Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Darnus judumas. Viešasis transportas ir dviračiai ar nuosavas automobilis?

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Al1

    Automobilizmo mažinimui reikėtų neplatinti gatvių ir bloginti padėti važinėjantiems automobiliu, tuo pačiu gerinti VT. Kito kelio nėra. Kuo daugiau gerų plačių gatvių, aplinkkelių, tuo daugiau automobilių ir tą praėjo pasaulis, kol suprato, kad reikia investuoti ne tik į asfaltą, bet ir į VT.
    Aš irgi esu už automobilizmo mažinimą, pats šiais metais pradėjau į darbą važinėti dviračiu (ne visisškai žalias - elektrinis, bet mano maršruto reljefas būtų nepatogus paprastam), bet Vilniuje turime tokią situaciją, kad visi, kurie gali sau leisti automobilį ir turi noro vairuoti - jį jau turi. Gyventojų didėjimo bombos nebus.
    Mieste yra nemažai blogai suprojektuotų sankryžų, taip pat nenutiestų gatvių, per siaurų gatvių, kur su palyginus nedidelėm išlaidom galima spręsti taršos problemas čia ir dabar be viso autobusų parko elektrifikavimo/tramvajaus linijos tiesimo, todėl manau, jog diskutuoti verta apie problemiškas vietas ir jų sprendimą.

    Comment


      Parašė Ginthus

      O vat čia dar studijų metu buvau susidūręs su mastymo lankstumo stoka kalbant apie viešojo transporto priemones. Pvz. net dešimtmetį reklamuojamo metro ar tramvajaus vizijose nemačiau nei vieno atvejo, kad maršrutas būtų siūlomas pievomis. O kas negerai su pieva?
      Kol kas nematau, nei tramvajaus, nei metro, tad juos palikime ateičiai (gal). O autobusai per pievas tikrai nevažinės - nebent keleiviams patinka būti kratomiems kaip bulvių maišai. Aj, nors duobėtos gatvės irgi kažkas panašaus ir off-road gaunasi Bet jei jau sakot, kad nereikia asfalto, tai nereikia...

      Visiškai sutinku su tomtom.
      Kodėl "Apylanka"? Todėl, kad "Darbai"...

      Comment


        Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
        Nepaminėtas pats pirminis sprendimas (tiksliau - klausimas) - ar tirkrai automobilis yra toks reikalingas daiktas gyvenant Vilniuje?
        Dvi 15min.lt apklausos

        2010.05

        https://www.15min.lt/apklausos/kaip-...te-i-darba/842


        2018.04

        https://www.15min.lt/apklausos/kaip-...i-istaiga/7890

        Gal reikia formuluoti kitus klausimus:
        - Kokia dalis naudojasi dviračiu vykdami į darbą (naudojasi 3-4 % )
        - Ar tikslingos lengvatos P+R jei viešuoju transportu naudojasi tik 18-20% gyventojų
        - kodėl mažai daroma eismo pralaidumui, ypač sankryžose bent padarant . Bet dirbtinai mažinamas eismo pralaidumas sankryžose nedubliuojamais šviesoforais sankryžose, o gatvėse - "išmaniaisiais" "stop" šviesoforais, radarais, kalneliais.

        Tačiau ši tema vis dėlto apie parkavimą.
        Todėl aktualus klausimas. Kas yra daroma pagerinant parkavimą gyvenamuosiuose rajonuose ir centro prieigose.

        Comment


          „Taxify“ vairuotojas Davidas iš Ganos: aplinka Lietuvoje buvo tokia atšiauri, kad turėjau pabėgti į Šveicariją

          https://www.15min.lt/verslas/naujiena/karjera/tafixy-vairuotojas-davidas-is-ganos-aplinka-lietuvoje-buvo-tokia-atsiauri-kad-turejau-pabegti-i-sveicarija-666-962782
          Per Vilnių jis važinėja nuosavu automobiliu, kurį įsigijo kasdienos reikmėms – keliavimui į paskaitas, bažnyčią, parduotuvę, futbolo treniruotes
          Mokosi MRU, bet vis tiek reikia auto. Na, aišku, jis ne iš vakarų Europos, Ganoj turbūt auto turėjimas greičiausiai yra daug labiau prestižo reikalas nei čia, tai tam tikras nuostatas šiuo klausimu jis turi, bet faktas akivaizdus: net atvykėliams viešasis transportas yra nepatogus.

          Comment


            Parašė dondc Rodyti pranešimą

            Koks ne, jei jau dabar nuo Perkūnkiemio ar Pilaitės iki Konstitucijos pr. piko metu yra greičiau VVT. Laiko automobiliui reikia skirti: važiuojant į servisą, tech. apžiūrą, pirkt / rinktis detales, skirt laiko draudimo pasiūlymams, pildyti eismo įvykio deklaracijas, keist padangas (sezoniškai ir prasidūrus), reguliariai prisipūst oro, piltis kurą, tikrint skysčius, plaut mašiną, siurbt / nuvežt valyt, žiemą gramdyt langus, valyt sniegą, aprasojus ir užšalus šildyti salono langus iš vidaus, kraut akumuliatorių, tikrint žvakes, valyt ir pildyt kondicionierių, galima visai neužsivest.
            Kaip baisu, kaip baisu. Tik tiek, kas perka ir važinėja automobiliais taip nemano. Jiems tai vis tiek yra geriau nei važiuoti VT. Deja, bet taip yra. Ir jie nekeis automobilio į VT savo noru.

            Comment


              Parašė tomtom Rodyti pranešimą

              va va, apsilankius kitų rajonų kiemuose vaizdas tas pats. Aš išdrįsiu teigti, kad Vilniuje nėra parkavimo problemos. Yra senų laužų ir emigrantų auto problema
              Kita vertus, gal žmonės važinėja VT. O auto lieka savaitgaliui ar pavieniais atvejais. Kas nėra blogai. Žiūrint į automobilizacijos ir VT naudojimo santykį, vakarų europa panašiai ir gyvena. Auto daug, bet į darbą didelė dalis nenaudoja.

              Comment


                Stovėjimas kamščiuose piko metu yra kiekvieno pasirinkimas. Viešasis beje piko metu gana pakankamai ir taip apkrautas. Kamščiai yra trumpalaikė bėda, o rajonų kiemai nukrauti belekaip numestais automobiliais pastoviai. Aš priešingai - skatinčiau važinėjimą viešuoju savaitgaliais ir vakarais centro kryptimi, kad žmonės juo naudotųsi laisvalaikiui ir keliaujant į renginius. Taip gal viešasis ir taps gyvenimo būdo dalimi ir pirmu žingsniu automobilio atsisakymui. O kuriems jis būtinas išvykai į kaimą ar prie jūros, reiktų sudaryti sąlygas saugiai laikyti ir kur tolėliau nuo namų, bet kur būtų garantuota tvarkinga vieta.

                Comment


                  Jau ne kartą kartojau ir dar kartą pakartosiu, kad spūstys neišnyks niekada. Tai elementarus paklausos-pasiūlos klausimas. Vos paplatinus gatves ar dalį persodinus į viešąjį transportą, atsilaisvinusią vietą užims nauji automobiliai. Tad nuo kamščių negelbės nei vienas, nei kitas, jie bus tokie, kokius pasirengę iškęsti vairuotojai. Šią tendenciją pasaulyje jau senai pastebėjo ir išnagrinėjo, ta tema straipsnis: "WHAT'S UP WITH THAT: BUILDING BIGGER ROADS ACTUALLY MAKES TRAFFIC WORSE" https://www.wired.com/2014/06/wuwt-t...il_onsiteshare
                  Bet užtat, kaip nekeista pastebimą efektą duoda ekonominės priemonės, kaip įvažiavimo apmokestinimas, nes žmonės ima skaičiuotis ir daryti mažiau neplanuotų kelionių.
                  Lygiai tas pats galioja ir parkavimo vietoms.
                  Paskutinis taisė Ginthus; 2019.03.21, 07:10.

                  Comment


                    Atsimenu per debatus visi peike statyk ir vaziuok aiksteliu vietas, mat jos turetu buti prie miesto ivaziavimu. Nei dabartiniu nei siulomu atveju jos tikrai neveiks pagal savo paskirti. Joks durnius nepalikines masinos dar kazkur prie Perkunkiemio kad paskui valanda su autobusu baladotis iki centro. Tai tikrai butu kvaila. Vienintelis atvejis kai statyk ir vaziuok turetu apciuopiamos naudos ir is tikruju kazkiek suveiktu tai kai viesuoju transportu butu nusigauti greiciau nei automobiliu. Bet taip tikrai nebus nei prie vieno ivaziavimo i Vilniu. Visu antra kiek zmoniu galetu palikti masinas vienoje aiksteleje, pvz 40? Tai nieko nepakeistu kamsciu prasme. Kazkoks pazaidimas uz biudzeto pinigus.

                    Kitavertus tikrai padetu dviraciu nuomos ispletimas i miegamosius rajonus bei padaryti ji veikianti dar nors menesi anksciau ir veliau. Kazkoks nonsensas, kad as negaliu nuvaziuoti is darbo namo isnuomotu dviraciu iki Karoliniskiu, uz kuriu dar yra ir Pilaite ir viskas tai nepasiekiama.

                    Comment


                      Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą
                      Kitavertus tikrai padetu dviraciu nuomos ispletimas i miegamosius rajonus bei padaryti ji veikianti dar nors menesi anksciau ir veliau. Kazkoks nonsensas, kad as negaliu nuvaziuoti is darbo namo isnuomotu dviraciu iki Karoliniskiu, uz kuriu dar yra ir Pilaite ir viskas tai nepasiekiama.
                      Aš tikiuosi, kad bent paspirtukai ateis į šiuos rajonus. Ar gal jau yra žinomi kokie nors konkretūs planai apie tai?

                      Comment


                        Parašė John Rodyti pranešimą

                        Tai Lietuvoje ir yra pigu. Kitaip aš tikrai nesipirkčiau naujos mašinos savaitgalio pasivažinėjimui į kavinę arba į pažintinį taką vasarą. Mašinos turėjimą reikia apmokestinti. Tai padaryti yra be galo lengva ir būtų nušauti keli zuikiai vienu šūviu: surinkta pinigų į biudžetą, kuriuos aš esu pasirengęs pradėti mokėti kad ir nuo rytojaus. Ir apvalytos gatvės nuo dūmijančių kregždžių ir Passatų. Na ir kiemai atsilaisvintų nuo laužų.

                        Valdžia šitų lengvai surenkamų ir administruojamų pinigų kažkodėl pasiimti nenori.
                        Vilniuje yra VT ir išsiversti be automobilio dar įmanoma, o ką darytų kaimiečiai, kurie uždirba mažai, bet automobilis yra vienintelis variantas nuvažiuoti iki darbo ar bet kur iš namų?
                        Flickr

                        Comment


                          Parašė MikasRidikas Rodyti pranešimą

                          Aš tikiuosi, kad bent paspirtukai ateis į šiuos rajonus. Ar gal jau yra žinomi kokie nors konkretūs planai apie tai?
                          Planai kad nuo balandzio 1 turetu leist, kiek atsimenu. Bet kur bus zonos neaisku, manau kad turetu padaryti daugmaz visur, kitaip nematau prasmes. Vienas normalus zaidejas yra CityBee, tai manau keli is pazadetu keturiu jau po sio sezono pasitrauks, o CityBee turi daugiau sansu islikt gyvam.

                          Comment


                            Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą
                            Vienintelis atvejis kai statyk ir vaziuok turetu apciuopiamos naudos ir is tikruju kazkiek suveiktu tai kai viesuoju transportu butu nusigauti greiciau nei automobiliu.
                            Na, mano patirtis rodo, kad važiuojant VT Ukmergės gatve nuo Maximos iki Lazdyno tilto autobusas užtrunka apie 15-17 min (nes yra A juosta). ir kelionė iki sustojimo ir nuo sustojimo sumoje 5-7 min. Važiuojant automobiliu tai užtrunka daugiau nei pusvalandį+parkavimo paieška. Žodžiu, kai kur tai veikia.

                            Comment


                              Parašė Riedis
                              Seime – tarptautinė konferencija „Ar skatina darnų judumą nemokamas viešasis transportas?“
                              Rugpjūčio 19 d., pirmadienį 10-14h transliacija iš Seimo

                              Reikia kad aplamai Lietuvoje būtų tas viešasis transportas, nes dabar tai pasityčiojimas o ne "Viešasis transportas". Neretai gali pėščiom greičiau nueit nei sulaukt reikiamo troleibuso/autobuso, o jei dar reikia persėst tai juo labiau..

                              Comment


                                Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą

                                Kaip sita paaiskint?
                                Post sovietinis mentalitetas. Lygiai tas pats ir su stotelė is, jos nėra įgilinamos, kai rekonstruojama g. su perėjom padėtis geresnė, su ženklinimu tragedija.
                                Aviate, navigate, communicate

                                Comment


                                  Parašė Ciurlionis Rodyti pranešimą

                                  Post sovietinis mentalitetas. Lygiai tas pats ir su stotelė is, jos nėra įgilinamos, kai rekonstruojama g. su perėjom padėtis geresnė, su ženklinimu tragedija.
                                  Stoteles neturi buti igilinamos. Trumpai leisiu sau paaiskint kodel:

                                  1. Isvaziavimas is VT kisenes yra avaringa ir sudetinga procedura. Taip,pagal KET autobusa vairuotojai turi praleist, bet gyvenime tai vyksta ne visada ir autobusas laukia papildoma laika praleisdamas artimiausiai buvusias masinas.
                                  Kai kelias neturi kišenės viešajam transportui autobusas nuo sustojimo važiuoja tiesiai. Jam nereikia nieko praleidineti laukti ir daryti ivaziavimo i juosta manevra. Tai miesto prioritetai. Jei mes VT prioretizuojam prieš automobilius, reiškia nieko blogo, jei automobiliams bus sukurti laiko trikdžiai, o VT bus patogiau. Nieko blogo neatsitiks,jei vairuotojai palauks keliasdešimt sek. už sustojusio autobuso, arba jį aplenks.
                                  2. Kai VT kisene neilga, kaip daznai buna priemiesciuose, autobusai nedavaziuoja iki bardiuro ir zmonems tenka is pradziu nulipt nuo borto, o paskui uzlipt i autobusa. Apacioje gali buti slidu, bala, sniego kose. Kai kisenes nera autobusui nereikia jokiu pastangu sustoti kuo arciausiai bordiuro, kad keleiviai galetu i ji ilipti tiesiai is saligatvio.
                                  3. Siuolaikiniame pasaulyje populiareja net taip vadinamos VT ANTIkisenes, kai stoteles vietoje saligatvis uzeina giliau i vaziuojamosios dalies plota, arba ten padaroma speciali platforma.

                                  Keli pvz:
                                  antikisene:



                                  ​​​​​​​Sprendimas Stochholme:

                                  autobusas sustos ir kol jis nepajudes nevaziuos isvis niekas. Sitoki ekstremizma musiskiams nesuprast dar kokius 40 metu.

                                  Comment


                                    Vilniuje Jasinskio gatvėj prie Liubarto tilto kažką panašaus reiktų, nes viešasis transportas kai įvažiuoja į kišenę, tai paskui labai sunku išvažiuoti

                                    Comment


                                      Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą

                                      Stoteles neturi buti igilinamos. Trumpai leisiu sau paaiskint kodel:

                                      1. Isvaziavimas is VT kisenes yra avaringa ir sudetinga procedura. Taip,pagal KET autobusa vairuotojai turi praleist, bet gyvenime tai vyksta ne visada ir autobusas laukia papildoma laika praleisdamas.
                                      Savivaldybė atmetė pasiūlymą darnaus judumo planui atsisakyti VT sustojimo "kišenių". Argumentuoja, kad tokių atveju negalės pravažiuoti "greitųjų" maršrutų autobusai.

                                      Comment


                                        Parašė AudriusV Rodyti pranešimą

                                        Savivaldybė atmetė pasiūlymą darnaus judumo planui atsisakyti VT sustojimo "kišenių". Argumentuoja, kad tokių atveju negalės pravažiuoti "greitųjų" maršrutų autobusai.
                                        Nevalidus argumentas, nes vėlgi, yra stotelių, kurios yra svarbios ir jose stoja visi autobusai. Pavyzdys - Europos st. Ten, atsisakius įvažos, galima būtų skirti gerokai daugiau vietos pėstiesiems laukti, gal net numatyti želdynus tarp dviračių tako.

                                        Comment


                                          Parašė AudriusV Rodyti pranešimą

                                          Savivaldybė atmetė pasiūlymą darnaus judumo planui atsisakyti VT sustojimo "kišenių". Argumentuoja, kad tokių atveju negalės pravažiuoti "greitųjų" maršrutų autobusai.
                                          Tiesiog pretekstas nieko neveikt ir nekeist. Kaip uzdejo ant savo windows XP desktopa 2001 metais taip ir laiko, neduok Dieve kas nors pasikeis, kas ten zino kas bus... dar dings ikoneles visos tai kaip dirbt.

                                          Mazai jiems dveju eismo juostu greitajam autobusui apvaziuoti kita autobusa sustojusi stoteleje. Absurdu absurdas. Vietoj to kad ta dalyka reglamentuoti is tikruju siaurose gatvese po viena eismo juosta kiekviena puse ir ten pat eina ir greitieji marsrutai, tai jie kaip visada tiesiog aklai tai taiko kiekvienai stotelei, tuo tarpu ir ten kur yra A juostos vistiek daro kisenes. Tiesiog cinovnikai.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X