Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis?

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    50km/h pasak tų politikų yra vėžlio greitis ir galima iš važiuojančio autobuso išlipti. Tokiems tikrai neprošal būtų persilaikyti teises ir metelius pasivažinėti dviračiu, VT ir pėstute per nereguliuojamas perėjas. Kitaip įvertintų greičius.

    Galite rašyti policijai, kad tikslingai matuotų greitį ties tomis perėjomis - interesas yra, jie juk prieštaravo šiems pokyčiams. Paauklės lakstūnus ir greit parodys statistiką kaip nesilaikoma saugių greičių ties perėjomis.

    Comment


      Parašė Riedis Rodyti pranešimą
      50km/h pasak tų politikų yra vėžlio greitis ir galima iš važiuojančio autobuso išlipti. Tokiems tikrai neprošal būtų persilaikyti teises ir metelius pasivažinėti dviračiu, VT ir pėstute per nereguliuojamas perėjas. Kitaip įvertintų greičius.

      Galite rašyti policijai, kad tikslingai matuotų greitį ties tomis perėjomis - interesas yra, jie juk prieštaravo šiems pokyčiams. Paauklės lakstūnus ir greit parodys statistiką kaip nesilaikoma saugių greičių ties perėjomis.
      Dar pasirodo miesto greitis yra ir spūsčių priežastis: "Jis ragino pagalvoti, kokios transporto spūstys susidarys vasarą, jeigu tokiame kelyje automobilių kolona privalės važiuoti 50 km/val. greičiu."
      Įjungiau beždžionės logiką ir nu tikrai: spūstis=lėtai, vadinasi reikia didinti greitį ir nebeliks spūsčių.

      Comment


        Parašė RamasN Rodyti pranešimą

        Skirtingi žmonės skirtingai svajoja :) Na būtų Metro, t.y. nesusikertantis viešasis transportas, galima būtų kažką tokio teigti ir svajoti. Pamenu kolega mane pasiėmė iš stoties ir vežės į ofisa su mašina per Oslą. Tai jo, jausmas kad važiuoji kažkokiais šunkeliais - nėra platesnių bent kiek gatvių.

        Tačiau Vilniuje nėra tokio viešojo transporto, kuris padengtų daug use case'ų su prognozuojamu atvykimo ir pristatymo laiku bei padoriu operatyvumu. Naudojama ta pati infrastruktūra. Ir jei požeminės arba "pakabintos" neatsiras, tai galit svajot kiek tik norit, bet pėsčias žmogus yra mažiau efektyvu nei ratuotas su mašina ar kitu burzgiančiu transportu, kai atstumas virš maždaug kilometro. "Maždaug", nes įskaičiuojam kiekvieno subjektyvias preferencijas. Ir kol taip yra - reikės visų transporto arterijų ir tranzitinių gatvių. Tai arba pradedam rausti tunelius metro, arba sorry, bus to asfalto jūros, galima tikrai nesvaigt vien su pasivaikščiojimais ar dviračiais - ribotas panaudojimas.
        Tai daug ko nėra bet galima kažką daryti, o ne konservuoti VT esamoje padėtyje. Aš manau jog galima apie daug ką svajoti, bet katino dienos baigsis kai ES iš viršaus nuleis ant mūsų visų automobilių ir dar papildomai ekologinius mokesčius, uždraus visokius dyzelius ir t.t.. Tuomet būrams ir proletariatui nei dviratis, nei troleibusas nebeatrodys tokie riboti, o kas galės susimokėti - džiaugsis atlaisvėjusiomis gatvėmis :)

        Comment


          (atsakymas-paaiškinimas ištrintam SoulMulticast pranešimui)
          "Vežesta" kartu su "Dešimtu maršrutu" kurį laiką aptarnavo 2А, 13, 14А, 21, 21А Klaipėdos m. maršrutus bei 9 maršrutinį taksi. Šiais laikais, vadinamųjų "xozeinų" biznis jau beveik išmiręs. Reguliariuose keleivių pervežmuose išliko tik patys atkakliausi Vilniaus (Irzimas), Trakų (Centvalis), Kauno (maršrutiniai taksi, Merula) rajonuose, o didžiausias bastionas - Klaipėda ir rajonas (Vežeta, Gintarinis vairas, Pajūrio autobusai), kur jiems priklauso daugiau nei pusė miesto transporto ir praktiškai visas rajonas.
          Paskutinis taisė Mettal; 2020.02.28, 08:24. Priežastis: Pridėtas kontekstas
          Viešojo transporto temų rodyklė >>

          Comment


            Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą

            Klaipedoje apskritai daromi labai negrazus sprendimai, kisami neproporcingi pinigai i kelius ir 0 i pesciuju infrastruktura. Ten viskas blogai su darnu judumu ir VT.
            Reikia džiaugtis, kad kažkur dar yra sveiko proto ir nepasiduodama "durnaus judėjimo" beprotybei. Kaune jau prigamino krūvas dviračių takų, kurie 9 mėn. visiškai nenaudojami.

            “The cavalry ain’t coming. You’ve got to do this yourself.” – Chris Gardner

            Comment


              Parašė zero Rodyti pranešimą

              Reikia džiaugtis, kad kažkur dar yra sveiko proto ir nepasiduodama "durnaus judėjimo" beprotybei. Kaune jau prigamino krūvas dviračių takų, kurie 9 mėn. visiškai nenaudojami.
              Čia bandai išprovokuoti kažkokį šitstormą, ar kam čia šitą nesąmonę parašei?

              Comment


                Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

                Čia bandai išprovokuoti kažkokį šitstormą, ar kam čia šitą nesąmonę parašei?
                Trys palaikino. Šitas įdomiausia. Šito aš visiškai nesuprantu, jei jūs tokie car-oriented (aš irgi į parduotuvę mašina važiuoju), nu tai reikalaukit dviračių takų! Gi bus mažiau kamščių jums patiems, jei dalis judės dviračiais. Supraskit vieną kartą kad kelių platinimas nepadeda. Apie tai rašyta su nuorodomis i daug tyrimų jau šiame forume. Vienintelis būdas realiai sumažinti kamščius tai persodinti dalį žmonių ant dviračių, ir šiaurės europos pavyzdys sako kad jie mielu noru persės, jei suteikti tam sąlygas.

                Comment


                  Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą
                  Šito aš visiškai nesuprantu, jei jūs tokie car-oriented (aš irgi į parduotuvę mašina važiuoju), nu tai reikalaukit dviračių takų! Gi bus mažiau kamščių jums patiems, jei dalis judės dviračiais.
                  Tai yra visai nesusiję dalykai.
                  Dviračių takai labiau naudojami savaitgalio ir poilsio, o ne darbo kelionėms. Dvirtakiai 3- 4 mėnesius kažkiek naudojami pagal tiesioginę paskirtį - kai jais kas nors važinėja, ypač savaitgaliais.

                  Likusius 8-9 mėnesius jie naudojami tik "darnaus judumo" PiaRinimui ir bandymui imituoti, kad kažkas rūpinasi infrastruktūra.
                  Tas PiaRinimas vis dėlto labiau panašesnis į tikrą tikslą.

                  Vasarą ir taip mažesni kamščiai.
                  Dviračiai negali padėti vežioti vaikų į mokyklas ir būrelius.
                  Kaip kamščiai keičiasi, iškart pasimatė kai šią savaitę baigėsi vaikų atostogos. Deja, dviračių takai nepadės nei darbo bei vaikų vežiojimo kelionių palengvinimui, nei greitesniam VT eismui.

                  Comment


                    Parašė Romas
                    Tai yra visai nesusiję dalykai.
                    Dviračių takai labiau naudojami savaitgalio ir poilsio, o ne darbo kelionėms. Dvirtakiai 3- 4 mėnesius kažkiek naudojami pagal tiesioginę paskirtį - kai jais kas nors važinėja, ypač savaitgaliais.

                    Likusius 8-9 mėnesius jie naudojami tik "darnaus judumo" PiaRinimui ir bandymui imituoti, kad kažkas rūpinasi infrastruktūra.
                    Tas PiaRinimas vis dėlto labiau panašesnis į tikrą tikslą.

                    Vasarą ir taip mažesni kamščiai.
                    Dviračiai negali padėti vežioti vaikų į mokyklas ir būrelius.
                    Kaip kamščiai keičiasi, iškart pasimatė kai šią savaitę baigėsi vaikų atostogos. Deja, dviračių takai nepadės nei darbo bei vaikų vežiojomo kelionių palengvinimui, nei greitesniam VT eismui.
                    Ar lietuva turi "свой особенный путь"?. Suomijoje padeda, Svedijoje padeda, Danijoje padeda, vazineja tais takais ir ziema ir vasara, o pas mus kitokie zmones, turtingesni, nenori jie is savo karietu persesti.
                    Jei butu normalus dviraciu takai o ne parodija kai vaziuoji 200 metru ir jis baigiasi, vazinetu i darba ir is darbo. Olandijos kur dviraciais vaikus veza tiek to jau nestatau i pavyzdi, iki ju tikrai utopiskai toli.
                    Viskas priklauso nuo infrastrukturos ir iprociu, o jie isugdomi. Belgijoje, Danijoje yra normalu atvaziuoti dviraciu "last mile" iki gelezinkelio stoties is darbo, ten dvirati paliekant. Atvaziavus prie namu pasiimti antra dvirati ir nuvaziuoti iki namu.

                    Comment


                      Parašė Romas Rodyti pranešimą
                      Tai yra visai nesusiję dalykai.
                      Dviračių takai labiau naudojami savaitgalio ir poilsio, o ne darbo kelionėms. Dvirtakiai 3- 4 mėnesius kažkiek naudojami pagal tiesioginę paskirtį - kai jais kas nors važinėja, ypač savaitgaliais.

                      Likusius 8-9 mėnesius jie naudojami tik "darnaus judumo" PiaRinimui ir bandymui imituoti, kad kažkas rūpinasi infrastruktūra.
                      Tas PiaRinimas vis dėlto labiau panašesnis į tikrą tikslą.

                      Vasarą ir taip mažesni kamščiai.
                      Dviračiai negali padėti vežioti vaikų į mokyklas ir būrelius.
                      Kaip kamščiai keičiasi, iškart pasimatė kai šią savaitę baigėsi vaikų atostogos. Deja, dviračių takai nepadės nei darbo bei vaikų vežiojimo kelionių palengvinimui, nei greitesniam VT eismui.
                      Tai, kad apmažina tuos kamščius dviračių takai. Žinau ne viena kuris į darbą ateina pieškomis arba atvažiuoja su dviračiu ir ne tik vasara, bet ir dabar. Būtu normalesni dviračių takai arba bent jie būtu iš viso būtu tokių dar daugiau. Paimkim, kad ir Klaipėda. Dabar į Klaipėdos LEZ nėra neivieno pėsčiųjų ir dviračio tako, bet vistiek gamyklų pamainų pabaigoje per klampoja dešimtis žmonių. Anksčiau kai būdavo bent vienas normalus takas jų būdavo dvigubai daugiau. Dabar dėl statybų suarus taką dalis persėdo į automobilius. Nutiestų normalu dviračių taką su apšvietimu ir tt. dar daugiau žmonių eitu į darba pieškom arba važiuotu su dviračiu.

                      Comment


                        Tai Romas gal galvoja, kad ir autobusai tušti važinėja, nes kaip tu jais išvežiosi vaikus po būrelius :) O šiaip aišku, kad sunku žmonėm suvokti, kad kažkas gali dviračiu į darbą važiuoti, kai jų pačių dabartinėmis sąlygomis niekas neišlaipintų iš automobilio. Turint tokį siaurą požiūrį tikrai galima daryti labai klaidingas generalizuotas išvadas pagal kurias lietuviai vos ne kitos rūšies atstovai nei danai ar suomiai. Pasikartosiu, bet pas mus tiesiog labai pigu mieste turėti automobilį skirtingai nuo senųjų ES narių, ir kai gausim normalius automobilių mokesčius labai greit pasimatys, kad visgi niekuo per daug nesiskiriam.

                        Comment


                          Tie pavieniai dviračių entuziastai, žiemą vasarą važinėjantys ir į darbą, nedaro jokios įtakos kamščiams.

                          Vaikų vežiojimas turi tiesioginę įtaką kamščiams.
                          Yra skirtingi dalykai vaikus vežti į mokyklą ar į būrelį autobusu ar dviračiu.
                          Daniškose bei lietuviškose lygumose ar Vilniaus / Kauno centre vaikai patys gali visur nuvažiuoti. Bet kasdien neprivažinėsi į Šeškinės, Narbuto ar Šilainių kalnus.

                          Būtu įdomu pamatyti tą reklamuojamą variantą, kaip mokyklinio amžiaus vaikai vežiojami dviračiais
                          Lietuvoje to neteko matyti.

                          Comment


                            Parašė Romas
                            Tie pavieniai dviračių entuziastai, važinėjantys ir į darbą, nedaro jokios įtakos kamščiams.

                            Vaikų vežiojimas turi tiesioginę įtaką kamščiams.
                            Yra skirtingi dalykai vaikus vežti į mokyklą ar į būrelį autobusu ar dviraciu.
                            Lygumose / centre vaikai patys gali visur nuvaziuot, bet ką daryti su Šeškinės ir Narbuto kalnais?

                            Būtu įdomu pamatyti antrą variantą, kaip mokyklinio amžiaus vaikai vežiojami dviračiais
                            Lietuvoje to neteko matyti.
                            ačiū už patvirtinimą, jog esu teisus :)

                            Comment


                              Kad vaikai vežiojami ir mašinomis, ir autobusais, tai ir taip aišku, dėl ko nelabai yra ką ir diskutuoti.
                              Tačiau tezė, kad dviračiai turi kazkokios įtakos vaikų vežiojimui ir kamščių mažejimui, kažkaip niekuo pagrįsta.

                              Comment


                                Iš dalies ir Romas teisus, rytiniams kamščiams įtakos tikrai turi mokinių išvežiojimas po mokyklas. Tai ištikro pasimato per mokinių atostogas. Tačiau vien iš pateikto pavyzdžio apie Klaipėdos LEZa kai buvo išartas vienintelis takelis pridėjo apie 50 automobiliu kurie išjuda vienu metu į vieną kryptį. Patikėk tai turi įtakos kamščiams.

                                Comment


                                  Parašė Romas Rodyti pranešimą
                                  Dviračių takai labiau naudojami savaitgalio ir poilsio, o ne darbo kelionėms. Dvirtakiai 3- 4 mėnesius kažkiek naudojami pagal tiesioginę paskirtį - kai jais kas nors važinėja, ypač savaitgaliais.

                                  Likusius 8-9 mėnesius jie naudojami tik "darnaus judumo" PiaRinimui
                                  Iš kur šitos nesąmonės? Laisvai galima važinėti nuo balandžio iki spalio, t.y. 6-7 mėn., nors yra kas važinėja ir žiemą.

                                  Comment


                                    Parašė acetonas Rodyti pranešimą
                                    Tai, kad apmažina tuos kamščius dviračių takai. Žinau ne viena kuris į darbą ateina pieškomis arba atvažiuoja su dviračiu ir ne tik vasara, bet ir dabar.
                                    Ir ne tik dviračiais, bet ir paspirtukais, ir tokių daugėja, kuo labiau daugėja dviračių takų.

                                    Comment


                                      Parašė acetonas Rodyti pranešimą
                                      Iš dalies ir Romas teisus, rytiniams kamščiams įtakos tikrai turi mokinių išvežiojimas po mokyklas. Tai ištikro pasimato per mokinių atostogas. Tačiau vien iš pateikto pavyzdžio apie Klaipėdos LEZa kai buvo išartas vienintelis takelis pridėjo apie 50 automobiliu kurie išjuda vienu metu į vieną kryptį. Patikėk tai turi įtakos kamščiams.
                                      Tai bet čia ne apie kamščius tema. Darnaus judumo priešininkams kliūva dviračių takai, nes pagal juos neverta leisti pinigų dėl kelių entuziastų, nes niekas masiškiau į darbą nepradės važiuoti dviračiais, nes visi yra vieniši tėvai ir turi bent vieną darželinuką/pradinuką, kuris lanko ugdymo įstaigą kaip tyčia kitame miesto gale. Ir kai vaikai baigs užaugti ir atrodys, jog jau galima važiuoti dviračiu, kaip tyčia gandras atneš dar vieną.

                                      Bet aš pritarsiu, jog Vilniuje tikrai yra Narbuto (ir visų kitų) kalno problema. Ne to realaus, į kurį neturėtų būti problemų užkilti fiziškai sveikam mokyklinukui ar šviežiam pensininkui tvarkingu dviračiu su pavaromis net nesuprakaitavus, o tokio labiau mistinio iššūkio, kuris fiziškai neaktyviam asmeniui su 30 kg antsvoriu bei išklerusiu dviračiu gali pasirodyti kaip koks Alpių etapas iš TdF

                                      Comment


                                        Parašė Romas Rodyti pranešimą
                                        Tie pavieniai dviračių entuziastai, žiemą vasarą važinėjantys ir į darbą, nedaro jokios įtakos kamščiams.

                                        Vaikų vežiojimas turi tiesioginę įtaką kamščiams.
                                        Yra skirtingi dalykai vaikus vežti į mokyklą ar į būrelį autobusu ar dviračiu.
                                        Daniškose bei lietuviškose lygumose ar Vilniaus / Kauno centre vaikai patys gali visur nuvažiuoti. Bet kasdien neprivažinėsi į Šeškinės, Narbuto ar Šilainių kalnus.

                                        Būtu įdomu pamatyti tą reklamuojamą variantą, kaip mokyklinio amžiaus vaikai vežiojami dviračiais
                                        Lietuvoje to neteko matyti.
                                        Labai keistos mintys, kad atseit dviračių takai niekam nepadeda... Romai, jūsų mintys labai lietuviškų sąlygų nulemtos, be jokio orientavimosi į geresnius variantus :)
                                        Tas vaikų vežiojimas kažkokiu prioritetu Nr. 1 patapo. Toks vaizdas, kad per kokius 15 metų vaikai tapo neįgaliais ir juos reikia suvežiot nuo durų iki durų, ir būtinai mašina.
                                        Gyvenu Vokietijoj ir beveik kasdien matau, kaip vaikus veža į darželį dviračio priekaboj. Aišku, tik mažiausius, bet tai vyksta.
                                        Kiti vežioja vaikus tramvajum. Vienam tramvajuj kartais gali būt du ar net trys vežimėliai vienu metu. Ir dar daugiau vaikų be vežimėlių :)
                                        Dar buvo argumentas, kad vaikų neprivežiosi į mokyklą nuo Narbuto kalno ar atvirkščiai. Kaip čia suprasti? Tai visi darželiai ir mokyklos tik centre? Sovietiniuose rajonuose pilna darželių ir mokyklų!

                                        Būtu įdomu pamatyti tą reklamuojamą variantą, kaip mokyklinio amžiaus vaikai vežiojami dviračiais
                                        Lietuvoje to neteko matyti.
                                        O kodėl mokyklinio amžiaus vaikai turi būti vežiojami? Iki max. 3-4 klasės taip, reikia atvesti (ir būtų geriau nevežti mašina). Bet po to jau metas pačiam judėti. Prisimenu, 3 klasėj vieno vienintelio klasioko pasiimti ateidavo močiutė, tai iš jo juokdavosi. Nes visi kiti grįždavo savarankiškai. O dabar kas per pupuliai, kad reikia vežiot vos ne iki pilnametystės, neduok dieve į autobusą reiks įlipt?

                                        Dar vienas dalykas, tai "tėvų taksi". Apie šitą fenomeną jau rašo Šveicarijoj ir kitose šalyse: nevežkit vaikų automobiliais! Visų pirma, šalia mokyklų suintensyvėja eismas ir tampa nesaugu, automobiliai statomi ne pagal taisykles ir pan. Antra, vaikas neišsiugdo jokių įgūdžių savarankiškai judėti ir suprasti kelių eismo taisykles, jeigu jį iki durų privežinėja. Trečia, nebendrauja su bendraamžiais, neišsiugdo socialinių įgūdžių. Ketvirta, vaikai tampa mažiau pastabūs aplinkai. Kai vaikus paprašo nupiešti kelią į mokyklą/darželį, tai pėsčiomis ėję nupiešia visko daug daugiau ir detaliau. Vežiojamų vaikų piešiniai žymiai skurdesni: kaip rašė žurnalistai, daug dažniau būna tiesiog kažkokie brūkšniai...

                                        Kai Jan Gehl buvo atvažiavęs į Vilnių, pasidžiaugė, kad pagaliau jo aštuonmetė anūkė Kopenhagoj gali eit į mokyklą viena. Kodėl? Todėl, kad šaligatvį įrengė nenutrūkstamai per šalutinius įvažiavimus. Tai veikia ir vairuotojų, ir pėsčiųjų psichologiją.

                                        O kas LT vyksta? Įrenginėja atsibučiavimo aikšteles prie mokyklų

                                        Taip kad tegul tik tiesia tuos dviračių takus, ir kuo daugiau. O neva prastas klimatas, kaip ir vaikų vežiojimas, yra tik bandymas pateisinti automobilines keliones, kurių nesinori atsisakyti.
                                        Paskutinis taisė taccido; 2020.02.28, 00:39.
                                        Miestai, transportas ir idėjos (tinklaraštis)

                                        Comment


                                          Šiek tiek paadvokatausiu Romui. Esmė ne kažkokiame mistiniame priešiškume dviračiams ar pėstiesiems. Prieš normalų VT iš vis jokio prieštaravimo neteko girdėti. Visi yra už adekvatų judėjimą, nors yra ir nemažai automobilių fanatikų. Tiesiog įsivyrauja karingas ir agresyvus ar net lygotas nusistatymas prieš automobilius, kelius, ir viską, kas su tuo susiję. Kai kas jau reikalauja nestatyti ir neremontuoti gatvių (ar net griauti automobilių kelius), uždrausti automobilių judėjimą miestuose (užmiestyje matyt dar nesugalvojo). Vietoje to nesiūlydami nieko advekataus. Jokia "darna" (popsinis šių laikų žodelis) čia net nekvepia.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X