Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis?

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė evil Rodyti pranešimą

    Pilnai pritariu, dar uždraust automobiliam tranzitu kirsti centrą, apmokestinti visą parkingą ant valstybinės žemės. Kol kas turim tik juokingą registracijos mokęstį. Būtų sąlygos automobilį įsigyti kaip Singapūre - greitai 95% persėstų ant VT, nereiktų nė diskutuoti ar prašyti, būtų galima susiaurinti gatves, visur dviračių takus padaryti. Aš būčiau už, bet neįsivaizduoju kokia politinė jėga Lietuvoje pasiryžtų tokiam savižudiškam žingsniui.
    Greitai to pas mus padaryti nepavyks, ypač pas mus kur po sovietmečio kažkada retenybe buvęs, o dabar pigiu tapęs automobilis daugeliui tapo gero gyvenimo simboliu, o viešuoju transportu didelę dalį nepriklausomybės buvo visiškai nesirūpinama. Teks ilgai dirbti ir mažais žingsneliais eiti iki to, svarbu nuolat kantriai dirbti tinkama kryptimi.
    Post in English - fight censorship!

    Comment


      Manau, kad tokiais žingsneliais einant problemos pačios išsispręs - dar po 30m automobilių su vidaus degimo varikliais niekas nebegamins, pasikeis viena karta, kuri apie paskyrą automobiliui ir prestižinį žiguliuką bus girdėję tik iš bobučių pasakų, autonominiai automobiliai neleis važinėti bet kaip ir parkuotis purvyne, gal net VT atsiras veikiantys kondicionieriai ir nebus prasmės toki Leafą nudrožtą pirkt. Tik reiks palaukt tuos 30m.

      Comment


        Parašė evil Rodyti pranešimą

        Pilnai pritariu, dar uždraust automobiliam tranzitu kirsti centrą, apmokestinti visą parkingą ant valstybinės žemės. Kol kas turim tik juokingą registracijos mokęstį. Būtų sąlygos automobilį įsigyti kaip Singapūre - greitai 95% persėstų ant VT, nereiktų nė diskutuoti ar prašyti, būtų galima susiaurinti gatves, visur dviračių takus padaryti. Aš būčiau už, bet neįsivaizduoju kokia politinė jėga Lietuvoje pasiryžtų tokiam savižudiškam žingsniui.

        Aš pastaruoju metu analizuodamas parkingo situaciją Vilniuje galiu pasakyti, jog realiems pokyčiams drastiškų priemonių nereikia. Pakaktų sunaikinti kelioliką didesnių smėlio/žvyro aikštelių Šnipiškėse, Spaudos/Viršuliškių skg. kvartale, prie Seimo, Saulėtekyje, šalia Technopolio ir kitose vietose, kur šalimais yra biurai. Tuomet tereiktų sukontroliuoti parkavimo pažeidimus gatvėse ir važinėjančių į darbą automobiliais (kuriems nėra būtinybės) ženkliai sumažėtų.

        Jie turbūt ir toliau turėtų asmeninį automobilį savaitgaliams/atostogoms, nedidelė dalis po kurio laiko galbūt atsisakytų automobilio visai, bet labiausiai tikėtina sumažėtų automobilių skaičius tenkantis vienam namų ūkiui. Net ir šeimose su vaikais vienas iš tėvų (arba mainydamiesi) liktų vaikų vežiotoju, kitas keliautų į darbą viešuoju transportu.

        Bet kokiu atveju kieme stovintis rečiau naudojamas automobilis yra mažesnė problema miestui nei dažnai naudojamas automobilis. O kad juos naudoti reiktų dar rečiau - reikia statyti darželius ir mokyklas ten kur jų trūksta labiausiai.
        Paskutinis taisė stop.this.train; 2020.01.22, 00:04.

        Comment


          Parašė John Rodyti pranešimą

          Taip. Labai keista, kad daugelis jaunų, protingų ir išsilavinusių žmonių (tokių, kaip evil iš Kauno) kažkodėl bando pateikti savo asmeninius pavyzdžius kaip univeralų ir visuotinį tipažą.
          Aš daugmaž žinau, kiek žmonių Vilniaus dideliuose ofisuose vežioja į mokyklas ir darželius savo atžalas. Nu kokie 20% grubiai iš akies. Dar 20-30% galbūt nueina į kitas "mašina yra būtina" kategorijas. Bet 40-50% korporatyvinių ir workspace ofisų "vairuotojų" yra jaunimas, neturintis nei vaikų, nei būtinybės važiuoti mašina. Nežinau tik ar tai absoliuti ar paprasta dauguma, bet visiškai akivaizdu, kad bent jau pastaroji. Tai apie juos ir kalbam. Tą pusę or so visų vairuotojų, kurie į darbą ar kitais reikalais važiuoja mašina, o paklausti, kodėl, atsako "ai nu tai ką aš žinau", ir yra ta dviračių, paspirtukų ar ėjimo pėsčiomis rinka.
          Jeigu dauguma darbuotojų būtų be vaikų, turbūt kamščiai staiga nedingtų per moksleivių atostogas?
          Flickr

          Comment


            Parašė Kukumalu Rodyti pranešimą

            O kur tą city bee numeti ? Jei su city bee grįžinėji namo, tai ten kur pastatytum savo automobilį statai city bee. Juk city bee neturi kažkokio imuniteto prieš kelio ženklus arba žolę. Jei kas praneš - city bee juk turi duomenis kas padarė pažeidimą.
            Čia labiau turėjau omenyje aplinkybę, kad atvažiavus į miegamuosius rajonus ne tik, kad nėra kur parkuotis ant asfalto, bet kartais netgi nėra laisvos žolės ar šaligatvio, taip viskas užstatyta. Tuomet pastačius ant žolės nuosavą automobilį jis stovės ten iki kitos dienos. Pastačius city bee automobilį jis ten stovės pusvalandį. Todėl city bee yra mažesnė blogybė tokiomis aplinkybėmis.

            Parašė Kukumalu Rodyti pranešimą

            Moralas - man važinėjant Kaune, miesto ribose automobiliu susitaupo bet 30valandų laiko per mėnesį (lyginant su laiku kurį reikėtų praleisti laukiant troleibuso, tada laukiant kito troleibuso į kurį persėdinėsi) Ir čia skaičiuojant normalų važinėjimą, į darbą/iš darbo, į parduotuves, kartais kažkur papietaut ir pan.

            Jei neskaičiuoti švaistomo laiko - tai nenaudojant savo automobilio išeitų daugiau pinigų kelionėms į darbą/iš darbo + įvairiems pristatymams į namus.
            Spėju, kad 30 sutaupytų valandų ištraukei iš lubų, nes turbūt nesi gyvenęs mėnesį laiko be automobilio, kad praktiškai būtum išmatavęs. Kai kurios kelionės greičiausiai yra atliekamos pėsčiomis, kai kurios - viešuoju transportu, kai kurios - dviračiu ar paspirtuku, dar kitos - pavežėtoju ar taksi. Nėra vienos priemonės, geresnės už automobilį, bet priemonių visuma tiek kainos, tiek laiko atžvilgiu yra lygiavertė automobiliui. Žinoma, ir įpročiai turi šiek tiek pasikeisti. Pvz, prieš eidamas į stotelę visada pasižiūri programėlėje kur šiuo metu yra autobusas. Lietaus ir vėjo nebijau, todėl piko metu mano pasirinkimas nr 1 yra dviratis. 80% kelionių mieste atlieku būtent dviračiu - sutaupau begales laiko nestovėdamas kamštyje. Ne piko metu pasirinkimas nr 1 yra Viešasis transportas, o jei nėra patogaus maršruto be persėdimo arba su trumpu laukimo laiku - tuomet renkuosi Boltą. Atstumus iki 1-1,5 km dažnai einu pėsčiomis. Kelionėms į užmiestį pasirinkimas nr 1 yra traukinys, o nr 2 - citybee. Kalbos apie sutaupytas 30h per mėnesį man yra juokingos. Jei tavo darbas nėra važinėti visą dieną nuo ryto iki vakaro, tai nieko tu nesutaupai.

            Dėl taupymo pristatymui: man pristatymai į namus beveik visada pigiau, negu kad pačiam važiuoti. Nebent tavo laikas labai pigus. Pvz, jei pristatymas į namus kainuoja 2€, o važiuodamas atsiimti prekės pirmyn-atgal sugaiši 30 min, tai pristatymas apsimoka jei tavo laikas brangesnis negu 4€/val. Be to, tu ne šiap švaistai savo laiką, bet ir dirbi vairuotojo darbą, naudoji automobilį, degini kurą. Aš asmeniškai geriau sumokėsiu 2€ kurjeriui, kad galėčiau skirti savo brangų laiką pažaisti su vaiku, negu, kad dirbčiau kurjerio darbą už tuos porą eurų.


            Parašė Lettered Rodyti pranešimą

            Naudoto automobilio išlaikymas tikrai nėra pigus, neveltui taip auga ir naujų automobilių pardavimui. Tiesa, tada remonto išlaidų eilutę pakeičia lizingas. Bet kokiu atveju, sumos išleidžiamos ant auto yra kokius 20 kartų didesnės nei kainuoja VT bilietai.
            Čia turėtas omenyje nemokamas arba nepaprastai pigus parkavimas tiek prie namų, tiek centre, taip pat taršos mokesčio nebuvimas, įvažiavimo į centrą (kamščių mokesčio) nebuvimas, prabangių automobilių mokesčių nebuvimas. Kol tie mokesčiai mūsuose neegzistuoja, tol automobilio išlaikymas beveik nieko nekainuoja.

            Comment


              Parašė Lettered Rodyti pranešimą

              Jeigu dauguma darbuotojų būtų be vaikų, turbūt kamščiai staiga nedingtų per moksleivių atostogas?
              Bet vaikai gali būti jau tokio amžiaus, kai jų nebereikia vežioti į mokyklas, arba jie eina į mokyklas šalia namų ir jų ir taip nereikia vežioti, bet tėvai tiesiog ima tuo pat metu ir savo atostogas, nes taip paprasčiau organizuotis keliones ir panašiai. Taip jie irgi prisideda prie kamščių mažėjimo per moksleivių atostogas (t.y. ne tik sumažėja kelionių automobiliais skaičius, nes nereikia vežioti vaikų, bet ir pačių keliaujančių, nes daugiau atostogaujančių tėvų, kurie turi vaikų bet nebūtinai juos vežioja į mokyklas ne atostogų metu).

              Aišku nežinau ar daug tokių šeimų, įdomu būtų pamatyti statistiką, bet bijau, jog jos niekas nerenka. Daug jų ar mažai bet tokie žmonės irgi galėtų būti iš tų, kuriems važiuoti į darbą automobiliu būtinybės nėra. Dar neaišku ar John įtraukia tokius tėvus, kurie veža vaikus kelis šimtus metrų nuo namų iki mokyklos ir realiai neturėtų būti priskiriami prie "vežiotojų".

              O šiaip tai nenustebintų manęs, jei egzistuoja statistinis nuokrypis ir tarp žmonių neturinčių vaikų, jog dažniau renkamasi atostogauti vasarą ar šalia švenčių (Kalėdos, Velykos, Vėlynės) nei kitu metu.
              Paskutinis taisė stop.this.train; 2020.01.22, 01:08.

              Comment


                Ar naujos gatvės ilguoju laikotarpiu išsprendžia kamšių problemas? Pats laikas persigalvoti, sakyčiau.

                Comment


                  Parašė vaidasp Rodyti pranešimą
                  Ar naujos gatvės ilguoju laikotarpiu išsprendžia kamšių problemas? Pats laikas persigalvoti, sakyčiau.
                  Perfrazuoju - ar yra kamščių problema? Ir ar tam gatvės tiesiamos?

                  Comment


                    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                    Jeigu dauguma darbuotojų būtų be vaikų, turbūt kamščiai staiga nedingtų per moksleivių atostogas?
                    Nereikia daugumos. Užtenka 20%.

                    Comment


                      Aš irgi dėl to parašiau. Taip pat Verkių st. man atrodo galima naikinti įvažą.

                      Comment


                        Aš irgi dėl to parašiau. Taip pat Verkių st. man atrodo galima naikinti įvažą.

                        Comment


                          Pateikiau pasiūlymus tiek dėl Pramogų stotelės panaikinimo, tiek dėl įvažos. Nors manau atsakymas dėl stotelės perkėlimo bus, kad KT perkėlimas išeina už projekto ribų, o dėl įvažos - kad greitieji autobusai neaplenks stotelėse gausiai sustojusių troleibusų. Bet o gal..

                          Comment


                            Pateikiau pasiūlymus tiek dėl Pramogų stotelės panaikinimo, tiek dėl įvažos. Nors manau atsakymas dėl stotelės perkėlimo bus, kad KT perkėlimas išeina už projekto ribų, o dėl įvažos - kad greitieji autobusai neaplenks stotelėse gausiai sustojusių troleibusų. Bet o gal..

                            Comment


                              Parašė kutas Rodyti pranešimą
                              Pateikiau pasiūlymus tiek dėl Pramogų stotelės panaikinimo, tiek dėl įvažos. Nors manau atsakymas dėl stotelės perkėlimo bus, kad KT perkėlimas išeina už projekto ribų, o dėl įvažos - kad greitieji autobusai neaplenks stotelėse gausiai sustojusių troleibusų. Bet o gal..
                              Deja taip, maždaug tiek ir apsiriboja jų supratimas apie greitą VT. Iš tikro reikia greitinti ne kažkokius išskirtinius vienetus, kuriais kažkas atseit kažkur greičiau nusigaus, o visi kiti atseit niekur neskuba. Turi būti greitas judėjimas pagrindinėmis arterijomis viso VT, kai bet kuriuo momentu išlipęs iš privežančio maršruto žinai, kad 5 min. bėgyje įsėsi į kažkurį sraute.
                              Taip pat kišenės A juostose tik skatina nelegaliai apvažinėti spūstis, nes nu tuščia, tai ko neprasilėkt? O kai VT stoja tiesiai A juostoje, tai jau noras mažėja.
                              Paskutinis taisė Ginthus; 2020.01.28, 09:23.

                              Comment


                                Parašė Kukumalu Rodyti pranešimą

                                Normalus automobilis gali kainuoti ir porą tukstančių. Garažas - 10k ir daugiau, plius tų garažų nėra visuose rajonuose, o ir tuose kur yra dažnai nepakankamai. Sakyt kad gali nusipirkt automobilį tai gali nusipirkti ir garažą tai tas pats kas sakyti - jei gali leisti sau kasdien pietauti mokant 5eurus už dienos pietus valgykloj tai reiškia gali vakarieniauti kasdien už 30eurų restorane.
                                Ne valdžios problema yra tavo asmeninių daiktų laikymas. Neturi vietos, trūksta po namais - ieškai aplink, perki, nuomojiesi - tavo rūpestis. Bet ne gadini visuomeninį turtą.

                                Comment


                                  Parašė Creatium Rodyti pranešimą

                                  Ne valdžios problema yra tavo asmeninių daiktų laikymas. Neturi vietos, trūksta po namais - ieškai aplink, perki, nuomojiesi - tavo rūpestis. Bet ne gadini visuomeninį turtą.
                                  Aš nesakiau kad kažkas kažką privalo, tik atmušiau visiškai nieko vertą argumentą "jei GALI įsigyti automobilį tai GALI įsigyti garažą". Galima sakyti - "jeigu nori įsigyti automobilį tai pats ir turi pasirūpinti kur jį legaliai laikyti", tada taip viskas ok. Bet teigti kad kiekvienas turintis pinigų automobiliui turi pinigų garažui yra nelogiška.

                                  Comment


                                    O kaip mintis leisti įsigyti automobilį tik turint jam rezervuotą vietą? Esamos vietos prie daugiabučių būtų inventorizuotos ir parduotos aukciono tvarka šalia esantiems gyventojams skiriant max vieną nuo buto. Naujai įrengiamos vietos eitų per tą patį aukcioną, pirmenybė neturintiems vietos gyventojams. Svečiams vietos būtų įrengiamos atskirai ir neparduodamos gyventojams, tačiau jie ten galėtų laikyti mašiną mokėdami kaip ir svečiai nustatytą valandinį tarifą. Ar tai būtų teisinga? Ir jei ne, kodėl?

                                    Comment


                                      "leisti įsigyti automobilį"? Jūs kokioje santvarkoje įsivaizduojate gyvenantis?

                                      Comment


                                        Užtektų kontroliuoti parkingo taisyklių laikymąsi, atnaujinti gatves limituojant neleistino parkavimo galimybę. Tada, jeigu bus poreikis, atsiras privatūs daugiaaukščiai parkingai. Prie Oro uosto ta problema taip ir išspręsta.

                                        Comment


                                          Parašė Nitro Rodyti pranešimą
                                          "leisti įsigyti automobilį"? Jūs kokioje santvarkoje įsivaizduojate gyvenantis?
                                          Ne tame esmė, šis radikalus pasiūlymas niekad ir niekur artimiausioje ateityje nebus įgyvendintas, bet pavyzdžiui koks Oslas per pažeidimų kontrolę ir parkavimo vietų naikinimą iš esmės ir turi tokį rezultatą, kuris būtų pasiektas tiesiog kita priemone. Jeigu kas bandėt Norvegijoje miegamajame kvartale prisiparkuoti ne svečio vietoje (kurių nedaug ir jose stovėjimas per naktį super brangus) ir jūsų automobilis nebuvo nutemptas, tai jums labai pasisekė

                                          Comment

                                          Working...
                                          X