Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Viešasis transportas

Collapse
X
 
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • Kristupas0220
    replied
    Prieš kokius 2,5 metų esu užklausęs LTSA dėl tarpmiesčio reisų Kražiuose (ne)buvimo. Man buvo atsakyta, jog pasiūlymų dėl užsukimo į šį miestelį nebuvo gauta nei iš keleivių, nei iš savivaldybės, nei iš vežėjų. Logiška, jei nėra maršrutų, jie renkasi važiuoti kitais būdais - su persėdimais arba asmeniniu transportu.
    Neseniai po apsilankymo gatvėje prie upės planavau ir tebeplanuoju užklausti Vilniaus r. savivaldybės dėl VT galimybių šiame jo nepaliestame užkampyje. Beeinant mane pasisiūlė pavežti vienas žmogus, kuris pasakojo, jog yra senolių, žygiuojančių apie 5 km iki parduotuvės ir tiek pat atgal, tad pas juos galioja nerašyta taisyklė sustoti ir pasisiūlyti pavežti. Ko gero būtų pirmasis po n metų pertraukos naujas priemiestinis maršrutas ne tik Vilniaus regione, bet gal net visoje Lietuvoje. Turiu omeny ne papildomus reisus į jau aptarnaujamas gyvenvietes (jie nesiskaito), tačiau naują maršrutą į vietą, niekada neaptarnautą jokio VT. Jis turėtų kursuoti bent kiek padoriai, nepaisant, palyginus nedidelio gyventojų skaičiaus (nors šaltiniai teigiantys jog ten vos apie 40 žmonių, turėtų būti gerokai pasenę, juk ten mačiau bent porą naujų namų statybų, parduodamos žemės ir pan.) Tiesa, kadangi visas VT (išskyrus gal Vilniaus m.) šiuo metu eina traukimosi, reisų mažinimo, vienu žodžiu susinaikinimo keliu, žingsnis į priekį, o ne atgal, kaip kad yra daroma dabar, mažai tikėtinas.
    Paskutinis taisė Kristupas0220; 2021.05.06, 23:12.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Deja, tarybiniais laikais buvusi sistema jau seniai sugriauta ir tie likučiai neužtikrina normalaus ir susisiekimo, išskyrus kai kuriuos pelningus maršrutus, kur autobusų daug. Deja, niekas nesiruošia nieko keisti, o tai, kas bandoma prastumti (konkursas) yra ne kas kita, kaip tik rinkos atidavimas užsienio stambiam kapitalui.Tai nėra priemonė padidinti naudojimąsi VT ir užtikrinti gerą susisiekimą.

    Komentuoti:


  • Kristupas0220
    replied
    TOKS rytinis reisas į Skuodą tai nepasakyčiau jog ištemptas. Kaip tik grafikas labai suspaustas, dėl ko vietomis reikia lėkti. Galbūt dėl to ir vadinamas sportiniu Skuodu. Na o naktinis 13:45 iš Vilniaus tai jo, vietomis tikrai per daug laiko duodama. Tačiau to tvarkaraščio paspaudimo nauda abejotina, vien vizualiai žemėlapyje matomas lankstas pro Tauragę patrauklumo neprideda. Kitas dalykas, žinau porą nemažų miestelių, neturinčių jokio tarpmiestinio susisiekimo - tai Vepriai (Ukmergės r.) bei Kražiai (Kelmės r.). Į pastarąjį poilsio dienomis neužsuka nė vienas priemiestinis autobusas. Kaip tuomet studentai sekmadienio pavakare nusigauna į didmiesčius?

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Tarpmiestiniai. Nėra keleivių, todėl tokių tiesių maršrutų ir nei anksčiau buvo, nei bus. Kadangi veikia laisva konkurencija, tai vežėjai veža tik pelningais maršrutais, kurių kasmet vis mažiau ir mažiau... Kas dėl Šilalės per autostradą. Tai vis tiek toks autobusas turės stoti Raseiniuose, Kryžkalnyje, nes jei nuo Kauno tik autostrada, tai kiek ten tų keleivių bus iki Šilalės? Kas kita, kad reisas per Tauragę galėtų būti greitesnis, nes labai jau grafikas ištemptas, kuo pats asmeniškai esu įsitikinęs. Su Skuodu irgi analogiška.
    Paskutinis taisė Al1; 2021.05.05, 16:37.

    Komentuoti:


  • Kristupas0220
    replied
    Tai tie grynai kreivi maršrutai, kaip TOKS Kaunas - Vilnius per Prienus, Trakus ar Vilnius - Marijampolė per Alytų, Kalvariją tai čia ir taip aišku, kad jie skirti keleiviams, važiuojantiems tam tikras mažesnes atkarpas.
    Bet aš kalbu apie tokius maršrutus kaip Vilnius - Šilalė, kuomet visi autobusai į minėtą miestą atvažiuoja ne nuo autostrados, bet nuo Tauragės pusės. Taip, iš Vilniaus į Šilalę važiuojančių nėra daug, tačiau jei tokių atsiranda, jiems belieka autobusu kratytis per aplinkui, užuot nusukus nuo autostrados, kur lieka tik 7 kilometrai vietiniu keliu. Arba iš Vilniaus į Skuodą, aš nesakau jog reikia ekspreso vežančio be sustojimų, tačiau būtų gerai bent jau toks maršrutas, kuris važiuoja tiesiausiu keliu, aišku su keletu simbolinių sustojimų didžiausiuose miestuose-persėdimo punktuose pvz. Kaunas, Kryžkalnis, Rietavas, Plungė.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    "Kreivas" maršrutas ne visada yra blogai. Jis neskirtas vežti keleivių nuo galo iki galo, bet veža keleivius kurie važiuoja tam tikrą atkarpą. Bent jau Vilniuje yra gan nemažai alternatyvų, aišku, ne visias atvejai, kaip iš taško A į tašką B nuvažiuoti skirtingais keliais viešuoju transportu. O kas dėl tarpmiestinių maršrutų, tai ten irgi ne viskas taip jau vienareikšmiška. Yra ir gerų pavyzdžių, ir blogų. Tarkim, iš blogų - Marijampolės AP ekspresai Vilnius - Marijampolė, kurie nestoja Prienuose. Tokių bent jau iki koronaviruso buvo visi, išskyrus berods vieną. Kai tuo tarpu tarp gretimų rajonų centrų (Marijampolės ir Prienų) normalaus susikiemo nėra. Miestus jungia tik vienas Marijampolės AP autobuso reisas ir dar berods du ar trys "Kautros" reisai iš/į Vilkaviškį ir Vištytį.

    Komentuoti:


  • Kristupas0220
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Galima sutikti, bet tik iš dalies.
    Kodėl tik iš dalies? Juk čia kaip ir nelygybė tokia gaunasi, jog turėdamas nuosavą auto gali varyti tiesiu keliu, o autobusas vežioja ratais kvadratais per aplinkui. Net ir po 2013 m. reformos atsisakius tokių maršrutų kaip T11, vis dar tebėra tokių, kurie savo trasa rodo, jog nėra patys patogiausi važiuoti pilną trasą nuo pirmo iki paskutinio sustojimo. 49/69, 75, 34, gal net nesenai minėtas 31.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Galima sutikti, bet tik iš dalies.

    Komentuoti:


  • Kristupas0220
    replied
    Susidariau tokį vaizdą, jog dauguma viešojo transporto maršrutų (tiek miesto, tiek tolimojo susisiekimo) sudaryti taip, jog ne kuo trumpesniu keliu nuvežti iš taško A į tašką B, bet taip, jog paimti kuo daugiau keleivių iš tarpinių stotelių, aprėpiant kuo platesnę teritoriją, taip prailginant trukme tiems, kurie vyksta nuo pradžios iki galo.
    Iš Vilniaus miesto paimkime kad ir 69 maršrutą - nors abejoju ar yra važiuojančių nuo vieno maršruto galo iki kito, tačiau maršruto išsirangymas tikrai nėra tam pritaikytas. Arba, tarkime, jei gyveni Pašilaičiuose, o dirbi kur nors Aukštuosiuose Paneriuose, didelė tikimybė, jog su savo mašina darban vyktum Vakariniu aplinkkeliu ir toliau Gariūnų - Kirtimų gatvėmis, užuot Laisvės pr. ar dar kaip nors. Taip, suprantu jog aplinkkelis neskirtas VT, jame negali būti stotelių, tačiau būtų puiku, jei rastųsi daugiau tokių maršrutų kaip 24 - pačiu greičiausiu keliu jungiantis Šeškinę su Savanorių pr. gamyklomis. Galėtų paleisti pvz. panašų maršrutą Geležinio Vilko g., atkarpoje tarp Baltupių ir Saltoniškių stotelės.
    Su tarpmiestiniu susisiekimu tokių pavyzdžių dar daugiau - Šilalė - miestas nutolęs vos ~7 km nuo automagistralės A1. Ar yra toksai autobusas, kuris važiuotų tiesiai autostrada ir ties Bytlaukio ar Šiauduvos kaimu nusuktų ir atvežtų į šį miestą tiesiausiu keliu? Ne, nepavyks, teks kratytis aplinkui pro Tauragę, o iki Kryžkalnio dar ir važiuojama ne automagistrale, bet senuoju keliu, dar žinomu kaip Žemaičių plentas. Suprantu, tikriausiai iš kokio Vilniaus ar Kauno važiuojančių į Šilalę nėra daug, tad labiau apsimoka leisti autobusus trasa Ariogala - Raseiniai - Kryžkalnis - Tauragė. Su savo mašina važiuodamas juk tikrai nedarytum tokio lanksto ar ne?
    Žinoma, neprikursi pilna tokių maršrutų pagal kiekvieno norus, pvz. ekspreso Vilnius - Skuodas, tačiau norint pritraukti daugiau keleivių, reikėtų daugiau autobusų maršrutų, kurių trasos būtų identiškos kaip su nuosavais automobiliais judančių žmonių. Nes dabar labai didelė ta atskirtis, kaip iš taško A į tašką B juda žmonės su nuosavu, ir kaip - su viešuoju transportu. Vieni grietai ir be šviesoforų, o kiti per aplinkui, ir su daug sustojimų. Pvz. koks laiką taupantis normalus žmogus iš savo namų Jeruzalėje į darbą PC "Panorama" vyks Baltupio, Kalvarijų, Žalgirio, Ukmergės, G. Vilko, T. Narbuto gatvėmis. Aišku, sėdai į mašiną, artimiausiame įsukime įsišauni į Geležinio Vilko gatvę ir skrendi tiesiai. O autobusas, lyginant, veš labai aplinkui.

    Komentuoti:


  • Silber418
    replied
    Kaip Austrijoje vertinamas šis projektas?

    Komentuoti:


  • taccido
    replied
    Parašė Silber418 Rodyti pranešimą
    Švedijos vyriausybė skyrė milijardinį biudžetą valstybės viešojo transporto organizacijoms su tikslu paremti nacionalinio viešojo transporto bilieto kūrimo projektą. Siekiama palengvinti keliones visomis viešojo transporto priemonėmis bei paskatinti daugiau keleivių rinktis viešąjį transportą turint vieną elektroninį bilietą, galiojantį visuose šalies regionuose.

    Šaltinis.: https://www.jarnvagsnyheter.se/20210...ollektivtrafik.
    Austrijoje jau nuo š. m. vasaros už 1095 € metams (= 3 € per dieną) bus galima važinėti visos šalies viešuoju transportu. Tai vadinamojo 1-2-3-Klimaticket dalis, galutinai viskas bus įgyvendinta iki 2024 m.
    Už 1 € per dieną bus galima važinėti kažkurios vienos pasirinktos žemės transportu, 2 € – trijose besiribojančiose žemėse, 3 € – visoje Austrijoje.
    Iki šiol važinėtis visos šalies traukiniais 2 klase vieniems metams kainavo 1944 € (5,5 € per dieną). Naujasis 3-Klimaticket bus ne tik 57 % pigesnis, bet ir galios visam viešajam transportui, ne tik traukiniams.

    Šaltiniai: https://www.bmk.gv.at/service/presse...ffiticket.html
    https://www.youtube.com/watch?v=B_By...C3%96%2CD%2CCH
    Paskutinis taisė taccido; 2021.04.14, 01:22.

    Komentuoti:


  • Silber418
    replied
    Švedijos vyriausybė skyrė milijardinį biudžetą valstybės viešojo transporto organizacijoms su tikslu paremti nacionalinio viešojo transporto bilieto kūrimo projektą. Siekiama palengvinti keliones visomis viešojo transporto priemonėmis bei paskatinti daugiau keleivių rinktis viešąjį transportą turint vieną elektroninį bilietą, galiojantį visuose šalies regionuose.

    Šaltinis.: https://www.jarnvagsnyheter.se/20210...ollektivtrafik.

    Komentuoti:


  • bato_usai
    replied
    VVT vadovai sako, kad šiai dienai transporto apimtys siekia 60% prieškarantininio srauto, per 2020 m. negauta planuotų 14 milijonų eurų pajamų iš bilietų pardavimų.

    Taipogi šiai dienai į valstybės paramą gali pretenduoti tik privatūs vežėjai, ministerija žada šią savaitę svarstyti dėl įtraukimo ir savivaldybių valdomų įstaigų.

    Paskutinis taisė bato_usai; 2021.03.15, 23:49.

    Komentuoti:


  • Silber418
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Nuo to ir reiktų pradėti, bėgiai, traukiniai ir pan. dalykai kainuoja pan. visame pasaulyje, o Stokholmo miesto biudžetas vienam gyventojui spėju kokius 5-10 kartų didesnis nei Vilniuje. Kažkada buvo FB diskusija apie Vilniaus ir Helsinio palyginimo, tai Poderskis užsiminė, kad nors miestai pan. dydžio, Vilniaus biudžetas 6 kartus mažesnis.
    Bendras numatomas Stokholmo regiono biudžetas infrastruktūros (įskaičiuojamos ir naujų gyvenamųjų vienetų statybos kaštų dalį) projektams 2019 metais buvo 111 mlrd. EUR. (tuometiniu SEK-EUR kursu; skaičiuojamos prognozuojamos išlaidos patvirtintiems projektams). Vien bėginio transporto projektams buvo numatyta daugmaž 10 mlrd. EUR.
    Paskutinis taisė Silber418; 2021.01.05, 04:06.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied

    O kas sako, kad visas ofiso planktonas su kostiumais vaikšto? Priešingai, dauguma tikrai ne su kostiumais. Kokie tokie, bet kamščiai yra. Ir nereikia negti, kad jų nėra. Va dabar, kai karantinas, tai tikrai nėra, nebent koks remontas ar avarija. Bet tai laikina.

    Komentuoti:


  • MedinisStrazdas
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Tai iš kur gi tie kamščiai Vilniuje tokie, jei jau taip daug ofiso planktono ir vidurinės klasės VT naudojasi? O gal čia kokie ubagai su golpukais, už paskutinius perkantys dyzeliuką ar dujas, užkiša miestą?
    Čia pas mus įsivaizduojama kad pastovėti 2 šviesoforų ciklus yra kamštis todėl ir yra "kamščiai" vilniuje. O realybėje piko metu 5 valandą iš centro į miesto pakraštį nuvažiuoti užtrunka 30 minučių (palyginimui pvz seattle kur automobilizmas didelis - 2 valandas).

    O koks kontingentas automobiliuose galima lengvai stebėti stovint prie to paties šveisaforo, ir tikrai ne kostiumuoti dėdės ten sėdi.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Vasarą kamščiai neaktualūs, nes atostogos daugumai ir jie pranyksta.

    Komentuoti:


  • acetonas
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Antakalnyje kamščiai dėl tranzito centro kryptimi ir atgal tiek iš viso Antakalnio, tiek ir Nemenčinės, Pabradės ir t.t., priemiesčių. Be to daug studentų su automobiliais, todėl rudens ir pavasario atostogų metu kamščiai kiek mažesni, kai studentų mažiau važinėja. Be to į vaikų darželius vežantiems iš viso neturi įtakos atostogos - jų darželiuose nėra.
    Bent jau VGTU konsultacijų savaitė nesutampa su mokinių atostogom. Į darželius vasarą savo vaikus veda gerokai mažiau tėvų.

    Komentuoti:


  • Al1
    replied
    Antakalnyje kamščiai dėl tranzito centro kryptimi ir atgal tiek iš viso Antakalnio, tiek ir Nemenčinės, Pabradės ir t.t., priemiesčių. Be to daug studentų su automobiliais, todėl rudens ir pavasario atostogų metu kamščiai kiek mažesni, kai studentų mažiau važinėja. Be to į vaikų darželius vežantiems iš viso neturi įtakos atostogos - jų darželiuose nėra.
    Paskutinis taisė Al1; 2021.01.02, 11:31.

    Komentuoti:


  • ExcitedBoson
    replied
    Parašė Al1 Rodyti pranešimą
    Nėra jokių kamščių nei Antakalnyje, nei Žirmūnuose, nei Naujamiestyje, nei Naujininkuose ir t.t., kurie būtų susiję su moksleivių vežiojimu. Ten kamščiai tik dėl tranzitinių srautų.
    Na čia visiška netiesa. Siūlau piko metu apsilankyti Antakalnio Šilo - Grybo sankryžoje ar Smėlio gatvėje, ten pastoviai susidaro spūstys, kurios beje atostogų metu magiškai išnyksta. Taip pat VT padeda tik tada kai vaikas pats juo gali naudotis, nedaug esu matęs žmonių kurie VT vežtų savo dvimetį į darželį.

    Komentuoti:

Working...
X