Aš apie tuos, kurie važinėja automobiliais. VT kontingentas - pensininkai, invalidai, studentai, moksleiviai ir mažas pajamas gaunantys. Beveik visi kiti važinėja automobiliais, kas yra blogai ir į ką turėtų būti orientuojamasi, siekiant persodinti juos į VT. Ofiso planktonas, kuris ryte važiuoja į ofisą, o vakare į namus su automobiliu, pilnai galėtų ir turėtų važinėti VT. Šveicarijoje tokie kostiumuoti pižonai su portfeliais važinėja VT.
Sutinku, jog lygintis su Šveicarija negalime, bet tikrai ne tik šios grupės Vilniuje yra viešajame transporte. Dirbama, jog kaip galima daugiau pritraukti vilniečių kasdieninėms kelionėms į darbą. Ir dabar nusimato renginys įmonėms - www.verslasjuda.lt
Aš apie tuos, kurie važinėja automobiliais. VT kontingentas - pensininkai, invalidai, studentai, moksleiviai ir mažas pajamas gaunantys. Beveik visi kiti važinėja automobiliais, kas yra blogai ir į ką turėtų būti orientuojamasi, siekiant persodinti juos į VT. Ofiso planktonas, kuris ryte važiuoja į ofisą, o vakare į namus su automobiliu, pilnai galėtų ir turėtų važinėti VT. Šveicarijoje tokie kostiumuoti pižonai su portfeliais važinėja VT.
O gal viso gyvenimo būdo pertvarkymo? Va, dabar karantinas. VT pustuštis. Kamščių irgi praktiškai nėra. Kam reikia į darbą, tas važiuoja į darbą. Net jei visi važiuotų į darbą, kamščių per daug nebūtų. Gatves užkemša visokie smaukaliai, kurie važinėja be reikalo, galėtų ir be to apsieiti.
Tai kad VT tas pats, nors gal dabar geriau. Dešimtmetį su babcėmis (į turgų) ir mužikais (į sodą) pravažinėjau. Ypač 90-aisias tokie užimdavo kone pusę talpos. Ir tokie ypatingai skuba (panašiai - poliklinikose).
Esmė tame, kad tik pabraižius juostas gatvėje realiai niekas nepasikeis. Autobusai stovės kamščiuose, nespės pagal grafiką ir važiuos lėtai. Reikia ne šisip vaidinimo kad kažką darom, o realaus kokybinio pokyčio.
O gal viso gyvenimo būdo pertvarkymo? Va, dabar karantinas. VT pustuštis. Kamščių irgi praktiškai nėra. Kam reikia į darbą, tas važiuoja į darbą. Net jei visi važiuotų į darbą, kamščių per daug nebūtų. Gatves užkemša visokie smaukaliai, kurie važinėja be reikalo, galėtų ir be to apsieiti.
Čia daug metų kažką buria buria dėl to viešojo transporto, bet kodėl nepadarius pradžiai tokio nerealaus dalyko kaip:
1. Paimam liniją Pilaitė-NMC.
2. Fiziškai atskiriam juostas viešąjam transportui (pilna vietos praktiškai beveik visam maršrute gali būti atskirta).
3. Paleidžaim jomis padidintos talpos autobusus ar troleibusus.
4. Great success.
Primityvu, paprasta, nereikia didelių investicijų. Nuo šio taško galima judėti toliau, atidarinėti kitas linijas, keisti kitom transporto priemonėm. Juostų plotį ar apsisukimo spindulį iš anksto galima numatyti tokį kad esant poreikiui tiktų daugeliui transporto priemonių (kokiems pailgintiems autobusams/troleibusams-tramvajams ant ratų pvz.).
Bet aišku galima ir toliau dar n metų užsakinėti studijas, pastoviai prieš rinkimus kalbėti apie metro/tramvajus/gondolas, troleibusus keisti autobusais ir t.t.
Seniai Vilniuj buvau, daug išsigriovėt centre Realiai, nesvarbu koks tramvajus, daug kur jis turės dalyvaut kartu ir su kitu transportu, kaip tam Bukarešte . Jei čia vieną, dvi gatves, taip bus galima įgyvendint kaip iliustracijoj, tai bus pasiekimas, bet ne esmės sprendimas.
Kad Vilniuj nuo Zuoko laikų visa tramvajų trasa turėjo būt visiškai atskirta nuo automobilių, kas net ir dabar būtų pakankamai lengvai įgyvendinama, kad ir Stotis-Santarškės linijoj: Pylimo g.-tik VT, Kalvarijų g. jau ir dabar atims po vieną juostą ir padarys A, nuo Pramogų arenos pilna vietos vidury/šone gatvės. Taip pat ir kitur centre pilna 4 juostų gatvių, kur galima nuties tramvajų ir palikt auto po vieną juostą.
Just to be clear, kai mes kalbam apie tramą tai kalba eina apie šitą. Plotis tarp pastatų panašus kaip Konstitucijos pr.
Seniai Vilniuj buvau, daug išsigriovėt centre Realiai, nesvarbu koks tramvajus, daug kur jis turės dalyvaut kartu ir su kitu transportu, kaip tam Bukarešte . Jei čia vieną, dvi gatves, taip bus galima įgyvendint kaip iliustracijoj, tai bus pasiekimas, bet ne esmės sprendimas.
VNS Kodėl dabar visur kišat klasikinio, XIX a. tramvajaus vaizdus? Negi apie tokį kas Vilniuj galvoja?
Geriau pateiktumėt video, kur šiuolaikiniai Light rail su žiguliai susiduria.
Ar bus bėgiai, ar jų nebus, turi būti fiziškai atskirta juosta (bent jau maksimaliai didelėj maršruto dalyje), su atitvarais arba kitam lygyje. Blogiausiu atveju galėtų būti kažkas tokio: https://s2.15min.lt/images/photos/20...02dcb858c3.jpg
Tik papildomai kameros su automatiniu numerių nuskaitymu ir solidžiom baudom.
VNS Kodėl dabar visur kišat klasikinio, XIX a. tramvajaus vaizdus? Negi apie tokį kas Vilniuj galvoja?
Geriau pateiktumėt video, kur šiuolaikiniai Light rail su žiguliai susiduria.
Tai ne autobusas. Tai ir papildytas KET'as, ir trikojai per visą trąsą, kuris tau siųs baudas automatiškai, ir special stotelės, ir netgi kaip rašiau naujos trasos, čia jau neišvengiamai ar bus kontaktiniu ir bėgiais, ar tik "dviračio takas" susitiprintas ir aptvertas. Tačiau tai padėtų išvengt kažko kapitalinio ir pritaikyto tik griežtai vienam daiktui. Jau 50 metai eina ir rezultatų nėra, nes norit kosmodromų.
Bijau, kad viskas greitai grįžtų į senas vadžias "gal nebauskim, jam gal labai reikėjo apvažiuot kamštį su savo bmw", "na sustojo, bet juk su avariniu, juk galima ir apvažiuoti". Ar ratai ar bėgiai nėra didelio skirtumo. Esmė, kad būtų griežtai fiziškai atskirta juosta (t.y. bortelis, o ne padažyta) ir pirmumas prie šviesoforų.
Gal vėliau, vystantis visuomenei, pradėtume daryti ir viadukus viešąjam transportui vuetoje viadukų automobiliams.
Komentuoti: