Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

Tramvajai Europoje

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    Austrija, Lincas

    Comment


      Slovakija , Bratislava
      Paskutinis taisė Etransport; 2019.12.16, 10:03.

      Comment


        Ženevos tramvajus

        Ženeva – antrasis pagal gyventojų skaičių Šveicarijos miestas, kantono centras. Pats kantonas yra mažesnis už Vilnių, nemažą jo dalį sudaro pats Ženevos miestas su kitomis miesto tipo komunomis, tampriai ir neatskiriamai (vizualiai nežinant ar nematant ženklo nenustatysi, kur čia Ženeva, kur gretima miesto tipo komuna) suaugusiomis su Ženeva. Kantonas beveik iš visų pusių apsuptas Prancūzijos, šiaurės rytuose įsiremia į Ženevos ežerą ir su likusia Šveicarija turi gan siaurą jungtį šiaurėje. Pačioje Ženevoje gyvena 200 tūkst., o kantone – 0,5 milijono gyventojų. Kantono plotas 282 kv. km. Palyginimui, Vilniaus miesto plotas 401 kv. km. Yra ir kaimiškų teritorijų. Pietryčiuose ir pietuose ties Ženeva yra gan tankiai apgyvendinta Prancūzijos teritorija.

        Ženevos viešasis transportas (Transports publics genevois (TPG)) – kantonui priklausanti viešojo transporto kompanija, kuri užsiima keleivių vežimu tramvajais, troleibusais ir autobusais, vežimo organizavimu, investicijomis į VT kantone ir už jo ribų. TPG taip pat priklauso 49 proc. greta esančio Prancūzijos Anmaso miesto VT kompanijos akcijų. Ženevos miesto viešasis transportas atlieka viso kantono viešojo transporto funkcijas. Ženevos kantone neveikia visoje likusioje Šveicarijoje veikiantis „Postbusas“. Taip pat kai kurie maršrutai driekiasi į Prancūziją ar yra joje pilnai. Visgi regioninio (tarptautinio) transporto iš gretimų Prancūzijos miestų į Ženevą funkcijas atlieka kita kompanija. Apie ją bus temoje apie Ženevos autobusus. Taip pat Ženevos VT aptarnauja kelias gretimo Vo kantono teritorijas.

        Tramvajus Ženevoje atsirado 1862 m. Tai buvo arklinis tramvajus. 1889 m. atsirado garinis tramvajus, o 1899 m. – elektrinis. Tramvajaus piko metu buvo 15 linijų, iš jų 4 kirto Šveicarijos sieną. 1928 m. tramvajus pradėtas keisti autobusais, o 1942 m. tramvajų ėmė keisti ir troleibusai. Iki 1969 m. liko tik viena tramvajaus linija. Po rekonstrukcijos ir plėtros 1990 m. atsirado 7 linijos. Nuo 2011 m. yra 4 tramvajaus maršrutai. Iš esmės buvo apjungtos smulkesnės linijos, nutiesti nauji ruožai ir padarytas bėginio VT stuburas. Dabar tramvajaus plėtra vyksta į gretimą didžiausią Prancūzijos miestą Anmasą. Tačiau tai nebus Ženevos miesto tramvajaus linija. Linija prasidės VT mazge ant sienos, iki kur ateina Ženevos tramvajaus maršrutas Nr. 12. Kadangi TPG valdo 49 proc. Anmaso miesto VT kompanijos akcijų, tai galima sakyti, yra ir Ženevos tramvajaus plėtra. Nors viskas finansuojama iš įvairių Šveicarijos, Ženevos kantono, Prancūzijos ir tikriausiai ES (Prancūzijos dalies) lėšų. Nauja tramvajaus linija į Anmasą bus atidaryta jau netrukus gruodį kartu su pilnaverčiu Ženevos RER (S-Bahno) paleidimu. Pastarasis irgi bus tarptautinis. Taigi, jau netgi dabar galima tramvajumi pervažiuoti visą Ženevos kantoną per pačią Ženevą iš pietryčių į šiaurės vakarus nuo vienos sienos su Prancūzija iki kitos sienos su vienu persėdimu centre. Tiesa, ties CERN centru nuo galinės stotelės iki sienos reikia paeiti kelis šimtus metrų.

        Stadler Tango ZR, Marché g., Ženeva.



        Bombardier Cityrunner, Chansy kelias, Lansi, Ženevos kantonas.



        Duewag-Vevey Be 4/6 ir 4/8 Tonė, Ženevos kantonas, Genève gatvė, prie sienos su Prancūzija ties Anmasu.


        Paskutinis taisė Al1; 2019.12.20, 09:42.

        Comment


          Tramvajaus vėžės plotis – 1000 mm. Visur, kur įmanoma, tramvajus atskirtas nuo bendro eismo, tačiau yra nemažai ruožų, ypač centre ir senamiestyje, kur eismas vyksta bendrame sraute. Nepaisant to, didelių problemų nėra. Problematiškiausias ruožas piko metu yra tarp geležinkelio stoties ir Bel-Air‘o VT mazgo ant tilto ant Ronos ir krantinių su jo prieigomis iš pietų. Tramvajaus kelių kokybė palaikoma aukšta, jokio supimo, „duobių“ bėgiuose nėra. Tramvajai važiuoja minkštai. Atskirtuose nuo likusio eismo ruožuose eismas vyksta greitai, bendro srauto ruožuose lėčiau, taip pat lėčiau ten, kur daug pėsčiųjų centrinėje miesto dalyje. Aišku, net ir ten, kur eismas vyksta bendrame sraute, yra pilnavertės stotelės, o ne sustojimas viduryje gatvės...

          Ties geležinkelio stotimi. Po visa stoties aikšte ir šalia jos yra požeminis prekybos pasažai, perėjos ir parkingai. Bėgiai eina virš viso šito komplekso, kairėje matosi deformacinė siūlė.



          Corraterie g. pradžios vaizdas nuo Ronos krantinės. Tramvajų ir troleibusų KT raizgalynė. Kai kurie "estetai" ardosi isterijoje...



          Šiuo metu naudojami 4 modelių tramvajai: Duewag-Vevey Be 4/6, Duewag-Vevey Be 4/8, Bombardier Cityrunner (senesnė partija) arba Bombardier Flexity Outlook (naujesnė partija) ir Stadler Tango ZR. Pirmųjų dviejų modelių tramvajai yra seniausi ir naudojami tik 12 maršrute. Jie važinėja tik sukabinti tarpusavyje (dvivagoniai 4/6 ir trivagoniai 4/8), tokio traukinio talpa didesnė nei pavienio bet kurio iš naujų tramvajų. Jie žemagrindžiai (prie durų laiptų nėra), bet jų grindų lygis aukštesnis ir nuo stotelės perono gaunasi lipti kaip ir vienu laipteliu aukštyn. Jei peronai būtų aukštesni, tai būtų pilnas žemagrindiškumas. Tačiau peronai pritaikyti naujesnio modelio tramvajams, į kuriuos praktiškai nereikia lipti keliant kojas aukštai. Visų likusių modelių tramvajus galima sutikti visuose maršrutuose. Visi nauji tramvajai yra dvipusiai (durys į abi puses irgi) su valdymo kabinomis abiejuose galuose. T. y. jiems nereikia apsisukimo žiedo. Kai kuriose stotelėse išlipama tik į kairę, o prie geležinkelio stoties šiaurės kryptimi važiuojančių tramvajų durys atsidaro iš abiejų pusių.

          Communes-Réunies pr., Lansi, Ženevos kantonas.



          Ten pat, į kitą pusę.



          Meyrin gatvė, Vernjė, Ženevos kantonas.



          Servettes g., Ženeva.

          Paskutinis taisė Al1; 2019.12.10, 18:14.

          Comment


            Visas VT dirba tiksliai, vėlavimai minimalūs. VT „šikančių“ keleivių nelaukia, visokių bėgančių iki VT, žioplių, nespėjančių ir pan. nelaukia ir važiuoja. Nieko, atvažiuos kitas. Nes grafikai taip suderinti, VT šviesoforuose yra išstatyti taip, kaip reikia, kad būtų kuo mažiau gaištama ir pravažiuojama konkreti sankryža ar stotelė. Jei bus laukiama, tai transporto priemonė ne tik išsimuš iš grafiko, bet ir trukdys kitiems VT, nes jų važiavimo laiku važiuos kita transporto priemonė ir ta, kuriai tas laikas skirtas, gali nespėti pravažiuoti savo laiku. Pas mus tai kai kurie užsiputotų, straipsnius rašytų, kad jo, bėgančio į autobusą, vairuotojas nepalaukė... Grasintų nebesinaudoti VT... Ne, nėra viskas taip jau griežtai ir Šveicarijoje. Užkampiuose tikrai palaukia. Nelaukia magistralėse, centrinėje miesto dalyje ir piko metu.

            Taigi, kaip minėjau, yra 4 tramvajaus maršrutai. Numeracija bendra su autobusais ir troleibusais, tačiau išlaikant istorinį tęstinumą su tais maršrutais kurie egzistavo anksčiau, pavyzdžiui, Nr. 12. Netrukus atidaromas tramvajaus maršrutas Anmase (iki sienos, kur bus persėdimas į 12 Ženevos tramvajaus maršrutą) irgi turės Ženevos numeraciją, jam jau priskirtas numeris 17. Po Anmaso tramvajaus ir Ženevos RER‘o paleidimo žadama VT maršrutų reforma ir maršrutų numeracijos reforma. Taigi, viskas kitais metais keisis.

            Chansy kelias, Lansi, Ženevos kantonas.



            Meyrin gatvė, Vernjė, Ženevos kantonas. Centro link.



            Ten pat, CERN'o link.



            Bel-Air VT mazgas ant tilto per Roną. Kairėje yra kitas pravažiavimas ant to paties tilto ir ten stoja troleibusai ir autobusai bei važiuoja automobiliai, bet labai ribotai. Tai nėra galinė stotelė, tiesiog persėdimo iš vienų maršrutų į kitus stotelės.



            Bel-Air VT mazgas ant tilto per Roną ir krantinės.



            Corraterie g. pradžios vaizdas nuo Ronos krantinės. Kairėje už 150 metrų Bel-Air VT mazgas.



            Ten pat, važiuoja tramvajai.



            Ten pat.

            Paskutinis taisė Al1; 2019.12.10, 18:23.

            Comment


              Tramvajai, kaip ir visas pagrindinis VT darbo d. dirba nuo 4.30 ryto iki 24-0.30 val. Taip pat yra vienas naktinis reisas į abu galus kiekvienu maršrutu apie 1.30-2.30 val. Naktinis VT kursuoja naktimis iš trečiadienio į ketvirtadienį (kas keista) maždaug iki 0.30-1 val. ir iš penktadienio į šeštadienį iki 2 val. Kursavimo intervalai darbo dienomis nuo 6 iki 10 minučių visą dieną. 6 min. piko metu, 10 min. ne piko metu, įskaitant ankstų rytą ar vėlų vakarą. 12 maršrutas kursuoja dar dažniau. Piko metu kas 4 min, kitu metu kas 6-10 min.
              Poilsio dienomis tramvajų darbas pradedamas maždaug valandą vėliau, o baigiamas vidurnaktį. Intervalas 6-10 min. visą dieną iki darbo pabaigos (10 min anksti rytais ir nuo pietų iki darbo pabaigos). Grafikai iš esmės taktiniai.

              Bilietai parduodami automatuose, kurie yra visose stotelėse kur tik kiek didesni keleivių srautai, o centrinėje miesto dalyje visose. Taip pat yra klientų aptarnavimo centrai, kur galima įsigyti bilietus, bet ten pagrinde aptarnaujami lengvatinius ar mėnesinius bilietus turintys keleiviai, nes automatai tokių bilietų neparduoda. Bilietai transporto priemonės viduje parduodami tik kai kuriuose autobusuose, apie tai bus temoje apie autobusus. Vietinė bilietų sistema integruota į nacionalinę ir iš dalies su gretimų Prancūzijos regionų teritorijomis, į kurias važiuoja TPG autobusai. Tarifų sistema yra zoninė ir išdirbta visos Šveicarijos mastu. Bendro bilieto sistema Ženevos zonoje galioja ne tik TPG visų rūšių VT, bet ir geležinkeliuose, taip pat maršrutiniuose (ne turistiniuose) laivuose Ženevos ežere. Ženevos miestas ir didelė dalis gretimų kantono teritorijų, bet ne visos, priklauso centrinei Ženevos zonai. Bilietų yra įvairių rūšių.

              Rives kelias, Ženeva.



              Kulevrinos šaulių (Pont de la Coulouvrenière) tiltas.



              Lausanne g., Ženeva.



              Chansy kelias, Lansi, Ženevos kantonas.



              Chansy kelias, Lansi, Ženevos kantonas.



              Chansy kelias, Lansi, Ženevos kantonas.



              Meyrin g., Ženeva.



              Prie centrinės (Kornaveno) geležinkelio stoties. Pro stotį važiuoja 3 maršrutų tramvajai. 15 stoja čia, o kiti stoja po geležinkelio viaduku iš kairės pusės nuo stoties pastato, jei žiūrima į stotį iš šios aikštės.


              Paskutinis taisė Al1; 2019.12.10, 18:41.

              Comment


                Bilietų kainos nemažos. Tipinės kainos. Vienkartinis 60 min. bilietas su persėdimais 2 klase – 3 frankai, pirma klase 5,4 franko. 1 klasė yra tik traukiniuose ir galbūt kai kuriuose laivuose. Bet, kaip matyti, net ir miesto VT bilietai yra 1 ir 2 klasės. Lengvatiniai 60 min., 2 ir 1 klase, atitinkamai, 2 ir 3,5 franko. Yra dar trumpo atstumo bilietas, galiojantis važiuoti iki 3 stotelių be persėdimo, kuris kainuoja 2 frankus (pilna kaina) ir galioja tik TPG maršrutuose. Turistams svarbus 24 val. bilietas Ženevos zonai kainuoja 10 frankų. Jei atvykote po 9 val. ryto, galima naudotis 9 h dienos bilietu galiojančiu iki tos dienos eismo pabaigos, kuris yra pigesnis – 8 frankai. Visų zonų 24 val. bilietas kainuoja 18,5 franko. Yra lengvatiniai paros bilietai, bet jie vietiniams, o ne užsieniečiams. Vardinis mėnesinis bilietas 2 klasei Ženevos zonoje kainuoja 70 frankų. Jaunimo, pensininkų – 45 frankai. Nevardinis mėnesinis kainuoja 100 frankų. Beje, yra lengvatiniai ir 1 klasės bilietai, bet tik pensininkams, o ne jaunimui. Šveicarijos franko kursas – 1 frankas lygus maždaug 0,9 euro. Visi viešbučiai ir kitokie apgyvendinimo namai privalo duoti nemokamą paros bilietą Ženevos zonai (2 klasės). Taip pat atskridus lėktuvu į Ženevą, oro uoste galima gauti nemokamą berods 80 minučių galiojantį VT bilietą.

                Bilietai yra popieriniai (parduodami automatuose ir duodami viešbutyje ar oro uoste) ir elektroniniai. Elektroniniai (plastikinė kortelė) tik vardiniai ir mėnesiniai, lengvatiniai. Bet jokių bilietų žymėti nereikia. Jokių validatorių, komposterių Ženevos VT nėra.

                Keleivių kontrolė yra. Ženevoje buvau ne vieną kartą ir ne po vieną dieną, VT naudojausi daug, bet kontrolieriai tikrino tik gal du kartus, o gal ir vieną. Jau nepamenu.
                Tiems, kas isterikuoja dėl bomžų VT. Tai jie yra ir Šveicarijoje. Aišku, mažiau, nei pas mus. Taip pat tramvajais važinėja čigonai, kurie groja bei dainuoja ir prašo pinigų.

                Tonė, Ženevos g., Ženevos kantonas.



                Mualsiulia, Šveicarijos ir Prancūzijos pasienio kontrolės punktas ir VT galinis mazgas. 2018 m. Anmaso (Prancūzijos miestas tolumoje) tramvajaus statyba. Galinė stotelė bus Šveicarijoje. Kartu su Ženevos 12 maršruto tramvajaus stotele. Statomas pastatas tai naujas pasienio kontrolės postas ir VT stotelių terminalas. Pro čia važiuoja ir autobusai (61 maršruto) Į Anmasą bei apsisuka kai kurie Anmaso miesto autobusai.



                Ten pat, vaizdas į priešingą pusę. Laikinos galinės stotelės, nors žiedas veikė, bet jame esančios stotelės tada buvo likviduotos.





                Duewag-Vevey Be 4/6 ir 4/8 tramvajų sujungimas.



                Duewag-Vevey 4/8.



                Kiek paėjus gatve Ženevos centro link.



                Paskutinis taisė Al1; 2019.12.10, 18:52.

                Comment


                  Mualsiulia. Vaizdas laikinųjų stotelių link.



                  Įėjus į Prancūziją, vaizdas Tonė, Ženevos link. Jauna bomžė sėdi tiesiai ant sienos ir renka "muitą".



                  Rives kelias, Ženeva.



                  Neuve aikštė.



                  Ten pat.



                  Ten pat.



                  Ten pat.



                  Karužas, Marché g., Ženevos kantonas.

                  Paskutinis taisė Al1; 2019.12.10, 19:02.

                  Comment


                    Tonė, Ženevos g., Ženevos kantonas.



                    Deux-Ponts gatvė, Ženeva.



                    Galinė stotelė Nations (JTO būstinė).



                    France pr., Ženeva, prie JTO būstinės.

                    Paskutinis taisė Al1; 2019.12.10, 19:06.

                    Comment


                      Anksčiau buvusi informacija buvo nelabai aiški. Pasirodo, naujasis tramvajaus maršrutas Nr. 17 į Anmasą Prancūzijoje bus Ženevos miesto maršrutas. Ir tikriausiai nauji tramvajai nebus perkami, bus apsieita su turimais. Tik šią savaitę paskelbti oficialūs grafikai ir schema. Naujasis tramvajus ir Ženevos RER'as startuoja jau sekmadienį, gruodžio 15 d.

                      Comment


                        Vokietija , Miunchenas

                        Comment


                          Pasirodo Europoje vyksta tarptautinės tramvajų meistriškumo varžybos

                          Comment


                            Padujos (Italija) vienbėgiai (tiksliau ratiniai) tramvajai:

                            Click image for larger version  Name:	IMG_20200128_132035.jpg Views:	1 Size:	236,4 kB ID:	1779047
                            Click image for larger version  Name:	IMG_20200128_132929.jpg Views:	1 Size:	221,1 kB ID:	1779048
                            Click image for larger version  Name:	IMG_20200128_133021.jpg Views:	1 Size:	239,1 kB ID:	1779049
                            Paskutinis taisė digital; 2020.01.30, 22:20.

                            Comment

                            Working...
                            X