Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis?

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Naudoto automobilio išlaikymas tikrai nėra pigus, neveltui taip auga ir naujų automobilių pardavimui. Tiesa, tada remonto išlaidų eilutę pakeičia lizingas. Bet kokiu atveju, sumos išleidžiamos ant auto yra kokius 20 kartų didesnės nei kainuoja VT bilietai.
    Manau turėta mintyje, kad Lietuvoje draudimas labai pigus, nėra kelių ar taršos mokesčių, taip pat automobilio registravimo kaštai labai maži.
    AZ.Baku | FI.Vaasa | SR.Paramaribo | SE.Lund | DZ.Annaba

    Comment


      Parašė booraz Rodyti pranešimą

      Manau turėta mintyje, kad Lietuvoje draudimas labai pigus, nėra kelių ar taršos mokesčių, taip pat automobilio registravimo kaštai labai maži.
      Lyginat su kuo? Ir lyginant ne absoliučiom sumom o santykinai pagal ką nors prasmingo (pasirinkite pagal ką, bet tarkim vidutines pajamas, BVP vienam gyventojui ar pan)

      Edit: beje draudimas manau atitinka automobilių parko būklę. Šveicarijoj ar UK jis brangesnis ir dėl to kad vidutinė žala eismo įvykio metu daug didesnė. Pas mus parkas nors lėtai bet jaunėja, tuo pačiu ir draudimo kainos kyla sparčiau nei infliacija.
      Paskutinis taisė Kukumalu; 2020.01.21, 15:58.

      Comment


        Į darnaus judumo temą - Birginhamo centras visiškai car free. O aplinkui labai gerai sugalvota padaryti žiedines gatves:

        Click image for larger version

Name:	Annotation 2020-01-21 155234.png
Views:	1
Size:	256,5 kB
ID:	1777103

        Straipnis The Guardian apie tai

        Tebūnie tai būna mano palinkėjimas 2030-ųjų Vilniui

        Comment


          Na mokesčiai automobiliui tikrai maži LT: registracijos mokestis juokingas, TA- kas du metus, kurią labai lengva praeiti- piguva; draudimas civilinis koks 80-300eur metam- juokinga, pilna visokių garažinių ar net sevisų, kur nemoka mokesčių-ten irgi kainos lyginant su vakarais mažos. Gamtą teršiantys šrotai/ardytojai gyvena pilnu pajėgumu. Mašina gali numetinėt kur nori- baudžiamumo praktiškai nėra, centre parkavimo kainos- juokingos, baudos už taisyklių pažeidimus irgi stebėtina mažos, apsimoka pažeidinėt taisykles, smarkiai viršyti greitį. Netgi kuro kainos lyganant su kaimynais- mažesnės. Gyyvenk ir žvenk

          Comment


            Parašė Garbanius Rodyti pranešimą
            Na mokesčiai automobiliui tikrai maži LT: registracijos mokestis juokingas, TA- kas du metus, kurią labai lengva praeiti- piguva; draudimas civilinis koks 80-300eur metam- juokinga, pilna visokių garažinių ar net sevisų, kur nemoka mokesčių-ten irgi kainos lyginant su vakarais mažos. Gamtą teršiantys šrotai/ardytojai gyvena pilnu pajėgumu. Mašina gali numetinėt kur nori- baudžiamumo praktiškai nėra, centre parkavimo kainos- juokingos, baudos už taisyklių pažeidimus irgi stebėtina mažos, apsimoka pažeidinėt taisykles, smarkiai viršyti greitį. Netgi kuro kainos lyganant su kaimynais- mažesnės. Gyyvenk ir žvenk
            Manau labai sunku palyginti įvairias šalis nes labai skiriasi visokie mokesčiai, vienur perregistravimo mokestis yra ir jis didelis, kitur nėra ir jis simbolinis, vienur yra keliu mokesčiai kitur nėra, ir pan. Bet kuriuo atveju dažnas Lietuvis automobiliui išleidžia iki 20 procentų pajamų, skaičius biški iš oro, biški iš pažįstamų ir pan. (pataisykit jei manot kad klystu.) ir tai mano nuomone yra labai ženkli suma. Kiek paieškojęs radau gan neseną staraipsnį https://www.motoringresearch.com/car...costs-a-month/ ( nežinau kiek jis patikimas) apie UK, Straipsnyje rašoma kad vidutinškai sudėjus visas išlaidas UK vairuotojai išleidžia 388svarus per mėnesį. arba apie 5500 euru per metus. Į šitą sumą įskaičiuota lizingas, kuras, draudimas, nedideli remontai etc.

            Kiek pavyko rasti apytiksliai vidutine alga per metus UK yra apie 29k GBP, arba apie 35000 euro, tai išlaidos automobiliui vidutiniškai sudaro 15proc nuo vidutinio atlyginimo.
            Lietuvoje VDU yra apie 10k i rankas, ir tikrai dauguma vairuotojų išleidžia bent 2k ant automobilio per metus. Jei tai naujas lizinginis tai ir dar daugiau. Jei senas - vistiek susideda periodiniai remontai, remontai prieš techninine, padangų, tepalų keitimai, ir t.t. Tai kaip čia tas automobilis gaunasi toks neva pigus Lietuvoje? Aikšu gali nusipirkt kokį grabą su už 250euru kuriam likęs pusmetis iki technkines, apsidraust civiliniu draudimu už 50euru, damušt, priduot į šrotą už 100eurų, ir sakyt kad mašina ir jo sišlaikymas kainuoja 30eurų į mėnesį plius kuras. Bet tai nėra normalus automobilio eksploatavimo ciklas.

            Pateikit pavyzdžių iš kitų šalių kas turite arba netingit paieškoti. TIkiu kad bus šalių kur išlaidos sudarys galbūt net iki 30 procentų metinių pajamų, bet nemanau kad daugiau.

            Comment


              Parašė Kukumalu Rodyti pranešimą

              Manau labai sunku palyginti įvairias šalis nes labai skiriasi visokie mokesčiai, vienur perregistravimo mokestis yra ir jis didelis, kitur nėra ir jis simbolinis, vienur yra keliu mokesčiai kitur nėra, ir pan. Bet kuriuo atveju dažnas Lietuvis automobiliui išleidžia iki 20 procentų pajamų, skaičius biški iš oro, biški iš pažįstamų ir pan. (pataisykit jei manot kad klystu.) ir tai mano nuomone yra labai ženkli suma. Kiek paieškojęs radau gan neseną staraipsnį https://www.motoringresearch.com/car...costs-a-month/ ( nežinau kiek jis patikimas) apie UK, Straipsnyje rašoma kad vidutinškai sudėjus visas išlaidas UK vairuotojai išleidžia 388svarus per mėnesį. arba apie 5500 euru per metus. Į šitą sumą įskaičiuota lizingas, kuras, draudimas, nedideli remontai etc.

              Kiek pavyko rasti apytiksliai vidutine alga per metus UK yra apie 29k GBP, arba apie 35000 euro, tai išlaidos automobiliui vidutiniškai sudaro 15proc nuo vidutinio atlyginimo.
              Lietuvoje VDU yra apie 10k i rankas, ir tikrai dauguma vairuotojų išleidžia bent 2k ant automobilio per metus. Jei tai naujas lizinginis tai ir dar daugiau. Jei senas - vistiek susideda periodiniai remontai, remontai prieš techninine, padangų, tepalų keitimai, ir t.t. Tai kaip čia tas automobilis gaunasi toks neva pigus Lietuvoje? Aikšu gali nusipirkt kokį grabą su už 250euru kuriam likęs pusmetis iki technkines, apsidraust civiliniu draudimu už 50euru, damušt, priduot į šrotą už 100eurų, ir sakyt kad mašina ir jo sišlaikymas kainuoja 30eurų į mėnesį plius kuras. Bet tai nėra normalus automobilio eksploatavimo ciklas.

              Pateikit pavyzdžių iš kitų šalių kas turite arba netingit paieškoti. TIkiu kad bus šalių kur išlaidos sudarys galbūt net iki 30 procentų metinių pajamų, bet nemanau kad daugiau.
              Problema, kad palyginti su atlyginimu lietuviai daug išleidžia tik paties automobilio pirkimui, o ne viskam kitam. Ir tada atsiranda dvi problemos:
              1) Bedarbiai alchašai, senai praradę vairuotojo pažymėjimus, nuolat darantys pavojingus pažeidimus ir nebijantys net automobilio konfiskavimo, nes vėl naują už 200 eurų nusipirks (o kitos išlaidos bus nykstamai mažos);
              2) Dėl to, kad kitos (išskyrus patį automobilį) išlaidos labai mažos žmonės perka per brangius ir galingus automobilius (o tas neigiamai atsiliepią tiek taršai, tiek saugumui). Pas mus net ir koks 25 m. pacukas susitaupęs 3000 eurų galės nusipirkti kokių 15 metų senumo BMW 530 ir galų gale su juo išsitėkšti į autobusų stotelę (nes jam draudimas dėl tokio automobilo pabrangs nuo 50 iki 120 eurų. Big deal). Kur nors UK jam automobilis kainuotų panašiai, bet sąskaitą už draudimą gautų 1500-2000. Dėl ko jis vietoj to pirktų kokią 1.3 l Ford Fiesta vien dėl to, kad jo draudimas kainuotų tik 1000 per metus, o ne 2000.
              Post in English - fight censorship!

              Comment


                Parašė index Rodyti pranešimą

                Problema, kad palyginti su atlyginimu lietuviai daug išleidžia tik paties automobilio pirkimui, o ne viskam kitam. Ir tada atsiranda dvi problemos:
                1) Bedarbiai alchašai, senai praradę vairuotojo pažymėjimus, nuolat darantys pavojingus pažeidimus ir nebijantys net automobilio konfiskavimo, nes vėl naują už 200 eurų nusipirks (o kitos išlaidos bus nykstamai mažos);
                2) Dėl to, kad kitos (išskyrus patį automobilį) išlaidos labai mažos žmonės perka per brangius ir galingus automobilius (o tas neigiamai atsiliepią tiek taršai, tiek saugumui). Pas mus net ir koks 25 m. pacukas susitaupęs 3000 eurų galės nusipirkti kokių 15 metų senumo BMW 530 ir galų gale su juo išsitėkšti į autobusų stotelę (nes jam draudimas dėl tokio automobilo pabrangs nuo 50 iki 120 eurų. Big deal). Kur nors UK jam automobilis kainuotų panašiai, bet sąskaitą už draudimą gautų 1500-2000. Dėl ko jis vietoj to pirktų kokią 1.3 l Ford Fiesta vien dėl to, kad jo draudimas kainuotų tik 1000 per metus, o ne 2000.
                1) O kitose šalyse alchašai negali nusipirkti pigaus automobilio ir važinėti be teisių, draudimo ir pan ? Na nebent kitur gresia kalėjimas tai nežinau ar kažkas dar atbaidys bedarbtį anglą alchašą.
                Mentaliteto čia gal nereiktų lygint nes Angliją aš tik kaip pavyzdį paėmiau, visų šalių neprilyginsiu Galima šitam pavyzdy paimti lietuvį alchašą Anglijoje tikslesniam palyginimui.

                2) Čia palyginamas pagal perkamąja galia vistiek galioja. BMW kaina labai smarkiai nesiskirs tarp LT i UK, Bet angliškas pacukas UK net ir pirkdamas tą patį BMW ir drausdamas jį už 2000 išleis mažesnę dalį savo pajamų, negu lietuvis pacukas. Jeigu pirks fiestą - procentaliai dar mažiau. Jeigu labai norės vairuoti nusipirks gal ir kokį "vaikišką" 1L automobiliuka, draudimui mokės 700, bet lyginant automobilio įperkamumą vistiek santykinai neskausmingai gali nusipirkti kažkokį automobilį ir jį vairuoti.

                Mano komentaro esmė buvo tame kad keletas forumiečių išreiškė mintį kad pas mus aplamai pernelyg pigiai žmonės gali sau išvis leisti kad ir kažkokį nuosavą automobilį, ir kad kitose šalyse žmonės negali taip paprastai sau leisti išlaikyti automobilio. Ir dėl to Lietuvoje reikia dar visokiausių mokesčių kad žmonėms būtų dar brangiau išlaikyti automobilius nors santykinai tas išlaikymas jau ir taip nėra pigus.

                Comment


                  Parašė Kukumalu Rodyti pranešimą

                  1) O kitose šalyse alchašai negali nusipirkti pigaus automobilio ir važinėti be teisių, draudimo ir pan ? Na nebent kitur gresia kalėjimas tai nežinau ar kažkas dar atbaidys bedarbtį anglą alchašą.
                  Mentaliteto čia gal nereiktų lygint nes Angliją aš tik kaip pavyzdį paėmiau, visų šalių neprilyginsiu Galima šitam pavyzdy paimti lietuvį alchašą Anglijoje tikslesniam palyginimui.

                  2) Čia palyginamas pagal perkamąja galia vistiek galioja. BMW kaina labai smarkiai nesiskirs tarp LT i UK, Bet angliškas pacukas UK net ir pirkdamas tą patį BMW ir drausdamas jį už 2000 išleis mažesnę dalį savo pajamų, negu lietuvis pacukas. Jeigu pirks fiestą - procentaliai dar mažiau. Jeigu labai norės vairuoti nusipirks gal ir kokį "vaikišką" 1L automobiliuka, draudimui mokės 700, bet lyginant automobilio įperkamumą vistiek santykinai neskausmingai gali nusipirkti kažkokį automobilį ir jį vairuoti.

                  Mano komentaro esmė buvo tame kad keletas forumiečių išreiškė mintį kad pas mus aplamai pernelyg pigiai žmonės gali sau išvis leisti kad ir kažkokį nuosavą automobilį, ir kad kitose šalyse žmonės negali taip paprastai sau leisti išlaikyti automobilio. Ir dėl to Lietuvoje reikia dar visokiausių mokesčių kad žmonėms būtų dar brangiau išlaikyti automobilius nors santykinai tas išlaikymas jau ir taip nėra pigus.
                  Visur branginti automobilio turėjimo, manau, kad nereikia. Ne visoje Lietuvoje pajamos tokios kaip Vilniuje ir ne visur taip įmanoma išsiversti dėl automobilio. Didžiuosiuose miestuose automobilių problemą galima spręsti su parkingo kainų didinimu, jų prieinamumo mažinimu ir visos infrastruktūros perdarymą į tinkamą dviračiams/paspirtukams ir viešąjam transportui, o ne automobiliams.

                  Ko reiktų šalies mąstu tai automobilių mokesčio skatinančio rinktis mažiausiai visuomenei kenkiančius automobilius: tai mažiau teršiančius ir mažesnio galingumo/lėtesnius (su kuriais sunkiau sukelti pavojingas avarijas) ir mažesnius (užimančius mažiau ploto stovėjimui). Pagal tokius parametrus būtų galima ir diferencijuoti mokesčio dydį nuo beveik neegzistuojančio (už kokį Renault Zoe) iki tikrai skausmingo už Cadillac Escalade ar marozvežį 2000-ųjų BMW 750 (visiškai neatsižvelgiant į kainą, jei perki kad ir seną automobilį mokestis gali būti ir didesnis už paties automobilio kainą).
                  Post in English - fight censorship!

                  Comment


                    VT fanai ir automobilių nekentėjai paaiškinkite tėvams, kurie negali gauti vietos darželyje, mokykloje ir būreliuose ar baseine kažkokiu priimtinu atstumu, kad nereikėtų vežti automobiliu. Kai vaikams atostogos, tai dingsta pusė kamščių.

                    Comment


                      Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
                      VT fanai ir automobilių nekentėjai paaiškinkite tėvams, kurie negali gauti vietos darželyje, mokykloje ir būreliuose ar baseine kažkokiu priimtinu atstumu, kad nereikėtų vežti automobiliu. Kai vaikams atostogos, tai dingsta pusė kamščių.
                      Mokyklinio amžiaus vaikai gali naudotis viešuoju transportu.

                      Comment


                        Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
                        VT fanai ir automobilių nekentėjai paaiškinkite tėvams, kurie negali gauti vietos darželyje, mokykloje ir būreliuose ar baseine kažkokiu priimtinu atstumu, kad nereikėtų vežti automobiliu. Kai vaikams atostogos, tai dingsta pusė kamščių.
                        Sostinėje yra apie 150 tūkst. vaikų iki 17 metų (info: Statistikos departamentas) ir apie 600 tūkst. gyventojų bei dirbančių.

                        Comment


                          Parašė Briedis Rodyti pranešimą
                          Mokyklinio amžiaus vaikai gali naudotis viešuoju transportu.
                          Papasakok gyvenantiems pvz Pilaitėje, kurių vaikas pradinukas.
                          Aišku galima gyventi vizijose, bet tėvai turi savo nuomonę apie vaikų saugumą, patogumą įvairiomis oro sąlygomis ir pasius toli toli tokius visionierius.

                          Comment


                            Aš nuo 2klasės ir į mokyklą ir į treniruotes važiuodavau VT ir kažkaip nenumiriau. Ir tai buvo pergrūstų Ikarus’ų važinėjančių 1-2kart per valandą laikai. Ir tai gyvenau Kaune Šilainiuose, mokykla Senamiestyje, baseinas Slabotkej( prie legendinės 24) tad apie tų laikų saugumą man jau aiškint nereikia. Dabar viskas palygint super!
                            Paskutinis taisė Garbanius; 2020.01.21, 22:04.

                            Comment


                              Parašė Briedis Rodyti pranešimą
                              Mokyklinio amžiaus vaikai gali naudotis viešuoju transportu.
                              Whaaaat? Kad supermamyčių nojukai ir kotrynėlės važinėtų autobusais?
                              If a lion could speak, we could not understand him.

                              Comment


                                Parašė Garbanius Rodyti pranešimą
                                Aš nuo 2klasės ir į mokyklą ir į treniruotes važiuodavau VT ir kažkaip nenumiriau. Ir tai buvo pergrūstų Ikarus’ų važinėjančių 1-2kart per valandą laikai. Ir tai gyvenau Kaune Šilainiuose, mokykla Senamiestyje, baseinas Slabotkej( prie legendinės 24) tad apie tų laikų saugumą man jau aiškint nereikia. Dabar viskas palygint super!
                                Dabar už tai, kad 8m metų vaikas vienas per miestą važiuotų į mokyklą ar treniruotes turbūt iš tėvų atimtas būtum. Pats irgi nuo 3 klasės ir į būrelius ir į mokyklas važinėdavau viešuoju, net ir studijų laikais ar dirbdamas su viešuojų važinėdavau, kuris kaip siaubo filmas buvo palyginus su šiuolaikiniu VT, bet visvien reikia pripažinti - automobilis patogiau ir ne daug brangiau. Nu kaip norit vartykit - VT nevažiuos kada nori ir nepriveš iki durų, o automobilis - gali. Realiai man automobilis įskaitant nusidėvėjimą man mėnesiui kainuoja ~80EUR. Mėnesinis VT bilietas Kaune - 28EUR, tai skirtumas yra viso labo +52EUR už tikrai geresnį komfortą, visada veikiančią klimato kontrolę. Ar tai brangu?

                                Comment


                                  Parašė evil Rodyti pranešimą

                                  Dabar už tai, kad 8m metų vaikas vienas per miestą važiuotų į mokyklą ar treniruotes turbūt iš tėvų atimtas būtum. Pats irgi nuo 3 klasės ir į būrelius ir į mokyklas važinėdavau viešuoju, net ir studijų laikais ar dirbdamas su viešuojų važinėdavau, kuris kaip siaubo filmas buvo palyginus su šiuolaikiniu VT, bet visvien reikia pripažinti - automobilis patogiau ir ne daug brangiau. Nu kaip norit vartykit - VT nevažiuos kada nori ir nepriveš iki durų, o automobilis - gali. Realiai man automobilis įskaitant nusidėvėjimą man mėnesiui kainuoja ~80EUR. Mėnesinis VT bilietas Kaune - 28EUR, tai skirtumas yra viso labo +52EUR už tikrai geresnį komfortą, visada veikiančią klimato kontrolę. Ar tai brangu?
                                  Ne. Bet niekas ir nesiūlo absoliučiai visiems persėst. Bet yra krūva žmonių, kurie galėtų persėst ir nepajustų esminio kardinalaus pokyčio. Bet to nedaro tiesiog dėl užsispyrimo ar pasenusio požiūrio.

                                  Comment


                                    Parašė Creatium Rodyti pranešimą

                                    Ne. Bet niekas ir nesiūlo absoliučiai visiems persėst. Bet yra krūva žmonių, kurie galėtų persėst ir nepajustų esminio kardinalaus pokyčio. Bet to nedaro tiesiog dėl užsispyrimo ar pasenusio požiūrio.
                                    O kas turėtų persėsti į VT?

                                    Comment


                                      Parašė Creatium Rodyti pranešimą

                                      Ne. Bet niekas ir nesiūlo absoliučiai visiems persėst. Bet yra krūva žmonių, kurie galėtų persėst ir nepajustų esminio kardinalaus pokyčio. Bet to nedaro tiesiog dėl užsispyrimo ar pasenusio požiūrio.
                                      Taip. Labai keista, kad daugelis jaunų, protingų ir išsilavinusių žmonių (tokių, kaip evil iš Kauno) kažkodėl bando pateikti savo asmeninius pavyzdžius kaip univeralų ir visuotinį tipažą.
                                      Aš daugmaž žinau, kiek žmonių Vilniaus dideliuose ofisuose vežioja į mokyklas ir darželius savo atžalas. Nu kokie 20% grubiai iš akies. Dar 20-30% galbūt nueina į kitas "mašina yra būtina" kategorijas. Bet 40-50% korporatyvinių ir workspace ofisų "vairuotojų" yra jaunimas, neturintis nei vaikų, nei būtinybės važiuoti mašina. Nežinau tik ar tai absoliuti ar paprasta dauguma, bet visiškai akivaizdu, kad bent jau pastaroji. Tai apie juos ir kalbam. Tą pusę or so visų vairuotojų, kurie į darbą ar kitais reikalais važiuoja mašina, o paklausti, kodėl, atsako "ai nu tai ką aš žinau", ir yra ta dviračių, paspirtukų ar ėjimo pėsčiomis rinka.
                                      Paskutinis taisė John; 2020.01.21, 22:49.
                                      Flickr || 2014 in retrospect: Minsk|Wien|Bangkok|Hong Kong|Shenzhen|Shanghai|Beijing|Guangzhou

                                      Comment


                                        Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
                                        VT fanai ir automobilių nekentėjai paaiškinkite tėvams, kurie negali gauti vietos darželyje, mokykloje ir būreliuose ar baseine kažkokiu priimtinu atstumu, kad nereikėtų vežti automobiliu. Kai vaikams atostogos, tai dingsta pusė kamščių.
                                        Niekas nesako, kad automobiliu važiuoti negalima, bet kita vertus nėra ir būtina iki parduotuvės vienam porą/trejetą kilometrų važiuoti automobiliu. Didelė dalis vairuotojų vairuoja ne dėl to, kad kitaip neįmanoma, o tiesiog dėl stereotipų, susidariusio įpročio, o dalis dar yra tokių, kuriems automobilis apskritai yra kažkoks statuso simbolis. Pašalink juos iš gatvių ir išsispręs tiek kamščių, tiek taršos, tiek didžioji dalis kitų problemų.

                                        O ir kai vairuoji, reikia tiesiog važiuoti tvarkingai ir mandagiai, nekeliant pavojaus kitiems. Jei kas važiuoja lėtai ir tu prilėtink, kai bus saugu aplenk (o ne bandyk nustumti nuo kelio), praleisk pėsčiuosius ir dviratininkus, kai parkuojiesi irgi netrukdyk kitiems vairuotojams, neniokok aplinkos (paeiti keletą minučių yra tik paeiti keletą minučių, o ne kažkoks savivertės pažeminimas) etc. Automobilis tėra tik transporto priemonė, o ne priemonė prieš kitus demonstruoti savo pranašumą.

                                        Automobilininkuose labiausiai nervina, kad labai didelė jų dalis elgiasi visiškai atvirkščiai.
                                        Paskutinis taisė index; 2020.01.21, 22:54.
                                        Post in English - fight censorship!

                                        Comment


                                          Parašė evil Rodyti pranešimą

                                          O kas turėtų persėsti į VT?
                                          "Turėtų" imponuoja, kad priverstinai reikia persodint. GALĖTŲ persėst tie, kurie važiuoja namai > darbas > namai ir kuriems persėdimas nedarytų jokios žalos, o galbūt duotų naudos (paties minėtas išlaidų sutaupymas). O pasirinkus ir visai alternatyvų keliavimo būdą (šiltuoju sezonu tarkim dviračius arba pėsčiomis) dar ir sveikata pagerėtų

                                          Comment

                                          Working...
                                          X