Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus viešasis transportas

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

    Važiuodami Kalifornijoje, gerais keliais geromis oro sąlygomis visiškai automobiliui pašvęstuose miesutose. Šiemet pradės testuoti Mičigane ant sniego. Bus įdomiau Dar įdomiau bus kai atveš į Europą ir pasivažinės po senamiesčius, siaurus keliukus, žvirkelius ir t.t.

    Be to, rodos Waymo yra Level 4, t.y. 3d žemėlapiu besiremiantys autonominiai. Ar jau pradėjo važinėti ir visiškai nepažįstamose vietose vien tik pagal savo sensorius?
    Mano žiniomis pagrindiniu atspirties tašku imama lazerio duodama aplinkos informacija, kuri derinama prie žemėlapyje turimo maršruto (tiesa, aš nežinau kokiu principu tie automobiliai važinėja - ar jiems duodami maršrutai ar leidžiama random rinktis kur važiuot) + kameros.

    Beje, neteko girdėti, kad Tesla būtų naudoję lazerius. Gal kažką maišai? Pirmieji Model S turėjo pačias pagrindines kameras, ultragarso daviklius ir kažkokį radarą (lygtai ne lazerio pagrindu), LIDAR - ne. Jie nuo to ir pradėjo autopilotą.

    Tesla skelbia, kad berods nuo 2016 m. visi jų parduodami automobiliai (berods išskyrus bazinį Model 3) yra aprūpinti Level 5 lygio daviklių sistema, t.y. viskas, ko reikia pilnai autonomijai jau dabar parduodamose Teslose - tai softo atnaujinimo. Ir tas demonstracinis video parodo kiek jie jau yra pažengę. Jis jau yra senas, nuo jo išplatinimo praėjo kiek daugiau nei metai. Kiek anksčiau E. Muskas sakė, kad jiems reikia ~6 mėn., kad sistema būtų paruošta masiniam naudojimui. Bet problema yra ne čia - problema yra reguliavime, kuris itin smarkiai atsilieka nuo realijų ir tik atskirose valstijose leidžia bandyti autonominius automobilius.

    Dar vienas dalykas apie reguliavimą. Kol kas visur, kur priimami autonomiją leidžiantys įstatymai, numatoma, kad autonomijos funkcionalumas turi būti įrodytas pagrįstais tyrimais, t.y. realiais bandymais realiomis sąlygomis. Tad tikrai nėra ir nebus taip, kad bet kas galės paleisti automobilį važiuoti su "Windows 2000" lygio sistema.

    Dar grįžtant prie LIDAR. Google iš savo automobilių gauna neįtikėtino detalumo duomenis, kuriuos, neabejoju, panaudos žemėlapių tikslinimui. Turint tokius duomenis žemėlapyje automatiškai galima žymėti kiekvieną šiukšliadėžę, stulpą, kelio ženklą ir ką tik nori. Bijau suklysti, bet lyg tai teko girdėti berods TED kalboje, kad Google naudojamas lazeris užfiksuoja net ant žemės gulinčias nuorūkas.

    P.S. Atvejai, kur "vos spėja pačiupti vairą" tik patvirtina Tesla žodžius apie dabartinį automobiliuose softo įdiegtą autopilotą: jis yra pusiau autopilotas ir visada reikalauja laikyti vairą". Nuo kvailų žmonių, pasirodo, jokie pranešimai neapsaugo. Neveltui dabar Teslos fiksuoja kada esi uždėjęs rankas ant vairo ir išjungia autopilotą, jeigu nelieti kurį laiką vairo. Bet tai niekam nėra susiję su tuo, kas yra pasiekta bandymų stadijose.
    Paskutinis taisė Creatium; 2017.11.17, 00:44.

    Comment


      Parašė Creatium Rodyti pranešimą
      Mano žiniomis pagrindiniu atspirties tašku imama lazerio duodama aplinkos informacija, kuri derinama prie žemėlapyje turimo maršruto (tiesa, aš nežinau kokiu principu tie automobiliai važinėja - ar jiems duodami maršrutai ar leidžiama random rinktis kur važiuot) + kameros.

      Beje, neteko girdėti, kad Tesla būtų naudoję lazerius. Gal kažką maišai? Pirmieji Model S turėjo pačias pagrindines kameras, ultragarso daviklius ir kažkokį radarą (lygtai ne lazerio pagrindu), LIDAR - ne. Jie nuo to ir pradėjo autopilotą.
      Pirmi Tesla turėjo MobilEye sensorius. Po to susipyko su tiekėjo ir pradėjo labiau orientuotis į programinę įrangą. Nežinau MobilEye buvo LIDAR ar tik kažkas panašaus, bet po to Tesla užtruko kelis metus kol pasiekė ankstesnį lygį.

      Parašė Creatium Rodyti pranešimą
      Tesla skelbia, kad berods nuo 2016 m. visi jų parduodami automobiliai (berods išskyrus bazinį Model 3) yra aprūpinti Level 5 lygio daviklių sistema, t.y. viskas, ko reikia pilnai autonomijai jau dabar parduodamose Teslose - tai softo atnaujinimo.
      Su sąlyga, kad galima apsieiti be LIDAR, viską padaryti su programine įranga ir apsieiti su n+k mažiau sensorių nei praktiškai visi kiti autonominiai automobiliai. Ar iš to galiam išspausti patikimai bet kokiomis sąlygomis ir be žemėlapio veikiantį - geras klausimas. Teoriškai viskas įmanoma. Aš nelabai tuo tikiu.

      Parašė Creatium Rodyti pranešimą
      Ir tas demonstracinis video parodo kiek jie jau yra pažengę. Jis jau yra senas, nuo jo išplatinimo praėjo kiek daugiau nei metai. Kiek anksčiau E. Muskas sakė, kad jiems reikia ~6 mėn., kad sistema būtų paruošta masiniam naudojimui. Bet problema yra ne čia - problema yra reguliavime, kuris itin smarkiai atsilieka nuo realijų ir tik atskirose valstijose leidžia bandyti autonominius automobilius.
      Ir be teisinio reguliavimo žmonės važinėja su Tesla autopilotais. Vienas jau užsimušė žiūrėdamas Harį Poterį kol mašina save vairavo. Jei Musko kalbos būtų realybė - jau gyventume Marse Bet kol kas nesigauna išspręsti net masinės gamybos ir atsarginių detalių tiekimo.

      Parašė Creatium Rodyti pranešimą
      Dar grįžtant prie LIDAR. Google iš savo automobilių gauna neįtikėtino detalumo duomenis, kuriuos, neabejoju, panaudos žemėlapių tikslinimui. Turint tokius duomenis žemėlapyje automatiškai galima žymėti kiekvieną šiukšliadėžę, stulpą, kelio ženklą ir ką tik nori. Bijau suklysti, bet lyg tai teko girdėti berods TED kalboje, kad Google naudojamas lazeris užfiksuoja net ant žemės gulinčias nuorūkas.
      Bet kažkokiu būdu visa tai JAU turi būti sužymėta. O ką jei kažkas pasikeičia? Aišku galima sakyti, kad retai tenka atsidurti situacijoje, kurioje dar nebuvo važiavęs kitas automobilis. Bet tai vistiek nėra 100% pilna autonomija.

      Parašė Creatium Rodyti pranešimą
      P.S. Atvejai, kur "vos spėja pačiupti vairą" tik patvirtina Tesla žodžius apie dabartinį automobiliuose softo įdiegtą autopilotą: jis yra pusiau autopilotas ir visada reikalauja laikyti vairą". Nuo kvailų žmonių, pasirodo, jokie pranešimai neapsaugo. Neveltui dabar Teslos fiksuoja kada esi uždėjęs rankas ant vairo ir išjungia autopilotą, jeigu nelieti kurį laiką vairo. Bet tai niekam nėra susiję su tuo, kas yra pasiekta bandymų stadijose.
      Esminis skirtumas tarp kitų gamintojų ir Teslos. Kiti gamintojai šneka apie pagalbines sistemas. Jos atsijungia porai sekundžių nuėmus rankas nuo vairo. Tesla pavadina savo sistemą "autopilotu" ir leidžia nelaikyti rankų ant vairo minutėmis.

      Comment


        Parašė Petr Rodyti pranešimą

        Prascrollinkit į viršų. Jūsų faktų dar nematėm

        Teoriškai tie autonominiai busai galimi, bet: tuomet reikia visiškai uždrausti važinėti nuosavu automobiliu miesto ribuose. Taip, erdvė bus daugiau privatesnė, bet problemos čia lyg didelės ir nėra. Vienintelė problema gali būti kamščiai. Dėl pralaidumo yra aišku nesamonė, niekas nejudės 20 cm atstumu. Įsivaizduokit į gatvę išbėga vaikas, automobilis staigiai stabdo. Gal paskui važiuojantis ir suspės sustabdyti (ir visi paskui važiuojantys irgi turės taip pat staigiai stabdyti), bet keleiviams nežinau ar bus malonu. Kompiuteris dar nėra už žmogų protingėsnis, nebus tik žmogiškojo klaidos faktoriaus.

        Ideja sveikintina, būčiau už. Bet Lietuvoje dar to tikrai reiks palaukti. Kaip jau Fulgur minėjo, Lietuva to sau leisti negali, nėra pinigų. Lietuva bus visada paskui, kol nepasidarys ekonomiškai stipri. O tam reikia SAVOS rimtos pramonės, kuri net nėra vystoma. Viskas labai mažuose kiekiuose kas vystoma.

        Tiems kovotojams prieš trulikus: niekas nešneka apie renesansus, šneka apie modernizavimą. Nesiūlo niekas visam pasaulyje dabar diegti troleibusus. Bet nėra protinga naikinti tai, kam DAR NĖRA alternatyvos. Naikinkite, bet kai turėsite alternatyvą (ne popieriuje ir ne testavimo eigoje). Dabar kai kurie čia sako, naikinti ir pirkti dyzelius yra puiku. Na tai kokių jūs norit naujų technologijų, jei jums yra per brangu trulikus pirkti? Po 10 metų ir diegsim tą autonominį transportą. Ne dabar, dabar trulikų amžius, ir būtent trulai yra efektyviausia išbandyta ir patikima technologija.
        Kiek kainuoja naujas troleibusas ir panašios talpos autobusas?
        Flickr || 2014 in retrospect: Minsk|Wien|Bangkok|Hong Kong|Shenzhen|Shanghai|Beijing|Guangzhou

        Comment


          Daugiau kainuoja. Bet ekologija irgi kainuoja. Plius elektrotransportas parodo miesto statusą, o ne autobusai. Elektra - pigesnis kuras už dyzelį ar dujas. Troleibusai dar ir akcizo už kurą nemoka. Ilgesnis eksploatavimo laikas už autobusus atperka tą šiek tiek didesnę kainą. Bet kaina nėra objektyvus dalykas, nes galima nuspirkti per pusė pigesnių troleibusų Baltarusijoje ar Ukrainoje, kurių visi pagrindiniai mazgai yra vakarietiški. Galima galutinį surinkimą daryti pas save troleibusų parke ir taip kontroliuoti surinkimo kokybę. Kaina šiek tiek padidės, bet vis tiek bus mažesnė nei iš oficialaus gamintojo.

          Comment


            Vienoje vietoje nereikėtų nautodi argumentų apie tai, kad 'troleibusai parodo miesto statusą' ir kad 'jie ilgai tarnauja'. Čia tikriausiai ir yra esminiai požiūrio skirtumai, viniems 30 mečiai Vilniaus troleibusai yra gėda, kitiems gi pasididžiavimas. 'Miesto statuso' nereikėtų vartoti ir ten, kur siūloma įsigyti kažkokių baltarusiškų troleibusų. Ir šiaip, toks pastebėjimas - Vilnius perka ne kažkokius baltarusiškus, o turbūt moderniausius galimus Solaris troleibusus, tik nauji Solaris autobusai bus modernaus dizaino, o troleibusai bus tokio dizaino, kaip pirkti prieš 12+ metų, jų dizainas jau dabar moraliai pasenęs, o su visokiais baltarusiškais dar prasčiau. Prie moraliai pasenusio dizaino pridėkim pasiūlymą juos ekplotuoti 30 metų ir ką gaunam? Ogi 'miesto statusą'

            Comment


              Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
              Vienoje vietoje nereikėtų nautodi argumentų apie tai, kad 'troleibusai parodo miesto statusą' ir kad 'jie ilgai tarnauja'. Čia tikriausiai ir yra esminiai požiūrio skirtumai, viniems 30 mečiai Vilniaus troleibusai yra gėda, kitiems gi pasididžiavimas. 'Miesto statuso' nereikėtų vartoti ir ten, kur siūloma įsigyti kažkokių baltarusiškų troleibusų. Ir šiaip, toks pastebėjimas - Vilnius perka ne kažkokius baltarusiškus, o turbūt moderniausius galimus Solaris troleibusus, tik nauji Solaris autobusai bus modernaus dizaino, o troleibusai bus tokio dizaino, kaip pirkti prieš 12+ metų, jų dizainas jau dabar moraliai pasenęs, o su visokiais baltarusiškais dar prasčiau. Prie moraliai pasenusio dizaino pridėkim pasiūlymą juos ekplotuoti 30 metų ir ką gaunam? Ogi 'miesto statusą'
              Kas negerai yra su tais 12+ metų pirktais Solaris troleibusais? Man jei visai gerai atrodo ir nėra moraliai pasenę, bent nematau didelio skirtumo tarp jų ir pvz. naujų autobusų, plius dar tie senesni yra didesni ir talpesni už naujai perkamus. Ateityje aišku troleibusus pakeis elektriniai autobusai, bet kol kas jų neatsisako net turtingi ir palyginus nedideli Šveicarijos miestai. Vilniuje irgi pirma bus atsisakyta taršių dyzelinių autobusų ir tik po to troleibusų.

              Paskutinis taisė Lettered; 2017.11.17, 08:42.
              Flickr

              Comment


                Nukrypstant nuo diskusijos temos, pastebėsiu, jog panašu, kad artimiausią pirmadienį (lapkričio 20 d.) Transrevis su latviais jokių naujų maršrutų neperima... Nes priešingu atveju Susisiekimo paslaugos turėtų būti jau apie tai paskelbusios. Šiaip, atrodo, privatininkai turėjo visus pirmo etapo maršrutus perimti būtent iki lapkričio 20 d., tačiau, matyt, vėluos. Keista, nes jau bus trys savaitės, kaip jie neperima jokio maršruto.

                Comment


                  Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                  Esminis skirtumas tarp kitų gamintojų ir Teslos. Kiti gamintojai šneka apie pagalbines sistemas. Jos atsijungia porai sekundžių nuėmus rankas nuo vairo. Tesla pavadina savo sistemą "autopilotu" ir leidžia nelaikyti rankų ant vairo minutėmis.
                  Jeigu taip ištikro ir yra, tai Tesla ilgai neišsilaikys tokia populiari. Kaip bebūtų, vokiečiai ir japonai geriausiai moka gaminti mašinas nuo paprastų greito ir kokybiško štampavimo iki prabangių ir sportiniu. EV ne kosminė technologija, esmė bus greitai, pigiai ir kokybiškai štampuoti, konkrečiau gamybos organizavimas yra esmė.

                  Comment


                    Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                    Tai mes šnekam apie realtime ar apie galimybes iš vakaro užsisakyti? Paprastas pvz kodėl realtime neveiktų. Užsisakai busiką, 8:30, nes žinai, kad tada 9:00 atvažiuosi. Kažkas užsisako pakeliui prisijungti 8 ryto ir tavo planuojamas atvažiavimo laikas persistumia į 9:10. Negerai jei tau reikia į traukinį, kuris yra 9:05


                    Velnias slypi detalėse ir Pareto principe...
                    Slypi ekonominiuose dėsniuose. Autobuso vairavimo paslauga per žmogų yra niekinė. Autobusai stoja stotelėse, kur visi patys keleiviai ateina. Autonominiai auto važinės pas kiekvieną, nes stotelėse netilps. Taip pat naudingumo koeficientas būtų belenkiek kartų mažesnis. Kaip pvz. jei vežti krovinius su automobiliu po 200kg, o ne vienu kartu su fūra 20t.

                    Comment

                      This topic by Al1 has been deleted by 99

                      Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
                      Vienoje vietoje nereikėtų nautodi argumentų apie tai, kad 'troleibusai parodo miesto statusą' ir kad 'jie ilgai tarnauja'. Čia tikriausiai ir yra esminiai požiūrio skirtumai, viniems 30 mečiai Vilniaus troleibusai yra gėda, kitiems gi pasididžiavimas. 'Miesto statuso' nereikėtų vartoti ir ten, kur siūloma įsigyti kažkokių baltarusiškų troleibusų. Ir šiaip, toks pastebėjimas - Vilnius perka ne kažkokius baltarusiškus, o turbūt moderniausius galimus Solaris troleibusus, tik nauji Solaris autobusai bus modernaus dizaino, o troleibusai bus tokio dizaino, kaip pirkti prieš 12+ metų, jų dizainas jau dabar moraliai pasenęs, o su visokiais baltarusiškais dar prasčiau. Prie moraliai pasenusio dizaino pridėkim pasiūlymą juos ekplotuoti 30 metų ir ką gaunam? Ogi 'miesto statusą'
                      Pakaks čia buržujiškų apsirijėlių nesąmones skleisti. Ilgas tarnavimo laikas nėra joks minusas, tai pliusas, tik supuvusiame kapitalizme reikia, kad daiktai tarnautų kuo trumpiau. Visą planetą baigia sušikti, vis maža ir maža, visko naujo reikia, kad tarnautų kuo trumpiau ir vėl naujus daiktus prakišti pirkėjui/vartotojui. Resursų jau trūksta tokiam gyvenimui, todėl ir rengiamasi užgrobti Rusiją, kuri tų resursų dar turi. Bet kas bus, kai juos va taip suvirškins ir perdirbs į atliekas? 30 metų yra per daug, bet tokie troleibusai važinėja ne dėl to, kad jie tokie geri, o iš bėdos, nes valdžia nenori atnaujinti troleibusų parko. Autobusus reikia keisti kas 15 metų (taip, visus Vilniaus Volvo jau reikėtų už3-5 metų nurašyti), o troleibusai laisvai gali važinėti 20-22 metus. Pavyzdžių apstu - ta pati Čekija, Slovakija, Šveicarija. Ypač Šveicarija. Ir tik visokie iškrypusio suvokimo apie estetiką ir statusą gali aiškinti, kad šveicarai yra lochai ir atsilikėliai, nes pas juos mat troleibusai 20-25 metus važineja, o tramvajai dar ilgiau... Aš pasakysiu dar daugiau. Jei ne visas buvęs socialistinis blokas, tai Vakarų apsirijomo transporto srityje nebūtų. Jie autobusus ir automobilius eksploatuotų dar ilgiau ir priduotų juos į metalo laužą, kaip kad buvo tuomet, kai egzistavo TSRS. Nes nebūtų kam parduoti panaudotų. O visos soc. bloko šalys yra nebloga rinka iškišti panaudotiems, bet dar galintiems kelis metus dirbti autobusams. Tai ir iškiša tuos autobusus, o mes juos perkame, o jie sau perka naujus. Iš čia susidaro kai kuriems, nesivarginantiems mąstyti, iliuzija, kad ir mes taip galime, kad reikia keisti VT kaip pirštines ir pan. Negalime.

                      Parašė Marius555 Rodyti pranešimą
                      Nukrypstant nuo diskusijos temos, pastebėsiu, jog panašu, kad artimiausią pirmadienį (lapkričio 20 d.) Transrevis su latviais jokių naujų maršrutų neperima... Nes priešingu atveju Susisiekimo paslaugos turėtų būti jau apie tai paskelbusios. Šiaip, atrodo, privatininkai turėjo visus pirmo etapo maršrutus perimti būtent iki lapkričio 20 d., tačiau, matyt, vėluos. Keista, nes jau bus trys savaitės, kaip jie neperima jokio maršruto.
                      Nukrypsiu ir aš nuo temos, tikiuosi paprasti forumo nariai neįsižeis (būdamas "adminu" visai pamiršau, kad tema vadinasi "Tesla ir autonominiai automobiliai", o ne "Vilniaus VT").
                      Transreviui trūksta vairuotojų - niekas ten nenori dirbti. Greičiausiai ant popieriaus minimumas, gal dar ir pusė etato. Vargu ar jie gali pasiūlyti geresnį atlyginimą, nei VVT. Autobusų parkas velniai žino kur - be nuosavo automobilio neišsiversi. Profsąjungų nėra.
                      Viešojo transporto temų rodyklė >>

                      Comment


                        Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                        Pirmi Tesla turėjo MobilEye sensorius. Po to susipyko su tiekėjo ir pradėjo labiau orientuotis į programinę įrangą. Nežinau MobilEye buvo LIDAR ar tik kažkas panašaus, bet po to Tesla užtruko kelis metus kol pasiekė ankstesnį lygį.
                        Tiesą sakant tikrai nežinau apie ką kalbi. Jeigu gali - numesk šaltinį, bus įdomu pasiskaityti. Mano žiniomis Tesla turi dviejų kartų hardwarą: pirmos kartos yra visose teslose (išskyrus pirmą roadster), antros kartos yra nuo 2016 metų.

                        Parašė mantasm Rodyti pranešimą
                        Su sąlyga, kad galima apsieiti be LIDAR, viską padaryti su programine įranga ir apsieiti su n+k mažiau sensorių nei praktiškai visi kiti autonominiai automobiliai. Ar iš to galiam išspausti patikimai bet kokiomis sąlygomis ir be žemėlapio veikiantį - geras klausimas. Teoriškai viskas įmanoma. Aš nelabai tuo tikiu.
                        Tesla ir Waymo daugiau mažiau turi vienodą kiekį sensorių. Skirtumas tik tas, kad Waymo naudoja LIDAR (ant stogo ratu besisukantį lazerį), o Tesla naudoja tik į priekį "šaudantį" radarą (nežinau kokia konkrečiai technologija). Visa kita daug maž tas pats.

                        Parašė mantasm Rodyti pranešimą
                        Ir be teisinio reguliavimo žmonės važinėja su Tesla autopilotais. Vienas jau užsimušė žiūrėdamas Harį Poterį kol mašina save vairavo. Jei Musko kalbos būtų realybė - jau gyventume Marse Bet kol kas nesigauna išspręsti net masinės gamybos ir atsarginių detalių tiekimo.
                        Nuo kvailių neapsaugotos net pagalvės... žinai, žmonės uždūsta, pasidega save ir pan.

                        Parašė mantasm Rodyti pranešimą
                        Bet kažkokiu būdu visa tai JAU turi būti sužymėta. O ką jei kažkas pasikeičia? Aišku galima sakyti, kad retai tenka atsidurti situacijoje, kurioje dar nebuvo važiavęs kitas automobilis. Bet tai vistiek nėra 100% pilna autonomija.
                        Neturi būti. O kam? Tas žymėjimas būtų reikalingas nebent šiaip duomenų turėjimui, gal to norėtų valstybinės organizacijos, gal dar kas. Autonominių automobilių skirtumas nuo kokio nors iš anksto užprogramuoto robotuko yra tame, jog jie geba prisitaikyti prie kintančių situacijų. Todėl bandymai ir vyksta ištisus metus, nes reikia išmokyt sistemą suprasti kas kur yra - kur stulpas, o kur žmogus, kuris gali pajudėti į kelią.

                        ---

                        Bet mes čia tikrai nukrypom nuo temos. Pagrindinė mintis buvo gana elementari: autonominis transportas yra neišvengiamas dalykas daugiau mažiau visose srityse. Viešajame transporte taipogi (kad tai bebūtų: autonominiai automobiliukai ar autonominiai autobusai).

                        Comment


                          Parašė andyour Rodyti pranešimą

                          Jeigu taip ištikro ir yra, tai Tesla ilgai neišsilaikys tokia populiari. Kaip bebūtų, vokiečiai ir japonai geriausiai moka gaminti mašinas nuo paprastų greito ir kokybiško štampavimo iki prabangių ir sportiniu. EV ne kosminė technologija, esmė bus greitai, pigiai ir kokybiškai štampuoti, konkrečiau gamybos organizavimas yra esmė.
                          Audi savo naujai A8 gavo leidimą važiuoti 100% autonomiškai Vokietijos autobanuose. T.y. nereikia dėti rankų ant vairo nei kas minutę, nei kas valandą. Jei gerai supratau LT autonominio automobilio įstatymą, turbūt ji galėtų be rankų nuvažiuoti nuo Vilniaus iki Klaipėdos. Gal nebent per Kauną važiuojant reiktų uždėti rankas ant vairo. Tesla kol kas tokio lygio sistemos neturi.

                          Comment


                            Parašė Creatium Rodyti pranešimą

                            Tiesą sakant tikrai nežinau apie ką kalbi. Jeigu gali - numesk šaltinį, bus įdomu pasiskaityti. Mano žiniomis Tesla turi dviejų kartų hardwarą: pirmos kartos yra visose teslose (išskyrus pirmą roadster), antros kartos yra nuo 2016 metų.
                            Pirmos kartos buvo perkama iš MobilEye. Susipyko, tada Tesla pradėjo daryti savo, labiau paremtą programine įranga, nes sensorių patys pasigaminti nemokėtų.

                            https://www.bloomberg.com/news/artic...ion-capability

                            https://electrek.co/2017/03/13/tesla...ntel-mobileye/


                            Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                            Tesla ir Waymo daugiau mažiau turi vienodą kiekį sensorių. Skirtumas tik tas, kad Waymo naudoja LIDAR (ant stogo ratu besisukantį lazerį), o Tesla naudoja tik į priekį "šaudantį" radarą (nežinau kokia konkrečiai technologija). Visa kita daug maž tas pats.
                            LIDAR yra nemažas skirtumas..


                            Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                            Nuo kvailių neapsaugotos net pagalvės... žinai, žmonės uždūsta, pasidega save ir pan.
                            Tikrai autonominis automobilis ir turėtų būti 100% saugus nuo kvailių. Kaip autobusas keleivių atžvilgiu. Kol taip nėra - tai nėra ir autonominis.


                            Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                            Neturi būti. O kam? Tas žymėjimas būtų reikalingas nebent šiaip duomenų turėjimui, gal to norėtų valstybinės organizacijos, gal dar kas. Autonominių automobilių skirtumas nuo kokio nors iš anksto užprogramuoto robotuko yra tame, jog jie geba prisitaikyti prie kintančių situacijų. Todėl bandymai ir vyksta ištisus metus, nes reikia išmokyt sistemą suprasti kas kur yra - kur stulpas, o kur žmogus, kuris gali pajudėti į kelią.
                            Taip, tikras autonominis turėtų nesiremti žemėlapiu, o važiuoti pagal aplinką. Žemėlapį naudoti tik maršrutui ir važiavimo optimizavimui (pvz pagal būsimą reljefą optimizuoti kuro sąnaudas). Deja kol kas autonominiai yra robotuko stadijoje. Gerai tai, kad Google pradės testuoti savo autonominius ne tik Kalifornijoje, bet ir kitomis sąlygomis. Volvo Švedijoje irgi biški juda.


                            Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                            Bet mes čia tikrai nukrypom nuo temos. Pagrindinė mintis buvo gana elementari: autonominis transportas yra neišvengiamas dalykas daugiau mažiau visose srityse. Viešajame transporte taipogi (kad tai bebūtų: autonominiai automobiliukai ar autonominiai autobusai).
                            Taip. Būtų gerai iškelti į autonominių auto temą. Rodos tokia neseniai buvo sukurta. Ir taip, autonominiai, kai atsiras, bus labai gerai. Bet iki to trūksta daug daugiau nei Muskui atrodo.

                            Comment


                              Parašė Eidvis Rodyti pranešimą
                              Vienoje vietoje nereikėtų nautodi argumentų apie tai, kad 'troleibusai parodo miesto statusą' ir kad 'jie ilgai tarnauja'. Čia tikriausiai ir yra esminiai požiūrio skirtumai, viniems 30 mečiai Vilniaus troleibusai yra gėda, kitiems gi pasididžiavimas. 'Miesto statuso' nereikėtų vartoti ir ten, kur siūloma įsigyti kažkokių baltarusiškų troleibusų. Ir šiaip, toks pastebėjimas - Vilnius perka ne kažkokius baltarusiškus, o turbūt moderniausius galimus Solaris troleibusus, tik nauji Solaris autobusai bus modernaus dizaino, o troleibusai bus tokio dizaino, kaip pirkti prieš 12+ metų, jų dizainas jau dabar moraliai pasenęs, o su visokiais baltarusiškais dar prasčiau. Prie moraliai pasenusio dizaino pridėkim pasiūlymą juos ekplotuoti 30 metų ir ką gaunam? Ogi 'miesto statusą'
                              Rimtai, ar jūs suprantote ką jūs sakote? Pateikit bent vieną argumentą, kuo BKM yra blogesnis už Solarį (nereikia tik vėl pradėti apie visokius morališkai pasenusius dizainus). Nei vienas dar čia ne vieno argumento nepasakėt. Delfi jūs prisiklausėt ar ką? Bet rimtai, prašom, sakykit, kuo yra BKM blogesnis, kas ne taip? Tamsta bent esate juo važiavę?

                              Dėl 30 metų senumo trulikus. Jums išvis matau ekologija nerūpi, jos atžvilgiu visiškai neracionalus mastymas. Autobusus keičia kas 10 metų tik dėl taršos. Pažiurėkit pvz. į Diusseldorfą. Kiek ten metų traukiniams U-Bahn sistemoje? Jūsų argumentai atsiprašant teisiog mediniai.

                              Miesto statusas ne prie ko. Statusas yra paskutinis reikalas.

                              Comment


                                Parašė mantasm Rodyti pranešimą

                                Audi savo naujai A8 gavo leidimą važiuoti 100% autonomiškai Vokietijos autobanuose. T.y. nereikia dėti rankų ant vairo nei kas minutę, nei kas valandą. Jei gerai supratau LT autonominio automobilio įstatymą, turbūt ji galėtų be rankų nuvažiuoti nuo Vilniaus iki Klaipėdos. Gal nebent per Kauną važiuojant reiktų uždėti rankas ant vairo. Tesla kol kas tokio lygio sistemos neturi.
                                O kas atsakys avarijos atveju, kai kaltas bus autonominis automobilis? Aišku, jei tik bandymai, tai visa atsakomybė bandančiai kompanijai.

                                Comment


                                  Parašė Al1 Rodyti pranešimą

                                  O kas atsakys avarijos atveju, kai kaltas bus autonominis automobilis? Aišku, jei tik bandymai, tai visa atsakomybė bandančiai kompanijai.
                                  Jeigu Tesla smarkiai paplis ir tokių avarinių atvejų bus labai daug, tai tiesiog bankrutuos nuo teisminių ieškinių. Tai kažin, ar Tesla ant to pasirašytų.

                                  Comment


                                    Parašė Al1 Rodyti pranešimą

                                    O kas atsakys avarijos atveju, kai kaltas bus autonominis automobilis? Aišku, jei tik bandymai, tai visa atsakomybė bandančiai kompanijai.
                                    Ne, nebandymai. Serijinis Audi A8 iš salono galės važiuoti autonomiškai greitkeliuose. Kol kas teisinė bazė tik Vokietijoje sutvarkyta. Bus geografiškai apribota funkcija. T.y. veiks tik Vokietijos teritorijoje, nesvarbu kur mašina registruota/parduota. Dėl to kas atsakingas gaila niekur neradau. Kiek supratau pradės pardavinėti kitais metais, tada turbūt ir paaiškės kaip viskas realiai veiks.

                                    Comment


                                      Parašė andyour Rodyti pranešimą

                                      Jeigu Tesla smarkiai paplis ir tokių avarinių atvejų bus labai daug, tai tiesiog bankrutuos nuo teisminių ieškinių. Tai kažin, ar Tesla ant to pasirašytų.
                                      Tesla ir nepasirašo. Dėl to ir reikia bent kas kažkiek minučių rankų ant vairo.

                                      Volvo nesiniai gavo leidimą testuoti autonominius Švedijos viešuose keliuose ir planuoja po poros metų turėti greitkeliuose autonomiškai važiuojančius automobilius. Bent kol kas planuoja, kad autonominiame režime galiotų draudimas gamintojo vardu. Išjungus - vairuotojo.

                                      Comment


                                        Čia jau visiškai nukrypta nuo temos, turbūt reikėtų naujos "Bepiločiai automobiliai" ar panašiai. Beje jei VT dar įsivaizduoju bepilotį, visdėlto važinėja pagal grafiką, tai asmeninio nelabai. Nes pavyzdžiui greikelyje kokiu greičiu jis važiuos? Ekonomišku ar maksimaliu? Juk ir dabar kai automagistralėje leistinas greitis 130 km/h didelė dalia važiuoja apie 110 km/h nes važiuojant greičiau žymiai išauga kuro sąnaudos, kartu ir kelionės kaina.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X