Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus viešasis transportas

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    O siaip yra paprastas principas:
    1. Optimizuojamas autobusu ar troleibusu tinklas, kad jie nestovetu kamsciuose ir pravaziuotu maksimaliai greitai.
    2. Kai zmones nebetelpa i autobusus statomas tramvajus. Jis irgi daromas taip kad nestovetu su visu srautu prie sviesoforu.
    3. Jei miesto gyventoju skaicius sparciai auga (tikrai ne Vilniaus atvejis), ir numatant, kad tramvajus nebeisvez reikiama kieki zmoniu, pradedamas kasti metro.

    Mes tikrai nedaejom net iki 1 stadijos pabaigos. Nes gaunasi: uzdirbi 500 eur, bet nori vazinet Lambo. Tu gali uzstatyt nama, primakliuot kazka, kad gauti Lambui paskola. Ok. So what? Stovi Lambas garaze, uz kuri mokes dar tavo vaikai, jis nevaziuoja, nes jam sugedo valytuvas uz stuka. O tu neturi ka valgyt, tulikas namie smirda, nes nebera pinigu issikviest santechnikui. Tai taip ir su metro.

    Comment


      Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
      Tai aišku, kad niekas nekontroliuos tokių niuansų apart pačių vartotojų. Verslininkai norėtų jums grūsti reklamas išvis be pertraukų ir nerodyti jokių stotelių. Rašykit prašymus, kad atskirtų plotus ar ekranus, kitaip niekas tikrai nesusiprotės ir nieko nekeis.
      Su dviračiais tikrai jau imam atsilikti, turint omenyje, kad kai kur jau veikia sistemos išvis be parkavimo vietų.
      Metro švis yra politikų reklaminis triukas ir jo nereikia. Yra nemažai pavyzdžių postsovietinėse šalyse, kai pasiekus 1mln gyventojų nutiesiamas metro, o po to pusė peronų užrakinama, nes nėra keleivių.
      Dėl tramvajaus dar galima padiskutuoti. Nors skamba patraukliai, bet kažko nesitiki, jog miestas pasiruošęs jį turėti. Užtenka vien pažiūrėti, kaip šyrit buvo (ne)nuvalytos A juostos.
      Problema, kad beveik visi kalbantys apie "metro" nesupranta, kas tai yra. Techniškai kalbant, yra heavy rail ir light rail. O metro ar tramvajus yra šnekamosios kalbos terminai.

      Žmonės kalba apie metro ir tramvajų nesuprasdami, apie ką jie iš tikrųjų kalba. Kai kam atrodo, kad metro=po žeme. Kai kas galbūt turi kitokių idėjų.
      Dar kažkam gali atrodyti išvis kitaip.

      O kalbėti reiktų techniniais terminais, kad neliktų vietos interpretacijoms.

      Light rail (dažniausia vadinama tramvajumi, bet kartais ir metro arba dar kaip nors) - mažesniems miestams ir mažesniems srautams skirtas transportas. Kaip pagrindinė sistema naudojama paprastai iki 1 milijono gyventojų dydžio miestuose arba kaip auxiliary/feeder sistema prie metro didesniuose miestuose.

      Heavy rail (dažniausiai vadinamas "metro") - didelės talpos sistema, paprastai skirta 1+ milijono miestams. Kai kur būna po žeme, bet dažniausiai paviršiuje.

      Turbūt nuo to ir reiktų pradėti. Nors turbūt yra visiškai akivaizdu, kad heavy rail sistemos Vilniuje nereikia, nes tai būtų visiškas overkill. Kaip ir nereikia oro uosto terminalo su 100 milijonų capacity.

      Light rail, kita vertus, yra būtinybė.

      Flickr || 2014 in retrospect: Minsk|Wien|Bangkok|Hong Kong|Shenzhen|Shanghai|Beijing|Guangzhou

      Comment


        Sunkus ar lengvas geležinkelis tai tik paskutiniųjų metų (gal poros dešimtmečių) terminai. Realiai apie tai nieko nežinota prieš 50 ar 100 metų. Tuo tarpu tiek tramvajus, tiek metro buvo tiesiami. Šiais laikais yra ir tramvajai, važinėjantys įprastais geležinkeliais. Yra ir metro su vagonais, ne ką didesniais už autobusus ar klasikinio tramvajaus vagonus...

        Comment


          Parašė Al1 Rodyti pranešimą
          Sunkus ar lengvas geležinkelis tai tik paskutiniųjų metų (gal poros dešimtmečių) terminai. Realiai apie tai nieko nežinota prieš 50 ar 100 metų. Tuo tarpu tiek tramvajus, tiek metro buvo tiesiami. Šiais laikais yra ir tramvajai, važinėjantys įprastais geležinkeliais. Yra ir metro su vagonais, ne ką didesniais už autobusus ar klasikinio tramvajaus vagonus...
          Kadangi dabar yra 2018, o ne "prieš 50 metų", tai ir vadovaujamės šiandienos, o ne 1960 terminologija.
          Flickr || 2014 in retrospect: Minsk|Wien|Bangkok|Hong Kong|Shenzhen|Shanghai|Beijing|Guangzhou

          Comment


            Chebra, baigiam. Dabar aš vėl liksiu su banu už offtopico užvedimą.

            Comment


              Parašė John Rodyti pranešimą

              Problema, kad beveik visi kalbantys apie "metro" nesupranta, kas tai yra. Techniškai kalbant, yra heavy rail ir light rail. O metro ar tramvajus yra šnekamosios kalbos terminai.

              Žmonės kalba apie metro ir tramvajų nesuprasdami, apie ką jie iš tikrųjų kalba. Kai kam atrodo, kad metro=po žeme. Kai kas galbūt turi kitokių idėjų.
              Dar kažkam gali atrodyti išvis kitaip.

              O kalbėti reiktų techniniais terminais, kad neliktų vietos interpretacijoms.

              Light rail (dažniausia vadinama tramvajumi, bet kartais ir metro arba dar kaip nors) - mažesniems miestams ir mažesniems srautams skirtas transportas. Kaip pagrindinė sistema naudojama paprastai iki 1 milijono gyventojų dydžio miestuose arba kaip auxiliary/feeder sistema prie metro didesniuose miestuose.

              Heavy rail (dažniausiai vadinamas "metro") - didelės talpos sistema, paprastai skirta 1+ milijono miestams. Kai kur būna po žeme, bet dažniausiai paviršiuje.

              Turbūt nuo to ir reiktų pradėti. Nors turbūt yra visiškai akivaizdu, kad heavy rail sistemos Vilniuje nereikia, nes tai būtų visiškas overkill. Kaip ir nereikia oro uosto terminalo su 100 milijonų capacity.

              Light rail, kita vertus, yra būtinybė.
              Bandau spėt, kiek kartų dar prireiktų visa tai pakartot( bent man jau įgįso tai daryt), kad kai kurie pradėtų atskirt tuos dalykus.

              Comment


                Vilnius niekada nepasidarys normalaus tramvajus. Pvz., situacija su troleibusais: kelias tiesus, išsišakojimų ar iešmų nėra, o troleibusas turi pristabdyt iki 15 km/h. Taip yra pavyzdžiui, prieš Konarskio stotelę nuo centro. Priešinga kryptimi: prieš prasidedant gėlių turgelio parkingui. Mašinos sustatytos statmenai šaligatviui, ir trūlikui reikia išvažiuot į kitą juostą (prieš tai praleidžiant gausybę mašinų). Ilgą laiką galvojau, kad tik dėl to sulėtindavo, bet supratau, kad čia kažkas su kontaktiniu tinklu. Dar pastebėjau vietų, kur vairuotojas visada atleidžia gazą. Vieną dieną supratau, kodėl – ūsai tiesiog nušoko (tiesiame kelyje, tiesioje linijoje!). Tai koks tada bus tramvajus? Kokia bus bėgių priežiūra, kaip eismas bus organizuojamas? Kokie bus šviesoforų suderinimai?
                Tinklaraštis apie miestus, transportą ir knygas

                Comment


                  Parašė taccido Rodyti pranešimą
                  Vilnius niekada nepasidarys normalaus tramvajus. Pvz., situacija su troleibusais: kelias tiesus, išsišakojimų ar iešmų nėra, o troleibusas turi pristabdyt iki 15 km/h. Taip yra pavyzdžiui, prieš Konarskio stotelę nuo centro. Priešinga kryptimi: prieš prasidedant gėlių turgelio parkingui. Mašinos sustatytos statmenai šaligatviui, ir trūlikui reikia išvažiuot į kitą juostą (prieš tai praleidžiant gausybę mašinų). Ilgą laiką galvojau, kad tik dėl to sulėtindavo, bet supratau, kad čia kažkas su kontaktiniu tinklu. Dar pastebėjau vietų, kur vairuotojas visada atleidžia gazą. Vieną dieną supratau, kodėl – ūsai tiesiog nušoko (tiesiame kelyje, tiesioje linijoje!). Tai koks tada bus tramvajus? Kokia bus bėgių priežiūra, kaip eismas bus organizuojamas? Kokie bus šviesoforų suderinimai?
                  Manau savaime suprantama, kad jei toks projektas būtų įgyvendinamas, jį nuo A iki Z turėtų vykdyti geriausios tos srities kompanijos iš NL, DE ar panašios šalies su rimtu 3rd party auditorium įkandin. Apie kažkokį darymą "patiems" negali būti net kalbos. Vietiniams dundukams būtų galima patikėti nebent tramvajaus plovimą ar nesudėtingus priežiūros darbus.

                  Kas būna, kai bėginio transporto projektų valdymą ir auditą atlieka vietiniai neandartaliečiai, jau sužinojome su RB1, kur buvo išmesti ir išvogti 300 milijonų.
                  Paskutinis taisė John; 2019.01.26, 18:20.
                  Flickr || 2014 in retrospect: Minsk|Wien|Bangkok|Hong Kong|Shenzhen|Shanghai|Beijing|Guangzhou

                  Comment


                    Parašė taccido Rodyti pranešimą
                    Vilnius niekada nepasidarys normalaus tramvajus. Pvz., situacija su troleibusais: kelias tiesus, išsišakojimų ar iešmų nėra, o troleibusas turi pristabdyt iki 15 km/h. Taip yra pavyzdžiui, prieš Konarskio stotelę nuo centro. Priešinga kryptimi: prieš prasidedant gėlių turgelio parkingui. Mašinos sustatytos statmenai šaligatviui, ir trūlikui reikia išvažiuot į kitą juostą (prieš tai praleidžiant gausybę mašinų). Ilgą laiką galvojau, kad tik dėl to sulėtindavo, bet supratau, kad čia kažkas su kontaktiniu tinklu. Dar pastebėjau vietų, kur vairuotojas visada atleidžia gazą. Vieną dieną supratau, kodėl – ūsai tiesiog nušoko (tiesiame kelyje, tiesioje linijoje!). Tai koks tada bus tramvajus? Kokia bus bėgių priežiūra, kaip eismas bus organizuojamas? Kokie bus šviesoforų suderinimai?
                    O kada kas realiai nuo kontaktinio tinklo sumontavimo 195x-196x metais jį atnaujino, renovavo ar pan? Niekas niekada. Vat ir vėl eilinis vietinis reikaliukas: nupirkim naujus troleibusus, bet apie esminį kontaktinio tinklo atnaujinimą jokios kalbos. Suprantu, kad naujas troleibusas estetiškai gražiai atrodys, bet to naujo kokybinio troleibuso eismo šuolio pilnatvės nebus, nes jis vėl vaziuos nuliniu greičiu per iešmus-kryžmes-kreives ir visas kitas technologiškai sudėtingas vietas. Taip taip viskas ir lieka pusiau apipešiota: viena dalis 2019 metai, kita vis dar gūdūs 1979

                    Comment


                      Parašė vilijampolietis Rodyti pranešimą

                      O kada kas realiai nuo kontaktinio tinklo sumontavimo 195x-196x metais jį atnaujino, renovavo ar pan? Niekas niekada. Vat ir vėl eilinis vietinis reikaliukas: nupirkim naujus troleibusus, bet apie esminį kontaktinio tinklo atnaujinimą jokios kalbos. Suprantu, kad naujas troleibusas estetiškai gražiai atrodys, bet to naujo kokybinio troleibuso eismo šuolio pilnatvės nebus, nes jis vėl vaziuos nuliniu greičiu per iešmus-kryžmes-kreives ir visas kitas technologiškai sudėtingas vietas. Taip taip viskas ir lieka pusiau apipešiota: viena dalis 2019 metai, kita vis dar gūdūs 1979
                      Visas KT atnaujintas pastarųjų kelių metų bėgyje. O bet tačiau, iešmai, žiedai ir sankryžos liko arba senos, arba atnaujinta archaiškai, 30-45 laipsnių kamptais, senovinio tipo iešmais ir kryžmėmis, dėl ko greičio nėra. Manau, kad daryta specialiai, siekiant įsisavinti kažkokias tai vidines lėšas ir siekiant aplamai diskredituoti troleibusus

                      Comment


                        Parašė Al1 Rodyti pranešimą

                        Visas KT atnaujintas pastarųjų kelių metų bėgyje. O bet tačiau, iešmai, žiedai ir sankryžos liko arba senos, arba atnaujinta archaiškai, 30-45 laipsnių kamptais, senovinio tipo iešmais ir kryžmėmis, dėl ko greičio nėra. Manau, kad daryta specialiai, siekiant įsisavinti kažkokias tai vidines lėšas ir siekiant aplamai diskredituoti troleibusus
                        O jei rašyti skundus dėl tokio atnaujinimo ar padės? Nes jau šiaip tai labai keistai atrodo. O Rygoje ir Taline irgi sovietinių laikų KT?

                        Comment


                          Parašė Ginthus Rodyti pranešimą
                          Užtenka vien pažiūrėti, kaip šyrit buvo (ne)nuvalytos A juostos.
                          Įdomus momentas, kad šiandien labai krito į akis tiesiog pedantiškai nuvalytos A juostos, net bordiūrai nugremžti. Gali kilti paranoja

                          Comment


                            Kad dar taip nuvalytų stotelių įvažas ir pačias stoteles. Gabijos g. aną savaitę bordiūras buvo "pasislinkęs" per gerą pusmetrį, o stotelė nuvalyta taip, lyg joje sustoja tik vienaduriai autobusai.
                            Analogiškai dabar yra Studentų st. link tunelio - takas stotelėje net blizga nuo druskos, bet tie pusė metro, kurie skiria taką nuo autobuso - pusnys, į kurias esi priverstas lipti.
                            Viešojo transporto temų rodyklė >>

                            Comment


                              Parašė Petr Rodyti pranešimą

                              O jei rašyti skundus dėl tokio atnaujinimo ar padės? Nes jau šiaip tai labai keistai atrodo. O Rygoje ir Taline irgi sovietinių laikų KT?
                              KT yra platesnė sąvoka nei laidai ir iešmai. Vilniuje atnaujinti laidai ir jų tvirtinimai. Iešmai, kryžmės seni arba nauji, bet seno tipo. Kabeliai po žeme ir transformatorinės - tikriausiai ne. Kabeliai tai tikrai ne, tik atskirose vietose, kur buvo gatvės platinamos ir pan. Transformatorinės - tikriausiai ne. Bet šitie dalykai įtakos greičiui neturi. Nebent trūktų srovės (teko Simferopolyje važiuoti tokia miesto linija, kuria troleibusas vos tempėsi į kalną, o vairuotojas aiškino, kad trūksta srovės, nes per daug apkrautas senas KT). Vilniuje to tikrai nėra, srovės pakanka.
                              Kodėl Rygoje ir Taline turėtų būti kitaip? Aišku, kad KT senas. Kontaktinis tinklas tarnauja ilgai. Senokai buvau, nežinau, kokia ten situacija su iešmais ir kryžmėmis. Tie kabelio ir tvirtinimų atnaujinimai važiavimo greičiui įtakos beveik neturi. Turi įtakos tik kreivėse - sankryžose, gatvės vingyje ar žiede. Deja, tiek Vilniuje, tiek Kaune A. Juozapavičiaus prospekte viskas padaryta naujai, bet senoviškai...

                              Comment


                                Aš turiu omeny inovacijas, o ne naujas detales. Būtent naujo tipo iešmai ir kryžmės ir yra inovacijos pagrindai KT atžvilgiu.

                                Parašė Al1 Rodyti pranešimą

                                Kodėl Rygoje ir Taline turėtų būti kitaip?
                                Na bent Rygoje nėra troleibusų naikinimo politikos, o kaip tik matyt atvirksčiai. Tik nesuprantu, kodėl KT nenaujinimas. Tik prašau be argumentų, kad "ten dirba žmonės kurie nieko neišmano". Na netikiu, kad jie to neišmano, kai šiais laikais toks didelis informacijos srautas ir keitimas patirtimi yra įmanomas.

                                Comment


                                  Būtent, kad detalės. Nes nieko Lietuvoje nesugalvosi, viskas jau yra ir veikia ne vienus metus. Iešmai, kryžmės, kuriuos pervažiuoti galima praktiškai nestabdant. Aišku, tokių vietų ir nebus. Sankryžoje nori nenori, troleibusas nelėks ant 40 km/h net ir nesukdamas. Bet ir ant 5 km/h nesivilks.
                                  Kaip yra Rygoje, nežinau, nes seniai buvau. Viso KT tikrai nekeitė niekas. Iešmai automatiniai buvo jau seniai. Kaune irgi jie yra, bet naudos iš jų jokios - automatiniai jie tai automatiniai, bet KT prieš iešmą ar iš kart po jo nutiestas "kampuotas" ir greitį tenka mažinti...

                                  Comment


                                    Parašė John Rodyti pranešimą
                                    Pasidarė įdomu, kiek dar važinės tie patys seniausi ir baisiausi autobusai, kaip kad #3604 pranešimo foto? Kažkaip jau ne kartą buvo rengiami "atsisveikinimai" su senais autobusais, po kurių, mano supratimu, jų kaip ir neturėjo likti. Bet matau vis važinėja? Jie taip ir liks?
                                    Na, dabar tie vadinamieji baisiausi yra likę ilgi mersai ir castrosua, važinės iki tol, kol atvyks tie žadami sekantys 130 naujų autobusų. Be abejo, toks kiekis leis atsikratyt ir kažkiek 2004m. gamybos Volvų, kurie išties tragiški.

                                    Comment


                                      Parašė John Rodyti pranešimą
                                      Pasidarė įdomu, kiek dar važinės tie patys seniausi ir baisiausi autobusai, kaip kad #3604 pranešimo foto? Kažkaip jau ne kartą buvo rengiami "atsisveikinimai" su senais autobusais, po kurių, mano supratimu, jų kaip ir neturėjo likti. Bet matau vis važinėja? Jie taip ir liks?
                                      50-ies triašių CNG autobusų pirkimo pasiūlymų pateikimo terminas: vasario 1d.
                                      Pagal sutartį, visi autobusai turi būti pristatyti per 16 mėnesių nuo sutarties pasirašymo, taigi iki 2020 metų birželio.

                                      Iš to darome išvada, kad grabai mus vežios iki 2020 metų vasaros.

                                      Comment


                                        Parašė Robertas Rodyti pranešimą
                                        Iš to darome išvada, kad grabai mus vežios iki 2020 metų vasaros.
                                        Tuo pačiu galime nesigėdinti išvados, kad niekada istorijoje Vilnius dar neturėtų tokio naujo autobusų parko, kokį turi dabar, tiesą sakant labai ilgą laiką jis buvo lygintinas ne su Europa, o su Kirgistanais. Ir negana to, kad jau šiandieną jį turime iš pagrindų atnaujintą, tai po pusantrų metų mes jį turėsime patį naujausią Europoje.

                                        Comment


                                          O tada bus galima 15 metų nieko nedaryti valdžiai ir vėl stachanovo metodais imtis atnaujinimo, kai matysis VT krachas...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X