Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis?

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Creatium Rodyti pranešimą

    Pradėjai neblogai, baigei apibendrinimu, kad auto neturi tik visiški debilai.

    O jeigu gyveni prie stotelės, važiuot reikia vienu maršrutu, o šiltuoju sezonu gali drąsiai naudotis paspirtuku? Sodybos neturi, o prie ežero arba dviračiu (jeigu netoli miesto) arba traukiniu (pvz., į Trakus iš Vilniaus) arba Citybee? Tai čia jau debilas ar ne?
    Nu gal biški per riebiai užbaigiau. Esmė kad automobilis reikalingas beveik visiems išskyrus tuos kurie arba negali jo turėti, arba yra pasiryžę aukoti laiką/pinigus vardan nežinau ko. Nu dar galima iškirti žaliuosius, čia irgi normali priežastis nevairuoti.

    Nesakau kad tie kas neturi automobilio yra debilai Jūsų pavyzdys geras, bet vėlgi tik šiltuoju metu laiku, ir visgi net šiltuoju metu laiku pas mus dažnai lyja, tai važiavimas paspirtuku dviračiu neretai bus nelabai malonus. Bet net jei stotelė prie namų, vistiek galioja visi kiti punktai dėl laiko užtrunkamo su viešuoju transportu.
    Paskutinis taisė Kukumalu; 2020.01.21, 12:51.

    Comment


      Jo, miegamieji rajonai pilni laiko vertintojų su keliais automobiliais, kurie kasdien sutaupytą laiką leidžia valgydami čipsus ir siurbdami pigų alų prie TV ekrano

      Comment


        Parašė Kukumalu Rodyti pranešimą

        Nu gal biški per riebiai užbaigiau. Esmė kad automobilis reikalingas beveik visiems išskyrus tuos kurie arba negali jo turėti, arba yra pasiryžę aukoti laiką/pinigus vardan nežinau ko. Nu dar galima iškirti žaliuosius, čia irgi normali priežastis nevairuoti.
        Priklauso nuo lokacijos, bet Vilniuje važiuoti dviračiu dažnu atvej yra greičiau ir efektyviau, nei mašina piko metu. Mano atvejis gana eklstremalus (15-30min., priklausomai nuo eismo vs stabilios 5 min. piko metu dviračio naudai) ir aišku daugumai toks ekstremalus balansas matyt negaliotų, bet daugeliu kitų atvejų dviratis irgi laimėtų arba bent jau būtų apylygiai.
        Realybėje žmonės nesirenka dviračių ar paspirtukų ne todėl, kad jie realiai ką nors skaičiuoja ar daro racionalias išvadas. Esminis ir dažnai vienintelis argumentas būna "ai nu kaip čia taip dabar važiuosi". Kaip kai kurie žmonės mėgsta trūkčioti prie sankryžos maigydami greičio pedalą arba staigiai stabdyti ir vėl akseleruoti, nors priekyje dega raudona. Tiesiog tokie žmonių įpročiai.

        Comment


          Parašė John Rodyti pranešimą
          Realybėje žmonės nesirenka dviračių ar paspirtukų ne todėl, kad jie realiai ką nors skaičiuoja ar daro racionalias išvadas. Esminis ir dažnai vienintelis argumentas būna "ai nu kaip čia taip dabar važiuosi". Tiesiog įpratimo dalykas.
          Su vaikais, daiktais, pirkiniais ir pan. irgi nelabai patogu važiuoti dviračiu/paspirtuku.
          Flickr

          Comment


            Parašė Lettered Rodyti pranešimą

            Su vaikais, daiktais, pirkiniais ir pan. irgi nelabai patogu važiuoti dviračiu/paspirtuku.
            Taip, nes 99.99% vilniečių visur ir visada važiuoja su daiktais ir vaikais.

            Comment


              Parašė Kukumalu Rodyti pranešimą

              Nu gal biški per riebiai užbaigiau. Esmė kad automobilis reikalingas beveik visiems išskyrus tuos kurie arba negali jo turėti, arba yra pasiryžę aukoti laiką/pinigus vardan nežinau ko. Nu dar galima iškirti žaliuosius, čia irgi normali priežastis nevairuoti.

              Nesakau kad tie kas neturi automobilio yra debilai Jūsų pavyzdys geras, bet vėlgi tik šiltuoju metu laiku, ir visgi net šiltuoju metu laiku pas mus dažnai lyja, tai važiavimas paspirtuku dviračiu neretai bus nelabai malonus. Bet net jei stotelė prie namų, vistiek galioja visi kiti punktai dėl laiko užtrunkamo su viešuoju transportu.
              Bet biški kvepia naftalinu šitas postas. Kodėl VT yra laiko švaistymas? Jeigu važiuoji iki darbo, nu taip, greičiausiai užruksi ilgiau. Bet tai gali knygą paskaityt, podkastą paklausyt, video telefone pažiūrėt. 4G turim, gali net laptopą išsitraukt padirbt, jeigu jau toks brangus laikas. Įvertinkit ir auto laikymo ir aptarnavimo išlaidas. Kiek laiko "iššvaistot", kai reikia techninę praeit, nusiplaut, skysčius papildyt, padangas pasikeist?

              Comment


                Parašė John Rodyti pranešimą

                Taip, nes 99.99% vilniečių visur ir visada važiuoja su daiktais ir vaikais.
                Sutapimas ar ne, bet lygiai toks pat procentas kiaurą parą vežioja vaikus iš vieno būrelio į kitą ir dar lygiagrečiai darbo reikalais po miestą važinėja.

                Comment


                  Parašė Creatium Rodyti pranešimą

                  Sutapimas ar ne, bet lygiai toks pat procentas kiaurą parą vežioja vaikus iš vieno būrelio į kitą ir dar lygiagrečiai darbo reikalais po miestą važinėja.
                  Greičiausiai taip, kitaip būtų sunku paaiškinti, kodėl per moksleivių atostogas "stebuklingai" dingsta visi "įspūdingi" Vilniaus kamščiai.
                  Flickr

                  Comment


                    Parašė John Rodyti pranešimą

                    Priklauso nuo lokacijos, bet Vilniuje važiuoti dviračiu dažnu atvej yra greičiau ir efektyviau, nei mašina piko metu. Mano atvejis gana eklstremalus (15-30min., priklausomai nuo eismo vs stabilios 5 min. piko metu dviračio naudai) ir aišku daugumai toks ekstremalus balansas matyt negaliotų, bet daugeliu kitų atvejų dviratis irgi laimėtų arba bent jau būtų apylygiai.
                    Realybėje žmonės nesirenka dviračių ar paspirtukų ne todėl, kad jie realiai ką nors skaičiuoja ar daro racionalias išvadas. Esminis ir dažnai vienintelis argumentas būna "ai nu kaip čia taip dabar važiuosi". Kaip kai kurie žmonės mėgsta trūkčioti prie sankryžos maigydami greičio pedalą arba staigiai stabdyti ir vėl akseleruoti, nors priekyje dega raudona. Tiesiog tokie žmonių įpročiai.
                    Dviratis ir paspirtukas ypač piko metu tikrai aplenks automobilius, jeigu nėra įkalnės trasoj. Nemanau kad žmonės nusiteikę prieš dviratį nes tai neva "ne lygis" (nors aišku yra turbūt ir tokių) Bet dauguma žmonių nemėgsta važiuoti dviračiu bjauriu, ar šaltu oru. O toks pas mus bent 60-70procentų metų laiko. Nesakau kad negali važiuot bet kokiu oru, bet ne visada verta. Aš žiauriai lietaus nemėgstu, kartais jei pila smarkiau tai net iš mašinos nelipu kol neaprims, geriau telefone ką nors paskaitau. Galvojau apie paspirtuką praėjusią vasarą teoriniam lygy - stebėjau orą kasdien, tai tokių dienų kad nelytų ir ryte ir vakare (kelionių į darbą metu) būdavo gal dvi į savaitę vidutiniškai, neskaitant vieno ilgesnio periodo kada apie porą savaičių buvo šilta ir sausa.

                    Parašė John Rodyti pranešimą

                    Taip, nes 99.99% vilniečių visur ir visada važiuoja su daiktais ir vaikais.
                    Nežinau kaip su vilniečiais ar procentais, bet bent aš 9 ir\š 10 kartų grįžtu namo su pirkiniais, ar tai būtų apsilankymas parduotuvėj, ar kažkoks siuntinys ar pan. Kadangi važinėju dažniausiai ne vienas tai visad atsiranda pirkinių (daiktų)

                    Comment


                      O jeigu nuo namų iki darbo toks atstumas, kad nusėda paspirtukas? Plius žvyrkeliais važiuoti juo ne kažką.

                      Jei turi namie neįgalų žmogų, kuriam mažiausiai 1-2 kartus reikia lankytis ligoninėje, o taip pat vaikų su įvairiais būreliais. Viskas tiksliais laikais. o ne +-0.5-1 val.
                      Kartą per mėnesį į žmonos tėviškę ~600 km, į savo kaimą ~300 km, vasaros metu gal ir dažniau.

                      O kur dar išvykos savaitgaliais tai į pažintinį taką, tai pas draugus į sodybą, su tais pačiais dviračiais. Ar iki Rygos palėkti pasižvalgyti dėl įdomumo?

                      40000-50000 km per metus asmeniniam automobiliui yra visiškai normalu. Net pardavimuose 3-4 metų mašinos dauguma jau su 150000-200000 rida...

                      Kaip visą tai padaryti VT ar CityBee nelabai įsivaizduoju...
                      Paskutinis taisė Sula; 2020.01.21, 15:08.

                      Comment


                        Parašė Creatium Rodyti pranešimą

                        Bet biški kvepia naftalinu šitas postas. Kodėl VT yra laiko švaistymas? Jeigu važiuoji iki darbo, nu taip, greičiausiai užruksi ilgiau. Bet tai gali knygą paskaityt, podkastą paklausyt, video telefone pažiūrėt. 4G turim, gali net laptopą išsitraukt padirbt, jeigu jau toks brangus laikas. Įvertinkit ir auto laikymo ir aptarnavimo išlaidas. Kiek laiko "iššvaistot", kai reikia techninę praeit, nusiplaut, skysčius papildyt, padangas pasikeist?
                        Jeigu važinėjimas apsiriboja tik važiavimu į darbą ir namo tai galima ir viešuoju. Bet jei visur kur dabar važinėju automobiliu pradėčiau važinėti viešuoju transportu, tai turbūt visą laisvalaikį praleisčiau važinėdamas viešuoju transportu. Aišku galima būtų pakeisti įpročius - vietoj mėgstamo maisto valgyt nemėgstamą bet esantį arčiau namų ir brangesnį. Vietoj to kad nulėkt kažko nusipirkt per darbo pietų pertrauką su automobiliu - galima užsisakyt pristatymą į namus ir už jį mokėti. Rytais miegot trumpiau nes - pamiegosi kai numirsi. Ir pan. Esmė kad viskas įmanoma, bet jeigu kenčia gyvenimo kokybė tai koks to tikslas?

                        P.S. Kai turėsim normalios aprėpties bėginį viešajį transportą, kursuojanti ne rečiau kaip kas penkias minutes, iškart parduodu mašiną (kad ir į laužyną).

                        Comment


                          Pakartosiu nekart jau buvusią frazę: kol toks pigus LT automobilio išlaikymas, neapsimoka jo neturėti.

                          Comment


                            Parašė Garbanius Rodyti pranešimą
                            Pakartosiu nekart jau buvusią frazę: kol toks pigus LT automobilio išlaikymas, neapsimoka jo neturėti.
                            Naudoto automobilio išlaikymas tikrai nėra pigus, neveltui taip auga ir naujų automobilių pardavimui. Tiesa, tada remonto išlaidų eilutę pakeičia lizingas. Bet kokiu atveju, sumos išleidžiamos ant auto yra kokius 20 kartų didesnės nei kainuoja VT bilietai.
                            Flickr

                            Comment


                              Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                              Naudoto automobilio išlaikymas tikrai nėra pigus, neveltui taip auga ir naujų automobilių pardavimui. Tiesa, tada remonto išlaidų eilutę pakeičia lizingas. Bet kokiu atveju, sumos išleidžiamos ant auto yra kokius 20 kartų didesnės nei kainuoja VT bilietai.
                              Ir vistiek apsimoka jį turėti. Ypač jei šeimoj gali dalintis vienu.

                              Comment


                                Ko gero didesnis faktorius yra visuomenės finansinis neraštingumas. Kai, tarkim, neskaičiuoja išlaidų cigaretėms, bet skaičiuoja, kad negali nueit į filmą ar pirkt brangesnio maisto.

                                Comment


                                  Parašė Kukumalu Rodyti pranešimą

                                  Ir vistiek apsimoka jį turėti. Ypač jei šeimoj gali dalintis vienu.
                                  Čia gal tiksliau reiktų vartoti žodį būtinybė, nors tai kainuoja tikrai nemažai.
                                  Flickr

                                  Comment


                                    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

                                    Naudoto automobilio išlaikymas tikrai nėra pigus, neveltui taip auga ir naujų automobilių pardavimui. Tiesa, tada remonto išlaidų eilutę pakeičia lizingas. Bet kokiu atveju, sumos išleidžiamos ant auto yra kokius 20 kartų didesnės nei kainuoja VT bilietai.
                                    Manau turėta mintyje, kad Lietuvoje draudimas labai pigus, nėra kelių ar taršos mokesčių, taip pat automobilio registravimo kaštai labai maži.
                                    AZ.Baku | FI.Vaasa | SR.Paramaribo | SE.Lund | DZ.Annaba

                                    Comment


                                      Parašė booraz Rodyti pranešimą

                                      Manau turėta mintyje, kad Lietuvoje draudimas labai pigus, nėra kelių ar taršos mokesčių, taip pat automobilio registravimo kaštai labai maži.
                                      Lyginat su kuo? Ir lyginant ne absoliučiom sumom o santykinai pagal ką nors prasmingo (pasirinkite pagal ką, bet tarkim vidutines pajamas, BVP vienam gyventojui ar pan)

                                      Edit: beje draudimas manau atitinka automobilių parko būklę. Šveicarijoj ar UK jis brangesnis ir dėl to kad vidutinė žala eismo įvykio metu daug didesnė. Pas mus parkas nors lėtai bet jaunėja, tuo pačiu ir draudimo kainos kyla sparčiau nei infliacija.
                                      Paskutinis taisė Kukumalu; 2020.01.21, 15:58.

                                      Comment


                                        Į darnaus judumo temą - Birginhamo centras visiškai car free. O aplinkui labai gerai sugalvota padaryti žiedines gatves:

                                        Click image for larger version

Name:	Annotation 2020-01-21 155234.png
Views:	6
Size:	256,5 kB
ID:	1777103

                                        Straipnis The Guardian apie tai

                                        Tebūnie tai būna mano palinkėjimas 2030-ųjų Vilniui

                                        Comment


                                          Na mokesčiai automobiliui tikrai maži LT: registracijos mokestis juokingas, TA- kas du metus, kurią labai lengva praeiti- piguva; draudimas civilinis koks 80-300eur metam- juokinga, pilna visokių garažinių ar net sevisų, kur nemoka mokesčių-ten irgi kainos lyginant su vakarais mažos. Gamtą teršiantys šrotai/ardytojai gyvena pilnu pajėgumu. Mašina gali numetinėt kur nori- baudžiamumo praktiškai nėra, centre parkavimo kainos- juokingos, baudos už taisyklių pažeidimus irgi stebėtina mažos, apsimoka pažeidinėt taisykles, smarkiai viršyti greitį. Netgi kuro kainos lyganant su kaimynais- mažesnės. Gyyvenk ir žvenk

                                          Comment

                                          Working...
                                          X