Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis?

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Kiti duomenys rodo, kad yra kitokie procentai
    Dvi 15min.lt apklausos. Gal nelabai reprezentatyvi, bet ekonomiškai aktyvus gyventojų segmentas akivaizdžiai daugiau naudojasi automobiliais.
    Ir ne laisvalaikiui, o važiavimui į darbą

    Tai žinoma kad naudojasi automobiliu. Nes taip šiuo metu patogiau Lietuvoje, kuri sėkmingai kartoja visas vakarų pasaulio automobilizacijos klaidas. O to patogumo kaina - didžiuliai tiesioginiai (infrastruktūra) ir netiesioginiai (tarša, avarijos, triukšmas) kaštai.

    Vienas km automobiliu turi daugiau 6 kartus aukštesnius social and individual costs nei kelionė dviračiu sako Europos Komisijos tyrimas.
    If a lion could speak, we could not understand him.

    Comment


      Parašė Riedis Rodyti pranešimą

      Gaila sudėtinga patikrinti, bet turiu įtarimų, kad rytinės spūstys smarkiai sumažėtų, jei taip intensyviai nevyktų šeimos/draugų pavežėjimas iki ugdymo įstaigų.
      Šitą teiginį 100% patvirtina kamščių nebuvimas moksleivių atostogų metu.

      2019-2020 statoma ir bus užbaigta:
      - katalikiškas darželis ir mokykla Pašilaičiuose
      - Balsių progimnazijos antras korpusas
      - nauja mokykla Pilaitėje
      - Gabijos gimnazijos antras korpusas Pašilaičiuose

      Per visas mokyklas gal apie 3000 vietų. Nemažai daliai vaikus vežiuojusių tėvų nebeliks priežasčių nepersėsti į autobusą, ant dviračio ar paspirtuko.
      Tiems, kurie automobilio negali atsisakyti jokiu būdu, gyvenimas turėtų šiek tiek palengvėti.

      Comment


        Parašė Zefyras Rodyti pranešimą

        Parduotuvės miesto pakrašty yra didelio automobilizmo išdava, kuomet prekybos centrai gali statytis parduotuves patogiose vietose toliau nuo miesto centro už mažesnę kainą, nes dauguma kelionių mieste vyksta automobiliu, o ne viešuoju transportu. Todėl į kai kurias parduotuves neįmanoma laiko atžvilgiu adekvačiai atvykti viešuoju transportu, o prekyba miesto centre (nebūtinai Senamiestyje) negali konkuruoti dėl brangesnių nuomos kainų, sunkesnio pasiekiamumo automobiliu, dėl ko yra labai sunku atgręžti visą miesto judėjimą, grįsta automobiliu.
        Atvirkščiai Vilniuje. Tai ydingos miesto plėtros rezultatas. Visi pagrindiniai ir gigantiški prekybos centrai ir yra beveik centre! Tik pastaraisiais metais tendencija šiek tiek keičiaisi.

        Bet aš tik norėjau pasakyti, kad tokio išskydusio miesto atveju nebūtina kaliones vykdyti per miesto centrą ar labiausiai apkrautas magistrales. Tačiau daugeliu atveju tiesiog nėra kitokių variantų.

        Comment


          Atvirkščiai Vilniuje. Tai ydingos miesto plėtros rezultatas. Visi pagrindiniai ir gigantiški prekybos centrai ir yra beveik centre! Tik pastaraisiais metais tendencija šiek tiek keičiaisi.
          Būtent. Verslas gauna tą sklypą, kurio tik užsimano. Apie kažkokią miesto planavimo strategiją tuo klausimu neteko girdėti. Atrodytų, va, prekybos centras miesto centre, galima patogiai pasiekti viešuoju transportu. Bet eismo situacija šalia prekybos centrų rodo, kad nesvarbu, kur tas prekybos centras stovi, vis tiek vykstama automobiliu ir aplinkinės gatvės būna užkimštos. Įdomu, kaip atrodys Gerosios vilties žiedas ir Geležinio v. gatvė išdygus Akropoliui. Ten ir taip sunku pravažiuoti.

          Comment


            Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
            Atrodytų, va, prekybos centras miesto centre, galima patogiai pasiekti viešuoju transportu.
            Važiavau kartą autobusais į Ukmergės g. Senukus dažų pirkti. Daugiau tokios klaidos nedarysiu

            Comment


              Parašė Dovydas Rodyti pranešimą

              Šitą teiginį 100% patvirtina kamščių nebuvimas moksleivių atostogų metu.
              Geras pastebėjimas, kai tik vaikai neina į mokyklas, gatvės laisvos net per pagridinį rytinį piką 7-8h. Tai kamščių problemą reiktų spręsti ne viadukus statant, o mokyklas.
              Flickr

              Comment


                Važiavau kartą autobusais į Ukmergės g. Senukus dažų pirkti. Daugiau tokios klaidos nedarysiu
                O kas buvo? Autobuse dažai išsipylė ar kelionė per daug užtruko? Perkant kažką stambesnio arba netgi maisto visai šeimai viešasis transportas atkrenta.
                Autobusais į prekybos centrus važiuoja nebent moksleiviai/studentai pramogauti. Maisto pristatymas į namus automobilių skaičiaus turbūt irgi nemažina. Nebent visas namas/rajonas užsisakytų vienu metu ir kurjeris viena kelione aptarnautų daug vienoje vietoje gyvenančių pirkėjų.

                Comment


                  Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
                  Autobusais į prekybos centrus važiuoja nebent moksleiviai/studentai pramogauti. Maisto pristatymas į namus automobilių skaičiaus turbūt irgi nemažina. Nebent visas namas/rajonas užsisakytų vienu metu ir kurjeris viena kelione aptarnautų daug vienoje vietoje gyvenančių pirkėjų.
                  Kurjeris šiaip ir veža į tą patį rajoną tikrai ne po vieną ir ne po du užsakymus, tai šitas dalykas tikrai mažina automobilių keleivių skaičių, panašiai kaip ir taxi.
                  Flickr

                  Comment


                    Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
                    O kas buvo? Autobuse dažai išsipylė ar kelionė per daug užtruko? Perkant kažką stambesnio arba netgi maisto visai šeimai viešasis transportas atkrenta.
                    Autobusais į prekybos centrus važiuoja nebent moksleiviai/studentai pramogauti. Maisto pristatymas į namus automobilių skaičiaus turbūt irgi nemažina. Nebent visas namas/rajonas užsisakytų vienu metu ir kurjeris viena kelione aptarnautų daug vienoje vietoje gyvenančių pirkėjų.
                    Nuriedėjo kibiras autobusu, sukeldamas nemažą stresą ne tik man. Gerai, kad neišsipylė
                    Kitas pastebėjimas - laukdamas autobuso ten vos neapsinuodyjau išmetamosiomis dujomis. Gal dėl to, ka didžiuliai srautai tiek toje kryžkelėje, tiek aikštelėse iš visų pusių Važiuojant automobiliu tai nelabai jaučiasi.

                    Comment


                      Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
                      O kas buvo? Autobuse dažai išsipylė ar kelionė per daug užtruko? Perkant kažką stambesnio arba netgi maisto visai šeimai viešasis transportas atkrenta.
                      Autobusais į prekybos centrus važiuoja nebent moksleiviai/studentai pramogauti. Maisto pristatymas į namus automobilių skaičiaus turbūt irgi nemažina. Nebent visas namas/rajonas užsisakytų vienu metu ir kurjeris viena kelione aptarnautų daug vienoje vietoje gyvenančių pirkėjų.
                      Dėl maisto tai jei neužsipirkinėji savaitei, o tik kokioms porai dienų automobilis tikrai nebūtinas. Visiškai galima sutalpinti į kuprinę ir dar kokį vieną maišelį ir parvažiuoti viešuoju transporto ar dviračiu (taip dažniausiai darau). Jei dar nuolat ant dviračio vežiotis kelioninius krepšius tai išvis patogu būtų.
                      Post in English - fight censorship!

                      Comment


                        Dėl maisto tai jei neužsipirkinėji savaitei, o tik kokioms porai dienų automobilis tikrai nebūtinas. Visiškai galima sutalpinti į kuprinę ir dar kokį vieną maišelį ir parvažiuoti viešuoju transporto ar dviračiu (taip dažniausiai darau). Jei dar nuolat ant dviračio vežiotis kelioninius krepšius tai išvis patogu būtų.
                        Aš labiau propaguoju vaikščiojimą ir nevengiu nueiti iki ne paties artimiausio prekybos centro, bet nesitikiu, kad toks reiškinys taps masiniu .

                        Comment


                          Nesenai buvau Stokholeme, o vakar kaip tik važiavau viešuoju, tai yra nauju raudonu autobusu. Galiu drąsiai teigti, kad jie modernesni ir geresni už švediškus. Nepatiko tik tai, kad nereikia spausti STOP mygtuko ir stoja visose stotelėse.

                          Comment


                            Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
                            Pats geriausias 100% būdas panaikinti kamščius centre yra visai užmūryti gatves. Tuo pačiu atsirastų vietos grafitininkams. Dviguba nauda. Jonas apsidžiaugtų.

                            Esu kažkada juokais pasiūles, kad reikia visas gatves paversti dvirtakiais, tada nei taršos nei grūsčių neliks, o visi mieste važinės dviračiais. Kai sužinojau, kad buvo tokį pasiūlyma palaikančių, pasidarė šiek tiek baisu.


                            Parašė MindesAcc Rodyti pranešimą

                            Man idomu kodel taip ilgai velkasi visas A juostu suzimejimas? Argi sunku nupiesti A ir prideti pora radaru kurie fiksuotu A juostu pazeidejus. Manau po tokiu pokyciu, tikrai daug kas pradetu naudotis VT.

                            Pažeidėjus dabar fiksuoti automatiškai yra realiai neįmanoma dėl 4+ taisyklės. Turi sustabdyti ir tikrinti keleivių skaičių, nes gal ten vaikas žemo ūgio gale sėdi ir nesimato nuotraukoje. Reikia iš A juostų panaikinti visokius 4+, taksi ir panašius. Beje reikės ir eletormobilius panaikinti, dabar jų gal nėra daug, bet ateityje jie užgrūs tas juostas jeigu jomis bus leidžiama važiuoti elektromobiliams.

                            P.S. O tai kaip yra su Ukmergės g. atskirta A juosta, ten kaip ir negali važiuoti ne viešasis, bet išlygų gatvei iš taisyklės kaip ir nėra?

                            Parašė Romas Rodyti pranešimą
                            Jei jis būtų toks puikus, tai juo besinaudojančių skaičius didėtų. Kažkodėl didėja kelionių skaičius automobiliais.
                            Viešojo transporto dalyvių skaičius didėja. Jeigu gerai atsimenu VVT teigė kad pernai padidėjo 3%.


                            Parašė Dovydas Rodyti pranešimą
                            Aš manau, kad savivaldybės judumo plane numatyti teisingi tikslai ir teisingos priemonės.
                            Radikalios priemonės kažin ar suveiktų, tik supriešintų visuomenę. Geriau mažais žingsniais bet nepaliaujamai eiti link tikslo. Miestiečių įpročiai nepasikeis per vieną naktį.
                            • Plėsti dviračių takų tinklą
                            • Griežinti automobilių parkavimo kontrolę
                            • Įrengti daugiau A juotų
                            Šitas planas 2016 metų. Dalis punktų jau pradėta įgyvendinti.
                            Ketvirto punkto jie neįgyvendins nes visa tendencija tiek lietuvoje tiek kitur yra priešinga. Automobilių kiekis pradeda mažėti tik tada, kaip žmonių pajamos krenta. Net tie patys olandai turi didesnį automobilių kiekį gyventojui nei mes, jie tik į miesto centą juo nevažiuoja.

                            Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
                            Aš labiau propaguoju vaikščiojimą ir nevengiu nueiti iki ne paties artimiausio prekybos centro, bet nesitikiu, kad toks reiškinys taps masiniu .

                            Pasirodo ne aš vienas į prekybcentrius einu pėsčiomis

                            Comment


                              Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
                              Pasirodo ne aš vienas į prekybcentrius einu pėsčiomis
                              Aš irgi stengiuosi tik pėsčiomis. Žmonės keistai žiūriu, kai į kuprinę maistą kraunu.

                              Comment


                                Praeitam šimtmety Vilniaus plėtrą konsultavo kanadiečiai (CUI). Valdininkai sėkmingai juos išūdijo. Po to sekė vokiečiai, švedai, suomiai, izraeliečiai, lenkai su ketinimais investuoti į miestą. Vėl sėkmingai atsilaikėm. Dabar nebėra nei vieno, kam svarbu daugiau nei savo pasturgalis. Vid kelionė automobiliu auga, aplinkkelius puošia kalninės pušys, vieno aukšto statiniai artėja prie sostinės centro. O savivaldybė rūpinasi dviračių takais ir A juostomis.

                                Comment


                                  Įdomu kaip pakistų kelionės automobiliu į prekybcentrius, jei stovėjimo aikšteles prie jų apmokestintų. Kad ir simbolišku 1€. Gal baigtųsi kasdieninis apsipirkinėjimas automobiliu ir truputį pažvelgtų į netolimos ateities perspektyvą - užsipirktų visai savaitei į priekį.
                                  Vilniaus dviračių takų plėtros istorija

                                  Comment


                                    Parašė Riedis Rodyti pranešimą
                                    Įdomu kaip pakistų kelionės automobiliu į prekybcentrius, jei stovėjimo aikšteles prie jų apmokestintų. Kad ir simbolišku 1€. Gal baigtųsi kasdieninis apsipirkinėjimas automobiliu ir truputį pažvelgtų į netolimos ateities perspektyvą - užsipirktų visai savaitei į priekį.
                                    Regulioja ne mokestis, o komunikacija. Žmonės važiuoja ten, kur nemokamas patogus parkingas. Kitaip tariant, kad sutaupytų €1, automobilio panaudos už €3. Reik reguliuoti patirtis apsiperkant, o ne kliūtis.

                                    Comment


                                      Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                                      Automobilių kiekis pradeda mažėti tik tada, kaip žmonių pajamos krenta. Net tie patys olandai turi didesnį automobilių kiekį gyventojui nei mes, jie tik į miesto centą juo nevažiuoja.
                                      Lietuvoje tikrai yra daug erdvės automobilių skaičiaus mažėjimui. Pažįstu Vilniuje šeimą, kuri turi 7 ar 8 automobilius. Gyvena Šeškinėje. Žmona teisių neturi, į darbą labiausiai mėgsta vaikščioti pėsčiomis. Eina ne tiesiausiu, bet maloniausiu keliu parko takeliais, užtrunka 35-40min. Visi automobiliai priklauso vyrui. Kodėl tiek daug? Nes vienam reikia paremontuoti pavarų dėžę, kitam lempas, trečias kažkodėl silpnai traukia ir t.t. Pigiai pirko, galvojo kad pasiremontuos, o tuomet gal parduos, gal sau pasiliks. Taip per porą dešimtmečių prisikaupė visas transporto parkas. Kaimynai kartais paburba dėl užimtų vietų kieme, tai karts nuo karto perstato į gretimą kiemą. Parkavimo vieta juk nieko nekainuoja, ar ne taip?

                                      Dar vieną tokį patį žmogų su nuosavu senų automobilių parku pažįstu Kelmėje. Pigiai nuperka, kažkiek pakrapšto, paskui nusivylęs dar pigiau parduoda. Ir perka kitą. Jo kieme nuolatos stovi 4-5 automobiliai. Nes parkavimas juk nekainuoja. Nežinau kiek labai tokie atvejai yrapaplitę.

                                      Savivaldybė nori per 10 metų sumažinti automobilių skaičių 1000 gyventojų 8%. Manau, kad visai realu.

                                      Parašė Riedis Rodyti pranešimą
                                      Įdomu kaip pakistų kelionės automobiliu į prekybcentrius, jei stovėjimo aikšteles prie jų apmokestintų. Kad ir simbolišku 1€. Gal baigtųsi kasdieninis apsipirkinėjimas automobiliu ir truputį pažvelgtų į netolimos ateities perspektyvą - užsipirktų visai savaitei į priekį.
                                      Apmokestinti arba ženkliai sumažinti tas milžiniškas aikšteles, kaip pvz Šiaurės miestelyje prie Rimi, ir pan. Būtų daug riksmo, nes žmogui, visą gyvenimą į parduotuvę važiavusiam automobiliu tektų tuos keletą šimtą metrų paėjėti pėsčiomis. Eiti savomis kojomis - juk tai taip neįprasta! Galimas teigiamas pašalinis efektas - sumažėtų didžiųjų prekybos centrų plotai, bet atsirastų daugiau mažų krautuvėlių "arčiau namų".

                                      Comment


                                        Parašė vaidasp Rodyti pranešimą

                                        Aš irgi stengiuosi tik pėsčiomis. Žmonės keistai žiūriu, kai į kuprinę maistą kraunu.
                                        Na va, o aš esu "neekologiškas" ir naudoju plastinkinį maišą. Tiesa, maišą atsinešu pats ir tą patį maišą naudoju ilgiau nei tie "ekologiški" medžiaginiai tarnuaja. Bet va, mane už tai žada apmokestinti

                                        Kuprinė dar nieko, aš kai dar mokiausi VU su lagaminu vaikščiodavau nes labai efektyvu nešiotis A4 lapus nesuglamžant. Bet va pakeliui namo užsukdavau apsipirkti. Tai pardavėjų akys buvo didelės kai į lagamina žmogus pieną grūda



                                        Parašė Dovydas Rodyti pranešimą

                                        Lietuvoje tikrai yra daug erdvės automobilių skaičiaus mažėjimui. Pažįstu Vilniuje šeimą, kuri turi 7 ar 8 automobilius. Gyvena Šeškinėje. Žmona teisių neturi, į darbą labiausiai mėgsta vaikščioti pėsčiomis. Eina ne tiesiausiu, bet maloniausiu keliu parko takeliais, užtrunka 35-40min. Visi automobiliai priklauso vyrui. Kodėl tiek daug? Nes vienam reikia paremontuoti pavarų dėžę, kitam lempas, trečias kažkodėl silpnai traukia ir t.t. Pigiai pirko, galvojo kad pasiremontuos, o tuomet gal parduos, gal sau pasiliks. Taip per porą dešimtmečių prisikaupė visas transporto parkas. Kaimynai kartais paburba dėl užimtų vietų kieme, tai karts nuo karto perstato į gretimą kiemą. Parkavimo vieta juk nieko nekainuoja, ar ne taip?

                                        Dar vieną tokį patį žmogų su nuosavu senų automobilių parku pažįstu Kelmėje. Pigiai nuperka, kažkiek pakrapšto, paskui nusivylęs dar pigiau parduoda. Ir perka kitą. Jo kieme nuolatos stovi 4-5 automobiliai. Nes parkavimas juk nekainuoja. Nežinau kiek labai tokie atvejai yrapaplitę.

                                        Savivaldybė nori per 10 metų sumažinti automobilių skaičių 1000 gyventojų 8%. Manau, kad visai realu.

                                        Apmokestinti arba ženkliai sumažinti tas milžiniškas aikšteles, kaip pvz Šiaurės miestelyje prie Rimi, ir pan. Būtų daug riksmo, nes žmogui, visą gyvenimą į parduotuvę važiavusiam automobiliu tektų tuos keletą šimtą metrų paėjėti pėsčiomis. Eiti savomis kojomis - juk tai taip neįprasta! Galimas teigiamas pašalinis efektas - sumažėtų didžiųjų prekybos centrų plotai, bet atsirastų daugiau mažų krautuvėlių "arčiau namų".
                                        Tu nesupratai ką aš norėjau parodyti - automobilių kiekis vienam žmogui nėra automobilizmo matas. Šalys kuriuose kaip visi čia mano nėra automobilizmo turi didesnį auto/žmogui santykį.

                                        O tokie 8 automobilių turėtojai tikrai nėra tipiniai lietuviai. Vidutinė šeima turi vieną automobilį ir tas auto/žmonių santykis tą ir parodo. Iš tokių šeimų automobilį atimsi tik tokiu atveju, jeigu apmokestinsi jį tiek, kad jie tiesiog nebeįpirks jo išlaikyti.

                                        O šiaip čia ne parkavimo vietos mokestis, o normalus automobilio mokestis padėtų. Net jei ir paimsi tą dabartinį registravimo mokestį ir padarysime jį metiniu tokie 8 auto savininkai susitvarkys patys.

                                        Savivaldybė gali norėti ką nori, bet automobilių kiekis didėja ir jis didės proporcingai pajamų didėjimui, kas dabar vyksta bent jau nemažai daliai gyventojų.

                                        Nemanau kad padaugėtu mažų parduotuvėlių. Yra netoli manęs mažų krautuvėlių pora. Vistiek einu į prekybcentrį. Ten dėl didesnio pirkėjų skaičiaus šviežesni produktai.

                                        Comment


                                          Parašė Dovydas Rodyti pranešimą

                                          Savivaldybė nori per 10 metų sumažinti automobilių skaičių 1000 gyventojų 8%. Manau, kad visai realu.
                                          Vilnius strategiškai planuojamas, kad žmonės kuo daugiau naudotų automobilį. Miestus augina vartojimas (dešimtadalis finansuoja NT), o Bendram plane temai lygiai paragrafas.



                                          Comment

                                          Working...
                                          X