Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis?

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė PoDV Rodyti pranešimą

    Jau maniau pasakysi "geriau iš namų dirbti". Tada nors eismas būtų visas dienas daugmaž kaip šeštadienį/sekmadienį Saugesni pėstieji/dviračiai, gyvenimas šiek tiek smagesnis išėjus į lauką darbo dienos metu.

    Galim padiskutuot apie darbo prasmingumą, lūkesčius, etc. kokioj nors tam tinkamesnėj temoj. Gal ir įdomi tema.
    Ne aš sakiau "jei dirbt" Natūraliai kyla klausimas jei jau ne centre, ar geriau išvis nedirbt?

    Comment


      Parašė mantasm Rodyti pranešimą

      Ne aš sakiau "jei dirbt" Natūraliai kyla klausimas jei jau ne centre, ar geriau išvis nedirbt?
      Nežinau. Mano atveju, tai beveik bet kur kur ne "pramonės rajonas" (Kaune - Elektrėnų, Draugystės, Taikos pr. ir pan.), nebūtinai centras. By default maniau, kad visur galima rast darbų. Tiesiog vieniems rūpi vieni dalykai, kitiems kiti. "Pramonės rajonas" man bent jau šiuo metu kelia ne kokias asociacijas ir jei dirbt, tai tikrai ne pirmu numeriu.

      Su darniu judumu, man atrodo, ten padėtis prasčiausia, bent jau po naujųjų individualių namų rajonų, nors sutvarkyti kainuotų pigiau dėl labai plačių gatvių.
      Paskutinis taisė PoDV; 2019.11.06, 19:15.

      Comment


        Parašė PoDV Rodyti pranešimą

        Nežinau. Mano atveju, tai beveik bet kur kur ne "pramonės rajonas" (Kaune - Elektrėnų, Draugystės, Taikos pr. ir pan.), nebūtinai centras. (...)
        Su darniu judumu, man atrodo, ten padėtis prasčiausia, bent jau po naujųjų individualių namų rajonų, nors sutvarkyti kainuotų pigiau dėl labai plačių gatvių.
        Gal būtų galima populiariai paaiškinti, kaip gatvių siaurinimas padės pasiekti darbą ar išvažiuoti iš savo kiemo.

        Comment


          Parašė Romas Rodyti pranešimą
          Gal būtų galima populiariai paaiškinti, kaip gatvių siaurinimas padės pasiekti darbą ar išvažiuoti iš savo kiemo.
          Paaiškinimas priklauso nuo to, apie kokį siaurinimą kalbi. Apie apie tiesiog juostų mažinimą ar tarkim apie per plačių gatvių siaurinimą iki standartų.

          Comment


            Čia klausimas tiems, kas mato gatvių siaurinime ir kamščių lygioje vietoje sudaryme vad. "darnų judumą".

            Comment


              Parašė Romas Rodyti pranešimą
              Čia klausimas tiems, kas mato gatvių siaurinime ir kamščių lygioje vietoje sudaryme vad. "darnų judumą".
              Rimtai? Suprasčiau dar jei klausimą užduotų koks naujokas. Pradžiai užsuk į temą urbanistika Lietuvoje ir pasaulyje - bus lengviau, nei čia vėl kartoti krūvas teksto.

              Comment


                Ten buvo konkretus atvejis apie Kauną.
                Parašė PoDV Rodyti pranešimą
                Nežinau. Mano atveju, tai beveik bet kur kur ne "pramonės rajonas" (Kaune - Elektrėnų, Draugystės, Taikos pr. ir pan.), nebūtinai centras. (...)
                Su darniu judumu, man atrodo, ten padėtis prasčiausia, bent jau po naujųjų individualių namų rajonų, nors sutvarkyti kainuotų pigiau dėl labai plačių gatvių.
                Taip niekas ir nepapaiškino, kaip tos konkrečios vietos susisiekimą pagerins gatvių siaurinimas.

                Comment


                  Dviračių juostos, aiškiai sužymėtos parkavimo vietos, kairiojo posūkio juostos, sumažintas greitis, aiškus gatvės funkcionalumų išnaudojimas. Kažkas panašaus į neseniai subraižytą Šimulionio g. Vilniuje, net ir tokios siauros juostos nesigautų, fūros laisvai prasilenktų. Dabartinė situacija: 2+2 nubraižytas kaip 1+1, 2+2 kurio reikalingumas kaip 2+2 abejotinas, galų gale prasti šaligatviai, visiškai nepritaikyta infrastruktūra neįgaliesiems.

                  Bent jau taip įsivaizduočiau darniai sutvarkytus esančius pramonės rajonus, kuriame vietos turi ne tik automobilis ar fūra, bet ir pėstieji, dviračiai ir t.t.

                  Elektrėnų g. Kaune. Gatvė taip ir dabar atrodo (tik asfaltas pakeistas). Prasti šaligatviai, išeitų ant 1 juostos užbraižyti dvi, bet matyt iš istorinės tradicijos to nepadarė, net kai prieš keletą metų perasfaltavo. Labai nemaloni vieta. Gatvės kategorija (C kategorija) laisvai leistų ir pažymėti parkavimo juostas, ir pažymėti dviračių juostas, pan. kaip Šimulionio g. Dviračių juostos gali būti iš abejų gatvės pusių.
                  Click image for larger version  Name:	elektrenu_g.jpg Views:	1 Size:	141,4 kB ID:	1760321
                  Paskutinis taisė PoDV; 2019.11.06, 21:29.

                  Comment


                    Konkretumo nerasta, kolega.

                    Iš kur į tuos kraštus važiuoja eismas, kokiomis priemonėmis, kokiais atstumais, kiek iš miesto, kiek iš priemiesčių.
                    Kokie konkretūs pasiūlymai.Kokie bus pokyčiai (kiek persės iš automobilių į kitas priemones.
                    Koks pasiūlymų efektas - sutaupytas laikas ar sumažėjęs avaringumas.

                    Prašom argumentuoti iš naujo juostų siaurinimo ar kitų siūlomų priemonių naudą toje konkrečioje Kauno vietoje.

                    Comment


                      Parašė Romas Rodyti pranešimą
                      Konkretumo nerasta, kolega.
                      Nu ok, pabandysiu dar vieną kartą Tiesa pats ne viską išmanau, bet situacija neatrodo tinkama. Jaučiasi ryškus infrastruktūros susidėvėjimas, kai kuriose gatvėse per plačios juostos. Problema, kad savaitgaliais ten labai tuščia ir mašinoms nėr problemų važiuot tokiom tiesiom gatvėm, kad ir ant 130 km/h jeigu nori. Darbo dienomis ten retai lankausi, tai galiu ir labiau klysti. Tiesa didelių grūsčių nepamenu.


                      Iš kur į tuos kraštus važiuoja eismas, kokiomis priemonėmis, kokiais atstumais, kiek iš miesto, kiek iš priemiesčių.
                      Reikia stebėti piko metą ir koks eismo intensyvumas. Galbūt geriau dviračių takas, o galbūt geriau dviračių juosta. Pigiau paženklinti dviračių juostą. Elektrėnų g. parkuojasi fūros. Tiesa, ne visur, bet galimybė parkuotis gatvėje palengvintų parkavimo naštą aplinkinėms teritorijoms.


                      Kokie konkretūs pasiūlymai.Kokie bus pokyčiai (kiek persės iš automobilių į kitas priemones.
                      Atsiradusios dviračių juostos ir susiaurėjusi važiuojama dalis gali paskatinti rinktis dviratį. Jei atsiranda dviračių takas vietoj juostos, tas gali irgi paskatinti rinktis dviratį, bet teoriškai gali sumažinti automobilių srautą, tai gali gautis per plačios gatvės sumažėjusiam eismo intensyvumui. Sudėtinga.


                      Koks pasiūlymų efektas - sutaupytas laikas ar sumažėjęs avaringumas.
                      Sumažėjęs avaringumas. Skiriamas laikas sveikatai stiprinti - dviratis. Jei atstumas nedidelis ir oro sąlygos tinkamos. Dainava, Girstupis/Gričiupis, Murava (dideli rajonai) galėtų laisvai persėsti ant dviračių. Tolimesni rajonai rinktųsi patys. Šilainiams sudėtingiau, tektų rinktis automobilį.


                      Prašom argumentuoti iš naujo juostų siaurinimo ar kitų siūlomų priemonių naudą toje konkrečioje Kauno vietoje.
                      Paskutinis taisė PoDV; 2019.11.06, 21:42.

                      Comment


                        Nelabai įtikinama dėl tų pramoninių rajonų. Senamiesčiui ar kurortui pritaikyti receptai ten ne visada tinka.
                        Bet gerai, kad bent bandei argumentuoti savo teiginius.

                        Comment


                          Reiktų man labiau atkreipti dėmesį į situaciją darbo dienomis. Dažniau pravažiuoju pro ten savaitgaliais (dažniausiai dviračiu). Gan tuščia ten didesnę dalį laiko. Jei ten nėra taip užsikimšę darbo dienom ir ypač piko metu, galėtų būti gan pigiai papaišytos dviračių juostos (tiesa atskirčiau kokiom priemonėm pan. kaip Vilniaus Ukmergės g. A juosta) ir galėtų būti geras ir gan patogus dviračių tranzitas iš miegamųjų rajonų į Petrašiūnus, Amalius, Palemoną ir Kauno marias.
                          Paskutinis taisė PoDV; 2019.11.06, 21:56.

                          Comment


                            Didžiausia tokių gatvių problema yra ta, kad ten apskritai nebūna šaligatvių ir dviračių takų, dėl ko nėra jokių galimybių iki tokių vietų nusigauti kaip tik automobiliu. Optimalus gatvės plotis priklauso nuo eismo intensyvumo. Jei jis didelis, važinėja daug sunkvežimių gal ir gerai turėti plačią gatvę, tik tada reiktų daryti 2+2 juostas.

                            Gatvės su per daug plačiomis juostomis yra blogai tuo, kad jos leidžia patogiai viršyti leistiną greitį, kas ypač ne piko metu didina avaringumą, ypač ne piko metu, nes tuomet yra populiarios tarp "pramoginių" lakstytojų (kurie atvažiuoja dideliu greičių pavažinėti su savo senais BMW). Juostų plotis turėtų būti toks, kad važiuoti didesniu nei leistinas greičiu būtų nepatogu ir nekomfortiška pačiam vairuotojui.

                            Mieste vietų, kur visokie chavai galėtų lenktyniauti ir cypinti savo padangas tiesiog neturėtų būti.
                            Paskutinis taisė index; 2019.11.06, 22:03.
                            Post in English - fight censorship!

                            Comment


                              Parašė vaidasp Rodyti pranešimą

                              Kalbu apie automobilių kiekį miestų centruose. Be automobilio neišsiversi, taip, bet nebūtina juk su juo važiuoti kiekvieną dieną į darbą į centrą, taip? Čia labiau kova ne su automobiliais, o su mąstymu, kad tik automobiliu galima judėti.
                              Na nežinau, pavaikščiojus Paryžiaus ar Barselonos centre automobilių kiekis lietuvoje atrodo labai mažas. Pas vokiečius šiek tiek kitaip, bet ten labia griežtas ribojimas pagal ekologinę klasifikaciją ir pan. Berlyne įdomi situacija, kur visi iki miesto važiuoja automobiliu, tada persėda į viešajį (mes bandom kopijuoti su Park&Ride). Skirtumas tik, kad ten labia daug aikštelių pakištos po žeme, o pas mus požeminės tik kelios prie kudirkos aikštės yra. Neatsimenu ar čia ar kur kitur buvo pavizdys kad vietoj auto aikštelės padarė didelę pėsčiųjų aikštę. Tik va užmiršo paminėti, kad po ta aikšte yra 4 aukštų požeminis parkingas.

                              Comment

                              Working...
                              X