Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis?

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Temos pavadinimas lygtais sudaro priespriesa tarp judejimo priemoniu. Nors darnus judumas tai yra kaip tik laisve pasirinkti norima priemone judejimui:
    siandien geras oras, imu paspirtuka, maloniai vaziuoju lygiais saligatviais ir dviraciu takais nelauzant ratu
    rytoj irgi geras oras, paimu dvirati
    poryt lyja, imu viesaji transporta iki kurio nueinu ne per balas ir purva o normaliais saligatviais
    servisas atiduoda masina is eilinio taisymo, sedu kaip ponas ir kai salta vaziuoju automobiliu. Daugiau sumoku uz parkinga, uztrunku tiek pat laiko kiek ir VT, bet varau su komfortu.

    Tai yra darnus judumas. Kolkas dabar keliavimas automobiliais laimi nelygioje kovoje su visais kitais keliavimo budais, todel jis bus spaudziamas. Nebus taip kad atsiras ore kabancios A juostos ar vardan dviraciu taku kazkas perstatines Naujamiesti. Ne, bus siaurinami keliai ir kiek bloginamos salygos automobiliams vardan judejimo pesciomis, dviraciais ir pan. Bet niekas nekalba apie kazkoki automobiliu visiska uzdraudima, kas yra be abejo nesamone. O istorinis centras aisku kita istorija.

    Comment


      Aš manau, kad reikia sulaukti planuojamo eismo pertvarkymo senamiestyje. Šitas projektas kartu su magistraliniais dviračių takais ir naujomis A juostomis turėtų būti vienas iš prioritetų ne tik darniam judume, bet ir visam mieste apskritai.
      Esu 100% tikras, kad vaizdas panaikinus tranzitinį eismą senamiestyje pasikeis iš esmės, atsiras galbūt ir daugiau valios pertvarkyti gatves į vieno lygio visiems ir tarsi iš niekur (be sarkazmo) atsiras daugiau pėsčiųjų ir dviratininkų.
      Ir tai bus katalizatorius aplinkiniams ir apskritai visiems Vilniaus rajonams keistis ir pirmiausia turiu omeny ne kažkokį automobilių mažėjimą ar dirbtines kliūtis, bet žmonių mąstymą ir supratimą, ką apskritai reiškia gyventi mieste ir pajusti privalumus, kai nėra pastovios įtampos tarp įvairių eismo dalyvių.

      Comment


        Parašė themanual Rodyti pranešimą
        Aš manau, kad reikia sulaukti planuojamo eismo pertvarkymo senamiestyje. Šitas projektas kartu su magistraliniais dviračių takais ir naujomis A juostomis turėtų būti vienas iš prioritetų ne tik darniam judume, bet ir visam mieste apskritai.
        Esu 100% tikras, kad vaizdas panaikinus tranzitinį eismą senamiestyje pasikeis iš esmės, atsiras galbūt ir daugiau valios pertvarkyti gatves į vieno lygio visiems ir tarsi iš niekur (be sarkazmo) atsiras daugiau pėsčiųjų ir dviratininkų.
        Ir tai bus katalizatorius aplinkiniams ir apskritai visiems Vilniaus rajonams keistis ir pirmiausia turiu omeny ne kažkokį automobilių mažėjimą ar dirbtines kliūtis, bet žmonių mąstymą ir supratimą, ką apskritai reiškia gyventi mieste ir pajusti privalumus, kai nėra pastovios įtampos tarp įvairių eismo dalyvių.
        Kauno Senamiesčio tranzitas atrodo dar akivaizdžiau ir dar labiau piktinančiai.
        Click image for larger version  Name:	zemelapis.jpg Views:	1 Size:	157,2 kB ID:	1760013

        Lengvas taikinys tranzitui... o bent 3/4 visų pravažiuojančių mašinų pro Rotušę galėtų ir nebūti.

        Tas įtampos jausmas, nuolat vaikštant pro 50 km/h+ ant žemų pavarų švilpiančius automobilius bet kokios kategorijos gatvėje tikrai vargina. Tiesa Senamiestyje yra dirbtinės kliūtys, bet automobiliai privalo važinėti kartu su pėsčiaisiais ir automobiliai jaučia turintys pirmumą. Netgi aprėkia nesigaudančius praeivius, vieną kartą net mane prie Rotušės (aikštės šiaurės vakarinis kampas, Rotušės-A. Jakšto g. kampas) ten kur prastas matomumas ir dvi arti viena kitos perėjos apšaukė kokiu tai dalbajobu ar gaidžiu, nepamenu... nors tyčia gadint eismo nesiekiau.

        Aš tai irgi esu prieš tą pro-car mentalą europietiškuose miestuose tokiuose kaip Vilnius ar Kaunas, atsiradusį dėl turbūt aplamai prastai tvarkytos infrastruktūros pastaruosius keliasdešimt metų. Automobilį vairuoti yra nemenka atsakomybė, ne taip kaip su dviračiu (yra atsakomybė, bet mažiau įsipareigojimų/reikia tiesiog būt atsargiam) ar pėsčiomis, juolabiau VT.

        Pirma reikia visur atsikratyti tų 1,5+1,5 profilio gatvių, o jau po to tegul įsivažiuoja gatvių geresnis pritaikymas darniam judumui.
        Paskutinis taisė PoDV; 2019.11.05, 19:52.

        Comment


          Parašė PoDV Rodyti pranešimą

          Kauno Senamiesčio tranzitas atrodo dar akivaizdžiau ir dar labiau piktinančiai.
          Taip, visiškai nesuprantu, kodėl jis ten leidžiamas. Apskritai Kauno gatvių tinklas man visad atrodė toks didelis WTF, ypač iš automobilių požiūrio (aišku dalį pateisina reljefas, bet tikrai ne viską), nepaisant to potencialas yra milžiniškas, padarius tam tikrus sprendimus galėtų būti draugiškiausias miestas žmonėms visose Baltijos šalyse ir ne tik.
          Mano svajonė Kaunui, kad kažkada Birštono g. kažkokiu būdu bus pakišta po žeme, o viršus paliktas žmonėms. Na ir Karaliaus Mindaugo pr bus ilgam pūlinys bendrame gražiame miesto paveiksle, panašiai kaip visos Sankt Peterburgo plačiosios gatvės palei Nevą.

          Comment


            Parašė PoDV Rodyti pranešimą

            Kauno Senamiesčio tranzitas atrodo dar akivaizdžiau ir dar labiau piktinančiai.
            Lengvas taikinys tranzitui... o bent 3/4 visų pravažiuojančių mašinų pro Rotušę galėtų ir nebūti.

            Tas įtampos jausmas, nuolat vaikštant pro 50 km/h+ ant žemų pavarų švilpiančius automobilius bet kokios kategorijos gatvėje tikrai vargina. Tiesa Senamiestyje yra dirbtinės kliūtys, bet automobiliai privalo važinėti kartu su pėsčiaisiais ir automobiliai jaučia turintys pirmumą. Netgi aprėkia nesigaudančius praeivius, vieną kartą net mane prie Rotušės (aikštės šiaurės vakarinis kampas, Rotušės-A. Jakšto g. kampas) ten kur prastas matomumas ir dvi arti viena kitos perėjos apšaukė kokiu tai dalbajobu ar gaidžiu, nepamenu... nors tyčia gadint eismo nesiekiau.
            Nemanau, kad labai ten daug tranzito per rotušės a., dauguma eismo ten tikrai ne tranzitinis, o iš reikalo. Aišku, jei būtų mano valia palikčiau vienos krypties eismą ten kaip, kad būna per Kalėdas (uždarytos atkarpos tarp Vilniaus ir Muitinės bei Valančiaus - Jakšto), kad neliktų galimybės atvažiavus nuo Jakšto g. išvažiuoti į Aleksoto g. Ir šiaip Rotušės a. nelabai kas ten 50kmh/h+ važinėja, nes dantys išbyrėtų tokiu greičiu važiuojant. Aš matomai kultūringas pėstysis, tai dar per 30+ metų nėra niekas tokioj vietoj apšaukęs ar išvadinęs kokiu gyvūnu.

            Comment


              Parašė themanual Rodyti pranešimą

              Taip, visiškai nesuprantu, kodėl jis ten leidžiamas. Apskritai Kauno gatvių tinklas man visad atrodė toks didelis WTF, ypač iš automobilių požiūrio (aišku dalį pateisina reljefas, bet tikrai ne viską), nepaisant to potencialas yra milžiniškas, padarius tam tikrus sprendimus galėtų būti draugiškiausias miestas žmonėms visose Baltijos šalyse ir ne tik.
              Mano svajonė Kaunui, kad kažkada Birštono g. kažkokiu būdu bus pakišta po žeme, o viršus paliktas žmonėms. Na ir Karaliaus Mindaugo pr bus ilgam pūlinys bendrame gražiame miesto paveiksle, panašiai kaip visos Sankt Peterburgo plačiosios gatvės palei Nevą.
              Galimi sprendimai:
              1) Saugumo salelė(s) ties plačiomis įvažomis. Tiesa, atsižvelgiant į sunkvežimio gabaritus, taigi apie 3 m dar yra komfortiškas atstumas praeiti pėsčiajam, pvz. daugiau nei 5 m - nebelabai.
              2) Pusantros eismo juostos gatvių atsisakymas. Visur.
              3) Pirmos eismo juostos atidavimas dviračių juostoms ir parkingui kai kuriose 2+2 gatvėse. Kai kur - ir 1,5+1,5 gatvėse. Aš galvoju, kad vidinėse C kategorijos mikrorajonų gatvėse galėtų likti tik apytiksliai 1 juosta, o kraštinė juosta būtų skirta parkingui ir dviračių juostai. Būtų mažiau jaučiamas poreikis platint stovėjimo aikšteles. Iš esmės būtų Talino ženklinimas su darnaus judumo elementais. Sakyčiau, kad automobilių greitis gatvėse Kaune yra per didelis, išskyrus tranzitines B kategorijos gatves. Visur turėtų būti užtikrinama fiziškai max. 30 km/h, o tik tranzitinėse gatvėse - 50 km/h ir daugiau. Daug kas važiuoja 50 km/h ant trečios (ir net antros) pavaros ir labai triukšmaujama.

              Truputį drovėjausi, bet atrodo galėjau stovėt prie to vyruko ir jam padėt komunikuot Kauno bendro judumo plano pristatymą, gal būčiau šiek tiek aistrų nuėmęs, nes iš mano požiūrio taško, pristatantytisis aiškiai kai ko nemokėjo paaiškinti ir mėtėsi Pvz. Romainiuose nebūtini dviračių takai, užtektų asfaltuotų apie 2,5 m šaligatvių vietinėse labiau tranzitinėse gatvėse, kurie galėtų ir būti kaip bendri pėsčiųjų ir dviračių takai. Kadangi pėsčiųjų nedaug, dviračiams būtų komfortiška ant tokių šaligatvių važiuot.
              Paskutinis taisė PoDV; 2019.11.05, 22:15.

              Comment


                Parašė vaidasp Rodyti pranešimą

                Pabandykite pasidomėti kaip buvo iš tikrųjų. Čia juk jokia ne paslaptis. Beje ar teko keliauti kur į užsienį į vakarus, užtenka ir iki Varšuvos nuvažiuoti, kad suprastum kiek daug duoda automobilizmo mažinimas.
                Na kad buvo ir Vilniuje pavyzdžių pilna. Centre gatvės uždarytos arba laikinai uždaromos kuriose jau ir taip buvo didelis pėsčiųjų srautas.

                Vakaruose buvęs Vokietijoje, Prancūzijoje, Ispanijoje ir Liuksemburge. Ir toli gražu ten nėra kažkaip magiškai mažiau automobilių. Tie patys Olandai kurie dviračiais pagarsėję po darbo persėda į automobilius ir turi registruotų automobilių 1000 gyventojų daugiau nei Lietuvoje.

                Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

                Čia kas taip nusprendė? Kažkur yra taip parašyta, kad ne mažiau 80% gatvės erdvės privalomai skiriama būtent individualių automobilių turėtojams? Jei iš tų 80% perduosime 20% viešąjam transportui arba kitiems netaršiems keliavimo būdams, tai kažkaip bus pažeistos kažkieno teisės? O jei paaiškės, kad atėmus tuos 20% erdvės, likusiuose 60% automobilių realiai sumažės ir sąlygos netgi pagerės, nes viešuoju transportu pro 20% erdvės bus pravežama keleivių daugiau nei pro tuos 60%?
                Čia aš išsakiau savo nuomonę. O kaip minėjau toliau, tai koks procentas priklauso nuo to, kas yra geriausia visiems eismo dalyviams (ne vien pėstiesiems). Reikia rasti balansą, o ne "automobiliai blogis, pėstieji angelai".


                Comment


                  Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

                  Vakaruose buvęs Vokietijoje, Prancūzijoje, Ispanijoje ir Liuksemburge. Ir toli gražu ten nėra kažkaip magiškai mažiau automobilių. Tie patys Olandai kurie dviračiais pagarsėję po darbo persėda į automobilius ir turi registruotų automobilių 1000 gyventojų daugiau nei Lietuvoje.
                  Kalbu apie automobilių kiekį miestų centruose. Be automobilio neišsiversi, taip, bet nebūtina juk su juo važiuoti kiekvieną dieną į darbą į centrą, taip? Čia labiau kova ne su automobiliais, o su mąstymu, kad tik automobiliu galima judėti.

                  Comment


                    Parašė vaidasp Rodyti pranešimą

                    Kalbu apie automobilių kiekį miestų centruose. Be automobilio neišsiversi, taip, bet nebūtina juk su juo važiuoti kiekvieną dieną į darbą į centrą, taip? Čia labiau kova ne su automobiliais, o su mąstymu, kad tik automobiliu galima judėti.
                    Jei paanalizuoti realius maršrutus, tai ar nesigaus taip, kad dauguma iš miegamųjų rajonų važiuoja į pramonės rajonus pakraščiuose, o į centrą važiuoja daugiau iš priemiestinių individualių namų kvartalų?

                    Comment


                      Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

                      Jei paanalizuoti realius maršrutus, tai ar nesigaus taip, kad dauguma iš miegamųjų rajonų važiuoja į pramonės rajonus pakraščiuose, o į centrą važiuoja daugiau iš priemiestinių individualių namų kvartalų?
                      Tipo daugiabučiuose gyvena darbininkai, o užmiestyje normalūs normalių ofisų darbuotojai? Gal tiesos ir yra

                      Comment


                        Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

                        Jei paanalizuoti realius maršrutus, tai ar nesigaus taip, kad dauguma iš miegamųjų rajonų važiuoja į pramonės rajonus pakraščiuose, o į centrą važiuoja daugiau iš priemiestinių individualių namų kvartalų?
                        Panašių minčių kilo ir apie Kauną (aišku, viskas viskas viskas yra prielaidos), stebint vyraujantį kontingentą individualių namų kvartaluose (naujesnės statybos) ir daugiabučių rajonus. Darbas pilkuose sovietiniuose industriniuose pastatuose ir grįžti namo su savo auto per kamščius į pilkus sovietinius daugiabučius mane purto... Gyvenimas tarsi ištisiniam purvyne ...ir neteisybės jausme. Jei dirbt, tai aplink miesto centrą ar centre.

                        Comment


                          Na tai ne visi gali dirbti ofiso planktonu. Štai aš pavyzdžiui tik kokiam industriniame zavode galiu įsidarbinti.
                          O tai norėčiau kur nors prabangiai, miesto centre dirbti skambučių centre už 600€
                          If a lion could speak, we could not understand him.

                          Comment


                            Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                            Jei dirbt, tai aplink miesto centrą ar centre.
                            Bet dar geriau išvis nedirbt Iš kiekvieno pagal galimybes, kiekvienam pagal norus...

                            Comment


                              Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                              Bet dar geriau išvis nedirbt Iš kiekvieno pagal galimybes, kiekvienam pagal norus...
                              Jau maniau pasakysi "geriau iš namų dirbti". Tada nors eismas būtų visas dienas daugmaž kaip šeštadienį/sekmadienį Saugesni pėstieji/dviračiai, gyvenimas šiek tiek smagesnis išėjus į lauką darbo dienos metu.

                              Galim padiskutuot apie darbo prasmingumą, lūkesčius, etc. kokioj nors tam tinkamesnėj temoj. Gal ir įdomi tema.

                              Comment


                                Parašė PoDV Rodyti pranešimą

                                Jau maniau pasakysi "geriau iš namų dirbti". Tada nors eismas būtų visas dienas daugmaž kaip šeštadienį/sekmadienį Saugesni pėstieji/dviračiai, gyvenimas šiek tiek smagesnis išėjus į lauką darbo dienos metu.

                                Galim padiskutuot apie darbo prasmingumą, lūkesčius, etc. kokioj nors tam tinkamesnėj temoj. Gal ir įdomi tema.
                                Ne aš sakiau "jei dirbt" Natūraliai kyla klausimas jei jau ne centre, ar geriau išvis nedirbt?

                                Comment


                                  Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                                  Ne aš sakiau "jei dirbt" Natūraliai kyla klausimas jei jau ne centre, ar geriau išvis nedirbt?
                                  Nežinau. Mano atveju, tai beveik bet kur kur ne "pramonės rajonas" (Kaune - Elektrėnų, Draugystės, Taikos pr. ir pan.), nebūtinai centras. By default maniau, kad visur galima rast darbų. Tiesiog vieniems rūpi vieni dalykai, kitiems kiti. "Pramonės rajonas" man bent jau šiuo metu kelia ne kokias asociacijas ir jei dirbt, tai tikrai ne pirmu numeriu.

                                  Su darniu judumu, man atrodo, ten padėtis prasčiausia, bent jau po naujųjų individualių namų rajonų, nors sutvarkyti kainuotų pigiau dėl labai plačių gatvių.
                                  Paskutinis taisė PoDV; 2019.11.06, 18:15.

                                  Comment


                                    Parašė PoDV Rodyti pranešimą

                                    Nežinau. Mano atveju, tai beveik bet kur kur ne "pramonės rajonas" (Kaune - Elektrėnų, Draugystės, Taikos pr. ir pan.), nebūtinai centras. (...)
                                    Su darniu judumu, man atrodo, ten padėtis prasčiausia, bent jau po naujųjų individualių namų rajonų, nors sutvarkyti kainuotų pigiau dėl labai plačių gatvių.
                                    Gal būtų galima populiariai paaiškinti, kaip gatvių siaurinimas padės pasiekti darbą ar išvažiuoti iš savo kiemo.

                                    Comment


                                      Parašė Romas Rodyti pranešimą
                                      Gal būtų galima populiariai paaiškinti, kaip gatvių siaurinimas padės pasiekti darbą ar išvažiuoti iš savo kiemo.
                                      Paaiškinimas priklauso nuo to, apie kokį siaurinimą kalbi. Apie apie tiesiog juostų mažinimą ar tarkim apie per plačių gatvių siaurinimą iki standartų.

                                      Comment


                                        Čia klausimas tiems, kas mato gatvių siaurinime ir kamščių lygioje vietoje sudaryme vad. "darnų judumą".

                                        Comment


                                          Parašė Romas Rodyti pranešimą
                                          Čia klausimas tiems, kas mato gatvių siaurinime ir kamščių lygioje vietoje sudaryme vad. "darnų judumą".
                                          Rimtai? Suprasčiau dar jei klausimą užduotų koks naujokas. Pradžiai užsuk į temą urbanistika Lietuvoje ir pasaulyje - bus lengviau, nei čia vėl kartoti krūvas teksto.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X