Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus viešasis transportas

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
    Esminis klausimas, kuris išsilieja į ženkliai didesnius pinigus. Plius nepamiršti, kad šildymas/vėdinimas taip pat naudoja baterijų talpą. Ar kažkas siūlo važinėti be to esant -30 ar +40 (viduje) ?
    Nieko nesiūlau. Aš klausiu kaip išspręsta tenai. Turim puikų įgyvendintą atvejį, reikėtų pasimokyti iš jų patirties. O čia dabar diskutuojat eilę puslapių ar ten šimtu eurų brangesnis tas ar anas.

    Comment


      Parašė 10.000 Rodyti pranešimą

      Norint kad troleibusai būtų Vilniaus VT sistemos pagrindas (t.y. pervežtų daugumą VT keleivių Vilniaus mieste), reiktų juos varyti ne tik iki Santariškių, bet kaip minimum nutiesti KT visuose greitųjų maršrutų trasose - t.y. ir Ukmergės g., ir Pilaitės pr., ir Ateities g., Ozo g., Buivydiškių g. Taigi kontaktinio tinklo kainą jau reikėtų skaičiuoti dešimtimis (ar net šimtais) milijonų. O už tokius pinigus, būtų galima prisipirkti tiek naujų autobusų, kad turbūt būtumėm jauniausią VT parką turintis miestas pasaulyje...

      Reikia visų pirma ten, kur važiuoja troleibusai, naikinti dubliuojančius autobusus. 16 pilnai dubliuoja 2G, kuris iš viso nereikalingas, nes dubliuojamoje trasoje tik keliom minutėm greičiau už troleibusą, o iš Santariškių į stotį juo niekas nevažinėja. 55 iki Žvėryno pakaktų. Toliau, 3G autobusas turi nestoti dar daugiau stotelių ir nevogti 10 ir 17 troleibusų keleivių. Toliau, 1G taip pat turi nestoti dar daugiau stotelių tarp stoties ir Pramogų arenos, reikia grąžinti 5 troleibusą. 4G turi nestoti dar daugiau stotelių tarp Konstitucijos pr. ir Saulėtekio.

      Comment


        Parašė mskapss Rodyti pranešimą

        VVT 2015 savo metiniame pranešime buvo paskelbęs skaičius:
        1km savikaina troleibusų 1.71 Eur/km (iš jų kurui (elektrai) 0.199eur/km, elektros vidutinė kaina buvo 0.107eur/kwh, elektros salyginai didelė dėl to, kad jie ją naudoja praktiškai tik piko metu, o elektrobusai iš esmės naudotų naktinę (pigesnę) elektrą.
        1km savikaina dujiniam autobusui 1.22 eur/km (iš jų kurui 0.15 eur/km (0.59m3/km*0.256eur/m3)
        1km savikaina dyzeliniam autobusui 1.55 eur/km (iš jų kurui 0.39eur/km (0.792 eur/l*0.49l/km)

        2016 metų savikainos (irgi iš metinio pranešimo):
        1km troleibusais - 1.58eur/km (iš jų elektrai 0.20eur/km)
        1km dujiniais - 1.15 eur/km (iš jų dujoms 0.135 eur/km)
        1km dyzeliais -1.53 eur/km (iš jų kurui 0.36 eur/km)
        Beje, įdomu panagrinėti kaip keičiasi vidutinės kuro sanaudos kiekvienais metais - dyzelino išlieka panašios (2012-2016) nuo 0.48l/km iki 0.51l/km, dujų ženkliai sumažėja nuo 0.74m3/km iki 0.59m3/km (nes kaip tik gavo naujų autobusų), o elektros irgi gana pastovios (1.86-2.0 kwh/km).

        Tai iš esmės įskaičiavus visas išlaidas lieka tik vienintelis troleibuso privalumas - lokalios tarsos nebuvimas
        Troleibusų eksploatacijos elektros kaina būtų mažesnė, jei visi troleibusai būtų šiuolaikiniai - Škodos naudoja daugiau elektros nei šiuolaikiniai troleibusai. Aišku, jei ten visokie kondicionieriai ir pan, tai klausimas, ar mažiau. Vilniuje dideles elektros sąnaudas galima būtų sumažinti atnaujinus visas troleibusų transformatorines, nes jose nemaži nuostoliai. Aišku, tą reikėtų daryti už ES lėšas.

        Dyzelinį transportą su laiku, o tas laikas jau greitai, ES varys lauk iš miestų. Dujinio kol kas nevaro, bet kai dyzelinį išvarys, ateis eilė ir dujiniam. Ir dar. Lietuvoje nesveikai brangi elektros energija, ypač verslui, kas daro jį nekonkurencingu. "Ačiū" IAE uždarytojams. Beje, dyzelinį kurą galima vogti. O dujų kainos kritimas yra laikinas.

        Comment


          Parašė Al1 Rodyti pranešimą
          16 pilnai dubliuoja 2G, kuris iš viso nereikalingas, nes dubliuojamoje trasoje tik keliom minutėm greičiau už troleibusą
          Jeigu 24% ilgesnis 16 važiavimo laikas ( 42min) vietoje 2G (34min) nuo Žemynos iki Stoties yra tavo manymu visai nesvarbu, tai...

          Comment


            Parašė 10.000 Rodyti pranešimą

            Šimtai milijonų buvo paminėti tik skliausteliuose, pagrindinė mintis buvo dešimtys. Na bet paskaičiuokim:

            Santariškės - Pramogų Arena yra 4.9km ilgio atkarpa
            Ateities g. - taip pat 4.9km
            Ukmergės g. iki žiedo - 6.1km
            Pilaitės pr. iki žiedo - 4.6km
            Ozo/Buivydiškių/Rygos g. - 3.9km

            Viso naujai reiktų tiesti 24.4km kontaktinio tinklo, dauginam iš dviejų, nes visose atkarpose tiesti reiktų į abi puses
            48.8km x Pilaičio paminėti 300 000€ už 1km kontaktinio tinklo tiesimą = 14 640 000€

            Už tiek milijonų mes galėtumėm nusipirkti 54 naujus autobusus (14 640 000/270 000)

            54 nauji autobusai vien už troleibusų sistemos paruošimo kainą (t.y. ne pačius troleibusus)

            Ar dar kam nors kyla kokių nors klausimų ?
            Šitaip skaičiuojant daug kur Europoje neapsimoka tiesti tramvajų. Ypač visokiuose 200 tūkst. ir pan. miestuose. Pilnai susitvarkytų su autobusais. Bet tiesia. Ne savo lėšom, o ES. O tu čia atlieki kažkokius ubagiškus skaičiavimus. Ir išviso, kam investuoti į normalų VT. Juk nuostolinga. Reikia atiduoti verslui. Jau buvo atidavę. Daugiau supezusių mikrobų viarslas nenuėjo. Pasekmė visos tos politikos išlindo - masinė automobilizacija, VT nustekentas iki tiek kad užsiimama vienadieniais sprendimais - pirkti autobusus, nes konjunktūra jiems šiuo metu palankesnė nei troleibusams, visiškai nemąstant apie ilgalaikes perspektyvas.
            Paskutinis taisė Al1; 2018.09.06, 08:14.

            Comment


              Parašė mskapss Rodyti pranešimą

              Dėl troleibusų ir autobusų kainos - pora puslapių atgal Vilnietiškųjų Soliarių palyginimas (270kEur vs 385kEur)
              Pora postų atgal - VVT oficialios 1km savikainos.
              Beje, į savikainą YRA įskaičiuota ir pačių transporto priemonių kainą (per buhalterinį nusidėvėjimą). Atkreipkite dėmesį, kad nusidėvėjimo terminas yra 10 metų, taigi visi troleibusai, išskyrus 2 Amberius yra "buhalteriškai" nemokami, o autobusai - irgi beveik nemokami (dyzeliniai - seni, buhalteriškai "nemokami", dujiniai - už ES pinigus 85%, dar nusidėvėjimas skaičiuojamas). Taip, skaiciuojant 2018, 2019 autobusų savikaina kils, nes bus įskaičiuoti nauji autobusai...
              Vadinasi, realiai, net NESKAITANT pirkimo kainos (kuri troleibusams yra 30-50% didesnė), jų eksploatacija yra BRANGESNĖ net negu paprastų dyzelinių autobusų, nekalbant jau apie dujinius...



              Kaip ir rašiau, į savikainą įsiskaičiuoja ir nusidėvėjimas/pirkimo kaina ir pan... Ir šiuo metu skaičiuojant nusidėvėjimas visoms t/p yra toks pat - 10 metų linijinis, tai reiškia, kad 11 metų senumo autobuso/troleibuso vertė yra "0". Kadangi Vilniaus beveik visi troleibusai yra seni, vadinasi, įsigijimo kaina savikainai įtakos beveik neturi, bet vis tiek, eksploatacija ju yra brangesne
              Va būtent, kad į eksploatacijos savikainą yra įtraukiamas transporto priemonių nusidėvėjimas. O jo iš viso nėra, jei perkama už ES lėšas. Nusidėvėjimas tik tai daliai lėšų ar tiems autobusams, troleibusams, kurie perkami už VVT lėšas. Jei skaičiuojama kitaip, tai yra tiesiog neteisingas skaičiavimas. Gal taip ir reikalauja visokie ten teisės aktai, bet tai neatspindi realios padėties. Taip pat yra neteisinga neskaičiuoti nusidėvėjimo panaudotiems autobusams, jei jie perkami už VVT lėšas. Aišku, ne 10 metų, bet bent 2-3 metus po pirkimo tą reikėtų daryti.

              Dar kartą kartoju, Vilnius nauji troleibusai perkami be normnalaus konkurso. Iš viso tai, kaip jie perkami yra kriminalas. Tačiau matomai nenorėjo prarasti ES lėšų, todėl užmerkė akis valdžia. Visko gali būti, kad po kelių metų ta yla išlįs iš maišo ir bus sukeltas skandalas.

              O VVT ataskaitose irgi neaišku kaip skaičiuojama. Galiausiai, jei yra politinis užsakymas "skandinti" troleibusus, tai jie ir bus "skandinami".
              Dar nereikia pamiršti tokio dalyko, kaip remontas. Daugiau naujų autobusų su gamykline garantija - mažiau remonto, taigi ir išlaidų, ir savikainai tai turi įtakos. Ir labai ženklios. O paskui galima baksnoti pirštu, kad štai autobusų eksploatacija pigesnė. Statistiškai kaip ir teisinga, bet tai tas pats kaip matuoti vidutinę visų ligonių ligoninėje temperatūrą, kuri bus normali statistiškai, iš sakyti, kad ligoniai sveiki.


              Comment


                Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą
                Tiesa nepaminejau dar vieno awkward fakto apie maskvos elektrobusus - sildymas veikia nuo dyzelinio generatoriaus. Video sake kad ir kondicionierius, komentaruose tai paneige, tai nezinau kaip is tikruju. Bet sildytis dyzeliu... tokie ir elektrobusai. Dar neaisku kas maziau tersia ar euro6 varyklis ar tas ju generatorius kuris tikrai bus be adblue. Todel pastebejimas apie -20 temperatura labai tikslus. Pekino elektrobusai aisku faini kad kraunasi per 20 min ir pravaziuoja IKI 80 km (prisiminkim model s kuri gali vaziuot 320 km o realiai 200 nes ijungi kondiske ir akumus negerai iskraut iki 0).. Standartiniam vilnietiskam marsrutui 15-20 km turetu uztekt, pasisieke kad mazas miestas. Isivaizduokit kad kiekvienam marsruto gale reikes irengti po krovimosi stoteles, nes ziema su ijungtu sildymu ar vasara kondicionieriu 40 km... gali jau ir neuztekt. Taigi reikes krautis abejose keliones galose. Marsruto ten + atgal laikas pailgeja 30-40 minuciu, kas automatiskai reiskia reikes daugiau transporto priemoniu ir viskas pasidaro N kartu brangiau nei naudojant KT tinkla bent vietomis.
                Varšuvoje yra 222 maršrutas, kuris pilnai aptarnaujamas tik elektrobusais Solaris. Fotoreportažas iš Varšuvos (elektrobusai) jau už kelių dienų bus. Viename jo gale yra pakrovimo stotelė. Elektrobusas kraunasi apie 20 min. Dar vienas elektrobusas stovi ir laukia eilės. Aišku, 2 stotelės gale leistų sutrumpinti stovėjimą eilėje pakrovimui.
                Paskutinis taisė Al1; 2018.09.06, 08:16.

                Comment


                  Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
                  Jeigu 24% ilgesnis 16 važiavimo laikas ( 42min) vietoje 2G (34min) nuo Žemynos iki Stoties yra tavo manymu visai nesvarbu, tai...
                  Troleibusų grafikai yra dirbtinai ištempti. Ir dar dėl senų iešmų, kryžmių sankryžose, nenormalaus KT Savanorių žiede laikas išsitempia keliom minutėm. Minutė prie minutės, ir iš 8 minučių skirtumo realia liks kokios 3-4 min.

                  Parašė Arunasx Rodyti pranešimą
                  Visokių sąmokslo teorijų kas nori gali prisigalvoti, bet tai nereiškia, kad iš tikro yra planas privatizuoti. Ypač kai triukšmauja visokie nepatekę į valdžią ar tuo labiau kai priversti išeiti dėl tarybos nario etikos pažeidimų.
                  Plano privatizuoti niekas neatšaukė. Jis jau įgyvendintas iš dalies - 100 "Transrevio" dyzelinių autobusų.

                  Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą

                  Jeigu jus skaitet elektrobusu pirkimo salygas keliais postais auksciau tai buvo pamineta "bent 10 sėdimų ir 22 stovimos vietos" salygos yra labiau nei keistos kai apeliuojama 2 kart didesniu stovimu vietu skaiciumi nei sedimu, lygtais zmones dar net pirkimo salygose laikomi gyvuliais kurie turi stoveti keliones metu, o 10 sedimu vietu atitiks bet koks didesnis mikriukas.
                  Taigi čia elektrinis midibusas Senamiesčiui. Galbūt netgi elektrinis mikrobas.

                  Parašė andyour Rodyti pranešimą

                  Solaris troleibusų amžius bus daugiau nei 10 metų. Atrodo neblogai. Pakeitus grindų dangą atrodytų jau labai neblogai. Kaip Škoda dar važinėja, tai čia nesuvokiama man iki šiol. Nors būklė jau žemiau blogos.
                  Ką turi omeny tinkami laužynui po 10 metų? Turi omeny supuvę? Viską ką galima suremontuoti, tai galima padaryti dar pakankamai nebrangiai Lietuvoje.
                  Škodos važinėja, nes jos yra primityvios. O viskas, kas primityvu, išlieka ilgai. Primityvūs gyvūnai ir augalai gyvuoja milijonus metų mažai pakitę ir išlieka sunkiomis sąlygomis, jei įvyksta klimato katastrofa...
                  Paskutinis taisė Al1; 2018.09.06, 08:12.

                  Comment


                    VVT savo feisbuke skelbia, kad atvyko "būris naujų autobusų" - nuotraukose triašiai Solaris. Gal kas turi daugiau info?

                    Comment


                      Kad triašiai jau senokai važinėja, 3G jie dažnokai sutinkami.
                      Svarbiausia reikia suprasti, kad nieko nesupranti...

                      Comment


                        Parašė lukass Rodyti pranešimą
                        Kad triašiai jau senokai važinėja, 3G jie dažnokai sutinkami.
                        Tiesiog kita partija tų pačių naujų. Juos gi dalimis pristato.

                        Comment


                          Šiuo metu važinėja 13 ilgų Soliarių ir jau yra atvykę šiek tiek virš 90 trumpų.
                          Viešojo transporto temų rodyklė >>

                          Comment


                            Dėl 2G naikinimo visiškas absurdas dar kart sakau, patarčiau A|1 pažiūrėti, kiek žmonių susirenkama atkarpoj Santariškės - Žemynos. Tam tikrom popietinėm valandom jau nuo Santariškių autobusai varo pilnoki.

                            Comment


                              Parašė Al1 Rodyti pranešimą

                              Va būtent, kad į eksploatacijos savikainą yra įtraukiamas transporto priemonių nusidėvėjimas. O jo iš viso nėra, jei perkama už ES lėšas. Nusidėvėjimas tik tai daliai lėšų ar tiems autobusams, troleibusams, kurie perkami už VVT lėšas. Jei skaičiuojama kitaip, tai yra tiesiog neteisingas skaičiavimas. Gal taip ir reikalauja visokie ten teisės aktai, bet tai neatspindi realios padėties. Taip pat yra neteisinga neskaičiuoti nusidėvėjimo panaudotiems autobusams, jei jie perkami už VVT lėšas. Aišku, ne 10 metų, bet bent 2-3 metus po pirkimo tą reikėtų daryti.
                              Tai kad šie skaičiai (2015-2016m) ir atitinką tą situaciją, kad troleibusai buhalteriškai beveik pilnai nusidėvėję, ir jų savikaina praktiškai tiktai jų tiesioginės sąnaudos.
                              Autobusų atvejų - irgi beveik taip, tik yra nedidelė dalis savikainoje finansavimo Solaris ir Man autobusams.
                              Tai logiškai mastant, jei važiavimo savikaina net be pačios TP kainos troleibusui yra didesnė nei autobusui, jei net kuro kaina dujiniam autobusui yra mažesnė nei troleibusui, o dar be viso šito troleibusas kainuoja 30-50% brangiau.....

                              Dėl dujų kainos - vienas iš akiviazdžiausių įrodymų, ką duoda antro "vamzdžio" turėjimas

                              Comment


                                Parašė Mantas95 Rodyti pranešimą
                                Dėl 2G naikinimo visiškas absurdas dar kart sakau, patarčiau A|1 pažiūrėti, kiek žmonių susirenkama atkarpoj Santariškės - Žemynos. Tam tikrom popietinėm valandom jau nuo Santariškių autobusai varo pilnoki.
                                Tam yra 55 autobusas, kurį galima dar ir padažninti, panaikinus 2G. Faktas vienas - iš Santariškių į stotį niekas nevažiuoja. Todėl pilnai 16 troleibusas ir 55 autobusas susitvarkytų su srautais.

                                Comment


                                  Parašė mskapss Rodyti pranešimą

                                  Tai kad šie skaičiai (2015-2016m) ir atitinką tą situaciją, kad troleibusai buhalteriškai beveik pilnai nusidėvėję, ir jų savikaina praktiškai tiktai jų tiesioginės sąnaudos.
                                  Autobusų atvejų - irgi beveik taip, tik yra nedidelė dalis savikainoje finansavimo Solaris ir Man autobusams.
                                  Tai logiškai mastant, jei važiavimo savikaina net be pačios TP kainos troleibusui yra didesnė nei autobusui, jei net kuro kaina dujiniam autobusui yra mažesnė nei troleibusui, o dar be viso šito troleibusas kainuoja 30-50% brangiau.....

                                  Dėl dujų kainos - vienas iš akiviazdžiausių įrodymų, ką duoda antro "vamzdžio" turėjimas
                                  Laba diena, krito pasaulinės dujų kainos 2014/2015 m. o ne joks antras "vamzdis". Gal pagaliau pradėkite orientuotis realybėje, o ne propagandoje?
                                  Dar kartą kartoju, kad tai, ką pateikia VVT, nėra galutinė instancija. Pirma, kaip minėjau, yra politinis užsakymas" skandinti" troleibusus. Antra, neaišku, kaip ten jie viską paskaičiuoja. Gal į tą elektros savikainą įtraukiamos ir visos kitos elektros išlaido ir t.t.. Trečia, labai abejoju, ar Škodose naudojama rekuperacija. Taigi... Po to sakyti, kad troleibusų kilometro savikaina didelė tai tas pats, kas lyginti senus Ikarus su naujais autobusais, kurie kuro mažiau ryja... Va tau ir savikaina. Be to, ar tai tiesa, ar ne, nežinau, lygtai troleibusų vairuotojai uždirba daugiau. Klausimas - kodėl? Kuo jau troleibusą sudėtingiau vairuoti už autobusą? Ar vairuotojų atlyginimai įtraukti į kilometro savikainą?
                                  Paskutinis taisė Al1; 2018.09.06, 09:51.

                                  Comment


                                    Parašė Al1 Rodyti pranešimą

                                    Be to, ar tai tiesa, ar ne, nežinau, lygtai troleibusų vairuotojai uždirba daugiau. Klausimas - kodėl? Kuo jau troleibusą sudėtingiau vairuoti už autobusą? Ar vairuotojų atlyginimai įtraukti į kilometro savikainą?
                                    Darbas su elektros įrenginiais - aukštesnė kategorija.

                                    Comment


                                      Parašė Al1 Rodyti pranešimą

                                      Faktas vienas - iš Santariškių į stotį niekas nevažiuoja.
                                      Iš kur imti srautų matavimų duomenys? Faktus reiktų pagrįsti. Jau nekalbant apie eilinį pačio nenuoseklumą, kai vienoje temoje kalbi apie stoties reikalingumą esamoje vietoje, o kitoje jau skiedi niekuo nepatvirtintus "faktus", kad niekas per stotį nevažiuoja.

                                      Comment


                                        Nereikia iškraipyti mano žodžių. Ne "per" stotį, o į stotį iš Santariškių. Nes yra 1G. Taip pat ir iš Ateities g. stotį greičiau galima pasiekti per Kalvarijų g. ir t.t. Ir ne prie ko čia tie srauto matavimai. Objektyvi realybė ir logika.

                                        Parašė Ginthus Rodyti pranešimą

                                        Darbas su elektros įrenginiais - aukštesnė kategorija.
                                        Tarybiniais laikais gal ir taip. Dabar tai jau tikrai ne. Turintis D kategoriją, turi ir C, ir darbo rinkoje turi daugiau šansų surasti geriau apmokamą darbą. O dauguma troleibusų vairuotojų neturi (nes ir nereikia) nei C, nei D kategorijų.

                                        Comment


                                          Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                          Nereikia iškraipyti mano žodžių. Ne "per" stotį, o į stotį iš Santariškių. Nes yra 1G. Taip pat ir iš Ateities g. stotį greičiau galima pasiekti per Kalvarijų g. ir t.t. Ir ne prie ko čia tie srauto matavimai. Objektyvi realybė ir logika.
                                          O kas ką iškraipo? Labai aiškus teiginys, kad niekas nevažiuoja iš Santariškių į stotį. Tai prašom pagrįsti teiginį arba nesisvaidyti nepagrįstais kategoriškais pareiškimais. Nes tamstos objektyvumu ir logika drįstu abejoti.

                                          Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                          Tarybiniais laikais gal ir taip. Dabar tai jau tikrai ne. Turintis D kategoriją, turi ir C, ir darbo rinkoje turi daugiau šansų surasti geriau apmokamą darbą. O dauguma troleibusų vairuotojų neturi (nes ir nereikia) nei C, nei D kategorijų.
                                          Prie ko čia vairuotojų kategorijos. Yra darbo įkainių kategorijos. Dirbant su pavojingais (elektros) įrenginiais - kategorija aukštesnė.

                                          Comment

                                          Unconfigured Ad Widget

                                          Collapse
                                          Working...
                                          X