Skelbimas

Collapse
No announcement yet.

[E67] [A5] Kaunas - Kalvarija - Varšuva ("Via Baltica")

Collapse
X
  • Filtrai
  • Laikas
  • Show
Clear All
new posts

  • [E67] [A5] Kaunas - Kalvarija - Varšuva ("Via Baltica")

    www.DELFI.lt
    2005 spalio mėn. 4 d. 16:24



    AB „Panevėžio keliai“ baigė I-ojo transporto koridoriaus (tarptautinės automagistralės „VIA Baltica“) rekonstrukcijos pirmojo etapo darbus Panevėžio apskrityje, teigiama bendrovės pranešime žiniasklaidai.
    Antradienį (10.04) komisija, vadovaujama Lietuvos automobilių kelių direkcijos generalinio direktoriaus pavaduotojo Petro Tekoriaus, pripažino tinkamais naudoti rekonstruotus „Via Baltica“ ruožus Panevėžio ir Pasvalio rajonuose.

    Rekonstrukcijos metu buvo atnaujintas 4,5 kilometro kelio Panevėžys-Pasvalys–Ryga ruožas ties Įstros gyvenviete Panevėžio rajone: nuo sankirtos su Panevėžio aplinkkeliu Pasvalio link. Antrasis, 5,8 kilometro magistralės ruožas buvo rekonstruotas Pasvalio rajone: nuo Talačkonių gyvenvietės iki sankirtos su Vabalninko keliu ties įvažiavimu į Pasvalį.

    Taip pat buvo rekonstruoti tiltai per Įstros ir Svalios upes, įrengta 2,54 kilometro takų pėstiesiems ir dviratininkams, pastatyta 12,7 kilometro apsauginių tinklo tvorų nuo žvėrių, 89 namams sudėti sandarūs langai.

    „Via Baltica“ rekonstrukcijos darbai valstybinės reikšmės magistraliniame kelyje Kaunas–Marijampolė–Suvalkai buvo priimti rugsėjo 15 d.

    Sutartis su Lietuvos automobilių kelių direkcija dėl „Via Baltica“ plėtros 2004-2005 metais darbų vykdymo buvo pasirašyta 2004 metų rugpjūčio 11 d. Kauno, Marijampolės ir Panevėžio apskrityse atliktų darbų vertė - 29,57 milijono litų. 85 proc. iš jų finansavo Europos Sąjungos sanglaudos fondas.

    Kitas „Via Baltica“ rekonstrukcijos etapas, apimantis 2005-2006 metus, pradėtas rugsėjo mėnesio pabaigoje. Bendra sutarties kaina – 59,4 milijono litų. Iš jų ES sanglaudos fondo finansuojama dalis – 40,2 milijono litų.

    Šio etapo metu Panevėžio kelininkai kelyje Panevėžys–Pasvalys–Ryga sustiprins ir praplatins kelio dangą 17 kilometrų ruože, įdiegs eismo saugumo gerinino priemones.

    Įvairūs kelio gerinimo darbai bus atlikti ir Kaunas–Marijampolė-Suvalkai ruože: stiprinama kelio danga, rekonstruojami viadukai, estakada bei tiltas.

  • myhorsegallery
    replied
    Parašė John Rodyti pranešimą
    Neseniai teko atlikti A5 inspekciją tarp Kauno ir Marijampolės ir kilo noras palyginti su naujomis Lenkijos ekspresowkomis.

    Tiek link Gdansko, tiek link Varšuvos yra bent kelios visiškai naujų S kelių atkarpos (kai kur dar oficialiai nepažymėtos kaip S). Kadangi A5 praktiškai irgi yra visiškai naujas kelias, tai puiki proga palyginti. Vienas dalykas, kuris iškart įstrigo - dangos lygumas. A5 yra tikrai lygus ir važiuojant 120-130km/h (ir matyt didesniu greičiu) nesijaučia jokio diskomforto ar kitokio pašalinio poveikio, kuris keltų kokias nors problemas dėl dangos lygumo. Bet visgi jaučiasi labai silpnas mašinos judėjimas ir dangos bangavimasis.
    Važiuojant naujomis S atkarpomis (kurios pastatytos per paskutinius 2 metus) Lenkijoje link Varšuvos ar Gdansko danga yra lygesnė. Ji tiek lygi, kad nesijaučia ir to vos juntamo bangavimo ir nelygumų. Tas galioja tiek paprastose atkarpose, tiek važiuojant per viadukų sudūrimus. Sudūrimai A5 jaučiami labiau, nei naujose Lenkijos S atkarpose.

    Kyla klausimas, kodėl taip yra? Kas Lenkijoje daroma kitaip, nei Lietuvos A5? Kitokios medžiagos? Standartai? Ar tiesiog mažiau kokybiškai atliktas rangovų darbas?
    Inspekciją ir aš dariau, ir ne nelygumas man kelia nerimą. Tą dieną lijo lietus, ne kokia liūtis, bet paprastas eilinis lietus, tai nedidelėje atkarpoje tik už Juragių link Marijampolės antroje juostoje du kartus patyriau akvaplaningą, tiesa neilgą ir nestiprų, nieko neįvyko, bet buvo labai nejauku. Svarbiausiai, nieko nesimatė. Važiuoji sau 120 ir staiga ratai nebe ant žemės. Tai man klausiams kas ten vyksta per stiprią liūtį. Ir ar tokie bajeriai yra normalu naujoje autostradoje. Po tokių įvykių jau ir tas Juragių apsisukimas tėra tik nelemtas pokštas. Atsargiai ten važiuokit.

    Komentuoti:


  • paprastas_zmogus
    replied
    Parašė uzdvidesimt Rodyti pranešimą

    Kaip tada šiai kolonėlei nuvažiavimą palikti pavyko? https://goo.gl/maps/dXm6Goss7XAC71Dk6
    Aš nesuprantu, jūs nematote ar nenorite matyti skirtumo tarp dviejų situacijų jei ne gyvai, tai google maps?
    Vienas atvejis aptarnauja mažiausiai 3 stambius verslo objektus ir dar tarnauja kaip shortcutas į krašto kelią bei gyvenvietę
    Antras atvejis yra plynas laukas realiai
    Bet tikrai sutinku, kad ten vertėtų paieškoti kompromiso, mano asmenine nuomone, saugumo rizika minimali, papildomos sąnaudos simbolinės.

    Komentuoti:


  • uzdvidesimt
    replied
    Parašė thomcius

    perskaičiau, tai pamatuok koks atstumas nuo tos degalinės iki nusukimo į Marijampolę. Berods autostradai turi būti mažiausiai 3-5 km, kad nenukentėtų saugumas ir norimas pasiekti greitis, pridėk lėtėjimo greitėjimo juostą ir gausis mažiau nei 1km.

    https://www.google.com/maps/dir/EMSI...583962!1m0!3e0
    Kaip tada šiai kolonėlei nuvažiavimą palikti pavyko? https://goo.gl/maps/dXm6Goss7XAC71Dk6

    Komentuoti:


  • vaidast
    replied
    Aš manau, kad projektuotojai, projektavę šią atkarpą, pasigavo kažkokius naujausius europinius reikalavimus autostradoms ir bando jų laikytis pagal raidę. Atkarpa Kaunas-Marijampolė projektuota turbūt prieš 5 metus ar daugiau, per tą laiką pasikeitė valdžia, gal ir patys projektuotojai. Ar reikia čia tą maksimalumą laužti prieš sieną tai nežinau...

    Komentuoti:


  • paprastas_zmogus
    replied
    Na aš asmeniškai nematau problemų padaryti vienpusį tiesioginį nuvažiavimą į tą emsi aplinkkelyje ties Skaisčiūnais. Jei tik dėl to visas skandalas ir sabotažas, čia tikrai kompromisas turėtų būti įmanomas.Nes realiai čia yra keli papildomi metrai asfalto...
    Savaime suprantama, dviejų lygio viaduko kaip prie Puskelnių ten neverta tikėtis ir prašyti. Puskelnių atveju visiškai kitas gyventojų tankumas.
    Tik bijau, kad visas skandalas dėl Trakėnų atkarpos...

    Komentuoti:


  • uzdvidesimt
    replied
    Parašė paprastas_zmogus Rodyti pranešimą

    Man atrodo, kad padaryti tokius vienpusius nuvažiavimus kaip į Statetą/Hesburgerį tikrai neturėtų būti problemų niekam. Būtų keista, jei tokiais atvejais nepavyktų rasti kompromiso.
    Bijau, kad pagrinde čia degalinės kudakuoja dėl Trakėnų atkarpos, kuria nauja trasa nebeis. Ten 3-4 degalinės liks be tiesioginio išėjimo į autostradą. Na sutinku, strateginės reikšmės objektas šiek tiek keičia aukso gyslą, bet kas tuomet trukdo persikelti prie naujos trasos? Pilna tokių atvejų pasaulyje, pradedant pačia Lenkija - prisitaiko degalinės arba kraustosi. Ar jie čia bando pasakyti, kad jei prieš 25 metus kažkur pastatei kioską, tai valstybė artimiausia šimtmetį aplink jį turėtų vystytis? Absurdas.
    EMSI kudakuoja dėl mano nurodytos degalinės ir degalinės prie tilto į Puskelnius/Dženčialiauka. Trakėnų atkarpoje EMSI degalinių neturi. Prie Puskelnių tilto patekimas į degalinę per tiltą gal ir logiškas, bet degalinei https://maps.app.goo.gl/PUYeuBLwcnKAqCZG7 suprojektuotas patekimas tik iš jungiamųjų kelių, tai panašu, kad vis tik kažkas turi dėl to problemų ir kompromiso neieško ir nenori ieškoti.

    Aš nesu susijęs nei su EMSI nei su jokia kita degaline, mane tiesiog be galo erzina valstybės institucijų arogancija ir nesugebėjimas atsižvelgti į racionalius pasiūlymus/sprendimus. Tarsi tai būtų daroma piktybiškai, "mes taip sugalvojom ir taškas".

    Komentuoti:


  • paprastas_zmogus
    replied
    Parašė uzdvidesimt Rodyti pranešimą

    Taip pat nematau racionalaus paaiškinimo, kodėl negalima padaryti nuvažiavimo į šią kolonėle:
    https://maps.app.goo.gl/PUYeuBLwcnKAqCZG7
    Kelias tiesus, matomumas geras, vietos užtektinai. Palyginimui ši kolonėle, kuri yra kelio lenkime, labai netoli nuvažiavimo į Kazlų Rudą, bet ten atskiras įvažiavimas/išvažiavimas buvo paliktas:
    https://goo.gl/maps/dXm6Goss7XAC71Dk6

    Man atrodo, kad padaryti tokius vienpusius nuvažiavimus kaip į Statetą/Hesburgerį tikrai neturėtų būti problemų niekam. Būtų keista, jei tokiais atvejais nepavyktų rasti kompromiso.
    Bijau, kad pagrinde čia degalinės kudakuoja dėl Trakėnų atkarpos, kuria nauja trasa nebeis. Ten 3-4 degalinės liks be tiesioginio išėjimo į autostradą. Na sutinku, strateginės reikšmės objektas šiek tiek keičia aukso gyslą, bet kas tuomet trukdo persikelti prie naujos trasos? Pilna tokių atvejų pasaulyje, pradedant pačia Lenkija - prisitaiko degalinės arba kraustosi. Ar jie čia bando pasakyti, kad jei prieš 25 metus kažkur pastatei kioską, tai valstybė artimiausia šimtmetį aplink jį turėtų vystytis? Absurdas.

    Komentuoti:


  • uzdvidesimt
    replied
    Parašė Sula Rodyti pranešimą

    Būkim biedni - ten nėra jungiamųjų kelių. O čia jie numatomi (kodėl - kitas klausimas). Vienpuses įvažas padaryti nematau techninių problemų, bent jau į EMSI ir kitas arčiau esančias degalines (nors tai sujauks judėjimą jungiamajame). Netgi nestabdant projekto tokia galimybė išlika ateityje.
    O toms degalinėms, kurios lieka už trasos ribų yra liūdniau. Tos dvi Circle K šiuo metu yra "auksinės".
    Ką noriu pasakyti, kad kompromisą tinkamą tiek degalinų lankytojams, tiek degalinių operatoriams, tiek kelio saugumui užtikrinti tikrai galima rasti.

    Kaikurie sprendimai dėl šito kelio tikrai yra bandomi prastumti buldozeriu, tarsi iš pykčio visuomenei ar dėl kažkokių kitų nesuprantamų motyvų.

    Aš nekalbu apie kolonėles, kurios lieka už naujos trasos ribų. Taip pat nesakau, kad reikia daryti nuvažiavimą į kiekvieną, yra prie sienos, kur dvi ar trys kolonėles yra vienoje vietoje, joms, manau, tikrai įmanoma padaryti bendrą nuvažiavimą/išvažiavimą nekompromituojant saugumo.

    Taip pat nematau racionalaus paaiškinimo, kodėl negalima padaryti nuvažiavimo į šią kolonėle:
    https://maps.app.goo.gl/PUYeuBLwcnKAqCZG7
    Kelias tiesus, matomumas geras, vietos užtektinai. Palyginimui ši kolonėle, kuri yra kelio lenkime, labai netoli nuvažiavimo į Kazlų Rudą, bet ten atskiras įvažiavimas/išvažiavimas buvo paliktas:
    https://goo.gl/maps/dXm6Goss7XAC71Dk6

    Vienintelis realus kontrargumentas jungiamieji keliai, bet esant norui tikrai galima rasti racionalų kompromisinį sprendimą.

    Komentuoti:


  • Sula
    replied
    Parašė uzdvidesimt Rodyti pranešimą

    Būkim objektyvūs, rekonstruojant "Via Baltica" tarp Kauno ir Marijampolės, įvažiavimai į degalines panaikinti nebuvo. Tai argumentai, kad toliau rekonstruojant tą patį kelią nuvažiavimų padaryti neina, nes nesaugu ir pan. it t.t., yra niekiniai.
    Būkim biedni - ten nėra jungiamųjų kelių. O čia jie numatomi (kodėl - kitas klausimas). Vienpuses įvažas padaryti nematau techninių problemų, bent jau į EMSI ir kitas arčiau esančias degalines (nors tai sujauks judėjimą jungiamajame). Netgi nestabdant projekto tokia galimybė išlika ateityje.
    O toms degalinėms, kurios lieka už trasos ribų yra liūdniau. Tos dvi Circle K šiuo metu yra "auksinės".

    Komentuoti:


  • uzdvidesimt
    replied
    Parašė paprastas_zmogus Rodyti pranešimą
    Oho, čia ir teismų pasirodo būta
    Žinosiu nuo šiol, kur daugiau nesipilt.

    „Emsi“ nepavyko sustabdyti „Via Baltica“ rekonstrukcijos projekto

    Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/verslas/naujien...1191634?copied
    Būkim objektyvūs, rekonstruojant "Via Baltica" tarp Kauno ir Marijampolės, įvažiavimai į degalines panaikinti nebuvo. Tai argumentai, kad toliau rekonstruojant tą patį kelią nuvažiavimų padaryti neina, nes nesaugu ir pan. it t.t., yra niekiniai.

    Komentuoti:


  • paprastas_zmogus
    replied
    Oho, čia ir teismų pasirodo būta
    Žinosiu nuo šiol, kur daugiau nesipilt.

    „Emsi“ nepavyko sustabdyti „Via Baltica“ rekonstrukcijos projekto

    Skaitykite daugiau: https://www.15min.lt/verslas/naujien...1191634?copied

    Komentuoti:


  • paprastas_zmogus
    replied
    https://www.lrt.lt/naujienos/verslas...-kurie-ir-namu

    Šiaip net nustebau, kad LRT taip angažuotai tekstą/reportažą padarė. Labai negatyvus clickbait, kas jiems nebūdinga.

    Komentuoti:


  • John
    replied
    Neseniai teko atlikti A5 inspekciją tarp Kauno ir Marijampolės ir kilo noras palyginti su naujomis Lenkijos ekspresowkomis.

    Tiek link Gdansko, tiek link Varšuvos yra bent kelios visiškai naujų S kelių atkarpos (kai kur dar oficialiai nepažymėtos kaip S). Kadangi A5 praktiškai irgi yra visiškai naujas kelias, tai puiki proga palyginti. Vienas dalykas, kuris iškart įstrigo - dangos lygumas. A5 yra tikrai lygus ir važiuojant 120-130km/h (ir matyt didesniu greičiu) nesijaučia jokio diskomforto ar kitokio pašalinio poveikio, kuris keltų kokias nors problemas dėl dangos lygumo. Bet visgi jaučiasi labai silpnas mašinos judėjimas ir dangos bangavimasis.
    Važiuojant naujomis S atkarpomis (kurios pastatytos per paskutinius 2 metus) Lenkijoje link Varšuvos ar Gdansko danga yra lygesnė. Ji tiek lygi, kad nesijaučia ir to vos juntamo bangavimo ir nelygumų. Tas galioja tiek paprastose atkarpose, tiek važiuojant per viadukų sudūrimus. Sudūrimai A5 jaučiami labiau, nei naujose Lenkijos S atkarpose.

    Kyla klausimas, kodėl taip yra? Kas Lenkijoje daroma kitaip, nei Lietuvos A5? Kitokios medžiagos? Standartai? Ar tiesiog mažiau kokybiškai atliktas rangovų darbas?

    Komentuoti:


  • luknas
    replied
    Po kelių metų įrengs šalia greitkelio vietinės reikšmės kelią ir apsisukimą tada uždarys.

    Komentuoti:


  • myhorsegallery
    replied
    Kažkada čia diskutavome, kad paleidus greitkelį iki Marijampolės, tas nelemtas apsisukimas ties Juragiais bus uždarytas. Greitkelis kaip ir yra, net su greitkelio ženklu ir greičiais, bet apsisukimas liko, netoli iki jo pastačius autostrados pabaigos ženklą, ir sumažinus greitį (ko nieks nemažina). Taigi, įdės matuoklį? ar darys dar vieną milijoninį projektą tam apsisukimui naikinti???? Ir tai šių dienų planavimas, statyba etc. Nemažesnis absurdas nei su nuvažiavimais į degalines

    Komentuoti:


  • thomcius
    replied
    Parašė Lettered Rodyti pranešimą

    Taip, suprantu, todėl ir klausiu, ar yra numatyti tokie nuvažiavimai ir aikštelės degalinėms, kavinėms kas 15-20 km. kaip Lenkijoje? Juk akivaizdu, kad Lenkijoje ten ne kiekvienas verslininkas jas įsirengė, kur patinka, o planuojant kelią viskas buvo numatyta. Masiulis irgi minėjo, kad būtų galimybė tokias įrengti ir po to skelbti konkursus operatoriams, bet dabartiniame projekte kaip suprantu iš vis nieko nėra numatyta.
    Yra numatyta, jau pastatytoje iki Marijampolės atkarpoje:
    https://www.google.lt/maps/@54.66451.../data=!3m1!1e3
    Net kelio ženklai ir linijų ženklinimas yra.
    Naujoje atkarpoje tikrai viena vieta numatyta iškart už Marijamolės, kur skundėsi kad furistai sustoję neturės kaip nueiti iki Marijampolės pasikultūrinti ir apsipirkti
    Kažkur maždaug kairėje pusėje važiuojant link lenkijos čia:
    https://www.google.lt/maps/@54.56950.../data=!3m1!1e3
    trečia prie pat sienos dešinėje pusėje kur dabar yra aikštelė:
    https://www.google.lt/maps/@54.56950.../data=!3m1!1e3
    Paskutinis taisė thomcius; 2019.05.31, 16:23.

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė sleader Rodyti pranešimą
    Dar pvz.
    (PL): Kur čia tiesioginis nuvažiavimas? Gi kenkia šalies ekonomikai, niekas negalės patekti ir t.t.
    https://www.google.lt/maps/place/Sta...9!4d20.2835968
    Nesvarbu, kad nėra tiesioginės nuovažos, bet 2014 m. buvusi uždaryta ir apleista degalinė (matosi StreetView), po kelio rekonstrukcijos į greitkelį (kai pasidarė sunkiau į ją patekti) buvo prikelta ir sėkmingai dirba.
    Dėl įvažiavimų į kievieną degalinę ir kiemą kaip ir viskas aišku, to neturėtų būti ir nebus, klausimas, ar yra numatytos tokios stovėjimo aikštelės, kur galėtų įsikurti degalinės ir kiti verslai kaip Lenkijoje kas keliasdešimt km, ar dabar norint patekti į degalinę reiks sukiotis ratais kvadratais prie dabartinių senų, nes naujoms vietos nenumatytos?

    Komentuoti:


  • Lettered
    replied
    Parašė thomcius Rodyti pranešimą
    Tai ar tu supranti ką komentuoji? Ar nors viena tokio lygio degaline, poilsio aikštelė yra kelyje Marijampolė-pasienis???
    Būtent tokias ir turėtų Lietuvos "verslinkai" įrengti naujame kelyje, o ne valstybė daryti nuvažiavimus nuo europinio kelio prie kiekvienos nušiurusios degalinės, taip aukojant saugumą ir greitį.
    Taip, suprantu, todėl ir klausiu, ar yra numatyti tokie nuvažiavimai ir aikštelės degalinėms, kavinėms kas 15-20 km. kaip Lenkijoje? Juk akivaizdu, kad Lenkijoje ten ne kiekvienas verslininkas jas įsirengė, kur patinka, o planuojant kelią viskas buvo numatyta. Masiulis irgi minėjo, kad būtų galimybė tokias įrengti ir po to skelbti konkursus operatoriams, bet dabartiniame projekte kaip suprantu iš vis nieko nėra numatyta.

    Komentuoti:


  • sleader
    replied
    Dar pvz.
    (PL): Kur čia tiesioginis nuvažiavimas? Gi kenkia šalies ekonomikai, niekas negalės patekti ir t.t.
    https://www.google.lt/maps/place/Sta...9!4d20.2835968
    Nesvarbu, kad nėra tiesioginės nuovažos, bet 2014 m. buvusi uždaryta ir apleista degalinė (matosi StreetView), po kelio rekonstrukcijos į greitkelį (kai pasidarė sunkiau į ją patekti) buvo prikelta ir sėkmingai dirba.

    Komentuoti:

Unconfigured Ad Widget

Collapse
Working...
X