Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus viešasis transportas

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Parašė Creatium Rodyti pranešimą

    Labai kvailas skaičiavimas.
    Taip, Citybee ir Spark yra kvailiai.

    http://www.espark.lt/
    http://www.citybee.lt/lt/ - žiūrėti BMW i3

    Comment


      Parašė Petr Rodyti pranešimą

      Nėra prasmės diskutuoti be jokių faktų, nes atrodo kaip vaikų darželyje. Parašykit detaliau, konkrečiau. Atrodo, kad troleibusų technologija jūs asmeniškai kažkur įžeidė. Nes kolkas tik Al1 argumentuoja, o jūsų mintys labai abstraktaus pobūdžio.
      Tai pirmyn, teikit faktus
      Flickr || 2014 in retrospect: Minsk|Wien|Bangkok|Hong Kong|Shenzhen|Shanghai|Beijing|Guangzhou

      Comment


        Parašė andyour Rodyti pranešimą

        Taip, Citybee ir Spark yra kvailiai.

        http://www.espark.lt/
        http://www.citybee.lt/lt/ - žiūrėti BMW i3
        Click image for larger version

Name:	source.gif
Views:	1
Size:	292,9 kB
ID:	1598020

        Comment


          Parašė andyour Rodyti pranešimą
          30min su VVT - 0.6eur
          30min su Citybee - 5.4eur

          Vos ne 10 kartų daugiau kainuos važinėjimas su autonominiais(be vairavimo paslaugos).
          Lyginami du skirtingi dalykai, asmeninis ir viešasis transportas. Jeigu būti korektiškiems, Citybee pusvalandžio kainą reikėtų lyginti su Taxi pusvalandžio kaina. Jeigu važiuosime sakykim 20 km, tai už Citybee mokėsime 5,4 eur, o už Taxi ~20 eur. Ne benzinas ir net ne mašinos kaina yra didžiausia dedamoji kelionės kainoje, o būtent vairuotojo paslaugos ir jo atlyginimas. Jeigu CityBee kainą išdalinsim ant 5 keleivių, tai už pusvalandį kelionės jie mokės jau tik po eurą, kas labai artima viešojo transporto kainai. Galiausiai tikriausiai ne be pagrindo tiek daug Citybee atsirado ir per ganėtinai trumpą laiką - tai pasiteisino, tas pats bus ir su autonominiu viešuoju transportu ir jeigu jo neįves savivaldybė, tai tą padarys verslininkai. Žmonės patys pasirinks koks transportas jiems patogesnis ir man nekyla daug abejonių dėl to, ką jie pasirinks.

          Bet kokiu atveju žinoma autonominiam viešąjam transportui dar reikia laiko, tačiau veikiančios technologijos jau yra, tai nebėra kažkokia utopija ar fantastika, tai jau testuojama, o kai kur ir praktikoje naudojama. Dėl to tos kalbos apie troleibusų renesansą ir kaip jie taps ateities transportu atrodo kiek juokingos.

          Comment


            Nori pasakyti, kad visiems reikės užvažiuoti pas kiekvieną į kiemą pasiimti kiekvieno? Su taxi jei esi taip važiavęs, tai gali įsivaizduoti kiek tai trunka, kaip tai nepakeliui, kiek laiko užtrunka sukinėtis po kiemus. EV vėžlio greičiu manevruoja parkinge. Tuo tarpu autobusas juda konkrečiu maršrutu, žmonės iki jo ateina, dideli ir dažni srautai išlipančių ir įlipančių. Automobilis gana privati erdvė, labai įdomų kaip ten visi draugiškai važinėtų Bomžai gal nesivažinės, bet kartais su girtais teks pasivažiuoti ir visą kelią pasišnekėti
            Kuo skiriasi toks Leaf su autonomine įranga nuo be autominės įrangos - tik kaina, ji bus tikrai ne šiaip truputį didesnė. Abu variantai yra be vairavimo paslaugos.
            Paskutinis taisė andyour; 2017.11.16, 17:43.

            Comment


              Parašė Creatium Rodyti pranešimą

              Labai kvailas skaičiavimas.

              CityBee kainą be automobilio kainos sudaro:
              - draudimas, kuris yra brangesnis dėl skirtingų vairuotojų;
              - benzinas/dyzelis;
              - techninė priežiūra;
              - automobilio prastovos, kai niekas juo nesinaudoja;

              Autonominiai automobiliai benzininiai ar dyzeliniai greičiausiai nebus - kol autonomija pilnai visur bus įteisinta, elektromobiliai bus dar labiau paplitę tarp gamintojų. Taigi autonominio automobilio eksploatacijos kainą smarkiai muš pigi elektromobilio eksploatacija (neskaičiuojant elektros kainos).

              ----

              Dinozaurams: ilgojo nuotolio krovinių transportas bus viena pirmųjų komercinio transporto sričių, kuri pradės masiškai naudoti autonominius automobilius. Elementariai dėl to, kad dabar didžiausią kainos dedamąją sudaro vairuotojas. Dėl tos priežasties geležinkeliuose autonomijos nematom - ten mašinisto atlyginimas sudaro sąlyginai mažą dalį.

              Nuo to, kad visomis pastangomis stengiatės ignoruoti autonominius automobilius, niekas nepasikeis. Bus tik patiems blogiau, ypač jeigu esat tiesiogiai susiję su tomis sritimis, nes laiku nepastebėję ir nesuvokę pokyčių liksit užribyje.
              Elektrinio automobilio eksploatacija pigi nebus, ten yra savi niuansai. O padangų keisti nereikės, tepalų nereikės (mažiau, aišku), visokų kitokių eksploatacinių dalykėlių nereikės? Ir mokesčius už juos reikės mokėti didelius. Dabar renkamas akcizas už kurą, o už elektrą akcizo nebus, bus tiesioginiai mokesčiai. Nes už ką kelius ties? Taip kad nereikia čia sekti pasakų.

              Kas dėl sunkiojo transporto, tai nieko panašaus nebus. Sunkvežimį valdyti sunkiau ir pavojingiau nei lengvąjį automobilį, todėl pirmiausiai turėtų lemgvieji paplisti ir tik po to sunkvežimiai. Vėlgi, sunkvežimis sunkvežimiui nelygu. Viena yra vilkikas, o kita koks nors prekes išvežiojantys, komunaliniai ar statybiniai, kelininkų, ūkininkų vairuojami sunkvežimiai, kurie niekada nebus autonominiai, nes vairuotojas ne tik vairuoja, bet ir atlieka kitas funkcijas. Kur dar traktoriai ir kita spec. technika ant automobilių važiuoklių. Kokiuose nors greitkeliuose sunkvežimis su autonomine funkcija tiesiog leis vairuotojui nevairuoti, o visuokiuose trečiarūšiuose keliuose, šunkeliuose ir kitus jis tiesiog kelio nesuras, neįsipaišys ir t.t. Nėra tobulų žemėlapių, pagal kurį autonominis transportas galėtų orientuotis. Deja, kad ir kiek tobulintų tuos žemėlapius, daug ko juose nėra.

              Comment


                Parašė Creatium Rodyti pranešimą

                Jeigu bent kiek nuvoki kas sudaro draudimo kainą, tai jokie klausimai neturėtų kilti. Jau dabar pusiau autonominės sistemos Tesla elektromobiliuose yra įrodžiusios patikimumą - avarijų skaičius po jų įdiegimo krito vos ne dvigubai. Smarkiai kritus avarijos tikimybei smarkiai kris ir draudimo kaina, ypač kai dings žmogaus faktorius. Čia yra paprasčiausia formulė, kurią taiko draudimo bendrovės, nieko iš oro neprisigalvoju.

                Net su tavo išvardintomis priežiūros kainomis elektromobilio eksploatacija jau dabar yra bent 35% pigesnė negu degimu varomo (įvairiais skaičiavimais, internete nesunku rasti). Bet čia mes jau krypstame į šoną. Fakto, kad tokį automobilį išlaikyti pigiau nenuneigsi, taigi mažėja ir ši dedamoji.

                Dar daugiau, tavo skaičiavime lygini važiavimą vienam su važiavimu kartu su kitais 20 žmonių.

                Taksi yra kita sritis, kurioje išnyks vairuotojai.

                Ir galiausiai: aišku, kad ne dabartis. Jeigu tamsta gyvena tik dabartimi ir nežiūri į tai, kas tuoj ateis, tai apie ką mes tada išvis čia kalbam?
                Draudimo kainos nekris, nes draudikai irgi nori valdyti ir gerai gyventi. Be to o kas gi kaltas bus avarijoje, kai susidurs autonominis automobilis su kitu? Keleivis? Kas atsakys? O kas atsakys už suvažinėtą žmogų, jei jis nebus pats kaltas (ėjo ne perėjoje ir pan.)? Todėl draudimo kainos turės būti milžiniškos, nes reikės mokėti kompesnacijas už sugadintą turtą ir, svarbiausia, už suvažinėtus žmones. Bet negi va taip leisime žmones traiškyti ir atsipirkinėti? Ir kas atsipirkinės? savininkas, kuris nevairuoja, bet jam reikės mokėti milžiniškus draudimo mokesčius? Arba sėsti į kalėjimą, jei jo "protingas" automobilis sutraiškys žmogų?
                Taip kad jokį greitą autonominių įteisinimo net kalbos būti negali, nes iškylą sudėtingi teisiniai klausimai dėl atsakomybės avarijos atveju, kai kaltas bus autonominis automobilis. O gal leisime traiškyti žmones ir gadinti turtą be atsakomybės? Netgi teigiu, kad autonominiai niekada nebus įteisinti vien dėl šito teisinio niuanso. Visgi autonominio vairavimo funkcija atsiras, vairuotojas galės atsijungti, bet jis bet kokiu atveju neš pilną atsakomybę už avarijos pasekmes, net jei ji įvyks autonominio vairavimo metu.


                Paskaitykite tai, kas pajuodinta, ir pagalvokite apie tai įdėmiai, prieš skiesdami apie autonominius automobilius.

                Dėl avaringumo, tai viena yra testuoti ten kelis automobilius ir visai kas kita bus, kai tokių automobilių bus daugybė. Statistika gali smarkiai pasikeisti. Per vieną ar du taškus galima nubrėžti ir tiesę, ir laužtę ir apskritimą... Taip kad iš vieno ar kelių testuotų auromobilių visaapimančių išvadų apie avaringumą daryti negalima. Tiesiog bandymų skaičius per mažas ir imtis per maža, jei jau matematiškai kalbant.
                Kuo elektromobilio eksploatacija pigesnė už automobilio su paprastu varikliu? tik tai, kad nereikia variklio alyvos keisti? Visa kita tas pats. O kuro dedamoji tiesiog elektromobilių atveju neapmokestinta akcizu ir kitais mokesčiais, iš čia ir mažesnės sąnaudos. Kai elektromobilių padaugės, atsiras ir mokesčiai jiems.
                Paskutinis taisė Al1; 2017.11.16, 18:12.

                Comment


                  Parašė John Rodyti pranešimą

                  Tai pirmyn, teikit faktus
                  Faktai jau buvo ne kartą išvardinti. Pirmyn atgal į forumo archyvus.

                  Comment


                    Parašė Eidvis Rodyti pranešimą

                    Lyginami du skirtingi dalykai, asmeninis ir viešasis transportas. Jeigu būti korektiškiems, Citybee pusvalandžio kainą reikėtų lyginti su Taxi pusvalandžio kaina. Jeigu važiuosime sakykim 20 km, tai už Citybee mokėsime 5,4 eur, o už Taxi ~20 eur. Ne benzinas ir net ne mašinos kaina yra didžiausia dedamoji kelionės kainoje, o būtent vairuotojo paslaugos ir jo atlyginimas. Jeigu CityBee kainą išdalinsim ant 5 keleivių, tai už pusvalandį kelionės jie mokės jau tik po eurą, kas labai artima viešojo transporto kainai. Galiausiai tikriausiai ne be pagrindo tiek daug Citybee atsirado ir per ganėtinai trumpą laiką - tai pasiteisino, tas pats bus ir su autonominiu viešuoju transportu ir jeigu jo neįves savivaldybė, tai tą padarys verslininkai. Žmonės patys pasirinks koks transportas jiems patogesnis ir man nekyla daug abejonių dėl to, ką jie pasirinks.

                    Bet kokiu atveju žinoma autonominiam viešąjam transportui dar reikia laiko, tačiau veikiančios technologijos jau yra, tai nebėra kažkokia utopija ar fantastika, tai jau testuojama, o kai kur ir praktikoje naudojama. Dėl to tos kalbos apie troleibusų renesansą ir kaip jie taps ateities transportu atrodo kiek juokingos.
                    Na ir kiek tu Citibee yra? Ir kokia jie čia pažangą padarė? Šiaip neturinčius kur pinigų dėti ir jaunus pasiturinčius pižonėlius aptarnauja ir tiek. Indėlis į transportą Vilniaus mastu gal kokie 0,001 proc.

                    Comment


                      Parašė John Rodyti pranešimą

                      Tai pirmyn, teikit faktus
                      Prascrollinkit į viršų. Jūsų faktų dar nematėm

                      Teoriškai tie autonominiai busai galimi, bet: tuomet reikia visiškai uždrausti važinėti nuosavu automobiliu miesto ribuose. Taip, erdvė bus daugiau privatesnė, bet problemos čia lyg didelės ir nėra. Vienintelė problema gali būti kamščiai. Dėl pralaidumo yra aišku nesamonė, niekas nejudės 20 cm atstumu. Įsivaizduokit į gatvę išbėga vaikas, automobilis staigiai stabdo. Gal paskui važiuojantis ir suspės sustabdyti (ir visi paskui važiuojantys irgi turės taip pat staigiai stabdyti), bet keleiviams nežinau ar bus malonu. Kompiuteris dar nėra už žmogų protingėsnis, nebus tik žmogiškojo klaidos faktoriaus.

                      Ideja sveikintina, būčiau už. Bet Lietuvoje dar to tikrai reiks palaukti. Kaip jau Fulgur minėjo, Lietuva to sau leisti negali, nėra pinigų. Lietuva bus visada paskui, kol nepasidarys ekonomiškai stipri. O tam reikia SAVOS rimtos pramonės, kuri net nėra vystoma. Viskas labai mažuose kiekiuose kas vystoma.

                      Tiems kovotojams prieš trulikus: niekas nešneka apie renesansus, šneka apie modernizavimą. Nesiūlo niekas visam pasaulyje dabar diegti troleibusus. Bet nėra protinga naikinti tai, kam DAR NĖRA alternatyvos. Naikinkite, bet kai turėsite alternatyvą (ne popieriuje ir ne testavimo eigoje). Dabar kai kurie čia sako, naikinti ir pirkti dyzelius yra puiku. Na tai kokių jūs norit naujų technologijų, jei jums yra per brangu trulikus pirkti? Po 10 metų ir diegsim tą autonominį transportą. Ne dabar, dabar trulikų amžius, ir būtent trulai yra efektyviausia išbandyta ir patikima technologija.

                      Comment


                        Parašė Al1 Rodyti pranešimą

                        Draudimo kainos nekris, nes draudikai irgi nori valdyti ir gerai gyventi. Be to o kas gi kaltas bus avarijoje, kai susidurs autonominis automobilis su kitu? Keleivis? Kas atsakys? O kas atsakys už suvažinėtą žmogų, jei jis nebus pats kaltas (ėjo ne perėjoje ir pan.)? Todėl draudimo kainos turės būti milžiniškos, nes reikės mokėti kompesnacijas už sugadintą turtą ir, svarbiausia, už suvažinėtus žmones. Bet negi va taip leisime žmones traiškyti ir atsipirkinėti? Ir kas atsipirkinės? savininkas, kuris nevairuoja, bet jam reikės mokėti milžiniškus draudimo mokesčius? Arba sėsti į kalėjimą, jei jo "protingas" automobilis sutraiškys žmogų?
                        Taip kad jokį greitą autonominių įteisinimo net kalbos būti negali, nes iškylą sudėtingi teisiniai klausimai dėl atsakomybės avarijos atveju, kai kaltas bus autonominis automobilis. O gal leisime traiškyti žmones ir gadinti turtą be atsakomybės? Netgi teigiu, kad autonominiai niekada nebus įteisinti vien dėl šito teisinio niuanso. Visgi autonominio vairavimo funkcija atsiras, vairuotojas galės atsijungti, bet jis bet kokiu atveju neš pilną atsakomybę už avarijos pasekmes, net jei ji įvyks autonominio vairavimo metu.


                        Paskaitykite tai, kas pajuodinta, ir pagalvokite apie tai įdėmiai, prieš skiesdami apie autonominius automobilius.

                        Dėl avaringumo, tai viena yra testuoti ten kelis automobilius ir visai kas kita bus, kai tokių automobilių bus daugybė. Statistika gali smarkiai pasikeisti. Per vieną ar du taškus galima nubrėžti ir tiesę, ir laužtę ir apskritimą... Taip kad iš vieno ar kelių testuotų auromobilių visaapimančių išvadų apie avaringumą daryti negalima. Tiesiog bandymų skaičius per mažas ir imtis per maža, jei jau matematiškai kalbant.
                        Kuo elektromobilio eksploatacija pigesnė už automobilio su paprastu varikliu? tik tai, kad nereikia variklio alyvos keisti? Visa kita tas pats. O kuro dedamoji tiesiog elektromobilių atveju neapmokestinta akcizu ir kitais mokesčiais, iš čia ir mažesnės sąnaudos. Kai elektromobilių padaugės, atsiras ir mokesčiai jiems.
                        Tamstai prieš rašant blevyzgas pačiam ne prošal būtų pasiskaityt, pasidomėt, viską gerai apgalvot ir jau tada bėgti į forumą taškytis.

                        Tesla viso yra pardavę jau ~250 tūkst. elektromobilių - jų su 1 lygio autopiloto sistema (juostų sekimas ir pan.) yra kiek daugiau nei 200 tūkst. Duomenys apie avarijų skaičių yra iš šio kiekio automobilių istorijos. Nežinau kokio dydžio tyrimą tamsta atliko, kad gali prieštarauti.

                        Dabar dėl kaltės ir atsakomybės. Viskas yra gerokai paprasčiau, negu gali atrodyti iš pradžių. Yra tik du atvejai, kuomet autonominis automobilis gali patekti į avariją:
                        1. Ne pagal taisykles besielgianti aplinka, t.y. išgėręs kitas vairuotojas, ne per perėją einantis pėstysis ir pan. Šiais atvejais kaltas yra tas, kas pažeidė KET. Nėra situacijos, kuomet KET pažeidęs dalyvis nebūtų pripažintas kaltu.
                        2. Sugedusi autonominio automobilio dalis. Dabartiniai TESLA turi atskiras nepriklausomas sistemas skirtingoms funkcijoms atlikti. Saugiklis. Bet jeigu sugenda ir įvyksta avarija, kaltas yra automobilio savininkas. Toks pat principas galioja ir dabar: kiekvienas savininkas prieš važiuodamas turi įsitikinti, kad automobilis yra pilnai veikiantis ir saugus, neturi techninių problemų. Tai yra įtvirtinta įstatyme. Nepamirškim ir tokio dalyko, kaip netyčinis gyvybės atėmimas ar turto sunaikinimas.
                        Kaip matote, viskas yra elementariai akivaizdu. Viskas yra jau dabar reglamentuota kas kokiu atveju už ką atsakingas. Autonominiuose automobiliuose nebus žmogaus klaidos galimybės, taigi vieninteliai avarijų atvejai bus įmanomi tik dėl mano minėtų priežasčių.

                        O dėl įteisinimo. Berods vakar Seimas pirmuoju svarstymu pritarė įstatymo projektui, kad nuo sausio 1 d. būtų įteisinti autonominiai automobiliai Lietuvoje. Dar šį mėnesį bus kitas, galutinis balsavimas. Turint omenyje, kad pirmas svarstymas praėjo be jokių diskusijų, kitas turėtų irgi nesunkiai praeiti. Taigi nuo sausio 1 d. Lietuvoje galėsi įregistruoti ir eksploatuoti autonominį automobilį.

                        Ir žinau, kad tuojau pat pulsi taukšti nesąmones visokias apie tą įstatymą, todėl primygtinai rekomenduoju pirma eiti ir jį persiskaityti, į daug tavo klausimų bus atsakyta.

                        Comment


                          Čia pats rašai nesąmones. Pirma, nėra jokios pilnos autonominės sistemos, o tai, kas yra, tai tik palengvinimas vairuotojams. Todėl ekstrapoliuoti ant pilnai autonominės negalima, nes tai ne tas pats. Kas dėl mažesnio avarijų skaičiaus, tai mažiau visokių smulkių įbrėžimų, užkabinimų ir panašaus, kurie, iš tikrųjų statistikoje sudaro didesniąją dalį avarijų. O kaip elgsis pilnai autonominė sistema, kol kas neaišku, kokia bus ten ta jos statistika. Gal smulkių avarijų ir bus mažai, užtai su tragiška pabaiga bus daugiau.

                          Dėl kaltės ir atsakomybės vėl rašai nesąmonės. Taip, dėl kitų eismo dalyvių veiksmų, kurie sukelia avariją, sutinku ir čia nėra ko diskutuoti. Dabar dėl tų atvejų, kai kaltas bus autonominis automobilis. 100 proc. patikimos technikos nėra. Žmogus yra patikimesnis šiuo atveju kaip valdantis automobilį. Suversti visą atsakomybę savininkui dėl automobilio būklės negalima. Daug ko savininkas negali, o visokios savidiagnostinės sistemos automobilyje nėra patikimos ir nėra jokios garantijos, kad jos veikia teisingai ir techninė būklė gera. Žodžiu, savininkas, važiuodamas kaip keleivis, bus kaltas dėl avarijos bet kokiu atveju? Tai nafig toks automobilis, jei dėl automobilio kaltės reikės sėsti į kalėjimą ar mokėti didelius pinigus?
                          Taip kad nereikia čia pliaukšti, nes gyvenimas tai ne teorija ir yra daugybė visokių niuansų ir aplinkybių, o kad mašinos traiškytų žmones, gadintų kitą turtą ir niekas neatsakytų, taip būti negali, tačiau ir atsakyti už tai, ko negali kontroliuoti, žmonės negali.

                          Comment


                            Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                            Žmogus yra patikimesnis šiuo atveju kaip valdantis automobilį.
                            Jau nebelabai, o po kažkiek metų (sąlyginai nedaug) žmogus bus žymiai mažiau patikimas už autonominį auto.

                            Comment

                              This topic by Al1 has been deleted by 99

                              Parašė digital Rodyti pranešimą
                              Jau nebelabai, o po kažkiek metų (sąlyginai nedaug) žmogus bus žymiai mažiau patikimas už autonominį auto.
                              Nesąmonė. Žmogus+automatika - patikimumas didesnis, bet gryna automatika - ne. Tuo labiau, kad tai ne darbas pagal apibrėžtus algoritmus. Automatika patikimesnė ten, kur yra aiškūs algoritmai ir daugkartinis tų pačių veiksmų kartojimas tokiu greičiu, kokiu žmogus negali. Važiavimo atveju algoritmai tik apytiksliai, nuolat kintantys ir dar daugybė niuansų, kurių jokie davikliai ir kompas negali garantuoti geriau nei akys ir žmogaus smegenys.
                              This topic by Al1 has been deleted by 99

                              Parašė Creatium

                              Nereikia išsisukinėt. Užtenka pasidomėti.

                              Waymo (priklauso Alphabet įmonei, kuriai priklauso Google) turi virš 100 visiškai autonominių automobilių, kurie realiomis sąlygomis yra nuvažiavę 3,5 mln. mylių. Viso buvo virš 30 avarijų, tik viena jų buvo dėl autonominio automobilio kaltės.

                              Taip, kad vėl apsidirbai su savo tokiais teiginiais, kaip "nėra jokios pilnos autonominės sistemos". Neberašyk daugiau, gaila skaitančių ir tavo reputacijos forume.



                              Ramiai įkvėpk ir dar kartą perskaityk, šį kartą atidžiai, ką aš parašiau. Tada sėsk ir ištrink komentarą, kad nedarytum sau gėdos.
                              Realiomis sąlygomis kaimo keliais irgi galima be avarijų važinėti. Kas leido tiems automobiliams važiuoti realiame eisme pilnai autonomiškai? Vakaruose, kur tuojau pat užteis, jei kopečios neseritfikuotos ar darbininkas be šalmo... Niekas. Važiavo jie su operatorių nuotoline palyda ir todėl būdavo išvengiama kai kurių avarijų. Fuflo visa tai, reklaminis triukas ir piaras. Žodžiu, viena yra 100, o kas kita 1 mln. automobilių. Dar karta kartoju, kad per du taškus galima nubrėžti laba daug įvairių kreivių ir figūrų. Imtis per maža ir per mažai nuvažiuota. Geriau pats nevaryk tos autonominių automobilių agitacijos, nes nebus jokių autonominių automobilių. Nepatikimi jie. Tik automatika kartu su žmogumi gali iš esmės pagerinti situaciją.

                              Parašė Al1 Rodyti pranešimą

                              Na ir kiek tu Citibee yra? Ir kokia jie čia pažangą padarė? Šiaip neturinčius kur pinigų dėti ir jaunus pasiturinčius pižonėlius aptarnauja ir tiek. Indėlis į transportą Vilniaus mastu gal kokie 0,001 proc.
                              Su taxi konkuruoja, jei nekreipiant dėmesio į taxi vairavimo paslaugą. Nors girtas ir be teisių negali vairuoti. Taip pat jie turi krovininių, pvz. jei tau reikia persikraustyti ir t.t.

                              Aš norėjau pasakyti, kad jų elektromobiliai nuo autonominio elektromobilio nesiskiria niekuo, nes abu neturi vairavimo paslaugos. Taip pat VT priemonės vairavimo paslaugos kaina vienkartiniam bilietui yra niekinė.
                              Paskutinis taisė andyour; 2017.11.16, 20:55.

                              Comment


                                Kiek Vilniuje yra taksi ir kitokių dabar jau be taksi numerių važinėjančių realiai taksi firmų ir kiek ta Citibee turi automobilių ir kiek jie realiai važinėja? Kažkaip neatrodo, kad daug.

                                Comment


                                  Parašė Al1 Rodyti pranešimą
                                  Kiek Vilniuje yra taksi ir kitokių dabar jau be taksi numerių važinėjančių realiai taksi firmų ir kiek ta Citibee turi automobilių ir kiek jie realiai važinėja? Kažkaip neatrodo, kad daug.
                                  Mašina gali palikti tik tam skirtose vietose ir tai dažniausiai yra daug toliau nei artimiausia stotelė. Taxi apskritai tave iki durų nuveža. Auto nuoma yra tik tam tikriems atvejams, lygiai kaip ir taxi. Kasdieniniam važinėjimui asmeninis automobilis arba VT.

                                  Comment


                                    Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                                    Dauguma automobilių turi juostų sekimą, avarinį stabdį ir priešais važiuojančio auto sekimą. Bet to neužtenka, nes reikia krūvos kitų sensorių ir duomenų. Autonominius automobilius (bent iš komercinių pagal viešus duomenis) realiai turi vos kelios kompanijos: Google, Tesla ir Uber, kurios testuoja automobilius realiomis sąlygomis. Tesla nuo kitų skiriasi tuo, kad neturi lazerinio daviklio - jie kliaujasi tik kamerų, IR ir ultragarso (itin artimam kontaktui) duomenimis (gal ką pamiršau - papildykit). Norėčiau pamatyti kaip tamstos 10 metų senumo mersas (ar net kuris nors šiuoilaikinis) įveiktų tą patį maršrutą, kaip video be vairuotojo įsikišimo. Tada galėsim šnekėt toliau.
                                    Tesla iš pradžių turėjo lidar, bet po to atsisakė, nes net jiems per brangu. Tada turėjo ryškiai apkarpyti autopilotą. Nepamenu Teslos po fūrom palindo ar jau be lidaro ar senesni modeliai dar su juo.

                                    Mersas gali laisvai važiuoti autostrada ir pats įsiparkuoti. Ženklus irgi atpažįsta. Esminis skirtumas - mersas reikalauja nuolat vairo ant rankų ir nepasitiki savo sensoriais. Juos naudoja tik pagalbai vairuotojui. O Tesla su beveik tokiais pačias sensoriais daug daugiau leidžia važiuoti be rankų ant vairo ir šiaip daugiau tiki į dievą.

                                    Tesla sugebėjo reklaminiam filmukui lėtai pravažiuoti maršrutą. WOW. Įvairūs bandomieji kitų gamintojų tą patį ir seniau galėdavo. Tik neduodavo rinkai, nes nepasitikėdavo sistemom. O Tesla "move fast and break things". Tik po to lenda po fūrom ir yra filmukų kaip vos spėja pagaut vairą, kad neišlėktų į priešpriešinę. Padaryti, kad autonominis gerai važiuotų 80% laiko yra lengva. Kiti 19% yra įdomesni. Paskutinis 1% užims antra tiek laiko, kiek pirmi 99%. Marketingui gerai tinka ir 80%. Bėda ta, kad 80% autonomijos kasdienybėje praktiškai neatneša naudos, jei ne atvirkščiai. Praktiškai visi gamintojai pripažįsta, kad Level 3 autonominiai automobiliai tik pablogintų eismo situaciją ir komerciškai pardavinėti galima tik iškart Level 4 ar net Level 5. Tesla šiuo metu yra Level 2.5 geriausiu atveju, bet reklaminę kampaniją daro kaip Level 3 ar net 4...

                                    Parašė Creatium Rodyti pranešimą
                                    Kabinėjiesi prie smulkmenų. Tarsi nebūtų sprendimo "reikia būti 2 valandom anksčiau/vėliau" situacijai. Turint real-time sistemą nėra reikalo iš vakaro sudėlioti maršrutus.
                                    Tai mes šnekam apie realtime ar apie galimybes iš vakaro užsisakyti? Paprastas pvz kodėl realtime neveiktų. Užsisakai busiką, 8:30, nes žinai, kad tada 9:00 atvažiuosi. Kažkas užsisako pakeliui prisijungti 8 ryto ir tavo planuojamas atvažiavimo laikas persistumia į 9:10. Negerai jei tau reikia į traukinį, kuris yra 9:05

                                    Gerai, sakykim neleidžia į busiką daugiau žmonių, jei kažkam nusikelia planuojamas laikas. Bet tada reiškia busikai važinėja pustuščiai jei ne išvis po vieną žmogų. Jei leisi žmonėms statytis prioritetus ir kiek jiems svarbus atvykimo laikas - garantuotai piknaudžiaus ir dauguma užsistatys, kad jiems labai svarbu tam tikras laikas Niekas nenori savanoriškai sėdėti ilgiau nei reikia.

                                    Kitas galimas sprendimas - užsisakyti busiką, kad turi atvažiuoti tam tikrai valandai. Valgai pusryčius ir lauki 8:30 busiko. Staiga supypsi, kad tau DABAR reikia eiti į 8:15 busiką, nes vėlesnis busikas priėmė naują keleivį ir nebespės tau reikiamu laiku.

                                    "real-time" pats savimi nieko nepsrendžia. Sprendimas aišku, kad visada yra. Mesti pinigus į infrastruktūrą. T.y. busikų kiekį. Ir infrastruktūrą jiems važinėti. Bet tada esam tam pačiam taške kaip dabar

                                    Velnias slypi detalėse ir Pareto principe...

                                    Comment


                                      Parašė Creatium
                                      Waymo (priklauso Alphabet įmonei, kuriai priklauso Google) turi virš 100 visiškai autonominių automobilių, kurie realiomis sąlygomis yra nuvažiavę 3,5 mln. mylių. Viso buvo virš 30 avarijų, tik viena jų buvo dėl autonominio automobilio kaltės.
                                      Važiuodami Kalifornijoje, gerais keliais geromis oro sąlygomis visiškai automobiliui pašvęstuose miesutose. Šiemet pradės testuoti Mičigane ant sniego. Bus įdomiau Dar įdomiau bus kai atveš į Europą ir pasivažinės po senamiesčius, siaurus keliukus, žvirkelius ir t.t.

                                      Be to, rodos Waymo yra Level 4, t.y. 3d žemėlapiu besiremiantys autonominiai. Ar jau pradėjo važinėti ir visiškai nepažįstamose vietose vien tik pagal savo sensorius?

                                      Comment

                                      Working...
                                      X