Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus viešasis transportas

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Al1
    pradėjo temą [VLN] Vilniaus viešasis transportas

    [VLN] Vilniaus viešasis transportas

    2008-2012.07 m. archyvas http://www.miestai.net/forumas/showthread.php?t=6925

    ------------------------------------------------------------------------------

    Kaip suprasti?
    Viešųjų pirkimų portale yra skelbimas:
    Žemagrindžių troleibusų pirkimas, 2012 06 29.
    Dėl tų pačių 13 vnt. naujų žemagrindžių troleibusų.

    https://pirkimai.eviesiejipirkimai.l...923.html&B=PPO
    Paskutinis taisė Mettal; 2012.07.18, 11:17.

  • Pilaitis
    replied
    Londone yra vadinamasis pay as you go. T.y. vienkartinis bilietas, tačiau jis Londone labai populiarus, be to, yra nuolaida - viršijus tam tikrą sumą (nepamenu dabar, bet susidaro 4 kelionės), kitos kelionės tą dieną bus nemokamos (vadinamasis daily cap; aišku, galioja tik tai pačiai transporto rūšiai). Būtent tą pay as you go ir galima apmokėti bekontaktine banko kortele. Visa informacija yra saugoma TFL serveriuose, ir gale dienos vieną kartą nuskaitoma nuo banko saskaitos. Nežinau kaip tai vyksta kontrolės metu (ji ten yra, nors gali pasirodyti kitaip), bet kontrolieriai viską mato - ir kur įlipai ir t.t. Žinoma, jokių bankinių duomenų jie nemato.
    Detaliau galima paskaityti čia: https://tfl.gov.uk/fares/how-to-pay-...o?intcmp=55539

    Pabrėžiu, kad nors terminuoti bilietai Londone yra, jie yra nepopuliarūs, todėl toks vienos kelionės apmokėjimas banko kortele ten yra paplitęs.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Na taip, labai patogu, vasarą 2 kartus Londone tuo naudojausi. Jokių specialių kortelių pirkimo, net vaikui, kuris dar neturi banko kortelės, naudojau savo kitą kortelę.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Tai čia gal metro. Bet vis tiek tai vienkartinis apmokėjimas, o ne bilietas. Kažkas specialiai turistams ar atvykėliams iš kitų miestų.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Parašė Petr Rodyti pranešimą
    Tai ką tik teisiog tą patį pasakei ką Al1 sakė. Tai yra VIENKARTINIS važiavimas.
    Ne visai. Jei važinėji kelis kartus per dieną (ar kelias dienas), pritaiko nuolaidas. Pvz., per dieną neviršysi tam tikros sumos, ją pasiekęs važiuosi nemokamai toliau tą dieną.

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Parašė liootas Rodyti pranešimą
    Jums čia bekontakčiai mokėjimai stebuklas atrodo, kai JAV visi bankinėm kortelėm tik swipina, žmonės turbūt gyvenime kokį kartą yra vedę PIN kodą ir dauguma aparatų prekybos vietose net neturi klaviatūros, kur tą PIN galėtų reikėti įvesti
    Pas mus prieš pin-pos'us irgi buvo panaši sistema, kur pasirašyt tekdavo ant čekio. Jei JAV turi prastą sistemą, mums tokios nereikia.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Kokį kartą gyvenime, jei bekontaktės masiškai plisti pradėjo tik prieš kokius 5 metus. Ir dar neaišku, kaip ten JAV, nes Amerikoje daug archaikos ir visokių korporacijų interesų, kurie kartais blokuoja tam tikrų naujovių įgyvendinimą tam tikram laikui, kol nesibaigia visokie teisiniai aiškinimaisi teismuose ir pan.

    Bet mes jau nutolome nuo temos.

    Komentuoti:


  • liootas
    replied
    Jums čia bekontakčiai mokėjimai stebuklas atrodo, kai JAV visi bankinėm kortelėm tik swipina, žmonės turbūt gyvenime kokį kartą yra vedę PIN kodą ir dauguma aparatų prekybos vietose net neturi klaviatūros, kur tą PIN galėtų reikėti įvesti

    Komentuoti:


  • Ignalina
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Nieko gero iš to all in one nėra, geriau kelios atskiros kortelės, ypač bilieto, o ne viskas integruota į vieną.
    Kam apsisunkint gyvenimą ir vaikščiot su trisdešimt kortelių, kai viską gali atlikt telefonas su Google pay/ Apple pay? Bilietus saugoti galima būtų irgi ten pat.

    Komentuoti:


  • senasnamas
    replied
    Masiškai turiu galvoje ne dideles sumas, o kad daug žmonių nukentėtų dėl visokio kortelių duomenų nuskaitymo, sudvigubinto mokėjimo ir pan. Tos funkcijos bijantys dažniausiai kalba apie visokius nugirstus ir išsigalvotus pavojus, bet tie pavojai mažai ką turi bendra su realybe.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Pas vairuotoją bilietas dar nesant elektroninio bent jau Vilniuje kainavo daugiau, nei kioske. Ir tai yra gerai, nes reikia skatinti, kad bilietais apsirūpintų iš anksto, o ne trukdytų vairuotojui vairuoti.
    Masiškai pinigai neprarandami, nes yra funkcija kas kelis atsiskaitymus reikalauti įvesti PIN kodą, be to atsiskaitymo suma bekontakčiu būdu yra ribota. Taigi, netgi pavogus ar pametus, daug pinigų nebus prarasta, net jei kortelė ir nebus greitai užblokuota. Deja, vienam kolegai bekontaktė kortelė buvo paprasčiausiai užblokuota, nes kažkas ten atsitiko, kažkokios banko problemos ir jis negalėjo niekaip atsiskaityti su ja, net ir kišant į terminalą. Turėjo kelis kartus skambinti ir reikšti pretenzijas, kad atblokuotų, nes iš pirmo karto paskambinus neatblokavo. Va jums ir bekontakčių kortelių patikimumas. Nieko gero iš to all in one nėra, geriau kelios atskiros kortelės, ypač bilieto, o ne viskas integruota į vieną.
    Paskutinis taisė Al1; Vakar, 10:33.

    Komentuoti:


  • senasnamas
    replied
    Aš sakiau kad jos adaptuotos priverstinai ir tikrai nėra rinkos prisitaikymo pavizdys.
    Lygiai taip pat galima sakyti, kad laikrodis ar žadintuvas telefone yra priverstinis rankinių laikrodžių išstūmimas . Kortelės tiesiog turi papildomą funkciją, kurią galima naudoti arba nenaudoti. Kol nėra galimybės, tai ir nereikia, kai atsiranda galimybė ir išbandoma, paaiškėja, kad gal visai patogu ir naudinga. Bent Lietuvoje negirdėjau apie kažkokius masinius pinigų praradimo dėl tos funkcijos atvejus. Tai labiau išgalvotos fobijos, kurių dažnai pasitako atsiradus naujam dalykui.
    Elektroninis bilietas irgi buvo priverstinė adaptacija - žmonės buvo prisirišę prie popierinių bilietų ir komposterių, o dabar už popierinį bilietą priversti mokėti daugiau (kai perka iš vairuotojo) arba pirkti vilniečio kortelę, kuri irgi kainuoja!

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
    Lyg tos bekontaktės banko kortelės būtų didelis blogis. Jei būdavo brangesnės arba nebuvo kur tos funkcijos pritaikyti, tai niekam jų ir nereikėjo. Pokyčiai vyksta nuolat. Elektroninio bilieto įvedimas irgi buvo priverstinė adaptacija .
    Aš ir nesakiau kad yra blogis. Aš sakiau kad jos adaptuotos priverstinai ir tikrai nėra rinkos prisitaikymo pavizdys. Beje nemažai žmonių išsijungia bekontaktę funkcija net ir dabar.

    Ir šiaip funkcionalumas jos ribotas. Pvz maksimos savitarnos kasose dar nei karto nepavyko bekontakčiu būdų atsiskaityti, visada ten kažkokia klaida ir reikia kišti kortelę ir vesti PIN.


    Parašė Garbanius Rodyti pranešimą
    OMG, negi ir čia yra DELFI lygio žmonių, kuriem bankų kortelės kartu su pačiais bankais yra didžiausias blogis?
    Gal jūs bent įsiskaitykita apie ką diskutuojama? Kalbame apie bekontakčių kortelių (ne apskritai bankinių kortelių) įvedimą kaip pavyzdį technologinio progreso kad palyginti su mobiliosios programėlės naudojimu VT bilietams. Tas pavizdys blogas todėl, kad bekontaktės kortelės neatėjo naturaliai, o jos buvo priverstinai įvestos. Niekas apie kortelių bloguma ar gerumą nešneka.



    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Parašė AudriusV Rodyti pranešimą
    Vykdant NFC mokėjimus yra ryšys su kortelės čipu. Esmė ne kortelės numeryje, o savininko paskyroje , kuri gali būti susieta su ne su pačiu kortelės numeriu, o su jos bankine sąskaita. Mokant per terminalą, mokėtojo banko sąskaitos duomenys patenka gavėjui. Todėl, pametus ar užblokavus kortelę, tereiktų gauti naują ir ją priskirti prie esamos bankinės sąskaitos. Estai savo ID kortelę daug plačiau naudoja, anksčiau ir VT ,nors ja apmokėti negalima. Turėti vieną bankinę kortelę yra žymiai patogiau , nei nešiotis šimtus lojalumo , nuolaidų ir kitokių kortelių.
    Bankai už tai plėšia pinigus ir jei kortelės savininkui nieko nekainuoja, tai paslaugos davėjui kainuoja. Pametus ar pavogus visada bus problemos, o jei viskas bus vienoje kortelėje, tai dar ir labai daug problemų, aišku taip pat kaip ir jei pamesta piniginė su visom kortelėm. Užtat nereikia bent jau IS kortelės, VT bilieto nešioti su bankinėmis ir kitokiomis kortelėmis. Labiausiai nepatogumus sudaro lojalumo kortelės, nes jų daug. Iš kitos pusės, koks banko reikalas, kur tu keliauji, kokiais maršrutais ir kada ir ką konkrečiai perki?

    Parašė digital Rodyti pranešimą
    Ne tik su kortele, bet ir su Google Pay, t.y. telefonu.
    Parašė rmss Rodyti pranešimą

    Tai kaip tu man paaiškinsi, kad aš su bekontakte Revolut kortele atsidarau metro vartus, tada išeidamas su ta pačia kortele atsižymiu ir galiausiai mane nuchargina pagal nuvažiuotas stoteles/zonas (nesitikslinau pagal chargina).
    Tai ne bilietas, tai atlieki vienkartinis mokėjimas. Negi neaišku? Apie vienkartinius mokėjimus niekas nesiginčija jie yra. Kalba eina, kad kortele negali sumokėti už mėnesinį bilietą ir kažin ar lengvatinį galima pirkti net ir vienkartinį.
    Paskutinis taisė Al1; Vakar, 08:14.

    Komentuoti:


  • Petr
    replied
    Parašė rmss Rodyti pranešimą

    Tai kaip tu man paaiškinsi, kad aš su bekontakte Revolut kortele atsidarau metro vartus, tada išeidamas su ta pačia kortele atsižymiu ir galiausiai mane nuchargina pagal nuvažiuotas stoteles/zonas (nesitikslinau pagal chargina).
    Tai ką tik teisiog tą patį pasakei ką Al1 sakė. Tai yra VIENKARTINIS važiavimas.

    Komentuoti:


  • digital
    replied
    Parašė rmss Rodyti pranešimą
    Tai kaip tu man paaiškinsi, kad aš su bekontakte Revolut kortele atsidarau metro vartus
    Ne tik su kortele, bet ir su Google Pay, t.y. telefonu.

    Komentuoti:


  • rmss
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą

    Gal pirmiau išsiaiškink apie ką čia diskutuojame? Bankinė kortelė tai ne bilietas. Gali tik vienkartinį apmokėti autobuse. Kaip įrodysi, kad turi mėnesinį mojuodamas bankine bekontakte kortele? O gal neatskiri bekontaktinės kortelės (el. bilietas pas mus Lietuvoje ir yra bekontaktinė kortelė) nuo bankinės bekontaktinės kortelės?
    Tai kaip tu man paaiškinsi, kad aš su bekontakte Revolut kortele atsidarau metro vartus, tada išeidamas su ta pačia kortele atsižymiu ir galiausiai mane nuchargina pagal nuvažiuotas stoteles/zonas (nesitikslinau pagal chargina).

    Komentuoti:


  • auris88
    replied
    Parašė senasnamas Rodyti pranešimą
    Lyg tos bekontaktės banko kortelės būtų didelis blogis. Jei būdavo brangesnės arba nebuvo kur tos funkcijos pritaikyti, tai niekam jų ir nereikėjo. Pokyčiai vyksta nuolat. Elektroninio bilieto įvedimas irgi buvo priverstinė adaptacija .
    Kad korteles isduoda bekontaktes tai dar nereiskia, kad jas visi naudoja kaip bekontaktes (tai nera labai saugu, jei turi tik viena kortele). Pvz pas mane ta funkcija daznai pastringa arba bankui kyla neaikskumu, kad bandyta be mano zinios apsipirkti. Siaip nors, esu skaitmeninis zmogus (i pamokas apie 2006 eidavau su laptopuDD) ir visa galva uz ismanius sprendimus,bet del bilietu automotu yra klystama - ju reikia (ir jusu ziniai vakaruose jie yra, o va telefonu ar korta nevisur gali), nes vairuotojai apkrauti papildomom funkcijom, o pinigas yra pinigas - jei paslaugos teikejas nesudaro galimybes - vaziuoji nemokamai. ta supratau po paskutines keliones i vokietija, kur daugumoje vietu isvis nera galimybes atsiskaityti jokia bankine mastercard, visa ir t.t.. nesvarbu ar debetine, ar kreditine. Visur prioretas - gryni pinigai, nors bankomatu mazai ir jie toli + moki uz issigrynima... trafi pvz as bilietu neperku, nes man patogiau kortele, telefona naudoju intensyviai - daznai griztu su mirusiu ir laidu pasikrovimui nesinesioju, o kortele pasinaudoja ir kiti seimos nariai, kai pvz sugenda automobilis

    Komentuoti:


  • AudriusV
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Kortėlės numerio susiejimas su lokalumo kortele tai ne tas pats, kas bilietas. Į banko kortelės čipą niekas nelenda dėl to. Visgi aš nematau nieko gero, kai viena kortelė daroma viskam. Pametus, pavogus ar užblokavus tik daug problemų būtų iš karto.
    Vykdant NFC mokėjimus yra ryšys su kortelės čipu. Esmė ne kortelės numeryje, o savininko paskyroje , kuri gali būti susieta su ne su pačiu kortelės numeriu, o su jos bankine sąskaita. Mokant per terminalą, mokėtojo banko sąskaitos duomenys patenka gavėjui. Todėl, pametus ar užblokavus kortelę, tereiktų gauti naują ir ją priskirti prie esamos bankinės sąskaitos. Estai savo ID kortelę daug plačiau naudoja, anksčiau ir VT ,nors ja apmokėti negalima. Turėti vieną bankinę kortelę yra žymiai patogiau , nei nešiotis šimtus lojalumo , nuolaidų ir kitokių kortelių.
    Paskutinis taisė AudriusV; 2019.12.10, 22:50.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Kortėlės numerio susiejimas su lokalumo kortele tai ne tas pats, kas bilietas. Į banko kortelės čipą niekas nelenda dėl to. Visgi aš nematau nieko gero, kai viena kortelė daroma viskam. Pametus, pavogus ar užblokavus tik daug problemų būtų iš karto.

    Parašė AudriusV Rodyti pranešimą

    Teoriškai taip galima padaryti, kad atlikti mokėjimai VT bekontaktiniuose mokėjimo terminaluose būtų susieti su vartotojo paskyra bilietų sistemoje . Apmokėjimas būtų matomas kontrolei per tam sukurtas aplikacijas ir pan. , o asmens tapatumui įrodyti tokiu atveju būtų naudojama bankinė kortelė .
    Tai taip tikriausiai sistema ir veikia. Bet tai vienkartinio bilieto pirkimo atveju kontrolė tiesiog užsikrauna to autobuso duomenis ir paskui bukai gali sutikrinti su keleivio banko kortelė net ir jos nenuskaitant, o tik pagal kortelės numerio 4 paskutinius skaičius ar daugiau skaičių (viso numerio tikrai nereikia).

    Komentuoti:

Working...
X