Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[DK] Viešasis transportas Danijoje

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    [DK] Viešasis transportas Danijoje

    Kopenhaga

    Miesto autobusų ir kai kurių priemiestinių traukinių eismą koordinuoja agentūra "Movia"; ji koordinuoja ne vien Kopenhagos, bet ir kai kurių kitų Danijos regionų VT. Visi Kopenhagos miesto autobusai, nors yra keli skirtingi vežėjai, važinėja su "Movia" ženklu ir yra nudažyti vienodai. Būnant prie Kastrupo oro uosto, mačiau tik "Arrivos" ir "Netbus" miesto autobusus.











    Seniena


    #2
    Ir dar keletas nuotraukų. Nemokamas oro uosto autobusas, kursuojantis tarp visų trijų terminalų ir parkavimo aikštelių. Jie ten du ar trys suka ratus kas 10 min.



    Atskirdusių organizuotų grupių laukia autobusai.



    Tarptautinis autobusas iš Švedijos (nežinau kokio miesto) į Kopenhagą sustoja Kastrupo oro uosto stotelėje.



    Autobusas Nr. 999 Kopenhaga - Malmė.



    Maršrutu Nr. 999 kursuoja ir tokie gražuoliai Volvo B12MA-55 VDL Jonchheere tolimojo susisiekimo autobusai. Vieną mačiau ir aš, tik nespėjau nufotografuoti. Todėl įdedu nuotraukas iš interneto.



    Comment


      #3
      'Go by bus' autobusai važiuoja iš Gioteborgo.
      Exp@nding h¤rizons

      Comment


        #4
        Kaip beveik kiekvieną dieną besinaudojantis Kopenhagos autobusais norėčiau tarti keletą žodžių šia tema.

        Visų pirma, tai krenta į akis vienas neigiamas dalykas. Kaip ir Kaune, taip ir Kopenhagoje daugumoje stotelių yra švieslentės, kurios nurodo kiek liko laiko iki autobuso atvykimo. Bėda tame, jog Kopenhagoje šios švieslentės (kiek supratau) nėra "realaus laiko". Tai reiškia, jei švieslentė rodo 3 min. iki autobuso atvykimo, visai gali būti, kad jis jau išvykęs iš stotelės ir kito galėsi laukti papildomai 20 min. Pačiam asmeniškai tai yra įvykę bent keletą kartų.

        Nežinau kaip kitur Europoje, bet Kopenhagoje keleiviams dažnai tenka spaudalioti STOP mygtuką, idant vairuotojas nepralėktų tavo stotelės. Jei stotelėje nestovi žmonių, o autobuse nemirga nuspaustas STOP mygtukas, vairuotojas greičiausiai nestos. Pirmą kartą važiuojant autobusu būtent taip ir nutiko...

        Ne visada per garso sistemą ar monitorius yra pranešama kokia kita stotelė, tad važiuojant pirmą kartą, taip pat labai realu pravažiuoti stotelę.

        Kopenhagoje vairuotojai, kaip ir Lietuvoje, pardavinėja bilietus. Priklausomai nuo to, kokios rūšies bilietą turi yra net kelios jo atžymėjimo autobuse galimybės. Pirmas variantas yra nusipirkti vienkartinį bilietą iš vairuotojo. Tuo pačiu tai ir pats brangiausias būdas, nes kelione viena zona atsieis apie 6lt. Kitas variantas, kurį ir pats naudoju, yra mėnesinis bilietas. Jo kaina svyruoja priklausomai nuo to keliose zonose jis galioja. Maniškis "veikia" 4 zonose, o jo kaina yra apie 310lt mėnesiui. Pastarąjį įlipant reikia parodyti vairuotojui. Sekantis variantas yra taip vadinama "Rejsekort", į kurią reikia įsinešti pinigų ir kiekvieną kartą įlipant nuskenuoti. O išlipant reikia nepamiršti "išsiskenuoti", kitu atveju kelionės gausis gana brangi... Taip pat egzistuoja toks dalykas kaip "ClipCard'as". Šis variantas yra tinkamiausias atvykus pasisvečiuoti keletui dienų ir neplanuojant daug kartų naudotis viešuoju transportu. Pavyzdžiui, už 75lt galima nusipirkti dešimties važiavimų kortą, kuri galioja dvejuose zonose. Kiekvieną kartą įlipant šią kortelę reikia įkišti į specialų komposterį.

        Kaip pliusus galima paminėti tai, jog visi autobusai yra vienodos spalvos (geltonos) , vairuotojai gana draugiški bei kiekviename autobuse yra lankstinukai su tvarkaraščiais ar kita informacija.

        Vėliau pabandysiu įmesti keletą nuotraukų.

        Comment


          #5
          Parašė A.C.A.B. Rodyti pranešimą
          Nežinau kaip kitur Europoje, bet Kopenhagoje keleiviams dažnai tenka spaudalioti STOP mygtuką, idant vairuotojas nepralėktų tavo stotelės. Jei stotelėje nestovi žmonių, o autobuse nemirga nuspaustas STOP mygtukas, vairuotojas greičiausiai nestos. Pirmą kartą važiuojant autobusu būtent taip ir nutiko...
          Tai čia viskas gerai. Stop mygtukai tam ir skirti - jei tau reikia išlipti, spaudi. Niekam nereikia lipti - tai kam tada stoti stotelėje?
          Viešojo transporto temų rodyklė >>

          Comment


            #6
            Hmm, gal kiek nesupratai manęs.

            Aš pats tikrai teigiamai žiūriu į tokį dalyką. Problema, galbūt, tame, jog gerai nežinant trasos ne visada spėsi susigaudyti ar tavo stotelė dar tik bus ar ją jau pralėkei. Nes kai autobusas sustoja, tai dar gali spėti perskaityti jos pavadinimą, bet kai dideliu greičiu prazvimbia, tada jau kyla problemų.

            Comment


              #7
              Parašė A.C.A.B. Rodyti pranešimą
              Hmm, gal kiek nesupratai manęs.

              Aš pats tikrai teigiamai žiūriu į tokį dalyką. Problema, galbūt, tame, jog gerai nežinant trasos ne visada spėsi susigaudyti ar tavo stotelė dar tik bus ar ją jau pralėkei. Nes kai autobusas sustoja, tai dar gali spėti perskaityti jos pavadinimą, bet kai dideliu greičiu prazvimbia, tada jau kyla problemų.
              O garsinių stotelių pavadinimų pranešimų autobuso salone arba tekstinių - vidinėje švieslentėje - nėra? Kitame tavo pranešime perskaičiau, nes ne visuose autobusuose tai pranešima...

              Vis tik, manau, kad suplakei du dalykus ir be reikalo apkaltinai STOP mygtukų sistemą. Ji reikalinga ir labai svarbi. O štai keleivių informavimas turėtų būti ir tobulesnis.

              Kai lyginai bilietų kainas, labai be reikalo nepateikei kainų vietine valiuta ir šalia reikėjo brūkštelėti, koks minimalus ir vidutinis atlyginimas šalyje. Vien litais galima lyginti nebent kainas tose šalyse, kuriose pajamų lygis panašus į Lietuvoje esantį.

              Dėkui už apžvalgą. Lauksime daugiau
              Paskutinis taisė Ametistas; 2014.06.28, 13:44.
              www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

              Comment


                #8
                Tame ir reikalas, kad ne visuose autobusuose praneša kokia sekanti stotelė. Nors kaip ir visi autobusai turi švieslentes, monitorius ir t.t. Sunku man paaiškinti kodėl taip yra. Gal kiek ir suplakiau šiuos dalykus, bet vis gi kasdieniniame gyvenime kartais būtent taip ir gaunasi. Taip pat verta pridėti, jog dauguma autobusų vairuotojų nėra etniniai danai, o jų anglų kalbos žinios gana ribotos. Man, kaip mokančiam danų kalbą problemų nekyla, bet ne kartą mačiau kaip kiti užsieniečiai susiduria su problemomis. Tad sudėjus angliškai nešnekantį vairuotoją, nestojimą stotelėse, nepranešimą kokia kita stotelė bei trasos nežinojimą gaunasi šiokia tokia problema.

                Minimalaus atlyginimo Danijoje kaip ir nėra. Bet aišku, vidutinio atlyginimo čia net neverta lyginti su lietuviškuoju. Tačiau bent patys danai, viešojo transporto kainas laiko aukštomis. Bet turbūt vargiai rasi miestą pasaulyje, kur žmonės bus patenkinti VT kainomis...

                Parašysiu ir daugiau, juolab kad yra ką. Sostinėje be autobusų veikia vadinamieji S-traukiniai, metro bei net keletas VT laivų.

                Comment


                  #9
                  Danų ir pajamos yra aukštos. Kita vertus, Danijoje apskritai paslaugų kainos didelės. VT nėra išimtis. Kuro kainos nuolatos didėja. Tik didmeninėje rinkoje kada ne kada tai pakyla, tai nukrenta naftos kaina, bet mažmeninėje rinkoje tai stipriai nesijaučia ir kaina reguliariai labiau didėja, negu mažėja. Naftos ištekliai neatsinaujina taip greitai, kaip mes juos išnaudojame, todėl VT kainų kilimo priežastys yra pakankamai objektyvios, kalbant apie tas transporto rūšis, kurios naudoja iš naftos gaminamą kurą.

                  Kalbant apie vairuotojų parengimą, tai problema labiau globali ir būdinga daugeliui išsivysčiusių valstybių. Visgi miesto VT vairuotoju dirbti ne kiekvienas nori. Darbo krūvis ir atsakomybė labai dideli, o atlyginimas tik šiek tiek didesnis už vidutinį. Į tai reikėtų žiūrėti labiau kaip į socialinį reiškinį, o ne vien susijusį su VT.
                  www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                  Comment


                    #10
                    Tikiuosi, kad šį post'ą talpinu į teisingą temą.

                    Kopenhagos uosto "autobusas"



                    Kiekvieną dieną kursuoja dviem maršrutais, kurie yra beveik identiški (901 ir 902). Praplaukia tokius objektus kaip Undinėlė ar Operos rūmai.

                    Kiek teko pastebėti, tai didžioji dauguma keleivių yra turistai arba romantikos išsiilgę danai. Įtariu, jog tik labai maža dalis keleivių yra tie, kurie naudojasi šia transporto priemone vedini praktinių sumetimų. Nors pats maršrutas, mano nuomone, yra labai neblogas.

                    Abu maršrutai valdomi VT įmonės Movia, tad čia taip pat galioja mėnesiniai bilietai, rejsekort ir t.t.

                    Įkeliu šiek tiek nuotraukų:




                    Comment

                    Working...
                    X