Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Vilniaus troleibusų schema

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    [VLN] Vilniaus troleibusų schema

    Sveiki viešojo transporto entuziastai. Noriu pasidalinti su jumis savo kūryba

    Prieš kokių trejetą savaičių man šovė crazy mintis gražiai schematiškai vizualizuoti Vilniaus transporto sistemą. Vilnius jau turi gan neblogą transporto žemėlapį ir Google maps path'us, kur išpaišyti visi autobusų ir troleibusų maršrutai. Bet man norėjosi padaryti kažką labai schematiško alia metro žemėlapio stiliumi, kur būtų tik troleibusai, vienoje vietoje matytusi aiškiai atskirti maršrutai, nesistengiant pasiekti didelio detalumo. Kodėl troleibusai? Todėl, kad jie važiuoja keliomis fiksuotomis linijomis, jų yra tik 19 maršrutų ir jie važiuoja pakankamai dažnai, panašiai kaip ir metro. Suprantu, kad tai nėra rapid transit transportas kaip metro ar tramvajus ir turbūt niekad jam neprilygs, bet vis dėlto tai greičiausias visuomeninis transportas (be taksi), kurį turime Vilniuje kol kas. Na ir man buvo įdomu išmėginti ar tas yra įgyvendinama, ant kiek būtų usable ir tuo pačiu pramankštinti Illustrator'iaus įgūdžius.

    Žodžiu prisėdau ir pradėjau piešti. Kaip pagrindą ėmiau Vokietijos metro žemėlapių stilių (Berlyno, Frankfurto). Po gan pasyvaus paišymo po trijų savaičių turiu pirmą dar labai alfa versiją Vilniaus troleibusų schematinio žemėlapio metro stiliumi:

    http://www.eugene.lt/stuff/VilniusTrolleyLatest.pdf

    Ko dar trūksta:
    - miesto rajonų, zonų, parkų ribų subtilaus apytikslio schematinio atvaizdavimo fone orientyrui;
    - galbūt tikslesnio stotelių vaizdavimo - dabar yra tik apytikslis blynas, galima būtų pavaizduoti tiksliau kur yra sustojimai, bet nepridedant chaoso (keli sulieti blynai);
    - galbūt reikėtų spalvas pareguliuot - esmė, kad vienam sustojime nebūtų tos pačios ar panašios spalvos linijų;
    - galbūt reikėtų įdėti informaciją apie persėdimą į kito tipo transportą - autobusus, bet čia didelis darbas ir reiktų mėginti žiūrėti kaip atrodytų;
    - galbūt reiktų sutikrinti ir ištaisyti klaidas - spėjų, kad jų bus;
    ...

    Kol kas tiek. Laukiu atsiliepimų, tada galvosiu ką čia toliau padarius su šituo daiktu. Beje jei kas valdot Illustrator'ių ir norit prisidėt prie šito projektėlio - rašykit - keturios rankos geriau nei dvi.
    Paskutinis taisė felar; 2010.12.17, 03:28.

    #2
    Lygiai tokią pačią (taip pat pagamintą) schemą Autrolis skelbia troleibusų viduje.
    I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
    Parama Siaurojo geležinkelio klubui

    Comment


      #3
      Parašė Wycka Rodyti pranešimą
      Lygiai tokią pačią (taip pat pagamintą) schemą Autrolis skelbia troleibusų viduje.
      Skelbdavo.
      www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

      Comment


        #4
        Parašė amiko Rodyti pranešimą
        Skelbdavo.
        O kodel ja nuplese? Senai jau nebera nei viename troleibuse..

        Comment


          #5
          Parašė Pauliukas Rodyti pranešimą
          O kodel ja nuplese? Senai jau nebera nei viename troleibuse..
          Brangoka jas leisti ir spausdinti. Reikia rūpintis, kad kaskart pasikeitus maršrutams, ji būtų parengta nauja ir iškabinta iš naujo. Lupant, nusilupdavo dažnai nuo skardos. Nors troleibusų linijos keičiasi itin retai, bet tikėtina, kad nuspręsta tiesiog nešvaistyti pinigų, kadangi viršuj užklijuotos jos vis tiek sunkiai įmatomos. Reikėtų didesnių jų ir priešais akis.
          www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

          Comment


            #6
            Puikus darbas, labai paprasta susiorientuoti.

            Pastaba. Nepridėjai 14 troleibuso ženkliuko galinėje Gerosios Vilties st.
            دائما الليتوانيه

            Comment


              #7
              Šiek tiek atnaujinau:
              - sudėjau vienpusių stotelių žymėjimą;
              - sudėjau vienpusio eismo žymėjimą;
              - ir šiaip keletas klaidų ištaisyta.

              Puikus darbas, labai paprasta susiorientuoti.

              Pastaba. Nepridėjai 14 troleibuso ženkliuko galinėje Gerosios Vilties st.
              Dėkui, įdėjau.

              Beje gal kas turite tuos minėtus Vilniaus ar Kauno žemėlapius panašius į šitą? Įmeskit čia, būtų įdomu pažiūrėti, galbūt pasisemti kokių minčių.
              Paskutinis taisė felar; 2010.10.18, 14:31.

              Comment


                #8
                Gražus darbas. Seniai sakiau, kad kuriant viešojo transporto schemas reikia orientuotis į kolegas vokiečius. Jų schemų dizainui sunku rasti priekaištu. Viskas tvarkinga ir aišku.

                Comment


                  #9
                  Šaunuolis! Labai gražiai padaryta.

                  Comment


                    #10
                    Gerbiu kolegos darbą ir iniciatyvą, tačiau man vis dėlto daug informatyvesnis yra žemėlapis - tada gali susiorientuoti ir pagal sankryžos tipą (žiedas, ne žiedas), tiltus, posūkius ir aplamai žemėlapyje išdėstytus objektus.
                    Ta schema graži pažiūrėti, tačiau man kaip kauniečiui (vidutiniškai pažįstančiam Vilnių) visiškai nepriimtina. Norėdamas susiplanuoti kelionę Vilniaus VT, žiūrėsiu į žemėlapį.

                    Metro, nors niekad juo nevažiavau, manau yra šiek tiek kita specifika - stotys yra didesniu atstumu viena nuo kitos, ir niekam neįdomu po kokiom gatvėm tas tunelis eina - taigi tuo atveju pilnai tinka schema. Juk mus domina tik stotys, be to jų nėra tiek daug kiek stotelių ir todėl jas lengviau įsiminti. Tegul mane pataiso tie, kurie geriau susipažinę su metro.

                    Comment


                      #11
                      Parašė disident Rodyti pranešimą
                      Gerbiu kolegos darbą ir iniciatyvą, tačiau man vis dėlto daug informatyvesnis yra žemėlapis - tada gali susiorientuoti ir pagal sankryžos tipą (žiedas, ne žiedas), tiltus, posūkius ir aplamai žemėlapyje išdėstytus objektus.
                      Ta schema graži pažiūrėti, tačiau man kaip kauniečiui (vidutiniškai pažįstančiam Vilnių) visiškai nepriimtina. Norėdamas susiplanuoti kelionę Vilniaus VT, žiūrėsiu į žemėlapį.

                      Metro, nors niekad juo nevažiavau, manau yra šiek tiek kita specifika - stotys yra didesniu atstumu viena nuo kitos, ir niekam neįdomu po kokiom gatvėm tas tunelis eina - taigi tuo atveju pilnai tinka schema. Juk mus domina tik stotys, be to jų nėra tiek daug kiek stotelių ir todėl jas lengviau įsiminti. Tegul mane pataiso tie, kurie geriau susipažinę su metro.
                      Ir aš esu tos pačios nuomonės. Nereikėtų lygiuotis vien į vokiečius, kai patys turime gerą praktiką. Visgi, tokio tipo schemos irgi yra įdomios ir reikalingos, tik gal labiau VT entuziastams. Nors, atvirkščiai, kai kam būtent šios yra suprantamesnės... Taigi kaip kam.

                      p.s., pasižiūrėjus į schemą, matyt, kad ir spalvos suderintos, taigi laiko prie jos praleista ir pamąstyta. O jau vien tai reikėtų vertinti
                      www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                      Comment


                        #12
                        Parašė disident Rodyti pranešimą
                        Gerbiu kolegos darbą ir iniciatyvą, tačiau man vis dėlto daug informatyvesnis yra žemėlapis - tada gali susiorientuoti ir pagal sankryžos tipą (žiedas, ne žiedas), tiltus, posūkius ir aplamai žemėlapyje išdėstytus objektus.
                        Ta schema graži pažiūrėti, tačiau man kaip kauniečiui (vidutiniškai pažįstančiam Vilnių) visiškai nepriimtina. Norėdamas susiplanuoti kelionę Vilniaus VT, žiūrėsiu į žemėlapį.

                        Metro, nors niekad juo nevažiavau, manau yra šiek tiek kita specifika - stotys yra didesniu atstumu viena nuo kitos, ir niekam neįdomu po kokiom gatvėm tas tunelis eina - taigi tuo atveju pilnai tinka schema. Juk mus domina tik stotys, be to jų nėra tiek daug kiek stotelių ir todėl jas lengviau įsiminti. Tegul mane pataiso tie, kurie geriau susipažinę su metro.
                        Jo, pagrindinis skirtumas ir yra tas, kad metro labiau primena liftą nei transporto priemonę. Nesvarbu kaip pro kur važiuoti - ratais kvadratais, esmė persikelti iš vienos stoties į kitą. Kadangi važinėja dažnai tai persėdimas nesukelia nepatogumų.

                        Troleibusai tuo tarpu labiau primena autobusus. Tai galima pamatyti vien pažiūrėjus į šitą schemą, į tai kaip išdelioti maršrutai. Kai kur dubliuojasi iki 3/4 maršruto. Persėdimas nėra toks patogus ir greitas, o be to pas mus dar ir gali kainuoti papildomus pinigus, jei naudoji vienkartinį bilietėlį.

                        Šita schemutė niekad nepakeis pilno VT žemėlapio, todėl, kad čia nėra autobusų, o Vilniuje troleibusų padengimas yra gan mažas. Bet lygiai taip pat yra ir tuose miestuose, kur yra metro - autobusams yra atskiras super detalus ir tikslus žemėlapis. Jie dažniausiai naudojami kartu, jeigu tenka nusigauti ten kur metro nevažiuoja ir keisti transporto priemonę.

                        Comment


                          #13
                          Puikus darbas

                          O planuojamų nutiesti troleibusų linijų braižyti neplanuoji?
                          Marsrutai.lt -viešojo transporto tvarkaraščiai
                          Marsrutai.lt tinklaraštis!
                          SVARBU! Pokyčiai Vilniaus viešajame transporte nuo liepos 1 dienos!

                          Comment


                            #14
                            Šaunus darbas!
                            Tačiau drįsiu nesutikti su groundzer nuomone, kad vokiškos schemos turėtų būti pavyzdžiu. Būtent dėl to, jos ir vadinamos schemomis, nes ten tik maršrutų linijos. Ši schema tiktų kabinti į troleibusus, tačiau orietuotis pagal ją būtų sunku.
                            Kas liečia schemos trūkumus, tai kol kas radau tik 1: stotelė Šaulių sąjunga yra tik link Spaudos rūmų.
                            Turiu ir pasiūlymų:
                            1. 18A maršrutą derėtų pridėti į schemą, nes jis yra atskiras maršrutas nuo 18.
                            2. 4 maršrutą rodyklėje reikia parašyti 2 kartus: darbo dienų ir poilsio dienų trasa.
                            3. Schemoje ir sąraše prie 4 ir 18A maršrutų žymėti jų darbo režimą: * - poilsio dienomis, [sukryžiuoti plaktukai] - darbo dienomis.
                            4. Po maršrutų rodykle nurodyti, ką reiškia tie simboliai.

                            P.S. dėl sukryžiuotų plaktukų nesu tikras, ar jie yra kur simbolių rinkiniuose, bet jie čia labiausiai tinka.
                            Viešojo transporto temų rodyklė >>

                            Comment


                              #15
                              Kaip ir kolegos, abejoju šitos schemos naudingumu paprastam žmogui, tačiau reikia pripažinti, kad darbas kruopštus, atrodo gražiai ir yra visai įdomu. Vienas trūkumas, mano nuomone, kad šiai schemai iš pagrindų didesniam vaizdumui trūksta Neries, galbūt Vilnios, gal dar kokių nors svarbesnių objektų kaip geografinio orientyro.

                              Comment


                                #16
                                Parašė Carnifex Rodyti pranešimą
                                Kaip ir kolegos, abejoju šitos schemos naudingumu paprastam žmogui, tačiau reikia pripažinti, kad darbas kruopštus, atrodo gražiai ir yra visai įdomu. Vienas trūkumas, mano nuomone, kad šiai schemai iš pagrindų didesniam vaizdumui trūksta Neries, galbūt Vilnios, gal dar kokių nors svarbesnių objektų kaip geografinio orientyro.
                                Neris juk pažymėta šviesiai pilkai.
                                O jei dėl vaizdingumo - tai kalbi nesąmones - nori schemą paversti žemėlapiu Schema yra schema, suprask.
                                www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                                Comment


                                  #17
                                  Bravo, reiks atsispausdint ir važiuojant į Vilnių turėt po ranka.
                                  It's just a circle of people talking to themselves who have no f—ing idea what's going on

                                  Comment


                                    #18
                                    Parašė Tomas Rodyti pranešimą
                                    Bravo, reiks atsispausdint ir važiuojant į Vilnių turėt po ranka.
                                    Beje dekui, kad priminei, čia viena iš sričių kur dar reikės tobulinti, kad padaryt šitą schemą "printer friendly". Dabar formatas netaisyklingas ir neaišku kaip spalvos atrodo atspausdinus, ar nesusiplaka ir pan. Ir be to spausdinimui turbūt patogiau būtų PDF'as nei paveikslėlis.

                                    Comment


                                      #19
                                      Dar viena pastaba:
                                      Prie stoties, kur yra užrašas Rūdninkų/Gėlių st. galima suprasti, kad link stoties yra Rūdninkų st., o link centro - Gėlių, nors yra atvirkščiai. Siūlau pavadinimus rašyti skirtingose pusėse, kad būtų aišku, kur yra kokia.
                                      Viešojo transporto temų rodyklė >>

                                      Comment


                                        #20
                                        Turiu vieną pastabą:
                                        4 maršruto savaitgalio trasa yra Antakalnis - Gerosios Vilties st.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X