Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis?

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
    Pats geriausias 100% būdas panaikinti kamščius centre yra visai užmūryti gatves. Tuo pačiu atsirastų vietos grafitininkams. Dviguba nauda. Jonas apsidžiaugtų.

    Esu kažkada juokais pasiūles, kad reikia visas gatves paversti dvirtakiais, tada nei taršos nei grūsčių neliks, o visi mieste važinės dviračiais. Kai sužinojau, kad buvo tokį pasiūlyma palaikančių, pasidarė šiek tiek baisu.


    Parašė MindesAcc Rodyti pranešimą

    Man idomu kodel taip ilgai velkasi visas A juostu suzimejimas? Argi sunku nupiesti A ir prideti pora radaru kurie fiksuotu A juostu pazeidejus. Manau po tokiu pokyciu, tikrai daug kas pradetu naudotis VT.

    Pažeidėjus dabar fiksuoti automatiškai yra realiai neįmanoma dėl 4+ taisyklės. Turi sustabdyti ir tikrinti keleivių skaičių, nes gal ten vaikas žemo ūgio gale sėdi ir nesimato nuotraukoje. Reikia iš A juostų panaikinti visokius 4+, taksi ir panašius. Beje reikės ir eletormobilius panaikinti, dabar jų gal nėra daug, bet ateityje jie užgrūs tas juostas jeigu jomis bus leidžiama važiuoti elektromobiliams.

    P.S. O tai kaip yra su Ukmergės g. atskirta A juosta, ten kaip ir negali važiuoti ne viešasis, bet išlygų gatvei iš taisyklės kaip ir nėra?

    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Jei jis būtų toks puikus, tai juo besinaudojančių skaičius didėtų. Kažkodėl didėja kelionių skaičius automobiliais.
    Viešojo transporto dalyvių skaičius didėja. Jeigu gerai atsimenu VVT teigė kad pernai padidėjo 3%.


    Parašė Dovydas Rodyti pranešimą
    Aš manau, kad savivaldybės judumo plane numatyti teisingi tikslai ir teisingos priemonės.
    Radikalios priemonės kažin ar suveiktų, tik supriešintų visuomenę. Geriau mažais žingsniais bet nepaliaujamai eiti link tikslo. Miestiečių įpročiai nepasikeis per vieną naktį.
    • Plėsti dviračių takų tinklą
    • Griežinti automobilių parkavimo kontrolę
    • Įrengti daugiau A juotų
    Šitas planas 2016 metų. Dalis punktų jau pradėta įgyvendinti.
    Ketvirto punkto jie neįgyvendins nes visa tendencija tiek lietuvoje tiek kitur yra priešinga. Automobilių kiekis pradeda mažėti tik tada, kaip žmonių pajamos krenta. Net tie patys olandai turi didesnį automobilių kiekį gyventojui nei mes, jie tik į miesto centą juo nevažiuoja.

    Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
    Aš labiau propaguoju vaikščiojimą ir nevengiu nueiti iki ne paties artimiausio prekybos centro, bet nesitikiu, kad toks reiškinys taps masiniu .

    Pasirodo ne aš vienas į prekybcentrius einu pėsčiomis

    Komentuoti:


  • vaidasp
    replied
    Nesenai buvau Stokholeme, o vakar kaip tik važiavau viešuoju, tai yra nauju raudonu autobusu. Galiu drąsiai teigti, kad jie modernesni ir geresni už švediškus. Nepatiko tik tai, kad nereikia spausti STOP mygtuko ir stoja visose stotelėse.

    Komentuoti:


  • senasnamas
    replied
    Dėl maisto tai jei neužsipirkinėji savaitei, o tik kokioms porai dienų automobilis tikrai nebūtinas. Visiškai galima sutalpinti į kuprinę ir dar kokį vieną maišelį ir parvažiuoti viešuoju transporto ar dviračiu (taip dažniausiai darau). Jei dar nuolat ant dviračio vežiotis kelioninius krepšius tai išvis patogu būtų.
    Aš labiau propaguoju vaikščiojimą ir nevengiu nueiti iki ne paties artimiausio prekybos centro, bet nesitikiu, kad toks reiškinys taps masiniu .

    Komentuoti:


  • index
    replied
    Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
    O kas buvo? Autobuse dažai išsipylė ar kelionė per daug užtruko? Perkant kažką stambesnio arba netgi maisto visai šeimai viešasis transportas atkrenta.
    Autobusais į prekybos centrus važiuoja nebent moksleiviai/studentai pramogauti. Maisto pristatymas į namus automobilių skaičiaus turbūt irgi nemažina. Nebent visas namas/rajonas užsisakytų vienu metu ir kurjeris viena kelione aptarnautų daug vienoje vietoje gyvenančių pirkėjų.
    Dėl maisto tai jei neužsipirkinėji savaitei, o tik kokioms porai dienų automobilis tikrai nebūtinas. Visiškai galima sutalpinti į kuprinę ir dar kokį vieną maišelį ir parvažiuoti viešuoju transporto ar dviračiu (taip dažniausiai darau). Jei dar nuolat ant dviračio vežiotis kelioninius krepšius tai išvis patogu būtų.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
    O kas buvo? Autobuse dažai išsipylė ar kelionė per daug užtruko? Perkant kažką stambesnio arba netgi maisto visai šeimai viešasis transportas atkrenta.
    Autobusais į prekybos centrus važiuoja nebent moksleiviai/studentai pramogauti. Maisto pristatymas į namus automobilių skaičiaus turbūt irgi nemažina. Nebent visas namas/rajonas užsisakytų vienu metu ir kurjeris viena kelione aptarnautų daug vienoje vietoje gyvenančių pirkėjų.
    Nuriedėjo kibiras autobusu, sukeldamas nemažą stresą ne tik man. Gerai, kad neišsipylė
    Kitas pastebėjimas - laukdamas autobuso ten vos neapsinuodyjau išmetamosiomis dujomis. Gal dėl to, ka didžiuliai srautai tiek toje kryžkelėje, tiek aikštelėse iš visų pusių Važiuojant automobiliu tai nelabai jaučiasi.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
    Autobusais į prekybos centrus važiuoja nebent moksleiviai/studentai pramogauti. Maisto pristatymas į namus automobilių skaičiaus turbūt irgi nemažina. Nebent visas namas/rajonas užsisakytų vienu metu ir kurjeris viena kelione aptarnautų daug vienoje vietoje gyvenančių pirkėjų.
    Kurjeris šiaip ir veža į tą patį rajoną tikrai ne po vieną ir ne po du užsakymus, tai šitas dalykas tikrai mažina automobilių keleivių skaičių, panašiai kaip ir taxi.

    Komentuoti:


  • senasnamas
    replied
    Važiavau kartą autobusais į Ukmergės g. Senukus dažų pirkti. Daugiau tokios klaidos nedarysiu
    O kas buvo? Autobuse dažai išsipylė ar kelionė per daug užtruko? Perkant kažką stambesnio arba netgi maisto visai šeimai viešasis transportas atkrenta.
    Autobusais į prekybos centrus važiuoja nebent moksleiviai/studentai pramogauti. Maisto pristatymas į namus automobilių skaičiaus turbūt irgi nemažina. Nebent visas namas/rajonas užsisakytų vienu metu ir kurjeris viena kelione aptarnautų daug vienoje vietoje gyvenančių pirkėjų.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Dovydas Rodyti pranešimą

    Šitą teiginį 100% patvirtina kamščių nebuvimas moksleivių atostogų metu.
    Geras pastebėjimas, kai tik vaikai neina į mokyklas, gatvės laisvos net per pagridinį rytinį piką 7-8h. Tai kamščių problemą reiktų spręsti ne viadukus statant, o mokyklas.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
    Atrodytų, va, prekybos centras miesto centre, galima patogiai pasiekti viešuoju transportu.
    Važiavau kartą autobusais į Ukmergės g. Senukus dažų pirkti. Daugiau tokios klaidos nedarysiu

    Komentuoti:


  • senasnamas
    replied
    Atvirkščiai Vilniuje. Tai ydingos miesto plėtros rezultatas. Visi pagrindiniai ir gigantiški prekybos centrai ir yra beveik centre! Tik pastaraisiais metais tendencija šiek tiek keičiaisi.
    Būtent. Verslas gauna tą sklypą, kurio tik užsimano. Apie kažkokią miesto planavimo strategiją tuo klausimu neteko girdėti. Atrodytų, va, prekybos centras miesto centre, galima patogiai pasiekti viešuoju transportu. Bet eismo situacija šalia prekybos centrų rodo, kad nesvarbu, kur tas prekybos centras stovi, vis tiek vykstama automobiliu ir aplinkinės gatvės būna užkimštos. Įdomu, kaip atrodys Gerosios vilties žiedas ir Geležinio v. gatvė išdygus Akropoliui. Ten ir taip sunku pravažiuoti.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė Zefyras Rodyti pranešimą

    Parduotuvės miesto pakrašty yra didelio automobilizmo išdava, kuomet prekybos centrai gali statytis parduotuves patogiose vietose toliau nuo miesto centro už mažesnę kainą, nes dauguma kelionių mieste vyksta automobiliu, o ne viešuoju transportu. Todėl į kai kurias parduotuves neįmanoma laiko atžvilgiu adekvačiai atvykti viešuoju transportu, o prekyba miesto centre (nebūtinai Senamiestyje) negali konkuruoti dėl brangesnių nuomos kainų, sunkesnio pasiekiamumo automobiliu, dėl ko yra labai sunku atgręžti visą miesto judėjimą, grįsta automobiliu.
    Atvirkščiai Vilniuje. Tai ydingos miesto plėtros rezultatas. Visi pagrindiniai ir gigantiški prekybos centrai ir yra beveik centre! Tik pastaraisiais metais tendencija šiek tiek keičiaisi.

    Bet aš tik norėjau pasakyti, kad tokio išskydusio miesto atveju nebūtina kaliones vykdyti per miesto centrą ar labiausiai apkrautas magistrales. Tačiau daugeliu atveju tiesiog nėra kitokių variantų.

    Komentuoti:


  • Dovydas
    replied
    Parašė Riedis Rodyti pranešimą

    Gaila sudėtinga patikrinti, bet turiu įtarimų, kad rytinės spūstys smarkiai sumažėtų, jei taip intensyviai nevyktų šeimos/draugų pavežėjimas iki ugdymo įstaigų.
    Šitą teiginį 100% patvirtina kamščių nebuvimas moksleivių atostogų metu.

    2019-2020 statoma ir bus užbaigta:
    - katalikiškas darželis ir mokykla Pašilaičiuose
    - Balsių progimnazijos antras korpusas
    - nauja mokykla Pilaitėje
    - Gabijos gimnazijos antras korpusas Pašilaičiuose

    Per visas mokyklas gal apie 3000 vietų. Nemažai daliai vaikus vežiuojusių tėvų nebeliks priežasčių nepersėsti į autobusą, ant dviračio ar paspirtuko.
    Tiems, kurie automobilio negali atsisakyti jokiu būdu, gyvenimas turėtų šiek tiek palengvėti.

    Komentuoti:


  • sankauskas
    replied
    Parašė Romas Rodyti pranešimą
    Kiti duomenys rodo, kad yra kitokie procentai
    Dvi 15min.lt apklausos. Gal nelabai reprezentatyvi, bet ekonomiškai aktyvus gyventojų segmentas akivaizdžiai daugiau naudojasi automobiliais.
    Ir ne laisvalaikiui, o važiavimui į darbą

    Tai žinoma kad naudojasi automobiliu. Nes taip šiuo metu patogiau Lietuvoje, kuri sėkmingai kartoja visas vakarų pasaulio automobilizacijos klaidas. O to patogumo kaina - didžiuliai tiesioginiai (infrastruktūra) ir netiesioginiai (tarša, avarijos, triukšmas) kaštai.

    Vienas km automobiliu turi daugiau 6 kartus aukštesnius social and individual costs nei kelionė dviračiu sako Europos Komisijos tyrimas.

    Komentuoti:


  • Riedis
    replied
    2018-2019m. sandūros duomenys iš 1000 respondentų (iš kurių 45% praeitamet bent kartą naudojosi dviračiu)

    Click image for larger version  Name:	Tipinė kelionė.png Views:	1 Size:	123,8 kB ID:	1766906

    Apklausą atliko ir reikiamą imtį užtikrino UAB „Norstat LT“. Užtikrinta ne didesnė nei 3 proc. paklaida.

    --

    Gaila sudėtinga patikrinti, bet turiu įtarimų, kad rytinės spūstys smarkiai sumažėtų, jei taip intensyviai nevyktų šeimos/draugų pavežėjimas iki ugdymo įstaigų. Iš pirmo žvilgsnio atrodo paprastas netiesioginis sprendimas - pradėti pamokas (pvz. nuo 5 klasės) nuo 9-10h, bet turbūt kiltų didžiulė pasipiktinimo banga tiems, kam sudėtinga iki vietos nusigauti. Ar tiems, kas neugdo vaikų savarankiškumo.
    Paskutinis taisė Riedis; 2019.12.01, 23:07.

    Komentuoti:


  • Romas
    replied
    Parašė Dovydas Rodyti pranešimą
    Aš manau, kad savivaldybės judumo plane numatyti teisingi tikslai ir teisingos priemonės.
    Šitas planas 2016 metų. Dalis punktų jau pradėta įgyvendinti.
    judumo plano tikslai
    Ten vizijos. Įdomu kaip su faktais.


    Kiti duomenys rodo, kad yra kitokie procentai
    Dvi 15min.lt apklausos. Gal nelabai reprezentatyvi, bet ekonomiškai aktyvus gyventojų segmentas akivaizdžiai daugiau naudojasi automobiliais.
    Ir ne laisvalaikiui, o važiavimui į darbą


    2010.05

    https://www.15min.lt/apklausos/kaip-...te-i-darba/842


    2018.04

    https://www.15min.lt/apklausos/kaip-...i-istaiga/7890

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Zefyras Rodyti pranešimą

    Parduotuvės miesto pakrašty yra didelio automobilizmo išdava, kuomet prekybos centrai gali statytis parduotuves patogiose vietose toliau nuo miesto centro už mažesnę kainą, nes dauguma kelionių mieste vyksta automobiliu, o ne viešuoju transportu. Todėl į kai kurias parduotuves neįmanoma laiko atžvilgiu adekvačiai atvykti viešuoju transportu, o prekyba miesto centre (nebūtinai Senamiestyje) negali konkuruoti dėl brangesnių nuomos kainų, sunkesnio pasiekiamumo automobiliu, dėl ko yra labai sunku atgręžti visą miesto judėjimą, grįsta automobiliu.
    Į Liepkalnio Maksimą tikrai važiuoja ne iš miesto apsipirkinėti

    Komentuoti:


  • Zefyras
    replied
    Taip pat mane nuoširdžiai stebina, kodėl, kalbant apie Vilnių, viešojo transporto nėra kai kuriose pagrindinėse miesto arterijose? Pavyzdžiui, kelionė iš Baltupių ar Ozo kvartalo į NMC (Saltoniškes, Žalgirio g., Pedagoginio žiedą) dabartiniais VT maršrutais yra neadekvačiai ilga (20-30 min.) palyginus su kelione automobiliu (5-10 min.). Kodėl Geležinio Vilko gatvėje nėra jokio maršruto, kuris atvežtų žmones iš šiaurės vakarinės miesto dalies (Baltupiai, Santariškės, Žirmūnai) ir užmiesčio (Balsiai, Riešė) tiesiai ten kur atsiranda daugiausiai ofisų?
    Kiti pavyzdžiai galėtų būti neadekvatus susisiekimas su Oro uostu (iš didžiosios miesto dalies tik per miesto centrą, nors iš daugelio rajonų automobiliu atvykstama visai kitais keliais.

    Komentuoti:


  • Zefyras
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą
    Gal tai ir egoistiška, bet mano vaikai į mokyklą važinėdavo VT...
    Antras dalykas, gal reiktų atskirti važiavimą miesto cetru ar tankiau apgyvendintais maršrutais? Ko gero geras trečdalis miesto ir apylinkių gyventojų ten net neužsuka savaitėmis.
    Pvz.:Liepkalnio Maxima yra viena labiausiai apkrautų Vilniaus pardotuvių, nors iš esmės - visiška skylė, prie pat Vilniaus ribos.
    Parduotuvės miesto pakrašty yra didelio automobilizmo išdava, kuomet prekybos centrai gali statytis parduotuves patogiose vietose toliau nuo miesto centro už mažesnę kainą, nes dauguma kelionių mieste vyksta automobiliu, o ne viešuoju transportu. Todėl į kai kurias parduotuves neįmanoma laiko atžvilgiu adekvačiai atvykti viešuoju transportu, o prekyba miesto centre (nebūtinai Senamiestyje) negali konkuruoti dėl brangesnių nuomos kainų, sunkesnio pasiekiamumo automobiliu, dėl ko yra labai sunku atgręžti visą miesto judėjimą, grįsta automobiliu.

    Komentuoti:


  • themanual
    replied
    Pasižiūrėjau dar skaičius kokius pavyko rasti internete apie VT naudojimą Vilniuje:
    2017 m. kelionių srautas per dieną buvo 514 tūkst., o 2018 m. – 544 tūkst.

    Gal kas žino ar yra jau preliminarūs skaičiai už 2019 metus? Norėtųsi pažiūrėti ar (klausimas turbūt kiek) padidėjo šie skaičiai.

    Komentuoti:


  • themanual
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą

    Važiuok automobiliu. Kitas klausimas yra kiek tokių žmonių kaip tu. Tai yra pagrindinis girdimas argumentas: "kaip kitaip išvežiot 9 vaikus po mokyklas ir visą dieną darbe po miestą važinėt?". Ir tokius argumentus pateikia 99% diskusijų dalyvių. Susidaro įspūdis, kad visi pusė milijono žmonių dirba kokioje logistikoje, kur stabiliai kiaurą parą važinėja po miestą. Bet realybė yra kitokia ir tą parodo piko metas. Turbūt daugiau nei pusė žmonių gali laisvai važiuoti viešuoju ir nepajus jokio skirtumo. Kiti, kuriems tikrai reikia vežiot vaikus po visą Vilnių tą gali ir toliau daryt.
    Būtent, aš pats automobiliu važinėju, bet visiškai nesuprantu verkšlenimų, niekas juk per prievartą nevarys į VT. Juk imamas tikslas mažinti kelionių automobiliais procentą, o kadangi kelionių daugės, tai tikėtina jog automobilių nemažės net ir įgyvendinus optimistiškiausius planus. Yra daug žmonių kuriems nėra skirtumo ar automobilis ar VT arba jis labai mažas ir važinėja automobiliu tiesiog dėl įpratimo. Tokius asmenis pirmiausia ir reikia paskatinti (o ne priversti) naudotis VT.
    Lietuviams olandai kurie išvežioja vaikus po mokyklas su dviračiais išvis turbūt kaip ateiviai Nesakau, kad lietuviams reiktų taip daryti (tikrai ne, su mūsų takais ir kultūra būtų labai pavojinga), čia tiesiog pvz apie sustabarėjusį mąstymą.

    Click image for larger version

Name:	Photo1_Maroccofamily1_contributed-photo_150.jpg
Views:	7
Size:	138,2 kB
ID:	1766879

    Komentuoti:

Working...
X