Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis?

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Taip pat mane nuoširdžiai stebina, kodėl, kalbant apie Vilnių, viešojo transporto nėra kai kuriose pagrindinėse miesto arterijose? Pavyzdžiui, kelionė iš Baltupių ar Ozo kvartalo į NMC (Saltoniškes, Žalgirio g., Pedagoginio žiedą) dabartiniais VT maršrutais yra neadekvačiai ilga (20-30 min.) palyginus su kelione automobiliu (5-10 min.). Kodėl Geležinio Vilko gatvėje nėra jokio maršruto, kuris atvežtų žmones iš šiaurės vakarinės miesto dalies (Baltupiai, Santariškės, Žirmūnai) ir užmiesčio (Balsiai, Riešė) tiesiai ten kur atsiranda daugiausiai ofisų?
    Kiti pavyzdžiai galėtų būti neadekvatus susisiekimas su Oro uostu (iš didžiosios miesto dalies tik per miesto centrą, nors iš daugelio rajonų automobiliu atvykstama visai kitais keliais.

    Comment


      Parašė Zefyras Rodyti pranešimą

      Parduotuvės miesto pakrašty yra didelio automobilizmo išdava, kuomet prekybos centrai gali statytis parduotuves patogiose vietose toliau nuo miesto centro už mažesnę kainą, nes dauguma kelionių mieste vyksta automobiliu, o ne viešuoju transportu. Todėl į kai kurias parduotuves neįmanoma laiko atžvilgiu adekvačiai atvykti viešuoju transportu, o prekyba miesto centre (nebūtinai Senamiestyje) negali konkuruoti dėl brangesnių nuomos kainų, sunkesnio pasiekiamumo automobiliu, dėl ko yra labai sunku atgręžti visą miesto judėjimą, grįsta automobiliu.
      Į Liepkalnio Maksimą tikrai važiuoja ne iš miesto apsipirkinėti

      Comment


        Parašė Dovydas Rodyti pranešimą
        Aš manau, kad savivaldybės judumo plane numatyti teisingi tikslai ir teisingos priemonės.
        Šitas planas 2016 metų. Dalis punktų jau pradėta įgyvendinti.
        judumo plano tikslai
        Ten vizijos. Įdomu kaip su faktais.


        Kiti duomenys rodo, kad yra kitokie procentai
        Dvi 15min.lt apklausos. Gal nelabai reprezentatyvi, bet ekonomiškai aktyvus gyventojų segmentas akivaizdžiai daugiau naudojasi automobiliais.
        Ir ne laisvalaikiui, o važiavimui į darbą


        2010.05

        https://www.15min.lt/apklausos/kaip-...te-i-darba/842


        2018.04

        https://www.15min.lt/apklausos/kaip-...i-istaiga/7890

        Comment


          2018-2019m. sandūros duomenys iš 1000 respondentų (iš kurių 45% praeitamet bent kartą naudojosi dviračiu)

          Click image for larger version  Name:	Tipinė kelionė.png Views:	1 Size:	123,8 kB ID:	1766906

          Apklausą atliko ir reikiamą imtį užtikrino UAB „Norstat LT“. Užtikrinta ne didesnė nei 3 proc. paklaida.

          --

          Gaila sudėtinga patikrinti, bet turiu įtarimų, kad rytinės spūstys smarkiai sumažėtų, jei taip intensyviai nevyktų šeimos/draugų pavežėjimas iki ugdymo įstaigų. Iš pirmo žvilgsnio atrodo paprastas netiesioginis sprendimas - pradėti pamokas (pvz. nuo 5 klasės) nuo 9-10h, bet turbūt kiltų didžiulė pasipiktinimo banga tiems, kam sudėtinga iki vietos nusigauti. Ar tiems, kas neugdo vaikų savarankiškumo.
          Paskutinis taisė Riedis; 2019.12.01, 23:07.

          Comment


            Parašė Romas Rodyti pranešimą
            Kiti duomenys rodo, kad yra kitokie procentai
            Dvi 15min.lt apklausos. Gal nelabai reprezentatyvi, bet ekonomiškai aktyvus gyventojų segmentas akivaizdžiai daugiau naudojasi automobiliais.
            Ir ne laisvalaikiui, o važiavimui į darbą

            Tai žinoma kad naudojasi automobiliu. Nes taip šiuo metu patogiau Lietuvoje, kuri sėkmingai kartoja visas vakarų pasaulio automobilizacijos klaidas. O to patogumo kaina - didžiuliai tiesioginiai (infrastruktūra) ir netiesioginiai (tarša, avarijos, triukšmas) kaštai.

            Vienas km automobiliu turi daugiau 6 kartus aukštesnius social and individual costs nei kelionė dviračiu sako Europos Komisijos tyrimas.
            If a lion could speak, we could not understand him.

            Comment


              Parašė Riedis Rodyti pranešimą

              Gaila sudėtinga patikrinti, bet turiu įtarimų, kad rytinės spūstys smarkiai sumažėtų, jei taip intensyviai nevyktų šeimos/draugų pavežėjimas iki ugdymo įstaigų.
              Šitą teiginį 100% patvirtina kamščių nebuvimas moksleivių atostogų metu.

              2019-2020 statoma ir bus užbaigta:
              - katalikiškas darželis ir mokykla Pašilaičiuose
              - Balsių progimnazijos antras korpusas
              - nauja mokykla Pilaitėje
              - Gabijos gimnazijos antras korpusas Pašilaičiuose

              Per visas mokyklas gal apie 3000 vietų. Nemažai daliai vaikus vežiuojusių tėvų nebeliks priežasčių nepersėsti į autobusą, ant dviračio ar paspirtuko.
              Tiems, kurie automobilio negali atsisakyti jokiu būdu, gyvenimas turėtų šiek tiek palengvėti.

              Comment


                Parašė Zefyras Rodyti pranešimą

                Parduotuvės miesto pakrašty yra didelio automobilizmo išdava, kuomet prekybos centrai gali statytis parduotuves patogiose vietose toliau nuo miesto centro už mažesnę kainą, nes dauguma kelionių mieste vyksta automobiliu, o ne viešuoju transportu. Todėl į kai kurias parduotuves neįmanoma laiko atžvilgiu adekvačiai atvykti viešuoju transportu, o prekyba miesto centre (nebūtinai Senamiestyje) negali konkuruoti dėl brangesnių nuomos kainų, sunkesnio pasiekiamumo automobiliu, dėl ko yra labai sunku atgręžti visą miesto judėjimą, grįsta automobiliu.
                Atvirkščiai Vilniuje. Tai ydingos miesto plėtros rezultatas. Visi pagrindiniai ir gigantiški prekybos centrai ir yra beveik centre! Tik pastaraisiais metais tendencija šiek tiek keičiaisi.

                Bet aš tik norėjau pasakyti, kad tokio išskydusio miesto atveju nebūtina kaliones vykdyti per miesto centrą ar labiausiai apkrautas magistrales. Tačiau daugeliu atveju tiesiog nėra kitokių variantų.

                Comment


                  Atvirkščiai Vilniuje. Tai ydingos miesto plėtros rezultatas. Visi pagrindiniai ir gigantiški prekybos centrai ir yra beveik centre! Tik pastaraisiais metais tendencija šiek tiek keičiaisi.
                  Būtent. Verslas gauna tą sklypą, kurio tik užsimano. Apie kažkokią miesto planavimo strategiją tuo klausimu neteko girdėti. Atrodytų, va, prekybos centras miesto centre, galima patogiai pasiekti viešuoju transportu. Bet eismo situacija šalia prekybos centrų rodo, kad nesvarbu, kur tas prekybos centras stovi, vis tiek vykstama automobiliu ir aplinkinės gatvės būna užkimštos. Įdomu, kaip atrodys Gerosios vilties žiedas ir Geležinio v. gatvė išdygus Akropoliui. Ten ir taip sunku pravažiuoti.

                  Comment


                    Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
                    Atrodytų, va, prekybos centras miesto centre, galima patogiai pasiekti viešuoju transportu.
                    Važiavau kartą autobusais į Ukmergės g. Senukus dažų pirkti. Daugiau tokios klaidos nedarysiu

                    Comment


                      Parašė Dovydas Rodyti pranešimą

                      Šitą teiginį 100% patvirtina kamščių nebuvimas moksleivių atostogų metu.
                      Geras pastebėjimas, kai tik vaikai neina į mokyklas, gatvės laisvos net per pagridinį rytinį piką 7-8h. Tai kamščių problemą reiktų spręsti ne viadukus statant, o mokyklas.
                      Flickr

                      Comment


                        Važiavau kartą autobusais į Ukmergės g. Senukus dažų pirkti. Daugiau tokios klaidos nedarysiu
                        O kas buvo? Autobuse dažai išsipylė ar kelionė per daug užtruko? Perkant kažką stambesnio arba netgi maisto visai šeimai viešasis transportas atkrenta.
                        Autobusais į prekybos centrus važiuoja nebent moksleiviai/studentai pramogauti. Maisto pristatymas į namus automobilių skaičiaus turbūt irgi nemažina. Nebent visas namas/rajonas užsisakytų vienu metu ir kurjeris viena kelione aptarnautų daug vienoje vietoje gyvenančių pirkėjų.

                        Comment


                          Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
                          Autobusais į prekybos centrus važiuoja nebent moksleiviai/studentai pramogauti. Maisto pristatymas į namus automobilių skaičiaus turbūt irgi nemažina. Nebent visas namas/rajonas užsisakytų vienu metu ir kurjeris viena kelione aptarnautų daug vienoje vietoje gyvenančių pirkėjų.
                          Kurjeris šiaip ir veža į tą patį rajoną tikrai ne po vieną ir ne po du užsakymus, tai šitas dalykas tikrai mažina automobilių keleivių skaičių, panašiai kaip ir taxi.
                          Flickr

                          Comment


                            Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
                            O kas buvo? Autobuse dažai išsipylė ar kelionė per daug užtruko? Perkant kažką stambesnio arba netgi maisto visai šeimai viešasis transportas atkrenta.
                            Autobusais į prekybos centrus važiuoja nebent moksleiviai/studentai pramogauti. Maisto pristatymas į namus automobilių skaičiaus turbūt irgi nemažina. Nebent visas namas/rajonas užsisakytų vienu metu ir kurjeris viena kelione aptarnautų daug vienoje vietoje gyvenančių pirkėjų.
                            Nuriedėjo kibiras autobusu, sukeldamas nemažą stresą ne tik man. Gerai, kad neišsipylė
                            Kitas pastebėjimas - laukdamas autobuso ten vos neapsinuodyjau išmetamosiomis dujomis. Gal dėl to, ka didžiuliai srautai tiek toje kryžkelėje, tiek aikštelėse iš visų pusių Važiuojant automobiliu tai nelabai jaučiasi.

                            Comment


                              Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
                              O kas buvo? Autobuse dažai išsipylė ar kelionė per daug užtruko? Perkant kažką stambesnio arba netgi maisto visai šeimai viešasis transportas atkrenta.
                              Autobusais į prekybos centrus važiuoja nebent moksleiviai/studentai pramogauti. Maisto pristatymas į namus automobilių skaičiaus turbūt irgi nemažina. Nebent visas namas/rajonas užsisakytų vienu metu ir kurjeris viena kelione aptarnautų daug vienoje vietoje gyvenančių pirkėjų.
                              Dėl maisto tai jei neužsipirkinėji savaitei, o tik kokioms porai dienų automobilis tikrai nebūtinas. Visiškai galima sutalpinti į kuprinę ir dar kokį vieną maišelį ir parvažiuoti viešuoju transporto ar dviračiu (taip dažniausiai darau). Jei dar nuolat ant dviračio vežiotis kelioninius krepšius tai išvis patogu būtų.
                              Post in English - fight censorship!

                              Comment


                                Dėl maisto tai jei neužsipirkinėji savaitei, o tik kokioms porai dienų automobilis tikrai nebūtinas. Visiškai galima sutalpinti į kuprinę ir dar kokį vieną maišelį ir parvažiuoti viešuoju transporto ar dviračiu (taip dažniausiai darau). Jei dar nuolat ant dviračio vežiotis kelioninius krepšius tai išvis patogu būtų.
                                Aš labiau propaguoju vaikščiojimą ir nevengiu nueiti iki ne paties artimiausio prekybos centro, bet nesitikiu, kad toks reiškinys taps masiniu .

                                Comment


                                  Nesenai buvau Stokholeme, o vakar kaip tik važiavau viešuoju, tai yra nauju raudonu autobusu. Galiu drąsiai teigti, kad jie modernesni ir geresni už švediškus. Nepatiko tik tai, kad nereikia spausti STOP mygtuko ir stoja visose stotelėse.

                                  Comment


                                    Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
                                    Pats geriausias 100% būdas panaikinti kamščius centre yra visai užmūryti gatves. Tuo pačiu atsirastų vietos grafitininkams. Dviguba nauda. Jonas apsidžiaugtų.

                                    Esu kažkada juokais pasiūles, kad reikia visas gatves paversti dvirtakiais, tada nei taršos nei grūsčių neliks, o visi mieste važinės dviračiais. Kai sužinojau, kad buvo tokį pasiūlyma palaikančių, pasidarė šiek tiek baisu.


                                    Parašė MindesAcc Rodyti pranešimą

                                    Man idomu kodel taip ilgai velkasi visas A juostu suzimejimas? Argi sunku nupiesti A ir prideti pora radaru kurie fiksuotu A juostu pazeidejus. Manau po tokiu pokyciu, tikrai daug kas pradetu naudotis VT.

                                    Pažeidėjus dabar fiksuoti automatiškai yra realiai neįmanoma dėl 4+ taisyklės. Turi sustabdyti ir tikrinti keleivių skaičių, nes gal ten vaikas žemo ūgio gale sėdi ir nesimato nuotraukoje. Reikia iš A juostų panaikinti visokius 4+, taksi ir panašius. Beje reikės ir eletormobilius panaikinti, dabar jų gal nėra daug, bet ateityje jie užgrūs tas juostas jeigu jomis bus leidžiama važiuoti elektromobiliams.

                                    P.S. O tai kaip yra su Ukmergės g. atskirta A juosta, ten kaip ir negali važiuoti ne viešasis, bet išlygų gatvei iš taisyklės kaip ir nėra?

                                    Parašė Romas Rodyti pranešimą
                                    Jei jis būtų toks puikus, tai juo besinaudojančių skaičius didėtų. Kažkodėl didėja kelionių skaičius automobiliais.
                                    Viešojo transporto dalyvių skaičius didėja. Jeigu gerai atsimenu VVT teigė kad pernai padidėjo 3%.


                                    Parašė Dovydas Rodyti pranešimą
                                    Aš manau, kad savivaldybės judumo plane numatyti teisingi tikslai ir teisingos priemonės.
                                    Radikalios priemonės kažin ar suveiktų, tik supriešintų visuomenę. Geriau mažais žingsniais bet nepaliaujamai eiti link tikslo. Miestiečių įpročiai nepasikeis per vieną naktį.
                                    • Plėsti dviračių takų tinklą
                                    • Griežinti automobilių parkavimo kontrolę
                                    • Įrengti daugiau A juotų
                                    Šitas planas 2016 metų. Dalis punktų jau pradėta įgyvendinti.
                                    Ketvirto punkto jie neįgyvendins nes visa tendencija tiek lietuvoje tiek kitur yra priešinga. Automobilių kiekis pradeda mažėti tik tada, kaip žmonių pajamos krenta. Net tie patys olandai turi didesnį automobilių kiekį gyventojui nei mes, jie tik į miesto centą juo nevažiuoja.

                                    Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
                                    Aš labiau propaguoju vaikščiojimą ir nevengiu nueiti iki ne paties artimiausio prekybos centro, bet nesitikiu, kad toks reiškinys taps masiniu .

                                    Pasirodo ne aš vienas į prekybcentrius einu pėsčiomis

                                    Comment


                                      Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
                                      Pasirodo ne aš vienas į prekybcentrius einu pėsčiomis
                                      Aš irgi stengiuosi tik pėsčiomis. Žmonės keistai žiūriu, kai į kuprinę maistą kraunu.

                                      Comment


                                        Praeitam šimtmety Vilniaus plėtrą konsultavo kanadiečiai (CUI). Valdininkai sėkmingai juos išūdijo. Po to sekė vokiečiai, švedai, suomiai, izraeliečiai, lenkai su ketinimais investuoti į miestą. Vėl sėkmingai atsilaikėm. Dabar nebėra nei vieno, kam svarbu daugiau nei savo pasturgalis. Vid kelionė automobiliu auga, aplinkkelius puošia kalninės pušys, vieno aukšto statiniai artėja prie sostinės centro. O savivaldybė rūpinasi dviračių takais ir A juostomis.

                                        Comment


                                          Įdomu kaip pakistų kelionės automobiliu į prekybcentrius, jei stovėjimo aikšteles prie jų apmokestintų. Kad ir simbolišku 1€. Gal baigtųsi kasdieninis apsipirkinėjimas automobiliu ir truputį pažvelgtų į netolimos ateities perspektyvą - užsipirktų visai savaitei į priekį.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X