Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė mskapss Rodyti pranešimą

    Spartesnė akseleracija ir kirtimas ant stabdžių ties kiekvienu išsišakojimu - tikrai daug komforto tiek keleiviams, tiek ir aplinkiniams....
    Prie žiedo bet kokiu atveju reikia stabdyti ir autobusui. Stabdyti staigiau tenka ir autobusams, ypač G maršrutams. Esmė, kad troleibuse viskas vyksta tolygiau ir tyliau. Manau, kad naikinti troleibusų tinklą verta tik juos keičiant elektriniais autobusais. Nebūtinai vienas prie vieno. Svarbu išlaikyti elektrinio transporto tradiciją. Nuo nulio sukurti gali būti sudėtingiau ir mažiau noro.
    Paskutinis taisė andyour; 2018.09.03, 10:27.

    Comment


      Parašė mskapss Rodyti pranešimą

      VVT 2015 savo metiniame pranešime buvo paskelbęs skaičius:
      1km savikaina troleibusų 1.71 Eur/km (iš jų kurui (elektrai) 0.199eur/km, elektros vidutinė kaina buvo 0.107eur/kwh, elektros salyginai didelė dėl to, kad jie ją naudoja praktiškai tik piko metu, o elektrobusai iš esmės naudotų naktinę (pigesnę) elektrą.
      1km savikaina dujiniam autobusui 1.22 eur/km (iš jų kurui 0.15 eur/km (0.59m3/km*0.256eur/m3)
      1km savikaina dyzeliniam autobusui 1.55 eur/km (iš jų kurui 0.39eur/km (0.792 eur/l*0.49l/km)

      2016 metų savikainos (irgi iš metinio pranešimo):
      1km troleibusais - 1.58eur/km (iš jų elektrai 0.20eur/km)
      1km dujiniais - 1.15 eur/km (iš jų dujoms 0.135 eur/km)
      1km dyzeliais -1.53 eur/km (iš jų kurui 0.36 eur/km)
      Beje, įdomu panagrinėti kaip keičiasi vidutinės kuro sanaudos kiekvienais metais - dyzelino išlieka panašios (2012-2016) nuo 0.48l/km iki 0.51l/km, dujų ženkliai sumažėja nuo 0.74m3/km iki 0.59m3/km (nes kaip tik gavo naujų autobusų), o elektros irgi gana pastovios (1.86-2.0 kwh/km).

      Tai iš esmės įskaičiavus visas išlaidas lieka tik vienintelis troleibuso privalumas - lokalios tarsos nebuvimas


      Kažkaip labai sumenkintai nuskambėjo tas "vienintelis privalumas". Tai turėtų būti pagrindinis ir svarbiausias privalumas. Yra miestų, kur net tas pats tramvajus per centrinę mniesto dalį atjungia laidą ir važiuoja baterijomis vien dėl vizualinės/garsinės taršos. O rytuose tuo tarpu skaičiuojame saliarkos kainas.

      Comment


        Parašė mskapss Rodyti pranešimą

        VVT 2015 savo metiniame pranešime buvo paskelbęs skaičius:
        1km savikaina troleibusų 1.71 Eur/km (iš jų kurui (elektrai) 0.199eur/km, elektros vidutinė kaina buvo 0.107eur/kwh, elektros salyginai didelė dėl to, kad jie ją naudoja praktiškai tik piko metu, o elektrobusai iš esmės naudotų naktinę (pigesnę) elektrą.
        1km savikaina dujiniam autobusui 1.22 eur/km (iš jų kurui 0.15 eur/km (0.59m3/km*0.256eur/m3)
        1km savikaina dyzeliniam autobusui 1.55 eur/km (iš jų kurui 0.39eur/km (0.792 eur/l*0.49l/km)

        2016 metų savikainos (irgi iš metinio pranešimo):
        1km troleibusais - 1.58eur/km (iš jų elektrai 0.20eur/km)
        1km dujiniais - 1.15 eur/km (iš jų dujoms 0.135 eur/km)
        1km dyzeliais -1.53 eur/km (iš jų kurui 0.36 eur/km)
        Beje, įdomu panagrinėti kaip keičiasi vidutinės kuro sanaudos kiekvienais metais - dyzelino išlieka panašios (2012-2016) nuo 0.48l/km iki 0.51l/km, dujų ženkliai sumažėja nuo 0.74m3/km iki 0.59m3/km (nes kaip tik gavo naujų autobusų), o elektros irgi gana pastovios (1.86-2.0 kwh/km).

        Tai iš esmės įskaičiavus visas išlaidas lieka tik vienintelis troleibuso privalumas - lokalios tarsos nebuvimas
        Aciu uz skaicius.
        Teiginys kad elektrobusai naudotu pigesne naktine elektra yra neteisingas, nes ikrovimo uztektu tik kelioms valandoms pavazinet. Tai arba turi buti nupirkta kaip minimum dvigubai daugiau transporto priemoniu nei realiai reikia kad jas krauti vien per nakti (aisku taip nebus) arba jas teks krauti diena, nes vakare nebus kam iseit i reisus.

        Niekas cia nekalba apie elektrobusu nuvertejima po kokiu 10 metu, kuris bus milziniskas, nes reikes keisti akumuliatorius, kurie sudaro nemaza dali kainos. Tuo tarpu troleibuso eksploatacijos laikotarpis ilgesnis net uz dyzelinio autobuso, kuriam per ta laika pareina greiciu dezes, varykliui reikia kap remonto ir t.t. Tai faktas, ne mano ismislai.

        Comment


          Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
          Lietuvos Geležinkeliai už 350 m€ elektrifikuoja ~400 km kelio (t.y. mažiau 1m€/km), o geležinkelių elektrifikacija yra daug sudėtingesne ir brangesnė nei troleibusų. Taip kad su savo šimtais milijonų stipriai "prašovei".
          Šimtai milijonų buvo paminėti tik skliausteliuose, pagrindinė mintis buvo dešimtys. Na bet paskaičiuokim:

          Santariškės - Pramogų Arena yra 4.9km ilgio atkarpa
          Ateities g. - taip pat 4.9km
          Ukmergės g. iki žiedo - 6.1km
          Pilaitės pr. iki žiedo - 4.6km
          Ozo/Buivydiškių/Rygos g. - 3.9km

          Viso naujai reiktų tiesti 24.4km kontaktinio tinklo, dauginam iš dviejų, nes visose atkarpose tiesti reiktų į abi puses
          48.8km x Pilaičio paminėti 300 000€ už 1km kontaktinio tinklo tiesimą = 14 640 000€

          Už tiek milijonų mes galėtumėm nusipirkti 54 naujus autobusus (14 640 000/270 000)

          54 nauji autobusai vien už troleibusų sistemos paruošimo kainą (t.y. ne pačius troleibusus)

          Ar dar kam nors kyla kokių nors klausimų ?

          Comment


            Parašė 10.000 Rodyti pranešimą
            Viso naujai reiktų tiesti 24.4km kontaktinio tinklo, dauginam iš dviejų, nes visose atkarpose tiesti reiktų į abi puses
            48.8km x Pilaičio paminėti 300 000€ už 1km kontaktinio tinklo tiesimą = 14 640 000€

            Už tiek milijonų mes galėtumėm nusipirkti 54 naujus autobusus (14 640 000/270 000)

            54 nauji autobusai vien už troleibusų sistemos paruošimo kainą (t.y. ne pačius troleibusus)

            Ar dar kam nors kyla kokių nors klausimų ?
            Yra klausimų - o kada pateiksi skaičius, kad troleibusai yra brangesnis (ir sąlyginai, ir absoliučiai) nei autobusas?
            Absoliuti žodžio laisvė - demokratinės valstybės pagrindas.

            Comment


              Parašė Aleksio Rodyti pranešimą
              Yra klausimų - o kada pateiksi skaičius, kad troleibusai yra brangesnis (ir sąlyginai, ir absoliučiai) nei autobusas?
              Dėl troleibusų ir autobusų kainos - pora puslapių atgal Vilnietiškųjų Soliarių palyginimas (270kEur vs 385kEur)
              Pora postų atgal - VVT oficialios 1km savikainos.
              Beje, į savikainą YRA įskaičiuota ir pačių transporto priemonių kainą (per buhalterinį nusidėvėjimą). Atkreipkite dėmesį, kad nusidėvėjimo terminas yra 10 metų, taigi visi troleibusai, išskyrus 2 Amberius yra "buhalteriškai" nemokami, o autobusai - irgi beveik nemokami (dyzeliniai - seni, buhalteriškai "nemokami", dujiniai - už ES pinigus 85%, dar nusidėvėjimas skaičiuojamas). Taip, skaiciuojant 2018, 2019 autobusų savikaina kils, nes bus įskaičiuoti nauji autobusai...
              Vadinasi, realiai, net NESKAITANT pirkimo kainos (kuri troleibusams yra 30-50% didesnė), jų eksploatacija yra BRANGESNĖ net negu paprastų dyzelinių autobusų, nekalbant jau apie dujinius...

              Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą

              Niekas cia nekalba apie elektrobusu nuvertejima po kokiu 10 metu, kuris bus milziniskas, nes reikes keisti akumuliatorius, kurie sudaro nemaza dali kainos. Tuo tarpu troleibuso eksploatacijos laikotarpis ilgesnis net uz dyzelinio autobuso, kuriam per ta laika pareina greiciu dezes, varykliui reikia kap remonto ir t.t. Tai faktas, ne mano ismislai.
              Kaip ir rašiau, į savikainą įsiskaičiuoja ir nusidėvėjimas/pirkimo kaina ir pan... Ir šiuo metu skaičiuojant nusidėvėjimas visoms t/p yra toks pat - 10 metų linijinis, tai reiškia, kad 11 metų senumo autobuso/troleibuso vertė yra "0". Kadangi Vilniaus beveik visi troleibusai yra seni, vadinasi, įsigijimo kaina savikainai įtakos beveik neturi, bet vis tiek, eksploatacija ju yra brangesne
              Paskutinis taisė mskapss; 2018.09.03, 15:19.

              Comment


                Na va, pagaliau turim tikslius skaičius, o ne būrimą iš tirščių ir aiškiai matosi, kad autobusai už troleibusus labiau apsimoka. Aš dar pridėčiau, kad į tą autobusų 1 km savikainą yra įtrauktas ir akcizas, mokamas už kurą, iš kurio po to yra tiesiamos gatvės, kai tuo tarpu troleibusų elektra akcizais nėra apmokestinta.

                Comment


                  O kiek galima būtų nupirkti arklių už vieną autobusą?

                  Comment


                    Visu VVT autobusu rida yra apie 100 000 km per para (!). Labai grubiai skaiciuojant jie tersia 10-12 tonų CO2 per diena. Deja kito transporto CO2 tarsa Vilniuje as neradau, tad ner su kuo lygint. Kietuju daleliu rodykliu irgi nezinau. Bet turint omeny kad Vilnius isipareigojo nuo 2013 iki 2020 sumazinti CO2 tarsa 20% tai nezinau kaip tai pavyks igyvendint. Priedo Lietuvoje apytiksliai 40 kartu maziau elektromobiliu nei vakaru europoje, kad Lietuva nuo 2020 prades nebesugebet igyvendint tarptautiniu tarsos isipareigojimu ir teks pirkt tarsos kvotas po 250 mln eur.
                    Man asmeniskai troleibusai su nuline lokalia tarsa sitam kontekste atrodo gerai.

                    Dar siek tiek mitu griovimo apie troleibusus ir auksciau musu diskutuotus eksploatacijos kastus bei kas i juos ieina:
                    http://www.troleibusas.lt/?p=3893

                    Matome, kad atmetus neaišku kaip paskaičiuotus lizingo kaštus, troleibusų ridos savikaina turėtų būti bent 31 centu mažesnė nei autobuso.
                    Paskutinis taisė SoulMulticast; 2018.09.03, 16:29.

                    Comment


                      Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą
                      Visu VVT autobusu rida yra apie 100 000 km per para (!). Labai grubiai skaiciuojant jie tersia 10-12 tonų CO2 per diena. Deja kito transporto CO2 tarsa Vilniuje as neradau, tad ner su kuo lygint. Kietuju daleliu rodykliu irgi nezinau. Bet turint omeny kad Vilnius isipareigojo nuo 2013 iki 2020 sumazinti CO2 tarsa 20% tai nezinau kaip tai pavyks igyvendint. Priedo Lietuvoje apytiksliai 40 kartu maziau elektromobiliu nei vakaru europoje, kad Lietuva nuo 2020 prades nebesugebet igyvendint tarptautiniu tarsos isipareigojimu ir teks pirkt tarsos kvotas po 250 mln eur.
                      Man asmeniskai troleibusai su nuline lokalia tarsa sitam kontekste atrodo gerai.

                      Dar siek tiek mitu griovimo apie troleibusus ir auksciau musu diskutuotus eksploatacijos kastus bei kas i juos ieina:
                      http://www.troleibusas.lt/?p=3893
                      Vieną eilutę ištraukėtė iš konteksto
                      Kuro sąnaudos tame straipsnyje abiem atvejais per mazos - 0.30/0.36 vs 0.15/0.20. Įsigijimo kainos, kartu ir lizingo skirtumas išlieka. Ar čia patologinis nepasitikėjimas oficialiai ir detaliai pateikiama informacija pagal REALIUS duomenis (o ne prognozes)? Ir troleibusų kainos skaičiuojant praktiškai nuo lubų paimtos - skaičiuoja kad kainuoja 280keur trumpas, kai realiai konkursine kaina buvo beveik 100keur didesne. Teisybes delei, dalis argumentų teisingi - autobusų kainas beveik pataike, kazkiek remonto ir vairuotoju algoms tikrai galima ir sumazinti, bet man toks tekstukas niekaip neirodo (ypac turint palyginimui finansines ataskaitas) kad troleibusai yra kazkoks geris.

                      Comment


                        Parašė andyour Rodyti pranešimą
                        O kiek galima būtų nupirkti arklių už vieną autobusą?
                        Kol kas protingiausias klausimas. Kai normaliose šalyse vystomas/diegiamas elektrinis transportas, vilniečiai nori grįžti atgal prie vidaus degimo TP. Ekologiškiau būtų grįžti į diližanų laikus. Juk šienas su vandeniu kainuotų pigiau nei saliarka ar elektra.
                        Svarbiausia reikia suprasti, kad nieko nesupranti...

                        Comment


                          Parašė SoulMulticast Rodyti pranešimą
                          Man asmeniskai troleibusai su nuline lokalia tarsa sitam kontekste atrodo gerai.
                          Labiausiai orą teršia 30 metų senumo autobusai, o Vilnius tik dabar nustojo padėvėtus autobusus pirkti. Jei pinigai būtų buvę kišami į troleibusus, tai jų neužtektų autobusams ir nebūtų jokio skirtumo, kad tas troleibusas labiau ekologiškas, jeigu paskui jį važiuos caro laikų autobusas.

                          Comment


                            Parašė lukass Rodyti pranešimą
                            Kai normaliose šalyse vystomas/diegiamas elektrinis transportas, vilniečiai nori grįžti atgal prie vidaus degimo TP. Ekologiškiau būtų grįžti į diližanų laikus.
                            Pats sparčiausias būdas išspręsti 30-mečio Vilniaus viešojo transporto problemą yra jį atnaujinti pačiu pigiausiu būdu - t.y. perkant autobusus. Atnaujinus ir sumažinus taršą mieste galima palaipsniui pereiti prie elektrobusų, kurie per tą laiką turėtų patobulėti ir atpigti. Ir tai jau po truputį daroma:

                            Vilnius ruošiasi pirkti elektrinius autobusus

                            Vilniaus savivaldybės valdoma bendrovė „Vilniaus viešasis transportas“ (VVT) ketina skelbti penkių žemagrindžių elektrinių autobusų pirkimo konkursą. Elektra varomi autobusai sostinei bus perkami pirmą kartą.

                            Centriniame viešųjų pirkimų portale praėjusį penktadienį paskelbtas būsimo konkurso techninių specifikacijų projektas.

                            Jame nurodyta, kad visi autobusai turi būti vieno gamintojo, pagaminti ne anksčiau nei 2017 metais, pritaikyti dirbti žiemos (iki -35 laipsnių) ir vasaros (iki +50 laipsnių) sąlygomis. Juose turi būti bent 10 sėdimų ir 22 stovimos vietos, bent 1 vieta – neįgaliesiems.

                            Planuojama, kad iki 2020 metų sostinės autobusų parkas pasipildys 5 elektriniais, 70 triašių hibridinių, 50 dviašių gamtinėmis dujomis varomų ir 10 mažos talpos dyzelinių autobusų.

                            Iki šių metų pabaigos kiekvienai numatoma paskelbti atskirus jų pirkimo konkursus.

                            Comment


                              Parašė mskapss Rodyti pranešimą
                              Dėl troleibusų ir autobusų kainos - pora puslapių atgal Vilnietiškųjų Soliarių palyginimas (270kEur vs 385kEur)
                              Pora postų atgal - VVT oficialios 1km savikainos.
                              a) diskusijoje apie elektromobilius buvo teigiama, kad pigiau yra sudeginti dyzelinį kurą, taip pagaminant elektrą elektromobilių pakrovimui, nei deginti dyzelinį kurą VDV cilindruose. Tuo labiau kad troleibusai neturi tokio aplinkai kenksmingo daikto kaip traukos akumuliatorius (t.y. troleibusas pagal draugiškumą aplinkai yra antroje vietoje, pirmoje vietoje - guminių padangų neturinčios bėginės transporto priemonės).
                              b) niekas negali garantuoti, kad dar šiais metais Lietuvos valdžia neuždraus kelių transporo priemonių su VDV.
                              c) pasikeitus naftos kainoms, pasikeis ir autobusų g/l/€.
                              Absoliuti žodžio laisvė - demokratinės valstybės pagrindas.

                              Comment


                                Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
                                Pats sparčiausias būdas išspręsti 30-mečio Vilniaus viešojo transporto problemą yra jį atnaujinti pačiu pigiausiu būdu - t.y. perkant autobusus. Atnaujinus ir sumažinus taršą mieste galima palaipsniui pereiti prie elektrobusų, kurie per tą laiką turėtų patobulėti ir atpigti. Ir tai jau po truputį daroma:
                                Bet vis tiek pigiau būtų pereiti prie diližanų. Arba rikšų. Tokia pat senovė, tik nedūmins.

                                Taip, palaipsniui reikia pereiti prie elektrobusų, tik kažkodėl daroma atvirščiai: perkami dyzeliai, kuriuos pirmiausia ir turi pakeisti elektriniai autobusai. Juk visiškas absurdas keisti elektrinę TP į elektrinę, kai tuo tarpu ir toliau važinės nuo caro laikų nepasikeitę dyzeliai.
                                Paskutinis taisė lukass; 2018.09.03, 17:33.
                                Svarbiausia reikia suprasti, kad nieko nesupranti...

                                Comment


                                  Parašė lukass Rodyti pranešimą

                                  Bet vis tiek pigiau būtų pereiti prie diližanų. Arba rikšų. Tokia pat senovė, tik nedūmins.
                                  Tai galima ir prie kosminių laivų pereiti, būsim labai modernūs, tik tiek, kad įstengsim tik vieną kosminį laivą įsigyti, o visas kitas Vilniaus viešasis transportas tuo metu skaičiuos dešimtmečius ir dūmins. Mano supratimu prioritetas labai aiškus - išspręsti 30-mečių viešojo transporto priemonių problemą ir išgyvendinti naudotų autobusų pirkimą. Jeigu pinigus išleisim prisipirkdami ribotą skaičių brangių troleibusų ir brangesnei jų eksploatacijai, o Vilniaus gatvėmis toliau važinės 30-mečiai autobusai - tai kur čia ekologija ir modernumas?

                                  Comment


                                    Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
                                    Tai galima ir prie kosminių laivų pereiti, būsim labai modernūs, tik tiek, kad įstengsim tik vieną kosminį laivą įsigyti, o visas kitas Vilniaus viešasis transportas tuo metu skaičiuos dešimtmečius ir dūmins. Mano supratimu prioritetas labai aiškus - išspręsti 30-mečių viešojo transporto priemonių problemą ir išgyvendinti naudotų autobusų pirkimą. Jeigu pinigus išleisim prisipirkdami ribotą skaičių brangių troleibusų ir brangesnei jų eksploatacijai, o Vilniaus gatvėmis toliau važinės 30-mečiai autobusai - tai kur čia ekologija ir modernumas?
                                    Kaip šiais laikais dar žiūrima tik per finansinę prizmę, kaip Artimųjų Rytų tautos atstovui?
                                    Europa vis griežčiau kovoja su teršimu, leidžiant didžiules sumas, o čia žiūrima maks. porą metų į priekį siekiant užsidirbti rinkėjų balsus.

                                    Juk elektrinėm TP ES skiria paramą, taip kad norint troleibusų išeitų ne mažiau nei autobusų.
                                    Kad autobusus reikia naujinti, niekas ir nesiginčija, tik reikia naujinti protingai.
                                    Svarbiausia reikia suprasti, kad nieko nesupranti...

                                    Comment


                                      Parašė lukass Rodyti pranešimą
                                      Kaip šiais laikais dar žiūrima tik per finansinę prizmę, kaip Artimųjų Rytų tautos atstovui?
                                      Nelogiški sprendimai neskaičiuojant jų kainos kaip tik ir yra Artimųjų Rytų ir visokių sovietų sąjungų mėgiama. Vakarai tapo turtingi ir dabar gali labiau ekologija pasirūpinti ne dėl to, kad neskaičiavo pinigų, o atvirkščiai - dėl to, kad juos skaičiavo ir priiminėjo logiškus sprendimus, tokius kaip kad troleibusų atsisakymas.

                                      Parašė lukass Rodyti pranešimą
                                      Kad autobusus reikia naujinti, niekas ir nesiginčija, tik reikia naujinti protingai.
                                      O protingas autobusų naujinimas yra prisipirkimas troleibusų ir toliau važinėjimas su 30-mečiais autobusais apsimetant kokie mes dabar ekologiški?

                                      Comment


                                        Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
                                        Nelogiški sprendimai neskaičiuojant jų kainos kaip tik ir yra Artimųjų Rytų ir visokių sovietų sąjungų mėgiama. Vakarai tapo turtingi ir dabar gali labiau ekologija pasirūpinti ne dėl to, kad neskaičiavo pinigų, o atvirkščiai - dėl to, kad juos skaičiavo ir priiminėjo logiškus sprendimus, tokius kaip kad troleibusų atsisakymas.
                                        Turbūt ne apie tą Artimųjų Rytų tautą kalbam.
                                        Troleibusų atsisakymas ir perėjimas prie automobilių tikrai buvo toks protingas? Kodėl dabar mažina automobilizmą?

                                        O protingas autobusų naujinimas yra prisipirkimas troleibusų ir toliau važinėjimas su 30-mečiais autobusais apsimetant kokie mes dabar ekologiški?
                                        Protingas autobusų atnaujinimas - elektrobusų pirkimas.
                                        Svarbiausia reikia suprasti, kad nieko nesupranti...

                                        Comment


                                          Parašė lukass Rodyti pranešimą
                                          Protingas autobusų atnaujinimas - elektrobusų pirkimas.
                                          Gal galėtum pateikti konkretų pavyzdį, kur eksploatuojama prie pvz.: -30 vien elektrobusai?
                                          Tiesiog įdomu labai.
                                          Ar sutiktum likti be visuomeninio transporto smarkiai atšalus? Tik nereikia sakyti, kad negali būti tokių žiemų Vilniuje.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X