modernioje vadyboje kalbama apie tai, kad fokusas turi pereiti iš ouput į outcome (gaila, nėra gerų vertimų lietuvių kalboj). Didžioji dalis miestiečių vertina savivaldybės darbą pagal output'ą - kiek darbų padaryta, tai taisymas atrodo blogai nes jis mažina output'ą. Tačiau taisymas gali pagerinti outcome - nutiesus siauresnę gatvę padidės teritorijos patrauklumas, iš vis netiesiant gal laisvi pinigai geriau bus panaudoti kitiems dalykams ir automobilio naudojimas bus mažiau skatinamas, kas prisidės prie VT ir dviračių populiarėjimo ir visi gyvensim jaukesniam švaresniam mieste. Jeigu pereini prie galvojimo apie outcome tai taisymas ir koregavimas nebeatrodo kaip stabdys, bet kaip ieškojimas rezultato, kuris tiks didžiajai daliai iš pusės milijono suinteresuotų šalių.

                                        Comment


                                          Parašė Kristisz Rodyti pranešimą
                                          ouput į outcome (gaila, nėra gerų vertimų lietuvių kalboj)
                                          kokybė/kiekybė

                                          Comment

                                          Working...
                                          X