Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis?

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • John
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą

    Ne. Bet niekas ir nesiūlo absoliučiai visiems persėst. Bet yra krūva žmonių, kurie galėtų persėst ir nepajustų esminio kardinalaus pokyčio. Bet to nedaro tiesiog dėl užsispyrimo ar pasenusio požiūrio.
    Taip. Labai keista, kad daugelis jaunų, protingų ir išsilavinusių žmonių (tokių, kaip evil iš Kauno) kažkodėl bando pateikti savo asmeninius pavyzdžius kaip univeralų ir visuotinį tipažą.
    Aš daugmaž žinau, kiek žmonių Vilniaus dideliuose ofisuose vežioja į mokyklas ir darželius savo atžalas. Nu kokie 20% grubiai iš akies. Dar 20-30% galbūt nueina į kitas "mašina yra būtina" kategorijas. Bet 40-50% korporatyvinių ir workspace ofisų "vairuotojų" yra jaunimas, neturintis nei vaikų, nei būtinybės važiuoti mašina. Nežinau tik ar tai absoliuti ar paprasta dauguma, bet visiškai akivaizdu, kad bent jau pastaroji. Tai apie juos ir kalbam. Tą pusę or so visų vairuotojų, kurie į darbą ar kitais reikalais važiuoja mašina, o paklausti, kodėl, atsako "ai nu tai ką aš žinau", ir yra ta dviračių, paspirtukų ar ėjimo pėsčiomis rinka.
    Paskutinis taisė John; 2020.01.21, 22:49.

    Komentuoti:


  • evil
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą

    Ne. Bet niekas ir nesiūlo absoliučiai visiems persėst. Bet yra krūva žmonių, kurie galėtų persėst ir nepajustų esminio kardinalaus pokyčio. Bet to nedaro tiesiog dėl užsispyrimo ar pasenusio požiūrio.
    O kas turėtų persėsti į VT?

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Parašė evil Rodyti pranešimą

    Dabar už tai, kad 8m metų vaikas vienas per miestą važiuotų į mokyklą ar treniruotes turbūt iš tėvų atimtas būtum. Pats irgi nuo 3 klasės ir į būrelius ir į mokyklas važinėdavau viešuoju, net ir studijų laikais ar dirbdamas su viešuojų važinėdavau, kuris kaip siaubo filmas buvo palyginus su šiuolaikiniu VT, bet visvien reikia pripažinti - automobilis patogiau ir ne daug brangiau. Nu kaip norit vartykit - VT nevažiuos kada nori ir nepriveš iki durų, o automobilis - gali. Realiai man automobilis įskaitant nusidėvėjimą man mėnesiui kainuoja ~80EUR. Mėnesinis VT bilietas Kaune - 28EUR, tai skirtumas yra viso labo +52EUR už tikrai geresnį komfortą, visada veikiančią klimato kontrolę. Ar tai brangu?
    Ne. Bet niekas ir nesiūlo absoliučiai visiems persėst. Bet yra krūva žmonių, kurie galėtų persėst ir nepajustų esminio kardinalaus pokyčio. Bet to nedaro tiesiog dėl užsispyrimo ar pasenusio požiūrio.

    Komentuoti:


  • evil
    replied
    Parašė Garbanius Rodyti pranešimą
    Aš nuo 2klasės ir į mokyklą ir į treniruotes važiuodavau VT ir kažkaip nenumiriau. Ir tai buvo pergrūstų Ikarus’ų važinėjančių 1-2kart per valandą laikai. Ir tai gyvenau Kaune Šilainiuose, mokykla Senamiestyje, baseinas Slabotkej( prie legendinės 24) tad apie tų laikų saugumą man jau aiškint nereikia. Dabar viskas palygint super!
    Dabar už tai, kad 8m metų vaikas vienas per miestą važiuotų į mokyklą ar treniruotes turbūt iš tėvų atimtas būtum. Pats irgi nuo 3 klasės ir į būrelius ir į mokyklas važinėdavau viešuoju, net ir studijų laikais ar dirbdamas su viešuojų važinėdavau, kuris kaip siaubo filmas buvo palyginus su šiuolaikiniu VT, bet visvien reikia pripažinti - automobilis patogiau ir ne daug brangiau. Nu kaip norit vartykit - VT nevažiuos kada nori ir nepriveš iki durų, o automobilis - gali. Realiai man automobilis įskaitant nusidėvėjimą man mėnesiui kainuoja ~80EUR. Mėnesinis VT bilietas Kaune - 28EUR, tai skirtumas yra viso labo +52EUR už tikrai geresnį komfortą, visada veikiančią klimato kontrolę. Ar tai brangu?

    Komentuoti:


  • sankauskas
    replied
    Parašė Briedis Rodyti pranešimą
    Mokyklinio amžiaus vaikai gali naudotis viešuoju transportu.
    Whaaaat? Kad supermamyčių nojukai ir kotrynėlės važinėtų autobusais?

    Komentuoti:


  • Garbanius
    replied
    Aš nuo 2klasės ir į mokyklą ir į treniruotes važiuodavau VT ir kažkaip nenumiriau. Ir tai buvo pergrūstų Ikarus’ų važinėjančių 1-2kart per valandą laikai. Ir tai gyvenau Kaune Šilainiuose, mokykla Senamiestyje, baseinas Slabotkej( prie legendinės 24) tad apie tų laikų saugumą man jau aiškint nereikia. Dabar viskas palygint super!
    Paskutinis taisė Garbanius; 2020.01.21, 22:04.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Parašė Briedis Rodyti pranešimą
    Mokyklinio amžiaus vaikai gali naudotis viešuoju transportu.
    Papasakok gyvenantiems pvz Pilaitėje, kurių vaikas pradinukas.
    Aišku galima gyventi vizijose, bet tėvai turi savo nuomonę apie vaikų saugumą, patogumą įvairiomis oro sąlygomis ir pasius toli toli tokius visionierius.

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
    VT fanai ir automobilių nekentėjai paaiškinkite tėvams, kurie negali gauti vietos darželyje, mokykloje ir būreliuose ar baseine kažkokiu priimtinu atstumu, kad nereikėtų vežti automobiliu. Kai vaikams atostogos, tai dingsta pusė kamščių.
    Sostinėje yra apie 150 tūkst. vaikų iki 17 metų (info: Statistikos departamentas) ir apie 600 tūkst. gyventojų bei dirbančių.

    Komentuoti:


  • Briedis
    replied
    Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
    VT fanai ir automobilių nekentėjai paaiškinkite tėvams, kurie negali gauti vietos darželyje, mokykloje ir būreliuose ar baseine kažkokiu priimtinu atstumu, kad nereikėtų vežti automobiliu. Kai vaikams atostogos, tai dingsta pusė kamščių.
    Mokyklinio amžiaus vaikai gali naudotis viešuoju transportu.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    VT fanai ir automobilių nekentėjai paaiškinkite tėvams, kurie negali gauti vietos darželyje, mokykloje ir būreliuose ar baseine kažkokiu priimtinu atstumu, kad nereikėtų vežti automobiliu. Kai vaikams atostogos, tai dingsta pusė kamščių.

    Komentuoti:


  • index
    replied
    Parašė Kukumalu Rodyti pranešimą

    1) O kitose šalyse alchašai negali nusipirkti pigaus automobilio ir važinėti be teisių, draudimo ir pan ? Na nebent kitur gresia kalėjimas tai nežinau ar kažkas dar atbaidys bedarbtį anglą alchašą.
    Mentaliteto čia gal nereiktų lygint nes Angliją aš tik kaip pavyzdį paėmiau, visų šalių neprilyginsiu Galima šitam pavyzdy paimti lietuvį alchašą Anglijoje tikslesniam palyginimui.

    2) Čia palyginamas pagal perkamąja galia vistiek galioja. BMW kaina labai smarkiai nesiskirs tarp LT i UK, Bet angliškas pacukas UK net ir pirkdamas tą patį BMW ir drausdamas jį už 2000 išleis mažesnę dalį savo pajamų, negu lietuvis pacukas. Jeigu pirks fiestą - procentaliai dar mažiau. Jeigu labai norės vairuoti nusipirks gal ir kokį "vaikišką" 1L automobiliuka, draudimui mokės 700, bet lyginant automobilio įperkamumą vistiek santykinai neskausmingai gali nusipirkti kažkokį automobilį ir jį vairuoti.

    Mano komentaro esmė buvo tame kad keletas forumiečių išreiškė mintį kad pas mus aplamai pernelyg pigiai žmonės gali sau išvis leisti kad ir kažkokį nuosavą automobilį, ir kad kitose šalyse žmonės negali taip paprastai sau leisti išlaikyti automobilio. Ir dėl to Lietuvoje reikia dar visokiausių mokesčių kad žmonėms būtų dar brangiau išlaikyti automobilius nors santykinai tas išlaikymas jau ir taip nėra pigus.
    Visur branginti automobilio turėjimo, manau, kad nereikia. Ne visoje Lietuvoje pajamos tokios kaip Vilniuje ir ne visur taip įmanoma išsiversti dėl automobilio. Didžiuosiuose miestuose automobilių problemą galima spręsti su parkingo kainų didinimu, jų prieinamumo mažinimu ir visos infrastruktūros perdarymą į tinkamą dviračiams/paspirtukams ir viešąjam transportui, o ne automobiliams.

    Ko reiktų šalies mąstu tai automobilių mokesčio skatinančio rinktis mažiausiai visuomenei kenkiančius automobilius: tai mažiau teršiančius ir mažesnio galingumo/lėtesnius (su kuriais sunkiau sukelti pavojingas avarijas) ir mažesnius (užimančius mažiau ploto stovėjimui). Pagal tokius parametrus būtų galima ir diferencijuoti mokesčio dydį nuo beveik neegzistuojančio (už kokį Renault Zoe) iki tikrai skausmingo už Cadillac Escalade ar marozvežį 2000-ųjų BMW 750 (visiškai neatsižvelgiant į kainą, jei perki kad ir seną automobilį mokestis gali būti ir didesnis už paties automobilio kainą).

    Komentuoti:


  • Kukumalu
    replied
    Parašė index Rodyti pranešimą

    Problema, kad palyginti su atlyginimu lietuviai daug išleidžia tik paties automobilio pirkimui, o ne viskam kitam. Ir tada atsiranda dvi problemos:
    1) Bedarbiai alchašai, senai praradę vairuotojo pažymėjimus, nuolat darantys pavojingus pažeidimus ir nebijantys net automobilio konfiskavimo, nes vėl naują už 200 eurų nusipirks (o kitos išlaidos bus nykstamai mažos);
    2) Dėl to, kad kitos (išskyrus patį automobilį) išlaidos labai mažos žmonės perka per brangius ir galingus automobilius (o tas neigiamai atsiliepią tiek taršai, tiek saugumui). Pas mus net ir koks 25 m. pacukas susitaupęs 3000 eurų galės nusipirkti kokių 15 metų senumo BMW 530 ir galų gale su juo išsitėkšti į autobusų stotelę (nes jam draudimas dėl tokio automobilo pabrangs nuo 50 iki 120 eurų. Big deal). Kur nors UK jam automobilis kainuotų panašiai, bet sąskaitą už draudimą gautų 1500-2000. Dėl ko jis vietoj to pirktų kokią 1.3 l Ford Fiesta vien dėl to, kad jo draudimas kainuotų tik 1000 per metus, o ne 2000.
    1) O kitose šalyse alchašai negali nusipirkti pigaus automobilio ir važinėti be teisių, draudimo ir pan ? Na nebent kitur gresia kalėjimas tai nežinau ar kažkas dar atbaidys bedarbtį anglą alchašą.
    Mentaliteto čia gal nereiktų lygint nes Angliją aš tik kaip pavyzdį paėmiau, visų šalių neprilyginsiu Galima šitam pavyzdy paimti lietuvį alchašą Anglijoje tikslesniam palyginimui.

    2) Čia palyginamas pagal perkamąja galia vistiek galioja. BMW kaina labai smarkiai nesiskirs tarp LT i UK, Bet angliškas pacukas UK net ir pirkdamas tą patį BMW ir drausdamas jį už 2000 išleis mažesnę dalį savo pajamų, negu lietuvis pacukas. Jeigu pirks fiestą - procentaliai dar mažiau. Jeigu labai norės vairuoti nusipirks gal ir kokį "vaikišką" 1L automobiliuka, draudimui mokės 700, bet lyginant automobilio įperkamumą vistiek santykinai neskausmingai gali nusipirkti kažkokį automobilį ir jį vairuoti.

    Mano komentaro esmė buvo tame kad keletas forumiečių išreiškė mintį kad pas mus aplamai pernelyg pigiai žmonės gali sau išvis leisti kad ir kažkokį nuosavą automobilį, ir kad kitose šalyse žmonės negali taip paprastai sau leisti išlaikyti automobilio. Ir dėl to Lietuvoje reikia dar visokiausių mokesčių kad žmonėms būtų dar brangiau išlaikyti automobilius nors santykinai tas išlaikymas jau ir taip nėra pigus.

    Komentuoti:


  • index
    replied
    Parašė Kukumalu Rodyti pranešimą

    Manau labai sunku palyginti įvairias šalis nes labai skiriasi visokie mokesčiai, vienur perregistravimo mokestis yra ir jis didelis, kitur nėra ir jis simbolinis, vienur yra keliu mokesčiai kitur nėra, ir pan. Bet kuriuo atveju dažnas Lietuvis automobiliui išleidžia iki 20 procentų pajamų, skaičius biški iš oro, biški iš pažįstamų ir pan. (pataisykit jei manot kad klystu.) ir tai mano nuomone yra labai ženkli suma. Kiek paieškojęs radau gan neseną staraipsnį https://www.motoringresearch.com/car...costs-a-month/ ( nežinau kiek jis patikimas) apie UK, Straipsnyje rašoma kad vidutinškai sudėjus visas išlaidas UK vairuotojai išleidžia 388svarus per mėnesį. arba apie 5500 euru per metus. Į šitą sumą įskaičiuota lizingas, kuras, draudimas, nedideli remontai etc.

    Kiek pavyko rasti apytiksliai vidutine alga per metus UK yra apie 29k GBP, arba apie 35000 euro, tai išlaidos automobiliui vidutiniškai sudaro 15proc nuo vidutinio atlyginimo.
    Lietuvoje VDU yra apie 10k i rankas, ir tikrai dauguma vairuotojų išleidžia bent 2k ant automobilio per metus. Jei tai naujas lizinginis tai ir dar daugiau. Jei senas - vistiek susideda periodiniai remontai, remontai prieš techninine, padangų, tepalų keitimai, ir t.t. Tai kaip čia tas automobilis gaunasi toks neva pigus Lietuvoje? Aikšu gali nusipirkt kokį grabą su už 250euru kuriam likęs pusmetis iki technkines, apsidraust civiliniu draudimu už 50euru, damušt, priduot į šrotą už 100eurų, ir sakyt kad mašina ir jo sišlaikymas kainuoja 30eurų į mėnesį plius kuras. Bet tai nėra normalus automobilio eksploatavimo ciklas.

    Pateikit pavyzdžių iš kitų šalių kas turite arba netingit paieškoti. TIkiu kad bus šalių kur išlaidos sudarys galbūt net iki 30 procentų metinių pajamų, bet nemanau kad daugiau.
    Problema, kad palyginti su atlyginimu lietuviai daug išleidžia tik paties automobilio pirkimui, o ne viskam kitam. Ir tada atsiranda dvi problemos:
    1) Bedarbiai alchašai, senai praradę vairuotojo pažymėjimus, nuolat darantys pavojingus pažeidimus ir nebijantys net automobilio konfiskavimo, nes vėl naują už 200 eurų nusipirks (o kitos išlaidos bus nykstamai mažos);
    2) Dėl to, kad kitos (išskyrus patį automobilį) išlaidos labai mažos žmonės perka per brangius ir galingus automobilius (o tas neigiamai atsiliepią tiek taršai, tiek saugumui). Pas mus net ir koks 25 m. pacukas susitaupęs 3000 eurų galės nusipirkti kokių 15 metų senumo BMW 530 ir galų gale su juo išsitėkšti į autobusų stotelę (nes jam draudimas dėl tokio automobilo pabrangs nuo 50 iki 120 eurų. Big deal). Kur nors UK jam automobilis kainuotų panašiai, bet sąskaitą už draudimą gautų 1500-2000. Dėl ko jis vietoj to pirktų kokią 1.3 l Ford Fiesta vien dėl to, kad jo draudimas kainuotų tik 1000 per metus, o ne 2000.

    Komentuoti:


  • Kukumalu
    replied
    Parašė Garbanius Rodyti pranešimą
    Na mokesčiai automobiliui tikrai maži LT: registracijos mokestis juokingas, TA- kas du metus, kurią labai lengva praeiti- piguva; draudimas civilinis koks 80-300eur metam- juokinga, pilna visokių garažinių ar net sevisų, kur nemoka mokesčių-ten irgi kainos lyginant su vakarais mažos. Gamtą teršiantys šrotai/ardytojai gyvena pilnu pajėgumu. Mašina gali numetinėt kur nori- baudžiamumo praktiškai nėra, centre parkavimo kainos- juokingos, baudos už taisyklių pažeidimus irgi stebėtina mažos, apsimoka pažeidinėt taisykles, smarkiai viršyti greitį. Netgi kuro kainos lyganant su kaimynais- mažesnės. Gyyvenk ir žvenk
    Manau labai sunku palyginti įvairias šalis nes labai skiriasi visokie mokesčiai, vienur perregistravimo mokestis yra ir jis didelis, kitur nėra ir jis simbolinis, vienur yra keliu mokesčiai kitur nėra, ir pan. Bet kuriuo atveju dažnas Lietuvis automobiliui išleidžia iki 20 procentų pajamų, skaičius biški iš oro, biški iš pažįstamų ir pan. (pataisykit jei manot kad klystu.) ir tai mano nuomone yra labai ženkli suma. Kiek paieškojęs radau gan neseną staraipsnį https://www.motoringresearch.com/car...costs-a-month/ ( nežinau kiek jis patikimas) apie UK, Straipsnyje rašoma kad vidutinškai sudėjus visas išlaidas UK vairuotojai išleidžia 388svarus per mėnesį. arba apie 5500 euru per metus. Į šitą sumą įskaičiuota lizingas, kuras, draudimas, nedideli remontai etc.

    Kiek pavyko rasti apytiksliai vidutine alga per metus UK yra apie 29k GBP, arba apie 35000 euro, tai išlaidos automobiliui vidutiniškai sudaro 15proc nuo vidutinio atlyginimo.
    Lietuvoje VDU yra apie 10k i rankas, ir tikrai dauguma vairuotojų išleidžia bent 2k ant automobilio per metus. Jei tai naujas lizinginis tai ir dar daugiau. Jei senas - vistiek susideda periodiniai remontai, remontai prieš techninine, padangų, tepalų keitimai, ir t.t. Tai kaip čia tas automobilis gaunasi toks neva pigus Lietuvoje? Aikšu gali nusipirkt kokį grabą su už 250euru kuriam likęs pusmetis iki technkines, apsidraust civiliniu draudimu už 50euru, damušt, priduot į šrotą už 100eurų, ir sakyt kad mašina ir jo sišlaikymas kainuoja 30eurų į mėnesį plius kuras. Bet tai nėra normalus automobilio eksploatavimo ciklas.

    Pateikit pavyzdžių iš kitų šalių kas turite arba netingit paieškoti. TIkiu kad bus šalių kur išlaidos sudarys galbūt net iki 30 procentų metinių pajamų, bet nemanau kad daugiau.

    Komentuoti:


  • Garbanius
    replied
    Na mokesčiai automobiliui tikrai maži LT: registracijos mokestis juokingas, TA- kas du metus, kurią labai lengva praeiti- piguva; draudimas civilinis koks 80-300eur metam- juokinga, pilna visokių garažinių ar net sevisų, kur nemoka mokesčių-ten irgi kainos lyginant su vakarais mažos. Gamtą teršiantys šrotai/ardytojai gyvena pilnu pajėgumu. Mašina gali numetinėt kur nori- baudžiamumo praktiškai nėra, centre parkavimo kainos- juokingos, baudos už taisyklių pažeidimus irgi stebėtina mažos, apsimoka pažeidinėt taisykles, smarkiai viršyti greitį. Netgi kuro kainos lyganant su kaimynais- mažesnės. Gyyvenk ir žvenk

    Komentuoti:


  • liootas
    replied
    Į darnaus judumo temą - Birginhamo centras visiškai car free. O aplinkui labai gerai sugalvota padaryti žiedines gatves:

    Click image for larger version

Name:	Annotation 2020-01-21 155234.png
Views:	3
Size:	256,5 kB
ID:	1777103

    Straipnis The Guardian apie tai

    Tebūnie tai būna mano palinkėjimas 2030-ųjų Vilniui

    Komentuoti:


  • Kukumalu
    replied
    Parašė booraz Rodyti pranešimą

    Manau turėta mintyje, kad Lietuvoje draudimas labai pigus, nėra kelių ar taršos mokesčių, taip pat automobilio registravimo kaštai labai maži.
    Lyginat su kuo? Ir lyginant ne absoliučiom sumom o santykinai pagal ką nors prasmingo (pasirinkite pagal ką, bet tarkim vidutines pajamas, BVP vienam gyventojui ar pan)

    Edit: beje draudimas manau atitinka automobilių parko būklę. Šveicarijoj ar UK jis brangesnis ir dėl to kad vidutinė žala eismo įvykio metu daug didesnė. Pas mus parkas nors lėtai bet jaunėja, tuo pačiu ir draudimo kainos kyla sparčiau nei infliacija.
    Paskutinis taisė Kukumalu; 2020.01.21, 15:58.

    Komentuoti:


  • booraz
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Naudoto automobilio išlaikymas tikrai nėra pigus, neveltui taip auga ir naujų automobilių pardavimui. Tiesa, tada remonto išlaidų eilutę pakeičia lizingas. Bet kokiu atveju, sumos išleidžiamos ant auto yra kokius 20 kartų didesnės nei kainuoja VT bilietai.
    Manau turėta mintyje, kad Lietuvoje draudimas labai pigus, nėra kelių ar taršos mokesčių, taip pat automobilio registravimo kaštai labai maži.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė Kukumalu Rodyti pranešimą

    Ir vistiek apsimoka jį turėti. Ypač jei šeimoj gali dalintis vienu.
    Čia gal tiksliau reiktų vartoti žodį būtinybė, nors tai kainuoja tikrai nemažai.

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Ko gero didesnis faktorius yra visuomenės finansinis neraštingumas. Kai, tarkim, neskaičiuoja išlaidų cigaretėms, bet skaičiuoja, kad negali nueit į filmą ar pirkt brangesnio maisto.

    Komentuoti:

Working...
X