Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis?

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Sula Rodyti pranešimą
    Mano atveju skirti kasdienei kelionei VT 2.5-3 val. gyvenimo per dieną yra prabanga. Nebent sugedo automobilis ar pan.
    Be to, auto dažnai reikalingas darbe. Ką tokiu atveju daryti?
    Važiuok automobiliu. Kitas klausimas yra kiek tokių žmonių kaip tu. Tai yra pagrindinis girdimas argumentas: "kaip kitaip išvežiot 9 vaikus po mokyklas ir visą dieną darbe po miestą važinėt?". Ir tokius argumentus pateikia 99% diskusijų dalyvių. Susidaro įspūdis, kad visi pusė milijono žmonių dirba kokioje logistikoje, kur stabiliai kiaurą parą važinėja po miestą. Bet realybė yra kitokia ir tą parodo piko metas. Turbūt daugiau nei pusė žmonių gali laisvai važiuoti viešuoju ir nepajus jokio skirtumo. Kiti, kuriems tikrai reikia vežiot vaikus po visą Vilnių tą gali ir toliau daryt.

    Comment


      Gal tai ir egoistiška, bet mano vaikai į mokyklą važinėdavo VT...
      Antras dalykas, gal reiktų atskirti važiavimą miesto cetru ar tankiau apgyvendintais maršrutais? Ko gero geras trečdalis miesto ir apylinkių gyventojų ten net neužsuka savaitėmis.
      Pvz.:Liepkalnio Maxima yra viena labiausiai apkrautų Vilniaus pardotuvių, nors iš esmės - visiška skylė, prie pat Vilniaus ribos.

      Comment


        Parašė Creatium Rodyti pranešimą

        Važiuok automobiliu. Kitas klausimas yra kiek tokių žmonių kaip tu. Tai yra pagrindinis girdimas argumentas: "kaip kitaip išvežiot 9 vaikus po mokyklas ir visą dieną darbe po miestą važinėt?". Ir tokius argumentus pateikia 99% diskusijų dalyvių. Susidaro įspūdis, kad visi pusė milijono žmonių dirba kokioje logistikoje, kur stabiliai kiaurą parą važinėja po miestą. Bet realybė yra kitokia ir tą parodo piko metas. Turbūt daugiau nei pusė žmonių gali laisvai važiuoti viešuoju ir nepajus jokio skirtumo. Kiti, kuriems tikrai reikia vežiot vaikus po visą Vilnių tą gali ir toliau daryt.
        Būtent, aš pats automobiliu važinėju, bet visiškai nesuprantu verkšlenimų, niekas juk per prievartą nevarys į VT. Juk imamas tikslas mažinti kelionių automobiliais procentą, o kadangi kelionių daugės, tai tikėtina jog automobilių nemažės net ir įgyvendinus optimistiškiausius planus. Yra daug žmonių kuriems nėra skirtumo ar automobilis ar VT arba jis labai mažas ir važinėja automobiliu tiesiog dėl įpratimo. Tokius asmenis pirmiausia ir reikia paskatinti (o ne priversti) naudotis VT.
        Lietuviams olandai kurie išvežioja vaikus po mokyklas su dviračiais išvis turbūt kaip ateiviai Nesakau, kad lietuviams reiktų taip daryti (tikrai ne, su mūsų takais ir kultūra būtų labai pavojinga), čia tiesiog pvz apie sustabarėjusį mąstymą.

        Click image for larger version

Name:	Photo1_Maroccofamily1_contributed-photo_150.jpg
Views:	1
Size:	138,2 kB
ID:	1766879

        Comment


          Pasižiūrėjau dar skaičius kokius pavyko rasti internete apie VT naudojimą Vilniuje:
          2017 m. kelionių srautas per dieną buvo 514 tūkst., o 2018 m. – 544 tūkst.

          Gal kas žino ar yra jau preliminarūs skaičiai už 2019 metus? Norėtųsi pažiūrėti ar (klausimas turbūt kiek) padidėjo šie skaičiai.

          Comment


            Parašė Sula Rodyti pranešimą
            Gal tai ir egoistiška, bet mano vaikai į mokyklą važinėdavo VT...
            Antras dalykas, gal reiktų atskirti važiavimą miesto cetru ar tankiau apgyvendintais maršrutais? Ko gero geras trečdalis miesto ir apylinkių gyventojų ten net neužsuka savaitėmis.
            Pvz.:Liepkalnio Maxima yra viena labiausiai apkrautų Vilniaus pardotuvių, nors iš esmės - visiška skylė, prie pat Vilniaus ribos.
            Parduotuvės miesto pakrašty yra didelio automobilizmo išdava, kuomet prekybos centrai gali statytis parduotuves patogiose vietose toliau nuo miesto centro už mažesnę kainą, nes dauguma kelionių mieste vyksta automobiliu, o ne viešuoju transportu. Todėl į kai kurias parduotuves neįmanoma laiko atžvilgiu adekvačiai atvykti viešuoju transportu, o prekyba miesto centre (nebūtinai Senamiestyje) negali konkuruoti dėl brangesnių nuomos kainų, sunkesnio pasiekiamumo automobiliu, dėl ko yra labai sunku atgręžti visą miesto judėjimą, grįsta automobiliu.

            Comment


              Taip pat mane nuoširdžiai stebina, kodėl, kalbant apie Vilnių, viešojo transporto nėra kai kuriose pagrindinėse miesto arterijose? Pavyzdžiui, kelionė iš Baltupių ar Ozo kvartalo į NMC (Saltoniškes, Žalgirio g., Pedagoginio žiedą) dabartiniais VT maršrutais yra neadekvačiai ilga (20-30 min.) palyginus su kelione automobiliu (5-10 min.). Kodėl Geležinio Vilko gatvėje nėra jokio maršruto, kuris atvežtų žmones iš šiaurės vakarinės miesto dalies (Baltupiai, Santariškės, Žirmūnai) ir užmiesčio (Balsiai, Riešė) tiesiai ten kur atsiranda daugiausiai ofisų?
              Kiti pavyzdžiai galėtų būti neadekvatus susisiekimas su Oro uostu (iš didžiosios miesto dalies tik per miesto centrą, nors iš daugelio rajonų automobiliu atvykstama visai kitais keliais.

              Comment


                Parašė Zefyras Rodyti pranešimą

                Parduotuvės miesto pakrašty yra didelio automobilizmo išdava, kuomet prekybos centrai gali statytis parduotuves patogiose vietose toliau nuo miesto centro už mažesnę kainą, nes dauguma kelionių mieste vyksta automobiliu, o ne viešuoju transportu. Todėl į kai kurias parduotuves neįmanoma laiko atžvilgiu adekvačiai atvykti viešuoju transportu, o prekyba miesto centre (nebūtinai Senamiestyje) negali konkuruoti dėl brangesnių nuomos kainų, sunkesnio pasiekiamumo automobiliu, dėl ko yra labai sunku atgręžti visą miesto judėjimą, grįsta automobiliu.
                Į Liepkalnio Maksimą tikrai važiuoja ne iš miesto apsipirkinėti

                Comment


                  Parašė Dovydas Rodyti pranešimą
                  Aš manau, kad savivaldybės judumo plane numatyti teisingi tikslai ir teisingos priemonės.
                  Šitas planas 2016 metų. Dalis punktų jau pradėta įgyvendinti.
                  judumo plano tikslai
                  Ten vizijos. Įdomu kaip su faktais.


                  Kiti duomenys rodo, kad yra kitokie procentai
                  Dvi 15min.lt apklausos. Gal nelabai reprezentatyvi, bet ekonomiškai aktyvus gyventojų segmentas akivaizdžiai daugiau naudojasi automobiliais.
                  Ir ne laisvalaikiui, o važiavimui į darbą


                  2010.05

                  https://www.15min.lt/apklausos/kaip-...te-i-darba/842


                  2018.04

                  https://www.15min.lt/apklausos/kaip-...i-istaiga/7890

                  Comment


                    2018-2019m. sandūros duomenys iš 1000 respondentų (iš kurių 45% praeitamet bent kartą naudojosi dviračiu)

                    Click image for larger version  Name:	Tipinė kelionė.png Views:	1 Size:	123,8 kB ID:	1766906

                    Apklausą atliko ir reikiamą imtį užtikrino UAB „Norstat LT“. Užtikrinta ne didesnė nei 3 proc. paklaida.

                    --

                    Gaila sudėtinga patikrinti, bet turiu įtarimų, kad rytinės spūstys smarkiai sumažėtų, jei taip intensyviai nevyktų šeimos/draugų pavežėjimas iki ugdymo įstaigų. Iš pirmo žvilgsnio atrodo paprastas netiesioginis sprendimas - pradėti pamokas (pvz. nuo 5 klasės) nuo 9-10h, bet turbūt kiltų didžiulė pasipiktinimo banga tiems, kam sudėtinga iki vietos nusigauti. Ar tiems, kas neugdo vaikų savarankiškumo.
                    Paskutinis taisė Riedis; 2019.12.01, 23:07.

                    Comment


                      Parašė Romas Rodyti pranešimą
                      Kiti duomenys rodo, kad yra kitokie procentai
                      Dvi 15min.lt apklausos. Gal nelabai reprezentatyvi, bet ekonomiškai aktyvus gyventojų segmentas akivaizdžiai daugiau naudojasi automobiliais.
                      Ir ne laisvalaikiui, o važiavimui į darbą

                      Tai žinoma kad naudojasi automobiliu. Nes taip šiuo metu patogiau Lietuvoje, kuri sėkmingai kartoja visas vakarų pasaulio automobilizacijos klaidas. O to patogumo kaina - didžiuliai tiesioginiai (infrastruktūra) ir netiesioginiai (tarša, avarijos, triukšmas) kaštai.

                      Vienas km automobiliu turi daugiau 6 kartus aukštesnius social and individual costs nei kelionė dviračiu sako Europos Komisijos tyrimas.
                      If a lion could speak, we could not understand him.

                      Comment


                        Parašė Riedis Rodyti pranešimą

                        Gaila sudėtinga patikrinti, bet turiu įtarimų, kad rytinės spūstys smarkiai sumažėtų, jei taip intensyviai nevyktų šeimos/draugų pavežėjimas iki ugdymo įstaigų.
                        Šitą teiginį 100% patvirtina kamščių nebuvimas moksleivių atostogų metu.

                        2019-2020 statoma ir bus užbaigta:
                        - katalikiškas darželis ir mokykla Pašilaičiuose
                        - Balsių progimnazijos antras korpusas
                        - nauja mokykla Pilaitėje
                        - Gabijos gimnazijos antras korpusas Pašilaičiuose

                        Per visas mokyklas gal apie 3000 vietų. Nemažai daliai vaikus vežiuojusių tėvų nebeliks priežasčių nepersėsti į autobusą, ant dviračio ar paspirtuko.
                        Tiems, kurie automobilio negali atsisakyti jokiu būdu, gyvenimas turėtų šiek tiek palengvėti.

                        Comment


                          Parašė Zefyras Rodyti pranešimą

                          Parduotuvės miesto pakrašty yra didelio automobilizmo išdava, kuomet prekybos centrai gali statytis parduotuves patogiose vietose toliau nuo miesto centro už mažesnę kainą, nes dauguma kelionių mieste vyksta automobiliu, o ne viešuoju transportu. Todėl į kai kurias parduotuves neįmanoma laiko atžvilgiu adekvačiai atvykti viešuoju transportu, o prekyba miesto centre (nebūtinai Senamiestyje) negali konkuruoti dėl brangesnių nuomos kainų, sunkesnio pasiekiamumo automobiliu, dėl ko yra labai sunku atgręžti visą miesto judėjimą, grįsta automobiliu.
                          Atvirkščiai Vilniuje. Tai ydingos miesto plėtros rezultatas. Visi pagrindiniai ir gigantiški prekybos centrai ir yra beveik centre! Tik pastaraisiais metais tendencija šiek tiek keičiaisi.

                          Bet aš tik norėjau pasakyti, kad tokio išskydusio miesto atveju nebūtina kaliones vykdyti per miesto centrą ar labiausiai apkrautas magistrales. Tačiau daugeliu atveju tiesiog nėra kitokių variantų.

                          Comment


                            Atvirkščiai Vilniuje. Tai ydingos miesto plėtros rezultatas. Visi pagrindiniai ir gigantiški prekybos centrai ir yra beveik centre! Tik pastaraisiais metais tendencija šiek tiek keičiaisi.
                            Būtent. Verslas gauna tą sklypą, kurio tik užsimano. Apie kažkokią miesto planavimo strategiją tuo klausimu neteko girdėti. Atrodytų, va, prekybos centras miesto centre, galima patogiai pasiekti viešuoju transportu. Bet eismo situacija šalia prekybos centrų rodo, kad nesvarbu, kur tas prekybos centras stovi, vis tiek vykstama automobiliu ir aplinkinės gatvės būna užkimštos. Įdomu, kaip atrodys Gerosios vilties žiedas ir Geležinio v. gatvė išdygus Akropoliui. Ten ir taip sunku pravažiuoti.

                            Comment


                              Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
                              Atrodytų, va, prekybos centras miesto centre, galima patogiai pasiekti viešuoju transportu.
                              Važiavau kartą autobusais į Ukmergės g. Senukus dažų pirkti. Daugiau tokios klaidos nedarysiu

                              Comment


                                Parašė Dovydas Rodyti pranešimą

                                Šitą teiginį 100% patvirtina kamščių nebuvimas moksleivių atostogų metu.
                                Geras pastebėjimas, kai tik vaikai neina į mokyklas, gatvės laisvos net per pagridinį rytinį piką 7-8h. Tai kamščių problemą reiktų spręsti ne viadukus statant, o mokyklas.
                                Flickr

                                Comment


                                  Važiavau kartą autobusais į Ukmergės g. Senukus dažų pirkti. Daugiau tokios klaidos nedarysiu
                                  O kas buvo? Autobuse dažai išsipylė ar kelionė per daug užtruko? Perkant kažką stambesnio arba netgi maisto visai šeimai viešasis transportas atkrenta.
                                  Autobusais į prekybos centrus važiuoja nebent moksleiviai/studentai pramogauti. Maisto pristatymas į namus automobilių skaičiaus turbūt irgi nemažina. Nebent visas namas/rajonas užsisakytų vienu metu ir kurjeris viena kelione aptarnautų daug vienoje vietoje gyvenančių pirkėjų.

                                  Comment


                                    Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
                                    Autobusais į prekybos centrus važiuoja nebent moksleiviai/studentai pramogauti. Maisto pristatymas į namus automobilių skaičiaus turbūt irgi nemažina. Nebent visas namas/rajonas užsisakytų vienu metu ir kurjeris viena kelione aptarnautų daug vienoje vietoje gyvenančių pirkėjų.
                                    Kurjeris šiaip ir veža į tą patį rajoną tikrai ne po vieną ir ne po du užsakymus, tai šitas dalykas tikrai mažina automobilių keleivių skaičių, panašiai kaip ir taxi.
                                    Flickr

                                    Comment


                                      Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
                                      O kas buvo? Autobuse dažai išsipylė ar kelionė per daug užtruko? Perkant kažką stambesnio arba netgi maisto visai šeimai viešasis transportas atkrenta.
                                      Autobusais į prekybos centrus važiuoja nebent moksleiviai/studentai pramogauti. Maisto pristatymas į namus automobilių skaičiaus turbūt irgi nemažina. Nebent visas namas/rajonas užsisakytų vienu metu ir kurjeris viena kelione aptarnautų daug vienoje vietoje gyvenančių pirkėjų.
                                      Nuriedėjo kibiras autobusu, sukeldamas nemažą stresą ne tik man. Gerai, kad neišsipylė
                                      Kitas pastebėjimas - laukdamas autobuso ten vos neapsinuodyjau išmetamosiomis dujomis. Gal dėl to, ka didžiuliai srautai tiek toje kryžkelėje, tiek aikštelėse iš visų pusių Važiuojant automobiliu tai nelabai jaučiasi.

                                      Comment


                                        Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
                                        O kas buvo? Autobuse dažai išsipylė ar kelionė per daug užtruko? Perkant kažką stambesnio arba netgi maisto visai šeimai viešasis transportas atkrenta.
                                        Autobusais į prekybos centrus važiuoja nebent moksleiviai/studentai pramogauti. Maisto pristatymas į namus automobilių skaičiaus turbūt irgi nemažina. Nebent visas namas/rajonas užsisakytų vienu metu ir kurjeris viena kelione aptarnautų daug vienoje vietoje gyvenančių pirkėjų.
                                        Dėl maisto tai jei neužsipirkinėji savaitei, o tik kokioms porai dienų automobilis tikrai nebūtinas. Visiškai galima sutalpinti į kuprinę ir dar kokį vieną maišelį ir parvažiuoti viešuoju transporto ar dviračiu (taip dažniausiai darau). Jei dar nuolat ant dviračio vežiotis kelioninius krepšius tai išvis patogu būtų.
                                        Post in English - fight censorship!

                                        Comment


                                          Dėl maisto tai jei neužsipirkinėji savaitei, o tik kokioms porai dienų automobilis tikrai nebūtinas. Visiškai galima sutalpinti į kuprinę ir dar kokį vieną maišelį ir parvažiuoti viešuoju transporto ar dviračiu (taip dažniausiai darau). Jei dar nuolat ant dviračio vežiotis kelioninius krepšius tai išvis patogu būtų.
                                          Aš labiau propaguoju vaikščiojimą ir nevengiu nueiti iki ne paties artimiausio prekybos centro, bet nesitikiu, kad toks reiškinys taps masiniu .

                                          Comment

                                          Working...
                                          X