Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis?

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    Dėl to galima diskutuoti.
    Atskiras modulis gal negalėtų pasiekti Kauno be pakrovimo, bet to 200-250 km/h greičiu, ant platformos galėtų pasikrauti. Irgi galima diskutuoti. O kaip su persėdimu? Kai pvz.: dalis lazdyniečių ir žirmūniečių važiuotų į Šilainius ir Šančius, kažkas atsijungtų Elektrėnuose...
    Dabartinis VT veža juokingias mąstais. Dviračiai - VT?
    Senukuose užsisakiau dažų - atveš už 3 dienų....
    Jei atskiras modulis negali pasiekti, tai du kartu irgi negalės pasiekti, nebent antras veš ne keleivius, o baterijas.

    Dėl pakrovimo, čia manau galime dabar atmesti, ypač kalbant apie 10 metų į priekį, nes reikėtu perdaryti infrastruktūrą.

    Persėdimų išvengsi išvis jeigu važiuosi nuosavu auto arba pavežėjimų paslauga (kas realiai čia ir būtų). Taigi čia pranšumo nėra, greičiau diskonfortas pesėdinėti.

    Dviračiai - cargo pavizdys. Bet veža juokingais todėl kad turim specializuotus isuntų vežėjus. Galėjai iš citybee pasiimti puskrovininį ir atsivežti šiandien? Daugumai ir į nuosavo bagažinę tilps nebent labai daug dažysi.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

    Pirmas aspektas yra neigiamas, tai perspektyvos čia mažai. Esant automatizacijai jungiasi ar ne nelabia bus svarbu, nes tarpai galės būti daug mažesni ne idabar.

    Trečias teiginys yra apsurdiškas. Tam pačiam masės kiekiui važiuoti reikės tiek pat energijos, nesvarbu jis važius kartu ar atskirai.

    Dabartinis VT veža krovinius. Pvz dviračiai.
    Dėl to galima diskutuoti.
    Atskiras modulis gal negalėtų pasiekti Kauno be pakrovimo, bet to 200-250 km/h greičiu, ant platformos galėtų pasikrauti. Irgi galima diskutuoti. O kaip su persėdimu? Kai pvz.: dalis lazdyniečių ir žirmūniečių važiuotų į Šilainius ir Šančius, kažkas atsijungtų Elektrėnuose...
    Dabartinis VT veža juokingias mąstais. Dviračiai - VT?
    Senukuose užsisakiau dažų - atveš už 3 dienų....
    Štai dabar turiu realius du skubius siuntinius. Pašto kurjeris atvyks... iki 17:00. Pristatys rytoj. Superracionali operacija.
    Juolab cargo modulis gali būti vos ne dėžė ant ratų (propelerių?)
    Paskutinis taisė Sula; 2020.05.27, 10:34.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    Visų pirma tai ne privatūs automobiliai, net ne asmeniniai. Antras dalykas tas, kad asmeniniai nesijungia prie kažko bendram tikslui pasiekti. Trečia, tokios sistemos gali jungtis į darinius palyginamus su dabartiniu VT pagal bendrą talpą. Pvz.: dešimtys modulių suvažiuoja ant platformos važiuojančios magistrale Vilnius-Kaunas (auto arba bėgiais) Tokiu būdu ilgesnėmis distancijomis jie nenaufdoja savo jėgainės, gali pasikrauti, jei yra poreikis. Yra galimybė persėsti į modulį važiuosianti kitur. Ir, kaip minėjau, yra cargo pervežimų galimybė. Dabartinis VT krovinių apskritai beveik neveža.
    Pirmas aspektas yra neigiamas, tai perspektyvos čia mažai. Esant automatizacijai jungiasi ar ne nelabia bus svarbu, nes tarpai galės būti daug mažesni ne idabar.

    Trečias teiginys yra apsurdiškas. Tam pačiam masės kiekiui važiuoti reikės tiek pat energijos, nesvarbu jis važius kartu ar atskirai.

    Dabartinis VT veža krovinius. Pvz dviračiai.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Kuo būtent perspektyvi? Iš principo tobulos automatizacijos atveju privatūs automobiliai niekuo nesiskirtų nuo šitokių sistemų. Tik nebūtų vaizdinės taršos ir nereiktų statyti papildomos infrastruktūros.
    Visų pirma tai ne privatūs automobiliai, net ne asmeniniai. Pvz.: Lazdynuose parkuotųsi kelių lygių aikštelėse palei Erfurto ar Architektų g. ir lauktų iškvietimų (o gal dar kažkas racionalesnio būtų sugalvota prie pačių daugiabučių ar net jų viduje). Antras dalykas tas, kad asmeniniai nesijungia prie kažko bendram tikslui pasiekti, o šitie grupuotųsi pagal susisiekimo algoritmus su galimybe keleiviams persėsti ar greičiau judėti. Trečia, tokios sistemos gali jungtis į darinius palyginamus su dabartiniu VT pagal bendrą talpą. Pvz.: dešimtys modulių suvažiuoja ant platformos važiuojančios magistrale Vilnius-Kaunas (auto arba bėgiais) Tokiu būdu ilgesnėmis distancijomis jie nenaudoja savo jėgainės, gali pasikrauti, jei yra poreikis. Yra galimybė persėsti į modulį važiuosianti kitur. Ir, kaip minėjau, yra cargo pervežimų galimybė. Dabartinis VT krovinių apskritai beveik neveža.
    Paskutinis taisė Sula; 2020.05.27, 10:23.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    Ten toliau video susijungia atsiveriant pertvaroms. Be to, lygtais tie krėslai susilanksto.
    Ir taip, taip gaunasi asmeninio ir viešo transporto kombinacija. Ten gi galima išsikviesti modulį pagal maršrutą ir keleivių poreikį iš apps'o.
    Tai yra koncepcija. Manau, kad tai perspektyvi kryptis. Nebūtinos fantastinės technologijos. Galima naudoti kaip cargo. Šiuo metu viskas, manau, atsiremia į autonomizaciją.
    Kuo būtent perspektyvi? Iš principo tobulos automatizacijos atveju privatūs automobiliai niekuo nesiskirtų nuo šitokių sistemų. Tik nebūtų vaizdinės taršos ir nereiktų statyti papildomos infrastruktūros.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    Ten toliau video susijungia atsiveriant pertvaroms. Be to, lygtais tie krėslai susilanksto.
    Ir taip, taip gaunasi asmeninio ir viešo transporto kombinacija. Ten gi galima išsikviesti modulį pagal maršrutą ir keleivių poreikį iš apps'o.
    Tai yra koncepcija. Manau, kad tai perspektyvi kryptis. Nebūtinos fantastinės technologijos. Galima naudoti kaip cargo. Šiuo metu viskas, manau, atsiremia į autonomizaciją.
    Aš nesutinku. Manau kad šią funkcija jau atlika visokie uberiai ir boltai ir toks technologinis kombinavimas būtų tiesiog labai brangi alternatyva, kuria ir gali leisti tik visokie dubajai dėl PR iš naftos pinigų.

    Autonomizacija bus betkuriuo atveju (VT manau vieni iš pimų, nes fiksuotas maršrutas), bet tai kaiptik padidins asmeninio automobilio vartojimą, nes dabar bus nebe "stoviu valandą kamštyje", o "skaitau knygą valandą, kol mane veža".
    Paskutinis taisė MedinisStrazdas; 2020.05.27, 10:04. Priežastis: gramatika

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

    Na jeigu susijungs kaip vizulkėje, tai persėsti tikrai neišeis, nes bus draudžiama jau vien dėl pavojaus. Šiaip nelabia matau pranašumo prieš esamą VT. Tipo išvežiuos individualiai? Tai gal tada čia tiesiog taxi?
    Ten toliau video susijungia atsiveriant pertvaroms. Be to, lygtais tie krėslai susilanksto.
    Ir taip, taip gaunasi asmeninio ir viešo transporto kombinacija. Ten gi galima išsikviesti modulį pagal maršrutą ir keleivių poreikį iš apps'o.
    Tai yra koncepcija. Manau, kad tai perspektyvi kryptis. Nebūtinos fantastinės technologijos. Galima naudoti kaip cargo. Šiuo metu viskas, manau, atsiremia į autonomizaciją.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    Galima "persėsti" į pasirinktą kryptį judant tokiam sąstatui. Bet tai tik viena iš koncepcijų.
    Na jeigu susijungs kaip vizulkėje, tai persėsti tikrai neišeis, nes bus draudžiama jau vien dėl pavojaus. Šiaip nelabia matau pranašumo prieš esamą VT. Tipo išvežiuos individualiai? Tai gal tada čia tiesiog taxi?

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
    A, tai sujungiami mikriukai čia. Kokia nauda iš to sujungiamumo tai neaišku, nes vistiek riekės tiek pat energijos juos judinti, na nebent kad be tarpų gal daugiau tilps kelyje.
    Galima "persėsti" į pasirinktą kryptį judant tokiam sąstatui. Bet tai tik viena iš koncepcijų.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    A, tai sujungiami mikriukai čia. Kokia nauda iš to sujungiamumo tai neaišku, nes vistiek riekės tiek pat energijos juos judinti, na nebent kad be tarpų gal daugiau tilps kelyje.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
    nežinau kas yra "pumpurinis" VT.
    Tai iš atskirų modulių sudarytos sistemos. Kur atskiri moduliai gali jungtis į mažesnius ar didelius "traukinius" magistraliniam ar net tarpmiestiniam judėjimui, o po to atsijugti atskiriems privažiavimams. Panašiai kaip savaeigiai traukinių vagonai. Yra variantai su "motininiu nešėju", yra ir be jo. Vienas iš realių variantų: https://www.next-future-mobility.com/

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė Dovydas Rodyti pranešimą

    Aš manau, kad svarbiausia yra ne technologinis proveržis, o pasikeitusio mąstymo proveržis.
    Palyginkime, kaip pasikeitė nusikalstamumo mažėjimo proveržis per 20 metų. Tai įvyko ne dėl technologijų. Kodėl sumažėjo kyšius imančių kelių policininkų? Dėl pasikeitusių technologijų, ar dėl pasikeitusio mąstymo?

    Pasikeis mastymas ir parkavimo srityje. Senamiestyje daugiauaukščių parkavimo aikštelių tikrai neprireiks. Technologijos, žinoma, padėtų, bet ne jos yra svarbiausia. Galiu lažintis, kad po 10 metų net patys karščiausi šio forumo automobilistai važiuos į Senamiestį ne nuosavu automobiliu - ir jiems tai patiks!
    Technologijų proveržis kriminalogijoje didelis. Dabar yra daug daugiau kamerų (įskaitant kameras mieste). yra daug lengviau/pigiau atlikti DNR tyrimus ir pan. Nors pas mus nemažai prisidėjo dar ir tai, kad mes bandėme persitarkyti į vakarietišką sistemą vietoj soveitiškos. Beto, daug organizuoto nusikalstamumo persikėlė į saugesnę virtualią erdvę. Yra daug saugiau padirbinėti vogtas kreditines korteles nei eiti išmušinėti iš prekeivių pinigus. Paskutinius 30 metų tokia nusiklastamumo tendencija matoma visame pasaulyje, ne tik pas mus.

    Kiek teko skaitinėti psichologų/sociologų nuomone, mastymo pokyčiai formuojasi kartomis. Norint rimtai pakeisti mastymą reikia kad pasikeistų bent dvi kartos, t.y. 40 o dabartiniu metu gal ir 50 metų kaip minimum.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    Čia kalba eina ne apie nusigyvenimą, o apie prasigyvenimą.

    Pvz.: PRT (Personal Rapid Transport) atsiradimas. Pumpurinis VT. Autonominės krovininės/keleivinės kapsulės. Maglev ir hyperloop. Ir t.t.

    Prasigyvenimas automobilių skaičių didina, o ne mažina. Daugiausiai automobilių 1000 gyventojų eurpoje yra liuksemburge - vieno labiausiai turtingų šalių su puikiu viešuoju transportu.

    Privatus autmobilis ir yra PRT, nežinau kas yra "pumpurinis" VT. Autonominiai automobiliai tikrai nesumažins automobilių varotjimų. Kaip tik padidins. Kai automobilis pats gali nuvežti vaiką pas draugus/į burelį/etc tai bus renkamasi dažniau nei dabar.

    Maglev yra tiesiog ekonomiškai neapsimokantis light-rail. Asmeniškai man labai patinka maglev ideja, bet funkciškai tai perims tiek pat srauto kiek ir traukiniai (metro įskaičiuojant).

    Hypeloop (rašosi hype, nes ten be hype daugiau nieko ir nėra) yra visiškai nelogiškas sprendimas kuris būtu superbrangus ir nesuteiktu reikšmingos naudos, ypač trumpose kelionėse. Beje kolkas techniškai nešįmanomas. Nors aišku tas Hypeloo projektas Muskui buvo labai naudingas, daug inžinierinio talento pasamdė per šį scam'ą.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Parašė Maduk Rodyti pranešimą
    ^kelių policininkai retai ima kyšius ne dėl pasikeitusio mąstymo
    Ne visai, dalis ir dėl to.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą
    Čia tik su salyga kad visi laikysis KET ir statys tik mokamose aikštelėse, taigi iškarto galima nurašyti kaip nerealistinį scenarijų.


    Nors visokių krizių gali būti ateityje, nemanau kad per ateinančius 10 metų mes taip nusigyvensime. Na nebent trečias pasaulinis karas praisdėtų.
    Čia kalba eina ne apie nusigyvenimą, o apie prasigyvenimą.

    Pvz.: PRT (Personal Rapid Transport) atsiradimas. Pumpurinis VT. Autonominės krovininės/keleivinės kapsulės. Maglev ir hyperloop. Ir t.t.

    Komentuoti:


  • index
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

    Taip, normali praktika. Ejimo atstumas nepriklauso nuo automobilio vertės. Nors tiek mokant už auto daug problemų galima išspręsti ir statant žydroje zonoje. Gi pinigų vistiek neturi kur dėti.
    Lietuvoje įprasta praktika yra brangų automobilį pirkti iš paskutinių pinigų sumokant lizingo pradinę įmoką ir paskui neturint pinigų net nusipirkti parkingui prie namų. Po to tenka savo prabangią geldą statyti kur nors ant šaligatvio ar užstatant įvažiavimą į garažą, o dienas leisti vaikštant aplink ir rėkaujant ant stukačių, kurie ją fotografuoja ir savivaldybei siunčia.

    Komentuoti:


  • themanual
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

    Gyvenant bendrai ir už darbus mokama bendrai. Jeigu yra jungtinės veiklos sutartis ar bendrija, tai daugumos sprendimu daroma. Nenori gyventi bendrai - gyveni nuosavame name.
    Esu girdėjęs bent kelias istorijas, kur daugumos nesusidaro ne dėl babyčių, o dėl pačių automobilių savininkų. Jeigu auto turguje užmetei porą šimtų eurų viršaus ant džipuko, kad galėtum kieme įveikti bordiūrą ir parkuoti ant žolytės, tai negi mesies dar 50?

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė VNS Rodyti pranešimą
    Vat esminis klausimas, kodėl už rimtesnius ratus paklojęs 200 k Eu, turėčiau eiti iki restorano vieną kilometrą? Ar čia normali praktika pasaulyje?
    Taip, normali praktika. Ejimo atstumas nepriklauso nuo automobilio vertės. Nors tiek mokant už auto daug problemų galima išspręsti ir statant žydroje zonoje. Gi pinigų vistiek neturi kur dėti.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Šilėnuose prie kaimo nėra aikštelės.
    Tačiau maža aikštelė nieko negelbės, kai tokios minios plūsta į gamtos prieglobstį. O didelio parkingo regioniniame parke tikrai nereikia

    Savaitgaliais Šilėnų bažnyčioje 10:00 būna pamaldos; miestiečiai išsimiegoję susirenka vėliau;
    Turbūt daug nekainuotų apmokestinti po savaitgaliais po 12:00 įvažiavimą ar parkavimą. Automatizavimo su parkomatais ir kameromis gal nereikia - užtektų įdarbinti porą vietinių.
    Taigi visos problemos tik laikinos, kol žmonės nedirba ir važinėja po pažintinius takus, baigsis karantinas, tada visi grįš į darbus.

    Komentuoti:


  • Milwaukee
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Atrodo, informacija pasenusi.
    Per karantiną tame parkinge mašinų kažkodėl nesimato.
    Atleiskite, nezinojau. sankauskas , o kaip del sito, ar nebus per toli?

    Komentuoti:

Working...
X