Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis?

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • index
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą

    Galvoti buvo pradėta dar berods 2002 ar panašiu metu, kai buvo pasiūlyta labai gera tramvajaus idėja. Bet dabartinė VMS administracija to atsisakė ir nepasiūlė jokios alternatyvos išskyrus aptakius pasamprotavimus apie BRT (whut?) ir autobusus. VMS požiūrį į šitą sritį gerai rodo kažkada ne per seniausiai Pakalnio išsakyta pozicija, kodėl neva tramvajus nereikalingas. Nes kažkuriame maršrute esami keleivių skaičiai per maži, kad būtų reikalingas tramvajus. Kitaip tariant, kažkas iš serijos "tiltas nereikalingas, nes ten dabar niekas per upę neina". VMS nebyliai toliau skatina automobilizaciją, nes nieko nedarymas ir esamo status quo išlaikymas yra pigiausias ir PR požiūriu lengviausias kelias. Problema su tuo tik ta, kad tai kenkia miesto konkurencingumui ir gyvenimo kokybei.

    Dabartinės VMS administracijos elgesys su VT yra panašus į nuėjusios Vyriausybės veikimą Covid antros bangos pradžioje. Visiškai akivaizdu, kad reikia nedelsiant imtis konkrečių ir adekvačių veiksmų, norint išvengti didesnės problemos ir kolapso. Vietoj to komunikuojamos aptakios frazės ir išsisukinėjama nuo aiškių atsakymų ir veikimo. Realybė ta, kad Vilniuje automobilizacija didėja, VT yra katastrofiškai blogas (nepaisant naujų autobusų) ir tai savaime neišsispręs.
    Įdomu ar didesnė spaudimo/aka patyčių kampanija savivaldybės atžvilgiu čia galėtų suveikti, kaip buvo su šiukšlėmis, medžių kirtimo atveju? Aišku, bėda kad gero viešojo transporto nebuvimas yra daug mažiau pastebimas nei šiukšlių kalnai, o akcentuojant kamščius bus daug lengviau pasiūlyti kokį gatvės praplatinimą.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė Creatium Rodyti pranešimą

    Kad Vilniuje turbūt jau seniai nebuvo tiek statybų centrinėje miesto dalyje konvertuojant senas teritorijas. Nors pripažinsiu, kad objektyvių duomenų neturiu - tik iš atminties lyginu.
    Vėlyvais 90ais - ankstyvais 2000ais nemažai teritorijų buvo sukonvertuota ar pertvarkyta iš pusiau apleistų bomžynų.

    Komentuoti:


  • mantasm
    replied
    Parašė VNS Rodyti pranešimą
    Taip pat visiškas darnios urbanistinės plėtros ignoras Lietuvos miestuose, ypač dabartiniame Vilniuje. Bendrieji planai, strategijos, programos kaip ir parengtos, bet miesto plėtra išlikusi chaotiška. Jau kelis metus besitęsiantis Vilniaus priemiesčių renesansas virsta į kažkokį "matau ganyklą - statysiu Elektrėnus", nors pačio miesto urbanizuotų teritorijų potencialas toli gražu neišnaudotas. Vilniaus miesto gatves užplus Vilniaus rajono gyventojų automobiliai. Projektuokitės tramvajų su galine stotele Širvintose.
    Traukinį Trakai - Naujoji Vilnia reiktų pervadint į Metro pirmąją liniją. Tik reikia paleist per tunelį, kad bent gabaliukas po žeme būtų.

    Komentuoti:


  • Creatium
    replied
    Parašė VNS Rodyti pranešimą
    Taip pat visiškas darnios urbanistinės plėtros ignoras Lietuvos miestuose, ypač dabartiniame Vilniuje. Bendrieji planai, strategijos, programos kaip ir parengtos, bet miesto plėtra išlikusi chaotiška. Jau kelis metus besitęsiantis Vilniaus priemiesčių renesansas virsta į kažkokį "matau ganyklą - statysiu Elektrėnus", nors pačio miesto urbanizuotų teritorijų potencialas toli gražu neišnaudotas. Vilniaus miesto gatves užplus Vilniaus rajono gyventojų automobiliai. Projektuokitės tramvajų su galine stotele Širvintose.
    Kad Vilniuje turbūt jau seniai nebuvo tiek statybų centrinėje miesto dalyje konvertuojant senas teritorijas. Nors pripažinsiu, kad objektyvių duomenų neturiu - tik iš atminties lyginu.

    Komentuoti:


  • VNS
    replied
    Taip pat visiškas darnios urbanistinės plėtros ignoras Lietuvos miestuose, ypač dabartiniame Vilniuje. Bendrieji planai, strategijos, programos kaip ir parengtos, bet miesto plėtra išlikusi chaotiška. Jau kelis metus besitęsiantis Vilniaus priemiesčių renesansas virsta į kažkokį "matau ganyklą - statysiu Elektrėnus", nors pačio miesto urbanizuotų teritorijų potencialas toli gražu neišnaudotas. Vilniaus miesto gatves užplus Vilniaus rajono gyventojų automobiliai. Projektuokitės tramvajų su galine stotele Širvintose.

    Komentuoti:


  • AudriusV
    replied
    Rusiškas anekdotas, kurį perskaičiau prie video apie kamščius, kalba apie Maskvos merą, bet manau tinka ir Vilniui, lietuviškai jis skambėtų taip:

    - Vilniaus mere, Jūs tiek metų dirbate šiame poste, gal pagaliau išsiaiškinote su kamščiais?
    - O taip! Alaus galima atidaryti su stalo briauna, dėgtinės atsukami, o vyno reikia kamščiatraukio...

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Greitasis tramvajus yra "Zuoko", todėl jis išbrauktas iš Vilniaus amžiams dėl politinių priežasčių.
    Beje, BP numatomai "Naujojo viešojo transporto rūšiai" irgi reikalingi tam tikri sprendiniai (kurių absoliučiai nėra plane) jau artimiausiai ateičiai, nes 2030 m. tikrai niekas iš dangaus nenukris ir Dievulis Vilniui nesugalovos "naujos rūšies" dar nesančios Visatoje. VT apkrovimas tuo tarpu kris toliau (kodėl ši tendencija turėtų pasikeisti?), nepaisant šiokio tokio dviratininkų skaičiaus augimo.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė index Rodyti pranešimą

    Čia jau manau, ne ateičiai, bet taip augant gyventojų skaičiui reikia apie kažkokį greitąjį masinį viešąjį transportą reiktų pradėti galvoti kaip įmanoma greičiau. Kitu atveju prisireiks pusę miesto užasfaltuoti parkingais.
    Galvoti buvo pradėta dar berods 2002 ar panašiu metu, kai buvo pasiūlyta labai gera tramvajaus idėja. Bet dabartinė VMS administracija to atsisakė ir nepasiūlė jokios alternatyvos išskyrus aptakius pasamprotavimus apie BRT (whut?) ir autobusus. VMS požiūrį į šitą sritį gerai rodo kažkada ne per seniausiai Pakalnio išsakyta pozicija, kodėl neva tramvajus nereikalingas. Nes kažkuriame maršrute esami keleivių skaičiai per maži, kad būtų reikalingas tramvajus. Kitaip tariant, kažkas iš serijos "tiltas nereikalingas, nes ten dabar niekas per upę neina". VMS nebyliai toliau skatina automobilizaciją, nes nieko nedarymas ir esamo status quo išlaikymas yra pigiausias ir PR požiūriu lengviausias kelias. Problema su tuo tik ta, kad tai kenkia miesto konkurencingumui ir gyvenimo kokybei.

    Dabartinės VMS administracijos elgesys su VT yra panašus į nuėjusios Vyriausybės veikimą Covid antros bangos pradžioje. Visiškai akivaizdu, kad reikia nedelsiant imtis konkrečių ir adekvačių veiksmų, norint išvengti didesnės problemos ir kolapso. Vietoj to komunikuojamos aptakios frazės ir išsisukinėjama nuo aiškių atsakymų ir veikimo. Realybė ta, kad Vilniuje automobilizacija didėja, VT yra katastrofiškai blogas (nepaisant naujų autobusų) ir tai savaime neišsispręs.
    Paskutinis taisė John; 2020.12.28, 10:49.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė index Rodyti pranešimą

    Čia jau manau, ne ateičiai, bet taip augant gyventojų skaičiui reikia apie kažkokį greitąjį masinį viešąjį transportą reiktų pradėti galvoti kaip įmanoma greičiau. Kitu atveju prisireiks pusę miesto užasfaltuoti parkingais.
    Reikia, bet kas imsis iniciatyvos, kol dar kai kurios galimos trasos neužstatytos?

    Komentuoti:


  • index
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    Galėtų Šiaurinė būti pvz. tokia bent jau 2-me etape:
    https://goo.gl/maps/USU6W5zP8jfHHVtw7

    Beje, kitos senesnės Vienos gatvės ne itin skiriasi nuo "sovietinio planavimo".
    https://goo.gl/maps/sPsu5h7231GxjYht6

    Bet Vilnius - ne Viena, tramvajaus ir metro nėra. Įprasto VT ir BRT atskirto kol kas neturime irgi. Gal reiktų bent tai numatyti ateičiai?
    Čia jau manau, ne ateičiai, bet taip augant gyventojų skaičiui reikia apie kažkokį greitąjį masinį viešąjį transportą reiktų pradėti galvoti kaip įmanoma greičiau. Kitu atveju prisireiks pusę miesto užasfaltuoti parkingais.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė taccido Rodyti pranešimą

    Šiaurinės gatvės atveju iš vizualizacijų akivaizdžiai matosi, kur prioritetas. Tiesiog tęsiamas sovietinis miesto planavimas, maždaug „nutieskime plačią greito eismo gatvę“.
    Galėtų Šiaurinė būti pvz. tokia bent jau 2-me etape:
    https://goo.gl/maps/USU6W5zP8jfHHVtw7

    Beje, kitos senesnės Vienos gatvės ne itin skiriasi nuo "sovietinio planavimo".
    https://goo.gl/maps/sPsu5h7231GxjYht6

    Bet Vilnius - ne Viena, tramvajaus ir metro nėra. Įprasto VT ir BRT atskirto kol kas neturime irgi. Gal reiktų bent tai numatyti ateičiai?

    Paskutinis taisė Sula; 2020.12.28, 07:39.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Parašė VNS Rodyti pranešimą
    Gerai uždirbantis Londono banko finansininkas kaip taisyklė važiuoja metro?.. Tokių tikrai yra. Bet tada kyla klausimas kas važinėja su tais juodais tviskančiais Range Rover, Jaguar, BMW, MB ir Porsche, kurių pilna Londono centrinėje dalyje?
    Rusų oligarchų atžalos, arabų šeichų atžalos arba kelioms valandoms tokias mašinas išsinuomavę įvairaus plauko afrikiečiai ar jaunesnio amžiaus vietiniai bangladešiečiai/pakiai iš Whitechapel'io.Tiesiog Londone yra daug visų šitoms kategorijoms priklausančių žmonių ir dėl to kokiam Mayfair ar ten aplinkui pamatysi daug tokių mašinų. O vidutinis šešiaženklis Londono bankeris į ofisą paprastai važiuoja metro/traukiniu, nes tai yra vienintelis legitymus būdas Londone kur nors nuvažiuoti. Savaitgaliais matyt važiuoja kur nors su savo Jag'u ar BMW, bet tikrai ne į darbą. Aišku yra išimčių. Esu Cityje matęs prie vieno ofiso kasdien priparkuotą Nissan GTR ir dar vieną kitą brangią mašiną. Bet tai yra retos išimtys.

    Komentuoti:


  • Arunasx
    replied
    Galiu tik papildyti, kad Vienoje viešas transportas tikrai patogus ir nesėdi kamščiuose.
    Paskutinis taisė Arunasx; 2020.12.27, 22:54.

    Komentuoti:


  • taccido
    replied
    Parašė MedinisStrazdas Rodyti pranešimą

    Tai vat ir reikia rūpintus, kad VT kursuotu dažnai, važiuotų greitai ir būtų patogus. O ne bloginti visiems kitiems salygams kol jiems nieko kito neliks kaip tik naudotis VT.
    Tai reikia blogint sąlygas, tačiau suteikiant alternatyvą. Žmonės patys pasirinks: jei bus tik viena užsikimšusi automobilių juosta ir kamštyje stovintys vairuotojai matys šalia pralekiantį tramvajų, tai tikėtina, kad ilgainiui ir persės. Tokia pertvarka ir vyko Vienoje prieš kokius 50 metų, kai senamiestis buvo atlaisvinamas nuo automobilių, ribojamas eismas, bet tuo pačiu buvo smarkiai investuojama į VT (metro + vėliau ir tramvajus). Mačiau kelerių metų senumo reportažą, kur buvo Vienos centre kalbinami automobiliu važiuojantys žmonės. Tai jie irgi aiškino, kaip jiems automobilis patogiau ir panašiai. Ta pati gaidelė, kaip ir visur. Visada kažkiek tokių žmonių bus. Tačiau skirtumas kiekyje. Modalinis pasiskirstymas Vienoj tikrai pavyzdinis, viešasis transportas puikiai išvystytas, bilietų kaina prieinama.

    Click image for larger version  Name:	modal-split-wien.png?w=1024.png Views:	0 Size:	196,7 kB ID:	1849740
    Stulbinama, kaip Vienoje išaugo VT atliekamų kelionių dalis ir sumažėjo automobilių. Jeigu AudriusV įdėta lentelė nemeluoja, Vilniaus modalinis pasiskirstymas dabar atitinka Vieną ~1990 metais. Tik kad tendencijos atvirkštinės...
    (Vienna) The city is aiming to bring the motorized individual traffic down to 15% by 2025, if the current trend continues then that will not be reached until 2036.
    Šiaurinės gatvės atveju iš vizualizacijų akivaizdžiai matosi, kur prioritetas. Tiesiog tęsiamas sovietinis miesto planavimas, maždaug „nutieskime plačią greito eismo gatvę“.

    Romas
    Puikus talibaninio "darnaus" NEjudumo mąstymo pavyzdys. Kad tik ką nors uždraudus ar kitiems padarius kuo nepatogesnį gyvenimą.
    Tai Vienoje automobiliams ir yra daromas nepatogesnis gyvenimas, tuo pačiu suteikiant alternatyvą (= tankiu tinklu, dažnai ir iki vėlumos bei taktiniu tvarkaraščiu važiuojantis VT, naujos tramvajaus ir metro linijos ir kt.). Štai kodėl Vienos modalinis pasiskirstymas toks koks yra (pavyzdinis), o Vilnius tolsta nuo vakarų ir eina Rusijos Muchosranskų kryptimi...
    Paskutinis taisė taccido; 2020.12.27, 22:43.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė AudriusV Rodyti pranešimą

    Norite gal pasakyt, kad vilniečiai daugiausia gyvena tarp dirvonų?
    Dalis ir gyvena, o kai išardysite gatves, tai gyvensime visi kaip XII a.

    Click image for larger version  Name:	Rasos.jpg Views:	1 Size:	83,1 kB ID:	1849608
    1km nuo Vilniaus Senamiesčio.
    Paskutinis taisė Sula; 2020.12.27, 14:53.

    Komentuoti:


  • VNS
    replied
    Norėjau tik parašyt, kad jus negruskit į metro visų londoniečių, kurie turi atskirus kabinetus. Nes taip daugumoje atveju paprasčiausiai nebūna.

    Komentuoti:


  • themanual
    replied
    Parašė VNS Rodyti pranešimą
    Rusai ir arabai tai jau atskira Londono vairuotojų klasė. Jų hypercarai medžiojami gatvėse ir dedami į internetus. Jie išsiskiria ne tik ultramarkėm, bet ir numeriais. Specialiai nerašiau apie Lamborghini, Ferrari, Rolls Royce, ar Bentley. Jų ten taip pat nemažai.
    Tipinį arabą labai greit išskirsi gatvėje
    Click image for larger version

Name:	PA-25944262 (1).jpg
Views:	227
Size:	297,4 kB
ID:	1849594
    Tai yra skirtingo lygio oligarchai, taip pat yra jų žmonos, vaikų vežiotojai ir pan. Bet kokiu atveju reikia skaičiuoti ne vienetus o proporcinę dalį ir tarkim Londono Sityje net nėra tiek parkingo, jog galėtų visi gerai uždirbantys važiuoti automobiliu (čia tie kurie dirba, o ne atvažiuoja valandėlei pasirašyti popierių vidury dienos, kuriuos galbūt ir matote, bet apie tokias imtis net neverta diskutuoti bendrame vaizde). Bet kai gali su viešuoju greičiau ir nėra dėl to stigmos tai ir renkiesi geriausią sau būdą judėti.

    Komentuoti:


  • AudriusV
    replied
    Parašė VNS Rodyti pranešimą
    Gerai uždirbantis Londono banko finansininkas kaip taisyklė važiuoja metro?.. Tokių tikrai yra. Bet tada kyla klausimas kas važinėja su tais juodais tviskančiais Range Rover, Jaguar, BMW, MB ir Porsche, kurių pilna Londono centrinėje dalyje?
    Nelabai supratau ką norėjote pasakyti. Ar tai, kad nesate iš tų vargšų Londono gyventojų, kurie nesugeba įpirkti automobilį, ar tai, kad banke dirbantys darbuojai tai tikrai važiuoja į darbą prabangiais automobiliais.

    Komentuoti:


  • VNS
    replied
    Rusai ir arabai tai jau atskira Londono vairuotojų klasė. Jų hypercarai medžiojami gatvėse ir dedami į internetus. Jie išsiskiria ne tik ultramarkėm, bet ir numeriais. Specialiai nerašiau apie Lamborghini, Ferrari, Rolls Royce, ar Bentley. Jų ten taip pat nemažai.
    Tipinį arabą labai greit išskirsi gatvėje
    Click image for larger version

Name:	PA-25944262 (1).jpg
Views:	227
Size:	297,4 kB
ID:	1849594
    Paskutinis taisė VNS; 2020.12.27, 13:58.

    Komentuoti:


  • themanual
    replied
    Parašė VNS Rodyti pranešimą
    Gerai uždirbantis Londono banko finansininkas kaip taisyklė važiuoja metro?.. Tokių tikrai yra. Bet tada kyla klausimas kas važinėja su tais juodais tviskančiais Range Rover, Jaguar, BMW, MB ir Porsche, kurių pilna Londono centrinėje dalyje?
    oligarchai iš Rusijos Londono oligarchai Londone negyvena

    Komentuoti:

Working...
X