Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[LV] Viešasis transportas Latvijoje

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    O gal kas žino kokiu būdu praktiškai visas autobusų parkas buvo atnaujintas naujais autobusais? Ta prasme finansavimas įdomu. ES lėšomis, miesto, valstybės, pačio auto parko, bankų paskola? Įdomu.

    Comment


      Aišku, kad ES. Taigi ir kartoju, kad tik Lietuvoje tokia apgailėtina padėtis su VT, nes tik Lietuva kiša į asfaltą procentaliai daugiau, nei kitos šalys transporto srityje. Nepaisant to, kad turi palyginti su kitomis Rytų Europos šalimis ir taip neblogą infrastruktūrą.

      Comment


        Taip, bet palyginti su Vakarų Europos šalimis, tai infrastruktūrai tikrai yra dar kur tobulėti...

        Comment


          Liepoja.

          Comment


            Liepojoje.

            Comment


              Šiek tiek apie Latvijos tolimąjį (tarpmiestinį) transportą ir nuotraukos iš Rygos.

              Apibendrinus, tolimasis susisiekimas Latvijoje yra puikus ir gerokai lenkia mūsiškį. Pradedant tuo, kad autobusai į didžiuosius miestus iš sostinės važiuoja labai dažnai, darbą pradeda maždaug 6 val ir baigia 21, kai kur važiuoja ir vėliau.
              Keleivių taip pat yra pakankamai - nustebau kad ir į kokį Daugpilį dienos metu, antradienį autobusas išvažiavo 100 proc. užpildytas.
              Transportas naujas - didžioji dalis autobusų būtent ketvirtos serijos Setra autobusai, daugumoje veikia WiFi. Latvijos vežėjai atkreipė dėmesį ir į neįgalius keleivius, Ecolines, Nordeka turi pritaikytų autobusų jiems vežti, tuo tarpu Lietuvoje kol kas visiškas 0. Išskyrus kelis maršrutus, iš Rygos keleivius visais likusiais veža tik autobusai, o ne mikroautobusai.
              Tolimojo susisiekimo kilometro tarifas visoje Latvijoje vienodi - kiek skaičiavau 10-15 proc mažesnis nei Lietuvoje.

              Kalbant apie keleiviui nematomą pusę, krizės metu Latvijoje atlikta tolimojo susiekimo reforma. Be gerokai apkarpytų reisų ir maršrutų, palikti tik stambiausi vežėjai (sudaryta 12 metų vežimo sutartis), taip atsisakant smulkiųjų nors ir ilgai keleivius vežančių firmų. Patvirtintas "būtinųjų" maršrutų sąrašas, kurie yra dotuojami valstybės, visi kiti - laikomi komerciniais, jais vežantiems vežėjams nekomensuojami net bilietai su nuolaida (pvz. studentų vežimas ir t.t.). Latvijoje galioja ir galiojo lengvatinis PVM tarifas.

              Stambiausias vežėjas Latvijoje - Nordeka. Rygoje įsikūręs privatus vežėjas keleivius turi net ketvirtadalį visų tolimojo susisiekimo maršrutų Latvijoje. Nors keleiviams Nordeka yra tikrai patrauklus pasirinkimas, prieš kelis metus Nordekos vairuotojai streikavo dėl vos 1,3 eur už valandą siekenčio atlyginimo. Nordeka ypač stipriai atsinaujino šiemet, dabar jų parką pagrinde tik naujos ketvirtos Setros, turi jau keletą ir penktų, tačiau, deja, jų nepavyko pamatyti. Pagrindinė Nordekos kryptis iš Rygos yra į Bauskę, autobusai ten važiuoja kas 20 min., paskutinis 22:50.

              Grupelė Nordekos autobusų Rygos stotyje.


              Iš Daugpilio grįžusi Setra S415GT


              Setra S415UL į Bauskę, šis autobusas pritaikytas neįgaliesiems su vežimėliu.


              Setra S415GT-HD


              Setra S415UL




              Turi keletą ir naujų Mercedes-Benz O560 Intouro, į Alūksnę.


              Kaip Kautra turi Žalgirį, Nordeka turi HK Riga


              Setra S417GT-HD laukia išvykimo ir nakvynės Daugpilyje, iš viso Nordeka Daugpilyje bazuoja du autobusus.


              Kiek senesnis transportas
              Setra S315 GT-HD, paminėsiu, kad šios Setros yra vienos iš paskutinių gamintų šio modelio Setrų, tuo tarpu TOKS'as turi vienas pirmųjų.


              Setra S315H


              Setra S315UL-GT


              Mercedes-Benz O350-15RHD Tourismo


              Tiek iš Nordekos, o nuotraukų iš Latvijos tolimojo susisiekimo dar bus.
              Daugiau mano nuotraukų >>>

              www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija.

              Comment


                Papildymui: iki šių metų Nordeka neturėjo nei vieno Riga - Bauska. Vežė Bauskos AP.

                Comment


                  Tatra T3MR (T6B5-R) 35272, Ryga by Denis Simonov, on Flickr

                  Solaris Urbino 18 69461, Ryga by Denis Simonov, on Flickr

                  Škoda 27Tr Solaris 27243, Ryga by Denis Simonov, on Flickr

                  Škoda 15Tr13/6M 25081, Ryga by Denis Simonov, on Flickr


                  Škoda 24Tr Irisbus 29397, Ryga by Denis Simonov, on Flickr


                  Škoda 15T ForCity Alfa RIGA 57171, Ryga by Denis Simonov, on Flickr


                  Tatra T3A 30275, Ryga by Denis Simonov, on Flickr


                  Tatra T3A by Denis Simonov, on Flickr
                  Viskas apie keleivinį transportą http://www.ebus.lt/

                  Mano nuotraukos https://www.flickr.com/photos/134209824@N04/

                  Comment


                    CATA. Cata yra vienas seniausių ir didžiausių vežėjų Latvijoje. Cata turi savo parkus/filialus Cėsyje, Limbažiuose, Siguldoje, Saulkrastuose, Ainažiuose, autobusai bazuojami ir kituose miestuose. Keleivius veža tiek tarpmiesčio, tiek rajoniniai maršrutais.

                    Setra S415GT iš Siguldos


                    Setra S415UL iš Cėsio






                    Turistinis Volvo 9900


                    Nors CATA parką daugiausiai sudaro Isuzu autobusai, Rygoje jų daug matyti neteko.


                    Trečios Setros. S315GT-HD


                    S317UL


                    S315HDH


                    Carrus Star 602


                    Jonckheere Mistral 70


                    Carrus Star 501


                    Antros Setros. S213UL


                    Daugiau mano nuotraukų >>>

                    www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija.

                    Comment


                      Keista, kad jie netaiko vieningo savo autobusų dažymo.
                      www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                      Comment


                        Pajūrio parkai
                        Į Liepają veža Liepojos autobusų parkas ir Nordeka. Turint galvoje, kad atstumas nemažas, autobusai kursuoja išties dažnai - piko metu kas 30 min. Internete teko matyti pusiau legalių skelbimų vežti į Liepają vos už 5 eur (atstumas 220 km.)

                        MAN R12 Lion's Regio, kelionė trunka virš trijų valandų ir niekas nedaro tragedijos dėl tualeto nebuvimo.


                        Setra S415UL, šias Liepojos AP įsigijos nenaujas.


                        Liepojos AP turi kelis reisus Ryga-Bauskė


                        Keletas senukų




                        Ventspilio AP (Ventspils Reiss) neturi daug tolimojo susiekimo autobusų, pagrindinė jų kryptis beabejo į Rygą.




                        Įspūdingai atrodantis Mercedes-Benz O550 Integro L






                        Parašė Ametistas Rodyti pranešimą
                        Keista, kad jie netaiko vieningo savo autobusų dažymo.
                        Latvijoje, kaip ir pas mus, nėra labai populiaros vienodos dažymo schemos tarpmiestyje.
                        Daugiau mano nuotraukų >>>

                        www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija.

                        Comment


                          Maršrutų numeriai keturženkliai?

                          Comment


                            kelionė trunka virš trijų valandų ir niekas nedaro tragedijos dėl tualeto nebuvimo.
                            1. Autobusais važiuoja kas kitaip negali (neturi teisių, pinigų, feisbuko).
                            2. Atėjus į rinką bet kuriam tarptautiniam žaidėjui, šitas XX a. baigsis. Arba lėks iš rinkos, arba turės persitvarkyti. Bilieto pirkimas telefonu + aiškus tvarkaraštis + jungiamųjų reisų galimybė + internetas autobuse + 220V/12V kiekvienam + WC
                            3. Kad ateis - galima neabejoti. Lux express grupė jau turi ir Tartu mieto susisiekimą, ir Estijos tarpmiestinio dalį.

                            Comment


                              Parašė Fulgur Rodyti pranešimą
                              1. Autobusais važiuoja kas kitaip negali (neturi teisių, pinigų, feisbuko).
                              2. Atėjus į rinką bet kuriam tarptautiniam žaidėjui, šitas XX a. baigsis. Arba lėks iš rinkos, arba turės persitvarkyti. Bilieto pirkimas telefonu + aiškus tvarkaraštis + jungiamųjų reisų galimybė + internetas autobuse + 220V/12V kiekvienam + WC
                              3. Kad ateis - galima neabejoti. Lux express grupė jau turi ir Tartu mieto susisiekimą, ir Estijos tarpmiestinio dalį.
                              Ne visai sutinku.
                              1. Keliauja ir tie, kurie vertina savo laisvą laiką. Kelionės metu atsakomybę perduoda autobuso vairuotojui, o pats keleivis mėgaujasi keliu, skaito knygą, atlieka namų darbus, skaito naujienas, naršo forume ir pan.
                              2. Iš dalies sutinku. Tik pridursiu, kad jau dabar ką tik atsiradęs prekės ženklas Kautra plius siūlo autobusus su 220V/12V kiekvienam keleiviui, internetu autobuse, taip pat su paprastuoju Kautra ženklu yra galimybė pirkti bilietą internetu, yra aiškūs tvarkaraščiai (ar jie dabar neaiškūs?), jungiamieji reisai. Nėra WC ir pirkimo telefonu. Tikėkimės, pasistūmės ir kiti vežėjai. O jei ateitų tarptautinis vežėjas, pasistūmės ir pati Kautra.
                              www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                              Comment


                                Parašė Ametistas Rodyti pranešimą
                                2. Iš dalies sutinku. Tik pridursiu, kad jau dabar ką tik atsiradęs prekės ženklas Kautra plius siūlo autobusus su 220V/12V kiekvienam keleiviui, internetu autobuse, taip pat su paprastuoju Kautra ženklu yra galimybė pirkti bilietą internetu, yra aiškūs tvarkaraščiai (ar jie dabar neaiškūs?), jungiamieji reisai. Nėra WC ir pirkimo telefonu. Tikėkimės, pasistūmės ir kiti vežėjai. O jei ateitų tarptautinis vežėjas, pasistūmės ir pati Kautra
                                Nori pasakyti, net ir naujosiose Setros jie rakina tualetus?
                                Marsrutai.lt -viešojo transporto tvarkaraščiai
                                Marsrutai.lt tinklaraštis!
                                SVARBU! Pokyčiai Vilniaus viešajame transporte nuo liepos 1 dienos!

                                Comment


                                  Luxexpress yra Estijoje įkurta dar 1992 metais įmonė, todėl nereikia čia pasakų apie Estijos vidaus pervežimus... "Kautra" Lietuvoje irgi užima apie pusę tarpmiesčio rinkos. Dar kartą apie tualetus - nėra nei vieno 3 val maršruto be tarpinių sustojimų. Kur kas geriau ir patogiau, jei yra trumpas tarpinis sustojimas, kurio metu galima nueiti į normalų tualetą (bėda tik tame, kad daugumoje Lietuvos stočių jie baisūs), o ne lįsti keturgubu į autobuso tualetą. Beje, tiek Ecolines, tiek Simple express daro didelę klaidą, kad važiuoja be sustojimų kolonėlėse, kuomet galima bet kelias minutes prasimankšinti, jau nekalbant apie nuėjimą į normalų tualetą. Kai tuo tarpu Eurolines ir PolskiBus tą daro.
                                  Paskutinis taisė Al1; 2015.08.11, 08:23.

                                  Comment


                                    Nežinau dėl Ecolines, bet su Simple Express teko važiuoti į Berlyną bei į Prahą. Abiem atvejais buvo daroma po du sustojimus degalinėse naktį, tarp Varšuvos ir Vokietijos/Čekijos. Sustojimai daryti ten, kur yra normalūs nemokami tualetai. Bet juk tai nereiškia, jog autobuse jis gali neveikti. Be to, Lietuvoje, skirtingai nei Lenkijoje, turbūt nelabai autostradose yra aikštelių, kur "tos" vietos yra tvarkingos ir nemokamos. Na, aš nekritikuoju apmokestinimo, bet tokiu atveju, vežėjas su autobuse veikiančiu tualetu laimi dar labiau, nes išlaisvina klientus nuo papildomo mokesčio.

                                    P.S. gal perkelkim šią diskusiją į kitą temą.
                                    Marsrutai.lt -viešojo transporto tvarkaraščiai
                                    Marsrutai.lt tinklaraštis!
                                    SVARBU! Pokyčiai Vilniaus viešajame transporte nuo liepos 1 dienos!

                                    Comment


                                      Tiesiog Lietuvos vidaus atstumai per maži, kad reikėtų tualetų. Jei jie yra ir veikia, tai gerai. Bet žinant kaip dauguma vežėjų juos prižiūri, tai geriau kad tualetų nebūtų. Aną savaitę važiavau su autobusu, kuriame veikė ir tualetas, ir kondicionierius. Ėmė sklisti bjaurus kvapas. Pamaniau, kad iš tualeto. Prapuolė. Po kurio laiko vėl, ir vėl, ir vėl. Po kelių tokių kvapų pasklidimų supratau, kad iš kondicionieriaus sistemos. Matyt kokioje nors kondicionavimo sistemos talpoje pripuvę visokio š, kuris, pasikračius autobusui, paskleidžia kvapą, patenkantį į ortakius...

                                      Comment


                                        Na, čia dar vienas vežėjų visiško apsileidimo ir nenoro normaliai dirbti pavyzdys. Štai kas vyksta, kai nėra rimtesnės konkurencijos.

                                        Kalbant apie tualetas, ir Lietuvoje juk apstu ilgesnių nei 2 val. trukmės maršrutų. Palyginimui, Estijoje, kurį yra kur kas mažesnė už Lietuvą, dauguma maršrutų yra trumpesni už mūsiškius, bet Lux Express net į galvą nešauna rakinti tualetų, manau, ir netrukus į rinką ateinančiam SuperBus, manau, irgi tokius mintys neateis.

                                        O Lietuvoje kol kas išlošia traukiniai, nes ten bent jau visi patogumai normaliai veikia.
                                        Marsrutai.lt -viešojo transporto tvarkaraščiai
                                        Marsrutai.lt tinklaraštis!
                                        SVARBU! Pokyčiai Vilniaus viešajame transporte nuo liepos 1 dienos!

                                        Comment


                                          Konkurencija čia ne visai prie ko. Butelius su vandeniu išdalino... . Kai kas vėliau netgi po antrą gavo.

                                          Comment

                                          Unconfigured Ad Widget

                                          Collapse
                                          Working...
                                          X