Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[SE] Tramvajai Švedijoje

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    [SE] Tramvajai Švedijoje

    Radau daugiau įdomios informacijos apie buvusias ir esamas tramvajų sistemas Švedijoje.
    XX a. elektrinių tramvajų sistemos egzistavo 14 miestų. Trylikoje miestų egzistavo nuolatos veikianti sistema, o Ulricehamn tramvajų sistema buvo naudojama bandymų metu. Iki elektrinių tramvajų tinklo plėtros, šešių miestų gatvėmis važiavo ir arkliais tempiami tramvajai.
    XX - XXI a. tramvajų sistemos Švedijoje (žr. žemėlapį):



    Miestas - miesto, kuriame egzistavo/egzistuoja tramvajų sistema, pavadinimas;
    Miestas - miesto, kuriame egzistuoja tramvajų sistema šiomis dienomis, pavadinimas;
    Miestas - miesto, kuriame tramvajų sistema šiomis dienomis atkuriama arba vyksta sistemos atnaujinimo darbai, pavadinimas.

    Gävle: elektrinis tramvajus; 1909-11-13 - 1956-04-05;
    Göteborg: arklinis tramvajus, 1879-09-24 - 1902-10-28, elektrinis tramvajus, 1902-08-18 - iki šių dienų;
    Helsingborg: elektrinis tramvajus; 1903-06-11 - 1967-09-02; tinklas kuriamas iš naujo (projektas "Spårvagnar i Skåne");
    Jönköping: elektrinis tramvajus; 1907-07-12 - 1958-06-07;
    Karlskrona: elektrinis tramvajus; 1910-12-21 - 1949-05-15;
    Kiruna: elektrinis miesto tramvajus (1907-10-01 - 1958-05-28), elektrinis muziejinis tramvajus (1984 - 1993-08-14);
    Lidingö sala (prie Stokholmo): elektrinis tramvajus, šiaurinė atšaka (Norra Lidingöbanan): 1909-11-01 - 1971-06-12, pietinė atšaka (Södra Lidingöbanan): 1907-10-26 - iki šių dienų;
    Limhamn (Malmė): arklinis travajus, 1900-07-01 - 1914-09;
    Ljunghusen (prie Malmės): 1905-05 - 1924-08;
    Malmköping: muziejinis tramvajus; 1969-06-15 - iki šių dienų;
    Malmö: arklinis tramvajus (1887-08-28 - 1907-02-02), elektrinis tra,vajus (1906-12-20 - 1973-04-27), muziejinis tramvajus (1987-08-15 - iki šių dienų); tinklas kuriamas iš naujo (projektas "Spårvagnar i Skåne");
    Norrköping: elektrinis tramvajus, 1904-03-10 - iki šių dienų;
    Ramlösa (prie Helsingborgo): arklinis tramvajus, 1877-06 - 1890-09; tinklas kuriamas iš naujo (projektas "Spårvagnar i Skåne");
    Stockholm: arklinis tramvajus (šiaurinis tinklas: 1877-07-10 - 1905-02-10, pietinis tinklas: 1877-08-11 - 1901-11-15), elektrinis tramvajus (įvairių tipų tramvajai ir įvairios atšakos; 1887-08-11 - 1901-11-15, 1901-09-05 - 1916-12-31, 1901-09-05 - iki šių dienų, 1904-02-13 - 1916-12-31, 1924-04-14 - 1929-03-01);
    Stocksund (prie Stokholmo): elektrinis tramvajus, 1911-10-15 - 1966-09-25;
    Sundsvall: elektrinis tramvajus, 1910-12-21 - 1952-11-09;
    Ulricehamn: bandomoji elektrinio tramvajaus linija, (1911);
    Uppsala: elektrinis tramvajus, 1906-09-11 - 1953-10-12.

    Šaltinis: Svenska Spårvägsstäder. Paspaudę miesto pavadinimo nuorodą, galite atsisiųsti PDF bylą su detalesne informacija apie tramvajų tinklą tam tikrame mieste (švedų kalba).

    Šį pranešimą galima patalpinti temos pirmąjame puslapyje. (išskyrus pirmąjį sakinį)
    Paskutinis taisė Eimantas; 2013.02.05, 00:49.

    #2
    [SE] Tramvajai Švedijoje

    Stockholm

    Comment


      #3
      .. Stokholme tramvajaus Greitają pagalbą
      5.


      6.
      Paskutinis taisė Eimantas; 2012.11.26, 10:00.

      Comment


        #4
        Švedija

        Norrkoping - visi tramvajai pirki iš Vokietijos. Linijos jei neklystu trys, bent jau tiek teko matyt. Naudojausi valandiniu bilietu, tai ratą apvažiuoti užtenka laiko. Konduktoriaus nėra, tai visi moka už pravažiavimą geranoriškai.









        Stockholm - nauji, modernūs riedmenys. Kiek teko važiuoti, visuose tramvajuose važinėja konduktorius, taip kad be bilieto nepavažiuosi net stotelės. Bilietai bendri su visomis likusiomis viešojo transporto rūšimis. Galima įsigyti ir valandinį, bet kelių dienų labiau apsimoka.


        www.autobusas.4l.lt +
        www.facebook.com/Autobusas4l

        Comment


          #5
          Kai vaikštinėjau po Stokhomą mačiau tramvajų linijas su kontaktiniais laidais, tačiau nė vieno tramvajaus, bėgiai aprūdiję.
          Toks įspūdis, kad arba jo atsisakoma, arba rekonstruos (nors vykdomų darbų niekur nemačiau).
          Vyksta kažkokie gatvių tvrakymo darbai prie "Vazos" muziejaus, link Skanseno




          Tramvajaus linijomis kursuoja autobusai (Narvos gatvės gale)
          Paskutinis taisė Salvijus; 2010.05.02, 21:32.

          Comment


            #6
            Tramvaji važinėja Djurgården'e, tačiau jie yra labiau atrakciniai, kadangi Djurgården'as yra muziejų sala ir jame yra atrakconų parkas, Gröna Lund. Djurgården'e važinėjantys tramvajai atrodo taip:

            http://upload.wikimedia.org/wikipedi...2006-08-14.jpg

            Taip pat yra dar kelios tramvajų linijos, priskiriamos lengviesiems geležinkeliams (light-rail): Nockebybanan ir Tvärbanan bei Lidingöbanan linijos, kuriose važinėja tokie tramvajai:

            Nockebybanan: http://upload.wikimedia.org/wikipedi...nneln_2009.jpg

            Lidingöbanan: http://upload.wikimedia.org/wikipedi...dis-Madrid.JPG

            O visoje miesto transporto sistemoje yra metro (7 linijos, 100 stotelių), lengvasis geležinkelis (light-rail), operuojantis tam tikrose salose, autobusai bei daug reikšmės susisiekimui su artimiausiais 30 priemiesčių, kurie pasiekiami nei ilgiau negu per 1 valandą nuo miesto centro, turintys priemiestiniai traukiniai (5 linijos, t.y. 3 Pendeltåg, Saltsjöbanan ir Roslagsbanan).
            Nežinau, kaip dėl kitų vietų, et miesto centre tiesama nauja modernaus tramvajaus linija. jau neužilgo netoli Sergelstorg aikštės turėtų važinėti dviaukščiai tramvajai: http://www.antipodean.org/images/ent...kholm_tram.jpg
            Tai tiek trumpai apie Stokholmo transporto sistemą.
            Ačū už įdomias nuotraukas, Sovijau.
            Paskutinis taisė Silber418; 2010.05.02, 21:29.

            Comment


              #7
              O tai kaip su tramvajais centrinėje dalyje? Gal kas žionote, kodėl nevažiuoja?

              Comment


                #8
                Parašė Sovijus Rodyti pranešimą
                O tai kaip su tramvajais centrinėje dalyje? Gal kas žionote, kodėl nevažiuoja?
                Na, pirmiausia, miesto transporto pagrindu yra metro. Tai iš tiesų patogiausia transporto rūšis susisiekimui su parindiniais miesto centrais. Tramvajai, autobusai, lengvasis geležinkelis ir priemiestiniai traukiniai aptarnauja atokesnes vietas, miegamuosius rajonus ir pan. Visos tranpsorto sistemos suderintos tarpusavyje, todėl, pavyzdžiui, atvykus metro į stotelę (rajono centrą) gaima persėsti į autobusą arba tramvajų ir juo pasiekti reikiamą gatvę.
                Bent taip suprantu trasporto sistemą Švedijoje, kadangi gyvenau keliuose miestuose. Pagrindinis bruožas yra patogumas, todėl kai kurių linijų atsisakoma arba jos pertvrakomos, nes gyventojų srautai kinta.
                P.S. įdomumo dėlei įkeliu visos transporto sistemos Stokholme žemėlapį:


                Gal ne pats geriausias žemėlapis, bet galima pastebėti, kuriose vietose operuoja metro, tramvajai ir rieiestiniai geežinkeliai. Žemėlapyje nepavaizudotos autobusų linijos, o tramvajai priskiriami "light rail" kategorijai.
                Paskutinis taisė Silber418; 2010.05.02, 21:57.

                Comment


                  #9
                  Kadangi vakar buvau rašęs apie tramvajų/transporto sistemą Stokholmo mieste, noriu pasidlainti dar viena rasta naujųjų tramvajų koncepciją (ko gero, naujesne):


                  Taigi, nuo dviaukščių "šeškų" iki "kapsulių", tik įdomu, kaip šie "padarai" atrodys klasikinės architektūros fone.

                  Comment


                    #10
                    &iekt tiek dar informacijos apie Stokholmą, o tiksliau, keli naujesni vaizdeliai iš 'Spårvägcity' ('Tramvajų miesto') projekto įgyvendinimo. Nors Stokholme tramvajai tėra metro sistemos papildymas, kai kuriuose rajonuose tai yra patogi susiekimo priemonė. 'Spårvägcity' yra kelios modernaus tramvajaus linijos, kurios bus nutiestos viena plačia miesto centre esančia gatve (kitų tramvajaus linijų papildymas). Žemiau pateikiu kelias pavekslėlius, kuriuos SSC forume patalpino narys khaan:











                    Comment


                      #11
                      Jeigu kam įdomu, įkeliu dar kelias naujesnes dviauškčio Stokholmo tramvajaus projekto vizualizacijas:

                      1) praplėstas linijų skaičius; Kaip matome šiame žemėlapyje (pav. žemiau), naujųjų tramvajų linijos bus nutiestos ne tik miesto centre (šalia Sergels Torg, autobusų (Pasaulio prekybos centro) ir geležinkelių stočių), bet ir atokesniuose vidinio miesto (Inner city) rajonuose. Dviaukščiai tramvajai važinės pagrindinėmis miesto centro gatvėmis, kuriose būna didžiausi žmonių srautai. Atokesnius gyvenamuosius (miegamuosius) rajonus ir verslo centrus bei 30 miesto ribose esančių priemiesčių ir toliau aptarnaus jau daugelį metų egzistuojančios metro ir priemiestinių traukinių bei trmavajų linijos. Dviaukščių tramvajų linijas nuspręsta įrengti, kadangi miesto gyventojų skaičius kasmet padidėja po minimum 20 - 30 tūkstančių naujų gyventojų.


                      ir video: http://svtplay.se/v/2006582/stockholm_blir_sparvagsstad

                      2) pristatyti ir stotelių maketai. Kaip pavyzdį įkeliu tik vieną vaizdinį, bet jame matyti pati stotelė ir aplinka:


                      Tiek šiam kartui

                      Comment


                        #12
                        Naujiena iš Švedijos, o tiksliau, Stokholmo kur neseniai buvo išbandyta naujai nustiesta tramvajų atkarpa miesto centre. Tai įgyvendinamo projekto 'Spårväg City/Tramvajų miesto' dalis, kuris tėra esamų tramvajų linijų pratęsimas per miesto centrą.
                        Nauji tramajai jau turėtų kai kuriems forumo nariams būtų matyti, tai vokiškieji Bombardier Flexity Classic M06 (jeigu neklystu).
                        Dviaukščiai tramvajai palikti ateičiai.
                        Štai taip atrodo šie kuklūs tramvajai miesto centre:

                        Paskutinis taisė Silber418; 2010.08.20, 22:02.

                        Comment


                          #13
                          Parašė Silber418 Rodyti pranešimą
                          Naujiena iš Švedijos, o tiksliau, Stokholmo kur neseniai buvo išbandyta naujai nustiesta tramvajų atkarpa miesto centre. Tai įgyvendinamo projekto 'Spårväg City/Tramvajų miesto' dalis, kuris tėra esamų tramvajų linijų pratęsimas per miesto centrą.
                          Nauji tramajai jau turėtų kai kuriems forumo nariams būtų matyti, tai vokiškieji Bombardier Flexity Classic M06 (jeigu neklystu).
                          Dviaukščiai tramvajai palikti ateičiai.
                          Štai taip atrodo šie kuklūs tramvajai miesto centre:

                          Rytoj vyks šio projekto - naujos tramajų atkarpos, jungiančios Stokholmo centrą su muziejų salos, Djurgården'o, pakraščiu, Waldemarsudde muziejumi, atidarymas. Priminsiu, jog anksčiau saloje važinėjo tik istoriniai tramvajai.
                          Naujos tramvajų linijos žemėlapis:


                          Tramvajus bandomuoju laikotarpiu (nauja i6vaizda bus pristatyta rytoj, ji buvo renkama internetinio balsavimo būdu):


                          Tablo stotelėje:

                          Paskutinis taisė Silber418; 2010.08.20, 22:06.

                          Comment


                            #14
                            Šiandien ištaigiai atidaryta nauja Stokholmo tramvajų lnija: Sergels Torg - Waldemarsudde. Ji apjungė miesto centrą su Djurgården'o salos pakraščiu. Jau nuo pirmadienio tramvajai pradės kursuoti vienomis pagrindinių gatvių, kuriose gausu parduotuvių ir kavinių, o kelionė pasibaiks muziejų saloje, Djurgården'e. Tikimasi, jog šį maršrutą pamėgs turistai, nes vienus įdomiausių muziejų, Vasa, Nationalmuseet ir kt. bus galima pasiekti keliaujant nuo miesto centro greičiau ir paprasčiau.
                            Deja, savo nuotraukų įkelti negaliu (fotoaparato laidą palikau Lietuvoje ), tad 5keliu kelias nuotraukos iš šiandienos rengino iš SCC forumo(c) khaan):

                            Minia laukia naujojo tramvajaus:




                            Ir, štai, pirmoji tramajaus kelionė prasideda








                            Comment


                              #15
                              Beje, tramvajaus spalva ir dizainas išrinkti internetinio balsavimo būdu.

                              Comment


                                #16
                                /\

                                Papildymas:



                                Paskutinis taisė Silber418; 2010.08.22, 21:32.

                                Comment


                                  #17
                                  Neseniai pasibaigusiuose parlamento rinkimuose Švedijoje daugumą Stokholmo grafystėje užsitikrino alijansas. Vienas iš šios partijos remiamų infrastruktūros projektų, kurie bus įgyvendinami iki kadencijos pabaigos, yra Spårväg City - naujų tramvajų linijų tinklo plėtra iki Ropsten ir Hornsberg rajonų Stokholmo mieste (žr. žemėlapį):



                                  Comment


                                    #18
                                    Maloni naujiena iš Noršiopingo (Norrköping), Švedija. Šiame miestelyje artimiausiu metu bus pratęsta tramvajų linija Fridvalla - Ljura iki Kvarnberget (žr. žemėlapį, linija nr.2). Kiek vėliau tramvajų linijos bus dar labiau plečiamos, tačiau šiuo metu apie tolimensius planus daugiau informacijos nerandu.

                                    Noršiopingo panorama


                                    Tramvajų linijos

                                    Comment


                                      #19
                                      Šiomis dienomis sprendžiama, ar bus plėtojamas tramvajų tinklas 'Spårväg syd' Stokholmo miesto pietiniuose rajonuose ir Huddigne priemiestyje. Tramvajų linijos turėtų sujungti Alsvjö ir Fleminsberg rajonų centrus per Kungens kurva, kur yra 'Heron city' prekybos kompleksas (žr. žemėlapį). Ateityje šios linijos gali būti sujungtos su neseniai atidarytomis 'Språväg City' linijomis.

                                      Siūlomų tramvajų linijų žemėlapis:


                                      Tramvajus 'Spårväg city' linijoje:


                                      Paskutinis taisė Silber418; 2010.10.20, 21:26.

                                      Comment


                                        #20
                                        Stokholmo lengvojo geležinkelio linijų plėtra

                                        Kadangi atskiros temos lengviesiems geležinkeliams nėra, įkelsiu šį pranešimą čia. Šiuo metu įgyvendinama arba numatoma lengvojo geležinkelio linijų plėtra Stokholmo mieste ir keli įdomesni projektai yra šie:

                                        1. Tvärbanan linijos plėtra į Stokholmo priemiestį, Solna, Kista mokslų slėnį ir

                                        2009 metų rudenį pradėti linijos Alvik - Solna station įrengimo darbai. 7 km ilgio lengvojo geležinkelio ruožas sujunks Alvik terminalą (metro stotelę su parėjimu į lengvojo geležinkelio linijas), Sundbyberg centrą, Solna centrą ir Solna stotį (#77). Šiuo metu darbai vyksta Traneberg, Ulvsunda, Sundbyberg ir Solna komunose. Linijos pradžia yra 800 m ilgio tunelis po Traneberg rajonu, kurio pabaiga bus naujai pastatytas tiltas per Ulvsundasjön ežerą.
                                        Naujoji linija nusidrieks per svarbius Ulvsunda pramoninį rajoną bei Solna verslo parką ir 'Arenastaden' kompleksą. Darbų pabaiga numatoma 2013 metams.

                                        Ulvsunda tiltas


                                        Taip turėtų atrodyti Solna verslo parko stotelė


                                        Daugiau informacijos galima rasti čia
                                        .

                                        2. Tvärbanan linijos plėtra į Kista rajono.

                                        Miesto valdžia svarsto pratęsti lengvojo geležinkelio liniją nuo Alvik iki Kista rajono, kur šiuo metu plėtojamas technologijų slėnis. Tvärbanan linija nusidrieks per Ulvsunda, Solvalla, Rissne centrus, o vėliau numatoma plėtra iki Helenelund, Sollentuna ir Häggvik priemiesčių, kur įgyvendinami dideli namų statytybos projektai. (žr. žemėlapį):



                                        Daugiau informacijos galima rasti čia.

                                        3. Saltsjöbanan linijos modernizavimas ir pratęsimas iki Nacka.

                                        Šių metų kovo mėnesį buvo nuspręsta modernizuoti istorinę, apie 100 metų egzistuojančią lengvojo geležinkelio liniją, kuri yra svarbiausia viešojo transporto priemonė keliaujant į Saltsjöbaden rajoną. Seni metro traukiniai, kurie buvo keičiami į trumpesnius traukinukus, bus pakeisti naujais bei saltsjöbanan linija bus atnaujinta, o kartu ir pratęsta iki Nacka rajono. Paminėtina, jog naujoji linija neaplenks ir ekomiesto Hammarby sjöstad, kas turės nemažai reikšmės šio naujo urbanistinio centro plėtrai.



                                        Daugiau informacijos galima rasti čia.

                                        Informacijos šaltinis: www.sl.se
                                        Paskutinis taisė Silber418; 2010.10.22, 16:10.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X