Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[VLN] Įvažiavimo į Vilniaus senamiestį apmokestinimas

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

    [VLN] Įvažiavimo į Vilniaus senamiestį apmokestinimas

    Mokesčiui už įvažiavimą į Vilniaus senamiestį - žalia šviesa

    Vilniaus valdžia ėmė svarstyti siūlymą nuo kitų metų apmokestinti įvažiavimą į sostinės senamiestį. Miesto taryba taryba trečiadienį be ilgų diskusijų po pateikimo pritarė atitinkamam projektui, nors ne vienas politikas piktinosi mokesčio dydžiu ir tuo, kad jis galios visiems, o kai kurie siūlė daugiau dėmesio skirti dviračių transporto plėtotei.

    Už metinį leidimą - 1250 Lt

    Už vienkartinį leidimą įvažiuoti į senamiestį siūloma rinkti 10 Lt mokestį, atsiskaitant grynaisiais. Įsigijus specialią kortelę ir susimokėjus iš anksto, mokestis sumažėtų iki 5 Lt, o metinis leidimas atsieitų 1250 Lt (taksi automobiliams jis kainuotų perpus mažiau – 625 Lt).

    Metinis leidimas su 95 proc. nuolaida kainuotų 60 Lt – jį galėtų įsigyti senamiesčio gyventojai, vairuotojai su judėjimo negalia, policija, ugniagesiai, šiukšlių išvežimo, dujų, vandens ir nutekamųjų vandens bei elektros tinklų avarinės tarnybos. Ši kategorija esą mokėtų tik už įrenginį, pakeliantį užtvarus. Viena šeima galėtų gauti tris tokius įrenginius.


    Nuolaidos žadamos ir autobusų, elektrinių ar hibridinių transporto priemonių vairuotojams. Rinkliava negaliotų dviratėms transporto priemonėms (motociklams, motoroleriams, mopedams). Mokestis būtų renkamas bet kuriuo paros ir savaitės metu.

    Iš viso būtų įrengti aštuoni užtvarai, pro kuriuos įvažiuojant į senamiestį reikėtų mokėti, - Bazilijonų, L. Stuokos-Gucevičiaus, Trakų, Latako, Universiteto, Totorių, Islandijos ir Subačiaus gatvėse.

    Preliminariais skaičiavimais, įrengti užtvarus kainuotų iki 2,5 mln. Lt. Tikimasi, kad iš mokesčio kasmet būtų surenkama 8 mln. Sistemą turėtų administruoti savivaldybės įmonė „Susisiekimo paslaugos".

    Tarybos nariai stebėjosi, kodėl norima apmokestinti specialiąsias tarnybas ir senamiestyje dirbančius menininkus, kuriems reikia dažnai atvykti į repeticijas ar pasirodymus.

    Be to, posėdyje nuskambėjo siūlymas pinigus rinkti ne įvažiuojant į senamiestį, o išvažiuojant. Taip esą būtų galima diferencijuoti apmokestinimą, atsižvelgiant į tai, ar vairuotojas tik pervažiuoja teritoriją, ar atvažiuoja visai dienai.

    Žada pigesnį parkavimą

    Vairuotojams, susimokėjusiems už įvažiavimą į senamiestį, esą pigiau atsieitų automobilio stovėjimas. Pirmą ir antrą valandą mokestis sumažėtų 1 Lt, trečią – 2 Lt. Valdžia žada dar šį pusmetį skelbti 7 automobilių aikštelių įrengimo konkursus, kad nenorintys mokėti galėtų jose palikti savo mašinas.

    Įvedus rinkliavą norima sumažinti tranzitinį eismą per senamiestį, kuris yra įrašytas į UNESCO Pasaulio kultūros paveldo sąrašą. Per dieną į šią teritoriją įvažiuoja per 43 tūkst. mašinų (piko metu jų būna 4 tūkst. per valandą). Maždaug pusė automobilių važiuoja tranzitu.

    "Tai yra tranzitinis transportas, kuris naudos neduota", - trečiadienį tarybos posėdyje sakė „Susisiekimo paslaugų" direktorius Vaidotas Antanavičius.

    Be to, norima mažinti užterštumą ir triukšmą, skatinti žmones vaikščioti pėsčiomis ar naudotis viešuoju transportu, padaryti senamiestį saugesnį ir patrauklesnį gyventojams bei svečiams, sukurti erdves be automobilių, kuriose „darniai sugyventų ir pėstieji bei dviratininkai“, pagerinti sąlygas spec. tarnybų transportui.

    Gyventojams mokestis nepatiktų

    Vilniuje rinkliava už įvažiavimą į senamiestį galiojo maždaug pusantrų metų nuo 1994-ųjų. Diskusijos dėl tokios pačios 1 Lt (vėliau – galbūt 5 Lt) rinkliavos užvirė ir prieš trejus metus. Mokestis esą būtų leidęs per parą surinkti apie 100 tūkst. Lt, bet šios minties buvo atsisakyta.

    Apie galimybę apmokestinti įvažiavimą į senamiestį prabilta prieš kelis mėnesius. Tokia rinkliava buvo įtraukta į "Susisiekimo paslaugų" pateiktus pasiūlymus, kaip gelbėti sostinės viešojo transporto sistemą nuo bankroto.

    Pernai pavasarį įmonės atliktos beveik 1,5 tūkst. vilniečių apklausos rezultatai atskleidė, jog jie skeptiškai vertina rinkliavos tikslą.

    Paklausti, ar mokamas įvažiavimas į senamiestį sumažintų spūstis Vilniuje, tik 36 proc. atsakė teigiamai, 52 proc. – neigiamai, 12 proc. neturėjo nuomonės.

    Respondentų įsitikinimu, spūstis galėtų sumažinti didesnis mokestis už automobilių stovėjimą (teigiamai atsakė 63 proc.).

    Mokesčiai už įvažiavimą į senamiestį renkami ne vienoje Europos sostinėje, pavyzdžiui, Londone, Stokholme.


    http://www.delfi.lt/news/economy/aut...hp?id=22469722


    Jūsų nuomonės.
    gera gyventi gerai

    #2
    Šiaip sunku pasakyti gerai ar blogai tas apmokestinimas, bet, kad tik neapamirtų dėl to senamiestis.
    Flickr

    Comment


      #3
      Na ten turistai ne su autobusu važinėja, o vietiniai nebent tik su reiklais atvažiuoja. Tarpk kitko galima ir peščiomis galu gale pavaikščiot.
      DINGĘS MIESTAS - MERKINĖ <<

      Comment


        #4
        Aš taip pat nesuprantu, kodėl reikia apmokestinti ugniagesių, policijos, GMP ir kitų spec. tarnybų automobilius? Dar straipsnyje paminėta, kad bus apmokestinami autobusai, tik nepaaiškinta, kokie. Jeigu VT — tada totali nesąmonė, bet jeigu turistiniai — tada yra logikos. Kas dėl senamiesčio apmirimo, tai jis neapmirs, jeigu įvedus apmokestinimą, bus sutankintas 11 autobuso maršruto grafikas arba bus įvestas naujas pro senamiestį važiuosiantis autobuso maršrutas. Dėl įvažiavimo kainos viskas gerai. Dėl termino — manyčiau apmokestinimas turėtų įsigalioti ne nuo Naujųjų Metų, o dar nuo šių metų rugsėjo 1d..
        I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
        Parama Siaurojo geležinkelio klubui

        Comment


          #5
          Tai, kad senamiestis pakankamai apmiręs. Pavasarį, vasarą gan jauku ir miela, daug žmonių, turistų, Rudenį ir žiemą visai neįdomu. Užtenka palyginti Rygos senamiesčio gyvybę, ten net ir žiemą vyksta kažkoks gyvenimas. Pats buvęs Rygoje žeimą kelis kartus, tikrai viskas kitaip nei pas mus. O pas mus gi, išeini kokį lapkričio mėn. iš kokios picerijos 21val. vakaro - endless silence beveik Tai man tas apmokestinimas gan kesitokas Tiem kas ten gyvena su savo ratais gausis tokia situacija - "Turiu mokėti už tai, kad gimiau ir gyvenu senemiestyje"...
          Kodėl "Apylanka"? Todėl, kad "Darbai"...

          Comment


            #6
            As tai manau gerai padare, gal daugiau kas prades pescias vaiksciot ir dviraticio pedalus minti.

            Comment


              #7
              Aš tai manau, kad mokestis tikrai nėra tinkamas šiuo metu... Jį buvo galima įvesti apie 2005 metus arba vėl laukti ekonominės situacijos pagerėjimo...nuo to pajamų miestas tikrai daugiau negaus... firmos, kurios turi ofisus senamiestyje ir pas kurias i juos nuolat turi užsukti klientai išsikels. Nemaža dalis kavinių užsidarys, ypač tos kurios gyvendavo iš dienos pietų, liks kavinės tik užsieniečiams... nuo to tik labaiu rankas trins akropoliai... beto kaikam tas bus naudinga, atsiras pigaus komercinio nekilnojamojo turto senamiestyje, kurį bus galima pigiai supirkti, poto mokestį už įvažiavimą panaikinti arba koreguoti ir pan.... žodžiu manau kad jis tikrai įvedamas ne viešojo transporto gelbėjimui...

              iš esmės neteisingas sprendimas, nes aplinkinėse gatvėse ir dabar dieną vargu ar kur rasi pastatyti auto, beto sumokėjus už įvažiavimą + dar reiktų mokėti už stovėjimą.... na tarkim atvažiuojate i teatrą ar filharmonija su auto nes lyja, sumokate apie 20 lt už šį malonumą.... daugoka...
              Ne esme yra manyje. Muse, visuose musyse yra esme!

              Comment


                #8
                Parašė SPX Rodyti pranešimą
                Tai man tas apmokestinimas gan kesitokas Tiem kas ten gyvena su savo ratais gausis tokia situacija - "Turiu mokėti už tai, kad gimiau ir gyvenu senemiestyje"...
                Nieko keisto nematau - senamiestis yra prestižinė vieta ir už tai reikia mokėti. Tai normalu. O jei žmogui per brangu senamiestyje - tegul išsikelia.
                www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                Comment


                  #9
                  Parašė amiko Rodyti pranešimą
                  Nieko keisto nematau - senamiestis yra prestižinė vieta ir už tai reikia mokėti. Tai normalu. O jei žmogui per brangu senamiestyje - tegul išsikelia.
                  Ogi koks čia prestižas? Jei ne būtų gavęs sovietų įtakos, gal ir būtų prestižinis, dabar gi vietoj visai gražių buvusių pastatų įkišti sovietinės archtektūros "šedevrai". Paižvalgykit temose apie sanąjį Vilnių.
                  Kodėl "Apylanka"? Todėl, kad "Darbai"...

                  Comment


                    #10
                    Parašė SPX Rodyti pranešimą
                    Tai man tas apmokestinimas gan kesitokas Tiem kas ten gyvena su savo ratais gausis tokia situacija - "Turiu mokėti už tai, kad gimiau ir gyvenu senemiestyje"...
                    Paprastai kas gyvena Senamiestyje, tas nesuka galvos iš kur paimti 60Lt per metus įvažiavimui į savo gyvenamą mikrorajoną. Kas dėl teatrų ir filharmonijos, tai automobilius galima palikti prie įvažiavimo į Senamiestį — juk straipsnyje rašoma, kad būtent tokiems vairuotojams bus įrengtos berods 6 autostovėjimo aikštelės. Aišku, už komfortą gali susimokėti papildomus 10Lt ir išlipti vos ne tarpduryje.
                    I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                    Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                    Comment


                      #11
                      Parašė SPX Rodyti pranešimą
                      Ogi koks čia prestižas? Jei ne būtų gavęs sovietų įtakos, gal ir būtų prestižinis, dabar gi vietoj visai gražių buvusių pastatų įkišti sovietinės archtektūros "šedevrai". Paižvalgykit temose apie sanąjį Vilnių.
                      Į architektūrą žiūri kaip į politiką. Blogus akinius užsidėjęs
                      www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                      Comment


                        #12
                        Dėl tranzitinio transporto tai tikrai parasčiau nei paprasta tą padaryti tik raiktų padiskutuoti kaip... kad nereiktų daryti mokamo įvažiavimo

                        mano manymu (bent kaip aš važiuoju) pagrindiniai tranzitiniai keliai yra tokie:

                        1. Trakų g.-Vokiečių g.-Didžioji g.- Savičiaus g.- Bokšto g.-Išganytojo g.
                        2. Subačiaus g.-Didžioji g.-Vokiečių g.-Vilniaus g.-Klaipėdos g.
                        3. Latako g.-Pilies g.- Didžioji g.- Rūdninkų g.
                        4. Trakų g.-Vilniaus g.-Liejyklos g.- L.Stuokos-Gucevičiaus g.
                        5. Islandijos g.-Vilniaus g.-Liejyklos g.- L.Stuokos-Gucevičiaus g.
                        6. L.Stuokos-Gucevičiaus g.-Liejyklos g.-Vilniaus g. -Klaipėdos g.
                        Šie pirmi trys maršrutai susikerta rotušės aikštėje.
                        Juos siūlyčiau apriboti taip:



                        Važiuojantys 1 maršrutu apsisuka Vokiečių g. gale prie rotušės pervažiuodami iš vienos jos pusės į kitą ir išvažiuoja iš senamiesčio Vilniaus g-Klaipėdos g.

                        Važiuojantys 2 maršrutu apsisuka prie Radisson SAS Astorija ir per Etmonų-Arklių g. išvažiuoja iš senamiesčio
                        važiuojantys 3 maršrutu apsisuka Rotušės aikštėje ir per Savičiaus g.- Bokšto g.-Išganytojo g. išvažiuoja atgal.
                        Ne esme yra manyje. Muse, visuose musyse yra esme!

                        Comment


                          #13
                          Parašė amiko Rodyti pranešimą
                          Į architektūrą žiūri kaip į politiką. Blogus akinius užsidėjęs
                          O ką tau per paskaitas pripaistė dėstytuvai sovietmečiu buvę architektais? Parodyk man bent vieną Vilniaus senamiestyje sovietmečiu statytą ir tikrai vertingą pastatą? Aš vat kartais sėdžiu prie Rotušės, atsisuku link ŠMC ir būna tokių momentų, kai pagalvoju - "Nu nė vėlnio jis čia nesipaišo"
                          Kodėl "Apylanka"? Todėl, kad "Darbai"...

                          Comment


                            #14
                            Parašė Wycka Rodyti pranešimą
                            Paprastai kas gyvena Senamiestyje, tas nesuka galvos iš kur paimti 60Lt per metus įvažiavimui į savo gyvenamą mikrorajoną. Kas dėl teatrų ir filharmonijos, tai automobilius galima palikti prie įvažiavimo į Senamiestį — juk straipsnyje rašoma, kad būtent tokiems vairuotojams bus įrengtos berods 6 autostovėjimo aikštelės. Aišku, už komfortą gali susimokėti papildomus 10Lt ir išlipti vos ne tarpduryje.
                            ...Už metinį leidimą - 1250 Lt
                            Turės dizaineriai labiau pasistengt kabindami "kleckus" ant suknelių, norėdami sutaupyti už įvažiavimą į namus
                            Kodėl "Apylanka"? Todėl, kad "Darbai"...

                            Comment


                              #15
                              Parašė Wycka Rodyti pranešimą
                              Kas dėl teatrų ir filharmonijos, tai automobilius galima palikti prie įvažiavimo į Senamiestį — juk straipsnyje rašoma, kad būtent tokiems vairuotojams bus įrengtos berods 6 autostovėjimo aikštelės.
                              Duok dieve kad iki kokių 2012 jas įrengtų, dabar gi per piet metų tesugebėjo įrengti tik vieną iš suplanuotų po Gedimino pr., o kitoms pinigų tai nėra ypač smagu buskai uždarys aikštele prie operos ir vieto jos statys požeminę, bet manau kad jų greit nebereikės, nes senamiestyje beliks tik keli restoranai užsieniečiams
                              Ne esme yra manyje. Muse, visuose musyse yra esme!

                              Comment


                                #16
                                Parašė skunk Rodyti pranešimą
                                Duok dieve kad iki kokių 2012 jas įrengtų, dabar gi per piet metų tesugebėjo įrengti tik vieną iš suplanuotų po Gedimino pr., o kitoms pinigų tai nėra ypač smagu buskai uždarys aikštele prie operos ir vieto jos statys požeminę, bet manau kad jų greit nebereikės, nes senamiestyje beliks tik keli restoranai užsieniečiams
                                Apie požemines Wycka nieko nesakė.
                                Parašė SPX Rodyti pranešimą
                                O ką tau per paskaitas pripaistė dėstytuvai sovietmečiu buvę architektais? Parodyk man bent vieną Vilniaus senamiestyje sovietmečiu statytą ir tikrai vertingą pastatą? Aš vat kartais sėdžiu prie Rotušės, atsisuku link ŠMC ir būna tokių momentų, kai pagalvoju - "Nu nė vėlnio jis čia nesipaišo"
                                Kad ir koks tai senamiestis, bet visgi Senamiestis - viena iš miesto centrinių dalių. Automobilių srautų ribojimas manau geras sprendimas, ten kiek persistengta su mokesčių išplėtimu.
                                www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                                Comment


                                  #17
                                  Parašė amiko Rodyti pranešimą
                                  Apie požemines Wycka nieko nesakė.
                                  Aš dabar taip greit nerasiu straipsnio, bet kažkur meras kalbėjo būtent kad bus statomos požeminės aikštelės norintiems palikti auto. Beja antžeminių tai net nelabai kur ir būtų vietos įrengti...
                                  Ne esme yra manyje. Muse, visuose musyse yra esme!

                                  Comment


                                    #18
                                    Parašė SPX Rodyti pranešimą
                                    Turės dizaineriai labiau pasistengt kabindami "kleckus" ant suknelių, norėdami sutaupyti už įvažiavimą į namus
                                    Šitą perskaitei?

                                    Parašė Kema Rodyti pranešimą
                                    Už metinį leidimą - 1250 Lt

                                    Už vienkartinį leidimą įvažiuoti į senamiestį siūloma rinkti 10 Lt mokestį, atsiskaitant grynaisiais. Įsigijus specialią kortelę ir susimokėjus iš anksto, mokestis sumažėtų iki 5 Lt, o metinis leidimas atsieitų 1250 Lt (taksi automobiliams jis kainuotų perpus mažiau – 625 Lt).

                                    Metinis leidimas su 95 proc. nuolaida kainuotų 60 Lt – jį galėtų įsigyti senamiesčio gyventojai, vairuotojai su judėjimo negalia, policija, ugniagesiai, šiukšlių išvežimo, dujų, vandens ir nutekamųjų vandens bei elektros tinklų avarinės tarnybos. Ši kategorija esą mokėtų tik už įrenginį, pakeliantį užtvarus. Viena šeima galėtų gauti tris tokius įrenginius.


                                    Nuolaidos žadamos ir autobusų, elektrinių ar hibridinių transporto priemonių vairuotojams. Rinkliava negaliotų dviratėms transporto priemonėms (motociklams, motoroleriams, mopedams). Mokestis būtų renkamas bet kuriuo paros ir savaitės metu.
                                    I'm worse at what I do best and for this gift I feel blessed...
                                    Parama Siaurojo geležinkelio klubui

                                    Comment


                                      #19
                                      Aš iš esmės esu už transporto ribojimą senamiestyje, bet tik ne tokį apie kokį čia eina kalbos.

                                      Ar aplink senamiestį įrengtos automobilių stovėjimo aikštelės? Ne. Ar praleidimo, atsiskaitymo sistema bus normali ir patogi? Ne. Bus užtvara su žmogeliu, kuris rinks pinigus ar tikrins leidimus, o prie užtvaros stovės eilutė automobilių. Ar normaliai apgalvota ką reiktų apmokestinti? Ne.

                                      Tokios nesąmonės tikrai nereikia. Jei daro apmokestinimą, tai tegul ir sutvarko normaliai visą infrastruktūrą, stovėjimo aikšteles, įrengia sistemą, kuri nuskaitytų pravažiuojančių automobilių numerius ir apmokestintų savininką (prieš tai reikia pakeisti įstatymus) ar pan., o ne dieduką prie šlagbaumo sodina.

                                      Tikrai tokios nevykusios ir skubotos sistemos įvedimas verčia įtarti stambius prekybininkus.

                                      Comment


                                        #20
                                        Savivaldybė paskubėjo padaryti mokamą įvažiavimą dėl to, kad sumažėjo pinigų surikimas į biudžetą. Viskas aišku kaip dieną. O aikštelės prie įvažiavimų tikiu, kad pasirodys dar po mažiausiai metų nuo rinkliavos įsigaliojimo.
                                        www.nvtka.lt - Nacionalinė viešojo transporto keleivių asociacija. Tapk ir tu jos dalimi!

                                        Comment

                                        Unconfigured Ad Widget

                                        Collapse
                                        Working...
                                        X